Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?

Data: 2020-07-30 15:05:06
Autor: Dawid Rutkowski
Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?
Póki co zamawiałem dodatkowe KK tylko dla żony, a tradycyjnie mieszkamy razem ;>
Ale dziś zamawiałem w citku dla mamy i zdziwko nimałe - specjalnie przedtem w ST zmieniłem jej adres korespondencyjny (bo ma też swoją KK w citku) - potem zamawiając przez wyklikanie w ST też podałem jej nowy adres - a na koniec wyskoczyło, że KK przyjdzie na MÓJ adres.
Ale kartę dodatkową może aktywować (chyba) tylko użytkownik pod swoim loginem w ST...

Ciekawe, jak mają inne banki?
Może citi ma tak z powodu tej łatwości zamawiania (choć trzeba podać numer dowodu i nazwisko panieńskie matki użytkownika, nie mówiąc o telefonie, adresie czy mailu) - nie znam innego banku, w który dodatkową KK da się wyklikać - choć póki co testy były tylko w santander (tu się polepszyło, bo już nie trzeba użytkownika przyprowadzać do oddziału, a przynajmniej jak jest już ich klientem, ale właściciel karty nadal musi iść, przez co pewnie stracimy 150zł w promo :( ) i w ing (trzeba przyprowadzić użytkownika do odziału).

No i citek ma też taką właściwość, że odnawiane karty przysyła w jednym liście - a przynajmniej tak przysłał dwie (dla mnie i żony) dla mieszkających pod tym samym adresem (i to 3 razy w okresie chyba 2 miesięcy - najpierw zamienienione z MC gold na MC platinum, potem odnowione MC platinum - na zamianę przysłali z takim samym terminem ważności jak MC gold - kończącym się za miesiąc - a potem jeszcze zamienione na visa platinum).
Ciekawe, jak przyśle odnowione dla mających różne adresy?
Hmm, oprócz citka odnawiały mi się tylko KK z śp. db - chyba przysyłali osobno.

Macie w tych tematach jakieś doświadczenia?

Data: 2020-07-31 10:23:05
Autor: cef
Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?

Macie w tych tematach jakieś doświadczenia?

Z kartami KK niewielkie, ale z systemami bankowymi mam takie, że nawet
zmiany dokonane w systemie przez pracownika podczas wizyty w oddziale
nie działają i karty przychodzą gdzie chcą.
A niektóre niedokonane zmiany nawet mi odpowiadają :-)

Data: 2020-07-31 10:26:30
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 31 lipca 2020 10:23:28 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]

nie działają i karty przychodzą gdzie chcą.
A niektóre niedokonane zmiany nawet mi odpowiadają :-)

O, jakie?

Bo jak np. sprzedasz stare mieszkanie, to może być kłopot.
A że w bankach zdarzają się historie rodem z opowieści o duchach to wiadomo - pan w śp. db, jak zamawiałem moją pierwszą KK, opowiadał, że kiedyś miał taki przypadek, że wysyłali główną KK dla "Pana" oraz dodatkową dla "Pani" - pod ten sam adres - i do "Pana" doszła bez pudła, ale te dla "Pani" zginęły 3 razy i pomogła dopiero opcja odbioru karty w oddziale.

Zaś z citkiem wyszło zgodnie z przewidywaniami - wniosek odrzucili bo im się adres zamieszkania nie zgadzał (w sumie to nie wiadomo, po jaką cholerę, każdy klient ma u nich aż 3 adresy: zameldowania, zamieszkania i korespondencyjny).

Ciekawe swoją drogą, czy w jakikolwiek sposób sprawdzają autentyczność danych, gdy użytkownik karty dodatkowej "wyklikanej w ST" nie ma u nich żadnej kartoteki?
Może dzwonią i pytają, czy użytkownik rzeczywiście chce taką kartę?
Kupy się to jednak nie trzyma, bo do użytkownika mającego u nich kartotekę nie dzwonią...
W sumie to można by sobie zamówić KK dodatkową na zupełnie zmyślone dane, jedyny ew. koszt to druga karta SIM, bo mogą sprawdzać, czy numer telefonu się nie powtarza. Chyba że mają dostęp do bazy PESEL...
Taka zmyślona karta mogła by być dobra np. do zakupów w internecie. Kiedyś próbowałem sobie właśnie w tym celu zamówić dodatkową dla siebie - ale nie dali łobuzy ;>

A na infolince dowiedziałem się, że dodatkowa KK musi być wysłana na adres korespondencyjny właściciela karty głównej.
W sumie to mógłbym sobie na tydzień w citku adres korespondencyjny zmienić ;)
Ale wolę z takimi zabawami uważać, bo pewnie potem szukałbym tej karty jak wiatru w polu...

Data: 2020-07-31 21:59:13
Autor: cef
[...]

A te akurat kart nie dotyczą - kiedyś zmieniłem produkt bankowy i bezpłatny do tej pory wyciąg zaczął kosztować 5zł, więc zrezygnowałem z niego i w oddziale  macierzystym
kliknięto mi tę zmianę taryfy i rezygnację z wyciągów papierowych pocztą tradycyjną.
I oczywiście opłata znikła a wyciąg sobie przychodzi dalej :-)

[...]

Nie wiem jak to działa i czy tam gdzie te karty produkują nie docierają zmiany -
kiedyś dokonałem w oddziale banku ( w tym w którym otwierane i prowadzone bylo konto)
zmiany danych adresowych spółki po przeprowadzce i moja wznowiona karta debetowa
dotarła oczywiście pod stary adres. Zmiana adresu była na jesieni a karta
się wznawiała pół roku później, więc gdzieś ktoś czegoś nie kilknął.
Kartę oczywiście odebrałem, bo pod starym adresem mnie powiadomili, że zostawiono
ten list w takiej wrzutni na portierni
a w banku już nie pamiętam nawet jak się tłumaczyli.

Data: 2020-08-01 12:49:01
Autor: Krzysztof Halasa
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Ciekawe swoją drogą, czy w jakikolwiek sposób sprawdzają autentyczność
danych, gdy użytkownik karty dodatkowej "wyklikanej w ST" nie ma u
nich żadnej kartoteki?

A po co mieliby to robić? To nie ich sprawa - jedyne co potrzebują
wiedzieć o takim użytkowniku, to jego imię i nazwisko - bo to trzeba
umieścić na karcie. No i może mogą mu założyć jakieś konto do oglądania
historii, i pewnie potrzebują adresu, na jaki wysłać (wysyłać) kartę.
Za wszystko i tak odpowiada przecież "główny" klient, tak jakby to on
płacił swoją kartą.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-08-01 11:45:22
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 1 sierpnia 2020 12:49:04 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]

historii, i pewnie potrzebują adresu, na jaki wysłać (wysyłać) kartę.
Za wszystko i tak odpowiada przecież "główny" klient, tak jakby to on

A skąd takie przekonanie? Jakiś regulamin itp.?
Bo to wygląda na "starodawne" podejście z początków KK.

Teraz wydanie dodatkowej KK wymaga udzielenia pełnomocnictwa - ze wszystkimi tego wymaganiami i konsekwencjami prawnymi.
Pozostaje jedynie pytanie, czy w związku z tym banki MUSZĄ takiego pełnomocnika "ukliencić", czy jedynie chcą to zrobić przy okazji, bo kto wie, może uda się coś sprzedać (inna sprawa, czy bank na tym zarobi ;)

Imię i nazwisko to akurat strzał dość chybiony, taki citi pozwala sobie samemu wybrać, co będzie w tym miejscu wytłoczone (inna sprawa, czy robią kontrolę, czy też można dać "Jarosław Kaczyński" - kiedyś chyba było rozwijane menu, że albo imię i nazwisko albo inicjał imienia i nazwisko, teraz można wpisać dowolnie).
Nie mówiąc o kartach bez nazwiska (i też naklejkach, breloczkach) czy z nazwiskiem "Karta Tymaczasowa" (mBąk).

Adres wysyłki - też niekoniecznie, przynajmniej citi wysyła pod adres posiadacza karty głównej - ale adresu zamieszkania użytkownika z jakiegoś nieznanego powodu wymaga.

"Jakieś konto do oglądania historii" to jednak przede wszystkim 3D-Secure do IO.
No i kartę aktywuje jednak użytkownik dodatkowej, a nie posiadacz głównej - nawet w citi, który kartę dodatkową wysyła posiadaczowi głównej...

Oraz wymagają praktycznie wszystkich danych tak jak od "normalnego" klienta (pesel, nr dowodu, nazwisko panieńskie matki, adres, telefon, mail).
Ciekawy jestem, czy chcą skan dowodu, jeśli nie mają?

A zauważ, że i tak w citku jest łatwo, w ing i w santanderze trzeba iść do oddziału razem z użytkownikiem (koniecznie razem, nie da się osobno).
W santanderze jedynie ułatwili ostatnio, że nie trzeba przyprowadzać użytkownika - ale być może tylko wtedy, gdy tenże użytkownik jest już klientem.
W każdym razie dla trzech poprzednich dodatkowych KK trzeba było wyciągać żonę "na randkę" do banku, ale już ostatnią udało się załatwić tak, że wniosek złożyłem przez telefon - a choć do oddziału i tak musiałem iść podpisać, to wystarczyło, że poszedłem sam - ale żona już w santanderze była "ukliencona".

Data: 2020-08-02 00:24:35
Autor: Krzysztof Halasa
Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

A skąd takie przekonanie? Jakiś regulamin itp.?
Bo to wygląda na "starodawne" podejście z początków KK.

A skąd przekonanie, że tak być nie może? Owszem, dawniej tak było, więc
czemu nie teraz?
Jest kilka potencjalnych przeszkód, ale bez przesady.
Oczywiście to nie znaczy, że każdy bank musi tak robić.

Teraz wydanie dodatkowej KK wymaga udzielenia pełnomocnictwa - ze
wszystkimi tego wymaganiami i konsekwencjami prawnymi.

Np. jakimi?

Pozostaje jedynie pytanie, czy w związku z tym banki MUSZĄ takiego
pełnomocnika "ukliencić"

Innymi słowy, czy jest taki wymóg prawny.

[...]

"Jarosław Kaczyński" to wciąż imię i nazwisko. Bank potrzebuje tego
(nieważne, czy to będzie prawdziwe imię i nazwisko posiadacza), bo jak
bez tego to wytłoczyć? Jasne że może to być (niekoniecznie w każdym
banku) Miś Kolargol.

Adres wysyłki - też niekoniecznie, przynajmniej citi wysyła pod adres
posiadacza karty głównej - ale adresu zamieszkania użytkownika z
jakiegoś nieznanego powodu wymaga.

Ale to przypadek szczególny.

"Jakieś konto do oglądania historii" to jednak przede wszystkim
3D-Secure do IO.

Ale do tego wystarczy numer telefonu. Który może ustawiać "główny"
klient.

No i kartę aktywuje jednak użytkownik dodatkowej, a nie posiadacz
głównej - nawet w citi, który kartę dodatkową wysyła posiadaczowi
głównej...

Teoretycznie posiadacz głównej karty nie powinien znać PINu dodatkowej -
niedobrze, gdy więcej niż jedna osoba zna dany PIN.

[...]

A może ktoś nie ma dowodu. Tradycyjnie kartę dodatkową można było
wyrobić komukolwiek. M.in. w taki sposób kartą mógł się posługiwać ktoś,
kto nie mógł mieć normalnego konta w banku (np. dziecko). Dobrze było
jednak przemyśleć sprawę limitów :-)

W każdym razie dla trzech poprzednich dodatkowych KK trzeba było
wyciągać żonę "na randkę" do banku, ale już ostatnią udało się
załatwić tak, że wniosek złożyłem przez telefon

Ale to są przypadki szczególne.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-08-02 07:14:40
Autor: Kamil Jońca
Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

Teraz wydanie dodatkowej KK wymaga udzielenia pełnomocnictwa - ze wszystkimi tego wymaganiami i konsekwencjami prawnymi.

Jak to "teraz"? Jak wyrabiałem dodatkową KK w WBK dla swojego brata
(poczatki wieku) to też było to pełnomocnictwo.
To co teraz się zmieniło to IMO ustawy związane z praniem pieniędzy,
beneficjentem rzeczywistym i takie tam. I to może być powodem że banki o
pełnomocniku chcą wiedzieć więcej.

[...]

KJ

Data: 2020-08-02 13:20:21
Autor: Dawid Rutkowski
Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?
W dniu niedziela, 2 sierpnia 2020 07:19:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

[...]
> [...]

Jak to "teraz"? Jak wyrabiałem dodatkową KK w WBK dla swojego brata
(poczatki wieku) to też było to pełnomocnictwo.

"Teraz" odnosiło się do XXI wieku.
W PL kredytówki są od 1995 (wcześniej Orbis zapewniał akceptację kart zagranicznych, ciekawe, jak rżnął na kursie ;).
I również "teraz" zapewne na świecie, w przeciwieństwie do tego, co być może było na świecie od połowy XX w.

To co teraz się zmieniło to IMO ustawy związane z praniem pieniędzy,
beneficjentem rzeczywistym i takie tam. I to może być powodem że banki o
pełnomocniku chcą wiedzieć więcej.

Z tego powodu to by było "muszą", ale pewnie i chcą, bo mogą mieć z tego korzyść - choć z drugiej strony utrudnia to wydawanie dodatkowych KK.
Banki traktują to jednak po macoszemu i jest to niedorobione w stopniu utrudniającym - czyżby jednak bankom na tym nie zależało?
Albo klienci nie korzystają, więc po co się niszą zajmować?
NBP nie podaje w raporcie, ile z ok. 6M KK w PL to główne, a ile dodatkowe.
Chyba że te 6M to główne (czyli liczba kredytów), a dodatkowych nie zliczają.

Data: 2020-08-03 10:14:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87796ce5-436d-43af-8948-bb28397c8a6eo@googlegroups.com...
W dniu niedziela, 2 sierpnia 2020 07:19:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:
[...]
[...]

Podejrzewam, ze Orbis mial dla klientow zagranicznych dolarowe ceny, wiec formalnie nie rznał.
Ale czy polskie ceny uczciwie przeliczal na te dolary ...

J.

Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?