Data: 2012-05-11 00:13:01 | |
Autor: frrrr | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
W katastrofie rosyjskiego samolotu Suchoj SuperJet-100, ktory rozbil sie kolo Dzakarty, kapitanem byl Aleksandr Nikołajewicz Jabłoncew - w latach 90 XX wieku przygotowywal sie lotow na pokladzie wahadlowca kosmicznego Buran.Zgineli niestety niejako na wlasne zyczenie: kto schodzi w bezwidocznosci na pulap 1.800mnpm w rejonie szczytow o wysokosci do 2.200mnpm!?! Taaa. Lot pokazowy... -- |
|
Data: 2012-05-11 08:52:43 | |
Autor: Marcin N | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
W dniu 2012-05-11 02:13, frrrr pisze:
W katastrofie rosyjskiego samolotu Suchoj SuperJet-100, ktory rozbil sieZgineli niestety niejako na wlasne zyczenie: kto schodzi w bezwidocznosci na Gdzie mogę poczytać coś więcej o tej katastrofie. Wydaje się bardziej zagadkowa niż Smoleńsk (który obecnie w moich oczach zagadkowy w ogóle nie jest). |
|
Data: 2012-05-11 09:02:36 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
Gdzie mogę poczytać coś więcej o tej katastrofie. Wydaje się bardziej http://www.pprune.org/rumours-news/484925-sukhoi-superjet-100-missing.html Co tu zagadkowego? Ogromna szansa że to po prostu CFIT. |
|
Data: 2012-05-11 10:17:21 | |
Autor: Marcin N | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
W dniu 2012-05-11 09:02, /dev/SU45 pisze:
Aleś mi powiedział... |
|
Data: 2012-05-11 08:54:32 | |
Autor: frrrr | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał(a):
W dniu 2012-05-11 09:02, /dev/SU45 pisze:missing.html >Gogla nie masz? http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrolowany_lot_ku_ziemi -- |
|
Data: 2012-05-11 13:23:37 | |
Autor: Marcin N | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
W dniu 2012-05-11 10:54, frrrr pisze:
Marcin N<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał(a): W TV mówili, że pilot oficjalnie przez radio prosił o zejście pod 2 tys metrów. To by oznaczało, że może coś jeszcze się tam działo. |
|
Data: 2012-05-11 12:21:52 | |
Autor: Krzysztof Gajdemski | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
Jest Fri, 11 May 2012 13:23:37 +0200, Marcin N pisze:
W dniu 2012-05-11 10:54, frrrr pisze: MaĹo prawdopodobne aby juĹź wtedy posiadaĹ wiedzÄ o ewentualnych probleâ mach. Od razu zgĹosiĹby to kontroli. k. -- Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005 PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D SzanujÄ was wszystkich, ktĂłrzy pozostajecie w cieniu - Snerg |
|
Data: 2012-05-11 22:42:34 | |
Autor: frrr | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> napisał(a):
Jest Fri, 11 May 2012 13:23:37 +0200, Marcin N pisze:ogĂłl etys > metrĂłw. To by oznaczaĹo, Ĺźe moĹźe coĹ jeszcze siÄ tam dziaĹo.Po mojemu (ale moge sie mylic) po prostu chcieli troche zaszpanowac przedstawicielom ewentualnych klientow przelotem pomiedzy szczytami masywu a wyzej nie bylo widocznosci (deszcz) wiec chcieli zejsc nizej majac nadzieje ze cos choc zamajaczy pasazerom w taka pogode, a zamajaczylo pilotom wprost przed dziobem... -- |
|
Data: 2012-05-13 03:06:08 | |
Autor: ArchieIl | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
On 11 Maj, 14:21, Krzysztof Gajdemski <so...@root.org.pl> wrote:
Jest Fri, 11 May 2012 13:23:37 +0200, Marcin N pisze: A czy podczas szkolenia na pilota sÄ rĂłwnieĹź przekazywane informacje o kompetencjach kontroli lotĂłw? DomyĹlam siÄ, Ĺźe w tym przypadkĂłw kontroler dostaĹ pytanie: czy na 2 tys. metrĂłw jest jakiĹ inny obiekt latajÄ cy? i dostaĹ jakÄ Ĺ tam odpowiedĹş Czy teĹź po wspĂłĹczesnych modernizacjach kontrola ruchu odbywa siÄ juĹź w kaskach VR i kontroler sobie skacza w przestrzeni 3D podczas zarzÄ dzania samolotami? O ile dobrze rozumiem komptenecje sÄ zmienne w zaleĹźnoĹci od fazy lotu/ odlegĹoĹci od lotniska. moĹźna prosiÄ o jakiĹ konkretniejszy odsyĹacz czym siÄ róşni kontrola gdy samolot porusza siÄ w pobliĹźu lotniska od kontroli w strefie zarzÄ dzanej przez dany punkt kontroli i czy jest wiÄcej stref niĹź tylko lÄ dowanie/przelot? Pozdrawiam. Artur GĂłrniak |
|
Data: 2012-05-15 00:52:57 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
ArchieIl wrote:
można prosić o jakiś konkretniejszy odsyłacz czym się różni kontrolaWiele zależy od tego jaka tam jest klasa przestrzeni i czy sprawowana jest kontrola radarowa. Bez odpowiedzi na te pytania ciężko snuć domysły. Generalnie kontroler ruchu lotniczego w odniesieniu do lotów kontrolowanych odpowiada za separację z terenem. |
|
Data: 2012-05-14 18:52:16 | |
Autor: TJ_Blues | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
On May 14, 6:52 pm, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
.... i miedzy statkami powietrznymi :-) Dla uzupelnienia tego co powiedziales klasach przest. pow: http://pl.wikipedia.org/wiki/Klasy_przestrzeni_powietrznej http://en.wikipedia.org/wiki/Airspace_classes cheers TJ |
|
Data: 2012-05-15 00:15:16 | |
Autor: ArchieIl | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
On 15 Maj, 03:52, TJ_Blues <tomekania...@gmail.com> wrote:
On May 14, 6:52 pm, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote: Dzięki wielkie. Nadal ciekawe na czym kontrola opiera się jeśli chodzi o separację z gruntem w dzisiejszych czasach. Pytanie w zasadzie było dosyć teoretyczne bo akurat w przypadku tego lotu eksperymentalnego można się raczej spodziewać bardziej nietypowego nadzoru. To chyba wszystko przez jeden ośrodek było nadzorowane. A patrząc na mapę to między szczytami mogli sobie polatać chyba i na 1800m. Ciekawe czy wyciekną jeszcze jakieś dodatkowe informacje. Pozdrawiam. Artur Górniak |
|
Data: 2012-05-15 12:47:11 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
ArchieIl wrote:
Nadal ciekawe na czym kontrola opiera się jeśli chodzi o separację zJeśli sprawowana jest kontrola radarowa, to kontroler ma wyznaczone minimalne wysokości wektorowania, które z grubym marginesem zapewniają zabezpieczenie nad przeszkodami. Zwykle jest też tak, że sama przestrzeń kontrolowana nie dotyka w żaden sposób terenu i pod nią znajduje się przestrzeń niekontrolowana, którą mogę np. przemykać się mniejsze samoloty. Wszystkie drogi lotnicze, procedury dolotowe, odlotowe, procedury podejścia, procedury odlotu po nieudanym podejściu itd. niejako z definicji zapewniają wymagane przewyższenia nad przeszkodami. Gdybym miał zgadywać, to wydaje mi się, że piloci po prostu poprosili o zniżanie poniżej dolnej granicy przestrzeni kontrolowanej i tam kontroler umywa już ręce. Inna sprawa, że w locie IFR nawet w przestrzeni niekontrolowanej nadal obowiązują opublikowane na mapach minimalne wysokości, które zapewniają przewyższenie (hasłowo: AMA, MEA, SCT). Najwyraźniej piloci zignorowali te ograniczenia, ale tam prawdopodobnie nie było już żadnego dozorowania radarowego, które mogłoby ich ostrzec. |
|
Data: 2012-05-18 16:10:04 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
W dniu 11.05.2012 10:17, Marcin N pisze:
/../ Swoją drogą jak się dogadali w sprawie śledztwa? Rosja chciała, Indonezja nie daje, ale to samolot cywilny...Co tu zagadkowego? Ogromna szansa że to po prostu CFIT. Zginęli obywatele Indonezji. |
|
Data: 2012-05-18 16:22:50 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
Użytkownik "Smok Eustachy" <smokeustachy@WURG.pl> napisał w wiadomości news:jp5l7u$9j6$1news.icm.edu.pl... W dniu 11.05.2012 10:17, Marcin N pisze: A może zaczniesz od przeczytania konwencji chicagowskiej, a szczególnie załącznika 13 do tej konwencji? Przeczytaj, zrozum, a potem zabieraj głos! |
|
Data: 2012-05-18 17:47:54 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
W dniu 18.05.2012 16:22, Bogdan Idzikowski pisze:
/.../ A może zaczniesz od przeczytania konwencji chicagowskiej, a szczególnieMy tu o faktach rozmawiamy, a nie o papierach. |
|
Data: 2012-05-18 18:47:54 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
Użytkownik "Smok Eustachy" <smokeustachy@WURG.pl> napisał w wiadomości news:jp5qvc$ljv$1news.icm.edu.pl... W dniu 18.05.2012 16:22, Bogdan Idzikowski pisze: Snujecie domysły. Zamiast mówić o faktach poruszacie się w mgławicy domysłów, fantazji i facecji. Gdybyś znał przepisy prawa regulujące postępowanie w sprawie badania wypadków i incydentów statków powietrznych nie zadawałbyś bzdurnych pytań typu: Swoją drogą jak się dogadali w sprawie śledztwa? Rosja chciała, Indonezja nie daje, ale to samolot cywilny... Ano, tak się dogadali, jak stoi we wspomnianej konwencji! |
|
Data: 2012-05-11 11:46:03 | |
Autor: mkarwan | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie_ma_zupelnie@w.w.w.pl> napisał w wiadomości news:joidic$qs$1inews.gazeta.pl...
Tak jak Tu144 pod Paryżem? |
|
Data: 2012-05-11 13:19:50 | |
Autor: KiloSierra | |
Na SuperJecie kapitanem byl niedoszly pilot Burana | |
W dniu 12/05/11 11:46, mkarwan pisze:
Co tu zagadkowego? Ogromna szansa Ĺźe to po prostu CFIT. kolejny raz udowadniasz ze masz ZEROWÄ wiedze w temacie.... |
|