Na czym archiwizować?

Data: 2015-10-04 13:36:05
Autor: Adam
Na czym archiwizować?
Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plikĂłw,
perspektywicznie licząc myślę o 500 GB.
Są to głównie podcasty językowe, pliki .flv i .mp3.
Zależy mi przede wszystkim na trwałości zapisu.
Proszę o radę na czym go zarchiwizować.

Jeśli miałyby to być płyty DVD, to ważną ich cechą
powinna być trwałość. Ponadto w takiej sytuacji jeszcze
przez dłuższy okres czasu musiałbym mieć możliwość
uĹĽywania czytnika DVD.
Podział na płyty wielkości 4.7 GB byłby merytorycznie
sensowny, ale nie jest to niezbędne.
Jeśli płyty DVD to jakie i jakiej firmy byłyby najlepsze?
Jeśli nie płyty, to co innego?
Wydaje mi siÄ™, ĹĽe zapis laserowy jest bezpieczniejszy
niĹĽ magnetyczny, czy mam racjÄ™?

Materiał ten był gromadzony przez dłuższy czas,
częściowo jest nie do odtworzenia.
Był on gromadzony prywatnie i ma być używany tylko
dla celów prywatnych, więc nie chciałbym przesadzać
z kosztami takiej archiwizacji.

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-10-04 12:09:55
Autor: Lisciasty
Na czym archiwizować?
Może kupić jaki¶ używany porz±dny streamer i na kasetach to upchn±ć?

L.

Data: 2015-10-04 14:20:07
Autor: z
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-04 o 13:36, Adam pisze:
Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plików,
perspektywicznie licz±c my¶lę o 500 GB.

Jestem w podobnej sytuacji.
Może ¶wiat poszedł do przodu :-)
Ja od kilku lat używam stacji dokuj±cej i dwóch dysków
np.
http://www.komputronik.pl/product/121283/Akcesoria/Akcesoria_USB/Stacja_Dokujaca_Logilink_USB_3_0_na_dyski_SATA_2_5_3_5_DUAL_HDD.html

Data: 2015-10-04 16:43:53
Autor: Adam
Na czym archiwizować?
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Przydałby się jaki¶ film z YouTube pokazuj±cy jak się z tego korzysta.

Piszesz o dwóch dyskach. Czy to znaczy że robisz 2 identyczne kopie
swoich plików?

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-10-04 19:33:38
Autor: Adam
Na czym archiwizować?
http://www.komputronik.pl/product/121283/Akcesoria/Akcesoria_USB/Stacja_Dokujaca_Logilink_USB_3_0_na_dyski_SATA_2_5_3_5_DUAL_HDD.html

Czy dobrze rozumiem, że ogólnie rzecz bior±c, zamiast kupić dysk
zewnętrzny USB i używać go jako archiwum, mogę kupić dysk SATA
i na niego kopiować? O to w tym chodzi?
Je¶li tak, to bardziej by mnie interesowała taka stacja z możliwo¶ci±
dokowania nie tylko dysków SATA, ale i ATA, bo ma mam 2 takie
dyski "luzem" i muszę kiedy¶ z nich skopiować stare, ale ważne pliki.
Wkładanie dysków ATA do komputera to zawsze kłopot.

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-10-04 21:20:08
Autor: \(c\)RaSz
Na czym archiwizować?
Użytkownik "Adam"  napisał w
:
: (...)
: Czy (...) zamiast kupić dysk
: zewnętrzny USB i używać go jako archiwum, mogę kupić
: dysk SATA i na niego kopiować?
:

Dysk zewnętrzny (oznaczę to -> 1) droższy jest od wewnętrznego, ale... spójrz na
cenę owej stacji dokuj±cej! Toć przecież stacja+dysk (wewnętrzny) wypadnie
drożej, niż ten pierwszy (1). Natomiast znajomy kupił onegdaj jakie¶ ustrojstwo,
które umożliwia podpięcie się via USB, a "z drugiej mańki" wtyka się do dysku:
czy to SATA, czy też PATA, wsjo rawno! Podobno wyłożył na ten "ł±cznik" góra 40
złotych?? - no nie wiem, może tyle. Jednak nie jest to "stacja", bo kabelki
wisz± ponoć jak na choince, czyli można by powiedzieć, że urz±dzenie nie jest w
żadnym stopniu kompaktowe. Czyli nie nadaje się do częstego noszenia w kieszeni.

:
[...]

Ale może Ci się uda trafić gdzie¶ (za grosze) tzw. "szufladę"? Było co¶ takiego
onegdaj, nieczęsto zagl±dam do sklepów, to nie wiem, czy nadal w sprzedaży?
Składało się to-to z czę¶ci zewnętrznej, któr± na stałe montowało się w kompie,
oraz owej szuflady wła¶nie, do której wsadzało się dysk - i było to do¶ć łatwe,
łatwiejsze niż ładowanie go do PC-ta. No i jednym, jedynym ruchem wsuwasz to do
obudowy (przy wył±czonej maszynie!). Nie wiem, czy s± takie na SATA / PATA, no
ale ja mam tak± szufladę tylko na to drugie. Miałem tych pudełek trzy, ale w
jakiej¶ zaćmie PC-ty z dwoma takimi - wystawiłem przed dom, gdy zbierano
komputerowy złom...

--

Socjali¶ci, jak wiadomo, swój program kieruj± do tych, którzy czuj± się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjali¶ci s± u władzy - tak

Data: 2015-10-04 21:47:47
Autor: z
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-04 o 19:33, Adam pisze:
[...]

Poszukaj stosownych urz±dzeń. Może się uda.
Ja kupiłem stację dokuj±c± bo miałem kilka dysków ze starych kompów i na nich zrobiłem sobie archiwum.
Oczywi¶cie robię dwie identyczne kopie a jeden dysk leży na półce.

Data: 2015-10-04 16:21:29
Autor: Poldek
Na czym archiwizować?
Adam wrote:
[...]

Zapis na płytach typu CD R, DVD R jest bardzo nietrwały.
Kup dysk twardy 500 GB i spokój. Dla pewności możesz umieścić też kopię w chmurze i/lub na drugim dysku składowanym fizycznie w innej lokalizacji :-)

Data: 2015-10-05 20:56:51
Autor: PiteR
Na czym archiwizować?
Adam pisze tak:

Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plików,
perspektywicznie licz±c my¶lę o 500 GB.
S± to głównie podcasty językowe, pliki .flv i .mp3.
Zależy mi przede wszystkim na trwało¶ci zapisu.
Proszę o radę na czym go zarchiwizować.

usb 3.0 1TB Verbatim s± po 189zł a 500GB po 168zł

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2015-10-05 21:46:21
Autor: m4rkiz
Na czym archiwizować?
"Adam" <a-z@0-9.pl> wrote in message news:56110f25$0$27519$65785112news.neostrada.pl...
Jakieś pomysły?

dvd ram
"Long life — without physical damage, data is retained for an estimated 30 years."

ale osobiscie to kupilbym ze dwa dyski na usb, jakies lepsze, w gumie
np. hd710 za 500

bedzie taniej niz dvd ram panasonic (ew. ciut drozej niz memorexy czy nonejmy),
wygodniej i znacznie szybciej pod kazdym wzgledem (archiwizacja, dostep)

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-10-06 11:52:38
Autor: Nathan
Na czym archiwizować?
[...]

Ja kupiłem na Alle używanego NASa Synology. Transfery nie są zabójcze, ale 2 dyski RAID i śpię trochę spokojniej.
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzÄ… z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2015-10-06 18:53:03
Autor: Kamikazee
Na czym archiwizować?

Archiwizuj na dyskach. Najtaniej wychodzi dysk 3,5 cala i adapter HDD USB. np. takie http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=adapter+hdd+usb

Data: 2015-10-06 21:48:21
Autor: Adam
Na czym archiwizować?

Użytkownik "Kamikazee" <dasd@dasdnieprawidowyu.pl> napisał w wiadomości
[...]

Bardzo mi się ten pomysł podoba, z tym, że ze względu na stare dyski
ATA, z których przed zniszczeniem muszę jeszcze to i owo skopiować,
skłaniałbym się raczej do takiego wariantu:
http://allegro.pl/adapter-usb-to-ide-sata-ata-3-5-2-5-hdd-dysk-i5691729593.html

Zastanawia mnie jedna rzecz. Jeśli dobrze rozumiem, to taki adapter
pozwala uzyskać to samo co stacja dokująca, a różnica w cenie jest
ogromna. Na czym polega przewaga stacji dokujÄ…cej?

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-10-06 22:03:18
Autor: z
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-06 o 21:48, Adam pisze:
Zastanawia mnie jedna rzecz. Je¶li dobrze rozumiem, to taki adapter
pozwala uzyskać to samo co stacja dokuj±ca, a różnica w cenie jest
ogromna. Na czym polega przewaga stacji dokuj±cej?

Porz±dek na biurku.
2 dyski na raz.
Moja ma opcję automatycznego kopiowania na drugi.
Szczerze jeszcze tego nie używałem ale podobno naciskasz przycisk i się samo robi.
Niektóre stacje robi± jeszcze za huba USB, czytnika kart...
http://www.pcformat.pl/News-Unitek-- -nowe-stacje-dokujace,n,1749
S± wersje z eSata jak kto¶ ma starszego laptopa z takim gniazdem a bez USB 3.0.

Data: 2015-10-07 00:03:17
Autor: Adam
Na czym archiwizować?

[...]

Czy w takiej stacji dokuj±cej można kopiować wybiórczo foldery i pliki,
czy służy to jedynie do robienia backupu całego dysku? Na filmie z Youtube
była mowa o tym, że dysk na który odbywa się kopiowanie musi być co
najmniej wielko¶ci tego kopiowanego, co by sugerowało robienie backupu
cało¶ci.

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-10-07 09:11:11
Autor: z
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-07 o 00:03, Adam pisze:
[...]

Takie bezpo¶rednie kopiowanie to chyba 1:1.

W systemie widzę normalnie dwa dyski.
Można kopiować jak się chce jakimkolwiek narzędziem.

Data: 2015-10-07 15:23:28
Autor: Michal Lukasik
Na czym archiwizować?
On 06/10/2015 20:48, Adam wrote:

Zastanawia mnie jedna rzecz. Je¶li dobrze rozumiem, to taki adapter
pozwala uzyskać to samo co stacja dokuj±ca, a różnica w cenie jest
ogromna. Na czym polega przewaga stacji dokuj±cej?

Trwało¶ć i jako¶ć, często też wydajno¶ć.

BTW. Na Twoim miejscu w kolejno¶ci:
- sprawdziłbym czy Twój router ma opcję "dysku sieciowego" - je¶li tak to kpiłbym najtańsz± obudowę zewnętrzn± i tak podł±czył
- je¶li router nie ma takiej opcji to kupiłbym jaki¶ tani używany NAS
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-10-07 17:26:33
Autor: z
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-07 o 16:23, Michal Lukasik pisze:
- je¶li router nie ma takiej opcji to kupiłbym jaki¶ tani używany NAS

Ile trzeba za taki dać?
A jak to się ma do bezpieczeństwa danych bo mówimy tu o archiwizacji.
Dwa dyski w NASie w raid pod tym samym zasilaczem?

Data: 2015-10-07 17:15:33
Autor: Michal Lukasik
Na czym archiwizować?
On 07/10/2015 16:26, z wrote:

Ile trzeba za taki dać?

To zależy jaki chcesz kupić. Tanio można kupić co¶ na SPARCu albo nawet ARMie. Producenci różni. Trzeba ¶ledzić aukcje - sprzęt cieszy się popularno¶ci± bo nowy jest drogi, a co tu dużo mówić to duża wygoda. Polecam niemiecki ebay.

BTW. Je¶li to *ważne* dane to IMO cena nie gra roli, inwestycja niby duża, ale cena ewentualnej utraty takich danych jeszcze większa.

A jak to się ma do bezpieczeństwa danych bo mówimy tu o archiwizacji.

To lepsze niż nic. ;D
IMO 2 dyski w mirrorze + ewentualnie jeden do szuflady na okresowe synchronizacje powinno zagwarantować akceptowalny poziom bezp.

Sam mam miniserwer i dane w RAID5 + dodatkowo NAS z RAID1, który automatycznie okresowo archiwizuje z tego pierwszego co najważniejsze.

Dwa dyski w NASie w raid pod tym samym zasilaczem?

Zasilacz jest zewnętrzny. Sam się nie zetkn±łem (używam różnych NASów od ponad 5-ciu lat), ale czytałem o kilku przypadkach awarii PSU, żaden NAS nie ucierpiał sprzętowo. W jednym AFAIR rozjechał się system plików (xfs albo btrfs) - człowiek, który opisywał problem naprawił to ogólnie dostępnymi narzędziami.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-10-07 19:39:49
Autor: z
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-07 o 18:15, Michal Lukasik pisze:
On 07/10/2015 16:26, z wrote:

[...]

Dzięki za info ale nie lubię kupować używanej elektroniki.

Obecnie mam dylemat czy kupić HDD za 200 zł (jeden z pary się psuje)
Czy zainwestować więcej np.
TOSHIBA CANVIO 2TB HOME BACKUP&SHARE ?

W między czasie znalazłem to:
http://idealpc.pl/produkt/kiesze___wewnetrzna_/9664/panel_przedni_czytnik_kart___stacja_dokujaca_sata_2_5___czarna.html
Może komu¶ się przyda :-)

Data: 2015-10-08 07:52:28
Autor: Marcin N
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-04 o 13:36, Adam pisze:
Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plikĂłw,
perspektywicznie licząc myślę o 500 GB.

Jakieś pomysły?

Nikt nie wspomniał jeszcze o chmurze.
ZrobiÄ™ to dla porzÄ…dku.

Chmura 100 GB kosztuje 2$ za miesiÄ…c.

Niestety 1000 GB to już 10$ - więc dość drogo, ale za to dane są pewne. Zabezpieczone w najlepszy dostępny sposób.

--
MN

Data: 2015-10-08 01:02:58
Autor: Iguan_007 Iguan_007
Na czym archiwizować?
On Thursday, October 8, 2015 at 3:52:29 PM UTC+10, Marcin N wrote:
W dniu 2015-10-04 o 13:36, Adam pisze:
> Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plików,
> perspektywicznie licz±c my¶lę o 500 GB.

> Jakie¶ pomysły?

Nikt nie wspomniał jeszcze o chmurze.
Zrobię to dla porz±dku.

Chmura 100 GB kosztuje 2$ za miesi±c.

Niestety 1000 GB to już 10$ - więc do¶ć drogo, ale za to dane s± pewne. Zabezpieczone w najlepszy dostępny sposób.

Ja korzystam z Carbonite - od $5/miesiac masz nieograniczony backup.

Pozdrawiam,
Iguan   --
Tu i tam:   https://picasaweb.google.com/iguan007

Data: 2015-10-08 11:23:27
Autor: Marcin N
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-08 o 10:02, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
[...]

Brzmi już nieĽle.

Znalazłem jeszcze onetdysk - który ma za 19 zł rocznie kopię bezpieczeństwa, ale NIGDZIE nie znalazłem wyja¶nienia, co to jest takiego. Po prostu ZERO informacji. Może wiecie?
https://dysk.onet.pl/

--
MN

Data: 2015-10-09 01:48:32
Autor: Adam
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-08 o 11:23, Marcin N pisze:
[...]

Ja bym Onetowi nie ufał.

Miałem u nich wykupione mailowe konta komercyjne tak gdzie¶ ok. 1996, może 1997 roku - zamknęli bez ostrzeżenia.
Miałem konta bezpłatnie - też polikwidowali.
Usługi hostingowe znikały, strony www też.

Ale to było trochę już czasu temu, może się poprawili.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-09 09:48:27
Autor: \(c\)RaSz
Na czym archiwizować?
9 paĽdziernika 2015 01:48 Użytkownik
"Adam" <a.g@poczta.onet.xxx> napisał w
news:mv6vcj$o58$1usenet.news.interia.pl ...
: : > :
: >> (...):
:
: Ja bym Onetowi nie ufał.
:
[...]

A to ci ciekawostka: wszak Twoja wiadomo¶ć jest sygnowana e-adresem (w zwrotce)
onetowym wła¶nie. No, ale to może taka Twoja anty-spamowa ¶ciema... Natomiast ja
mam u nich zarówno email, jak też i stronkę, i nie narzekam. Nie pamiętam tylko
"od kiedy", ale zdaje się, że od momentu jak padł polbox, je¶li kto¶ zna t±
datę, to może podpowie.

--
Nie oczekuj, iż rz±d uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. S± w tym "porz±dku
dziobania" ludzie, na których rz±dowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-10-09 10:05:42
Autor: Adam
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-09 o 09:48,   (c)RaSz pisze:
[...]
: --
: Pozdrawiam.
:
: Adam
:

A to ci ciekawostka: wszak Twoja wiadomo¶ć jest sygnowana e-adresem (w zwrotce)
onetowym wła¶nie. No, ale to może taka Twoja anty-spamowa ¶ciema... Natomiast ja

Korzystam z news.interia.pl, więc niejako z konieczno¶ci.
Wcze¶niej korzystałem z news.onet.pl, ale końcem 2011 też go zamknęli.

mam u nich zarówno email, jak też i stronkę, i nie narzekam. Nie pamiętam tylko
"od kiedy", ale zdaje się, że od momentu jak padł polbox, je¶li kto¶ zna t±
datę, to może podpowie.

Musiałbym zobaczyć do starego programu, kiedy kupowałem komercyjne konta mailowe na onecie. Prawdopodobnie w przedziale 1996-1998. Działały rok, może półtora. Miały 15MB :)
PóĽniej się zniknęły "z powodu rozbudowy i modernizacji struktury internetowej". Nie udało się już przywrócić. Były to domeny waw.onet.pl.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-08 08:32:21
Autor: ToMasz
Na czym archiwizować?

Nikt nie wspomniał jeszcze o chmurze.
ZrobiÄ™ to dla porzÄ…dku.

Chmura 100 GB kosztuje 2$ za miesiÄ…c.
a czy są mniejsze darmowe chmury? chomik odpada, pomimo że jest darmowy i ma nieograniczoną powierzchnie, to prędzej czy później go zamkną.

ToMasz

Data: 2015-10-08 08:44:03
Autor: Marcin N
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-08 o 08:32, ToMasz pisze:

Nikt nie wspomniał jeszcze o chmurze.
ZrobiÄ™ to dla porzÄ…dku.

Chmura 100 GB kosztuje 2$ za miesiÄ…c.
a czy sÄ… mniejsze darmowe chmury? chomik odpada, pomimo ĹĽe jest darmowy
i ma nieograniczoną powierzchnie, to prędzej czy później go zamkną.

Google daje 15 GB za darmo, potem jest 100 GB i 1 TB.
Inne chmury nie majÄ… lepszej oferty - o ile siÄ™ orientujÄ™.

Gdyby było coś rzędu 300-500 GB za 150-200 zł rocznie - myślę, że byłoby wielu klientów, bo to taniej niż kupić dysk przenośny.

--
MN

Data: 2015-10-08 08:51:32
Autor: Poldek
Na czym archiwizować?
Marcin N wrote:
[...]

Dysk 3,5 cala 1 TB kosztuje ok. 2000 zł i nie trzeba po roku płacić za niego od nowa.

Data: 2015-10-08 01:05:41
Autor: Iguan_007 Iguan_007
Na czym archiwizować?
On Thursday, October 8, 2015 at 4:51:30 PM UTC+10, Poldek wrote:

Dysk 3,5 cala 1 TB kosztuje ok. 2000 zł i nie trzeba po roku płacić za niego od nowa.

Niby tak, ale zeby to bylo bezpieczne to musisz ten dysk nosic. Bo dysk stojacy na biurku kolo komputera przed pozarem czy kradzieza nie chroni. Pozdrawiam,

Data: 2015-10-08 14:37:53
Autor: \(c\)RaSz
Na czym archiwizować?
8 paĽdziernika 2015 10:05 Użytkownik "Iguan_007 Iguan_007" napisał w
news:3d3c1cbe-b502-4390-a6e7-e78dc3b6017egooglegroups.com ...

On Thursday, October 8, 2015 at 4:51:30 PM UTC+10, Poldek wrote:
:
: > Dysk 3,5 cala 1 TB kosztuje ok. 2000 zł i nie trzeba
: > po roku płacić za niego od nowa.
: >

A nie ma tańszych, i to do¶ć zauważalnie?? Nie zerkam do renomowanych sklepów,
tylko na Allegro, no i można kupić już za ćwierć, góra 1/3-ci± tego. No cóż, nie
zaufał bym zanadto komu¶, kto pozbywa się jednej sztuki, no bo jest spora szansa
iż j± "znielubił" jako że miała jaki¶ feler. No ale mogła też stroić fochy z
jego jak raz pł. główn±, bo i tak bywa, a za¶ "u mnie" będzie chodzić
jak-ta-lala  ;)

Jednak bywa, że w takiej cenie wystawia jaka¶ firma sztuk kilka, i wtedy
powyższe zastrzeżenia nie maj± zastosowania. No i daj± jeszcze jak±¶-tam
gwarancję, najczę¶ciej circa 9 miesięcy. No cóż, *jakie¶* ryzyko, że dysk padnie
w miesi±cu 10-tym - zawsze istnieje, no ale je¶li kto¶ i tak zamierza tworzyć
archiwum zdublowane, to ryzyko maleje zauważalnie, i taka różnica ceny *powinna*
być sporym uzasadnieniem, aby jednak nie przepłacać...

:
[...]

Nosić? Bez sensu! Trzeba swój dysk trzymać u kolegi, a jego newralgiczne dane -
on odda do Twojej szafy. Natomiast ciekawym byłoby się dowiedzieć, jakie s±
stosowane metody zabezpieczania danych przez dostawców usługi p.t. chmura.
Protekcja anty-włamaniowa to jeden problem (no, raczej dwa co najmniej), ale
tu-i-teraz interesuje mnie możliwo¶ć padnięcia jakiego¶ dysku. Wszak każdy taki
pracuje baaardzo ciężko: 24*365,25... (dla u¶ci¶lenia: rok ma niecałkowit± ilo¶ć
dni, no i ow± dodatkow± ćwiartkę tam uwzględniłem)   ;)

No i ilo¶ć przesyłów też pewnie go nieco obci±ża, no ale już nie-dramatycznie.
Tak, czy siak - taki dysk też ma prawo się posypać, no to pewnie używaj±
mirror'ingu, ale... Ale dla zabezpieczenia jeszcze skuteczniejszego (jak to
sobie wyobrażam) RAID-owanie powinno się opierać na dyskach, które znajduj±
się... w oddzielnych budynkach! Zreszt± odpowiednie rozwi±zania s± chyba *wci±ż*
rozwijanie, i (w przeciwieństwie do zastosowań w domu, czy małej firmie)
wdrażane "na bież±co", czyli z po¶piechem. I tak mnie ciekawi, czy "dostawcy
chmury" - bywa, że chwal± się: na ile (i jakich) sposobów jest ona
zabezpieczana?

Data: 2015-10-09 00:56:13
Autor: Iguan_007 Iguan_007
Na czym archiwizować?
Nosić? Bez sensu! Trzeba swój dysk trzymać u kolegi, a jego newralgiczne dane - on odda do Twojej szafy.

Wiec nie nosisz dysku do tej szafy? Czyli jednak mowisz o dysku normalnie podlaczonym do sieci? W takim razie tak samo dotycza Cie zagrozenia z tego wynikajace, o ktorych piszesz wyzej w przypadku dyskow "w chmurze".

Natomiast ciekawym byłoby się dowiedzieć, jakie s± stosowane metody zabezpieczania danych przez dostawców usługi p.t. chmura.

Pewnie lepsze niz w przypadku taniego dysku trzymanego u kolegi przecietnego Kowalskiego

Data: 2015-10-08 08:54:53
Autor: Marcin N
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-08 o 08:51, Poldek pisze:
Marcin N wrote:
[...]

Ale jeden dysk nie zapewnia bezpieczeństwa danych. Trzeba dwa - i wtedy już chmura wychodzi na plus. Poza tym dysk wewnętrzny nie jest przenośny.

--
MN

Data: 2015-10-14 10:00:30
Autor: 666
Na czym archiwizować?
200 zł :-))

-- -- -
Dysk 3,5 cala 1 TB kosztuje ok. 2000 zł

Data: 2015-10-08 10:07:56
Autor: Dominik & Co
Na czym archiwizować?
Dnia 08.10.2015 Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał/a:

Google daje 15 GB za darmo, potem jest 100 GB i 1 TB.
Inne chmury nie majÄ… lepszej oferty - o ile siÄ™ orientujÄ™.

Swego czasu cloud.mail.ru dawał 1TB za friko "na zawsze"-
chyba nawet jeszcze mam aktywne :-)

A i obecnie jest spory wybór, wystarczy poszukać
jakiejĹ› porĂłwnywarki, np.
http://www.cloudwards.net/comparison/

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-08 14:11:18
Autor: RadoslawF
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-08 o 12:07, Dominik & Co pisze:

[...]

A ktoś oferuje chmurę z prędkością transferu zbliżoną do
osiÄ…gĂłw przez USB3 ?
Czy tradycyjnie wolne gĂłwno ale chwalimy bo modne a smrodu
nie czuć ?

Pozdrawiam

Data: 2015-10-08 12:24:33
Autor: Dominik & Co
Na czym archiwizować?
Dnia 08.10.2015 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał/a:

A ktoś oferuje chmurę z prędkością transferu zbliżoną do
osiÄ…gĂłw przez USB3 ?

Do archiwizacji cudów wydajności nie potrzeba, przez noc
kopia przyrostowa sama się robi z serwerka/NASa (a z komputerów w sieci lokalnej w dzień na tegoż serwerka).
No, chyba że ktoś produkuje gigabajty dziennie - ale wtedy i pojemności mu szybko braknie.

Można sobie szyfrować, jak dane poufne.

Czy tradycyjnie wolne gĂłwno ale chwalimy bo modne a smrodu
nie czuć ?

Ale po co takie grube słowa?

Chmura ma swoje wady, ma swoje zalety- jak wszystko.

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-08 18:46:49
Autor: RadoslawF
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-08 o 14:24, Dominik & Co pisze:

A ktoś oferuje chmurę z prędkością transferu zbliżoną do
osiÄ…gĂłw przez USB3 ?

Do archiwizacji cudów wydajności nie potrzeba, przez noc
kopia przyrostowa sama siÄ™ robi z serwerka/NASa
(a z komputerów w sieci lokalnej w dzień na tegoż serwerka).
No, chyba ĹĽe ktoĹ› produkuje gigabajty dziennie
- ale wtedy i pojemności mu szybko braknie.

Usługa Chmury to nie jest lokalny NAS czy serwerek.

Można sobie szyfrować, jak dane poufne.

Można też nie wysyłać ważnych danych poza siedzibę firmy
co daje większe gwarancje że nikt niepowołany tego nie dostanie.
Ale większość o tym zapomina.

Czy tradycyjnie wolne gĂłwno ale chwalimy bo modne a smrodu
nie czuć ?

Ale po co takie grube słowa?

Chmura ma swoje wady, ma swoje zalety- jak wszystko.

Zaleta jest jedna. Mam do niej dostęp gdziekolwiek bym nie
przebywał pod warunkiem że mam internet.
Tyle ĹĽe przy archiwizacji to zaleta nieprzydatna.
Cała reszta to wady.

Pozdrawiam

Data: 2015-10-08 20:33:03
Autor: Adam
Na czym archiwizować?

Zaleta jest jedna. Mam do niej dostęp gdziekolwiek bym nie
przebywał pod warunkiem że mam internet.
Tyle ĹĽe przy archiwizacji to zaleta nieprzydatna.
Cała reszta to wady.
Zgadzam się. Dlatego prosiłbym o jeszcze jakieś pomysły
odnośnie archiwizacji poza chmurą.

Dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi.
Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-10-09 06:21:23
Autor: Dominik & Co
Na czym archiwizować?
Dnia 08.10.2015 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał/a:

Usługa Chmury to nie jest lokalny NAS czy serwerek.

To jest "I". Dodatkowo, redunancja lokalnego serwerka.

Zaleta jest jedna. Mam do niej dostęp gdziekolwiek bym nie
przebywał pod warunkiem że mam internet.
Tyle ĹĽe przy archiwizacji to zaleta nieprzydatna.

Nieprawda. ZaletÄ… wykorzystywania chmury do archiwizacji
jest to, ĹĽe jest fizycznie poza obszarem archiwizowanym
(np. mieszkaniem). I jak ci siÄ™ np. spali mieszkanie
razem z komputerem, NASem i DVD-RAM w szufladzie, to dane z chmury sobie zgrasz.

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-09 08:28:55
Autor: m
Na czym archiwizować?
W dniu 09.10.2015 o 08:21, Dominik & Co pisze:
[...]

Podpowiedzcie więc jakąś tanią chmurę (czy też tani VPS) który pozwoli
na przyrostowy backup ok. 500G, za niewielkie pieniÄ…dze (powiedzmy do
20zł/mc).

Koniecznie musi być szyfrowane, więc najlepiej jakbym miał dostęp do
shella i mógł sobie zainstalować attic bądź zbackup.

p. m.

Data: 2015-10-09 06:54:28
Autor: Dominik & Co
Na czym archiwizować?
Dnia 09.10.2015 m <mvoicem@gmail.com> napisał/a:

Podpowiedzcie więc jakąś tanią chmurę (czy też tani VPS) który pozwoli
na przyrostowy backup ok. 500G, za niewielkie pieniÄ…dze (powiedzmy do
20zł/mc).

Crashplan kiedyś miał właśnie coś koło 4$. Teraz mają chyba
nawet nolimit za friko dla domowych użytkowników (nie sprawdzałem).

https://www.code42.com/store/

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-09 07:04:34
Autor: Dominik & Co
Na czym archiwizować?
Dnia 09.10.2015 Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał/a:

Crashplan kiedyś miał właśnie coś koło 4$. Teraz mają chyba
nawet nolimit za friko dla domowych użytkowników (nie sprawdzałem).

Aha, to "za friko" to pewnie zwyczajowy trial.

Znalazłem dość swieży fajny opis:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2375988,00.asp

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-09 12:00:57
Autor: jureq
Na czym archiwizować?
Dnia Thu, 08 Oct 2015 12:24:33 +0000, Dominik & Co napisał(a):

Do archiwizacji cudów wydajności nie potrzeba, przez noc kopia
przyrostowa sama siÄ™ robi z serwerka/NASa (a z komputerĂłw w sieci
lokalnej w dzień na tegoż serwerka).
No, chyba że ktoś produkuje gigabajty dziennie - ale wtedy i pojemności
mu szybko braknie.

Zapewne masz racjÄ™, ale nie wszyscy zapewne rozumiejÄ… co to jest archiwizacja. Archiwizacja <> Backup

Jeżeli jednak chcemy używać czegoś takiego jako backupu, to naprawdę duża szybkość jest konieczna. Będzie ona potrzebna nie do kopiowania, a do odtwarzania po awarii, gdy będziemy musieli szybko ściągnąć np dane z kilku lat.

Data: 2015-10-09 16:19:27
Autor: Marcin N
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-09 o 14:00, jureq pisze:
[...]

Terefere.

Te dane z kilku lat to na przykład 200GB.

Przy prędkości rzędu 10 MB/s to jakieś 5.5 godziny. To kłopot jakiś?

Samo instalowanie systemu i kilku programów to pół dnia roboty.
Te 5 godzin na pewno można poczekać - ciesząc się, że ma się kopię bezpieczeństwa.

Ja kiedyś straciłem dysk z całą moją życiową historią.
Strata nie do odzyskania. Ciągle tego żałuję mimo, że minęło już 20 lat. Była tam cała moja twórczość artystyczna jako nastolatka i studenta.

--
MN

Data: 2015-10-08 14:18:23
Autor: Przemysław Ryk
Na czym archiwizować?
Dnia Thu, 8 Oct 2015 14:11:18 +0200, RadoslawF napisał(a):

[...]

Parametry Ĺ‚Ä…cza w jednÄ… i drugÄ… stronÄ™ to rozumiem masz zbliĹĽone do tego, co
USB3 oferuje?

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Everything is subjective. Choices, answers, good and evil.               ]

Data: 2015-10-08 12:25:11
Autor: Dominik & Co
Na czym archiwizować?
Dnia 08.10.2015 Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał/a:

Parametry Ĺ‚Ä…cza w jednÄ… i drugÄ… stronÄ™ to rozumiem masz zbliĹĽone do tego, co
USB3 oferuje?

Pewnie tak, skoro pyta :-)

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-08 14:58:24
Autor: Przemysław Ryk
Na czym archiwizować?
Dnia Thu, 8 Oct 2015 12:25:11 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

Dnia 08.10.2015 Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał/a:

Parametry ł±cza w jedn± i drug± stronę to rozumiem masz zbliżone do tego, co
USB3 oferuje?

Pewnie tak, skoro pyta :-)

Mhm. To mówisz, że już można sobie do domu podci±gn±ć symetryczne ł±cze
5Gbit/s? Od kogo? I po ile miesięcznie? :D

[ Je¶li nie potrafisz czego¶ wyja¶nić w prosty sposób, oznacza to, że tak  ]
[ naprawdę nie rozumiesz tego dostatecznie dobrze.       (Albert Einstein) ]

Data: 2015-10-08 14:38:15
Autor: \(c\)RaSz
Na czym archiwizować?
Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w
:
: >
: > (...)
[...]
: zamknÄ….
: ToMasz

No ale "do zamknięcia" możesz z niego korzystać, wszak nie skasują Twoich plików bez *ostrzeżenia*! To chyba jasne, że uprzedzą — co najmniej miesiąc przed zamknięciem...

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

Data: 2015-10-08 21:26:20
Autor: pueblo
Na czym archiwizować?
Witaj  (c)RaSz, 08 paĹş 2015 w
news:561663b9$0$8382$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

W przypadku takiego serwisu nie zdziwiłbym sie nagły shutdown. Przy okazji warto sprawdzić ich regulamin. A poza tym:
http://di.com.pl/chomikujpl-trafi-na-celownik-amerykanskich-wladz-riaa-
tego-chce-53377
Sam od dawna trzymam tam różne prywatne rzeczy :) i tak od lat myślę sobie, że prędzej czy później go zamkną...he he

Data: 2015-10-14 10:05:12
Autor: 666
Na czym archiwizować?
Wszystko kiedyĹ› zamknÄ….
Tak swoją drogą to wolę mieć fizyczne pamiątki po dziadku niż domyślać się, że może gdzieś coś miał w chmurze.
Inna sprawa, ile tych pamiątek jest (czasem ilość "pamiątek" przerasta wnuki i szczególnie dzieci).
Po naszych chmurach, telefonach, smartsmarkach nic nie zostanie, czarna dziura w historii
Wróciłem do papierowego kalendarza.

-- -- -
prędzej czy później go zamkną.

Data: 2015-10-14 11:34:15
Autor: Marcin N
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-14 o 10:05,  666 pisze:
Po naszych chmurach, telefonach, smartsmarkach nic nie zostanie, czarna
dziura w historii

Po poprzednich pokoleniach to też niewiele zostało. Tak to jest w przyrodzie.

ISIS właśnie utylizuje resztki na swoim terenie.
(taki niesmaczny ĹĽarcik)

--
MN

Data: 2015-10-08 08:50:01
Autor: Poldek
Na czym archiwizować?
Marcin N wrote:
W dniu 2015-10-04 o 13:36, Adam pisze:
Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plikĂłw,
perspektywicznie licząc myślę o 500 GB.

Jakieś pomysły?

Nikt nie wspomniał jeszcze o chmurze.

Jak nie wspomniał, jak wspomniał już w news:56110f25$0$27519$65785112news.neostrada.pl

Data: 2015-10-08 08:51:36
Autor: Marcin N
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-08 o 08:50, Poldek pisze:
Marcin N wrote:
[...]

Ten link to niby do czego?
Bo u mnie do niczego.

--
MN

Data: 2015-10-08 15:53:11
Autor: \(c\)RaSz
Na czym archiwizować?
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w
news:56161277$0$603$65785112news.neostrada.pl ...
:W dniu 2015-10-08 o 08:50, Poldek pisze:
: >
: >> (...)
[...]

Żadne *strona* WWW pod tym się nie kryje, sznureczki tego typu otwierają
wyłącznie czytniki grup usenetowych, a i to — nie wszystkie. Otwiera
Thunderbird, no i Ou. Exrs teĹĽ, ale... Ale np. mĂłj ver. 6.00.2900.5512 onegdaj
robił to szparko, po czym... przestał! Dlaczego? Podejrzewam "poprawkę"
MałegoMiękkiego, taką, coby mi nie było "za dobrze"... Ale może ktoś zna jakiś
powód bardziej prozaiczny, i pomoże mi usunąć ten mankament, dosyć dla mnie
wq***jÄ…cy...

--
Jestem racjonalistą, i to na więcej, niż sto procent. Dlatego, gdy widzę ślady
kopyt, którym towarzyszy natrętny zapach siarki - wzywam fachowca: egzorcystę!

Data: 2015-10-08 20:37:14
Autor: BQB
Na czym archiwizować?
[...]

Jak Bardzo Ci zależy na trwałości, to tylko M-Disc - tylko płyta w granicach 20-30 zł (BlueRay - 25GB) i odpowiednia nagrywarka, do odczytu wystarczy zwykły czytnik BlueRay.

są jeszcze inne możliwości ale niedostępne w domu - kwasem wytrawiane w szkle dyski DVD ale to już bardzo drogie.

Jak chmura, to moĹĽe mega.nz ?
50GB za free, a dziwiÄ™ siÄ™, tamtej stronce, co podaje, ĹĽe mega nie ma synchronizacji - ma i sam uĹĽywam.

Data: 2015-10-08 20:45:49
Autor: Adam
Na czym archiwizować?

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:5616b7e4$0$8380$65785112news.neostrada.pl...