Na autostradzie

Data: 2019-08-05 10:31:45
Autor: J.F.
Na autostradzie

taka scenka z A4 pod wroclawiem - kierunek z Opola:

Pomimo zakonczonego remonontu bramek kolejki wczoraj wieksze niz w czasie remontu - google ostrzegalo o godzinie czekania :-(

Ale jest wczesniej drugi zjazd, Wroclaw Wschod.
Oznakowany 3km wczesniej, kojarzy mi sie ze 1200m wczesniej, i 500m wczesniej

https://goo.gl/maps/ip9EZ2BKHtAr7jkz6

gdzies w tej okolicy ruch mocno zwalnia i tworzy sie korek, taki jeszcze jadacy.
Chcacy zjechac  w prawo ustawiaja sie w kolejce na pasie awaryjnym.

Niektorzy jada kawalek dalej i zjezdzaja kawalek dalej, jak sie linia przerywana zaczyna.
I tu oczywiscie musza poczekac na srodkowym pasie az sie zrobi miejsce.
Hm, ciekawe kto tu ma pierwszenstwo - ci co zmieniaja pas, czy ci, co jada/stoja na tym awaryjnym, a droge zamyka im skosna ciagla

Nieliczni ciagna jeszcze dalej i wciskaja sie przed koncem linii przerywanej.

No i jak tu z takimi zamek zrobic ? :-)

P.S. Ruszalem spod Czestochowy ... yanosik chyba z googlem wygral, bo googiel chcial mnie wprowadzic w jakis korek pod Pyskowicami - mozliwe ze na sw Anny, bo tam jedna jezdnia w remoncie. Janosik ominal przez Opole.
Ale w sumie to oba zawiodly, bo mnie wprowadzily w ten korek pod Wrockiem.
Google jeszcze probowal na S8 skierowac, ale to w trakcie jazdy, gdy juz blizej A4 bylem.

Byc moze sytuacja byla dynamiczna i korek sie zrobil/przesunal w strone wrocka juz w czasie jazdy.

Swoja droga predkosc ok 110-130 na lewym pasie - i widac, ze oba pasy zapchane po horyzont.
I jakos tam nikt nie mruga, nie trabi ... no, jednego niecierpliwego widzialem, co wyprzedzil prawym, i to dosc niebezpiecznie sie wcisnal, bo miejsca malo, choc roznica predkosci znikoma.

J.

Data: 2019-08-05 10:52:21
Autor: Robert Wańkowski
Na autostradzie
W dniu 2019-08-05 o 10:31, J.F. pisze:
No i znow cala trase lewym pasem, bo sie nie oplaca zjezdzac

Zwanzig Sekunden. :-)

Robert

Data: 2019-08-05 12:40:15
Autor: J.F.
Na autostradzie
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d47ee3f$0$17348$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-08-05 o 10:31, J.F. pisze:
No i znow cala trase lewym pasem, bo sie nie oplaca zjezdzac
Zwanzig Sekunden. :-)

Dotyczy sytuacji, gdy jade za innym samochodem ... i jego tez mam ochote wyprzedzic jak zjedzie ?

Tylko, ze przed nim jedzie kolejny itd.

No i w zasadzie tych 20s nie naruszalem ... chyba ze np dwa tiry sie wyprzedaja, to co - wszyscy za nimi maja zjechac ?

J.

Data: 2019-08-05 19:37:58
Autor: JaTy
Na autostradzie
W dniu 05.08.2019 o 10:31, J.F. pisze:

[...]

W tym przypadku nie ma mowy o zamku - zamek obowiązuje gdy kończy się pas ruchu czyli z dwóch robi się jeden a nie wtedy gdy istnieją dwa równoległe pasy ale każdy dla innego kierunku - i jak linia ciągła to przecież nie wolno przekraczać a jak przerywana to można ale trzeba przepuścić tam obecnego - nic więcej tu się nie "wyfilozofuje"
--
JaTy

Data: 2019-08-05 21:32:19
Autor: J.F.
Na autostradzie
Użytkownik "JaTy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qi9phk$b2u$1@gioia.aioe.org...
[...]

Ba - dla tego samego - prosto. Do skretu jest trzeci ... a i tak jest problem :-)

- i jak linia ciągła to przecież nie wolno przekraczać a jak przerywana to można ale trzeba przepuścić tam obecnego - nic więcej tu się nie "wyfilozofuje"

No to bedziesz mial dwa pasy zablokowane, tylko dokad - do poczatku przerywanej, czy do jej konca :-)

P.S. bedzie zamek ?
https://gazetalubuska.pl/nowe-przepisy-drogowe-od-1-pazdziernika-2019-jazda-na-suwak-oraz-korytarz-zycia-obowiazkowe-co-sie-zmienia/ar/c4-14326769

Juz data podana, a do dopiero projekt ... PiS mysli perspektywicznie ? :-)

J.

Data: 2019-08-05 23:32:34
Autor: radekp@konto.pl
Na autostradzie
Mon, 5 Aug 2019 10:31:45 +0200, w <5d47ea04$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

googiel chcial mnie wprowadzic w jakis korek pod Pyskowicami - mozliwe ze na sw Anny, bo tam jedna jezdnia w remoncie. Janosik ominal przez

Z Google'a powoli skutecznie się leczę.

Świeradów -- w domu źle usłyszał adres. No powiedzmy, że bywa. Ale po
Świeradowie najpierw wyznaczył mi trasę kończącą się leśną ścieżką, a następnie
chciał przeciągnąć przez deptak.

Dziś w Trzebnicy 2 razy skierował mnie w remontowane drogi.

Data: 2019-08-06 00:00:16
Autor: J.F.
Na autostradzie
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7v7hke9feut5sjpv66sg9fsuq1jr2q73lo@4ax.com...
[...]

Wrecz bym powiedzial, ze musi bywac.
Trzeba sprawdzac czy dobrze zrozumial.

Ha, przypomnialo mi sie ... Pilsudskiego Wrocław - wyszukuje ulice, a mamy jeszcze plac :-)

Ale po
Świeradowie najpierw wyznaczył mi trasę kończącą się leśną ścieżką, a następnie
chciał przeciągnąć przez deptak.

Taa ... w Swieradowie to sie zdarza :-) A moze miales tryb pieszy, rowerowy ?

Dziś w Trzebnicy 2 razy skierował mnie w remontowane drogi.

Ale ma juz zglaszanie szuszarek !

J.

Data: 2019-08-06 14:11:34
Autor: Miroo
Na autostradzie
W dniu 2019-08-06 o 00:00, J.F. pisze:
Ale ma juz zglaszanie szuszarek !

No właśnie już jakiś czas temu czytałem, że dodali:
- prędkościomierz (działa u mnie),
- informacje o radarach (są maciupkie ikonki, których prawie nie widać, żadnego dźwięku ostrzegającego),
- informację o dopuszczalnej prędkości na danym odcinku (u mnie nadal brak)
- zgłaszanie radarów (u mnie brak)

Czy to wszystko u Was jest? Czy ja mam jakąś wybrakowaną wersję?

Pozdrawiam

Data: 2019-08-06 15:37:52
Autor: J.F.
Na autostradzie
Dnia Tue, 6 Aug 2019 14:11:34 +0200, Miroo napisał(a):
[...]

Z boku masz taka ikonke - kółeczko z dziubkiem i plusem w srodku.
W tym sie zglasza korki, suszarki, wypadki.
Pojawia sie dopiero w trybie nawigacji.

dzwieku ostrzegajacego jeszcze nie zauwazylem.

J.

Data: 2019-08-07 11:26:53
Autor: Miroo
Na autostradzie
W dniu 2019-08-06 o 15:37, J.F. pisze:
[...]

No to póki co nie mam takiej ikonki z dziubkiem :(

A dopuszczalną prędkość Ci pokazuje?

Pozdrawiam

Data: 2019-08-07 12:11:06
Autor: J.F.
Na autostradzie
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d4a9975$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-08-06 o 15:37, J.F. pisze:
Dnia Tue, 6 Aug 2019 14:11:34 +0200, Miroo napisał(a):

[google maps]

Z boku masz taka ikonke - kółeczko z dziubkiem i plusem w srodku.
W tym sie zglasza korki, suszarki, wypadki.
Pojawia sie dopiero w trybie nawigacji.

No to póki co nie mam takiej ikonki z dziubkiem :(

Upgrade zrob.
Chyba ze ... na tak starym telefonie upgrade juz nie ma :-)

A dopuszczalną prędkość Ci pokazuje?

Nie zauwazylem.

J.

Data: 2019-08-07 10:32:13
Autor: radekp@konto.pl
Na autostradzie
Tue, 6 Aug 2019 14:11:34 +0200, w <5d496e8b$0$530$65785112@news.neostrada.pl>,
Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> napisał(-a):

W dniu 2019-08-06 o 00:00, J.F. pisze:
> Ale ma juz zglaszanie szuszarek !

No właśnie już jakiś czas temu czytałem, że dodali:
- informację o dopuszczalnej prędkości na danym odcinku (u mnie nadal brak)

Nie mam, ale to bez znaczenia. Ściągnij sobie Ryśka, to będziesz miał ikonę.

- zgłaszanie radarów (u mnie brak)

Tego nie używam, bo mam Ryśka :)

Data: 2019-08-07 11:23:23
Autor: Miroo
Na autostradzie
W dniu 2019-08-07 o 10:32, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ryśka mam i czasem używam, ale pytałem konkretnie o google maps, a nie o "jakiś program coś pokazujący".
Mam słaby telefon i jak używam nawigacji i Ryśka jednocześnie, to się tnie i szybko traci baterię, dlatego jestem zainteresowany tą funkcjonalnością w GMaps.
Zresztą z ulubionej nawigacji też zrezygnowałem (na rzecz Gmaps), bo zaczęła mulić i informować o skręcie już po jego minięciu.

Pozdrawiam

Data: 2019-08-07 14:35:24
Autor: radekp@konto.pl
Na autostradzie
Wed, 7 Aug 2019 11:23:23 +0200, w <5d4a98a2$0$537$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

To używaj NE zamiast GM.
Będziesz miał wszystko, a i program żwawszy (chyba że masz faktycznie
archaiczny telefon).

Data: 2019-08-08 08:05:07
Autor: Miroo
Na autostradzie
W dniu 2019-08-07 o 14:35, radekp@konto.pl pisze:

To używaj NE zamiast GM.

NaviExpert jest chyba płatny?
Dla mnie to bez sensu, bo potrzebuję nawigacji ze 3 razy w roku. Używam może trochę częściej, ale raczej dla wygody niż z potrzeby.

Będziesz miał wszystko, a i program żwawszy (chyba że masz faktycznie
archaiczny telefon).

Jakiś archaiczny to on nie jest, ale już nienowy i dolnopółkowy.

Pozdrawiam

Na autostradzie