Na jakiej zasadzie sprzedawac ten program

Data: 2009-05-23 13:09:58
Autor: adeon
Na jakiej zasadzie sprzedawac ten program
Witam,

Pewien czas temu napisalem, w zasadzie na prosbe znajomego, dosc prosty program, ktory ulatwial mu nieco prowadzenie jego malej firmy (zaklad stolarski). Gdy w programie zaczely pojawiac sie kolejne funkcje, inne zaznajomione zaklady stolarskie rowniez zaczely wyrazac chec zakupu. Jestem osoba prywatna bez dzialalnosci gospodarczej. Na jakiej zasadzie powinna odbyc sie sprzedaz licencji, tak aby w przypadku kontroli US ani klient ani ja nie mial zadnych problemow? Zaznacze, ze koszt jednej licencji wynosi zazwyczaj ok 300zl a jedna kopie uda sie sprzedac mniej wiecej *raz* na pare miesiecy (najczesciej klientem jest "znajomy znajomego"). Przy takim wolumenie sprzedazy zakladanie dzialalnosci jest calkowicie nieoplacalne (nawet bedac zatrudionym u innego pracodawcy). Z drugiej strony, mozna by zawierac z kazdym klientem umowe o dzielo, jednak nie wiem czy US nie zakwestionowalby tych umow ze wskazaniem ze sprzedaz ma jednak charakter dzialalnosci gospodarczej?
Jakie jest najlepsze wyjscie w tej sytuacji?

Dziekuje i pozdrawiam,

Na jakiej zasadzie sprzedawac ten program