Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?

Data: 2011-10-17 11:11:29
Autor: Fantom
Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?
Witam
Na czym opieraja sie ludzie wybierajac miesjce w samolocie ?
Bo od jakiegos czasu to obserwuje i nie mam pojecia. Zakladajac, ze amolot jest prawie pusty, to jedni siedza z przodu, jedni z tylu, jedni z prawej, jedni z lewej itd. Nie widac aby byly jakies miejsca 'lepsze lub gorsze'. W sumie jedyna zasada jest aby bylo przy oknie.
Czym sie ludzie kieruja wybierajac tak losowo ?

Fantom

Data: 2011-10-17 11:26:53
Autor: Adam
Fantom <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał(a):
Na czym opieraja sie ludzie wybierajac miesjce w samolocie ?
Czym sie ludzie kieruja wybierajac tak losowo ?

Np. tym, czy podczas konkretnego lotu chcę oglądać silniki, czy klapy - i z
którego miejsca lepiej je widać. Biorąc pod uwagę, z której strony będzie
słońce. Następnym razem usuń spację przed znakiem zapytania.

Data: 2011-10-17 11:45:57
Autor: KiloSierra
W dniu 11/10/17 11:11, Fantom pisze:

sumie jedyna zasada jest aby bylo przy oknie.

a czemu  przy oknie ma byc jedyna sluszna zasadą?

Data: 2011-10-17 13:08:27
Autor: Fantom
Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?
sumie jedyna zasada jest aby bylo przy oknie.

a czemu  przy oknie ma byc jedyna sluszna zasadą?

A czemu mnie pytasz ? Pytaj tych co tak wybieraja.
To ja piszac ten post, pytam wlasnie na podstawie czego ludzie wybieraja miejsca.

Fantom

Data: 2011-10-17 11:15:27
Autor: Jarosław Sokołowski
Fantom napisał:

[...]

Na http://www.seatguru.com można zobaczyc które miejsca w samolocie
danej linii są dobre, a które nie. A także przeczytać na jakiej
podstawie ludzie je tak oceniają.

--
Jarek

Data: 2011-10-18 23:07:06
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik KiloSierra napisał:
W dniu 11/10/17 11:11, Fantom pisze:

sumie jedyna zasada jest aby bylo przy oknie.

a czemu przy oknie ma byc jedyna sluszna zasadą?

Klaustrofobia?

--
Darek

P.S. Każdy woli widzieć jak nie widzieć...

Data: 2011-10-19 00:50:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?

""Dariusz K. Ładziak"" 4e9dea89$0$2199$65785112@news.neostrada.pl

a czemu przy oknie ma byc jedyna sluszna zasadą?

: Klaustrofobia?

Bo można zadecydować o czasie wietrzenia. ;)

Oczywiście najlepsze miejsce jest daleko od
okien a blisko do korytarza. Można i nogi
wyciągnąć i bez skrępowania iść na lotnisko,
i łatwej coś zdjąć z wózka pchanego przez
stewar_dessę.

[gdy siedząca obok nas osoba wykaże chęć wyjścia na lotnisko,
możemy ją, ganiąc surowym spojrzeniem, przysadzić i spokojnie
poczekać -- po kilku takich próbach zleje :) się w majtki a my
będziemy mogli krzyknąć na cały głos -- 'ale wiocha!!!'...
właściwie to sam do siebie mogą powiedzieć wprost -- 'iść do
sracza', zamiast 'lecieć na lotnisko', ale przy ludziach
muszę trzymać fason, jak się to mówi...]

Data: 2011-10-17 11:48:58
Autor: uriuk
Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?

Użytkownik "Fantom"  napisał w

 Nie widac aby byly jakies miejsca 'lepsze lub gorsze'. W
sumie jedyna zasada jest aby bylo przy oknie.
Czym sie ludzie kieruja wybierajac tak losowo ?

Te z przodu po lewej jest zdecydowanie najlepsze ;)

--
uriuk

www.uriuk.com

Data: 2011-10-17 12:11:29
Autor: KiloSierra
W dniu 11/10/17 11:48, uriuk pisze:

Te z przodu po lewej jest zdecydowanie najlepsze ;)

Kolega raczej nie mial tego na mysli ;)

Data: 2011-10-17 12:45:07
Autor: EMO
Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?
Te z przodu po lewej jest zdecydowanie najlepsze ;)

ja zwsze biore piersze z lewej przy okmnie (latma Klaso Biznes)

DF

Data: 2011-10-17 13:21:37
Autor: EMO
Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?
kolina - spier....

pozdruw swoją matke (wiesz o co chodz...)

EMO

Data: 2011-10-17 15:35:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?

"uriuk" j7gtmc$4ch$1@inews.gazeta.pl

Te z przodu po lewej jest zdecydowanie najlepsze ;)

Zwłaszcza w British Airways...

IMO najlepszym jest to, które jest najtańsze. :)
Palenie papierosów na pokładzie chyba jest zabronione od dawna wszędzie. :)

Data: 2011-10-17 14:02:52
Autor: =Marcos=
[...]

Znając model samolotu i mając trochę doświadczenia lub wspomagając się internetem można sprawdzić gdzie jest cicho, gdzie jest głośno, w którym rzędzie silniki nie zasłaniają widoku z okna. Znowu ci co się boją latać często wolą z dala od okna. No i jak nie siedzisz przy oknie, to nie musisz nikogo przepraszać idąc do toalety. Jest też kwestia tego, że za silnikami gazy wylotowe pogarszają widoczność. W niektórych rzędach okienka są rozstawione tak, że żeby coś zobaczyć musisz się pochylać albo do przodu, albo do tyłu, bo się "mijają" z siedzeniami.
No i tył samolotu jest bezpieczniejszy. W katastrofach przeżywa średnio 49% tych co z przodu i 69% tych co z tyłu: http://www.popularmechanics.com/technology/aviation/safety/4219452

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2011-10-17 14:53:22
Autor: EMO
Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?
No i tył samolotu jest bezpieczniejszy. W katastrofach przeżywa średnio 49%
tych co z przodu i 69% tych co z tyłu:

Borze co za bzdura!!!!

MY

Data: 2011-10-17 17:22:26
Autor: Delfino Delphis
 wrote:

No i tył samolotu jest bezpieczniejszy. W katastrofach przeżywa średnio
49% tych co z przodu i 69% tych co z tyłu:

Generalnie najbezpieczniejsze jest chyba miejsce przy wyjściu awaryjnym.

Data: 2011-10-17 18:18:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?

"Delfino Delphis" j7hh7i$72v$1@news.onet.pl

No i tył samolotu jest bezpieczniejszy. W katastrofach przeżywa średnio
49% tych co z przodu i 69% tych co z tyłu:

Generalnie najbezpieczniejsze jest chyba miejsce przy wyjściu awaryjnym.

Zadeptują tam. ;)

IMO bezpieczne są miejsca przy dźwigarach skrzydeł. :)

Data: 2011-10-17 20:15:39
Autor: inigo
On Mon, 17 Oct 2011 11:11:29 +0200, Fantom wrote:
Nie widac aby byly jakies miejsca 'lepsze lub
gorsze'. W sumie jedyna zasada jest aby bylo przy oknie.

Różni je np. ilość miejsca na nogi. Dlatego przy braku bardziej "przestrzennych" miejsc wolnych, wolałbym np. przejście niż okno - przy przejściu można wyciągnąć kopyta na środek co jakiś czas, żeby nogi nie drętwiały. Chociaż to też ma znaczenie tylko w niektórych modelach/
liniach - nie we wszystkich jest (tak samo) ciasno.

Z kolei lecąc z kimś wolałbym z reguły miejsce koło tej osoby niż na drugim końcu samolotu - można w ten sposób wytłumaczyć rezerwowanie miejsc mniej atrakcyjnych przed bardziej atrakcyjnymi - kwestia towarzystwa... Itd. itd.

--
inigo

Data: 2011-10-20 07:37:28
Autor: furi
W dniu 2011-10-17 10:11, Fantom pisze:
[...]

IMO najlepsze miejsca to dwa srodkowe rzedy przy wyjsciach awaryjnych nad skrzydlami. Duzo miejsca na nogi, mozna siedziec przy oknie i jednoczesnie bez problemu wychodzic do kibelka czesto nie budzac nawet pasazerow obok. Male dzieci nie moga tam siedziec wiec odpada szansa ze nad uchem caly lot bedzie ci wyl jakis noworodek. Zawsze biore z tego powodu priorytet jak lece Ryanem. Ostatnio sie troche spoznilem i wsiadlem do samoloty jak juz 1/4 pasazerow byla w srodku, pomimo tego udalo mi sie zajac moje ulubione miejsce w przednim rzedzie awaryjnym przy oknie (przednim bo okno jest tak, ze nie przeszkadza w oparciu sie o kadlub i spaniu)
Nie rozumiem czemu ludzie nie rzucaja sie na te miejsca w pierwszej kolejnosci
pozdrawiam

Na jakiej zasadzie dobiera sie meijsce w samolocie ?