Na Śląsku

Data: 2013-08-25 12:24:01
Autor: jr
Na Śląsku
Na peerelowskim Śląsku ludzie przerabiali komórki na chlewiki a stare szopy na obory dla krów (powszechna była też hodowla kur). Pewna kobieta miała krowę. Przed porannym wygonem wychodziła z miotłą na  trawę i tą miotłą zmiatała tablicę Mendelejewa, jaka spadła w ciągu nocy.
Nie tylko Śląsk, ale większość Polski, to był ołów (komusza benzyna), siarka (niefiltrowane elektrownie węglowe), azbest, smary przemysłowe wylewane wprost z fabryk do rzek. W śląskich miastach przykrywali takie rzeczki-ścieczki betonem, żeby nie śmierdziało na pochodzie pierwszomajowym...  Ale to i tak szło do Wisły, do Odry i na cały kraj. Tfu!..

Data: 2013-08-25 12:32:48
Autor: LeonKame
Na Śląsku
W dniu 2013-08-25 12:24, jr pisze:
[...]

A ty myslisz że dzisiaj to jest inaczej ?
Rocwool polska w swoich zakladach na kominach nie ma zadnych filtrow zatruwaja cala okolice na kilkadziesiat km wokol i nikt sie tym nie interesuje.

Data: 2013-08-25 13:38:50
Autor: Aleksander
Na Śląsku
Ale był przemysł. Pewnie że najlepiej zlikwidowac wszystko, ja nie ma przemysłu to i odpadów nie ma, niby proste, tylko że niezyciowe, bo ludzie musza miec pracę i z czegoś żyć. teraz przyszła kolej na ludzi, jak sie ich zlikwiduje, to nie bedzie ani odpadów, ani trucia srodowiska, ani problemów z bezrobociem, z mieszkaniami, z niczym, las lub pustynia-- - o to chodzi?

Data: 2013-08-25 16:13:36
Autor: jr
Na Śląsku

Użytkownik "Aleksander" <powazny@tlen.pl> napisał w wiadomości
| Ale był przemysł.

To był przemysł?
To było szambo nie przemysł (produkcja dla produkcji)

 Pewnie że najlepiej zlikwidowac wszystko, ja nie ma
| przemysłu to i odpadów nie ma, niby proste, tylko że niezyciowe, bo ludzie
| musza miec pracę i z czegoś żyć.

Zamiast bubli i smrodu trzeba wytwarzać to, co ludziom jest potrzebne. Gdyby peerelowskie produkty trafiały na półki sklepowe, ludzie mieliby pracę do dziś.

Data: 2013-08-25 16:21:51
Autor: Bolek
Na Śląsku
W dniu 2013-08-25 16:13, jr pisze:
> [...]

peerelowskie produkty trafiały na półki sklepowe, ludzie mieliby pracę do dziś.

To co oni robili z tymi bublami ?

Data: 2013-08-25 21:30:21
Autor: jr
Na Śląsku

Użytkownik "Bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:521a1300$0$1254$65785112news.neostrada.pl...

| To co oni robili z tymi bublami ?

Najpierw musieli za nimi postać w kolejkach...

Data: 2013-08-25 21:55:18
Autor: LeonKame
Na Śląsku
W dniu 2013-08-25 21:30, jr pisze:

Użytkownik "Bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości

| To co oni robili z tymi bublami ?

Najpierw musieli za nimi postać w kolejkach...

Wegiel dziecioki w wiekszosci był exportowany do rosji i na zachod za Dulary a to co zostawało czyli w wiekszosci odpady szlo na rynek wewnetrzny. Pozostała reszta podobnie.

Data: 2013-08-26 09:30:56
Autor: Trybun
Na Śląsku
[...]

Myślisz że w tamtych czasach na świecie było lepiej? Widziałem kiedyś taki filmik w BBC - zdrowy łosoś zanurzony w Tamizie na wysokości Londynu wypływał do góry brzuchem w ciągu 30 sekund.

Data: 2013-08-26 23:55:38
Autor: jr
Na Śląsku

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kvf07t$3tg$1node2.news.atman.pl...

| Myślisz że w tamtych czasach na świecie było lepiej?

Przecież byłem, to widziałem jak jest.

 Widziałem kiedyś
| taki filmik w BBC - zdrowy łosoś zanurzony w Tamizie na wysokości
| Londynu wypływał do góry brzuchem w ciągu 30 sekund.

Ja widziałem lepszy film w peerelowskiej telewizji - człowiek wywoływał w Tamizie klisze fotograficzne.

Na Śląsku