Na osi - jak to

Data: 2012-07-30 12:06:36
Autor: kogutek
Na osi - jak to
z <zch280672@gazeta.pl> napisał(a):
Co prawda zawodowym nie jestem ale...
Pewien kierowca żalił się w tym programie że wozi zwierzęta specjalistycznym pojazdem i został zatrzymany i ukarany za wjazd zbyt ciężkim pojazdem na jedyną drogę. Potem został drugi raz ukarany przez ten sam patrol.
Dostał wyjaśnienie (oczywiście zgodne z prawdą) że popełnił 2 wykroczenia (dlaczego tylko 2? trzeba było go co 100m kasować) a mógł tego uniknąć gdyby uzyskał zgodę od zarządcy drogi na przejazd. Jakaś logika w tym jest  :-)
ale jak to ładnie uwidacznia jak to "organy" państwa służą obywatelowi.
Zdrowy rozsądek nakazuje gościa puścić bo inną "furą" się nie da i innej drogi nie ma. Taki pojazd powinien być z mocy ustawy-prawa zwolniony z kary ale przecież wtedy nie wpłynęła by kasa za pozwolenie i dwa mandaciki. Bo o dbałość o stan drogi tu nie chodzi skoro sprawę załatwia papierek.
Załamka

Jedziesz i namierza Cie samochód co nagrywa. Zatrzymują mówią 90 na 50 pan
jechał. Przyznajesz rację. Prosisz o kwit z legalizacją aparatury. patrzysz,
skończyła się dwa dni temu. Zwracasz na to uwagę i słyszysz że przecież to
logiczne że jak miał legalizację dewa dni temu to i dzisiaj jest dobry tylko
nie ma legalizacji. Jak odjeżdżasz to jeszcze raz Cie namierzają bo znowu przekroczyłeś prędkość. Tamten złapany w ciężarówce też nie miał odpowiedniego
dokumentu i dlatego nie mógł wjechać. Policja nie jest od logiki. Mają ściśle
określony zakres obowiązków. W tym dniu kazali im sprawdzać czy na tą drogę
nie wjeżdżają za ciężkie pojazdy. To sprawdzali. Robili to rzetelnie. A Ty się
przypierdalasz że dobrze pracowali. Sprawę możliwości dojazdu powinien
załatwić właściciel firmy. Powinien wystąpić o postawienie odpowiedniego
znaku. Tylko wiesz co. Jak w dokumentacji drogi maja napisane że pojazdy do 5
ton to niezbyt często do 7 ton by pozwolili ale na 10 ton nie dadzą zgody.
Wiesz co źle Policjanci zrobili. Pozwolili mu dalej jechać. Co prawda zapłacił
za to drugi mandat. Powinni zakazać mu dalszej jazdy. --

Data: 2012-07-30 14:12:27
Autor: z
Na osi - jak to
W dniu 2012-07-30 14:06, kogutek pisze:

Wiesz co źle Policjanci zrobili. Pozwolili mu dalej jechać. Co prawda zapłacił
za to drugi mandat. Powinni zakazać mu dalszej jazdy.

I co wtedy? Wszak nie wiadomo czy miał ładunek :-) (kasować można za potencjalny ładunek) Ma przyjechać laweta (oczywiście z pozwoleniem ;-) ) i go odholować? Ja pier...

Wiem że policjanci działali zgodnie z prawem ale tu nie o ich bezmózgie zachowanie się rozchodzi tylko o GŁUPOTĘ prawa.

Data: 2012-07-30 05:55:32
Autor: PJ
Na osi - jak to
//Wiem że policjanci działali zgodnie z prawem ale tu nie o ich
bezmózgie zachowanie się rozchodzi tylko o GŁUPOTĘ prawa.

rozumiem ze nie chodzi Ci o fakt ze droga ma ograniczona nosnosc ani
ze kara zostala nalozona 2 razy ?
jesli przepis stanowi ze zeby przejechac TRZEBA miec kwit to ten kwit
TRZEBA zalatwic sobie wczesniej, przeciez ktos ten transport zamawial/
organizowal (spedytor ?) i tu raczej szukalbym winnego zamiast bic
piane bez sensu ...

PS to samo jest z innymi ciezkimi transportami, czasami musza pojsc
taka trasa a nie inna i wtedy trzeba zalatwic kwity np na demontaz
swiatel, usuniecie barierek itp tylko ze takie rzeczy zalatwia sie
wczesniej ...no ale niedbalstwo jakiegos anonimowego spedytora nie
jest juz tak medialne zeby pokazac w telewizorni ...

P.

Data: 2012-07-30 12:33:44
Autor: kogutek
Na osi - jak to
> [...]

Wiem że policjanci działali zgodnie z prawem ale tu nie o ich bezmózgie zachowanie się rozchodzi tylko o GŁUPOTĘ prawa.

Uważam że akurat w tym przypadku prawo jest dobre. Ty możesz mieć inne zdanie
bo akurat nie mieszkasz przy drodze do ubojni. I pod Twoim domem na delikatnej
drodze postawionej również za Twoje pieniądze zapierdala 5 tirów na godzinę
przez całą dobę. Punkt widzenia zawsze zależał od punktu siedzenia. --

Data: 2012-07-30 15:10:24
Autor: z
Na osi - jak to
W dniu 2012-07-30 14:33, kogutek pisze:
[...]

Mnie tylko zadziwia zbawienny wpływ "kwitka" na "niepsucie" drogi  :-)
A to wszystko w kontekście unijnej dbałości o przewóz towarów "szczególnej troski". Taki zgrzyt. Nie żebym tę troskę podzielał.
O pazerności patrolu już nie wspominając. Bo nie mam info czy kasowali za wjazd-wyjazd czy pomknęli kilometr dalej i znowu się zaczaili :-)
Już mnie nic nie zdziwi.

Data: 2012-07-30 15:42:09
Autor: J.F
Na osi - jak to
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości
Mnie tylko zadziwia zbawienny wpływ "kwitka" na "niepsucie" drogi :-)

Kwitek byc moze nie jest za darmo.

No i mimo wszystko ogranicza jednak ruch na tej drodze.

O pazerności patrolu już nie wspominając. Bo nie mam info czy kasowali za wjazd-wyjazd czy pomknęli kilometr dalej i znowu się zaczaili :-)
Już mnie nic nie zdziwi.

No ale widzisz - ten kierowca juz tam drugi raz nie pojedzie. I droga bedzie lepsza :-)

J.

Data: 2012-07-30 18:16:50
Autor: z
Na osi - jak to
W dniu 2012-07-30 15:42, J.F pisze:
No ale widzisz - ten kierowca juz tam drugi raz nie pojedzie. I droga
bedzie lepsza :-)

Drugi raz załatwi kwitek i droga nie będzie lepsza :-)
Z drobną różnicą. Urzędnik będzie miał co robić.
A przecież wystarczą do tego funkcjonariusze.
To się nazywa "oszczędne" państwo służące, ułatwiające życie obywatelom ;-)

Data: 2012-07-30 18:22:59
Autor: Cavallino
Na osi - jak to

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jv62vk$6ge$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie.
Same plusy.
Drogi lokalne nie są dla ciężkiego ruchu.

Na osi - jak to