Na czym polega depolonizacja Polski?

Data: 2009-11-26 16:58:42
Autor: KArol
Na czym polega depolonizacja Polski?

Najpierw “pólgębkiem”, a teraz już całkiem oficjalnie ogłoszono, iż z Polski w
ostatnich 2-3 latach uciekło około 2.000.000 obywateli – głównie młodych,
energicznych i w znacznej mierze wykształconych. Od kilku tysięcy lat
najbardziej inteligentni zdobywcy panowali nad podbitym terytorium stosując
głównie trzy metody. Ponieważ obszar rozszerzającego imperium był zawsze tak
duży, iż nie można było kontrolować nowych poddanych przy pomocy swoich ludzi,
władcy korumpowali część obywateli podbitego terytorium w ten sposób, iż za
względne przywileje byli oni gotowi w imieniu imperium trzymać za twarz swych
rodaków. Mongołowie mogli w ten sposób panować nad Rusią, gdyż pozostawili na
tronach lokalnych władców, którzy wówczas z własnej woli ściągali dla nich
daniny od poddanych. Brytyjczycy też nie byli w stanie własnymi siłami
kontrolować całego obszaru podbitych Indii, więc zezwolili na pozostawienie na
tronach lokalnych kacyków, którzy za nich wykonywali czarną robotę imperialną.

Drugą i trzecią metodę stosowały przeważnie imperia późniejsze, choć także już
kilka tysięcy lat temu sięgano do tych metod. Ci którzy panowali, zdawali
sobie sprawę, że ludy podbite będzie można łatwiej kontrolować, jeśli poziom
wykształcenia będzie wystarczająco niski, a stan zdrowia na tyle dobry, by
poddani mogli np. budować piramidy lub kopać kanały na Syberii i na tyle zły,
by umierali na tyle wcześnie, aby nie trzeba ich utrzymywać na starość i aby
nie mieli siły buntować się przeciwko władcom. W czasie rozbiorów Polski czy
okupacji hitlerowskiej nasi ojcowie, dziadkowie, pradziadkowie mieli tylko
posiadać taką wiedzę, by wykonywać proste prace na rzecz imperium.

 Dzisiaj w Japonii na milion mieszkańców przypada prawie 5.000 pracowników
naukowo-badawczych, w Szwecji – ponad 4.500, w USA – ponad 4.100, na Litwie
(!) – ponad 2.000, a w Polsce zaledwie 1.460 ! W XXI wieku rozwój, a więc
dobrobyt kraju zależy przede wszystkim od wykształcenia jego obywateli.
rozwoju nauki, edukacji. Przykłady Finlandii czy Irlandii lub tygrysów
azjatyckich jednoznacznie wskazuje kierunek właściwego rozwoju. Dlaczego od
kilkunastu lat kolejne grupy sprawujące władzę nie zabiegają o właściwy poziom
nauczania w szkołach podstawowych, śrdenich, wyższych, dlaczego nie zależy im
na rozwoju polskiej nauki? Głodowe pensje nauczycieli, badaczy zmuszają polską
inteligencję albo do zmiany zawodu, albo do ucieczki z Polski. Brak środków
finansowych dla ośrodków badawczych hamuje rozwój polskich technologii. http://m.ciesielczyk.salon24.pl/60345,na-czym-polega-depolonizacja-polski

Data: 2009-11-26 18:35:20
Autor: abc
[...]

A dlaczego miałoby im zależeć?

Data: 2009-11-26 14:21:41
Autor: sofu

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości

> Dlaczego od kilkunastu lat kolejne grupy sprawujące władzę nie zabiegają
> właściwy poziom nauczania w szkołach podstawowych, śrdenich, wyższych,
> [...]

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Na szczęście jest jeszcze KUL na którego idzie coraz wieksza forsa.
KUL wypuszcza absolwentów na najwyższym poziomie, których umiejetności są
bardzo potrzebne polskiej gospodarce.

sofu

Data: 2009-11-26 18:48:06
Autor: Piotr
Dnia Thu, 26 Nov 2009 18:35:20 +0100, abc napisał(a):

[...]

Gorzej, im zależy na zupełnym położeniu tejże nauki. Bo kto został?
Szejnyszyn, Iwiński, proffessur B, Jogi...
Piotr

Data: 2009-11-26 19:39:00
Autor: abc
Na czym polega depolonizacja Polski?
Gorzej, im zależy na zupełnym położeniu tejże nauki. Bo kto został?
Szejnyszyn, Iwiński, proffessur B, Jogi...
Piotr

Jest jeszcze taki jeden co wyzywał od bydła.

Data: 2009-11-26 19:47:39
Autor: Piotr
Dnia Thu, 26 Nov 2009 19:39:00 +0100, abc napisał(a):

Jest jeszcze taki jeden co wyzywał od bydła.

Nie zapomniałem, to professur B.
Piotr

Data: 2009-11-27 00:59:07
Autor: zeusx

Użytkownik " KArol" <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hemc42$su8$1inews.gazeta.pl...
Dzisiaj w Japonii na milion mieszkańców przypada prawie 5.000 pracowników
naukowo-badawczych, w Szwecji &#8211; ponad 4.500, w USA &#8211; ponad 4.100, na Litwie
(!) &#8211; ponad 2.000, a w Polsce zaledwie 1.460 !

Nic z tego nie wynika. Czy ich poziom naukowy jest taki sam? Mają podobne zaplecze?

W XXI wieku rozwój, a więc
dobrobyt kraju zależy przede wszystkim od wykształcenia jego obywateli.
rozwoju nauki, edukacji.

Tak chyba było zawsze w kapitaliźmie?

[...]

Nie wiem przykładem czego ma być Finlandia? Co do "właściwego poziomu", to podniesienie go znacznie, wpłynie przecież na zmniejszenie ilości absolwentów.
zx

Data: 2009-11-27 00:46:09
Autor: Karol
zeusx <zeusy@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> (!) &#8211; ponad 2.000, a w Polsce zaledwie 1.460 !

Nic z tego nie wynika. Czy ich poziom naukowy jest taki sam? Mają podobne zaplecze?

...jakto nie wynika? A sprawdz sobie jakie sa naklady na nauke w tych w/w
krajach i wyciagnij wnioski samodzielnie. Polska nauka nie jest konkurencyjna.
Z Polski mlodzi ludzie emigruja, bo praca naukowo-badawcza jest slabo
oplacalna i malo satysfakcjonujaca. Ci wyksztalceni w Polsce ludzie, bardzo
szybko zdobywaja niezla pozycje na zachodzie, tylko prosze mi nie pisac o tych
ze zmywakow, bo to bujda na resorach:) Kto chce, ten prace naukowa lub w swoim
zawodzie wczesniej lub pozniej znajdzie. Pod tym linkiem jest nieco wiecej na temat przyczyn emigracji mlodych,
wyksztalconych ludzi z Polski.

http://m.ciesielczyk.salon24.pl/60341,zainwestuj-w-polsce-kup-sobie-polityka

W XXI wieku rozwój, a więc
> dobrobyt kraju zależy przede wszystkim od wykształcenia jego obywateli.
> rozwoju nauki, edukacji.

Tak chyba było zawsze w kapitaliźmie?

...szczegolnie dobrze to widac na przykladzie USA.

> [...]
> nauczania w szkołach podstawowych, śrdenich, wyższych,

Nie wiem przykładem czego ma być Finlandia?

...poziomu nauki i sposobu wydostania sie spod dominacji sowieckiej.

Co do "właściwego poziomu", to
podniesienie go znacznie, wpłynie przecież na zmniejszenie ilości absolwentów.

...alez skad, gdyby tak bylo, to wysokocywilizowane kraje nie przeznaczalyby
takich ogromnych nakladow na nauke. Jesli cie temat zaintesowal, to poszperaj w google, wszystko tam mozna dzisiaj znalezc. Nie chce cie na sile przekonywac.
Tym postem chcialem tylko zaintersowac i zwrocic uwage na tragiczna sytuacje w
Polsce.

--

Na czym polega depolonizacja Polski?