Na co zamienic konto godne polecenia?

Data: 2019-11-04 15:45:01
Autor: ąćęłńóśźż
Na co zamienic konto godne polecenia?
Sanek wprowadził opłaty (5 zł/mies?) za wcześniej bezpłatne konto bezetki?
Czy mają inną ofertę konta bezpłatnego / podpiętej bezpłatnej karty (drobne przelewy i drobne wydatki?

Data: 2019-11-04 06:52:52
Autor: Dawid Rutkowski
Na co zamienic konto godne polecenia?
"Konto jakie chcę" - oprócz "konta select" jedyne w ofercie.
Konto za darmo - w tym rzadka ciekawostka, czyli nieograniczone bezpłatne przelewy ekspresowe - ale kartą plastikową trzeba pyknąć 5 razy na miesiąc dla bezpłatności, inaczej 5zł - lub stałe 3zł płacone niezależnie od aktywności.
Ale darmowa jest debetówka HCE.
Bankomaty chyba wszystkie darmowe - ale testy działania debetówki HCE w bankomatach pikaczowych samodzielnie.

Ew. konto select - 3*0 pod warunkiem _sumarycznego_ wpływu 10k/mc - może być ping-pong.

Data: 2019-11-04 16:00:05
Autor: ToMasz
[...]

zrezygnowałem parę dni temu z karty, powiedzieli ze będzie bezpłatnie.
płacę kredytówką Paribasa, za zakupy dostaję punkty, do "wybrania"  na allegro. pi razy oko wychodzi 0.5 - 1% od kwoty zakupu
ToMasz

Data: 2019-11-04 07:13:05
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 16:00:08 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

zrezygnowałem parę dni temu z karty, powiedzieli ze będzie bezpłatnie.

Ale _co_ będzie bezpłatne bez karty?

płacę kredytówką Paribasa, za zakupy dostaję punkty, do "wybrania"  na allegro. pi razy oko wychodzi 0.5 - 1% od kwoty zakupu

To jest taki lepszy rydz niż nic, ja dostałem hulajnogę - ale głównie z promo na start, 30k punktów na "walizkę" plus 5k na start - a pozostałe potrzebne 7k już z wydatków, potem karta do kasacji bo tylko rok bezpłatna ;>
Teraz jest gorzej - co prawda można dostać 400zł na start, ale dla bezpłatności trzeba wykręcić 1k/mc.

moneyback 1% jest (był?) też na turbokarcie z santander consumer - też bezpłatna za wydanie 1k/mc.
Jest też KK 1-2-3 z santandera "zwykłego" - ale dla nowych gorsze warunki, 1% za sport, 2% za ubrania i buty, 3% za knajpy.
2% na debetówce i 5% na bliku można dostać w milku "w zamian" za niezamykanie konta.

Data: 2019-11-04 18:57:30
Autor: ToMasz
Na co zamienic konto godne polecenia?

2% na debetówce
jak zrobić 2% moneybacku na debetówce?
i 5% na bliku można dostać w milku "w zamian" za niezamykanie konta.
skorzystałem i "okres" blika minął. można ich kilka razy straszyć zamknięciem?
ToMasz

Data: 2019-11-04 22:09:21
Autor: Dawid Rutkowski
Na co zamienic konto godne polecenia?
Dostałeś tylko na blika?
Ja dostałem 2% na KD i jednocześnie 5% na blika, po max. 30zł zwrotu miesięcznie, na 6 miesięcy - i właśnie kończę drugą turę ;>
Tak że można wielokrotnie (póki co odnawiali tą bardzo ukrytą promocję co pół roku) - ale trzeba na ew. zamknięcie być w miarę zdecydowanym ;P

Data: 2019-11-04 16:32:02
Autor: ąćęłńóśźż
Na co zamienic konto godne polecenia?
Na to godne polecenia wchodzą stałe wpływy, czy da się zmienić rodzaj konta z zachowaniem poprzedniego numeru?
Jak to w ogóle jest w prawie bankowym z "prawem do numeru"?
Albo z przelewem na Twoje imię i nazwisko, adres itp. z tym ze inny nr konta (już zamknięty)?
Zmiana nr podanego niektórym płatnikom to droga przez mękę :-((
Co to jest debetówka HCE?

-- -- -

Data: 2019-11-04 07:35:52
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 16:32:06 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

Na to godne polecenia wchodzą stałe wpływy, czy da się zmienić rodzaj konta z zachowaniem poprzedniego numeru?

Tak.

Jak to w ogóle jest w prawie bankowym z "prawem do numeru"?

Nie wiem, chyba nie ma, ale w ramach jednego banku zwykle zmienią typ z zachowaniem numeru - choć niekoniecznie bezpłatnie.
Ale w tym przypadku nie musisz na zapas jęczeć, zmiana bezbolesna - można samemu przez ST (no chyba że nie zadziała, wtedy oddział) - i darmowa.

Albo z przelewem na Twoje imię i nazwisko, adres itp. z tym ze inny nr konta (już zamknięty)?

Tutaj sprawa jasna - wróci do nadawcy.

Co to jest debetówka HCE?

Taka istniejąca tylko w telefonie.

Data: 2019-11-04 16:50:20
Autor: ąćęłńóśźż
Na co zamienic konto godne polecenia?
A w tym "jakie chcę" czyhają pułapki?
Małe wpływy, sporo drobnych przelewów (zwyczajowe rachunki, no ale co miesiąc w nieco innej wysokości), ew. może PZ (nigdy nie miałem przekonania).

-- -- -
można samemu przez ST

Data: 2019-11-04 08:13:07
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 16:50:58 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
A w tym "jakie chcę" czyhają pułapki?
Małe wpływy, sporo drobnych przelewów (zwyczajowe rachunki, no ale co miesiąc w nieco innej wysokości), ew. może PZ (nigdy nie miałem przekonania).

Czyhają pewnie w każdym.
Posiadanie (bez plastiku, ew. z debetówką HCE) i przelewy, w tym ekspresowe, bezpłatne.
PZ nie wiem, też nie lubię.
Reszta do przeczytania w TOiP, nie jest tego dużo.
I zdecydowanie najlepsza opcja na zachowanie numeru konta z darmowością.

Inne ROR, jakie można polecić:
- mille 360 - darmowe z plastikową (oraz HCE jak ktoś chce) debetówką i wszystkimi bankomatami przy _sumarycznym_ wpływie 1k/mc (może być ping-pong) i 1 transakcji kartą lub blikiem, 200zł na start,
- mBąk - choć idzie pod młotek i ogólnie jest marny, to darmowy ROR jest, a debetówka za 1 transakcję miesięcznie, sporo bankomatów darmowych, czasem są promo na start,
- bnp paribas - choć to francuski bank, to konta też darmowe, a debetówką za 1 pyk/mc, niezłe promocje na start,
- inteligo - darmowe konto, debetówka darmowa przy wydaniu 100zł/mc,
- kantor aliora - darmowe konto, darmowa debetówka, niestety bankomaty już darmowe nie będą.

Data: 2019-11-06 13:35:05
Autor: ąćęłńóśźż
Na co zamienic konto godne polecenia?
A co to jest ta santanderowa "Dopasowana Visa"?
Jeden rodzaj karty zastąpił poprzednie dwa rodzaje debetówek (były dla nich różne warunki i różne opłaty) wydawanych do bezetwubekowskiego konta godnego polecenia?

-- -- -
Ale darmowa jest debetówka HCE.

Data: 2019-11-06 23:24:04
Autor: J.F.
Dnia Wed, 6 Nov 2019 13:35:05 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):
A co to jest ta santanderowa "Dopasowana Visa"?

Mozesz sobie dopasowac.

Jeden rodzaj karty zastąpił poprzednie dwa rodzaje debetówek (były dla nich różne warunki i różne opłaty) wydawanych do bezetwubekowskiego konta godnego polecenia?

Jakos tak, chociaz ...
https://www.santander.pl/klient-indywidualny/karty-platnosci-i-kantor

kart nie brakuje :-)

J.

Data: 2019-11-05 09:48:50
Autor: Pete
W dniu 2019-11-04 o 15:45, ąćęłńóśźż pisze:
Sanek wprowadził opłaty (5 zł/mies?) za wcześniej bezpłatne konto bezetki?

Skąd info?

--
Pete

Data: 2019-11-05 10:16:04
Autor: ąćęłńóśźż
Na co zamienic konto godne polecenia?
Sesemes pod koniec października "uprzejmie informujemy, że od lipca..."?
Chyba spore szanse na reklamację?

-- -- -
Skąd info?

Data: 2019-11-05 10:46:56
Autor: Pete
W dniu 2019-11-05 o 10:16, ąćęłńóśźż pisze:
Sesemes pod koniec października "uprzejmie informujemy, że od lipca..."?
Chyba spore szanse na reklamację?

Ale przeflancowali cię na inne konto bez pytania?
Bo KGP w toipie dalej bezpłatne....

Skasowali prowizję za coś?

--
Pete

Data: 2019-11-05 02:02:25
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 5 listopada 2019 10:46:58 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
> Chyba spore szanse na reklamację?

Ale przeflancowali cię na inne konto bez pytania?

W moim TOiPie płatne przy wpływach mniejszych niż 1k/mc.

Data: 2019-11-05 11:08:43
Autor: Pete
[...]

ALe to od zawsze jest.
Pytam czy się coś ostatnie zmieniło, bomi na dniach 5 lat mija i nie wiem czy się już bać...

--
Pete

Data: 2019-11-05 11:13:02
Autor: Pete
W dniu 2019-11-05 o 11:08, Pete pisze:
[...]

Pomyłka.
Ja mam KWJ a nie KGP.

--
Pete

Data: 2019-11-05 11:19:25
Autor: Kamil Jońca
Na co zamienic konto godne polecenia?
Pete <nobody@nowhere.com> writes:

[...]

Pomyłka.
Ja mam KWJ a nie KGP.

KWJ? Konto Wyższej Jakości w Aliorze? Coś się zmienia?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
kondensator - kondensatorych - kondensatoremu

Data: 2019-11-05 12:09:18
Autor: Pete
W dniu 2019-11-05 o 11:19, Kamil Jońca pisze:
Pete <nobody@nowhere.com> writes:

[...]

Pomyłka.
Ja mam KWJ a nie KGP.

KWJ? Konto Wyższej Jakości w Aliorze? Coś się zmienia?

To ja się pytam :P
Mija mi gwarantowane 5lat. I nie wiem czego się spodziewać.

--
Pete

Data: 2019-11-05 11:25:51
Autor: ąćęłńóśźż
Na co zamienic konto godne polecenia?
1k będzie - czyli można zostawić?

-- -- -
mniejszych niż 1k/mc.

Data: 2019-11-05 13:07:15
Autor: Kamil Jońca
[...]

Tego to chyba nikt nie wie.
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Don't let your mind wander -- it's too little to be let out alone.

Na co zamienic konto godne polecenia?