Na którym pasie jezeli są 2 zatrzymać sie do jazdy na wprost?

Data: 2009-09-25 15:24:19
Autor: jarek
Na którym pasie jezeli są 2 zatrzymać sie do jazdy na wprost?

Użytkownik "c1798201" <c1798201@tyldd.com> napisał w wiadomości news:h9iaej$t8e$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na którym pasie zatrzymać się przed skrzyzowaniem z sygnalizacją świetną jeżeli jest czerwone światło a potem sie chce jechać prosto? Załóżmy że nie

Piszecie, ze trzeba ustapic temu co jest n prawym pasie, ale to nie takie oczywiste jest przepis mowiacy o tym ale dotyczy sytuacji jak są np. trzy pasy i nagle tym ze skrajnych przychodzi do glowy zajac srodkowy pas, wtedy pierwszenstwo ma ten z prawej. Ale tutaj nie ma rozstrzygniecia, ktory pas kontynuuje swoj przebieg, a ktory zanika, wtedy ci na zanikajacym ustepuja tym co kontynuuja jazde swoim pasem. Ogolnie bezsensowna sytuacja, chyba zeby przyjac obowiazek trzymania sie prawej strony jezdni.

Jarek

Data: 2009-09-25 14:57:55
Autor: Massai
jarek wrote:

> [...]

wtedy ci na zanikajacym ustepuja tym co kontynuuja jazde swoim pasem.
Ogolnie bezsensowna sytuacja, chyba zeby przyjac obowiazek trzymania

Nie, wystarczy przyjąć że jak ze znaków czy sygnalizacji nie wiadomo
kto ma pierwszeństwo to trzeba ustąpić tym, których mamy po prawej.

I wtedy ten z lewego pasa ustępuje temu kogo ma po prawej, czyli temu z
prawego pasa.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-09-25 16:23:37
Autor: neelix

Użytkownik "jarek" <jarek@jarek.pl> napisał w wiadomości news:h9iga6$sv7$1inews.gazeta.pl...

[...]

A to nie jest oczywiste?
neelix

Data: 2009-09-25 16:25:11
Autor: lublex
[...]

Prawa krawędź jezdni jest wyznacznikiem tego jednego pasa.

pozdr
lublex

Data: 2009-09-25 16:35:12
Autor: J.F.
Użytkownik "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:h9i8j7$jjj$1node1.news.atman.pl...
[...]

Podasz podstawe prawna ?

A srodkowa linia przerywana jest wyznacznikiem czego ?
Szczegolnie ze czasem wyraznie prawa krawedz jest lamana - biegla rownolegle, potem zbieznie, potem znow rownolegle.

Klocic sie mozemy dlugo i nic nie wymyslimy - ktos potrafi podac jakies orzeczenie SN, komentarz do kodeksu czy inna drukowana opinie ?

J.

Data: 2009-10-06 23:42:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 Sep 2009, J.F. wrote:

Użytkownik "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:h9i8j7$jjj$1node1.news.atman.pl...
Prawa krawędź jezdni jest wyznacznikiem tego jednego pasa.

Podasz podstawe prawna ?

  Przyznam, że jakby kto miał jakie orzeczenie, interpretację albo
jakiś podobny wniosek, to również poproszę.

A srodkowa linia przerywana jest wyznacznikiem czego ?

  Lewej krawędzi pasa - jak pas się zwęża, to za szeroki pojazd
ma obowiązek schudnąć ;)

Szczegolnie ze czasem wyraznie prawa krawedz jest lamana - biegla rownolegle, potem zbieznie, potem znow rownolegle.

  Owszem, i ten przypadek mnie interesuje - szczególnie w kontekście
jazdy jednośladem "wzdłuż prawej krawędzi pasa". Czyli zgodnie
z przepisami.

Klocic sie mozemy dlugo i nic nie wymyslimy - ktos potrafi podac jakies orzeczenie SN, komentarz do kodeksu czy inna drukowana opinie ?

  Jak dla mnie drukowana być nie musi, ale miara "mocy prawnej" by
się przydała - wyrok SN w pełnym składzie ma większą "moc", niż
opinia prawna wyrażona przez sędziego takiegoś składu luzem,
jak ktoś chce mnie o wymiar tej "mocy" pytać :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-25 16:41:44
Autor: 'Tom N'
lublex w <news:h9i8j7$jjj$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Pojedź na Bobrowiecką i jedź prosto w Czerską w poprzek Chełmskiej). I pokaż
prawa krawędź jezdni... Odbijesz trochę w lewo, żeby opuszczając skrzyżowanie nie wjechać na
chodnik, to i tak trafiasz na zaparkowane na Czerskiej pojazdy po prawej

I kto zmieniał pas względem "krawędzi? I dlaczego wyznacznikiem pasa nie
jest oś jezdni? --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-10-08 09:08:52
Autor: MarKol
Na którym pasie jezeli są 2 zat rzymać sie do jazdy na wprost?
jarek wrote:
Użytkownik "c1798201" <c1798201@tyldd.com> napisał w wiadomości Piszecie, ze trzeba ustapic temu co jest n prawym pasie, ale to nie takie oczywiste jest przepis mowiacy o tym ale dotyczy sytuacji jak są np. trzy pasy i nagle tym ze skrajnych przychodzi do glowy zajac srodkowy pas, wtedy pierwszenstwo ma ten z prawej. Ale tutaj nie ma rozstrzygniecia, ktory pas kontynuuje swoj przebieg, a ktory zanika, wtedy ci na zanikajacym ustepuja tym co kontynuuja jazde swoim pasem. Ogolnie bezsensowna sytuacja, chyba zeby przyjac obowiazek trzymania sie prawej strony jezdni.
No na moje oko, jesli zaden z pasow nie jest "pociagniety" jakas linia za skrzyzowanie - tak, ze wiadomo ktory to jest kontynuowany to wedle wszelkiego rozsadku zanikaja wszystkie lewe (jesli za skrzyzowaniem jest jeden) a kontynuowany jest jedynie ten prawy - nawet jesli geograficznie wychodzi na to, ze jadac z prawego pokonujemy skrzyzowanie troche "na ukos". Aby to zmienic musza byc wyraznie oznakowania, ktory pas do skretu, ktory do jazdy na wprost. Jesli tego nie ma to trzeba kierowac sie zasada ogolna a ona mowi, ze prawy jest wlasciwy.

Pozdrawiam,
MK

Na którym pasie jezeli są 2 zatrzymać sie do jazdy na wprost?