NVidia Quadro FX 3800M, a wyjscie audio (DP)

Data: 2018-09-05 13:17:31
Autor: ń
NVidia Quadro FX 3800M, a wyjscie audio (DP)
Znamy problemy z kabelkologią DispalyPort, ale łączę wyjście DP lapka z wejsciem DP monitora (Eizo FlexScan z wbudowanymi głośnikami) i dźwiek nadal leci z głosników lapka, a nie z monitora.
Pytanie:
Czy w menedżerze urzadzeń (Win 7) pod 'Karty graficzne' lub pod 'Kontrolery dźwięku i wideo' powinna się pojawić osobna pozycja o wyjściu cyfrowym DP?
U mnie w 'kontrolerach dźwięku' widać 'IDT High Definition Audio CODEC' lecz myśle, że dotyczy on tylko wyjścia na głośniki lapka.
Przykładowo przy grafice zintegrowanej powinien się jeszcze pojawić sterownik dźwięku Intel, ale u mnie nie ma grafy zintegrowanej.
A może to monitor FlexScan EV2455 nie wpuszcza dźwięku po DP? Po HDMI wpuszcza.

Data: 2018-09-05 14:22:32
Autor: ń
NVidia Quadro FX 3800M, a wyjscie audio (DP)
W Win 7 w Panelu sterowania NVIDIA, monitor EV2455 widać (w DisplayPort 1).
Natomiast po wejsciu w opcje panelu sterowania nVidia: Wyświetlanie -> Skonfiguruj cyfrowe audio -> Potwierdź monitory, które będą wyświetlane jako urządzenia audio w ustawieniach dźwięku w systemie Windows  -> Quadro FX 3800M -> DisplayPort 1: Brak monitora z możliwościa obsługi dźwięku.
Kabel DP-DP nowy, wyjście z lapka oznaczone jako DP++ czyli dwa plusiki (double link), wejście w EIZO EV2455 oznaczone jako DP (nie widać plusików).

-- -- -
A może to monitor FlexScan EV2455 nie wpuszcza dźwięku po DP?

Data: 2018-09-19 08:08:37
Autor: Poldek
W dniu 2018-09-05 o 13:17, ń pisze:

A może to monitor FlexScan EV2455 nie wpuszcza dźwięku po DP? Po HDMI wpuszcza.

U mnie EV2450 przyjmuje dźwięk po DP i odtwarza go przez wbudowane głośniki.

Data: 2018-09-19 08:57:05
Autor: ń
NVidia Quadro FX 3800M, a wyjscie audio (DP)
Dzięki. Jaką masz kartę graficzną?
Inna sprawa, że głośniki w EIZO są statystyczne, gorsze od najgorszego lapka ;-)

-- -- -
U mnie EV2450 przyjmuje dźwięk po DP i odtwarza go przez wbudowane głośniki.

Data: 2018-09-19 09:50:51
Autor: Poldek
W dniu 2018-09-19 o 08:57, ń pisze:
[...]

Kartę graficzną mam zintegrowaną Intel.

Data: 2018-11-23 18:41:58
Autor: n
NVidia Quadro FX 3800M, a wyjscie audio (DP)
Dzięki za info.
U mnie co ciekawe, z "lepszej" karty nVidia Quadro FX3800M dźwięk przez DisplayPort mi nie wychodzi do monitora  EIZO EV2455 ani bezpośrednio przez kabel DP->DP, ani przez DP->aktywna przejściówka->HDMI nie bo nie i co nam zrobisz (Win widzi aktywną przejściówkę).
Natomiast na obydwa powyższe sposoby dźwięk wychodzi na monitor z nieco słabszej "połówkowej" karty nVidia Quadro FX 1800M.
Czyli jednak to raczej nie kwestia monitora.
Nie wiem, czy jest to problem samej karty Quadro FX 3800M (hardware'u), czy sterowników do niej, a może Vbiosu.
Dla karty FX 1800M w Win 10 zainstalowuje się sterownik NVIDIA High Definition Audio (29/06/2015 v.1.3.30.1 VINBLUENVHDA64V), ale do FX 3800M nie zainstalowuje się.
Obydwie karty to jest generalnie podobny rocznik 2009/2010, FX 1800M może z pół roku nowsza od FX 3800M.

-- -- -