Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?

Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?

Data: 2019-03-01 19:28:39
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
https://www.reuters.com/article/us-eu-poland-vistulaspit/eu-says-poland-cannot-build-baltic-canal-without-approval-idUSKCN1QI56C
March 1, 2019
EU says Poland cannot build Baltic canal without approval

BRUSSELS (Reuters) - Poland should refrain from building a canal on
its Baltic coast before it gets approval from European Commission, an
EU official said, after Warsaw failed to assuage the bloc's concerns
about the project during talks in Brussels on Friday. [...]

--
A. Filip
| Tak jak konie są do ujeżdżania, tak pieniądze - do wydawania. | (Przysłowie fińskie)

Data: 2019-03-01 21:30:38
Autor: Andrzej Kłos
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komis ja Europejska) się wpierdala w kanał?
A. Filip pisze:
https://www.reuters.com/article/us-eu-poland-vistulaspit/eu-says-poland-cannot-build-baltic-canal-without-approval-idUSKCN1QI56C
March 1, 2019
EU says Poland cannot build Baltic canal without approval

BRUSSELS (Reuters) - Poland should refrain from building a canal on
its Baltic coast before it gets approval from European Commission, an
EU official said, after Warsaw failed to assuage the bloc's concerns
about the project during talks in Brussels on Friday. [...]

"Zasadność inwestycji to problem Polski, bo my wykładamy pieniądze. Natomiast każda inwestycja - publiczna bądź prywatna, współfinansowana bądź nie - musi być zgodna z prawem wspólnotowym i międzynarodowym. W tym wypadku może chodzić np. o jakość przeprowadzonego przetargu, kwestię ochrony środowiska i oddziaływanie transgraniczne. W ocenie takich spraw instytucje unijne jak najbardziej mają kompetencje i "błogosławieństwo Komisji Europejskiej" jest potrzebne, natomiast w kwestii zasadności ekonomicznej - nie."

Problem np. "dotyczy sposobu realizacji dużych projektów infrastrukturalnych. Bruksela krzywo patrzy na nadużywanie spec-ustaw, a w szczególności rygoru natychmiastowej wykonalności, który de facto nie daje skarżącym realnego prawa do walki o swoje."

Masz czas? to polecam: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=331422

Data: 2019-03-02 02:28:20
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Dnia Fri, 01 Mar 2019 21:30:38 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):
A. Filip pisze:
https://www.reuters.com/article/us-eu-poland-vistulaspit/eu-says-poland-cannot-build-baltic-canal-without-approval-idUSKCN1QI56C

"Zasadność inwestycji to problem Polski, bo my wykładamy pieniądze. Natomiast każda inwestycja - publiczna bądź prywatna, współfinansowana bądź nie - musi być zgodna z prawem wspólnotowym i międzynarodowym. W tym wypadku może chodzić np. o jakość przeprowadzonego przetargu, kwestię ochrony środowiska i oddziaływanie transgraniczne. W ocenie takich spraw instytucje unijne jak najbardziej mają kompetencje i "błogosławieństwo Komisji Europejskiej" jest potrzebne, natomiast w kwestii zasadności ekonomicznej - nie."

Za to pozniej moze sie pojawic problem pomocy dla przedsiebiorstw, bo jesli panstwo drogo wybudowalo kanal, a potem statki korzystaja za
darmo ...

A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
z tego wyszlo  :-)

J.

Data: 2019-03-02 08:01:56
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:
A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
z tego wyszlo


rurę 2 mogą sobie niemcy z ruskimi bezkarnie układać, wbrew interesowi wspólnotowemu EU i zagrożeniu również dla środowiska, ruskie mogą bezkarnie blokować mierzeję wiślaną, najwyraźniej KE to agentura berlina i moskwy, a polaczki maja cicho siedzieć i nie podskakiwać dla mocarzy:)

--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-02 22:05:30
Autor: z
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 2019-03-02 o 08:01, u2 pisze:
W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:
A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
z tego wyszlo


rurę 2 mogą sobie niemcy z ruskimi bezkarnie układać, wbrew interesowi wspólnotowemu EU i zagrożeniu również dla środowiska, ruskie mogą bezkarnie blokować mierzeję wiślaną, najwyraźniej KE to agentura berlina i moskwy, a polaczki maja cicho siedzieć i nie podskakiwać dla mocarzy:)


Cholera jasna.

Wy tu na serio piszecie że UE się przypierza do kopania ziemi?

A elektrownię atomową to nam pozwolą budować czy nie?

Przecież to strasznie niebezpiecznne i szkodliwe zwłaszcza dla "świstaków"

Ja pier...

Jeszcze za dwa takie njusy i będę głosował za polexitem

z

Data: 2019-03-03 00:33:21
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 22:05, z pisze:
Jeszcze za dwa takie njusy i będę głosował za polexitem


polexit na razie nieopłacalny, jak powstanie międzymorze, a EU padnie po wojnie atomowej (nie będzie co ratować) to można to zrobić:)

--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-03 19:41:53
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Dnia Sat, 2 Mar 2019 22:05:30 +0100, z napisał(a):
W dniu 2019-03-02 o 08:01, u2 pisze:
W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:
A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
z tego wyszlo
rurę 2 mogą sobie niemcy z ruskimi bezkarnie układać, wbrew interesowi wspólnotowemu EU i zagrożeniu również dla środowiska,

No jak wbrew interesowi - ta rura plynie gaz do EU :-)

ruskie mogą bezkarnie blokować mierzeję wiślaną, najwyraźniej KE to agentura berlina i moskwy, a polaczki maja cicho siedzieć i nie podskakiwać dla mocarzy:)


Cholera jasna.
Wy tu na serio piszecie że UE się przypierza do kopania ziemi?

A elektrownię atomową to nam pozwolą budować czy nie? Przecież to strasznie niebezpiecznne i szkodliwe zwłaszcza dla "świstaków"

No widzisz - jakbysmy zrobili 10 lat temu, to by nie mieli wyjscia.
Ale teraz EU jest na etapie wychodzenia z atomu, i moga nam nie
pozwolic, a Niemcy pierwsz beda protestowali ..

Ja pier...
Jeszcze za dwa takie njusy i będę głosował za polexitem

Najpierw niech nam doplaca :-)


J.

Data: 2019-03-03 20:17:41
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 03.03.2019 o 19:41, J.F. pisze:
rurę 2 mogą sobie niemcy z ruskimi bezkarnie układać, wbrew interesowi
wspólnotowemu EU i zagrożeniu również dla środowiska,

No jak wbrew interesowi - ta rura plynie gaz do EU


ta, ale kosztem środkowo - wschodniej EU


--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-04 09:18:36
Autor: Tomasz Kaczanowski
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 2019-03-02 o 22:05, z pisze:
W dniu 2019-03-02 o 08:01, u2 pisze:
W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:
A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
z tego wyszlo


rurę 2 mogą sobie niemcy z ruskimi bezkarnie układać, wbrew interesowi wspólnotowemu EU i zagrożeniu również dla środowiska, ruskie mogą bezkarnie blokować mierzeję wiślaną, najwyraźniej KE to agentura berlina i moskwy, a polaczki maja cicho siedzieć i nie podskakiwać dla mocarzy:)


Cholera jasna.

Wy tu na serio piszecie że UE się przypierza do kopania ziemi?

A elektrownię atomową to nam pozwolą budować czy nie?

Przecież to strasznie niebezpiecznne i szkodliwe zwłaszcza dla "świstaków"

Ja pier...

Jeszcze za dwa takie njusy i będę głosował za polexitem

Największy problem naszych władz, że wiele rzeczy chcą przepychać na skróty, bez procedur (tak jak i w tym  wypadku), sądzę, że gdyby zrobiono to zgodnie z procedurami prawie (no zawsze się może znaleźć jakiś malkontent, ale to będzie marginalna sprawa)nikt by się nie czepiał. NIestety u nas wszyscy chcą wszystko na skróty - prawo nie powinno na to pozwalać i tyle, nie byloby pokus wśród niemyślących rządzących.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2019-03-04 09:42:45
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 04.03.2019 o 09:18, Tomasz Kacza-nowski pisze:
Największy problem naszych władz, że wiele rzeczy chcą przepychać na skróty, bez procedur (tak jak i w tym  wypadku), sądzę, że gdyby zrobiono to zgodnie z procedurami prawie (no zawsze się może znaleźć jakiś malkontent, ale to będzie marginalna sprawa)nikt by się nie czepiał. NIestety u nas wszyscy chcą wszystko na skróty - prawo nie powinno na to pozwalać i tyle, nie byloby pokus wśród niemyślących rządzących.



to albo niezgodnie z przepisami prawa, albo jednak zgodnie z przepisami prawa, Kacza coś tam nie zna się, ale robi za "znafcę" na psprawo:)))))))))))))

--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-03 20:55:40
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Dnia Sat, 2 Mar 2019 08:01:56 +0100, u2 napisał(a):
W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:
A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
z tego wyszlo

rurę 2 mogą sobie niemcy z ruskimi bezkarnie układać, wbrew interesowi wspólnotowemu EU i zagrożeniu również dla środowiska, ruskie mogą bezkarnie blokować mierzeję wiślaną, najwyraźniej KE to agentura berlina i moskwy, a polaczki maja cicho siedzieć i nie podskakiwać dla mocarzy:)

Ale rura jest poza granicami EU ... w wiekszosci :-)

Zawsze mowilem, ze trzeba bylo poprzec EU i w ograniczaniu emisj CO2
.... i wybudowac elektrownie atomowa pod niemiecka granica :-)

J.

Data: 2019-03-02 12:26:13
Autor: nie ma emaila
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
w <1ktx483xwbch9$.8x77z33o92db.dlg@40tude.net>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
z tego wyszlo  :-)

To niezgodne z doktryną tego rządu - za deficytowe inwestycje mają płacić
obywatele.

Data: 2019-03-02 07:59:07
Autor: bytomir.torpeksowy
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
użytkownik nie_ma...@onet.pl napisał:
w <1ktx483xwbch9$.8x77z33o92db.dlg@40tude.net>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
> z tego wyszlo  :-)

To niezgodne z doktryną tego rządu - za deficytowe inwestycje mają płacić
obywatele.

cyt.
Budowa kanału miała być początkowo rozpoczęta w 2009 i zakończona w 2012 roku, jednakże w listopadzie 2009, w związku z zawarciem umowy z Rosją, Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że budowa kanału rozpocznie się w 2017 roku[12]. Przez kolejne lata rząd nie podejmował aktywnych działań na rzecz budowy kanału. Informacje o chęci powrotu do tego projektu pojawiły się w lecie 2014

Teraz panie jest internet i łatwiej sprawdzić.


link nieaktywny:
https://www.pb.pl/elblag-bedzie-oknem-polski-na-swiat-764010

Wtedy pewnie zachwalali, nu a teraz wiadomo. Wiecie jak to się nazywa?
To jest geremszczyzna.

cyt.
Geremek jest często przeciwko różnym przedsięwzięciom. On je ocenia w zależności od tego, czy sam w tym uczestniczy i odgrywa czołową rolę, czy nie. Jeśli nie odgrywa, to jest złe, jeśli odgrywa, dobre.

Data: 2019-03-03 11:11:15
Autor: nie ma emaila
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
w <f4d0f223-95a6-4bfb-aba0-0311f0a8f349@googlegroups.com>,
bytomir.torpeksowy@gmail.com napisał(-a):

użytkownik nie_ma...@onet.pl napisał:
> w <1ktx483xwbch9$.8x77z33o92db.dlg@40tude.net>, "J.F."
> <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
> > > A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
> > z tego wyszlo  :-)
> > To niezgodne z doktryną tego rządu - za deficytowe inwestycje mają płacić
> obywatele.

cyt.
Budowa kanału miała być początkowo rozpoczęta w 2009 i zakończona w 2012 roku, jednakże w listopadzie 2009, w związku z zawarciem umowy z Rosją, Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że budowa kanału rozpocznie się w 2017 roku[12]. Przez kolejne lata rząd nie podejmował aktywnych działań na rzecz budowy kanału. Informacje o chęci powrotu do tego projektu pojawiły się w lecie 2014

Teraz panie jest internet i łatwiej sprawdzić.

I dlatego trzeba było wystarać się o współfinansowanie z UE -- powodów aż
nadto.

Data: 2019-03-02 13:06:38
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:

"Zasadność inwestycji to problem Polski, bo my wykładamy pieniądze. Natomiast każda inwestycja - publiczna bądź prywatna, współfinansowana bądź nie - musi być zgodna z prawem wspólnotowym i międzynarodowym. W tym wypadku może chodzić np. o jakość przeprowadzonego przetargu, kwestię ochrony środowiska i oddziaływanie transgraniczne. W ocenie takich spraw instytucje unijne jak najbardziej mają kompetencje i "błogosławieństwo Komisji Europejskiej" jest potrzebne, natomiast w kwestii zasadności ekonomicznej - nie."
Za to pozniej moze sie pojawic problem pomocy dla przedsiebiorstw, bo jesli panstwo drogo wybudowalo kanal, a potem statki korzystaja za
darmo ...
A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
z tego wyszlo  :-)

Moim zdaniem to akurat niezbyt racjonalna koncepcja. Idąc tym tokiem
rozumowania, to za darmo jeżdżą drogami czy chodzą chodnikami. Czy też
jako pomoc dla nich będziesz to rozpatrywał?

Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił. Tam są dwa
nasze porty. Pytanie, czy dzięki ich "otwarciu" na zatokę zwiększy się
ogólnie przewozy, czy przykładowo odbierze Gdyni kilka statków, co w
ogólnym rozrachunku akurat nie ma większego znaczenia.

Znaczenie miało by, gdyby tym portom udało się przejąć jakieś towary
przeładowywane w Kaliningradzie. I powiedzmy wysyłać je na Litwę, czy
Białoruś. Tylko wówczas kanał przez mierzeję, to trochę zbyt mało.
Pasowało by jeszcze jakąś infrastrukturę przeładunkową oraz transportową
do tego wybudować.

Chyba, że to mają być wodoloty do Gdańska dla turystów oraz jachty.

Data: 2019-03-02 13:31:39
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 13:06, Robert Tomasik pisze:
W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:

A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
z tego wyszlo  :-)

Moim zdaniem to akurat niezbyt racjonalna koncepcja. Idąc tym tokiem
rozumowania, to za darmo jeżdżą drogami czy chodzą chodnikami. Czy też
jako pomoc dla nich będziesz to rozpatrywał?

Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił. Tam są dwa
nasze porty. Pytanie, czy dzięki ich "otwarciu" na zatokę zwiększy się
ogólnie przewozy, czy przykładowo odbierze Gdyni kilka statków, co w
ogólnym rozrachunku akurat nie ma większego znaczenia.



port w Elblągu nie jest wielką konkurencją dla Gdańska, czy Szczecina, to po prostu projekt byznesowy dla ożywienia gospodarczego regionu

https://wpolityce.pl/gospodarka/435892-minister-grobarczyk-zapowiada-nowe-inwestycje



    W przypadku portu w Gdańsku, projektujemy budowę Portu Centralnego na Zatoce Gdańskiej, w Gdyni - budowę portu zewnętrznego, a w przypadku Portu Szczecin-Świnoujście - budowę terminalu kontenerowego - powiedział ,,Naszemu Dziennikowi" szef MGMiŚ Marek Gróbarczyk.

[...]

    W przypadku portu w Gdańsku, który ma największy potencjał, projektujemy budowę Portu Centralnego na Zatoce Gdańskiej, w Gdyni - budowę portu zewnętrznego, czyli wysunięcie terminalu w stronę morza. A w przypadku Portu Szczecin-Świnoujście - budowę terminalu kontenerowego w Świnoujściu i pogłębienie do 12,5 m toru żeglugowego tak, aby umożliwić wejście do Szczecina większym jednostkom




Znaczenie miało by, gdyby tym portom udało się przejąć jakieś towary
przeładowywane w Kaliningradzie. I powiedzmy wysyłać je na Litwę, czy
Białoruś. Tylko wówczas kanał przez mierzeję, to trochę zbyt mało.
Pasowało by jeszcze jakąś infrastrukturę przeładunkową oraz transportową
do tego wybudować.

Chyba, że to mają być wodoloty do Gdańska dla turystów oraz jachty.


Kalinin to ruski zbrodniarz mordujący Polaków w Katyniu, dlatego świadomy tego Polak nie powinien używać nazwy "kaliningrad" tylko polskiej nazwy Królewiec:)
--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-02 13:52:26
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 13:31, u2 pisze:

port w Elblągu nie jest wielką konkurencją dla Gdańska, czy Szczecina,
to po prostu projekt byznesowy dla ożywienia gospodarczego regionu

Jeśli to ożywienie ma być oparte o konieczność wykonania samego
przekopu, czyli dostarczenia firmom budowlanych pracy, to rozumiem to.
Ale jeśli przekop ma pełnić funkcję połączenia tych portów z morzem, to
wypadałoby się zastanowić "co dalej". Czy ktokolwiek będzie chciał tam
pływać.

Kalinin to ruski zbrodniarz mordujący Polaków w Katyniu, dlatego
świadomy tego Polak nie powinien używać nazwy "kaliningrad" tylko
polskiej nazwy Królewiec:)

Nie mam żadnego wpływu na to, jak Rosja nazywa miasta na swoim
terytorium i na czyją cześć. nie widzę również głębszego sensu w
używaniu innych, niż na mapach nazw miejscowości tylko dlatego, że nam
sie jakaś postać - będąca "dawcą" nazwy - nie podoba. No i o ile o
mieście Królewiec może ktoś słyszał, to o Obwodzie Królewieckim chyba
już niewiele. :-)

Data: 2019-03-02 14:30:49
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 13:52, Robert Tomasik pisze:
W dniu 02.03.2019 o 13:31, u2 pisze:

port w Elblągu nie jest wielką konkurencją dla Gdańska, czy Szczecina,
to po prostu projekt byznesowy dla ożywienia gospodarczego regionu

Jeśli to ożywienie ma być oparte o konieczność wykonania samego
przekopu, czyli dostarczenia firmom budowlanych pracy, to rozumiem to.
Ale jeśli przekop ma pełnić funkcję połączenia tych portów z morzem, to
wypadałoby się zastanowić "co dalej". Czy ktokolwiek będzie chciał tam
pływać.


to już nie twoja sprawa, zajmuj się tym co umiesz najlepiej, resztę zostaw dla fachowców:)



Kalinin to ruski zbrodniarz mordujący Polaków w Katyniu, dlatego
świadomy tego Polak nie powinien używać nazwy "kaliningrad" tylko
polskiej nazwy Królewiec:)

Nie mam żadnego wpływu na to, jak Rosja nazywa miasta na swoim
terytorium i na czyją cześć. nie widzę również głębszego sensu w
używaniu innych, niż na mapach nazw miejscowości tylko dlatego, że nam
sie jakaś postać - będąca "dawcą" nazwy - nie podoba. No i o ile o
mieście Królewiec może ktoś słyszał, to o Obwodzie Królewieckim chyba
już niewiele.


ano, Robercik nie słyszał o Królewcu, zna się za to na ruskich nazwach:)

--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-04 09:25:38
Autor: Tomasz Kaczanowski
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 2019-03-02 o 13:52, Robert Tomasik pisze:
W dniu 02.03.2019 o 13:31, u2 pisze:

port w Elblągu nie jest wielką konkurencją dla Gdańska, czy Szczecina,
to po prostu projekt byznesowy dla ożywienia gospodarczego regionu

Jeśli to ożywienie ma być oparte o konieczność wykonania samego
przekopu, czyli dostarczenia firmom budowlanych pracy, to rozumiem to.
Ale jeśli przekop ma pełnić funkcję połączenia tych portów z morzem, to
wypadałoby się zastanowić "co dalej". Czy ktokolwiek będzie chciał tam
pływać.

z tego co czytałem jakiś czas temu jedną z wizji było przejmowanie części ładunków przeładowywanych w Gdańsku i Gdyni na mniejsze statki, by nie korkować trójmiasta próbując rozwieźć te towary po kraju. Ekspert pisał, że jest to często stosowana strategia w niektórych portach. Na ile jest to prawda nie wiem. Ciekawe, czy będzie to zwykły przekop, czy tak jak w Panamie z basenami, wtedy to w obsłudze będzie kosztować. Ciekaw byłbym wyliczeń.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2019-03-04 09:43:55
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 04.03.2019 o 09:25, Tomasz Kacza-nowski pisze:
z tego co czytałem jakiś czas temu jedną z wizji było przejmowanie części ładunków przeładowywanych w Gdańsku i Gdyni na mniejsze statki, by nie korkować trójmiasta próbując rozwieźć te towary po kraju. Ekspert pisał, że jest to często stosowana strategia w niektórych portach. Na ile jest to prawda nie wiem. Ciekawe, czy będzie to zwykły przekop, czy tak jak w Panamie z basenami, wtedy to w obsłudze będzie kosztować. Ciekaw byłbym wyliczeń.

nie no, Kacza coś tam słyszał coś tam i to pisze z poziomu "znafcy" na psprawo:))))))))))))))


--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-04 09:52:47
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> pisze:
W dniu 2019-03-02 o 13:52, Robert Tomasik pisze:
W dniu 02.03.2019 o 13:31, u2 pisze:

port w Elblągu nie jest wielką konkurencją dla Gdańska, czy Szczecina,
to po prostu projekt byznesowy dla ożywienia gospodarczego regionu

Jeśli to ożywienie ma być oparte o konieczność wykonania samego
przekopu, czyli dostarczenia firmom budowlanych pracy, to rozumiem to.
Ale jeśli przekop ma pełnić funkcję połączenia tych portów z morzem, to
wypadałoby się zastanowić "co dalej". Czy ktokolwiek będzie chciał tam
pływać.

z tego co czytałem jakiś czas temu jedną z wizji było przejmowanie
części ładunków przeładowywanych w Gdańsku i Gdyni na mniejsze statki,
by nie korkować trójmiasta próbując rozwieźć te towary po
kraju. Ekspert pisał, że jest to często stosowana strategia w
niektórych portach. Na ile jest to prawda nie wiem.

Dla kontenerów może to mieć sens przy codziennych kursach 3miasto-Elbląg.

Ciekawe, czy będzie to zwykły przekop, czy tak jak w Panamie z
basenami, wtedy to w obsłudze będzie kosztować. Ciekaw byłbym
wyliczeń.

Sam przekop ma mieć 1.1 km.  Jak rozumiem śluza na nim mają być
zasadniczo tylko na sytuacje nadzwyczajne dużej różnicy poziomów
wody (sztormy/powodzie/...) lub ze względów ekologicznych
[uniknięcie zbędnego mieszania wód o różnym zasoleniu/czystości].

--
A. Filip
| Po winie rozum w głowie ginie.   (Przysłowie niemieckie)

Data: 2019-03-04 12:14:11
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+ggrphrtpbf-j341@wp.eu...
Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> pisze:
z tego co czytałem jakiś czas temu jedną z wizji było przejmowanie
części ładunków przeładowywanych w Gdańsku i Gdyni na mniejsze statki,
by nie korkować trójmiasta próbując rozwieźć te towary po
kraju. Ekspert pisał, że jest to często stosowana strategia w
niektórych portach. Na ile jest to prawda nie wiem.

Dla kontenerów może to mieć sens przy codziennych kursach 3miasto-Elbląg.

Troche watpie.

Na morzu przeciez nie przeladuja, wiec i tak trzeba na nabrzeze, zaladowac, wyładowac ... byc moze przewiezc w porcie, bo maly stateczek bedzie blokowal duzy terminal ... to chyba prosciej na tira i za brame.
A za brama dofinansowac lepszą droge.

No chyba, zeby z Elblaga zrobic prawdziwy port dla duzych statkow ...




J.

Data: 2019-03-04 12:38:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 2019-03-04 o 12:14, J.F. napisał:
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+ggrphrtpbf-j341@wp.eu...
Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> pisze:
z tego co czytałem jakiś czas temu jedną z wizji było przejmowanie
części ładunków przeładowywanych w Gdańsku i Gdyni na mniejsze statki,
by nie korkować trójmiasta próbując rozwieźć te towary po
kraju. Ekspert pisał, że jest to często stosowana strategia w
niektórych portach. Na ile jest to prawda nie wiem.

Dla kontenerów może to mieć sens przy codziennych kursach 3miasto-Elbląg.

Troche watpie.

Na morzu przeciez nie przeladuja, wiec i tak trzeba na nabrzeze, zaladowac, wyładowac ... byc moze przewiezc w porcie, bo maly stateczek bedzie blokowal duzy terminal ... to chyba prosciej na tira i za brame.
A za brama dofinansowac lepszą droge.

nawet na mala barke wrzucisz więcej niż na tira, a duża ilość tirów, gdy   wyjeżdża jeden za drugim może zakorkować trochę miasto - chodzi o ilość tirów, które musiałyby wyjechać na raz. Przeładunki na barki robi sie często na redzie, nie trzeba zajmować miejsca w porcie.

No chyba, zeby z Elblaga zrobic prawdziwy port dla duzych statkow ...

chyba jest tam, zbyt płytko

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2019-03-02 14:36:57
Autor: Shrek
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 13:06, Robert Tomasik pisze:

Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił. Tam są dwa
nasze porty.

Port Elbląg.

https://ro.com.pl/wp-content/uploads/2014/03/Portu-Morski-w-Elbl%C4%85gu-2.jpg

Tak - to już cały;)

Chyba, że to mają być wodoloty do Gdańska dla turystów oraz jachty.

To już prędzej. Aczkolwiek... jakoś między portami na Bałtyku tych wodolotów nie widać.

Shrek

Data: 2019-03-02 15:40:38
Autor: ń
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Zalew Wiślany może stać się wielką mariną dla Warszawiaków, nareszcie w pojemności portów jachtowych będziemy mogli gonić Europę, co wcześniej było trudne z uwagi na ukształtowanie polskiego wybrzeża, a nie każdemu jest blisko nad Zalew Szczeciński
Do Elbląga i okolic będzie można dojechać w piątek po pracy i wrócić do pracy w poniedziałek rano.

Data: 2019-03-02 17:37:36
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 15:40, ń pisze:
Zalew Wiślany może stać się wielką mariną dla Warszawiaków, nareszcie w
pojemności portów jachtowych będziemy mogli gonić Europę, co wcześniej
było trudne z uwagi na ukształtowanie polskiego wybrzeża, a nie każdemu
jest blisko nad Zalew Szczeciński
Do Elbląga i okolic będzie można dojechać w piątek po pracy i wrócić do
pracy w poniedziałek rano.

I to jest bardzo sensowny cel. Pytanie, czy owe jachty nie mogły pływać
przez Pilawę, ale nie znam się i może były tam jakieś problemy.

Data: 2019-03-02 18:00:11
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
W dniu 02.03.2019 o 15:40, ń pisze:
Zalew Wiślany może stać się wielką mariną dla Warszawiaków, nareszcie w
pojemności portów jachtowych będziemy mogli gonić Europę, co wcześniej
było trudne z uwagi na ukształtowanie polskiego wybrzeża, a nie każdemu
jest blisko nad Zalew Szczeciński
Do Elbląga i okolic będzie można dojechać w piątek po pracy i wrócić do
pracy w poniedziałek rano.

I to jest bardzo sensowny cel. Pytanie, czy owe jachty nie mogły pływać
przez Pilawę, ale nie znam się i może były tam jakieś problemy.

Mogłyby ale po pierwsze dalej a po drugie jest pewne jak w nie cypryjskim euro
banku że Putinistan przynajmniej raz na kilkanaście lat by odstawiał fochy.
Ale to ma bardzo niewiele do tematu tego wątku czyli niby na jakiej
postawie prawnej KE *MUSI* się zgodzić albo na jakiej podstawie prawnej
może (realistycznie) zatrzymać/zakazać.

--
A. Filip
| Dobrze jest, kiedy to, co ma być dobre, jest dobre naprawdę. | (Przysłowie egipskie)

Data: 2019-03-02 18:39:21
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 18:00, A. Filip pisze:
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
W dniu 02.03.2019 o 15:40, ń pisze:
Zalew Wiślany może stać się wielką mariną dla Warszawiaków, nareszcie w
pojemności portów jachtowych będziemy mogli gonić Europę, co wcześniej
było trudne z uwagi na ukształtowanie polskiego wybrzeża, a nie każdemu
jest blisko nad Zalew Szczeciński
Do Elbląga i okolic będzie można dojechać w piątek po pracy i wrócić do
pracy w poniedziałek rano.

I to jest bardzo sensowny cel. Pytanie, czy owe jachty nie mogły pływać
przez Pilawę, ale nie znam się i może były tam jakieś problemy.

Mogłyby ale po pierwsze dalej a po drugie jest pewne jak w nie cypryjskim euro
banku że Putinistan przynajmniej raz na kilkanaście lat by odstawiał fochy.

Pytanie, czy obecnie odstawia, czy tylko tak sobie kombinujemy.

Ale to ma bardzo niewiele do tematu tego wątku czyli niby na jakiej
postawie prawnej KE *MUSI* się zgodzić albo na jakiej podstawie prawnej
może (realistycznie) zatrzymać/zakazać.

Fakt. Wyszło mi tak obok.

Data: 2019-03-02 20:53:32
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
W dniu 02.03.2019 o 18:00, A. Filip pisze:
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
W dniu 02.03.2019 o 15:40, ń pisze:
Zalew Wiślany może stać się wielką mariną dla Warszawiaków, nareszcie w
pojemności portów jachtowych będziemy mogli gonić Europę, co wcześniej
było trudne z uwagi na ukształtowanie polskiego wybrzeża, a nie każdemu
jest blisko nad Zalew Szczeciński
Do Elbląga i okolic będzie można dojechać w piątek po pracy i wrócić do
pracy w poniedziałek rano.

I to jest bardzo sensowny cel. Pytanie, czy owe jachty nie mogły pływać
przez Pilawę, ale nie znam się i może były tam jakieś problemy.

Mogłyby ale po pierwsze dalej a po drugie jest pewne jak w nie cypryjskim euro
banku że Putinistan przynajmniej raz na kilkanaście lat by odstawiał fochy.

Pytanie, czy obecnie odstawia, czy tylko tak sobie kombinujemy.

Przeczytaj sobie opisy z Wikipedii jak Ruscy wykombinowali pod rządami
PO (2009):
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cie%C5%9Bnina_Pi%C5%82awska
1 września 2009 r. zawarto międzyrządową umowę polsko-rosyjską o
żegludze po Zalewie Wiślanym, na mocy której dopuszczono żeglugę przez
granicę na zalewie statków bandery polskiej i rosyjskiej, z wyjątkiem
jednostek w niehandlowej służbie państwowej (jak okręty i statki
Straży Granicznej). Dla porównania w ogromnej większości przypadków
nawet na międzynarodowych wodach śródlądowych zdatnych do żeglugi
(zob. np. rzeka międzynarodowa) mamy do czynienia z szerszym zakresem
uprawnień żeglugowych [...] Dodatkowo w umowie z 2009 roku,
administracja rosyjska uzyskała prawo do zamknięcia granicy na Zalewie
Wiślanym ze względów obronnych, bezpieczeństwa lub ochrony
środowiska[3]. Umowa miała być stosowana od dnia podpisania, ale
weszła w życie 28 listopada 2009 roku[7].

Ale to ma bardzo niewiele do tematu tego wątku czyli niby na jakiej
postawie prawnej KE *MUSI* się zgodzić albo na jakiej podstawie prawnej
może (realistycznie) zatrzymać/zakazać.

Fakt. Wyszło mi tak obok.

--
A. Filip
| Człowiek leniwy nigdy nie jest szczęśliwy.   (Przysłowie perskie)

Data: 2019-03-02 23:21:11
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 20:53, A. Filip pisze:

Mogłyby ale po pierwsze dalej a po drugie jest pewne jak w nie cypryjskim euro
banku że Putinistan przynajmniej raz na kilkanaście lat by odstawiał fochy.
Pytanie, czy obecnie odstawia, czy tylko tak sobie kombinujemy.
Przeczytaj sobie opisy z Wikipedii jak Ruscy wykombinowali pod rządami
PO (2009):
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cie%C5%9Bnina_Pi%C5%82awska

Kanałem tej cieśniny nie zastąpimy raczej - nie te wymiary.

Data: 2019-03-02 23:46:31
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
W dniu 02.03.2019 o 20:53, A. Filip pisze:

Mogłyby ale po pierwsze dalej a po drugie jest pewne jak w nie cypryjskim euro
banku że Putinistan przynajmniej raz na kilkanaście lat by odstawiał fochy.
Pytanie, czy obecnie odstawia, czy tylko tak sobie kombinujemy.
Przeczytaj sobie opisy z Wikipedii jak Ruscy wykombinowali pod rządami
PO (2009):
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cie%C5%9Bnina_Pi%C5%82awska

Kanałem tej cieśniny nie zastąpimy raczej - nie te wymiary.

Zakładam że PiS wyszło że w wystarczającym stopniu po jeszcze
akceptowalnych kosztach.  Nawet ten przekop to nie taniocha:
800 mln PLN a wersji "mniej ekologicznej" miało być 200 mln PLN.
Ile to "przeciętnych" kilometrów autostrady? 20? [A]
Komisja Europejska w każde 20km autostrady MUSI się wpierdolić? :-)

[A] https://dziennikzachodni.pl/ile-kosztuje-km-autostrady-w-polsce-drozej-niz-w-niemczech-i-czechach/ar/755251
6 lutego 2013 21:37 06.02.2013 21:37 Budowa jednego kilometra autostrady kosztuje w Polsce średnio 9,6
miliona euro - tak podała właśnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i
Autostrad. [...] średnia europejska, która wynosi ok. 10 mln euro.

--
A. Filip
| Ucz się od człowieka źle wychowanego dobrego wychowania. | (Przysłowie arabskie)

Data: 2019-03-03 01:54:29
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 23:46, A. Filip pisze:

Mogłyby ale po pierwsze dalej a po drugie jest pewne jak w nie cypryjskim euro
banku że Putinistan przynajmniej raz na kilkanaście lat by odstawiał fochy.
Pytanie, czy obecnie odstawia, czy tylko tak sobie kombinujemy.
Przeczytaj sobie opisy z Wikipedii jak Ruscy wykombinowali pod rządami
PO (2009):
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cie%C5%9Bnina_Pi%C5%82awska
Kanałem tej cieśniny nie zastąpimy raczej - nie te wymiary.
Zakładam że PiS wyszło że w wystarczającym stopniu po jeszcze
akceptowalnych kosztach.  Nawet ten przekop to nie taniocha:
800 mln PLN a wersji "mniej ekologicznej" miało być 200 mln PLN.
Ile to "przeciętnych" kilometrów autostrady? 20? [A]
Komisja Europejska w każde 20km autostrady MUSI się wpierdolić? :-)

Grzebnąłem trochę po necie i wygląda na to, ze Komisja Europejska nie
tyle wp...la sie w naszą inwestycję, co jest zaniepokojona sygnałami z
organizacji ekologicznych (EKO-UNIA, Greenpeace) oraz samorządowców. Im
nawet nie chodzi o koszty, tylko ustawę, która decyzjom nadaje rygor
natychmiastowej wykonalności, co pozbawia te podmioty możliwości
podejmowania kroków prawnych. No i Rosjanie zaczęli okrutnie martwić sie
o naszą przyrodę w tym rejonie.

Data: 2019-03-03 03:58:00
Autor: bytomir.torpeksowy
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
użytkownik Robert Tomasik napisał:
 
Grzebnąłem trochę po necie i wygląda na to, ze Komisja Europejska nie
tyle wp...la sie w naszą inwestycję, co jest zaniepokojona sygnałami z
organizacji ekologicznych (EKO-UNIA, Greenpeace) oraz samorządowców.


Samorządowców? Z jakiej opcji politycznej? (pytanie retoryczne).

Pisiorstwo realizuje pełoski program i to ich boli. Pamiętam
jak w czasie pierwszej kadencji dupę grzali, wpadli w samozachwyt
i praktycznie nic nie zrobili poza obsadzeniem stołków.


Przeca te programy "obrona terytorialna", "przekop mierzei" to są stare pomysły.


Grinpisy tylko na forsę liczą, tam nie doszukuj się żadnej idei.
Normalna firma z big kaską dla szefostwa, a głupi lud kupuje ich
"troskę". Grinpisy nie raz, nie dwa dziób zamknęli po tym jak im posmarowano.

Data: 2019-03-03 16:23:50
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
bytomir.torpeksowy@gmail.com pisze:
użytkownik Robert Tomasik napisał:
 
Grzebnąłem trochę po necie i wygląda na to, ze Komisja Europejska nie
tyle wp...la sie w naszą inwestycję, co jest zaniepokojona sygnałami z
organizacji ekologicznych (EKO-UNIA, Greenpeace) oraz samorządowców.


Samorządowców? Z jakiej opcji politycznej? (pytanie retoryczne).

Pisiorstwo realizuje pełoski program i to ich boli. Pamiętam
jak w czasie pierwszej kadencji dupę grzali, wpadli w samozachwyt
i praktycznie nic nie zrobili poza obsadzeniem stołków.
[...]

AFAIR samorządy protestują na poziomie gmin. Swojej głowy za to nie dam ;-)

Nie przesadzaj za bardzo.  Tereny przy samym kanale mogą stracić "walory
turystyczne", dojazd do końcówki mierzei będzie utrudniony.  Wiec jakby
się te samorządy nie burzyły nic a nic to byłyby dupa a nie samorządy.
A że ich burzenie się da się "politycznie wzmocnić"?  Samo życie (polityczne).

--
A. Filip
| I koń hardo stąpa, gdy w bogatym rzędzie.   (Przysłowie polskie)

Data: 2019-03-03 18:43:19
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Dnia Sun, 03 Mar 2019 16:23:50 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):
bytomir.torpeksowy@gmail.com pisze:
Samorządowców? Z jakiej opcji politycznej? (pytanie retoryczne).

Pisiorstwo realizuje pełoski program i to ich boli. Pamiętam
jak w czasie pierwszej kadencji dupę grzali, wpadli w samozachwyt
i praktycznie nic nie zrobili poza obsadzeniem stołków.
[...]

AFAIR samorządy protestują na poziomie gmin. Swojej głowy za to nie dam ;-)

Nie przesadzaj za bardzo.  Tereny przy samym kanale mogą stracić "walory
turystyczne"

Wydaje mi sie, ze to jest planowane pare km od tych terenow, wiec
raczej zyskaja. No chyba, ze cos brudnego zacznie wyplywac z kanalu na
boki.

A jakby jeszcze przy okazji udalo sie troche oczyscic wewnetrzna wode,
to by zyskaly wielokrotnie, bo obecnie to ona raczej malo
wykorzystana.

dojazd do końcówki mierzei będzie utrudniony.

Raczej ulatwiony, jesli przy okazji ulepsza droge.

W planach jest most, wiec w zasadzie kanal nie bedzie przeszkadzac ...
az do remontu mostu.

Wiec jakby
się te samorządy nie burzyły nic a nic to byłyby dupa a nie samorządy.
A że ich burzenie się da się "politycznie wzmocnić"?  Samo życie (polityczne).

Zamiast liczyc ile zarobia na budowie :-)

J.

Data: 2019-03-04 09:32:23
Autor: Tomasz Kaczanowski
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 2019-03-03 o 12:58, bytomir.torpeksowy@gmail.com pisze:
użytkownik Robert Tomasik napisał:
 
Grzebnąłem trochę po necie i wygląda na to, ze Komisja Europejska nie
tyle wp...la sie w naszą inwestycję, co jest zaniepokojona sygnałami z
organizacji ekologicznych (EKO-UNIA, Greenpeace) oraz samorządowców.


Samorządowców? Z jakiej opcji politycznej? (pytanie retoryczne).

Opcja nie ma znaczenia, to zuboży turystykę na mierzei, z czego żyje część mieszkańców. Niektórzy postulowali np o przesunięcie przekopu. Czy ma to sens, czy nie, nie wiem, bo właśnie, PiS idzie na skróty i nie ma wyjaśnień, dlaczego tu, a nie kawałek dalej, co pozwalałoby nie dewastować sfery turystycznej itp pytanie. Możliwe, że jest zasadny powód, ale znowu - nikt nie rozmawia, tylko wie lepiej i już.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2019-03-04 09:45:34
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 04.03.2019 o 09:32, Tomasz Kacza-nowski pisze:
Opcja nie ma znaczenia, to zuboży turystykę na mierzei, z czego żyje część mieszkańców. Niektórzy postulowali np o przesunięcie przekopu. Czy ma to sens, czy nie, nie wiem, bo właśnie, PiS idzie na skróty i nie ma wyjaśnień, dlaczego tu, a nie kawałek dalej, co pozwalałoby nie dewastować sfery turystycznej itp pytanie. Możliwe, że jest zasadny powód, ale znowu - nikt nie rozmawia, tylko wie lepiej i już.


Kacza coś tam wie, że gdyby przekop był kawałek dalej to nie byłoby ostrego sprzeciwu Rosji i donosów agientury do KE:)))))))))))))

--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-04 10:08:08
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> pisze:
W dniu 2019-03-03 o 12:58, bytomir.torpeksowy@gmail.com pisze:
użytkownik Robert Tomasik napisał:
 
Grzebnąłem trochę po necie i wygląda na to, ze Komisja Europejska nie
tyle wp...la sie w naszą inwestycję, co jest zaniepokojona sygnałami z
organizacji ekologicznych (EKO-UNIA, Greenpeace) oraz samorządowców.


Samorządowców? Z jakiej opcji politycznej? (pytanie retoryczne).

Opcja nie ma znaczenia, to zuboży turystykę na mierzei, z czego żyje
część mieszkańców. Niektórzy postulowali np o przesunięcie
przekopu. Czy ma to sens, czy nie, nie wiem, bo właśnie, PiS idzie na
skróty i nie ma wyjaśnień, dlaczego tu, a nie kawałek dalej, co
pozwalałoby nie dewastować sfery turystycznej itp pytanie. Możliwe, że
jest zasadny powód, ale znowu - nikt nie rozmawia, tylko wie lepiej i
już.

AFAIR projekt przekopu (na święty nigdy?) powstał jeszcze pod rządami
PO.  Czy PiS przesunął planowane miejsce?  Ja nic o tym nie słyszałem,
zakładam że totalna opozycja by wszelkie takie zmiany podkreślała++.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%82_%C5%BCeglugowy_na_Mierzei_Wi%C5%9Blanej
Budowa kanału miała być początkowo rozpoczęta w 2009 i zakończona w 2012
roku, jednakże w listopadzie 2009, w związku z zawarciem umowy z Rosją,
Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że budowa kanału rozpocznie się w
2017 roku[12]

A z ciekawostek historycznych prawie w tym samym miejscu to już Batory:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%82_%C5%BCeglugowy_na_Mierzei_Wi%C5%9Blanej
Za datę pierwszego pomysłu przekopania Mierzei Wiślanej podaje się rok
1577, kiedy to król Stefan Batory w związku z buntem Gdańska wobec
Rzeczypospolitej wyszedł z pomysłem przebicia Mierzei Wiślanej pod
Skowronkami. W tym celu wysłał kasztelana wiślickiego Mikołaja Firleja
wraz z sekretarzem królewskim Piotrem Kłoczewskim. Po obejrzeniu
terenu wyznaczyli właśnie wieś Skowronki jako miejsce nadające się na
przekop i budowę portu. Po zawarciu porozumienia z Gdańskiem pomysł
zarzucono[9].


--
A. Filip
| Szał miłości jest gorszy od bólu zębów.  (Przysłowie francuskie)

Data: 2019-03-04 17:49:43
Autor: ń
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Główne pytanie czy będzie erozja Mierzei Wiślanej po wschodniej stronie kanału (wskutek zatrzymania ruchu piasku wzdłuż wybrzeża z zachodu na wschód), podobnie jak rozpoczęła się erozja Mierzei Helskiej po wybudowaniu portu we Władysławowie.
Taka erozja to np. zmniejszenie szerokości plaży ze 100 metrów do 20 metrów.

Data: 2019-03-03 07:43:16
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 03.03.2019 o 01:54, Robert Tomasik pisze:
Grzebnąłem trochę po necie i wygląda na to, ze Komisja Europejska nie
tyle wp...la sie w naszą inwestycję, co jest zaniepokojona sygnałami z
organizacji ekologicznych (EKO-UNIA, Greenpeace) oraz samorządowców. Im
nawet nie chodzi o koszty, tylko ustawę, która decyzjom nadaje rygor
natychmiastowej wykonalności, co pozbawia te podmioty możliwości
podejmowania kroków prawnych. No i Rosjanie zaczęli okrutnie martwić sie
o naszą przyrodę w tym rejonie.


ta, z przewagą okrutnie:))))))))

--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-03 12:14:42
Autor: z
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 2019-03-03 o 01:54, Robert Tomasik pisze:

Grzebnąłem trochę po necie i wygląda na to, ze Komisja Europejska nie
tyle wp...la sie w naszą inwestycję, co jest zaniepokojona sygnałami z
organizacji ekologicznych (EKO-UNIA, Greenpeace) oraz samorządowców. Im
nawet nie chodzi o koszty, tylko ustawę, która decyzjom nadaje rygor
natychmiastowej wykonalności, co pozbawia te podmioty możliwości
podejmowania kroków prawnych. No i Rosjanie zaczęli okrutnie martwić sie
o naszą przyrodę w tym rejonie.


I to jest wystarczający powód żeby UE przestałą się wypowiadać na takie tematy. To są wewnętrzne sprawy państw.
Wyborcy głosujący za wejściem do UE nie mieli wiedzy że UE będzie sobie uzurpować prawo do decydowania o takich sprawach.
Tego nie ma w traktatach!

Jeszcze raz się pytam?
Czy UE pozwoli nam wybudować elektrownię atomową?

z

Data: 2019-03-03 11:14:42
Autor: nie ma emaila
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
w <anfi+uni6lsu9af-j326@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

Komisja Europejska w każde 20km autostrady MUSI się wpierdolić? :-)

Nie musi, wystarczy robić to w zgodzie z prawem unijnym.
Kojarzysz czy nie za bardzo (tak pytam, bo ciągle płaczesz przy tej Komisji)

Data: 2019-03-03 19:38:03
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Dnia Sat, 2 Mar 2019 23:21:11 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
W dniu 02.03.2019 o 20:53, A. Filip pisze:
Mogłyby ale po pierwsze dalej a po drugie jest pewne jak w nie cypryjskim euro
banku że Putinistan przynajmniej raz na kilkanaście lat by odstawiał fochy.
Pytanie, czy obecnie odstawia, czy tylko tak sobie kombinujemy.
Przeczytaj sobie opisy z Wikipedii jak Ruscy wykombinowali pod rządami
PO (2009):
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cie%C5%9Bnina_Pi%C5%82awska

Kanałem tej cieśniny nie zastąpimy raczej - nie te wymiary.

Ale czemu nie ? Przekopali Suez, przekopali Paname - to nie da Mierzei przekopac ?

J.

Data: 2019-03-03 20:23:41
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 03.03.2019 o 19:38, J.F. pisze:
Dnia Sat, 2 Mar 2019 23:21:11 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
W dniu 02.03.2019 o 20:53, A. Filip pisze:
Mogłyby ale po pierwsze dalej a po drugie jest pewne jak w nie cypryjskim euro
banku że Putinistan przynajmniej raz na kilkanaście lat by odstawiał fochy.
Pytanie, czy obecnie odstawia, czy tylko tak sobie kombinujemy.
Przeczytaj sobie opisy z Wikipedii jak Ruscy wykombinowali pod rządami
PO (2009):
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cie%C5%9Bnina_Pi%C5%82awska
Kanałem tej cieśniny nie zastąpimy raczej - nie te wymiary.
Ale czemu nie ? Przekopali Suez, przekopali Paname - to nie da Mierzei przekopac ?

Ale my trochę mały rozmiar projektujemy.

Data: 2019-03-04 04:48:05
Autor: Marcin Debowski
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
On 2019-03-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 2 Mar 2019 23:21:11 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
W dniu 02.03.2019 o 20:53, A. Filip pisze:
Mogłyby ale po pierwsze dalej a po drugie jest pewne jak w nie cypryjskim euro
banku że Putinistan przynajmniej raz na kilkanaście lat by odstawiał fochy.
Pytanie, czy obecnie odstawia, czy tylko tak sobie kombinujemy.
Przeczytaj sobie opisy z Wikipedii jak Ruscy wykombinowali pod rządami
PO (2009):
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cie%C5%9Bnina_Pi%C5%82awska

Kanałem tej cieśniny nie zastąpimy raczej - nie te wymiary.

Ale czemu nie ? Przekopali Suez, przekopali Paname - to nie da Mierzei przekopac ?

Ciekawe czy będzie podobna katastrofa. Ma miarę naszych mozliwosci oczywiście.

--
Marcin

Data: 2019-03-04 09:46:36
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 04.03.2019 o 05:48, Marcin De-bowski pisze:
Ale czemu nie ?
Przekopali Suez, przekopali Paname - to nie da Mierzei przekopac ?

Ciekawe czy będzie podobna katastrofa. Ma miarę naszych mozliwosci
oczywiście.

ano na miarę możliwości De coś tam:)))))))))
--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-02 22:04:45
Autor: ń
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
A tych co płynęli z Ukrainy na Ukrainę już zwolnili z Syberii??
Tak swoja droga dlaczego Ruscy są takimi chujami, przecież gdyby byli normalni byłoby im łatwiej...


-- -- -
Pytanie, czy obecnie odstawia, czy tylko tak sobie kombinujemy.

Data: 2019-03-02 23:58:11
Autor: RadoslawF
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 2019-03-02 o 22:04, ń pisze:

A tych co płynęli z Ukrainy na Ukrainę już zwolnili z Syberii??
Tak swoja droga dlaczego Ruscy są takimi chujami, przecież gdyby byli normalni byłoby im łatwiej...

Było by im biedniej.
My byliśmy grzeczni i nasz "sojusznik" uchwalił u siebie prawo
na mocy którego będzie decydował kto ma "dziedziczyć" leżące
u nas w kraju nieruchomości.
Rosjanie wybrali jednak lepiej.


Pozdrawiam

Data: 2019-03-03 16:57:04
Autor: ń
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Może to wina niedzieli, bo nie łapię.


-- -- -
Było by im biedniej.
My byliśmy grzeczni i nasz "sojusznik" uchwalił u siebie prawo na mocy którego będzie decydował kto ma "dziedziczyć" leżące u nas w kraju nieruchomości.
Rosjanie wybrali jednak lepiej.

Data: 2019-03-03 17:18:25
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
ń <ku@ta.sie> pisze:
Było by im biedniej.
My byliśmy grzeczni i nasz "sojusznik" uchwalił u siebie prawo na
mocy którego będzie decydował kto ma "dziedziczyć" leżące u nas w
kraju nieruchomości.
Rosjanie wybrali jednak lepiej.

Może to wina niedzieli, bo nie łapię.

W sobotę świętą byś załapał?  A że go "polemiczna przesada" poniosła?
Supermocarstwo potrafi super wkurwić "słabiaków" z palcem w dupie
i nawet nie zauważyć (specjalnie).

Na grupie prawo masz poniżej linki na prawo USA.  Linki na polityczną
ocenę _z naszej perspektywy_ powinieneś łatwo znaleźć sam.

https://www.congress.gov/bill/115th-congress/senate-bill/447
https://www.congress.gov/bill/115th-congress/house-bill/1226

--
A. Filip
| Za grosz cię powieszą, a za dukata ujdziesz. (Przysłowie polskie)

Data: 2019-03-04 17:38:12
Autor: ń
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Jakoś nie zauważyłem, żeby USA pogrywały sobie z Kanadą i Meksykiem.
Meksykanie pewnie robią w galoty, żeby ich USA nie najechały lub nie zaanektowały ;-)
Ruscy za to od wieków pogrywają sobie ze wszystkimi sąsiadami, może jedynie najmniej z Chińczykami.


-- -- -
Supermocarstwo potrafi super wkurwić "słabiaków" z palcem w dupie i nawet nie zauważyć.

Data: 2019-03-04 17:42:59
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 04.03.2019 o 17:38, ń pisze:
Ruscy za to od wieków pogrywają sobie ze wszystkimi sąsiadami, może jedynie najmniej z Chińczykami.


wiedzą, że Chiny mogą w każdej chwili zaatakować, stąd nawet terytorialne kosmetyczne ustępstwa na rzecz Chin:)

--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-04 19:03:38
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 04.03.2019 o 17:38, ń pisze:
Jakoś nie zauważyłem, żeby USA pogrywały sobie z Kanadą i Meksykiem.
Meksykanie pewnie robią w galoty, żeby ich USA nie najechały lub nie
zaanektowały ;-)

Zależy jak dawno zamierzasz się cofnąć w historii. Wojna z Meksykiem i
aneksja sporej części tego kraju, to połowa XIX wieku. Chwilowo mur chcą
stawiać, to chyba faktycznie nie zamierzają tam wojować, ale do Kuby,
Panamy  i innych krajów na południe od USA, to Amerykanie zygają nadal i
zygali w XX wieku. Z Kanadą, to granicę ustanawiali na początku XIX i
niekoniecznie były to pokojowe rokowania. Tyle, ze ta Ameryka tajk jakby
dalej od nas, to i mniej nas interesuje.

No i poza Meksykiem i Kanadą nie za bardzo maja do kogo tak bezpośrednio
uderzać. Może z tego powodu plątają się po całym świecie :-)

Ruscy za to od wieków pogrywają sobie ze wszystkimi sąsiadami, może
jedynie najmniej z Chińczykami.

Pewnie wiele w tym racji, choć sąsiedzi też dłużni nie pozostawali :-)
Po prostu tu lepiej wiemy.

Data: 2019-03-04 21:23:33
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
W dniu 04.03.2019 o 17:38, ń pisze:
Jakoś nie zauważyłem, żeby USA pogrywały sobie z Kanadą i Meksykiem.
Meksykanie pewnie robią w galoty, żeby ich USA nie najechały lub nie
zaanektowały ;-)

Zależy jak dawno zamierzasz się cofnąć w historii. Wojna z Meksykiem i
aneksja sporej części tego kraju, to połowa XIX wieku. Chwilowo mur chcą
stawiać, to chyba faktycznie nie zamierzają tam wojować, ale do Kuby,
Panamy  i innych krajów na południe od USA, to Amerykanie zygają nadal i
zygali w XX wieku. Z Kanadą, to granicę ustanawiali na początku XIX i
niekoniecznie były to pokojowe rokowania. Tyle, ze ta Ameryka tajk jakby
dalej od nas, to i mniej nas interesuje.

No i poza Meksykiem i Kanadą nie za bardzo maja do kogo tak bezpośrednio
uderzać. Może z tego powodu plątają się po całym świecie :-)

A w zaborze Królestwa Hawajów odległość przeszkadzała?
Ten słynny cytat o tym jak to Japonia zaatakowała terytorium USA to
"zręczne granie na podtekstach".  Japonia zaatakowała (w praktyce)
kolonie USA o nazwie "Terytorium Hawajów".

Ruscy za to od wieków pogrywają sobie ze wszystkimi sąsiadami, może
jedynie najmniej z Chińczykami.

Pewnie wiele w tym racji, choć sąsiedzi też dłużni nie pozostawali :-)
Po prostu tu lepiej wiemy.

To widać nie chcecie pamiętać ile obecnej Rosji było kiedyś Chińskie i
ile Chin było pod kontrolą Rosji "w porywie".

https://pl.wikipedia.org/wiki/Rosyjski_podb%C3%B3j_Mand%C5%BCurii
Rosyjski podbój Mandżurii, lub inaczej wojna rosyjsko-chińska -
konflikt zbrojny mający miejsce w 1900 roku. W jego wyniku Rosjanie
przez pięć lat, od 1900, do 1905, okupowali należącą do Chin
Mandżurię.

Jak ktoś nawija o Polsce od morza do morza do warto nie zapominać skąd
się aż tak wielkie Wielkie Księstwo Litewskie wzięło.

--
A. Filip
| Człowiekowi w życiu nie potrzeba więcej: serce do kochania, rozum
| do myślenia i do pracy ręce. (Przysłowie polskie)

Data: 2019-03-05 13:42:57
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+srtrrvh1sf-j341@wp.eu...
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
No i poza Meksykiem i Kanadą nie za bardzo maja do kogo tak bezpośrednio
uderzać. Może z tego powodu plątają się po całym świecie :-)

A w zaborze Królestwa Hawajów odległość przeszkadzała?
Ten słynny cytat o tym jak to Japonia zaatakowała terytorium USA to
"zręczne granie na podtekstach".  Japonia zaatakowała (w praktyce)
kolonie USA o nazwie "Terytorium Hawajów".

A Niemcy tylko zaprowadzily porzadek w zbuntowanej kolonii...

Tak czy inaczej - USA nie bardzo maja z kim wojny prowadzic "u siebie".
Co mieli wygrac, to juz wygrali :)

J.

Data: 2019-03-05 16:09:27
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 05.03.2019 o 13:42, J.F. pisze:

No i poza Meksykiem i Kanadą nie za bardzo maja do kogo tak bezpośrednio
uderzać. Może z tego powodu plątają się po całym świecie :-)
A w zaborze Królestwa Hawajów odległość przeszkadzała?
Ten słynny cytat o tym jak to Japonia zaatakowała terytorium USA to
"zręczne granie na podtekstach".  Japonia zaatakowała (w praktyce)
kolonie USA o nazwie "Terytorium Hawajów".
A Niemcy tylko zaprowadzily porzadek w zbuntowanej kolonii...
Tak czy inaczej - USA nie bardzo maja z kim wojny prowadzic "u siebie".
Co mieli wygrac, to juz wygrali :)

Mnie, to się wydaje, że prowadzenie wojen obecnie często jest
nieopłacalne. Powiedzmy, taka Polska. Zdobyć pewnie by się dało, ale co
dalej. Partyzanci, walka. Czy nie prościej kupić nasze fabryki i
wyprowadzać po prostu czyste pieniądze?

Data: 2019-03-05 16:31:16
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
W dniu 05.03.2019 o 13:42, J.F. pisze:

No i poza Meksykiem i Kanadą nie za bardzo maja do kogo tak bezpośrednio
uderzać. Może z tego powodu plątają się po całym świecie :-)
A w zaborze Królestwa Hawajów odległość przeszkadzała?
Ten słynny cytat o tym jak to Japonia zaatakowała terytorium USA to
"zręczne granie na podtekstach".  Japonia zaatakowała (w praktyce)
kolonie USA o nazwie "Terytorium Hawajów".
A Niemcy tylko zaprowadzily porzadek w zbuntowanej kolonii...
Tak czy inaczej - USA nie bardzo maja z kim wojny prowadzic "u siebie".
Co mieli wygrac, to juz wygrali :)

Mnie, to się wydaje, że prowadzenie wojen obecnie często jest
nieopłacalne. Powiedzmy, taka Polska. Zdobyć pewnie by się dało, ale co
dalej. Partyzanci, walka. Czy nie prościej kupić nasze fabryki i
wyprowadzać po prostu czyste pieniądze?

Jakie prawo to reguluje?

--
A. Filip
| Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej.  (Przysłowie polskie)

Data: 2019-03-05 16:44:54
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 05.03.2019 o 16:31, A. Filip pisze:

No i poza Meksykiem i Kanadą nie za bardzo maja do kogo tak bezpośrednio
uderzać. Może z tego powodu plątają się po całym świecie :-)
A w zaborze Królestwa Hawajów odległość przeszkadzała?
Ten słynny cytat o tym jak to Japonia zaatakowała terytorium USA to
"zręczne granie na podtekstach".  Japonia zaatakowała (w praktyce)
kolonie USA o nazwie "Terytorium Hawajów".
A Niemcy tylko zaprowadzily porzadek w zbuntowanej kolonii...
Tak czy inaczej - USA nie bardzo maja z kim wojny prowadzic "u siebie".
Co mieli wygrac, to juz wygrali :)
Mnie, to się wydaje, że prowadzenie wojen obecnie często jest
nieopłacalne. Powiedzmy, taka Polska. Zdobyć pewnie by się dało, ale co
dalej. Partyzanci, walka. Czy nie prościej kupić nasze fabryki i
wyprowadzać po prostu czyste pieniądze?
Jakie prawo to reguluje?

Pewnie głównie Kodeks spółek handlowych, Ustawa o Rachunkowości, ale i
szereg umów międzynarodowych o unikaniu podwójnego opodatkowania. Na
upartego. Przepływ kapitału, to też Giełda Papierów Wartościowych. Można
by się również dopatrzyć fragmentów regulowanych przez Prawo Kanoniczne
i Konkordat. Tak, czy siak jest masa ustaw do tego, jakbyś chciał to
jakoś całościowo studiować.

Data: 2019-03-05 18:52:39
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c7e9128$0$493$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 05.03.2019 o 13:42, J.F. pisze:
No i poza Meksykiem i Kanadą nie za bardzo maja do kogo tak bezpośrednio
uderzać. Może z tego powodu plątają się po całym świecie :-)
A w zaborze Królestwa Hawajów odległość przeszkadzała?
Ten słynny cytat o tym jak to Japonia zaatakowała terytorium USA to
"zręczne granie na podtekstach".  Japonia zaatakowała (w praktyce)
kolonie USA o nazwie "Terytorium Hawajów".
A Niemcy tylko zaprowadzily porzadek w zbuntowanej kolonii...
Tak czy inaczej - USA nie bardzo maja z kim wojny prowadzic "u siebie".
Co mieli wygrac, to juz wygrali :)

Mnie, to się wydaje, że prowadzenie wojen obecnie często jest
nieopłacalne. Powiedzmy, taka Polska. Zdobyć pewnie by się dało, ale co
dalej. Partyzanci, walka. Czy nie prościej kupić nasze fabryki i
wyprowadzać po prostu czyste pieniądze?

Ogolnie to oni juz dawno do tego doszli, patrz np Japonie i Chiny,
w szczegolnosci zas wojny opiumowe - ale to akurat Anglicy.

Tylko, ze od tego czasu modne sie zrobily rewolucje - kupisz takie fabryki, zainwestujesz, a potem oni powiedza, ze to jest nasze (tzn ich).

Nie, to trzeba robic z glowa ... i siłą :-)

J.

Data: 2019-03-03 19:51:43
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Dnia Sat, 2 Mar 2019 17:37:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
W dniu 02.03.2019 o 15:40, ń pisze:
Zalew Wiślany może stać się wielką mariną dla Warszawiaków, nareszcie w
pojemności portów jachtowych będziemy mogli gonić Europę, co wcześniej
było trudne z uwagi na ukształtowanie polskiego wybrzeża, a nie każdemu
jest blisko nad Zalew Szczeciński
Do Elbląga i okolic będzie można dojechać w piątek po pracy i wrócić do
pracy w poniedziałek rano.

I to jest bardzo sensowny cel.

Umiarkowany  - po zalewie moga plywac i dzis, po Zatoce moga plywac i dzis, tylko ze zmiana akwenow jest klopot.

Kto lubi Zalew parkuje jacht na Zalewie, kto morze - na morzu, do
Gdanska z Warszawy podobnie daleko.

Wiekszosc chyba i tak jacht wynajmuje, to i akweny moze zmieniac co
weekend.

Pytanie, czy owe jachty nie mogły pływać
przez Pilawę, ale nie znam się i może były tam jakieś problemy.

Nie mogly, bo Rosjanie fochy odstawiali.
Tzn raz mogly, raz nie mogly ... to teraz stosunki sie ociepla, bo
fochow juz nie bedzie :-)

J.

Data: 2019-03-02 19:27:50
Autor: Shrek
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 02.03.2019 o 15:40, ń pisze:
Zalew Wiślany może stać się wielką mariną dla Warszawiaków, nareszcie w pojemności portów jachtowych będziemy mogli gonić Europę, co wcześniej było trudne z uwagi na ukształtowanie polskiego wybrzeża, a nie każdemu jest blisko nad Zalew Szczeciński

A czemu nie Zatoka Gdańska?

Do Elbląga i okolic będzie można dojechać w piątek po pracy i wrócić do pracy w poniedziałek rano.

Do Gdańska również.

Zresztą - nie o tym piszą w koncepcji.

Shrek

Data: 2019-03-03 11:12:14
Autor: nie ma emaila
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
w <q5e4l8$vu$1@node1.news.atman.pl>, ń <ku@ta.sie> napisał(-a):

Zalew Wiślany może stać się wielką mariną dla Warszawiaków, nareszcie w pojemności portów jachtowych będziemy mogli gonić Europę, co wcześniej było trudne z uwagi na ukształtowanie polskiego wybrzeża, a nie każdemu jest blisko nad Zalew Szczeciński
Do Elbląga i okolic będzie można dojechać w piątek po pracy i wrócić do pracy w poniedziałek rano.

Czyżby teraz nie można było popływać jachtem po Zalewie? :>

Data: 2019-03-03 14:11:19
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 03.03.2019 o 11:12, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:

Zalew Wiślany może stać się wielką mariną dla Warszawiaków,
nareszcie w pojemności portów jachtowych będziemy mogli gonić
Europę, co wcześniej było trudne z uwagi na ukształtowanie
polskiego wybrzeża, a nie każdemu jest blisko nad Zalew
Szczeciński Do Elbląga i okolic będzie można dojechać w piątek po
pracy i wrócić do pracy w poniedziałek rano.
Czyżby teraz nie można było popływać jachtem po Zalewie? :>

Z tego, co wyczytałem, to można, ale na dwa tygodnie wcześniej musisz
powiadomić stronę rosyjską, że być może będziesz chciał na zatokę
wypłynąć, do takiego Gdańska na kawę wpaść.

Data: 2019-03-03 15:36:21
Autor: nie ma emaila
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
w <5c7bd277$0$486$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):

W dniu 03.03.2019 o 11:12, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:

>> Zalew Wiślany może stać się wielką mariną dla Warszawiaków,
>> nareszcie w pojemności portów jachtowych będziemy mogli gonić
>> Europę, co wcześniej było trudne z uwagi na ukształtowanie
>> polskiego wybrzeża, a nie każdemu jest blisko nad Zalew
>> Szczeciński Do Elbląga i okolic będzie można dojechać w piątek po
>> pracy i wrócić do pracy w poniedziałek rano.
> Czyżby teraz nie można było popływać jachtem po Zalewie? :>
> Z tego, co wyczytałem, to można, ale na dwa tygodnie wcześniej musisz
powiadomić stronę rosyjską, że być może będziesz chciał na zatokę
wypłynąć, do takiego Gdańska na kawę wpaść.

Można śródlądowo (opis na dole).
Ponadto pływanie po morzu wymaga AFAIR innych uprawnień niż śródlądowe.



Trasę Elbląg-Gdańsk można płynąć co najmniej dwoma trasami i ich wariantami:
1. Najprościej chyba wypłynąć przez rzez rzekę Elbląg (most pontonowy w
Nowakowie) na Zalew Wiślany a następnie przez całą rzekę Szkarpawę (mosty
zwodzone w Rybinie, Drewnicy i przy śluzie w Gdańskiej Głowie) - do Wisły.
Zaleta tej trasy w przypadku mniejszych jachtów - można żeglować z masztem
postawionym za mostami Elblaga- przynajmniej do mostu przed śluzą w Przegalinie
(opłotki Gdańska) - na połączeniu Martwej Wisły z Przekopem Wisły. Most
pontonowy nowakowski jest otwierany, mosty na Szkarpawie są podnoszone lub
obrotowe zaś druty wywędrowały na wysokość tu już raz Tobie podpowiadaną: /viewtopic.php?t=6728 Jedyna wada tej trasy to (dla niektórych przynajmniej) konieczność płynięcia
kawałeczek ciut bardziej otwartymi wodami Zalewu.
2. Nie stawiając natomiast masztu za mostami Elbląga można popłynąć Kanałem
Jagiellońskim (łączy rzeki Elbląg i Nogat) z opłotków Elbląga do bramy
powodziowej i mostu w Bielniku. Tam można wybrać się w prawo aby po paru
kilometrach (uwaga na prom linowy przez Nogat w Kępinach!) dołączyć do trasy nr
1 przez Szkarpawę we wspólnym ujściu Nogatu i Szkarpawy do Zalewu w Osłonce. 3. Można też w ujściu Kanału Jagiellońskiego skręcić w lewo i popłynąć znacznie
dłuższą trasą, uregulowanym korytem Nogatu, przez szereg śluz, pod kilkoma
mostami - przez Malbork, do połączenia Nogatu z Wisłą w Białej Górze - by
stamtąd spłynąć kawał z prądem Wisły, przez Tczew (mosty), do ostatniego mostu
na Wiśle w Kiezmarku i wspomnianej już śluzy w Przegalinie. 4. W samej Przegalinie można wpłynąć pod niewysokim (ca 7.5-8.0 m) mostem do
śluzy i przez nią na Martwą Wisłę - a nią do Górek przez Sobieszewo z jego
otwieranym mostem pontonowym. 5. Chętni, przy sprzyjającej pogodzie - mogą bez zatrzymywania się w
Przegalinie spłynąć do porciku w Świbnie (uwaga na prom linowy przez Wisłę,
pomiędzy Świbnem a Mikoszewem!), wyjść na Zatokę przez ujście Przekopu Wisły i
przepłynąć kilka mil Zatoką Gdańską do Górek Zachodnich lub do centrum Gdańska
(dalej - do głównego wejścia do portu i przez cały port do mariny Motława) .
6. Z Górek do Gdańska można też oczywiście dopłynąć "śródlądowo" po złożeniu
masztu na Stogach - przed trzema mostami na Przeróbce.

Data: 2019-03-03 16:31:38
Autor: nadir
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska ) się wpierdala w kanał?
W dniu 2019-03-03 o 15:36, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:

Ponadto pływanie po morzu wymaga AFAIR innych uprawnień niż śródlądowe.

Do dwóch mil morskich od brzegu nie wymaga.

Data: 2019-03-02 15:44:59
Autor: nie ma emaila
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
w <5c7a71ce$0$523$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):

Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił.

Wyszło, że za jakieś 500 lat zwróci się, jeżeli oszczędzać na remontach.

Data: 2019-03-02 15:49:42
Autor: A. Filip
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
w <5c7a71ce$0$523$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):

Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił.

Wyszło, że za jakieś 500 lat zwróci się, jeżeli oszczędzać na remontach.

Tobie wyszło?  Jak komuś więcej to podawaj link.

--
A. Filip
| Kto ma wioski, ma troski.   (Przysłowie polskie)

Data: 2019-03-03 11:35:53
Autor: nie ma emaila
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
w <anfi+gnoplvphhf-j326@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
> w <5c7a71ce$0$523$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
> <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):
>
>> Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
>> takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił.
>
> Wyszło, że za jakieś 500 lat zwróci się, jeżeli oszczędzać na remontach.

Tobie wyszło?  Jak komuś więcej to podawaj link.

Pomyliłem się -- 450 lat.
Przy założeniu, że przeładunek wzrośnie do miliona ton, a stawki portowe
wzrosną dwukrotnie.

Data: 2019-03-03 14:19:18
Autor: Robert Tomasik
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 03.03.2019 o 11:35, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:

Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił.
Wyszło, że za jakieś 500 lat zwróci się, jeżeli oszczędzać na remontach.
Tobie wyszło?  Jak komuś więcej to podawaj link.
Pomyliłem się -- 450 lat.
Przy założeniu, że przeładunek wzrośnie do miliona ton, a stawki portowe
wzrosną dwukrotnie.

Gdybyś upublicznił, jak chcesz to liczyć, to ewentualnie można by
skomentować. Bo jeśli chodzi Ci o to, że koszt budowy chcesz opłatami
portowymi zrównoważyć - a coś tak podejrzewam - to nie jest to do końca
dobry sposób.

Jakby się dało na zatokę wypływać, to część jachtów zacznie tam w
portach cumować. Opłata jest przychodem. Pewnie dlatego będzie jakaś
infrastruktura potrzebna. nie każdy nocuje na jachcie, niektórzy wola w
hotelu, a i na ląd złażą, by piwo wypić, czy obiad zjeść. Powstaną
hotele i tawerny.

Jakby uruchomić połączenie z Gdańskiem jakimś wodolotem, to może sie
zrobić to baza turystyczna dla Trójmiasta. Hotele tańsze, a do zabytków
i innych atrakcji możesz wodolotem popłynąć, jak nawet swojej krypy nie
masz.

Moim zdaniem żaden z tych portów nigdy nie będzie miał znaczenia
gospodarczego jako port przeładunkowy. Żeby się to udało, to by przekop
musiał być ze trzy razy większy. Duże statki mogą sobie 15 dni wcześniej
informować Rosjan o tym, że mają zamiar płynąć. I tak takie rzeczy się
uzgadnia z portem wcześniej. To nie jest tak, że statek z bananami
płynie z Afryki i na wysokości Helu kapitan sobie wybiera, czy do Gdyni,
czy do Gdańska, czy może Elbląga popłynie.

Data: 2019-03-03 15:31:32
Autor: nie ma emaila
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
w <5c7bd456$0$482$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):

Moim zdaniem żaden z tych portów nigdy nie będzie miał znaczenia
gospodarczego jako port przeładunkowy. Żeby się to udało, to by przekop
musiał być ze trzy razy większy.

To nic nie da, bo musiałbyś przeorać całe dno Mierzei.
Średnio ma 2,5m głębokości, a tor wodny 4m.
Port w Elblągu to 2,5m.

Wiekszy kuter nie przepłynie.

Data: 2019-03-03 19:25:49
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Dnia Sun, 3 Mar 2019 14:19:18 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
W dniu 03.03.2019 o 11:35, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
[...]
Gdybyś upublicznił, jak chcesz to liczyć, to ewentualnie można by
skomentować. Bo jeśli chodzi Ci o to, że koszt budowy chcesz opłatami
portowymi zrównoważyć - a coś tak podejrzewam - to nie jest to do końca
dobry sposób.

Jakby się dało na zatokę wypływać, to część jachtów zacznie tam w
portach cumować. Opłata jest przychodem. Pewnie dlatego będzie jakaś
infrastruktura potrzebna. nie każdy nocuje na jachcie, niektórzy wola w
hotelu, a i na ląd złażą, by piwo wypić, czy obiad zjeść. Powstaną
hotele i tawerny.

Ci co chca w hotelu, to mogliby w jakims malym porcie w od strony
Zatoki sie zatrzymac ... tylko chyba nie ma takiego portu ... czyzby
nie bylo potrzeby w Krynicy ?

A piwo ... musialoby panstwo zmienic podejscie do alkoholu, bo
zeglarzom nie wolno.
No chyba, zeby tak policjanta z alkomatem w porcie postawic - to
powstana wkrotce hotele i nocne kluby :-)

Ale mozliwosci sie rozszerza, jak bedzie mozna sobie rejs od Gdanska
do Fromborka zrobic.

Jakby uruchomić połączenie z Gdańskiem jakimś wodolotem, to może sie
zrobić to baza turystyczna dla Trójmiasta. Hotele tańsze, a do zabytków
i innych atrakcji możesz wodolotem popłynąć, jak nawet swojej krypy nie
masz.

Wodoloty jeszcze lataja ? Ja tam ze starych czasow pamietam, ze fajnie
pedzil z Helu ... ale potem drugie pol godziny gdzies po porcie sie
wlecze.

Ale przeciez z Elblaga do Gdanska jakies 60 km - mozna samochodem,
mozna autokarem, mozna by pociagiem, ale PKP oczywiscie nie wyrabia.

Moim zdaniem żaden z tych portów nigdy nie będzie miał znaczenia
gospodarczego jako port przeładunkowy. Żeby się to udało, to by przekop
musiał być ze trzy razy większy. Duże statki mogą sobie 15 dni wcześniej

W Elblagu jakies turbiny robili ... moze barki ulatwilyby im zycie ...

informować Rosjan o tym, że mają zamiar płynąć. I tak takie rzeczy się
uzgadnia z portem wcześniej. To nie jest tak, że statek z bananami
płynie z Afryki i na wysokości Helu kapitan sobie wybiera, czy do Gdyni,
czy do Gdańska, czy może Elbląga popłynie.

Ja tam slyszalem i takie wersje, ale to w starym ustroju bylo :-)

J.

Data: 2019-03-04 05:00:17
Autor: Marcin Debowski
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
On 2019-03-03, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
Jakby uruchomić połączenie z Gdańskiem jakimś wodolotem, to może sie
zrobić to baza turystyczna dla Trójmiasta. Hotele tańsze, a do zabytków
i innych atrakcji możesz wodolotem popłynąć, jak nawet swojej krypy nie
masz.

Szczerzę watpię choć pieprzenia z dojazdem (alternatywa) do Trójmiasta może być sporo. Ale samo w sobie, jako atrakcja turystyczna, taki wypad z Wa-wy do Elblaga, wodolotem do Gda, połażenie parę godzin i powrót? Brzmi mi całkiem atrakcyjnie. Jakbym był gościem z zagranicy odwiedzającym zasadniczo Wa-wę to bym się na taką jednodniową wycieczke z chęcią wybrał.

--
Marcin

Data: 2019-03-04 09:47:43
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 04.03.2019 o 06:00, Marcin De-bowski pisze:
Szczerzę watpię choć pieprzenia z dojazdem (alternatywa) do Trójmiasta
może być sporo. Ale samo w sobie, jako atrakcja turystyczna, taki wypad
z Wa-wy do Elblaga, wodolotem do Gda, połażenie parę godzin i powrót?
Brzmi mi całkiem atrakcyjnie. Jakbym był gościem z zagranicy
odwiedzającym zasadniczo Wa-wę to bym się na taką jednodniową wycieczke
z chęcią wybrał.


lol

--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-02 15:58:12
Autor: ń
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Skoro KAŻDE państwo jest deficytowe, to może oddać Państwo Polskie komuś - to jak, Niemcom czy Ruskim?
BTW ciekawe, czy Kanał Augustowski zwracał się? Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki, Soliński, ...) zwracały się?
Swoją drogą obserwując poziom intelektualny internetowych pachołków Rosji nic dziwnego, że socjalizm trzymał się u nas tak długo.


-- -- -
za jakieś 500 lat zwróci się

Data: 2019-03-03 11:33:15
Autor: nie ma emaila
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
w <q5e5m5$22u$1@node1.news.atman.pl>, ń <ku@ta.sie> napisał(-a):

Swoją drogą obserwując poziom intelektualny internetowych pachołków Rosji nic dziwnego, że socjalizm trzymał się u nas tak długo.

Nie martw się, w postaci Pisu wraca na nowo :)

Data: 2019-03-03 19:55:50
Autor: J.F.
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?

Ale co - myslisz, ze zechca doplacac, czy odwrotnie - wycisna nas,
zeby ulzyc swoim obywatelom ?

Za duzi jestesmy ... mozna by przywrocic monarchie, wielu by pewnie
doplacilo, zeby moc zostac krolem ... ale nie tyle, zeby 38 mln
zadowolic :-)


Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):

Skoro KAŻDE państwo jest deficytowe, to może oddać Państwo Polskie komuś - to jak, Niemcom czy Ruskim?
BTW ciekawe, czy Kanał Augustowski zwracał się? Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki, Soliński, ...) zwracały się?
Swoją drogą obserwując poziom intelektualny internetowych pachołków Rosji nic dziwnego, że socjalizm trzymał się u nas tak długo.


-- -- -
za jakieś 500 lat zwróci się

Data: 2019-03-04 13:15:50
Autor: Olin
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):

Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki, Soliński, ...) zwracały się?

Dobiegły mnie słuchy, że w Solinie i na Jeziorze Żywieckim są elektrownie
wodne.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-03-04 16:01:06
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpie*dala w kanał?
W dniu 04.03.2019 o 13:15, tracz pisze:
Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):

Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki,
Soliński, ...) zwracały się?

Dobiegły mnie słuchy, że w Solinie i na Jeziorze Żywieckim są elektrownie
wodne.


zaś nad zalewem zegrzyńskim ukryto kosztowności z afery "Żelazo", zamieszany w tę aferę był wujek tracza:)
--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Data: 2019-03-04 16:16:50
Autor: Jacek Maciejewski
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):

Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki, Soliński, ...) zwracały się?

Musisz być stosunkowo młodym durniem. Nie pamiętasz czasów kiedy na
górskich rzekach nie było retencji i co roku w gazetach czytało się o
powodziach zmiatających mosty, drogi i wsie.
Odpowiadam w drodze wyjątku, w zasadzie nie tobie ino ludziom którzy
mogliby pomyśleć że jedynym pożytkiem z zapory jest prąd. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-03-04 16:53:23
Autor: u2
Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejsk a) się wpierdala w kanał?
W dniu 04.03.2019 o 16:16, Jcek Maciejew pisze:
Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):

Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki,
Soliński, ...) zwracały się?

Musisz być stosunkowo młodym durniem. Nie pamiętasz czasów kiedy na
górskich rzekach nie było retencji i co roku w gazetach czytało się o
powodziach zmiatających mosty, drogi i wsie.
Odpowiadam w drodze wyjątku, w zasadzie nie tobie ino ludziom którzy
mogliby pomyśleć że jedynym pożytkiem z zapory jest prąd.


Jcek dał odpór zaplutemu karłowi reakcji:))))))
--
George Orwell :

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona