Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie

Data: 2017-08-23 21:55:57
Autor: RadoslawF
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 2017-08-23 o 20:54, Adam pisze:

Ciekawe, kiedy "elektryki" bêd± tañsze od samochodów spalinowych.

Jak wyprodukowanie akumulatora bêdzie równie tanie jak dzi¶ zbiornika
na paliwo. I jak ten tani akumulator pomie¶ci tyle pr±du ¿eby starczy³o
na tyle kilometrów na ile dzisiaj starcza zbiornik paliwa.
W mojej osobówce mie¶ci siê 68litrów.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2017-08-24 10:41:45
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie

Powitanko,

I jak ten tani akumulator pomie¶ci tyle pr±du

¦wietnie napisane. Tak tylko tytu³em uzupe³nienia: Paliwo to ok. 46MJ/kg, najlepsze wspó³czesne akumulatory to ok. 2,5MJ/kg.
Taki swój felietonik w zasadzie wyczerpuj±cy temat mogê poleciæ. Ostatnia strona:
https://issuu.com/politykalesznowola/docs/stacja_poludnie_006_sierpien_2017

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2017-08-24 11:11:35
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:onm3gd$m38$1$opajak@news.chmurka.net...
Powitanko,
I jak ten tani akumulator pomie¶ci tyle pr±du

¦wietnie napisane. Tak tylko tytu³em uzupe³nienia: Paliwo to ok. 46MJ/kg, najlepsze wspó³czesne akumulatory to ok. 2,5MJ/kg.

Tylko sprawnosc silnika spalinowego to ok 30%, a w drogowych i miejskich warunkach jeszcze mniej.
Wiec nie 46, ale powiedzmy 12MJ/kg.
Dochodzi jednak problem grzania w zimie :-)

Godzilem sie z tankowaniem co ~300km na LPG, pogodzilbym sie i z elektrykiem, gazu mialem cos 20kg, 100kg akumulatorow nie problem.

.... byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut, ladowarki byly gesto, a rezerwa starczala na 100km :-)

J.

Data: 2017-08-24 11:40:12
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
Powitanko,

byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut

To teraz policz, jaki pr±d musi pop³yn±æ, ¿eby to na³adowaæ w 20min. i... czym gasiæ po¿ar;-)
Zim± to jeszcze ciep³em z silnika i jego sterownika oraz z ch³odzenia akumulatorów mo¿na co¶ tam ogrzaæ, ale klima to ok. 1,5kW. Ja przy swoim dieslu 2,5l nie odczuwam w³±czenia klimy, ale w elektryku 1,5kW to kawa³ strat. Ja na 1 baku przeje¿d¿am ponad 1000km, tesla z prêdko¶ci± autostradow± ok. 200. No i jak siê wyka¿ê zmian± p³ci i koloru w³osów;-) i zabraknie mi paliwa, to wezmê kanisterek i potuptam na stacjê, a w elektryku to co, powerbankiem bêdê siê ratowa³?;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2017-08-24 03:56:07
Autor: sczygiel
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 11:40:20 UTC+2 u¿ytkownik Pawel "O'Pajak" napisa³:
Powitanko,

> [...]

Zim± to jeszcze ciep³em z silnika i jego sterownika oraz z ch³odzenia akumulatorów mo¿na co¶ tam ogrzaæ, ale klima to ok. 1,5kW. Ja przy swoim dieslu 2,5l nie odczuwam w³±czenia klimy, ale w elektryku 1,5kW to kawa³ strat. Ja na 1 baku przeje¿d¿am ponad 1000km, tesla z prêdko¶ci± autostradow± ok. 200. No i jak siê wyka¿ê zmian± p³ci i koloru w³osów;-) i zabraknie mi paliwa, to wezmê kanisterek i potuptam na stacjê, a w elektryku to co, powerbankiem bêdê siê ratowa³?;-)

Ja podsumuje to tak ze po prostu samochody przysz³osci beda sporo inne ni¿ dzisiejsze.
Pomontuje sie karoserie z plastiku, szyby tez, doda sie jakies ocieplenie i tyle . Nie trzeba bedzie az takiego grzania.
A do grzania zrobi sie webasto na spiryt z makuchów rzepakowych. Sprawnosc 100%. Ekologisty sie nie beda czepiaæ...

No i mniej wytrzyma³a karoseria wystarczy bo auta beda miec obowiazkowe rad/lid/ary, badana codziennie AI na okoliczno¶c odchy³ów osobowsiowych i mysli samobójczych i tyle.

Do codziennych dojazdów starczy. Tirom sie natografy zamontuje, kowalski bedzie do roboty takimi meleksami jezdzil, Sportowcy motorowi beda jezdzic spalinowcami od ¶wiêta i dla nich ropy starczy.
Infrastrukture sie zrobi. Kable pociagnie. Aluminium w ziemi jest jeszcze za do¶æ...

Bardziej bym sie martwil o kontenerowce bo one na pr±d to nie pop³yn±, inny dalekobiezny transport tez bedzie mia³ pewne problemy...

Tak czy siak ja tam blokerów nie widzê. Ale po prostu nadal to nie oplacalne jest jak ropa z ziemi leci a reszta OZE bez dop³at nie jest rentowna...

Data: 2017-08-24 11:46:56
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:onm6u0$nd6$1$opajak@news.chmurka.net...
Powitanko,
byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut

To teraz policz, jaki pr±d musi pop³yn±æ, ¿eby to na³adowaæ w 20min. i... czym gasiæ po¿ar;-)

Ale co mam liczyc - 20 min z niechecia zaakceptuje, ot, na kawe z hotdogiem pojde.

Wiecej ... moze jednak hybryda ?

Chyba, ze jednak trzeba dokupic drugie miejsce parkingowe i miec dwa samochody.

J.

Data: 2017-08-24 17:00:09
Autor: Cavallino
W dniu 24-08-2017 o 11:46, J.F. pisze:
[...]

Albo elektrownia na pok³adzie...

Ciekawe o co chodzi z tym oporem przeciwko wodorowi - przecie¿ infrastrukturê która jest naj³atwiej by³oby przestawiæ w³a¶nie na to paliwo, ludzi przekonaæ do takich aut równie¿, bo nie trzeba zmieniaæ przyzwyczajeñ.....

Data: 2017-08-24 22:55:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-24 o 17:00, Cavallino pisze:

[...]

Dotychczas by³y problemy ze zbiornikami ci¶nieniowymi na wodór.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-25 11:40:04
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:onmplp$id9$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Hybryda :-)

[...]

Moze wcale nie opor przeciw, tylko mozliwosci wykonawcze.
Najpierw sam wodor - jak go przechowywac, duze zbiorniki i straszne cisnienia wychodza, a ponoc jeszcze lubi przeciekac.

Dalej ... ogniwo paliwowe by sie przydalo. Wodorowe akurat chyba dobrze sobie radza, to moze dalyby rade.
Ale czy te, ktore dobrze sobie radza nie sa zbyt drogie ?

Dalej ... ktos to kiedys liczyl - ile powietrza trzeba przez takie ogniwo przepompowac, zeby uzyskac te 20kW ... i wracamy do pytania, czy takie ogniwa sa, i jakie duze.

J.

Data: 2017-08-25 17:21:57
Autor: Cavallino
W dniu 25-08-2017 o 11:40, J.F. pisze:
[...]

Auta ju¿ s±, wiêc te problemy s± opanowane.
Chyba.

Data: 2017-08-24 16:46:18
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik "RadoslawF"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:onkml3$p9m$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-08-23 o 20:54, Adam pisze:
Ciekawe, kiedy "elektryki" bêd± tañsze od samochodów spalinowych.
Jak wyprodukowanie akumulatora bêdzie równie tanie jak dzi¶ zbiornika
na paliwo.

Ale to nie jest jedyny skladnik samochodu ... takze spalinowego.

I jak ten tani akumulator pomie¶ci tyle pr±du ¿eby starczy³o
na tyle kilometrów na ile dzisiaj starcza zbiornik paliwa.

A to zdaje sie nie miec wplywu na cene, a jesli, to odwrotny - elektryk musi byc tanszy, zeby go kupili :-)

J.

Data: 2017-09-09 22:21:57
Autor: jerzu.xyz
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
On Wed, 23 Aug 2017 21:55:57 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:

W mojej osobówce mie¶ci siê 68litrów.  :-)

I ³adowanie tego aku bêdzie trwa³o tyle, co tankowanie tych 68 litrów
;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-09-09 14:08:57
Autor: Zenek Kapelinder
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
A musi tyle trwac? Rozni ludzie uzywaja samochodow do roznych celow. Mnie by wystarczyl taki co w zime ma zasieg 30 kilometrow. Na razie elektryki nie nadaja sie dla akwizytorow albo dla tych co na codzien potrzebuja samochod o zasiegu trzydziestu kilometrow plus raz w roku wyjazd na wakacje 500 kilometrow.

Data: 2017-09-10 00:35:40
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
Dnia Sat, 9 Sep 2017 14:08:57 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
A musi tyle trwac? Rozni ludzie uzywaja samochodow do roznych celow.
Mnie by wystarczyl taki co w zime ma zasieg 30 kilometrow.

W zime na narty jezdze. Musi miec zasieg 500km.
I pozadana mozliwosc szybkiego doladowania na kolejne 500.

J.

Data: 2017-09-09 18:57:06
Autor: Zenek Kapelinder
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
To elektryk na razie nie dla Ciebie.

Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie