NTG: Bezsens kurierów

Data: 2010-09-20 11:31:58
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
NTG: Bezsens kurierów
Witam,

niby NTG, ale dyskusje o wyższości PP nad Kurierami pojawiają się tu co
jakiś czas, to sobie ponarzekam. Właśnie przyjechał do mnie kurier.
Przywiózł paczkę. Ja mam do nadania paczkę kurierem, więc spytałem czy
ją weźmie. Nie, nie da się. Muszę zgłosić zapotrzebowanie w centrali,
umówić się na wizytę kuriera odbierającego i wtedy nadać. On jest kurier
dostarczajÄ…cy tylko.

Ciekawa logika....

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-20 04:17:13
Autor: gr
NTG: Bezsens kurierów
On 20 Wrz, 11:31, Przemys³aw Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
Witam,

niby NTG, ale dyskusje o wy¿szo¶ci PP nad Kurierami pojawiaj± siê tu co
jaki¶ czas, to sobie ponarzekam. W³a¶nie przyjecha³ do mnie kurier.
Przywióz³ paczkê. Ja mam do nadania paczkê kurierem, wiêc spyta³em czy
j± we¼mie. Nie, nie da siê. Muszê zg³osiæ zapotrzebowanie w centrali,
umówiæ siê na wizytê kuriera odbieraj±cego i wtedy nadaæ. On jest kurier
dostarczaj±cy tylko.

Ciekawa logika....

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

1. Pracownik PP dostarczaj±cy przesy³ki te¿ ci nie przyjmie listu
oficjalnie bo nie ma tego w swoim zakresie obowi±zków, chyba ¿e, w
sposób tu opisany jak mu todatkowo zap³acisz sze¶ciopakiem flaszk± czy
jak sie tam umówicie.
2. Nie pracownik a podwykonawca (prawie wszyscy rozwo¿±cy przesy³ki
kurierskie s± na w³asnej DG) firmy kurierskiej te¿ by pewnie to zrobi³
jak byæ mu dodatkowo zap³aci³.
A racja on jest kurier dostarczajacy tylko bo za to mu p³ac± i co
ciekawe p³ac± mu tyle samo za paczkê 0,5 kg 10,0 kg jak i telefon
zmówiony gdzie musi sprawdziæ dokumenty i bawiæ siê z umow±.

Data: 2010-09-20 14:18:47
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
NTG: Bezsens kurierów
W dniu 2010-09-20 13:17, gr pisze:
[...]

No ale PP nie ¶wiadczy us³ug odbioru od klienta, za to ¶wiadczy us³ugi
punktów PP co 2 ulice, a kilka czynnych tak¿e do 20. W przeciwieñstwie
do kuriera, który strzela focha po 17.

2. Nie pracownik a podwykonawca (prawie wszyscy rozwo¿±cy przesy³ki
kurierskie s± na w³asnej DG) firmy kurierskiej te¿ by pewnie to zrobi³
jak byæ mu dodatkowo zap³aci³.

A za co mam mu p³aciæ dodatkowo, skoro odbiór ode mnie ma w cenie?
Wezwa³em odbieraj±cego i to z innej firmy, wiêc sobie sami strzelili w
stopê.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-09-20 14:24:28
Autor: Mordzia
NTG: Bezsens kurierów
"Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³

A za co mam mu p³aciæ dodatkowo, skoro odbiór ode mnie ma w cenie?
Wezwa³em odbieraj±cego i to z innej firmy, wiêc sobie sami strzelili w
stopê.

A co to za firma spedycyjna, która robi takie problemy?
Pierwszy raz spotykam siê z sytuacj±, by kurier przywo¿±cy paczki odmówi³ zabrania przesy³ki przeznaczonej do wys³ania.
Wrêcz sami pytaj±, czy przy okazji jest co¶ do wziêcia (korzystamy z UPS i DHL). Dla mnie to, co opisujesz, to czysty nonsens.

Data: 2010-09-20 15:11:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
NTG: Bezsens kurier�w
W dniu 2010-09-20 14:24, Mordzia pisze:
"Przemys�aw Adam �miejek" <niechce@spamu.pl> napisa�

A za co mam mu p�aci� dodatkowo, skoro odbi�r ode mnie ma w cenie?
Wezwa�em odbieraj�cego i to z innej firmy, wi�c sobie sami strzelili w
stop�.

A co to za firma spedycyjna, kt�ra robi takie problemy?

TNT. Był przypadkiem, bo właśnie przywiózł mi paczkę.

Wr�cz sami pytaj�, czy przy okazji jest co� do wzi�cia (korzystamy z UPS i DHL). Dla mnie to, co opisujesz, to czysty nonsens.

Wezwałem DHL ostatecznie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-20 23:54:51
Autor: gr
NTG: Bezsens kurier w
On 20 Wrz, 15:11, Przemys³aw Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:

TNT. By³ przypadkiem, bo w³a¶nie przywióz³ mi paczkê.
Tak my¶la³em.

Data: 2010-09-20 23:54:13
Autor: gr
NTG: Bezsens kurierów
On 20 Wrz, 14:18, Przemys³aw Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
> [...]

A za co mam mu p³aciæ dodatkowo, skoro odbiór ode mnie ma w cenie?
Wezwa³em odbieraj±cego i to z innej firmy, wiêc sobie sami strzelili w

No ale to firma kurierska strzeli³a sobie w stopê a nie podwykonawca,
który ma w d... odbieranie dodatkowych paczek

Data: 2010-09-21 09:14:39
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
NTG: Bezsens kurierów
W dniu 2010-09-21 08:54, gr pisze:
No ale to firma kurierska strzeli³a sobie w stopê a nie podwykonawca,
który ma w d... odbieranie dodatkowych paczek

Nie k±sa siê cycka, który mleko daje.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-09-20 22:38:44
Autor: Tadeusz Smal
NTG: Bezsens kurierów
gr pisze:
[...]

Mam lub mia³em umowê z kilkoma firmami kurierskimi
i wiem,¿e praktycznie we wszystkich firmach kurierzy maj± p³acone od tzw
punktu/stopu plus w zale¿no¶ci od firmy jakie¶  grosze  od kilograma zadeklarowanej wagi paczki.
Z uwagi,ze rejon mo¿e byæ bli¿ej lub dalej od bazy to za dojazd do rejonu maj± dop³atê.

Je¿eli chodzi o punkt to ka¿dy do¶wiadczony kurier potrafi rozpisaæ
zdarzenie dorêczenia oraz odbioru tak aby mieæ zap³acone za dwa stopy.
To,¿e jakiemu¶ kurierowi nie chcia³o siê odebraæ paczki bo on jest od dorêczeñ to tylko jego wymys³ i kaprys.
Wol± oni wracaæ na bazê pusto bo szybciej siê mog± rozliczyæ
a starzy wyjadacze poprzez kogo¶ innego  zdaj± dokumenty i wogóle nie musz± zje¿dzaæ na bazê po rozwiezieniu paczek

W±tkotwórca zamiast pisaæ na grupie powinien napisaæ reklamacjê do firmy
kurierskiej opisuj±c zdarzenie.
  z pozdrowieniami i u¶miechami
smal
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/

Data: 2010-09-21 00:30:39
Autor: PiotRek
NTG: Bezsens kurierów
U¿ytkownik "gr" <jagrechu@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:01079059-e6bd-47b2-8464-ab2620029257k11g2000vbf.googlegroups.com...
[...]

Pewien jeste¶? Fakt, ¿e to tylko na wsi - ale, tak jak pisa³em,
zagêszczenie placówek firm kurierskich w mie¶cie jest podobne
do zagêszczenia placówek PP na wsi.

http://www.poczta-polska.pl/pliki/Regulamin.pdf

§ 41
1. Przesy³ki polecone, przesy³ki nierejestrowane i przekazy pocztowe mog± byæ nadawane
za po¶rednictwem listonosza wiejskiego.
2. Przyjêcie przez listonosza wiejskiego kwoty pieniê¿nej wraz z wype³nionym blankietem
przekazu pocztowego powinno odbywaæ siê w mieszkaniu lub siedzibie nadawcy.

Piotr

Data: 2010-09-21 09:22:50
Autor: Krzysztof
NTG: Bezsens kurierów

U¿ytkownik "PiotRek" <bell1876usunto@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:i78naj$bf1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie tylko.

K.

Data: 2010-09-20 09:46:26
Autor: Olgierd
NTG: Bezsens kurierów
Dnia Mon, 20 Sep 2010 11:31:58 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

[...]

Rozumiem, ¿e listonosz nie tylko sprzeda Ci znaczek, ale i przyjmie polecony? --
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-20 09:48:44
Autor: Wojciech Bancer
NTG: Bezsens kurierów
On 2010-09-20, Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:
[...]

Ba. I za znaczek zap³aci ;)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2010-09-20 11:57:08
Autor: adams99
NTG: Bezsens �
W dniu 20.09.2010 11:46, Olgierd pisze:

Rozumiem, �e listonosz nie tylko sprzeda Ci znaczek, ale i przyjmie
polecony?

Jak listonosz w porządku to tak :) Mój weźmie przesyłkę, dostanie kasę na opłaty i za dzień,dwa mam potwierdzenie nadania i resztę przyniesioną. Raz w miesiącu dostaje sześciopak i wszyscy zadowoleni :)

Data: 2010-09-20 12:24:07
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
NTG: Bezsens kurierów
W dniu 2010-09-20 11:46, Olgierd pisze:
[...]

 Nie, ale listonosz nie ¶wiadczy us³ugi odbioru ode mnie, tylko ma
Punkty PP na terenie miasta, wiêc w przypadku PP idê sobie na ulicê obok
i nadajê paczkê.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-09-20 10:50:49
Autor: Olgierd
NTG: Bezsens kurierów
Dnia Mon, 20 Sep 2010 12:24:07 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

A kolejka to pies?

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-20 13:29:33
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
NTG: Bezsens kurierów
W dniu 2010-09-20 12:50, Olgierd pisze:
[...]

Zale¿y o jakiej porze. No ale us³ugi tanie i porz±dne, to i
zapotrzebowanie du¿e.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-09-20 11:52:37
Autor: Olgierd
NTG: Bezsens kurierów
Dnia Mon, 20 Sep 2010 13:29:33 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

A kolejka to pies?

Zale¿y o jakiej porze. No ale us³ugi tanie i porz±dne, to i
zapotrzebowanie du¿e.

No tak, przy takim wnioskowaniu nie mam wiêcej pytañ ;-)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-20 17:29:09
Autor: SQLwiel
NTG: Bezsens kurierów
[...]

A dlaczego nie?
Skoro mo¿e roznosiæ reklamy i byæ "panienk± z okienka" Banku Pocztowego...
Mo¿e PP ten pomys³ od Ciebie kupi. Spróbuj :)

--
Dziêkujê.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-20 19:27:04
Autor: Krzysztof
NTG: Bezsens kurierów

U¿ytkownik "SQLwiel" <null@com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i77uk1$hlr$2news.onet.pl...

Mo¿e PP ten pomys³ od Ciebie kupi. Spróbuj :)

Po co ma kupowaæ, je¶li ju¿ go dawno wdro¿y³ w ¿ycie.
Wystarczy podpisaæ z PP jak±¶ tam umowê i listonosz przynosz±c pocztê zabiera ze sob± przesy³ki do nadania.
Oczywi¶cie to ma sens tylko przy du¿ych "obrotach".

K.

Data: 2010-09-21 07:00:50
Autor: Olgierd
NTG: Bezsens kurierów
Dnia Mon, 20 Sep 2010 19:27:04 +0200, Krzysztof napisa³(a):

[...]

Owszem, co oznacza, ¿e w u¿ytku domowo-prywatnym pozostaje tylko dymaæ na pocztê z pozostawionym awizem (bo donosicielowi nie chce siê czêsto sprawdziæ czy adresat jest w domu), albo dymaæ i staæ w kolejce po znaczek.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-21 17:06:27
Autor: spp
NTG: Bezsens kurierów
W dniu 2010-09-21 09:00, Olgierd pisze:

[...]

Ciekawe co by¶ pisa³ gdyby¶ podyma³ z awizo i us³ysza³ ¿e listonosz wzi±³ list i poszed³ sprawdziæ czy Ciebie nie ma  w domu. :)

--
spp

Data: 2010-09-21 00:18:36
Autor: PiotRek
NTG: Bezsens kurierów
U¿ytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisa³ w wiadomo¶ci news:pan.2010.09.20.09.46.26rudak.org...
[...]

OIDP, to kiedy¶ tak by³o (fakt, ¿e tylko na wsiach).
A obecne zagêszczenie placówek firm kurierskich w miastach
jest porównywalne z zagêszczeniem placówek PP na wsiach.

Piotr

Data: 2010-09-21 00:28:18
Autor: PiotRek
NTG: Bezsens kurierów
[...]

O, proszê, nadal to dzia³a:

Data: 2010-09-20 12:23:25
Autor: Krzysztof Jod³owski
NTG: Bezsens kurierów
Ciekawa logika....

Wiesz, to jest prywatna firma. Jak chce dop³acaæ do interesu, bo nie umie sobie dobrze zarz±dziæ, to ich sprawa.
Mnie zamówiony kurier ostatnio nie chcia³ wzi±æ przesy³ki krajowej, "bo on jest od odbierania tylko przesy³ek zagranicznych" (do takiej zosta³ zamówiony telefonicznie). Chocia¿ wszystkie przesy³ki i tak trafiaj± do lokalnego oddzia³u kuriera... Nie protestowa³em, zamówi³em drugiego "krajowego", za chwilê przyjecha³ :)

--
Krzysztof

Data: 2010-09-20 12:26:23
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
NTG: Bezsens kurierów
W dniu 2010-09-20 12:23, Krzysztof Jod³owski pisze:
Ciekawa logika....

Wiesz, to jest prywatna firma. Jak chce dop³acaæ do interesu, bo nie
umie sobie dobrze zarz±dziæ, to ich sprawa.

Wiesz, skasowali 50z³ za paczkê, wiêc z dop³acaniem to ¶rednio.
Wys³a³bym PP za 20z³, ale akurat mi zale¿a³o, ¿eby dosz³o na jutro do
serwisu, wiêc przep³aci³em.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-09-20 12:32:17
Autor: Krzysztof Jod³owski
NTG: Bezsens kurierów
Wiesz, skasowali 50z³ za paczkê, wiêc z dop³acaniem to ¶rednio.

Ale jak by odebrali paczkê za pierwszym razem, to nie musieli by ponie¶æ kosztów dojazdu drugiego kuriera i zaoszczêdzili by ile¶ tam, z³otych. W skali kraju i d³u¿szego przedzia³u czasu, to ju¿ siê pewne pieni±dze robi±...

--
Krzysztof

Data: 2010-09-20 12:44:22
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
NTG: Bezsens kurierów
W dniu 2010-09-20 12:32, Krzysztof Jod³owski pisze:
[...]

No. I ty za to p³acisz :D

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-09-20 13:08:40
Autor: Mordzia
Bezsens kurierów

U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i779mh$ms4$1news.onet.pl...
[...]

Nie, najwyra¼niej mia³e¶ pecha.

Data: 2010-09-20 16:01:24
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
NTG: Bezsens kurierów
"Przemysław Adam Śmiejek" napisał:

niby NTG, ale dyskusje o wyższości PP nad Kurierami pojawiają się tu co
jakiÅ› czas, to sobie ponarzekam.
[...]
Ciekawa logika....

Tak, ciekawa ta logika.

Data: 2010-09-21 18:45:43
Autor: Piotr
Bezsens kurierów
[...]

To jeszcze nic. Do mnie przywiózł paczkę z dość drogą zawartością, a że nikogo nie zastał zostawił przesyłkę w sklepie kilka domów dalej. I mocno zdziwiony pretensjami...

Piotr

NTG: Bezsens kurierów