NTSC na DVD i Blu-Ray

Data: 2010-09-22 09:45:05
Autor: Pawel
NTSC na DVD i Blu-Ray
Witam,

Kilka filmów, które mnie interesują mają troszke lepsze wydanie w USA(region 1). Ponieważ rzeczy związane z regionalizacją i zakupem nie są tutaj problemem, pytanie brzmi:
1)jeżeli film jest w NTSC, to czy generalnie posiada wszystkie wady formatu NTSC? 2)jeśli wyżęj, czy w związku z tym czasem warto kupić uboższe wydanie europejskie, ale w PAL, niż lepsze,bogatsze wydanie region 1 jest w sumie. Niby pytanie zgodne z 1. ale chcę wprost usłyszeć, że over* z usa mają gorszej jakości filmy niż europa i nie tylko.
3)czy problem ten jest również związany z blu-ray
4)jw, ale w kontekście telewizorów w wysokiej rozdzielczości. Mają jakiś pozytywny wpływ niwelujący wady NTSC?

Pozdrawiam.

Data: 2010-09-22 10:24:30
Autor: boxfish
NTSC na DVD i Blu-Ray
W dniu 2010-09-22 09:45, Pawel pisze:
[...]

jakie te wady ?

[...]

z mojej praktyki wydania amerykańskie są z zasady lepsze, zarówno jeśli chodiz o bogactwo dodatków, efektowniejsze opakowania, lepsza cenę - przypdaku DVd nigdy nawet do głowy mi nie przyszło że są one w jakiś sposób gorsze od europejskich podczas oglądania. Słyszałem za to o wielu przypadkach gdy europejskie miało najnormalniej w swiecie skopany obraz (transfer etc)

3)czy problem ten jest również związany z blu-ray

a w jaki sposób ?

4)jw, ale w kontekście telewizorów w wysokiej rozdzielczości. Mają jakiś pozytywny wpływ niwelujący wady NTSC?

jakie wady i co mają wspólnego ze standardem 1080p (uogólniając)

Data: 2010-09-22 10:29:57
Autor: Pawel
NTSC na DVD i Blu-Ray

[...]

To może spytam inaczej:
-Na wikipedi pisze, że NTSC ma niższą rozdzielczośc niż PAL,
-Na amazonie przy dvd z USA pisze, ze są w NTSC,

Na podstawie powyższych dwóch pytam o jakość.

Data: 2010-09-22 12:23:31
Autor: boxfish
NTSC na DVD i Blu-Ray
W dniu 2010-09-22 10:29, Pawel pisze:

[...]

No więc nie masz się czego obawiać w przypadku dvd, w 99% wydań amerykanie mają lepiej, pod każdym względem, podobnie bywa z wydaniami blu-ray, tu jak domyślasz się rozdzielczość jest standardem (HD)

(zresztą podobnie było z płytami Cd, dziwnie inaczej brzmiały amerykańskie wydania - lepiej)

Data: 2010-09-22 12:57:29
Autor: Pawel
NTSC na DVD i Blu-Ray
No więc nie masz się czego obawiać w przypadku dvd, w 99% wydań amerykanie mają lepiej, pod każdym względem.

Nie do końca mnie to uspokaja. Chciałbym znać błąd w moim rozumowaniu. Czego w takim razie dotyczy informacja, że DVD jest w NTSC? Różnice w rozdzielczości miedzy NTSC i PAL dotyczą tylko tv analogowej? Na DVD są w takiej samej? W jakiej? 480, 525...?

Data: 2010-09-22 13:49:52
Autor: Wiewior
NTSC na DVD i Blu-Ray
W dniu 2010-09-22 12:57, Pawel pisze:
[...]

PAL: 720x576, 25 kl./s
NTSC: 720x480, 30 kl./s

Do tego ze względu na 2:3 pulldown w NTSC mogą się pojawić problemy ze "skakaniem" obrazu zwłaszcza przy panoramowaniu kamerą.
Z kolei w PAL-u filmy są krótsze o 4% i mogą się pojawić problemy z dźwiękiem (będzie o 4% wyższy niż w oryginale).

W przypadku Blu-ray i filmów kinowych nie ma problemu z liczbą klatek na sekundę, bo najczęściej jest zachowywane oryginalne 24kl./s. No i rozdzielczość nie zależy od liczby klatek.

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-09-22 14:08:15
Autor: boxfish
NTSC na DVD i Blu-Ray
W dniu 2010-09-22 12:57, Pawel pisze:
No więc nie masz się czego obawiać w przypadku dvd, w 99% wydań
amerykanie mają lepiej, pod każdym względem.

Nie do końca mnie to uspokaja. Chciałbym znać błąd w moim rozumowaniu.

W tym że ci biedni amerykanie mają do bani tv bo mają mniej linii w standardzie NTSC. standard standardem a jakość to jakość, ma wpływ na nią tak wiele elementów że zanim film ytafi do twojego odtwarzacza to możesz sobie darować ten jeden parametr nic nie mówiący o filmie.

Nasz TV to PAL a sprawdź proszę z ilu linii rzeczywistego sygnału korzystasz ? myślisz że będzie ich więcej niż 500 ? podejrzewam że w większości przypadków to będzie zdecydowanie mniej.

chcesz szukac dziury w całym to szukaj, ja się cieszę dobrej jakości obrazem a nie liczeniem linii ;-)

podsumowując standard to jedno a jakość nagrania to drugie, widziałeś polskie wydania gazetowe ? PAL, DVD a dziwnym trafem od VHS nie odbiegają jakością ... co ty na to ?

Data: 2010-09-22 17:31:40
Autor: Maciej Bojko
NTSC na DVD i Blu-Ray
On Wed, 22 Sep 2010 14:08:15 +0200, boxfish <cicior@gazeta.pl> wrote:

Nasz TV to PAL a sprawdź proszę z ilu linii rzeczywistego sygnału korzystasz ? myślisz że będzie ich więcej niż 500 ? podejrzewam że w większości przypadków to będzie zdecydowanie mniej.

:D

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-09-22 18:01:32
Autor: boxfish
NTSC na DVD i Blu-Ray
W dniu 2010-09-22 17:31, Maciej Bojko pisze:
[...]

możesz podać parametry nadawania np puls tv ?

Data: 2010-09-22 18:48:03
Autor: Wiewior
NTSC na DVD i Blu-Ray
Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7d98t$83$2inews.gazeta.pl...
możesz podać parametry nadawania np puls tv ?

Naucz się rozróżniać rozdzielczość pionową i poziomą.
Poza tym:
PAL: 720x576
NTSC: 720x480
TV Puls: 704x576, średnia przepływność 4,8Mbit/s (jak na warunki DVB bardziej niż przyzwoicie)

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-09-23 02:06:06
Autor: Maciej Bojko
NTSC na DVD i Blu-Ray
On Wed, 22 Sep 2010 18:01:32 +0200, boxfish <cicior@gazeta.pl> wrote:

[...]

Ostatnio, jak sprawdzałem, jakieś 576i. BTW dlaczego jako "w
większości przypadków" i "na przykład" wybrałeś nie TVP, Polsat czy
TVN (czyli stacje o największym zasięgu), a jakieś nieledwie niszowe
TV Puls?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-09-22 15:40:46
Autor: AW
NTSC na DVD i Blu-Ray
[...]

Czytaj to co pisze Wiewiór. boxfish to jakiś cienias niemający pojęcia o co pytasz.

(zresztą podobnie było z płytami Cd, dziwnie inaczej brzmiały amerykańskie wydania - lepiej)

AW

Data: 2010-09-22 17:12:21
Autor: Pawel
NTSC na DVD i Blu-Ray
Czytaj to co pisze Wiewiór.

No i wszystko się wyjasniło. To dwa pytania dodatkowe i mykam stąd. -czy dobrze myślę, że format blu-ray jest ujednolicony i nie ma już miejsca na PAL/NTSC itp?
-drugie pytanie jest subiektywne. Czy ta różnica w niższej rozdzielczości w NTSC jest zauważalnie duża?

Data: 2010-09-22 18:42:41
Autor: Wiewior
NTSC na DVD i Blu-Ray
Użytkownik "Pawel" <l.krawiec@op.pl> napisał w wiadomości news:i7d6ed$idd$1news.onet.pl...
-czy dobrze myślę, że format blu-ray jest ujednolicony i nie ma już miejsca na
PAL/NTSC itp?

Nadal jest kwestia liczby ramek na sekundę. Filmy kinowe mają 24kl./s niezależnie od systemu, ale już jakieś koncerty, dokumenty czy filmy telewizyjne mogą mieć 30kl./s bądź 25 kl./s (lub odpowiednio 60 i 50 kl./s)

-drugie pytanie jest subiektywne. Czy ta różnica w niższej rozdzielczości w NTSC jest
zauważalnie duża?

Minimalnie może i jest, ale nie przejmowałbym się tym aż tak bardzo.
Najważniejsze, żeby odtwarzacz (i telewizor) pracowały w formacie natywnym płyty, a nie następowała konwersja. Mam na myśli unikanie sytuacji, w której płyta jest w NTSC, a odtwarzacz ma ustawiony na wyjściu PAL. Bo wtedy obraz dostaje w kość.

Data: 2010-09-22 18:00:52
Autor: boxfish
NTSC na DVD i Blu-Ray
W dniu 2010-09-22 15:40, AW pisze:

Czytaj to co pisze Wiewiór. boxfish to jakiś cienias niemający pojęcia o
co pytasz.

w odróżnieniu od Ciebie mistrzu wniosłem cokolwiek do wątku, podejrzewam że nie miałeś w rękach ani jednej płyty wydanej na rynek amerykański to i skąd masz wiedzieć że różnice są gigantyczne w niektórych przypadkach. To co pisze wiewiór dotyczy różnic w standardach a nie rzeczywistych różnic w jakości. Wysil się i wejdź na jakiekolwiek forum polskie czy zagraniczne i poczytaj o różnicach.

Mam na półce kilkadziesiąt płyt dvd z usa ( w tym kilka zdublowanych z polskimi wydaniami ze względu np na polskie audio) i standardowo - różnicy wynikającej z rozdzielczości nie widać za to dziwnym trafem obraz ma lepsze barwy,kontrasty i ostrość, płyta ma więcej ścieżek audio (np 99% ma dTS czego długo nie było w polskich wydaniach) a czasami kilka wersji filmu. O tym że są to wydania wielopłytowe w digipacku już nie wspominam.

Co do audio jest jeszcze gorzej. Domyślam się że porównania nie masz a jedynie chciałeś zaistnieć eot

Data: 2010-09-22 19:49:52
Autor: Krzysztof Duchnowski
NTSC na DVD i Blu-Ray
On 22.09.2010 18:00, boxfish wrote:

[...]

AW nie miał płytki R1 w rękach?
Czytam tą grupę od 2001 roku gdy kupiłem sobie DVD przerobione na
multiregion aby oglądać filmy z usofa i z japandii (trafiło się i od
kangurów) i AW tu był i raczej chyba pewnie płytkę R1 trawił.

Pytanie było o rozdzielczości to i taka odpowiedź.

A jak nie trawisz wycieczek presonalnych to lepiej odizoluj się od
internetu ;P

PS: Twister R1 is cool
PS2: hm... z Polski to mam ledwie 5 płytek w kolekcji DVD... to chyba
jakaś fobia ;PPPp

--
Krzysztof 'DK75' Duchnowski
lista kompatibilnosci playerĂłw DVD - http://www.videohelp.com/dvdplayers

Data: 2010-09-22 20:08:08
Autor: boxfish
NTSC na DVD i Blu-Ray
W dniu 2010-09-22 19:49, Krzysztof Duchnowski pisze:

[...]

od kangurów tez mam trochę, EZYDVD kiedys było fajnym miejscem do zakupów

Pytanie było o rozdzielczości to i taka odpowiedź.

I tak i nie, zacytuję:

"To moĹźe spytam inaczej:
-Na wikipedi pisze, że NTSC ma niższą rozdzielczośc niż PAL,
-Na amazonie przy dvd z USA pisze, ze są w NTSC,

Na podstawie powyższych dwóch pytam o jakość. "

Odpowiadając odnoszę się do jakości bo rozdzielczośc to tylko jeden i do tego nie najwazniejszy elemnet.

A jak nie trawisz wycieczek presonalnych to lepiej odizoluj się od
internetu ;P

Nie trawię ? raczej sugeruję że jeśli pisze coś głupiego to można poprawić, pusty piętnujący post nic nie wnosi

PS: Twister R1 is cool
PS2: hm... z Polski to mam ledwie 5 płytek w kolekcji DVD... to chyba
jakaś fobia ;PPPp

Czyli jak oceniasz jakość R1 ?

Data: 2010-09-22 21:07:49
Autor: Krzysztof Duchnowski
NTSC na DVD i Blu-Ray
On 22.09.2010 20:08, boxfish wrote:

PS: Twister R1 is cool
PS2: hm... z Polski to mam ledwie 5 płytek w kolekcji DVD... to chyba
jakaś fobia ;PPPp

Czyli jak oceniasz jakość R1 ?

Ogólnie? Nijak. Twister R1 jest boski. R2 nie widziałem. Oceniać nie mogę.

Data: 2010-09-25 07:24:09
Autor: Dariusz Zygmunt
NTSC na DVD i Blu-Ray
W środa, 22 września 2010 10:24, boxfish wyraził następujacą opinię:
W dniu 2010-09-22 09:45, Pawel pisze:

... pytanie brzmi: 1)jeżeli film jest w NTSC, to czy
generalnie posiada wszystkie wady formatu NTSC?
jakie te wady ?
 N{ever} T{he} S{ame} C{olor}  ;-)  Ale technologii cyfrowej ten problem chyba nie dotyczy.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-09-25 09:08:31
Autor: Wiewior
NTSC na DVD i Blu-Ray
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:i7k158$1j3e$3news.mm.pl...
[...]

Właśnie też się juz zastanawiałem nad tym i doszedłem do wniosku, że w zasadzie nie dotyczy. Bo tak naprawdę robimy skrót myślowy i nie porównujemy systemów TV kolorowej (PAL/NTSC), a raczej konkretny system telewizyjny - tzn. rozdzielczość i liczbe ramek na sekundę. A w przypadku połączenia odtwarzacza DVD poprzez RGB nie korzystamy z układów kodera/dekodera chrominancji, czyli nie ma fizycznego kodowania/dekodowania do NTSC/PAL. idzie po prostu RGB.