Na jaki procesor / płytę zbierać?

Data: 2010-08-21 21:27:51
Autor: W.P.
Na jaki procesor / płytę zbierać?
Mam teraz Athlona XP2400+, czyli: 1 rdzeń/procesor realne 2.0GHz, 256KB
cache, płyta lepszego nie "uciągnie". RAM 1.5G w 2 paskach DDR(1) - i
wystarcza, na co dzień wszystko działa BEZ wykorzystania swapu. 2 dyski IDE.

I pytanie jak w temacie: "Na jaki procesor / płytę zbierać?" - najtańszy
zestaw na którym odczuję WYRAŹNE przyspieszenie działania komputera.
Teraz już jest całkiem sympatycznie, ale co warto byłoby kupić mając
parę zł "luzem)?

OS - Linux, bez gier, grafika to jakieĹ› AGP MX440 (NVidii)

W.P.

Data: 2010-08-21 22:13:00
Autor: Maru
W dniu 21.08.2010 21:27, W.P. pisze:
[...]

Jeśli chcesz odczuwalnego przyspieszenia komputera to min. 2 rdzenie, wtedy stawiasz system 64-bit, do tego 4 GB RAM i wszystko śmiga jak należy.
Z tym, że raczej ze starego nic nie przełożysz, oprócz dysku.
Acha, jeśli Linux to tylko grafika NVidii, ze sterownikami do ATI bywa różnie, a zwłaszcza beznadziejnie.

Data: 2010-08-21 22:28:50
Autor: Skylla
[...]

Platfoma np. taka:
Athlon II X2 260 - ok.  270zĹ‚
Asus M4A78LT-M - 210 zł
2GB DDR3 - ok 170zł
Reszta wg. uznania

Data: 2010-08-21 22:29:42
Autor: Skylla
Na jaki procesor / płytę zbierać?
Platfoma np. taka:
Athlon II X2 260 - ok.  270zĹ‚
Asus M4A78LT-M - 210 zł
2GB DDR3 - ok 170zł
Reszta wg. uznania
P.S. Grafika zintegrowana jest już na płycie.

Data: 2010-08-21 23:02:32
Autor: M1SLQ
Na jaki procesor / płytę zbierać?
"Na jaki procesor / płytę zbierać?" - najtańszy
zestaw na którym odczuję WYRAŹNE przyspieszenie działania komputera.

Na jakieś współczesne dwa rdzenie i budżetową płytę.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-22 01:59:11
Autor: maX

Użytkownik "W.P." <laurentp@wp.pl> napisał w wiadomości news:i4p9bo$j43$1news.onet.pl...
[...]

Jeśli chcesz zostawić pamięci, to jakiś 2-jajowiec na s939. Np. ze zintegrowanym GF6100, albo z AGP jeśli chcesz zostawić tego MX440.

Data: 2010-08-24 14:21:08
Autor: Mich@l
Na jaki procesor / płytę zbierać?
W dniu 2010-08-22 01:59, maX pisze:

Je¶li chcesz zostawić pamięci, to jaki¶ 2-jajowiec na s939. Np. ze

Bez sensu. Sprzeda te swoje 1,5 GiB DDR na Allegro i kupi za to 3 GiB DDR3.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-08-22 11:34:07
Autor: Radosław Sokół
Na jaki procesor / płytę zbierać?
W dniu 21.08.2010 21:27, W.P. pisze:
Mam teraz Athlona XP2400+, czyli: 1 rdzeń/procesor realne 2.0GHz, 256KB
cache, płyta lepszego nie "uci±gnie". RAM 1.5G w 2 paskach DDR(1) - i
wystarcza, na co dzień wszystko działa BEZ wykorzystania swapu. 2 dyski IDE.

Skoro wystarcza, to czemu chcesz zmiany?

OS - Linux, bez gier, grafika to jakie¶ AGP MX440 (NVidii)

To szczerze mówi±c trudno będzie Ci zobaczyć jak±¶ poważn±
zmianę. A z kolei jeżeli chcesz faktycznie poważnej zmiany,
to należałoby wymienić wszystko, a szczególnie dysk twardy
na przykład.

Ja się przesiadłem z Athlona XP 2500+ na Phenoma II x3 i po-
ważna zmiana była, ale głównie dlatego, że z racji mojej pra-
cy potrzebuję szybkiego działania dużej liczby maszyn wirtu-
alnych. Na poprzedniej maszynie ledwo uruchamiałem jedn±,
teraz komfortowo pracuję z dwiema.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-08-22 14:53:00
Autor: W.P.
Użytkownik Radosław Sokół napisał:
[...]

Wystarcza != komfortowo.
Na co dzień != zawsze.

Czasem co¶ kompiluję.

[...]

Czy poza maszynami wirtualnymi masz (z punktu widzenia desktopa)
ZNACZNIE "żywszy" system? mi np czasem się "przycina" poczta w SeaMonkey
(po IMAP4 do localhosta) - i nie jest to brak pamięci (brak
wykorzystania swapu) a mam może 50k wiadomo¶ci + leafnode z 500k wiadomo¶ci.

Ten Phemon to 3x ile GHz / cache?

W.P.

Data: 2010-08-23 10:59:07
Autor: Wiktor S.
Na jaki procesor / płytę zbierać?
potrzebuję szybkiego działania dużej liczby maszyn wirtu-
alnych. Na poprzedniej maszynie ledwo uruchamiałem jedn±,
teraz komfortowo pracuję z dwiema.

Dwie to nie dużo, nawet u plemion z dżungli dużo-dużo zaczyna się dalej niż na dwóch.

--
Azarien

Na jaki procesor / płytę zbierać?