Data: 2009-02-28 19:55:43 | |
Autor: pwz | |
Na co patrzeć? | |
Witam!
Pozwalam sobie wrzucić post o podobnej treści jeszcze raz, ponieważ wcześniej zagubił się w gąszczu innego wątku, a zależy mi na możliwie wielu poradach. Przechodząc do sedna: akurat jestem na etapie powrotu do jednośladu po dłuuugiej przerwie. A żeby było trudniej - wcześniej 'bawiłem się' motocyklami niemal zabytkowymi. I właśnie stwierdziłem, oglądając różne strony www, że na dobry i spokojny początek/comeback do motocykli byłaby Yamaha Diversion. Jako że wcześniej nie miałem z tym motorem w ogóle do czynienia, a (ze względu na budżet) będzie to używana maszyna, proszę BiSwK o poradę - na co zwrócić uwagę oglądając/kupując właśnie ten motocykl? Co w nim, zanim wyłożę kasę, "pomacać", o co zapytać sprzedawcę, na co zwrócić uwagę (oprócz takich oczywistych spraw, jak wysokość bieżnika, rdza itp.)? Wszelkie wskazówki w tej kwestii będą dla mnie bardzo cenne... Aha, jeden z oferentów stwierdził np., że (cytuję:) "pasek rozrządu jest na 11 ząbku" - tylko że sam nie wiem, czy to dobrze, czy źle :-\ Bo z tego co wiem, to rozrząd wymienia się co określoną liczbę kilometrów, a nie "na ząbki"... Ale pewnie się nie znam... I dlatego proszę o porady :-) pwz |
|
Data: 2009-02-28 19:03:36 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Na co patrzeć? | |
Dnia (Sat, 28 Feb 2009 19:55:43 +0100) ktos podajacy sie za pwz
wyklawiaturowal co nastepuje: Witam! [...] na co zwrócić uwagę oglądając/kupując właśnie ten motocykl? Co w nim, zanim wyłożę kasę, "pomacać", o co zapytać sprzedawcę, na co zwrócić uwagę (oprócz takich oczywistych spraw, jak wysokość bieżnika, rdza itp.)? Wszelkie wskazówki w tej kwestii będą dla mnie bardzo cenne... Zabierz upatrzone moto do sprawdzonego mechanika. Za maly procent jego wartosci dokladnie mu sie przyjrzy i oceni jego realny stan. Niezaleznie od tego, czy kupisz ten konkretny motocykl i tak bedzie Ci sie to oplacac. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3 http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2009-02-28 20:03:58 | |
Autor: Kuczu | |
Na co patrzeć? | |
pwz pisze:
Aha, jeden z oferentów stwierdził np., że (cytuję:) "pasek rozrządu jest na 11 ząbku" No to tego pana bym omijal z daleka bo Diversion ma rozrzad na lancuchu. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-02-28 22:58:14 | |
Autor: pdolezyc | |
Na co patrzeć? | |
Na oglądanie koniecznie weź kolegę, który się zna na motocyklach. On
Ci powinien sprawdzić najważniejsze rzeczy np. stan łańcucha i zębatek, łożysko główki ramy, zbieżność kół, poziom oleju i jego kolor, poziom i stan płynu hamulcowego, ilość płynu chłodniczego, stan opon i felg, stan przedniego zawieszenia, stan klocków i tarcz hamulcowych, elektryki i innych rzeczy o których w tej chwili zapomniałem. Jest tego trochę. Samemu łatwo coś przeoczyć, nawet znając się na rzeczy. Poza tym kolega ma studzić rozpalone emocje, nie pozwalając Ci kupić pierwszego motocykla jaki zobaczysz (wszyscy tak mamy w większym lub mniejszym stopniu :)) Gdy motocykl przejdzie wstępne oględziny, jedź oglądaj jeszcze ze dwa motocykle. Gdy już Ci się jakiś spodoba, to tego wybranego zabierz do mechanika, coby go przejrzał nieco dokładniej (to jest usługa płatna, dlatego warto pojechać już z tym moto dla którego nasze serce zabiło mocniej). To tak w wielkim skrócie. Udanych zakupów Przemek PS. Koniecznie sprawdź, czy zgadzają się wszystkie numery z tymi w dowodzie rejestracyjnym (Ramy, silnika) PSS. Do kosztu używanego moto warto doliczyć 2000 zł, które zazwyczaj trzeba wydać na drobne naprawy, wymiany płynów itp. |
|
Data: 2009-03-01 09:10:02 | |
Autor: pwz | |
Na co patrzeć? | |
pdolezyc@gmail.com pisze:
Na oglądanie koniecznie weź kolegę, który się zna na motocyklach. On(...) Dziękuję pięknie za porady. Już widzę, że nie będzie łatwo, zwłaszcza, że nikt z moich znajomych nie podziela tej pasji :-) Trzeba chyba będzie jednak wygrać w Lotto i kupić nówkę, żeby się nie martwić, czy czegoś się nie przeoczyło ;-) pwz |
|
Data: 2009-03-02 10:05:02 | |
Autor: kakmar | |
Na co patrzeć? | |
Dnia 01.03.2009 pwz <pz-grupy_dyskusyjne@jedi.pl> napisał/a:
pdolezyc@gmail.com pisze: Ty no weź. Żeby wynieść coś z usenetu trza najsampierw odsiać śmieci. Ten powyżej skopiował jakiś tekst promujący regularny serwis trolejbusów. Jak ci już napisano mała Div, jest prosta jak cep, napierdalać może kosz sprzęgłowy reszta ma być co najmniej ok. Sztuki po 98, z 2 tarczami są lepsze ale na tych starych też się da. 93 i starsze miały pękający wahacz przy mocowaniu amortyzatora (koniecznie sprawdzić przed jazdą, wrazie pękania zespawać ;)). Reszta jak w innych chłodzonych wiatrem jednośladach, nie trolejbusach. zdrówka. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2009-03-02 08:10:53 | |
Autor: Magic | |
Na co patrzeć? | |
pdolezyc@gmail.com pisze:
Na oglądanie koniecznie weź kolegę, który się zna na motocyklach. On Hą ? Diversion to samochód jest ? Żeby nie było: ja wiem o co chodzi, ale kolega raczej nie, więc pisz konkretnie a nie hasłami. poziom i stan płynu hamulcowego, ilość płynu chłodniczego W Div nie ma płynu chłodniczego - chłodzenie wiatrem i olejem. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-01 17:11:22 | |
Autor: marvin | |
Na co patrzeć? | |
Uzytkownik "Kuczu" napisal...
pwz pisze: No to tego pana bym omijal z daleka bo Diversion ma rozrzad na lancuchu. Moze z tym 11 zabkiem to mial na mysli napinacz. Pozdrawiam marvin xj600s |
|
Data: 2009-03-01 09:11:05 | |
Autor: Magic | |
Na co patrzeć? | |
pwz pisze:
I właśnie stwierdziłem, oglądając różne strony www, że na dobry i spokojny początek/comeback do motocykli byłaby Yamaha Diversion. 600 czy 900 ? Bo to jednak zupełnie różne motocykle. 600 to dobry wybór, mój ojciec też od niej zaczął powrót do jednośladów. na co zwrócić uwagę oglądając/kupując właśnie ten motocykl? Ten motocykl nie ma jakichś szczególnych wad, poza hałasującym koszem sprzęgłowym, co o niczym nie świadczy, po prostu ten typ tak ma (wciśnij klamkę sprzęgła na pracującym silniku a dowiesz się o czym mowa ;)). Modele od 98 r mają dwie tarcze hamulcowe z przodu i oidp podgrzewanie gaźników. Jeźdźcom powyżej 185 cm będą przeszkadzać trochę za wysoko umieszczone podnóżki, a jak ktoś ma duże dłonie, to za cienkie manetki. I to tyle, moto bardzo sympatyczne, do codziennego użytku i na wyjazdy. Trzeba pamiętać że jest budżetowe, więc zawieszenia i osiągi z górnej półki nie są. Zwróć uwagę na moc, były wersje od 34 do 61 KM. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |