Na czym archiwizować?

Data: 2015-10-04 14:20:07
Autor: z
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-04 o 13:36, Adam pisze:
Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plików,
perspektywicznie licząc myślę o 500 GB.

Jestem w podobnej sytuacji.
Może świat poszedł do przodu :-)
Ja od kilku lat używam stacji dokującej i dwóch dysków
np.
http://www.komputronik.pl/product/121283/Akcesoria/Akcesoria_USB/Stacja_Dokujaca_Logilink_USB_3_0_na_dyski_SATA_2_5_3_5_DUAL_HDD.html

Data: 2015-10-04 16:43:53
Autor: Adam
Na czym archiwizować?
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości
[...]

Przydałby się jakiś film z YouTube pokazujący jak się z tego korzysta.

Piszesz o dwóch dyskach. Czy to znaczy że robisz 2 identyczne kopie
swoich plików?

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-10-04 19:33:38
Autor: Adam
Na czym archiwizować?
http://www.komputronik.pl/product/121283/Akcesoria/Akcesoria_USB/Stacja_Dokujaca_Logilink_USB_3_0_na_dyski_SATA_2_5_3_5_DUAL_HDD.html

Czy dobrze rozumiem, że ogólnie rzecz biorąc, zamiast kupić dysk
zewnętrzny USB i używać go jako archiwum, mogę kupić dysk SATA
i na niego kopiować? O to w tym chodzi?
Jeśli tak, to bardziej by mnie interesowała taka stacja z możliwością
dokowania nie tylko dysków SATA, ale i ATA, bo ma mam 2 takie
dyski "luzem" i muszę kiedyś z nich skopiować stare, ale ważne pliki.
Wkładanie dysków ATA do komputera to zawsze kłopot.

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-10-04 21:20:08
Autor: \(c\)RaSz
Na czym archiwizować?
Użytkownik "Adam"  napisał w
:
: (...)
: Czy (...) zamiast kupić dysk
: zewnętrzny USB i używać go jako archiwum, mogę kupić
: dysk SATA i na niego kopiować?
:

Dysk zewnętrzny (oznaczę to -> 1) droższy jest od wewnętrznego, ale... spójrz na
cenę owej stacji dokującej! Toć przecież stacja+dysk (wewnętrzny) wypadnie
drożej, niż ten pierwszy (1). Natomiast znajomy kupił onegdaj jakieś ustrojstwo,
które umożliwia podpięcie się via USB, a "z drugiej mańki" wtyka się do dysku:
czy to SATA, czy też PATA, wsjo rawno! Podobno wyłożył na ten "łącznik" góra 40
złotych?? - no nie wiem, może tyle. Jednak nie jest to "stacja", bo kabelki
wiszą ponoć jak na choince, czyli można by powiedzieć, że urządzenie nie jest w
żadnym stopniu kompaktowe. Czyli nie nadaje się do częstego noszenia w kieszeni.

:
[...]

Ale może Ci się uda trafić gdzieś (za grosze) tzw. "szufladę"? Było coś takiego
onegdaj, nieczęsto zaglądam do sklepów, to nie wiem, czy nadal w sprzedaży?
Składało się to-to z części zewnętrznej, którą na stałe montowało się w kompie,
oraz owej szuflady właśnie, do której wsadzało się dysk - i było to dość łatwe,
łatwiejsze niż ładowanie go do PC-ta. No i jednym, jedynym ruchem wsuwasz to do
obudowy (przy wyłączonej maszynie!). Nie wiem, czy są takie na SATA / PATA, no
ale ja mam taką szufladę tylko na to drugie. Miałem tych pudełek trzy, ale w
jakiejś zaćmie PC-ty z dwoma takimi - wystawiłem przed dom, gdy zbierano
komputerowy złom...

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

Data: 2015-10-04 21:47:47
Autor: z
Na czym archiwizować?
W dniu 2015-10-04 o 19:33, Adam pisze:
[...]

Poszukaj stosownych urządzeń. Może się uda.
Ja kupiłem stację dokującą bo miałem kilka dysków ze starych kompów i na nich zrobiłem sobie archiwum.
Oczywiście robię dwie identyczne kopie a jeden dysk leży na półce.

Na czym archiwizować?