Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie

Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie

Data: 2017-08-23 13:41:00
Autor: Zenek Kapelinder
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

Data: 2017-08-24 07:05:49
Autor: cef
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 2017-08-23 o 22:41, Zenek Kapelinder pisze:
Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy.

Guzik prawda.
Wprowadzi siê systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubêdzie a¿ tyle.

  Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

Znajdzie im siê inne zajêcie.
Bran¿a elektryczna siê rozwinie i ich wch³onie.

Data: 2017-08-24 09:01:42
Autor: m4rkiz
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
On 2017-08-24 07:05, cef wrote:
Guzik prawda.
Wprowadzi siê systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubêdzie a¿ tyle.

jakiej energii?
bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic wiêcej ni¿ to co jest ju¿ zamontowane

Data: 2017-08-24 09:18:18
Autor: Adam
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 2017-08-24 o 09:01, m4rkiz pisze:
On 2017-08-24 07:05, cef wrote:
Guzik prawda.
Wprowadzi siê systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubêdzie a¿
tyle.

jakiej energii?
bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic wiêcej ni¿
to co jest ju¿ zamontowane


Tak mi siê przypominaj± niektóre zdarzenia z historii rewolucji przemys³owej, jak np. palenie czy niszczenie fabryk przêdzalniczych - bo jedno mechaniczne krosno zastêpowa³o kilkadziesi±t osób, niszczenie maszyn do szycia i zabijanie krawców maszynowych - bo ci pracowali za dwudziestu "ig³owych" krawców, dalej niszczenie torów kolejowych i strzelanie do kolejarzy, bo jeden poci±g to setki furmanek, itd, itp.

Prze¿yli¶my to, to i pewnikiem prze¿yjemy auta bez skrzyæ przek³adniowych, bez skrzyñ biegów, bez sprzêgie³; w których ca³a mechanika zawieraæ siê bêdzie byæ mo¿e tylko w piastach.

Mo¿e Tesla to bêdzie taki wspó³czesny Ford T?

Tyle, ¿e Ford T z za³o¿enia (jak i VW Garbus, jak i Mini, jak i Citroen 2CV) mia³ byæ tani i "dla ludu".


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-08-24 12:35:28
Autor: Zenek Kapelinder
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
Jesli proces elektryfikacji transportu osobowego bedzie trwal 150 lat to odbedzie sie bez szkod spolecznych. Odwolywanie sie do rewolucji technicznej jest bledem. W osiemnastym wieku w Europie zylo cirka jebalt 200 milionow ludzi. W calej Europie. W krajach w ktorych nastapi szybki wzrost produkcji wskutek mechanizacji zylo ok 100 milionow ludzi. W przemysle pracowalo nie wiecej niz 25 milionow. Produkowali paciorki i perkal dla koloni czyli dla jakis szesciuset milionow ludzi. Teraz cztery miliardy ludzi w Azji produkuje paciorki i perkal dla 3/4 miliarda ludzi w Europie i z miliarda w reszcie Swiata. Na dodatek perkal i paciorki z Azji sa coraz lepsze. Sa tak dobre ze chcemy wydac 250 miliardow zlotych zeby nam zbudowali elektrownie atomowe i w ramach offsetu najwieksza w Europie fabryke samochodow elektrycznych.. Najwieka w Europie fabryka akumulatorow do tych samochodow ponoc juz sie w Polsce buduje. Nas ze wzgledow oczywistych problemy spoleczne zwiazane z zaprzestaniem produkcji silnikow spalinowych nie dotkna. Robimy troche samochodow osobowych, ale to obce montownie sa. U nas ludzi ktorzy by stracili prace przy spalinowcach da sie upchnac przy produkcji podzespolow i wyposazenia do elektrykow, i jeszcze troche zabraknie zeby obsadzic wolne etaty. Problem w tym ze nie zyjemy w prozni. Polskie elektryki trzeba bedzie gdzies sprzedac. Jak sprzedac jak potencjalny klient na zachodzie Europy bedzie mial za malo pieniedzy bo pracowal przy produkcji silnikow spalinowych i go zwolnili z pracy.

Data: 2017-08-25 11:31:14
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomo¶ci
Jesli proces elektryfikacji transportu osobowego bedzie trwal 150 lat to odbedzie sie bez szkod spolecznych.

Na tyle, to ropy nie starczy :-)

Pare panstw zaklada, ze potrwa to znacznie krocej.
Holandia chce zakazac sprzedazy spalinowych juz w 2025.


Odwolywanie sie do rewolucji technicznej jest bledem. W osiemnastym wieku w Europie zylo cirka jebalt 200 milionow ludzi.
W calej Europie. W krajach w ktorych nastapi szybki wzrost produkcji wskutek mechanizacji zylo ok 100 milionow ludzi.
W przemysle pracowalo nie wiecej niz 25 milionow.

No bo rewolucja przemyslowa to sie dopiero zaczela ..

Produkowali paciorki i perkal dla koloni czyli dla jakis szesciuset milionow ludzi.

O karabinach zapominasz.

Najwieka w Europie fabryka akumulatorow do tych samochodow ponoc juz sie w Polsce buduje.
Nas ze wzgledow oczywistych problemy spoleczne zwiazane z zaprzestaniem produkcji silnikow spalinowych nie dotkna.

No jak nie ?
A ta fabryka silnikow Mercedesa, ktora tak sie chwali Morawiecki ?

Robimy troche samochodow osobowych, ale to obce montownie sa.
U nas ludzi ktorzy by stracili prace przy spalinowcach da sie upchnac przy produkcji podzespolow i wyposazenia do elektrykow,

Pod warunkiem, ze fabryke tych podzespolow otworza u nas, a nie np na Ukrainie czy w Indiach (bo Chiny ponoc robia sie juz za drogie).

i jeszcze troche zabraknie zeby obsadzic wolne etaty. Problem w tym ze nie zyjemy w prozni.
Polskie elektryki trzeba bedzie gdzies sprzedac.
Jak sprzedac jak potencjalny klient na zachodzie Europy bedzie mial za malo pieniedzy bo pracowal przy produkcji silnikow spalinowych i go zwolnili z pracy.

Nie pracowal, bo byl zbyt drogi, zastapili go Turkiem, robotem, Polakiem, czy Chinczykiem.

J.

Data: 2017-08-25 06:06:13
Autor: Zenek Kapelinder
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
Fabryka silnikow do mercedesa moze swiadczyc ze mam racje i na powszechnosc elektrykow przyjdzie poczekac dziesiatki lat.

Data: 2017-08-25 15:19:52
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomo¶ci
Fabryka silnikow do mercedesa moze swiadczyc ze mam racje i na powszechnosc elektrykow przyjdzie poczekac dziesiatki lat.

Albo zaswiadczy, ze Mercedes przespal rewolucje :-)
Nie mialy to byc "najnowoczesniejsze silniki Diesla" ? :-)

No dobra, tak szybko tych spalinowych nie zlikwiduja, fabryka zdazy sie zwrocic.
W Rosji chyba jeszcze dlugo bedzie mozna sprzedawac ...

A budowa dopiero rozpoczeta, to moga jeszcze zmienic zdanie co tam w halach produkowac :-)

J.

Data: 2017-08-25 11:46:30
Autor: Shrek
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 25.08.2017 o 11:31, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomo¶ci
Jesli proces elektryfikacji transportu osobowego bedzie trwal 150 lat to odbedzie sie bez szkod spolecznych.

Na tyle, to ropy nie starczy :-)

Starczy. Oil peak by³ przesuwany tyle¿ razy co koniec ¶wiata, a udokumentowane rezerwy (mimo rosn±cego zu¿ycia) wyra¿one w latach ca³y czas rosn± (i przekraczaj± pó³ wieku).

Pare panstw zaklada, ze potrwa to znacznie krocej.
Holandia chce zakazac sprzedazy spalinowych juz w 2025.

Tym d³u¿ej dla reszty wystarczy:P

Shrek

Data: 2017-08-24 18:19:03
Autor: re
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie


U¿ytkownik "Adam"

....
Mo¿e Tesla to bêdzie taki wspó³czesny Ford T?

Tyle, ¿e Ford T z za³o¿enia (jak i VW Garbus, jak i Mini, jak i Citroen
2CV) mia³ byæ tani i "dla ludu".
-- -
T...wizy

Data: 2017-08-24 09:29:39
Autor: cef
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 2017-08-24 o 09:01, m4rkiz pisze:
On 2017-08-24 07:05, cef wrote:
Guzik prawda.
Wprowadzi siê systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubêdzie a¿ tyle.

jakiej energii?
bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic wiêcej ni¿ to co jest ju¿ zamontowane

OK, zapomnialem, ¿e to uk³ad elektryczny - ale na peryferiach
elektryczno¶ci powi±zanej z samochodami znajdzie siê mnóstwo
dzia³ek do zagospodarowania. Przybêdzie tyle akumulatorów, ¿e
co¶ z tym trzeba bêdzie robiæ  - tzn utylizowaæ- poza tym jak siê oka¿e, ¿e potrzebujemy ile¶ tam megawatów, ¿eby obs³u¿yæ zapotrezbowanie, to trzeba bêdzie
produkowaæ wiêcej energii itd itp

Data: 2017-08-24 18:19:57
Autor: re
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie


U¿ytkownik "cef"

Wprowadzi siê systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubêdzie a¿ tyle.

jakiej energii?
bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic wiêcej ni¿ to co jest ju¿ zamontowane

OK, zapomnialem, ¿e to uk³ad elektryczny - ale na peryferiach
elektryczno¶ci powi±zanej z samochodami znajdzie siê mnóstwo
dzia³ek do zagospodarowania. Przybêdzie tyle akumulatorów, ¿e
co¶ z tym trzeba bêdzie robiæ  - tzn utylizowaæ- poza tym jak siê oka¿e,
¿e potrzebujemy ile¶ tam megawatów, ¿eby obs³u¿yæ zapotrezbowanie, to
trzeba bêdzie
produkowaæ wiêcej energii itd itp
-- -
Przyjdzie peda³owaæ

Data: 2017-08-24 16:57:19
Autor: Cavallino
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 24-08-2017 o 07:05, cef pisze:
panstwa zyjace z ropy beda mogly sie
zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.


To akurat nie by³oby takie niepo¿±dane, bior±c pod uwagê kto ma ropê.....

Data: 2017-08-29 08:30:50
Autor: Mateusz Viste
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
On Thu, 24 Aug 2017 16:57:19 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 24-08-2017 o 07:05, cef pisze:
panstwa zyjace z ropy beda mogly sie
zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.

To akurat nie by³oby takie niepo¿±dane, bior±c pod uwagê kto ma
ropê.....

Wenezuela? Kanada? Rosja?

Data: 2017-08-29 16:51:51
Autor: Cavallino
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 29-08-2017 o 10:30, Mateusz Viste pisze:
On Thu, 24 Aug 2017 16:57:19 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 24-08-2017 o 07:05, cef pisze:
panstwa zyjace z ropy beda mogly sie
zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.

To akurat nie by³oby takie niepo¿±dane, bior±c pod uwagê kto ma
ropê.....

Wenezuela? Kanada? Rosja?

Tak - Rosja i arabusy.
Wenezuela mo¿e ¿yæ tak jak inne pañstwa w regionie, wystarczy zlikwidowaæ komunizm.
Kanada tym bardziej sobie poradzi.

Data: 2017-08-29 17:19:15
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:oo3v27$k2g$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 29-08-2017 o 10:30, Mateusz Viste pisze:
panstwa zyjace z ropy beda mogly sie
zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.

To akurat nie by³oby takie niepo¿±dane, bior±c pod uwagê kto ma
ropê.....

Wenezuela? Kanada? Rosja?

Tak - Rosja i arabusy.
Wenezuela mo¿e ¿yæ tak jak inne pañstwa w regionie, wystarczy zlikwidowaæ komunizm.
Kanada tym bardziej sobie poradzi.

Kanada w calosci sobie poradzi, ale o ile pamietam, to oni maja sporo ropy w piaskach bitumicznych.
A tam koszta wydobycia sa dosc wysokie.
Jak cena sprzedazy jest wysoka, to sprawa sie oplaca, jak jest niska, to musi poczekac na lepsze czasy.
A w miedzyczasie groza bankructwa firmom, bankom, funduszom ...

J.

Data: 2017-08-24 08:35:00
Autor: kakmar
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
On 2017-08-23, Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

Patrz a u mnie robocie ci±gle szukaj± programistów, systemowców, analityków, testerów... Kiedy¶ ~90% pracuj±cych pracowa³o w rolnictwie, teraz ~3% i jak to wyja¶nisz,

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2017-08-28 11:02:12
Autor: robot
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 2017-08-24 o 10:35, kakmar pisze:


Patrz a u mnie robocie ci±gle szukaj± programistów, systemowców, analityków, testerów... Kiedy¶ ~90% pracuj±cych pracowa³o w rolnictwie, teraz ~3% i jak to wyja¶nisz,

Wyjechali do Warszawy.

Data: 2017-08-24 09:39:50
Autor: abn140
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
produkcji samochodow spalinowych?
jedynym rozwiazaniem jest produkcja pradu z ropy lub sprowadzanie solarpradu z arabii inaczej arabusy zaleja europe.
tym razem bez pytania po prostu przyjda.
gniazda karabinow maszynowych nie pomoga bo i tak kazdy woli pasc od kuli niz zdychac z glodu.
to najgorsza smierc....

Data: 2017-08-24 09:40:51
Autor: Liwiusz
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 2017-08-24 o 09:39, abn140 pisze:
gniazda karabinow maszynowych nie pomoga bo i tak kazdy woli pasc od kuli

E tam. Jak to mawia Stanis³aw Michalkiewicz, "karabin maszynowy dogoni ka¿dego".

--
Liwiusz

Data: 2017-08-24 11:00:22
Autor: T.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 2017-08-23 o 22:41, Zenek Kapelinder pisze:
Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?


Podobne zastrze¿enia mieli ludzie ok. 120 lat temu, jak kasowano konie i
wprowadzano samochody. Biadolenia by³o niema³o. A jeszcze wcze¶niej
zastanawiano sie, ¿e je¶li stopa ¿yciowa ludzi wzro¶nie i ka¿dy w Pary¿u
bêdzie mia³ konia, to to miasto utonie w koñskim ³ajnie. :-)
T.

Data: 2017-08-24 03:27:22
Autor: sczygiel
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 11:00:41 UTC+2 u¿ytkownik T. napisa³:
W dniu 2017-08-23 o 22:41, Zenek Kapelinder pisze:
> Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?
> Podobne zastrze¿enia mieli ludzie ok. 120 lat temu, jak kasowano konie i wprowadzano samochody. Biadolenia by³o niema³o. A jeszcze wcze¶niej zastanawiano sie, ¿e je¶li stopa ¿yciowa ludzi wzro¶nie i ka¿dy w Pary¿u bêdzie mia³ konia, to to miasto utonie w koñskim ³ajnie. :-)
T.

Ch³opaki, ja nie wiem na jakich ¼ród³ach sie opieracie ale w praktyce rewolucja przemys³owa nie podnosi³a bezrobocia a poprawia³a warunki pracy.
Jakims cudem i w brytolandzie i na sl±sku i w chinach i indiach ludzie pr± do tych industrialnych miast bo tam sie lepiej ¿yje.

Dzi¶ te¿ jakos mimo ¿e mase rzeczy sie automatyzuje i komputeryzuje to ludzie jednak sobie zajêcie znajduja i nadal bezrobocie nawet w najbardziej rozwinietych krajach jest na poziomie 5-7-10% a to co u nas uskuteczniono obalaj±c w latach 90-tych kopalnie, huty, przêdzalnie mocno przeczy waszym sugestiom.

Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia które s± spowodowane postêpem technicznym a nie krachami finansowymi?

Data: 2017-08-24 15:55:11
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik  sczygiel napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 11:00:41 UTC+2 u¿ytkownik T. napisa³:
W dniu 2017-08-23 o 22:41, Zenek Kapelinder pisze:
[...]
Ch³opaki, ja nie wiem na jakich ¼ród³ach sie opieracie ale w praktyce rewolucja przemys³owa nie podnosi³a bezrobocia a poprawia³a warunki pracy.
Jakims cudem i w brytolandzie i na sl±sku i w chinach i indiach ludzie pr± do tych industrialnych miast bo tam sie lepiej ¿yje.

Bo nie od dzis wiadomo, ze lepszy maly handelek niz duza produkcja :-)

Dzi¶ te¿ jakos mimo ¿e mase rzeczy sie automatyzuje i komputeryzuje to ludzie jednak sobie zajêcie znajduja i nadal bezrobocie nawet w najbardziej rozwinietych krajach jest na poziomie 5-7-10% a to co u nas uskuteczniono obalaj±c w latach 90-tych kopalnie, huty, przêdzalnie mocno przeczy waszym sugestiom.

Ponoc dawne fabryki w Lodzi zatrudniaja teraz wiecej osob, gdy je przerobiono na galerie handlowe ... ale nie moga wszyscy tylko handlowac.

Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia które s± spowodowane postêpem technicznym a nie krachami finansowymi?

No ale Nokia juz telefonow komorkowych nie produkuje, ani Ericsson, ani Siemens ... Chinczycy robia to lepiej, a europejscy pracownicy na bruk ?


J.

Data: 2017-08-24 10:28:17
Autor: Zenek Kapelinder
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
Zaklady Marchlewskiego zatrudnialy w szczytowym okresie ok 18 tysiecy pracownikow. Teraz jest tam jedno z wiekszych w Europie centrow handlowo rozrywkowych. Jak jest tam zatrudnionych 2000 ludzi to maks. Wiele osob w Polsce mieszka w miejscowosciach w ktorych jest mniej ludzi niz zatrudniala kazda z wielkich lodzkich fabryk wlokienniczych. Pracowalem w malej jak na komune fabryce, wtedy tylko ~300 osob. W Lodzi za komuny w duzych fabrykach byly ulice ktore mialy nazwy i numery budynkow. Z tym podobno to bzdura, po chuj piszesz cos bez sprawdzenia?

Data: 2017-08-24 23:03:11
Autor: ddddddddddddd
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 24.08.2017 o 18:28, Zenek Kapelinder pisze:
Zaklady Marchlewskiego zatrudnialy w szczytowym okresie ok 18 tysiecy pracownikow. Teraz jest tam jedno z wiekszych w Europie centrow handlowo rozrywkowych. Jak jest tam zatrudnionych 2000 ludzi to maks. Wiele osob w Polsce mieszka w miejscowosciach w ktorych jest mniej ludzi niz zatrudniala kazda z wielkich lodzkich fabryk wlokienniczych. Pracowalem w malej jak na komune fabryce, wtedy tylko ~300 osob. W Lodzi za komuny w duzych fabrykach byly ulice ktore mialy nazwy i numery budynkow. Z tym podobno to bzdura, po chuj piszesz cos bez sprawdzenia?


jestem sporo m³odszy wiêc nie wiem - ile wtedy osób pracowa³o na swoim, a ile teraz? te 16.000 ludzi nie ma od tego czasu pracy?

--
Pozdrawiam
£ukasz

Data: 2017-08-24 17:09:45
Autor: Zenek Kapelinder
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
Socjalizm zawalil sie 27 lat temu. Sporo ludzi ktorzy w PRL pracowali juz nie zyje. Najstarsi zyjacy siedza na emeryturach 1300-1800 zl brutto. W tej chwili w Lodzi zyje ok 700 tysiecy ludzi. Przed 1990 niewiele brakowalo do miliona. W tej chwili czesc bedaca w wieku produkcyjnym, tak z 20 tysiecy pracuje w Warszawie. To takie miasto sto kilometrow od Lodzi. Pod wzgledem demograficznym Lodz jest miastem starszych ludzi. Ponad 200 tysiecy mlodych i w srednim wieku wyjechalo za granice, przede wszystkim do Anglii. Jedno moje dziecko tez wyjechalo. Dzialalnosc gospodarcza pytasz. Za prl byli to rzemieslnicy, wlasciciele malych sklepow, taksowkarze. W calym miescie nie bylo bramy na ktorej nie wisiala wymagana owczesnymi przepisami tabliczka ze jest jakis rzemieslnik. Na wielu bramach po kilka takich tabliczek bylo. Teraz jest mniej stabilnych malych firm niz bylo kiedys. Stabilnych czyli takich co maja szanse sie utrzymac. Lodz byla i jest miastem ciezko pracujacych ludzi. Tylko kiedys ci ludzie byli duzo bogatsi, za to co zarabiali wiecej mogli kupic. Problemu z zatrudnieniem w Lodzi nie ma. Problem jest z wynagrodzieniami, sa niskie. Ale i ceny w sklepach na podstawowe artykuly sa nizsze niz w innych duzych miastach. Czynsze tez sa niskie, miasto wynajmuje mieszkania w wyremontowanych kamienicach za 8-12 zl/m?, brutto oczywiscie. Wolnych mieszkan jest do oporu. W prywatnych kamienicach jest roznie z czynszami. Sprzedanie mieszkania w Lodzi jesli sprzedajacy nie opusci 20-30% od ceny jest w zasadzie niemozliwe za zycia sprzedajacego. Lodz jest strasznie zaniedbana. Za komuny byla dojna krowa. Gdyby nie wojna Lodz byla by prawdopodobnie najbogatszym miastem w Europie. Zaszkodzil jej bardzo socjalizm. Z wojny wyszla bez zniszczen, wieksza i bardziej rozwninieta. Lodz byla w Rzeszy i dostala duzo kasy na rozwoj. W wojne do przemyslu wlokienniczego dolozono elektryczny, maszynowy, precyzyjny itp.  Na razie Lodz jest w dolku. Wyjdzie z niego jak liczba mieszkancow spadnie do jakis szesciuset tysiecy, i wtedy zacznie sie w sposob niczym nie ograniczony rozwijac. Szkoda ze tego nie dozyje bo stanie sie to za 30-40 lat. Taka ciekawostka. Przed wojna na 1/4 dzisiejszej powierzchni Lodzi zylo pol miliona ludzi. W Lodzi bylo najwieksze zageszczenie ludzi ja kilometr kwadratowy na swiecie. Przed I Wojna Swiatowa ceny za grunty w centrum byly tak wysokie ze zaczeto stawiac wiezowce. Pierwszy oddano do uzytku w 1911 roku. Mial 35 metrow i byl budowany w amerykanskiej technologii szkieletowej. Przez jakis czas byl najwyzszym budynkiem w Polsce. Potem byla wojna i nie stawiano wiezowcow. Budynek stoi do dzisiaj i jest w nim hotel Savoy. W latach siedemdziesiatych wedlug prognoz demograficznych w Lodzi w roku 2000 mialo mieszkac poltora miliona ludzi a dzisiaj prawie dwa miliony. Wyznaczono wtedy trase metra i zrobiono dokumentacje geologiczna. Na bazie tej dokumentacji za moment bedzie drazony pod miastem tunel dla pociagow majacy polaczyc dwa glowne kolejowe.. Przy okazji ma powstac kolejowe metro i co najwazniejsze ma tunelem jechac tranzyt pociagow z Chin do towarowego portu lotniczego jaki ma byc zbudowany piecdziesiat kilometrow za Lodzia.

Data: 2017-08-25 06:32:03
Autor: cef
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 2017-08-25 o 02:09, Zenek Kapelinder pisze:
Socjalizm zawalil sie 27 lat temu.

Piêknie siê rozpisa³e¶, ale nie ma odpowiedzi.

Data: 2017-08-25 11:16:57
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Socjalizm zawalil sie 27 lat temu. Sporo ludzi ktorzy w PRL pracowali juz nie zyje.
Najstarsi zyjacy siedza na emeryturach 1300-1800 zl brutto.

Chyba nie doceniasz rodakow.
Mezczyzni mieli 40-45 lat pracowac, to wielu jeszcze socjalizm pamieta, a przeciez w wieku 65 lat sie nie umiera.
A emerytury ... rozne sa, takie ponad 1800zl tez.

W tej chwili w Lodzi zyje ok 700 tysiecy ludzi. Przed 1990 niewiele brakowalo do miliona.
W tej chwili czesc bedaca w wieku produkcyjnym, tak z 20 tysiecy pracuje w Warszawie.
To takie miasto sto kilometrow od Lodzi. Pod wzgledem demograficznym Lodz jest miastem starszych ludzi.

Wroclaw liczyl 600 tys, teraz liczy jakies 599. Prawdowpodobnie wiecej, bo sporo mieszka niezameldowanych.
A ci zameldowani to czesto wyprowadzili sie do najblizszej wioski za Wroclawiem

Ponad 200 tysiecy mlodych i w srednim wieku wyjechalo za granice, przede wszystkim do Anglii.
Jedno moje dziecko tez wyjechalo. Dzialalnosc gospodarcza pytasz.
Za prl byli to rzemieslnicy, wlasciciele malych sklepow, taksowkarze.
W calym miescie nie bylo bramy na ktorej nie wisiala wymagana owczesnymi przepisami tabliczka ze jest jakis rzemieslnik.
Na wielu bramach po kilka takich tabliczek bylo.

A ja juz mieszkalem w nowym budownictwie, i nie bylo zadnej takiej tabliczki.
Owszem, czasem sie zdarzaly, lekarz jakis ..

Teraz jest mniej stabilnych malych firm niz bylo kiedys.
Stabilnych czyli takich co maja szanse sie utrzymac.
Lodz byla i jest miastem ciezko pracujacych ludzi.
Tylko kiedys ci ludzie byli duzo bogatsi, za to co zarabiali wiecej mogli kupic.

No ... miesa ? samochodow ? butow ?
Telewizorow ? komputerow ?

Bo o wodce i papierosach to chyba nie wypada wspominac ?
Ale takie np mieszkania ...

Problemu z zatrudnieniem w Lodzi nie ma. Problem jest z wynagrodzieniami, sa niskie. Ale i ceny w sklepach na podstawowe artykuly sa nizsze niz w innych duzych miastach. Czynsze tez sa niskie, miasto wynajmuje mieszkania w wyremontowanych kamienicach za 8-12 zl/m?, brutto oczywiscie.
Wolnych mieszkan jest do oporu.

We Wroclawiu chyba nie ma. Tzn sa - ale prywatne.
Za to np w Walbrzychu ceny mieszkan sa smieszne - ale to rudery do remontu.

W prywatnych kamienicach jest roznie z czynszami. Sprzedanie mieszkania w Lodzi jesli sprzedajacy nie opusci 20-30% od ceny jest w zasadzie niemozliwe za zycia sprzedajacego. Lodz jest strasznie zaniedbana. Za komuny byla dojna krowa.
Gdyby nie wojna Lodz byla by prawdopodobnie najbogatszym miastem w Europie. Zaszkodzil jej bardzo socjalizm. Z wojny wyszla bez zniszczen, wieksza i bardziej rozwninieta. Lodz byla w Rzeszy i dostala duzo kasy na rozwoj.

A przy okazji Niemcy pozbyli sie starych wlascicieli, wiec teraz macie nadmiar mieszkan komunalnych...

W wojne do przemyslu wlokienniczego dolozono elektryczny, maszynowy, precyzyjny itp.  Na razie Lodz jest w dolku. Wyjdzie z niego jak liczba mieszkancow spadnie do >jakis szesciuset tysiecy, i wtedy zacznie sie w sposob niczym nie ograniczony rozwijac. Szkoda ze tego nie dozyje bo stanie sie to za 30-40 lat.
Taka ciekawostka. Przed wojna na 1/4 dzisiejszej powierzchni Lodzi zylo pol miliona ludzi.

We  Wroclawiu tez ciekawie - mam wrazenie, ze Niemcy sie gniezdzili na polowie dzisiejszego obszaru.
Inna sprawa, ze sporo z tego obszaru to juz po PRL zabudowane.

Ale ... to nie takie dziwne.
Z braku samochodow komunikacja byla uciazliwa. Miasta musialy byc zwarte.
Ale tramwaj elektryczny wymyslono przeciez 100 lat temu i juz bariera spadla.

Berlin sprawia na mnie wrazenie strasznie rozleglego, dosc luznego ... tylko ciekaw jestem czy to nie skutek zniszczen wojennych, ewentualnie stref okupacyjnych.

W Lodzi bylo najwieksze zageszczenie ludzi ja kilometr kwadratowy na swiecie. Przed I Wojna Swiatowa ceny za grunty w centrum byly tak wysokie ze zaczeto stawiac >wiezowce. Pierwszy oddano do uzytku w 1911 roku. Mial 35 metrow i byl budowany w amerykanskiej technologii szkieletowej. Przez jakis czas byl najwyzszym budynkiem >w Polsce.

Slynny budynek PASTy w Warszawie - 51m, 1908 ukonczono budowe.

A teraz widzisz - Detroit zbanktrutowalo. Za duzo samochodow wyprodukowali :-)

Potem byla wojna i nie stawiano wiezowcow. Budynek stoi do dzisiaj i jest w nim hotel Savoy. W latach siedemdziesiatych wedlug prognoz demograficznych w Lodzi w roku 2000 mialo mieszkac poltora miliona ludzi a dzisiaj prawie dwa miliony. Wyznaczono wtedy trase metra i zrobiono dokumentacje geologiczna. Na bazie tej dokumentacji za moment bedzie drazony pod miastem tunel dla pociagow majacy polaczyc dwa glowne kolejowe.
Przy okazji ma powstac kolejowe metro i co najwazniejsze ma tunelem jechac tranzyt pociagow z Chin
do towarowego portu lotniczego jaki ma byc zbudowany piecdziesiat kilometrow za Lodzia.

Chyba, ze PiS przerznie kolejne wybory, i nowy rzad radosnie skresli nowe lotnisko z planu :-)

Amazona tam macie ?
Pod Wroclawiem pakuja zawziecie, ale potem o ile wiem to tiry z paczkami jada na lotnisko do Drezna.

Jak sobie jakis kurier wybuduje sortownie na lotnisku pod Lodzia, to moze i Amazon sie pojawi :-)

Ale mimo dwoch pakowni w Polsce, to firma jest nadal "nur fur Deutsche" :-)


J.

Data: 2017-08-25 14:21:20
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik "ddddddddddddd"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 24.08.2017 o 18:28, Zenek Kapelinder pisze:
Zaklady Marchlewskiego zatrudnialy w szczytowym okresie ok 18 tysiecy pracownikow. Teraz jest tam jedno z wiekszych w Europie centrow handlowo rozrywkowych. Jak jest tam zatrudnionych 2000 ludzi to maks.

jestem sporo m³odszy wiêc nie wiem - ile wtedy osób pracowa³o na swoim, a ile teraz? te 16.000 ludzi nie ma od tego czasu pracy?

Ma, bo zasilek dla bezrobotnych nie jest wieczny :-)

Tylko ze czesc z nich ma prace w Londynie :-)

J.

Data: 2017-08-24 18:52:39
Autor: re
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie


U¿ytkownik zzz

Dzi¶ te¿ jakos mimo ¿e mase rzeczy sie automatyzuje i komputeryzuje to ludzie jednak sobie zajêcie znajduja i nadal bezrobocie nawet w najbardziej rozwinietych krajach jest na poziomie 5-7-10% a to co u nas uskuteczniono obalaj±c w latach 90-tych kopalnie, huty, przêdzalnie mocno przeczy waszym sugestiom.
-- -
Podatki wzros³y, trzeba pracowaæ bez po¿ytku

Data: 2017-08-25 09:11:41
Autor: Adam
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 2017-08-24 o 12:27, sczygiel@gmail.com pisze:
(...)
Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia które s± spowodowane postêpem technicznym a nie krachami finansowymi?


Z moich rejonów:

Stomil Dêbica - tam, gdzie wcze¶niej przy której¶ z linii technologicznych pracowa³o co najmniej kilkudziesiêciu pracowników, dzi¶ jeden cz³owiek nudzi siê, naciskaj±c kilka przycisków na dniówkê pracy.
Kilka tysiêcy ludzi zwolniono.

Kombinat Igloopol - kilkana¶cie tysiêcy osób w samym zak³adzie macierzystym pracowa³o, do tego kilka mniejszych zak³adów w okolicach.

Zak³ady WUCH (Wytwórnia Urz±dzeñ Ch³odniczych) - kilka tysiêcy w samym zak³adzie macierzystym.

Do tego mniejsze zak³ady: farby, lakiery, mechaniczne.

By³y hotele, w tym wysokiej klasy, by³y Pewexy i Baltony, by³y o¶rodki wypoczynkowe, by³y przyzak³adowe sto³ówki, szpitale, szko³y, domy kultury, kina.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-08-25 03:43:39
Autor: sczygiel
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu pi±tek, 25 sierpnia 2017 09:11:42 UTC+2 u¿ytkownik Adam napisa³:
W dniu 2017-08-24 o 12:27, sczygiel@gmail.com pisze:
> (...)
> Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia które s± spowodowane postêpem technicznym a nie krachami finansowymi?
>

Z moich rejonów:

Stomil Dêbica - tam, gdzie wcze¶niej przy której¶ z linii technologicznych pracowa³o co najmniej kilkudziesiêciu pracowników, dzi¶ jeden cz³owiek nudzi siê, naciskaj±c kilka przycisków na dniówkê pracy.
Kilka tysiêcy ludzi zwolniono.

Kombinat Igloopol - kilkana¶cie tysiêcy osób w samym zak³adzie macierzystym pracowa³o, do tego kilka mniejszych zak³adów w okolicach.

Zak³ady WUCH (Wytwórnia Urz±dzeñ Ch³odniczych) - kilka tysiêcy w samym zak³adzie macierzystym.

Do tego mniejsze zak³ady: farby, lakiery, mechaniczne.

By³y hotele, w tym wysokiej klasy, by³y Pewexy i Baltony, by³y o¶rodki wypoczynkowe, by³y przyzak³adowe sto³ówki, szpitale, szko³y, domy kultury, kina.


Majster, ja o statystyce a ty o detalach.

Oczywiste jest to co napisales ale to nie odnosi sie do tego co napisalem i tego co tem wy¿ej by³o próbowane wmówiæ.

Inaczej:
Ile % bezrobocia jest w tych miejscach? Skoro ten stomil sie zmniejszyl z kilkadziesi±t do 1 to znaczy ze powinno byc tam pi*oko 70% bezrobocie. Jest?

Rozumiesz ze rozmawiamy o zupe³nie róznych sprawach?

Data: 2017-08-25 10:16:17
Autor: cef
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
W dniu 2017-08-25 o 09:11, Adam pisze:
W dniu 2017-08-24 o 12:27, sczygiel@gmail.com pisze:
(...)
Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia które s± spowodowane postêpem technicznym a nie krachami finansowymi?


Z moich rejonów:

Stomil Dêbica - tam, gdzie wcze¶niej przy której¶ z linii technologicznych pracowa³o co najmniej kilkudziesiêciu pracowników, dzi¶ jeden cz³owiek nudzi siê, naciskaj±c kilka przycisków na dniówkê pracy.
Kilka tysiêcy ludzi zwolniono.

Kombinat Igloopol - kilkana¶cie tysiêcy osób w samym zak³adzie macierzystym pracowa³o, do tego kilka mniejszych zak³adów w okolicach.

Zak³ady WUCH (Wytwórnia Urz±dzeñ Ch³odniczych) - kilka tysiêcy w samym zak³adzie macierzystym.

Do tego mniejsze zak³ady: farby, lakiery, mechaniczne.

By³y hotele, w tym wysokiej klasy, by³y Pewexy i Baltony, by³y o¶rodki wypoczynkowe, by³y przyzak³adowe sto³ówki, szpitale, szko³y, domy kultury, kina.

Jeste¶ pewny, ¿e oni tam pracowali?
Raczej tylko przychodzili do pracy.

Data: 2017-08-24 18:51:10
Autor: re
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie


U¿ytkownik "T."

Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?


Podobne zastrze¿enia mieli ludzie ok. 120 lat temu, jak kasowano konie i
wprowadzano samochody. Biadolenia by³o niema³o. A jeszcze wcze¶niej
zastanawiano sie, ¿e je¶li stopa ¿yciowa ludzi wzro¶nie i ka¿dy w Pary¿u
bêdzie mia³ konia, to to miasto utonie w koñskim ³ajnie. :-)
-- -
Raczej jak maszyny w fabrykach montowano na parê albo i nie parê

Data: 2017-08-24 11:23:47
Autor: J.F.
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:9c74149f-db23-4b4e-9bdf-63fd2e5d8d62@googlegroups.com...
Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow.
Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych.
Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana.
Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow.

Za to moga miec przekladnie, potrzebuja falownikow, ladowarek ...

Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy.

Ale te elektryczne silniki ktos musi robic.
Wiec o producentow rozrusznikow i alternatorow sie nie martw.

A reszta ... no coz, bedzie sie musiala przekwalifikowac, moze nie az tak bardzo, bo silnik elektryczny wymaga obudowy - byc moze odlewanej, blachy wymagaja prasy,

Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic,

Spokojnie, ropa jeszcze dlugo bedzie potrzebna.
A jesli bedzie tansza, to nowe zastosowania sie otworza.

panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.

Wroca do wypasu koz i owiec :-)

Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow.
Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych.
Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

Nadal beda pracowac.
Elektryczny samochod ciagle wymaga karoserii, szyb, foteli, wiazek przewodow, hamulcow itp.
I wymaga dodatkowych materialow - miedzi, litu, litu w bateriach mniejszosc,

Martwic sie trzeba, jak sie okaze, ze Chinczycy nadal robia to taniej .... no coz, moj ulubiony przyklad z karta pamieci i kiblem ciagle obowiazuje ...

J.

Data: 2017-08-24 22:58:12
Autor: __Maciek
Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie
Wed, 23 Aug 2017 13:41:00 -0700 (PDT) Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisa³:

Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie
w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic,

Pod warunkiem ¿e samoloty te¿ bêd± elektryczne, no i ¿e kto¶ wymy¶li
jak z pr±du elektrycznego produkowaæ tworzywa sztuczne i ca³± masê
innych potrzebnych chemikaliów. :-)

Na pocz±tku zegarki elektroniczne by³y drogie

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona