Na co szła kasa z fotoradarów

Data: 2016-05-06 09:40:04
Autor: T.
Na co szła kasa z fotoradarów
Przez lata, kosztem kierowców, nabijali mandatami z fotoradarów budżet rządom PO-PSL, a na odchodne... wypełnili własne kieszenie. Byli szefowie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wypłacili sobie na pożegnanie wysokie premie. Sprawą interesuje się CBA.
Jak opisuje ,,Fakt", na ślad dziwnych nagród, wypłaconych na początku tego roku, czyli w ostatnich dniach urzędowania poprzedniego kierownictwa GITD, wpadli audytorzy z Ministerstwa Infrastruktury.
Szef GITD [gen. Tomasz Połeć] podpisał wniosek o ekstra pieniądze dla siebie i ścisłego kierownictwa za udział w projekcie bliźniaczej współpracy (tzw. twinningu) z Turcją. Sam Połeć zgarnął 81 tys. zł brutto, jego zastępca 69 tys. Premie dostało też dwoje dyrektorów - jeden 74 tys., drugi - 54 tys. zł -- informuje gazeta.
Według audytorów, uczestnicy projektu, traktowali wyjazdy do Turcji jak wycieczki. Natomiast sprawa nagród, jak zaznacza ,,Fakt", okazała się mocno podejrzana. Okazało się m.in. się, że pieniądze na nagrody wypłacono z funduszu projektu ,,ukraińskiego", bo w ,,tureckim" zabrakło środków.
Dlatego audytorzy skierowali sprawę do CBA, które w tej chwili zajmuje się aferą. To niemal pewne, że generałowi sprawa ta nie ujdzie na sucho. Według nieoficjalnych informacji może zakończyć się prokuratorskimi zarzutami -- twierdzi ,,Fakt".
Jak widać, rządzący na rozmaitych stanowiskach nie odchodzili po ośmiu latach z pustymi rękami.

T.

Ps. W obronie tejże demokracji odbędzie się demonstracja 7 maja.

Data: 2016-05-06 10:05:10
Autor: J.F.
Dnia Fri, 6 May 2016 09:40:04 +0200, T. napisał(a):
Przez lata, kosztem kierowców, nabijali mandatami z fotoradarów budżet rządom PO-PSL,

Raczej gminom.

[...]

Normalna praktyka chyba - za dobry projekt nalezy sie nagroda, a
srodki bierze sie z tego budzetu, gdzie sa :-)
Za to z ukrainski nie wyplacono nagrody :-)

[...]

W Fakcie niet faktow ... ale Ziobro szaleje, to moze i wyjdzie :-)

Jak widać, rządzący na rozmaitych stanowiskach nie odchodzili po ośmiu latach z pustymi rękami.

80 tys, coz to jest. Pan general to myslisz jaka mial miesieczna
pensje ? Ponizej 20 chyba nie schodzil ... choc jesli Prezydent
dostaje 12 ...

Zobaczysz za 4 lata, jak sie nagrodza za dobra prace :-)

No ale ... system motywacyjny powinien byc, a nie "czy sie stoi czy
sie lezy 15 tys sie nalezy" :-)

P.S. Jesli chodzi o fotoradary ITD ... to mam wrazenie, ze ktos je
sabotowal i to na wszystkich szczeblach. Ale chetnie mu za to nagrode
dam, szczegolnie ze nie z moich pieniedzy :-)

PPS. Poza tym - jak widac to nie z FR poszla na to forsa :-)

J.

Data: 2016-05-06 17:00:13
Autor: Budzik
Na co szła kasa z fotoradarów
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

[...]

Nie kolego, nie w tej...

Czekam na informacje, szybki, jawny proces bez zbednego telewizyjnego szoł vide ten pan juz nigdy nikogo nie zabije i wysoką kare - zobaczymy na co zamienilismy imposibilizm...

Data: 2016-05-06 18:42:10
Autor: Witak
Na co szła kasa z fotoradarów

hehehheehhe

Data: 2016-05-07 18:00:17
Autor: Budzik
Na co szła kasa z fotoradarów
Użytkownik Witak des@giga.com ...

hehehheehhe

ze co?

Data: 2016-05-07 10:05:45
Autor: Vickol
Brońmy pozycji Polski w Unii Europejskiej.
Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości

[...]

Po to są prokuratorzy i sądy. Niech działają.

Ps. W obronie tejże demokracji odbędzie się demonstracja 7 maja.

Zrobili ci wodę z mózgu.
 W demonstracji 7 maja
Brońmy pozycji Polski w Unii Europejskiej.

7 maja godz. 13.00 -15.45 Kancelaria Prezesa Rady Ministrów Al.Ujazdowskie
1/3
Komitet Obrony Demokracji zaprasza na Marsz ,,Jesteśmy I będziemy w Europie
,,. Zaczynamy o 13:00 pod KPRM, Al. Ujazdowskie 1/3.

http://www.ruchkod.pl/jestesmy-i-bedziemy-w-europie-wielki-marsz-kod-u-i-opozycji/

Data: 2016-05-07 14:18:33
Autor: Cavallino
W dniu 06.05.2016 o 09:40, T. pisze:
[...]

A ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości, na co idą w dużej części WSZYSTKIE środki zagrabione od społeczeństwa?
Najlepszy przykład - śmieci, od czasu gdy zarządzają nimi urzędnicy jest dwa razy drożej, wywóz kuleje, zwłaszcza oidpadów problemowych na osiedlach, a i tak związkowi gminnemu nie wystarcza i ma sporą dziurę w budżecie.

Data: 2016-05-07 14:31:18
Autor: z
W dniu 2016-05-07 o 14:18, Cavallino pisze:
[...]

Święte słowa. Co niedziela śmietniki przepełnione a koszty 2 x wyższe.
Taki był porządek na osiedlu przed dorwaniem się popaprańców do śmieciowego tortu :-)

Data: 2016-05-07 18:00:18
Autor: Budzik
Na co szła kasa z fotoradarów
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Ja widze tez plusy - wywóz smieci zielonych, ktorego wczesniej nie było, bezproblemowy wywóz całych smieci a nie tylko kosz i nic ponad to.

Mowisz ze ceny wzrosły dwukrotnie? W Poznaniu?

Data: 2016-05-08 16:29:46
Autor: janusz_k
W dniu 2016-05-07 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

W bielsku ponad trzykrotnie.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2016-05-08 14:59:48
Autor: Budzik
Na co szła kasa z fotoradarów
Użytkownik janusz_k Janusz_kk@o2.pl ...

[...]

O kurcze... Niezle... To ile teraz płacicie?

Ale pytałem Cavallino bo wiem, ze on z moich okolic, byłem ciekawy dlaczego u niego tak duzo.

Data: 2016-05-08 11:51:46
Autor: WS
W dniu niedziela, 8 maja 2016 16:59:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> W bielsku ponad trzykrotnie.
> O kurcze... Niezle... To ile teraz płacicie?

Ale pytałem Cavallino bo wiem, ze on z moich okolic, byłem ciekawy dlaczego u niego tak duzo.

Tylko chyba troche trudno porownywac... Np. u mnie w na wsi placilo sie od ilosci pojemnikow, teraz od osoby... Dla jednych to lepiej, dla innych gorzej, np. u mnie mieszkala tylko mama, wiec dla 1os jest taniej, ale kuzynka majac 5 osob placi wiecej

WS

Data: 2016-05-08 20:00:01
Autor: Budzik
Na co szła kasa z fotoradarów
Użytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

> [...]

innych gorzej, np. u mnie mieszkala tylko mama, wiec dla 1os jest
taniej, ale kuzynka majac 5 osob placi wiecej
Skads sie te dzikie smietniska w lesie brały.
Ja płace podobnie przed i po - róznica jest własnie taka, ze wczesniej jak miałem wiecej smieci to musiałem pare złotych dorzucic obsłudze smieciarki, teraz nie tylko zabieraja smieci tyle ile mam ale tez regularnie odbieraja plastiki i zielone.

Data: 2016-05-09 00:36:59
Autor: re
Na co szła kasa z fotoradarów

Użytkownik "Budzik"

> [...]

taniej, ale kuzynka majac 5 osob placi wiecej

Skads sie te dzikie smietniska w lesie brały.
-- -
Brały się stąd, że państwo brało podatki powszechne a nie zajmowało się problemem śmieci. A dzisiaj zajęło się śmieciami bo dwa razy płacisz.

[...]
No właśnie widzę jak dwa razy płacisz. A właściwie to trzy, Ty jeszcze te śmieci segregujesz i wynosisz. Nie wiem po co segregować plastikowe i szklane butelki oraz metale, ale ...

.... może lubisz, może nie wpadłeś, może ...

Data: 2016-05-09 05:47:06
Autor: Budzik
Na co szła kasa z fotoradarów
Użytkownik re re@re.invalid ...

Skads sie te dzikie smietniska w lesie brały.
-- -
Brały się stąd, że państwo brało podatki powszechne a nie zajmowało
się problemem śmieci. A dzisiaj zajęło się śmieciami bo dwa razy
płacisz. Ja płace podobnie przed i po - róznica jest własnie taka, ze wczesniej
[...]

Dlaczego wczesniej raz a teraz dwa razy?

Wczesniej tez segregowałem, wiec w tym temacie nic sie u mnie nie zmieniło.
Szklane wyrzucam osobno, natomiast metali od plastików nie segreguje, łatwo je oddzielic, poza tym chyba nawet w zaleceniach jest tak, ze kartoniki po napojach mozna wrzucac razem z plastikami a to pewnie własnie dlatego, ze maja w srodku jakas aluminiowa warstwe.

Data: 2016-05-09 09:27:24
Autor: Ghost

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA602D876846C2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

> [...]

teraz nie tylko zabieraja smieci tyle ile mam ale tez regularnie odbieraja

Od tego roku u mnie dodatkowo worki sami zostawiają (np. przy odbiorze zielonego).

Data: 2016-05-09 08:59:59
Autor: Budzik
Na co szła kasa z fotoradarów
Użytkownik Ghost na@drzewo.pl ...

[...]

Myslałem ze to standard. U nas tez zostawiaja.

Data: 2016-05-09 11:15:42
Autor: Ghost

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6036720E7858budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

W zeszłym roku musiałem się fatygować. Ale przyszła dobra zmiana pisu i jest git ;-) A raczej przegięcie w drugą stronę, biorą dwa worki zostawiają pięć.

Data: 2016-05-09 17:42:33
Autor: Mateusz Bogusz
Na co szła kasa z fotoradarów
Od tego roku u mnie dodatkowo worki sami zostawiają (np. przy odbiorze
zielonego).
Myslałem ze to standard. U nas tez zostawiaja.

W Konstantynowie-Łódzki śmieciarka zostawia tylko pusty kubeł.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-05-09 17:34:50
Autor: Cavallino
W dniu 09.05.2016 o 09:27, Ghost pisze:

> [...]

taniej, ale kuzynka majac 5 osob placi wiecej

Skads sie te dzikie smietniska w lesie brały.

I dalej rosną, więc na to akurat nic nie pomogło.

[...]

U mnie zawsze tak robili.
A że plastików, zielonych i innych szkieł mam więcej niż śmieci, więc wywóz był raz na 2 tygodnie i kosztował mniej, bo nie trzeba było płacić za 4 osoby, tylko za wywożony pojemnik.
No i kluczowa sprawa - konkurencja sprawiała, że można było wybrać najtańszą firmę, albo ją pogonić gdy źle wywoziła.

Obecnie te same firmy po przetargach dostają kilka razy więcej niż dostawały wcześniej za to samo, a obywatel może z reklamacją udać się na drzewo.

Data: 2016-05-09 16:59:58
Autor: Budzik
Na co szła kasa z fotoradarów
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Skads sie te dzikie smietniska w lesie brały.

I dalej rosną, więc na to akurat nic nie pomogło.

Hmm, no to to juz mi się w głowie nie mieści - naprawde tak jest?

Data: 2016-05-08 20:47:45
Autor: janusz_k
W dniu 2016-05-08 o 16:59, Budzik pisze:
[...]

Pamięć krótka, miało być prawie trzykrotnie.Potem trochę spadły.
Było 100 ale od chyba zeszłego roku obniżyli do 88 na 4 osoby na 2 mies, sortowane, czyli to daje teraz 44zł na miesiąc, a przed płaciłem 18zł/miesiac.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2016-05-09 09:23:04
Autor: Ghost

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ngkmei$jr9$3@node1.news.atman.pl...

[...]

U mnie jest taniej, wywożą zielone, mogę im podrzucić gruz i cokolwiek innego w ilościach "indywidualno-prywatnych". Postęp i to znaczny.

Data: 2016-05-09 21:07:41
Autor: z
W dniu 2016-05-09 o 09:23, Ghost pisze:
U mnie jest taniej, wywożą zielone, mogę im podrzucić gruz i cokolwiek
innego w ilościach "indywidualno-prywatnych". Postęp i to znaczny.

Pewnie masz domek, willę czy cuś ;-)

W blokowiskach w Lublinie 2 x drożej i rzadszy wywóz.

Teraz pomnóż to przez ilość mieszkań... Jest z kogo doić NIE? :-)

Data: 2016-05-09 21:16:32
Autor: jerzu.xyz
On Mon, 9 May 2016 21:07:41 +0200, z <z@z.pl> wrote:

W blokowiskach w Lublinie 2 x drożej i rzadszy wywóz.

Ja płaciłem za 3 os. 25,83, teraz płacę 28 zł. Warszawa.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Na co szła kasa z fotoradarów