Na co wymienić 7900GS?

Data: 2011-05-19 20:36:23
Autor: Rafał Łukawski
Na co wymienić 7900GS?
On 2011-05-19 19:17, RedLite wrote:
Zamierzam wymienić kartę graficzną w nienowym już kompiuterze:
AMD X2 5200+ 4GB RAM zasilacz 420W GeForce 7900GS
I teraz; chcę żeby nowa karta graficzna była wydajniejsza, miała podobny
pobór mocy i żeby procesor był w stanie ją 'uciągnąć'
Cena, myślę, cztery-pięć stów.
Znajdzie się coś?

Testuje ZOTAC GTX 460 AMP (podkrecony fabrycznie ) 1GB DDR5. Działa na Modecom Feel 400 (sic!). Orientacyjnie jest to na granicy zasilacza i może znacznie przyspieszac jego zuzycie. Wersja 460 jest tansza, a efekt i tak powinien byc piorunujacy przy mniejszym zuzyciu pradu.

Nie wiem co to znaczy, iż procesor ma 'uciagnąć' kartę - możesz precyzyjniej?

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-05-19 20:45:04
Autor: qwerty
Na co wymienić 7900GS?
Użytkownik "Rafał Łukawski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ir3o1m$tli$1@news.onet.pl...
Nie wiem co to znaczy, iż procesor ma 'uciagnąć' kartę - możesz precyzyjniej?

Niektóre gry pomagają również wydajnego procesora. Dobrym przykładem jest GTA IV, gdzie quad się nie nudzi. :)
Jednak większość jest dobrze zoptymalizowana i nie wymaga niebotycznej mocy obliczeniowej.

Data: 2011-05-19 21:07:12
Autor: Rafał Łukawski
Na co wymienić 7900GS?
On 2011-05-19 20:45, qwerty wrote:
[...]

To jeszcze nie dowód ;) Oprogramowanie może być tak skonstruowane, iż maksymalnie wykorzystuje wszystkie dostępne zasoby. Oczywiście to teoria, bo oprogramowanie może być jakiekolwiek.

Data: 2011-05-19 21:14:38
Autor: Przemysaw Ryk
Na co wymieni 7900GS?
Dnia Thu, 19 May 2011 20:45:04 +0200, qwerty napisa(a):

Nie wiem co to znaczy, i procesor ma 'uciagn' kart - moesz precyzyjniej?

Niektre gry pomagaj rwnie wydajnego procesora. Dobrym przykadem jest GTA IV, gdzie quad si nie nudzi. :)

To chyba co poprawili. Swego czasu trzepaem komputer z i7 920 @ 3,68GHz i
w benchmarku z GTA IV wanie wyrzuca zuycie procesora na poziomie
37-22%...

Jednak wikszo jest dobrze zoptymalizowana i nie wymaga niebotycznej mocy obliczeniowej.

Jednak skalowanie si wynikw wraz ze wzrostem mocy procesora te
niejednokrotnie jest zauwaalne. :)

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kiedy czowiek nie pragnie tego, czego i tak nie moe mie, na pewno     ]

Data: 2011-05-19 21:22:26
Autor: RedLite
Na co wymieni 7900GS?
W dniu 2011-05-19 20:36, Rafa ukawski pisze:

Testuje ZOTAC GTX 460 AMP (podkrecony fabrycznie ) 1GB DDR5. Dziaa na
Modecom Feel 400 (sic!). Orientacyjnie jest to na granicy zasilacza i
moe znacznie przyspieszac jego zuzycie. Wersja 460 jest tansza, a efekt
i tak powinien byc piorunujacy przy mniejszym zuzyciu pradu.

No, ale nawet ten zwyky wedug gpubenchmark ma 160W poboru mocy :D IMO za duo.

Nie wiem co to znaczy, i procesor ma 'uciagn' kart - moesz
precyzyjniej?

Jeli miaby si okaza za saby, znaczy taki, e nie bdzie w stanie przemieli tego co zmci karta graficzna, to chyba nie ma sensu i w taki zakup. Procesora zmienia/podkrca na tej pycie nie bd.

Inaczej: chodzi o to eby nie utylizowa kasy w mocy, ktrej i tak nie wykorzystam. :D

--

*RedLite*

Data: 2011-05-20 00:26:04
Autor: Q
Na co wymienić 7900GS?
Nie wiem co to znaczy, iż procesor ma 'uciagnąć' kartę - możesz precyzyjniej?

szukaj pod haslami balanced pc, itd, np.:
http://www.tomshardware.com/reviews/balanced-gaming-pc-overclock,2625-16.html

Data: 2011-05-20 07:02:02
Autor: Rafał Łukawski
Na co wymienić 7900GS?
On 2011-05-20 00:26, Q wrote:
[...]

"Be careful not to misuse this chart and check the individual games and resolutions that matter to you for determining the balance you’ll need. "

Jak pisałem to kwestia indywidualna dla różnych programów/gier.

Na co wymienić 7900GS?