NTG. Pytanie o statki ....

Data: 2009-05-21 22:24:47
Autor: Endriu
NTG. Pytanie o statki ....
Nie orientujecie się koledzy grupowicze czy czasami stocznie poszły za równowartość ...

.... JEDNEGO STATKU ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-21 21:52:11
Autor: Loser
NTG. Statek statkowi nierowny
Ciao

Owszem "orientujecie sie" :-)

1/ zalezy od typu statku

2/ zalezy od wielkosci

3/ zalezy od koniunktury

4/ zalezy od wyposazenia, parametrow,miejsca budowy itp wielu innych czynnikow

5/ dodatkowo kursy walut, wsparcie panstwa lub systemow finansowo-podatkowych itp

+

Generalnie prostsze statki np masowce, ewent zbiornikowce kosztuja (w duzym
przyblizeniu):

1/3 stal

1/3 robocizna

1/3 wyposazenie- silniki, agregaty, dzwigi , nadbudowka, pokrywy lukowe itp

Im bardziej skomplikowane tym udzial wyposazenia wiekszy, stali mniejszy

+

Stocznie polskie od zarania do 1989 budowaly dobre statki, ale z bardzo
ograniczonym rachunkiem ekonomicznym. Jesli na eksport to b duzo do ZSRR, a z nimi sie rozliczalismy w semi-barterze
tj tanie statki za tania rope

+

Stoczniami rzadzili inzynierowie (a potem zwiazki i inzynierowie) a rachunek
ekonomiczny nie mial znaczenia

Glownie zajmowali sie aby miec duzy portfel zamowien - co bez sensu jak sie
przyjmowalo zamowienia w dolku koniunktury

Poczatek lat 90-tych to gwaltowny upadek-przy niestety b duzej roli "panstwa"
ktore nie honorowalo swoich zobowiazan

Stocznia Szczecinska przebrnela dzieki determinacji (oraz troche szczesciu) i
troche nawet zaczela zarabiac rzeczywiscie

Choc duzo mniej niz sobie menedzerowie wyobrazali, a i zapomnieli ze
koniunktora i szczescie nie sa na zawsze

I tak "wdepneli"

Potem kolejni inzynierowie i zwiazki znow zajmowali sie aby miec duzy portfel
zamowien - co bez sensu jak sie przyjmowalo zamowienia w dolku koniunktury

Ale to temat na jeszcze dluzsze wywody

A czasu nie ma

Pozdrowko

Loser

PS sa statki  za 2 banki i za 500 baniek (nie z Polski!!) -oczywiscie dolcow
(glowna waluta)

w Polsce budowano raczej statki za okolo 30-50 baniek, srednio z zerowym zyskiem, +

Data: 2009-05-22 02:25:43
Autor: fatso
NTG. Statek statkowi nierowny
Loser wrote:

Warto sie uczyc od innych.

Kolejne rzady Wlk Brytanii borykaly sie z podobnym problemem:

* stocznie- widzialem kiedys taki filmik gdzie paru facetow w Glasgow udaje ze cos robi.
Jeden cos tam podtrzymywal, palac papierosa. Kilku siedzialo wokolo bo zwiazki zawodowe
wykrecily ramie dyrekcji, zmusily do nadwyzek zatrudnienia.  Dla kontrastu pokazano stocznie
koreanskie. Praca tam kipiala jak w ulu .Ludzie-mrowki uwijali sie sprawnie a statki rosly niemal
w oczach. Maggie Thatcher wypuscila owe molochy socjalizmu na burzliwe wody rynku. W wiekszosci
utonely.

* British Leyland- w jego fabryce w Liverpool(Speke factory) trwal strajk od DWOCH LAT niemalze.
Przyszedl nowy szef z Pld Afryki, Edwards mu bylo. Poparty przez Maggie Thatcher zamknal ta fabryke.
Strajkujacy natychmiast strajk przerwali i rzucili sie okupowac ta fabryke. Tak aby nie stracic sowitej
odprawy. Ot, taki etos pracy w tym irlandzkim z pochodzenia miescie dawnych handlarzy niewolnikow.
Tam zadna powazna firma nie zainwestuje bo nie chce sie sparzyc. Edwards pozamykal co mogl a reszte
sprzedal innym frajerom. Np BMW kupil slynna marke Rover samochodowa. Po  latach udreki
i strat i to zamkneli, pozostal im co jedynie Land Rover.

W wyniku tak drastycznej przebudowy panstwa na nowoczesnych zasadach, gdzie wszystko jest na sprzedaz,
niemalze nie ma narodowych swietosci,  kondycja finansowa Wlk Brytanii do niedawna byla calkiem-calkiem.

fatso

Data: 2009-05-22 03:14:58
Autor: Jeff
fatso <fatso60347@ntlworld.com> napisał(a):
W wyniku tak drastycznej przebudowy panstwa na nowoczesnych zasadach, gdzie wszystko jest na sprzedaz,
niemalze nie ma narodowych swietosci,  kondycja finansowa Wlk Brytanii do niedawna byla calkiem-calkiem.

w Polsce juz wszystko prawie sprzedali, a jakos kondycja sie nie poprawia
i szanse jak widac po ruchach obecnego rzadu, sa raczej malo optymistyczne.

Mysle, ze chcesz pocieszyc Polakow, ale po co? Nie lepiej ich jednak nie
oszukiwac, zanim bedzie za pozno?

Przyklady ktore podales, maja raczej slabe przeniesienie na grunt
postkomunistycznej Polski. Wielka Brytania budowala swoja potege w sposob
odwrotny do tego co robiono i nadal robi sie z Polska. W.B. zasysala bogactwo z calego swiata, natomiast z Polski bogactwo po II wojnie swiatowej bylo systematycznie odsysane.

I to nie jest do konca prawda to co piszesz o tym, ze w W.B wszystko jest na
sprzedaz. Takim pierwszym z brzegu przykladem sa np. banki.

A jak zrobiono w Polsce z systemem bankowym, to chyba wiesz? --

Data: 2009-05-22 04:37:08
Autor: fatso
Jeff wrote:
I to nie jest do konca prawda to co piszesz o tym, ze w W.B wszystko jest na
sprzedaz. Takim pierwszym z brzegu przykladem sa np. banki.

A jak zrobiono w Polsce z systemem bankowym, to chyba wiesz?
I tak i nie.

Hong Kong Shang hai Banking Corp. wykupil Nat West, jeden z poteznej Piatki bankow tutaj,  i pare innych, jest tu u nas potega.

Royal Bank of Scotland rozwijal sie jak szalony, polknal niczym smok holenderski ING bank bo zawyzonej cenie- i sie udlawil.
Ocalil go rzad Wlk Brytanii ogromnym zastrzykiem pieniedzy, dzisiaj praktycznie panstwowy.

Lloyds- gdzie ja trzymam rachunki-to krajowa potega. Miliard funtow zysku rocznego, trzyma sie z daleka od pozyczek dla rosyjskich Zydow, woli inwestowac
u siebie. Jesienia wzial szmal od rzadu i uratowal krajowy rynek hipoteczny, wlasnie splaca 4 mld funtow panstwu aby tego garba ze siebie
co predzej zrzucic.  Jak sie uwolni to bedzie dominowal w tym kraju rynek hipoteczny.

Barclays- to juz jest miedzynarodowy kolos. 6 miliardow czystego zysku. Na propozycje premiera Browna aby tez wzial kilkanascie miliardow
i dal sie skarbowi panstwa przy sobie ogrzac- Barclays odpowiedzial: spierdalaj!  Oni wola wziac  szmal od konsorcjum Arabow.
Tez semici ale nie wyruchaja bankierow tak latwo jak Tuska te Zydy z Holenderskich Antyli.

fatso

Data: 2009-05-22 15:26:31
Autor: Jeff
NTG. Statek statkowi nierowny
fatso <fatso60347@ntlworld.com> napisał(a): w sieci zamieszczona jest lista bankow ktore dzialaja w poszczegolnych krajach
swiata. Wielka Brytania jest liczacym sie centrum bankowym tegoz swiata, bo
sama ma bardzo silny wlasny system bankowy. System ten podlaczony jest jak
pijawka do systemow bankowych w innych czesciach siata. Nawet Kanada jako
konstytucyjna monarchia:

*The monarchy of Canada, also referred to as The Crown in Right of Canada, Her
Majesty in Right of Canada, or The Queen in Right of Canada, is the
constitutional system of government in which a hereditary monarch is the
sovereign and head of state of Canada*

....nadal przekazuje krolowej Angli spora danine.

Ale do Kanady ktorej ekonomia jest silna, mimo ze zwiazana mocno z USA, nigdy
nie wpuszczono obcych bankow na takich zasadach jak zrobili to komunisci
rekami Balcerowicza. Byc moze Polska musiala szukac pieniedzy w kieszeni tych co je maja, ale jak bardzo wysoka teraz za to placi cene, kiedy systematycznie
od ponad 20 lat nastepuje transfer kapitalu do obcej kieszeni?

Polska nie ma tak jak W. B. swoich wlasnych bankow np. w krajach trzeciego
swiata przy jednoczesnym kompletnie zdewastowanym systemie gospodarczym przez
zlodziejska prywatyzacje, ktora nadal kontynuuje obecny rzad P0. I tu jest pies pogrzebany, bo polityka ktora prowadza kolejne rzady po
rzekomym obaleniu komuny nie ma cech pronarodowych, tylko jest ewidentnie prowadzona w kategoriach interesow partykularnych, reprezentowanych przez
grupy osob, ktora wywodza sie z postkomuny.

Mozna sobie to co napisalem przesledzic, zestawiajac listy bankow operujacych
w United_Kingdom,Kanadzie i w Polsce:

*Lista bankow w Wielkiej Brytanii:

http://en.wikipedia.org/wiki/Banks_of_the_United_Kingdom

* Lista bankow w Polsce:

http://www.pwc.com/pl/eng/guide/banking/banking_banks.html

* Lista bankow w Kanadzie:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_banks_in_Canada

Data: 2009-05-22 08:35:15
Autor: XXL
NTG. Statek statkowi nierowny
Jeff  <jef_f.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): Wielka Brytania budowala swoja potege w sposob odwrotny do tego co robiono i
nadal robi sie z Polska. W.B. zasysala bogactwo z calego swiata, natomiast z Polski bogactwo po II wojnie swiatowej bylo systematycznie odsysane.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Jak widać na przykładzie bredni i ekonomii księżycowej, które tu wypisujesz
A.Lepper ma u was w Kanadzie liczne grono wielbicieli.
W twojej osobie co najmniej 5-ciu: Annę/Hannę/Jacka/Jeffa/Karola (kogo
pominąłem?).

Data: 2009-05-22 12:21:12
Autor: Jeff
 XXL <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

eee... tam pieciu, ja pisze w tysiacu osob i sprawdz czy nie mam mnie w twojej
lodowce i gdzies pod lozkiem.

 A jak tam twoja dieta wysokotluszczowa, ktora kaplani ukryli przed toba,
ale dzieki odryciu jej w Bibli i ujawnieniu Polakom przez komunistycznego
dietetyka, mogles ja wreszcie poznac i zastosowac?

Jak widze, wreszcie udalo ci sie osiagnac wyjatkowo wysoka sprawnosc
intelektualna i mozg twoj zap*****a na wyjatkowo wysokich obrotach czyli jednym slowem uzyskales dokladnie to, co ci twoj guru z sekty terapeutycznej obiecywal.
 Gratuluje sukcesu, jestes lepszy nie tylko od kaczek i tuska razem wzietych,
ale przede wszystkim wlasnie leppera i kwasniewskich (tego od dietetyki i tego
pierwszego sekretarza). Krzysztofie -Slawku ty ich bijesz....omen nomem.... na
glowe;) Oooo.... bylbym zapomnial genialny krzysztowfie-slawku zapytac, a ta twoja
sekta to na kogo bedzie glosowac w wyborach? Podobno jest was juz kilka milionow (tak twierdzicie), to i juz sile
polityczna niezla macie, nieprawdaz slawku_krzysztofie  (golo/ posrednik/,
janko valski/ XXL/ krystyna_opty/ Chris ....i  ...jeszcze tak mozna dluzej wymieniac, ale szkoda mi czasu....).

Data: 2009-05-22 12:30:15
Autor: XXL
NTG. Statek statkowi nierowny
 Jeff <jef_f.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): Podobno jest was juz kilka milionow (tak twierdzicie), to i juz sile
polityczna niezla macie, nieprawdaz slawku_krzysztofie  (golo/ posrednik/,
janko valski/ XXL/ krystyna_opty/ Chris ....i  ...jeszcze tak mozna dluzej wymieniac, ale szkoda mi czasu....).
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

To już z powrotem z Karola przeskoczyłeś (aś) w skórę Jeffa?
Szybki (a) jesteś!
Pomyliłeś (aś) mnie z inną osobą. Nie stosuję DO i nie jestem członkiem żadnej
sekty.
Używam cały czas jednego nicku (XXL). A tobie radzę pilnie udać się do dobrego
specjalisty i zacząć leczyć sie na głowę!!!

Data: 2009-05-22 13:10:02
Autor: Jeff
[...]

wystarczy wejsc na grupe pl. misc dieta i przejrzec archiwum grupy, aby sie
przekonac kim jestes. teraz moze i nie stosujesz diety, bo ci przez ponad rok
tam tlumaczylem i udowadnialem na licznych przykladach jak niebezpieczna jest
dieta ktora propaguje ta terapeutyczna sekta. Ty teraz w ramach wdziecznosci, za moja zyczliwosc mnie szkalujesz, bos taka po prostu ludzka gnida ktora
teraz podczepila sie do PO.

Data: 2009-05-21 22:30:02
Autor: Endriu
NTG. Pytanie o statki ....
Nie orientujecie się koledzy grupowicze czy czasami stocznie poszły za równowartość ...

... JEDNEGO STATKU ?.

Czy ktoś orientuje się ile kosztuje jeden "średniej klasy" statek ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-21 20:43:33
Autor: kc
NTG. Pytanie o statki ....
Endriu <nmp3@interia.pl> napisał(a):
Czy ktoś orientuje się ile kosztuje jeden "średniej klasy" statek ?.

Tankowwiec 1500 DWT - ok 2m USD, ale już dobrej klasy prom pasażerski na 250 osób - 40 m USD

kc

Data: 2009-05-21 22:08:22
Autor: fatso
NTG. Pytanie o statki ....
 kc wrote:
[...]

duzy kontenerowiec dobrej klasy to chyba dwa razy tyle.
Nie ma co, udalo sie Naszym.

Data: 2009-05-21 22:33:15
Autor: u
NTG. Pytanie o statki ....

http://www.tvn24.pl/12690,1601082,0,1,kup-pan-statek,wiadomosc.html

Data: 2009-05-21 22:37:49
Autor: u
NTG. Pytanie o statki ....

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=70&w=95504673&v=2&s=0

Data: 2009-05-21 22:38:50
Autor: Endriu
NTG. Pytanie o statki ....
... JEDNEGO STATKU ?.

Czy ktoś orientuje się ile kosztuje jeden "średniej klasy" statek ?.

http://tiny.pl/3hgv

"[...] Kluczowe elementy stoczni, niezbędne do produkcji stoczniowej kupiła spółka United International Trust N.V. (za pośrednictwem Stichting Particulier Fonds Greenrights) i wyraziła gotowość jej kontynuowania. Majątek Stoczni Gdynia sprzedano za około 288 mln zł.[..]".

http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/999640.html

"[...] We wczorajszych przetargach wystawiono majątek stoczni, wyceniony łącznie na 308 mln zł. Pod młotek poszło 130 ha stoczniowych gruntów, setki budynków, tysiące maszyn oraz kilometry dróg i torów kolejowych. Majątek podzielono na 31 pakietów, z czego 22 stanowiły nieruchomości na terenie stoczni w Gdyni. [...]".

"Kończy się koszmar Stoczni"
http://tiny.pl/zv5t

"[...] Ja to postulowałem to 25 lat temu [...]
 [...] Polska przez ten czas dołożyła do tej stoczni więcej niż te wszystkie
unijne dotacje z Unii Europejskiej [...]"

P.S. Albo JKM coś pitoli, albo Polska sprzedała majątek w który wpompowano około 70 mld zł za 500 mln ?.

Panowie trzeba to zweryfikować ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-21 22:49:14
Autor: Endriu
NTG. Pytanie o statki ....
[...]

" [...] Niewielki gazowiec, który ma przewozić 9 tysięcy metrów sześciennych to koszt od 35 milionów euro.[...]".

35 *  4,38 = 150 mln PLN

Czyli Gdańsk poszedł do ŻYDA za dwa statki.

Ja pierdolę ...... Kurwa ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-22 00:54:41
Autor: NY
NTG. Pytanie o statki ....

Użytkownik "Endriu" <nmp3@interia.pl> napisał w wiadomości news:gv4dop$h0g$1news.interia.pl...

35 *  4,38 = 150 mln PLN

Czyli Gdańsk poszedł do ŻYDA za dwa statki.

Ja pierdolę ...... Kurwa ....

-- Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Gdynia nie Gdansk...
zreszta jeden ch...j
Gdynia + Szczecin ... 4 statki

ps
stocznia w Gdansku nalezy do ukraincow

Data: 2009-05-22 00:54:47
Autor: george
NTG. Pytanie o statki ....

"Endriu" <nmp3@interia.pl> wrote in message news:gv4dop$h0g$1news.interia.pl...
[...]

ale to jest tylko jedna strona równania...
oczywiście nie wiem tego, ale trzebaby zobaczyć czy koszt budowy tego gazowca u nas nie wynosi przypadkiiem 36 mln EUR. (związki, płace itp). Wtedy juz ten "interes" nie musi byc taki różowy.
Dodatkowo nie wiadomo co z długami storczni... za dużo niewiadomych.

george

Data: 2009-05-22 03:47:36
Autor: Jeff
NTG. Pytanie o statki ....
> [...]

35 *  4,38 = 150 mln PLN

Czyli Gdańsk poszedł do ŻYDA za dwa statki.

dokladnie za dwa i niecaly jeden, niewielkie gazowce. P0 to rzad autentycznych
idiotow.

Data: 2009-05-22 09:27:13
Autor: Baloo
NTG. Pytanie o statki ....
" Jeff" <jef_f@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gv578n$17f$1inews.gazeta.pl...

dokladnie za dwa i niecaly jeden, niewielkie gazowce. P0 to rzad autentycznych
idiotow.

Następny "ekonomista" z bożej łaski.
"majątek stoczni, wyceniony łącznie na 308 mln zł"
To za ile chciałbyś go sprzedać? Za 308 mln EUR? :>

Data: 2009-05-22 14:07:35
Autor: jeff
NTG. Pytanie o statki ....
Baloo <baluu@onet.eu> napisał(a):
> [...]

Następny "ekonomista" z bożej łaski.
"majątek stoczni, wyceniony łącznie na 308 mln zł"
To za ile chciałbyś go sprzedać? Za 308 mln EUR? :>

wiesz jak widze tak madrze napisany tekst, to wiem, ze autor tekstu nie
zamierza ani dyskutowac ani choc troche mysles...ale niech tam...sprobuje cie zainspirowac do myslenia.

Wrzucilem w google haslo i wklejam pierwszy z brzegu przyklad ktory pokazuje
ile kosztuje wybudowanie jednego wiezowca w centrum Warszawy. Okazuje sie, ze
koszt wynosi ok. 200 milionow euro.

Stocznie sprzedano za ok. 91 milionow euro. Czy nadal to jeszcze do ciebie nie
dociera jak idiotyczne interesy robi PO?

Sprobuj na wlasna reke poguglowac i poszukac np. jakie sa koszty budowy
ekskluzywnych apartamentowcow i ile mozna na ich sprzedazy zarobic, a nie
pieprz mi tu o ekonomistach z bozej laski,naiwny czlowieku.

http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1592087,wiadomosc.html

ps. sprawdz sobie rowniez ile PO przeznaczylo forsy na budowe stadionu, ktorym
zaintersowane jest przede wszystkim ITI. A na stocznie jakos im kasy
brakowalo, biedny otumaniony przez media czlowieku?

Data: 2009-05-22 17:51:18
Autor: Baloo
NTG. Pytanie o statki ....
[...]

Zainspiruj najpierw siebie. Na razie powtarzasz jedynie pokaczorskie brednie.

Wrzucilem w google haslo i wklejam pierwszy z brzegu przyklad ktory pokazuje
ile kosztuje wybudowanie jednego wiezowca w centrum Warszawy. Okazuje sie, ze
koszt wynosi ok. 200 milionow euro.

Co to ma do rzeczy?

Stocznie sprzedano za ok. 91 milionow euro. Czy nadal to jeszcze do ciebie nie
dociera jak idiotyczne interesy robi PO?

Miśku, once again.
COŚ (nieważne co) wycenione zostało na 100 zł. Taką ma wartość i tego nie zmienisz. To jakim cudem chciałbyś, żeby to COŚ kupiono za 1000 zł? Pewnie, że jak znajdziesz frajera, to sprzedasz nawet za 1200 zł. Sęk w tym, że stoczni nie kupują frajerzy.

Sprobuj na wlasna reke poguglowac i poszukac np. jakie sa koszty budowy
ekskluzywnych apartamentowcow i ile mozna na ich sprzedazy zarobic, a nie
pieprz mi tu o ekonomistach z bozej laski,naiwny czlowieku.

A co ma koszt budowy ekskluzywnych apartamentowców do realnej wartości stoczni?
O co Ci chodzi? Byłeś w Gdyni? Jesteś rzeczoznawcą? Znasz sytuację finansową stoczni? Widziałeś jej sprawozdanie finansowe za zeszły rok. Wiesz ile faktycznie są teraz warte jej aktywa? Nie. Więc nie pieprz z łaski swojej o rzeczach, o których nie masz bladego pojęcia.

ps. sprawdz sobie rowniez ile PO przeznaczylo forsy na budowe stadionu,

Jakiego stadionu? I co to ma do rzeczy? Twoim zdaniem w stadion władowano tyle kasy, że jakby ją przeznaczono na stocznie, to te powstałyby jak Feniks z popiołów i z marszu zaczęły przynosić zyski? Nie, ponieważ przez te wszystkie lata, przez jakie je non-stop dotowano, tak się nie stało. Te pieniądze zostały zniweczone.

zaintersowane jest przede wszystkim ITI. A na stocznie jakos im kasy
brakowalo, biedny otumaniony przez media czlowieku?

Głupiś i tyle. Przez media otumaniony jesteś Ty, więc proponuję je zmienić. Nawet tu nie mieszkasz człowieku, a ja w Stoczni Gdyńskiej pracowałem.

Data: 2009-05-22 16:10:41
Autor: Jeff
NTG. Pytanie o statki ....
> [...]

> cie zainspirowac do myslenia.

Zainspiruj najpierw siebie. Na razie powtarzasz jedynie pokaczorskie brednie.

acha...juz wiem z kto usiluje dyskutowac, argumentacja w kazdym razie na
wiadomym poziomie:0

> [...]
> ile kosztuje wybudowanie jednego wiezowca w centrum Warszawy. Okazuje > sie, ze

jak ktos umie myslec, to nie ma problemow ze zrozumieniem.

> [...]

COŚ (nieważne co) wycenione zostało na 100 zł. Taką ma wartość i tego nie zmienisz. To jakim cudem chciałbyś, żeby to COŚ kupiono za 1000 zł? Pewnie, że jak znajdziesz frajera, to sprzedasz nawet za 1200 zł. Sęk w tym, że stoczni nie kupują frajerzy.

w to nikt nie watpi, ze stoczni nie kupuja frajerzy, tyle tylko ze to wlasnie
albo frajerzy sprzedaja, albo farjerow udaja:)

> [...]

O co Ci chodzi? Byłeś w Gdyni? Jesteś rzeczoznawcą? Znasz sytuację finansową stoczni? Widziałeś jej sprawozdanie finansowe za zeszły rok. Wiesz ile faktycznie są teraz warte jej aktywa? Nie. Więc nie pieprz z łaski swojej o rzeczach, o których nie masz bladego pojęcia.

a czy trzeba byc w stoczni aby zrozumiec co z nia zrobiono? Wystarczy zestawic
dostepne informacje i wyciagnac wlasciwe wnioski, pod warunkiem, ze takie
logiczne wnioski umie i chce sie wyciagac.

> [...]

Jakiego stadionu? I co to ma do rzeczy? Twoim zdaniem w stadion władowano tyle kasy, że jakby ją przeznaczono na stocznie, to te powstałyby jak Feniks z popiołów i z marszu zaczęły przynosić zyski? Nie, ponieważ przez te wszystkie lata, przez jakie je non-stop dotowano, tak się nie stało. Te pieniądze zostały zniweczone.

a jakie zyski i komu beda przynosic stadiony na ktore przeznaczono  w tej
chwili ogromna kase?  Ile bedzie nowych miejsc pracy, jakie zyski przyniosa i
komu? Jakie znaczenie strategiczne dla Polski beda miec te areny na ktorych
paru chlopakow biega za pilka, a tlumy sie tym pasjonuja, po zaplaceniu
odpowiednio wysokiej ceny za bilet? ....hymm...ale skad ta forse ci kibice
beda mieli na kupno biletow, jak miejsc pracy nie beda mieli?

> [...]

Głupiś i tyle. Przez media otumaniony jesteś Ty, więc proponuję je zmienić. Nawet tu nie mieszkasz człowieku, a ja w Stoczni Gdyńskiej pracowałem.
 Argument jak zwykle na poziomie i mozna sie tylko domyslic gdzie tak naprawde
pracowales:)

PLONK

Data: 2009-05-22 21:54:03
Autor: Baloo
NTG. Pytanie o statki ....

Użytkownik " Jeff" <jef_f@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał

> [...]
> koszt wynosi ok. 200 milionow euro.

Co to ma do rzeczy?

jak ktos umie myslec, to nie ma problemow ze zrozumieniem.

Nie potrafisz nawet wytłumaczyć sensowności podanego przez ciebie "argumentu"?
W sumie trudno się dziwić. Kopiujesz tu bez zastanowienia wszystkie bzdury, jakie usłyszysz lub wyczytasz.

[...]

Czy Ty choć w minimalnym stopniu rozumiesz przekaz w języku polskim???
Czy rozumiesz, co to znaczy wycena aktywów? Czy rozumiesz, że nikt przy zdrowych zmysłach nie kupi niczego drożej, niż to jest warte, choćbyś się zesrał ze złości? Jak widzę nie rozumiesz ani na jotę, bo nadal się miotasz.

a czy trzeba byc w stoczni aby zrozumiec co z nia zrobiono?

Żeby zrozumieć, trzeba znać fakty. Ty operujesz jedynie bzdurami.

Wystarczy zestawic
dostepne informacje i wyciagnac wlasciwe wnioski, pod warunkiem, ze takie
logiczne wnioski umie i chce sie wyciagac.

Dostępną informacją jest to, że stocznia została wyceniona na 308 mln zł. To za ile chciałbyś ją sprzedać? Za dwa razy tyle? Jeśli potrafisz myśleć logicznie i wyciągać wnioski, to zrób to w końcu, a przestań powtarzać głupoty za innymi.

a jakie zyski i komu beda przynosic stadiony na ktore przeznaczono  w tej
chwili ogromna kase?

A kto jest właścicielem tych stadionów?

[...]

Odpowiedz najpierw na moje wcześniejsze pytanie.

[...]

Przyganiał kocioł garnkowi? Twoje argumenty od dawna nie są na poziomie, a jakoś tego nie zauważyłeś.

PLONK

Taa, trzymam za słowo. A jak znam życie, to odezwiesz się pod innym nickiem :>

Data: 2009-05-22 09:23:37
Autor: Baloo
NTG. Pytanie o statki ....

[...]

A długi i zobowiązania stoczni w to wliczyłeś? :>
BTW - Gdynia, a nie Gdańsk.

Data: 2009-05-22 09:28:48
Autor: Endriu
NTG. Pytanie o statki ....

BTW - Gdynia, a nie Gdańsk.

Sorry, pomyłka....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-22 09:40:54
Autor: Madafaka
NTG. Pytanie o statki ....
A długi i zobowiązania stoczni w to wliczyłeś? :>

My placimy (podatnicy) - patrz specustawa stocznioiwa

Data: 2009-05-25 22:45:59
Autor: ant
NTG. Pytanie o statki ....
Endriu wrote:

> Nie orientujecie się koledzy grupowicze czy czasami stocznie poszły
> za  równowartość ...

Czy ktoś orientuje się ile kosztuje jeden "średniej klasy" statek ?.

ostatni kontenerowiec Stoczni Gdynia - jakieś 50-55 mln USD
zapomniałem, jaki on jest duży...  chyba coś ok. 2700 TEU

najdroższymi statkami TOWAROWYMI sa gazowce LNG - za duży (138 000 m3)
płaciło się w ostatnich kilkunastu latach od 150 do 250 mln USD...

nowoczesny, dobrze wyposażony, ale standardowy holownik - ok. 4-7 mln
USD

Data: 2009-05-21 23:09:01
Autor: RySZARd
NTG. Pytanie o statki ....

Użytkownik "Endriu" <nmp3@interia.pl> napisał w wiadomości news:gv4cav$f5g$1news.interia.pl...
Nie orientujecie się koledzy grupowicze czy czasami stocznie poszły za równowartość ...

... JEDNEGO STATKU ?.

może i cena statku czy kilku..
ja bym stocznie dał związkowcom za symboliczną złotówkę, ale zeby oni gwarantowali swoja dupą te żądania co sami stawiaja i podobnie z kopalniami i chciejstwem związkowców

pzdr
RySZARd

Data: 2009-05-22 06:00:11
Autor: NKAB -
NTG. Pytanie o statki ....
RySZARd <ryszardszarspam,@restauracja-casablanca.spam.pl> napisał(a):

ja bym stocznie dał związkowcom za symboliczną złotówkę, ale zeby oni gwarantowali swoja dupą te żądania co sami stawiaja i podobnie z kopalniami i chciejstwem związkowców

Dokładnie tak też bym zrobił. Ale mamy w rządzie głupich komuchów.

Andrzej.

Data: 2009-05-22 09:27:00
Autor: totus
NTG. Pytanie o statki ....
 wrote:

[...]

Oraz żeby zapłacili wszystkie należne podatki od tej działalności. I dodatkowo nie byłbym pazerny i złotówkę bym dopłacił. Popatrzyłbym jakie świetne interesy robią na handlu nieruchomościami. Tu są chętni do kupienia doków za 500zł/m2 żeby się tam pobudować z pięknym widokiem na port. No i to świeże powietrze. Interes miodzio. Dlaczego tego nie zauważyli i nikt im nie podpowiedział. Największe głowy tej grupy od razu się zorientowały, że Mossad (dla niepoznaki przedstawiają się jako Arabowie ale prawdziwy Polak się na takie banialuki nie daje nabrać) przejmuje kontrole nad Polska przy pomocy swojej przybudówki PO. Gazety o tym piszą, a pan Śniadek nic. Poza tym jak ma się taką głowę jak Dieter do handlu na giełdzie to drobne 300mln nosi się przy sobie na karcie bankomatowej. Przetarg jest wprawdzie rozstrzygnięty ale do transakcji nie doszło. Zawsze możecie przebić ofertę i sprzedać ziemie na kawałki. Przecież to taki świetny interes. A jaką przenikliwość okazali ci co kalkulują cenę stoczni z ceną statku. To ile może kosztować jedno stanowisko do szlifowania diamentów? Tam to idą wałki. Właśnie dlatego wszyscy nas uważają za kołtunów. Jesteśmy biedni i będziemy biedni bo jesteśmy głupi w swojej większości.

Data: 2009-05-22 09:29:16
Autor: Baloo
NTG. Pytanie o statki ....

Użytkownik "RySZARd" <ryszardszarspam,@restauracja-casablanca.spam.pl> napisał w wiadomości news:gv4ft9

ja bym stocznie dał związkowcom za symboliczną złotówkę, ale zeby oni gwarantowali swoja dupą te żądania co sami stawiaja i podobnie z kopalniami i chciejstwem związkowców

A niby dlaczego akurat związkowcom, a nie panu Kaziowi czy innej pani Heli? Albo choćby mi? Chętnie wziąłbym stocznię za 1 zł.

NTG. Pytanie o statki ....