NUC6i5SYH kupić nie kupić zapytać warto

Data: 2016-02-02 22:48:57
Autor: radxcell
NUC6i5SYH kupić nie kupić zapytać warto
Druzja,

Potrzebuję złożyć PC "do telewizora". Niech uciągnie youtube, vimeo, wymagające mp3 w FullHD, niech nie wystraszy się nadciągającego h265 itd. Niech ma LAN 1000, parę USB i niewielki pobór mocy.

Próbowałem sił z Intel NUC na Celeronie za 500 zł, ale ledwo odtworzył film, a YT już bardzo słabiutko. Patrzę zatem od drugiej strony - NUC6i5SYH. Podoba mi się. Szybki, ładny, estetyczny. Dość drogi niestety.

Czy w świetle mojego zamiaru nabycia minikomputerka za blisko 2000 zł, może jest coś znacznie bardziej rozsądnego i dla kieszeni i wydajnościowo, o czym nie mam pojęcia? Szukam głosów rozsądku.

Z góry dziękuję.

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-02-02 22:14:40
Autor: Michal Lukasik
NUC6i5SYH kupić nie kupić zapytać warto
On 02/02/2016 21:48, radxcell wrote:

Druzja,

:D

Potrzebuj zoy PC "do telewizora". Niech ucignie youtube, vimeo,
wymagajce mp3 w FullHD, niech nie wystraszy si nadcigajcego h265
itd. Niech ma LAN 1000, par USB i niewielki pobr mocy.

Prbowaem si z Intel NUC na Celeronie za 500 z, ale ledwo odtworzy
film, a YT ju bardzo sabiutko. Patrz zatem od drugiej strony -
NUC6i5SYH. Podoba mi si. Szybki, adny, estetyczny. Do drogi niestety.

Czy w wietle mojego zamiaru nabycia minikomputerka za blisko 2000 z,
moe jest co znacznie bardziej rozsdnego i dla kieszeni i
wydajnociowo, o czym nie mam pojcia? Szukam gosw rozsdku.

Obejrzyj Gigabyte BRIX - IMO troch tasze (od Intela chyba wszystko bdzie tasze ;D)
http://www.gigabyte.com/products/list.aspx?s=47&ck=104

BTW. Jeste pewien, e to dobry kierunek?
Sam jako odtwarzacz multimediw uywaem ACER Veriton N282G, ale jaki czas temu przestaem. Postawiem serwer PLEX na N36L (jest te na praktycznie wszystkie NASy - jak brakuje mocy dla h265 a jest duo miejsca mona zrobi "pre-transcoding") i odtwarzacze na praktycznie wszystkich urzdzeniach w domu. YT, Vimeo itp. mam ze SMARTA i daj rad.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-02-02 22:24:32
Autor: 2late
On 02/02/16 21:48, radxcell wrote:
[...]

A co powiesz na takie cos?

http://m.wdc.com/en/product/1270

Data: 2016-02-02 23:29:28
Autor: radxcell
On 02.02.2016 23:24, 2late wrote:
A co powiesz na takie cos?
http://m.wdc.com/en/product/1270

Dzięki, słuszna uwaga.

Powiem, że nie pójdzie na tym serwer obsługujący monitoring IP terenu (program pod Windows). Czasem chciałbym również mieć możliwość puścić na tym kompresję video, trwającą kilkadziesiąt godzin - też jako program pod Windows. Czyli - chcę na tym mieć normalny system. Nie napisałem od razu, bo nie pomyślałem, że na grupie pecet pójdzie w tę stronę ;)

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-02-03 13:25:44
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-02-02 o 23:29, radxcell pisze:

[...]

Ty potrzebujesz dwu różnych maszyn.
Jednej mocnej do kompresji video i drugiej energooszczędnej robiącej
za Smart przy telewizorze.
Kup jakąś miniaturkę za 1k zł do telewizora a za dwa do trzech coś
do kompresji video.

Pozdrawiam

Data: 2016-02-03 14:37:20
Autor: radxcell
On 03.02.2016 13:25, RadoslawF wrote:
[...]

Trudno się z tym nie zgodzić. Popatrz jednak na koszty. To co Ty proponujesz sumuje się powiedzmy do 3,5k.
Ja mogę zamiast tego kupić 6i5 za 2k, a w przypadku maszyny włączonej non-stop, czas kompresji nie jest istotny.

Pamiętacie te czasy, kiedy posiadanie stałego łącza sprawiało, że transfer nie był istotny, mogło być 0,5kb/s, byle utrzymane i stabilne?

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-02-03 21:11:37
Autor: Przemysaw Ryk
NUC6i5SYH kupi nie kupi zapyta warto
Dnia Wed, 3 Feb 2016 14:37:20 +0100, radxcell napisał(a):

[...]

No niestety - nie ma siły - z wymagań „dobrze, wydajnie i tanio” daje się
jednocześnie realizować tylko kombinację dwóch tych rzeczy.

[ Pieniądze pozbawiają człowieka marzeń, a marzenia - pieniędzy...         ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2016-02-04 08:47:17
Autor: radxcell
On 03.02.2016 21:11, Przemysław Ryk wrote:
No niestety - nie ma siły - z wymagań „dobrze, wydajnie i tanio” daje się
jednocześnie realizować tylko kombinację dwóch tych rzeczy.

Zaiste.
Myślałem, że może będziecie w stanie podpowiedzieć rozwiązanie dające wydajność jak NUC, np. za połowę tej kasy - gdyż nie orientuję się dobrze w obecnie dostępnych rozwiązaniach. W moim blaszaku mam ciągle klawiaturę DIN i Gravisa na ISA.

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-02-04 13:26:04
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Thu, 4 Feb 2016 08:47:17 +0100, radxcell napisał(a):

[...]

Ale weź mi powiedz, jaki jest sens wrzucania na słaby komputerek zadań
polegających na kompresji czy przekodowaniu filmu? Czasowo zysk żaden.
Kultura pracy jakiegoś np. nettopa zajeżdżanego przez kilkanaście godzin też
specjalnie nie powali. Obsługa na nim w tym czasie innych zadań również
oberwie.

[ Nie dyskutuj z debilem... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu,     ]
[ a potem pokona doświadczeniem.                      (znalezione w necie) ]

Data: 2016-02-04 15:52:57
Autor: radxcell
On 04.02.2016 13:26, Przemysław Ryk wrote:
Ale weź mi powiedz, jaki jest sens wrzucania na słaby komputerek zadań
polegających na kompresji czy przekodowaniu filmu? Czasowo zysk żaden.

Bardzo prosto. Używasz komputerka, który i tak pracuje non-stop, nie musisz zostawiać głównego komputera włączonego na noc.
A jeśli używasz głównego komputera do innych zadań, to nie jest obciążany przez dziesiątki godzin (windows też to niedobrze znosi).

Najdłuższa kompresja jaką robiłem, trwała ztcp ponad 60 godzin. Fajnie mieć zajęty komputer przez 3 doby? A tak, robił to sobie laptop gdzieś na boku.

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-02-04 22:30:09
Autor: Przemysaw Ryk
NUC6i5SYH kupi nie kupi zapyta warto
Dnia Thu, 4 Feb 2016 15:52:57 +0100, radxcell napisa(a):

On 04.02.2016 13:26, Przemysaw Ryk wrote:
Ale we mi powiedz, jaki jest sens wrzucania na saby komputerek zada
polegajcych na kompresji czy przekodowaniu filmu? Czasowo zysk aden.

Bardzo prosto. Uywasz komputerka, ktry i tak pracuje non-stop, nie musisz zostawia gwnego komputera wczonego na noc.
A jeli uywasz gwnego komputera do innych zada, to nie jest obciany przez dziesitki godzin (windows te to niedobrze znosi).

Najdusza kompresja jak robiem, trwaa ztcp ponad 60 godzin. Fajnie mie zajty komputer przez 3 doby? A tak, robi to sobie laptop gdzie na boku.

60 godzin na jakim sprzcie? Na workstacji z sensownym procesorem? To teraz
policz, ile to bdzie liczy nettop na Celeronie, czy na jakim Atomie.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta jest najlepszym psychoanalitykiem dopki si nie zakocha.        ]

Data: 2016-02-05 07:56:49
Autor: radxcell
On 04.02.2016 22:30, Przemysaw Ryk wrote:
60 godzin na jakim sprzcie? Na workstacji z sensownym procesorem? To teraz
policz, ile to bdzie liczy nettop na Celeronie, czy na jakim Atomie.

Wanie przekonaem si, e Celeron jest za saby nawet do filmw na YouTube. Podejrzewam, e Atom te.

Pytanie, czy co wydajnociowo zblionego do 6i5SYH nie jest gdzie dostpne w znacznie lepszej cenie?

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-02-02 22:52:03
Autor: radxcell
NUC6i5SYH kupić nie kupić zapytać warto
On 02.02.2016 22:48, radxcell wrote:
wymagające mp3 w FullHD,
literówka - mp4

Data: 2016-02-03 06:30:15
Autor: kriters
On 2016-02-02 22:48, radxcell wrote:
Druzja,

[...]

A u mnie któryś intel compute stick odtwarza youtube nawet dobrze ale inne źródła (flash h.264) to już
tragedia.

Data: 2016-02-03 08:23:01
Autor: radxcell
On 03.02.2016 06:30, kriters wrote:
A u mnie któryś intel compute stick odtwarza youtube nawet dobrze ale
inne źródła (flash h.264) to już
tragedia.

Czyli jak rozumiem, compute sticki odradzasz.

Myślę sobie też tak, że gorsze firmy muszą wyceniać niżej, żeby taki sam produkt się sprzedał, więc może zamiast Intela warto pomyśleć o produkcie Gigabyte i zaoszczędzić przy podobnej mocy. Jak to według Was działa?

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-02-04 13:00:55
Autor: BQB
W dniu 2016-02-02 o 22:48, radxcell pisze:
[...]

To może coś takiego? http://www.qnap.pl/qnap_ts_251.php
Można na tym wirtualki postawić, mocy ma wystarczająco.

Data: 2016-02-04 15:49:56
Autor: radxcell
On 04.02.2016 13:00, BQB wrote:
To może coś takiego? http://www.qnap.pl/qnap_ts_251.php
Można na tym wirtualki postawić, mocy ma wystarczająco.

Ale wirtualki z systemem windowsowym?

Byłem swego czasu bardzo blisko zakupu Synology ds415, ale policzyłem, że jak wrzucę do tego 4 dyski (żeby RAID 5 miał sens), to zabawa w cenie 5 tysięcy... i odpuściłem.

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-02-04 16:13:14
Autor: BQB
W dniu 2016-02-04 o 15:49, radxcell pisze:
On 04.02.2016 13:00, BQB wrote:
[...]

Tak, dlaczego by nie? Procek to zwykły celeron, więc nie widzę problemu, gdzieś o tym czytałem, ale już nie pamiętam, o chyba było to tu:
http://antyweb.pl/test-nas-a-qnap-ts-251-potega-zamknieta-w-malym-plastikowym-pudle/

Data: 2016-02-04 16:02:48
Autor: ToMasz
W dniu 02.02.2016 o 22:48, radxcell pisze:
Druzja,

Potrzebuję złożyć PC "do telewizora
no to dołóż. JEśli rzeczywiście do TELEWIZORA, to -uwierz mi- zdołasz dokręcić całą płytę główną z normalnego pcta. jeśli tv jest malutki, to dokręć do niego laptopa z rozbitym ekranem. to najtańsze i najwydajniesze rozwiązania. Przygotuj tak system aby mógł mocno spowalniać prędkość procka.
ToMasz

Data: 2016-02-04 16:05:02
Autor: radxcell
On 04.02.2016 16:02, ToMasz wrote:
to -uwierz mi- zdołasz dokręcić całą płytę główną z normalnego pcta.
jeśli tv jest malutki, to dokręć do niego laptopa z roz

To jest ciekawy pomysł. TV wisi na ścianie, więc raczej - jeśli Cię dobrze zrozumiałem - z tyłu nic nie dokręcę, ale czy w takim razie sugerujesz, że laptop będzie wydajniejszy niż dedykowany NUCek w tej samej cenie?

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

NUC6i5SYH kupić nie kupić zapytać warto