NTC w kablowce

Data: 2012-07-12 19:49:04
Autor: Janina Kozub
NTC w kablowce
Czy w której z tv kablowych jest podawany analogowo sygnał NTC /np na kanale 38 i 44/ tak aby wykorzystać obydwa tunery w telewizorze bez zakładania osobnej anteny.

Data: 2012-07-13 00:12:37
Autor: adresss
NTC w kablowce
On Thu, 12 Jul 2012 19:49:04 +0200, Janina Kozub <jk77@utnij.wp.pl>
wrote:

Czy w której z tv kablowych jest podawany analogowo sygna³ NTC /np na kanale 38 i 44/ tak aby wykorzystaæ obydwa tunery w telewizorze bez zak³adania osobnej anteny.

analogowy sygnal NTC ???

NTC to naziemna telewizja cyfrowa....wiec nie moze byc podawany
analogowo!!!

--
ThinkXtra

Data: 2012-07-13 02:47:01
Autor: yabba
NTC w kablowce
U¿ytkownik <adresss@poczta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:esiuv7dg3cgmp6s0jmtr8ifep6ut8e718j4ax.com...
wrote:

[...]

Czepiasz siê. :) Kole¿ance chodzi³o zapewne o retransmisjê NTC bez zmiany modulacji obok innych analogowych programów w kablówce.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-07-13 12:05:12
Autor: Janina Kozub
NTC w kablowce
W dniu 2012-07-13 02:47, yabba pisze:
Użytkownik <adresss@poczta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Czepiasz się. :) Koleżance chodziło zapewne o retransmisję NTC bez
zmiany modulacji obok innych analogowych programów w kablówce.

Dobrze yabba to ująłeś - przecież zwykłą siatkową anteną można odbierać w paśmie UHF sygnał analogowy, który na razie jeszcze nie jest wyłączony oraz sygnał NTC /w przypadku RTC Mikstat kanał 38 i 44/. Po to w TV są dwa tunery i jedno wejście ;)

Data: 2012-07-13 02:48:59
Autor: yabba
NTC w kablowce
Użytkownik "Janina Kozub" <jk77@utnij.wp.pl> napisał w wiadomości news:jtn2sj$g5h$1mx1.internetia.pl...
Czy w której z tv kablowych jest podawany analogowo sygnał NTC /np na kanale 38 i 44/ tak aby wykorzystać obydwa tunery w telewizorze bez zakładania osobnej anteny.

Jeden z kolegów Grupowiczów chwalił się na tej grupie, że tak właśnie nadaje w swoje własnej kablówce. Niestety nazwy kablówki ani nicka nie pamiętam.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-07-13 12:45:59
Autor: Robert_J
NTC w kablowce
Czy w której z tv kablowych jest podawany analogowo sygnał NTC /np na kanale 38 i 44/ tak aby wykorzystać obydwa tunery w telewizorze bez zakładania osobnej anteny.

W mojej, ale zapewne nie jest to Twoja lokalizacja, sądząc po kanałach które podajesz :-). MUX-y dołączyłem, po przemianach tylko, do pakietu analogowego.

Data: 2012-07-13 12:54:05
Autor: Janina Kozub
NTC w kablowce
W dniu 2012-07-13 12:45, Robert_J pisze:
[...]

Czyli jest to wykonalne - czy wymaga jakichś specjalnych urządzeń , modyfikacji itp ? Kablówka Promax w Ostrowie nie wpuszcza ntc do pakietu analogowego /pewnie żeby sprzedawać pakiety cyfrowe ;) /

Data: 2012-07-13 13:04:47
Autor: Maciej Bebenek
NTC w kablowce
[...]

Oprócz sprzętu trzeba by też mieć koncesję na rozprowadzanie.

Data: 2012-07-13 13:12:54
Autor: Janina Kozub
NTC w kablowce
W dniu 2012-07-13 13:04, Maciej Bebenek pisze:

Oprócz sprzętu trzeba by też mieć koncesję na rozprowadzanie.

Te same programy są w pakietach cyfrowych /może nawet z tej samego muxa/

Data: 2012-07-13 18:51:50
Autor: Maciej Bebenek
NTC w kablowce
[...]

Absolutnie nie szkodzi. I zdaje się, że oprócz tego trzeba dodatkowo
ZAIKS-om i innym takim płacić.

Data: 2012-07-13 19:10:14
Autor: Robert_J
NTC w kablowce
I zdaje się, że oprócz tego trzeba dodatkowo
ZAIKS-om i innym takim płacić.

Akurat za kanały free opłaty są żartobliwe.

Data: 2012-07-13 19:09:25
Autor: Robert_J
NTC w kablowce
Oprócz sprzętu trzeba by też mieć koncesję na rozprowadzanie.

Nie opowiadaj nieprawdy jeśli nie orientujesz się w temacie :-). Jaką koncesję?? Jeśli ktoś wprowadza NTC do sieci do chyba raczej jest już zarejestrowanym operatorem telekomunikacyjnym, prawda? Poza tym do budowy sieci TVK nie jest ani nie była potrzebna żadna koncesja :-).
Natomiast co do sprzętu to potrzebne są tylko odpowiednie przemienniki. Tylko że żadna sieć nie wprowadzi NTC do pakietów analogowych, ponieważ sama sobie trochę podetnie skrzydełka ;-). Ja wprowadziłem dla świętego spokoju, ale nie znam żadnej innej sieci która by też tak zrobiła...

Data: 2012-07-14 08:04:04
Autor: Cezar
NTC w kablowce

On 13/07/2012 18:09, Robert_J wrote:
[...]

Znam dosc duza kablowke ze srodkowej polski, ktora robi to samo...

c.

Data: 2012-07-14 12:00:18
Autor: Robert_J
NTC w kablowce
Znam dosc duza kablowke ze srodkowej polski, ktora robi to samo...

Zapewne kilka takich jest, ja jestem ze Szczecina i tutaj nie znam takiej... Osobiście uważam że NTC w pakiecie analogowym byłaby dobrym rozwiązaniem. Nie sądzę żeby wpłynęło to zauważalnie na popyt na pakiet cyfrowy ;-).

NTC w kablowce