Na czym polega wybitnosc ojca chrzestnego? :)

Data: 2012-06-26 10:46:46
Autor: Archangell
Na czym polega wybitnosc ojca chrzestnego? :)
Wiem, ze dowcipow sie nie tlumacz i albo od razu sie lapie albo nie, ale nurtuje mnie czego mi brakuje, ze nie widze potegi tego filmu.

O matko! Jest tego tyle, że nie wiem od czego zacząć.
Zacznę od tego, że trochę póżno zacząłeś przygodę z "Ojcem Chrzestnym".
Książkę wydano w 1969 roku a film nakręcono w 1972. Mają więc ponad 40 lat.
Nie zmnienia to jednak mojej fascynacji książką jak i filmem. Jest to chyba jedyny film, który mogę oglądać kolejny raz bez żadnych oznak znudzenia.
Przed obejrzeniem filmu bezwzględnie nalezy przeczytać książkę z uwagi na fakt, iż wiele niuansów może nam "uciec". Potęga tego filmu to wyraziste postaci i relacje między nimi, "wartość Rodziny" i metamorfoza Michaela.

Luca Brazi i Vito Corleone. Kto nie czytał książki może nie rozumie jak bezwzględnu jest Luca i dlaczego wszyscy się go boją a on nie boi się nikogo.
Scena z książki jak złapał zabójców nasłanych na Don Vito z Chicago i zaczął
jednego rąbać siekierą zaczynając od  stóp. Drugi widząc to udławił się ręcznikiem, którym był zakneblowany (w filmie tego nie ma) ale to buduje napięcie wokół Luki. Dlatego też bardzo wymowna jest scena gdzie Turek z kompanami zabijają Lukę. Jaki strach musieli przełamać znając jego reputację.
Luca szanuje jedynie swojego Dona i jest mu ogromnie wdzięczny za zaproszenie na ślub, scena jak ćwiczy co powie Donowi gdy wręczy prezent. Michael Corleone. Początkowo chce się odciąć od "Rodziny". Wyjechał walczyć
do Europy. Ale później gdy istnienie zarówno jego najbliższej rodziny jak i Rodziny mafijnej jest zagrożone następuje w nim przemiana w bezwzględnego przywódcę. Musi stać się odpowiedzialny nei tylko za siebie, swoją żonę i dzieci ale także za innych członków organizacji i ich rodziny. Jeśli nie pokona wrogów to wielu z nich może zginać, ich rodziny stracą wszystko na co
przez lata "Rodzina" pracowała. Nie może na to pozwolić. Musi utrzymać "Rodzinę" w jedności i pozbyćsie wrogów. Dlatego musi Zabić Kapitana policji, Turka, Tessia czy w końcu własnego brata. Wszystko po to aby "Rodzina" przetrwała. Nie może pozwolić na najmniejszą słabość, darowanie winy bratu bo nastąpi szczelina w jego Organizacji. Jest cała masa scen, które akcentują te relacje czy zachowania postaci. Mógłbym tak pisać dłużej ale musiałbym omawiać scenę po scenie ;-) Jeśli jeszcze nie widzisz co takiego jest w tym filmie to zastanów się co Ty jesteś gotów zrobić dla swojej rodziny. Gdyby jej byt był zagrożony. Mógłbyś się stać takim Michaelem? Bo ja tak.

Arch

Arch

Data: 2012-06-26 14:26:00
Autor: Heraklit
Na czym polega wybitnosc ojca chrzestnego? :)
Był sobie taki dzień: 26 czerwiec (wtorek), gdy o godzinie 12:46
*Archangell* naskrobał(a):

[...]

"Kto sieje wiatr ten zbiera burze";)

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2012-06-26 14:25:35

Na czym polega wybitnosc ojca chrzestnego? :)