Data: 2009-11-17 18:38:05 | |
Autor: J.F. | |
Na prad | |
http://www.tvn24.pl/-1,1629129,0,1,w-warszawie-zatankujesz-prad,wiadomosc.html "Na warszawskim Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 otwarto pierwszą stację ładowania elektrycznych samochodów. Nową inwestycję otworzyła prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, a w projekcie udział wzięły zarówno władze miasta, jak i dostawca prądu RWE Polska. Zdaniem producenta elektrycznych pojazdów z Pruszkowa, za 100 kilometrów przejechanych takim autem zapłacimy jedynie 3 złote. [...] Jak zauważa inny dziennikarz TVN Turbo Michał Trocki, jest też inny problem - w Warszawie jest tylko jeden w pełni elektryczny samochód - prototyp należący właśnie do firmy z Pruszkowa. Wygląda więc na to, że klientów na nowej stacji, przynajmniej przez jakiś czas, będzie brakować." Kto ma blisko niech podpatruje jak to sie rozwinie. A swoja droga ciekawe .. ktos wietrzy w tym dobry interes, czy ktos ma dobre plecy ? No ale kiedys w koncu trzeba to bledne kolo rozerwac. A potem zamontuja GPS i sie skonczy :-) -- J. |
|
Data: 2009-11-17 15:22:04 | |
Autor: smila | |
Na prad | |
J.F. wrote:
tu mozna zamowic za 89tys euro http://www.teslamotors.com/ |
|
Data: 2009-11-17 22:26:52 | |
Autor: Waldek Godel | |
Na prad | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 15:22:04 -0700, smila napisał(a):
tu mozna zamowic za 89tys euro A tysiąc baksów za transformatorek z 230 na 110 już wliczony czy ekstra trzeba płacić? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-18 10:32:36 | |
Autor: J.F. | |
Na prad | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:6mkak2c0hwmu$.dlglepper.institute.com...
Dnia Tue, 17 Nov 2009 15:22:04 -0700, smila napisał(a): Jakbys przeczytal FAQ to bys wiedzial ze wliczony :-) J. |
|
Data: 2009-11-17 18:00:31 | |
Autor: Servant | |
Na prad | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej
za 100 kilometrów przejechanych takim autem zapłacimy jedynie 3 złote A wzięli pod uwagę koszt wymiany akumulatorów po... no właśnie, po jakim czasie trzeba będzie aku wymienić? -- Servant |
|
Data: 2009-11-17 19:54:34 | |
Autor: Maverick | |
Na prad | |
Servant pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnejW Priusach liczy sie ok 10 lat (regeneracja po tym czasie) - mysle ze tutaj bedzie podobnie. Poza tym obecnie jest to gadzet - drogi gadzet, nie majacy nic wspolnego z mysleniem. Lekko liczac mozna kupic np nowe Punto i jezdzic po 10 lat po miescie (przebiegi ok 10-15kkm) - i dopiero zrowna sie cenowo z nowym "autem" elektrycznym (tym z Pruszkowa) - a komfort bez porownania. -- Filcowisko http://daffodilum.blogspot.com/ |
|
Data: 2009-11-17 19:47:13 | |
Autor: Servant | |
Na prad | |
Maverick <krzysztofWYTNIJboberWYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej
W Priusach liczy sie ok 10 lat Aż mi się wierzyć nie chce. Ja dawałbym góra dwa lata. -- Servant |
|
Data: 2009-11-18 04:55:19 | |
Autor: Jerry | |
Na prad | |
On 17 Lis, 20:47, Servant <frei...@rcs.cy> wrote:
Maverick <krzysztofWYTNIJboberWYT...@gazeta.pl> napisał(a) w wiadomosci do Ty dajesz dwa lata, a producenci aut elektrycznych 100000 km, czyli jeden wyjeździ to w rok, a inny w 10... |
|
Data: 2009-11-17 20:55:19 | |
Autor: Gregorius | |
Na prad | |
Maverick pisze:
Lekko liczac mozna kupic np nowe Punto i jezdzic po 10 lat po miescie (przebiegi ok 10-15kkm) - i dopiero zrowna sie cenowo z nowym "autem" elektrycznym (tym z Pruszkowa) - a komfort bez porownania. W temacie komfortu i obecnej pory roku zawsze mnie zastanawiało jak w czysto elektrycznych autach rozwiązany jest temat ogrzewania kabiny ... -- Gregorius |
|
Data: 2009-11-17 20:58:26 | |
Autor: J.F. | |
Na prad | |
On Tue, 17 Nov 2009 20:55:19 +0100, Gregorius wrote:
Maverick pisze: Spoko - jak znam zycie elektronika tej mocy musi miec solidne chlodzenie :-) J. |
|
Data: 2009-11-18 18:15:06 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Na prad | |
Użytkownik J.F. napisał:
On Tue, 17 Nov 2009 20:55:19 +0100, Gregorius wrote:Jak kiedyś przeglądałem prospekty z Seicento Elektra czy tam Elettra to miało webasto i mały zbiornik na paliwo do niego :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-11-20 10:17:16 | |
Autor: ąćęłńóśżź | |
Na prad | |
Ogrzewanie to jeszcze, ale co z klimą??
;-) JaC -- -- - jak w czysto elektrycznych autach rozwiązany jest temat ogrzewania kabiny. |
|
Data: 2009-11-20 16:35:55 | |
Autor: Massai | |
Na prad | |
ąćęłńóśżź wrote:
Ogrzewanie to jeszcze, ale co z klimą?? Hm, w sumie sprężarce klimy jest chyba obojętne co ją napędza, pasek z silnika spalinowego czy pasek z elektrycznego... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-11-20 16:38:03 | |
Autor: Waldek Godel | |
Na prad | |
Dnia Fri, 20 Nov 2009 16:35:55 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
ąćęłńóśżź wrote: Musisz karmić tego toppostującego młota? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-17 22:42:10 | |
Autor: Karol Y | |
Na prad | |
W temacie komfortu i obecnej pory roku zawsze mnie zastanawiało jak w W wózkach widłowych przypuszczam są podobnej wielkości baterie, a tam rzeczywiście trochę ciepła podczas intensywnego działania wydzielają. Jak co, zawsze zostanie elektryczny grzejniczek ;-) -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-11-17 18:44:05 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Na prad | |
J.F. pisze:
A potem zamontuja GPS i sie skonczy :-) BTW, to taka warsiawska włoszczowa ? :) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2009-11-17 19:17:36 | |
Autor: J.F. | |
Na prad | |
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl>
J.F. pisze: No wiesz - LPG tez kiedys dobre nie bylo, bo nie bylo gdzie zatankowac, a stacji nie bylo, bo klientow nie bylo. A wczesniej to samo bylo z samochodem - konna bryczka to jest to, obrok wszedzie kupisz :-) J. |
|
Data: 2009-11-17 18:39:19 | |
Autor: Waldek Godel | |
Na prad | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:17:36 +0100, J.F. napisał(a):
No wiesz - LPG tez kiedys dobre nie bylo, bo nie bylo gdzie zatankowac, a stacji nie bylo, bo klientow nie bylo. Tylko w przypadku prądu "stacja tankowania" nie ma żadnego sensu, bo nikt tam nie będzie stał i czekał 10 godzin aż się naładuje. Takie rzeczy muszą byc montowane powszechnie w miejscach gdzie parkują auta, czyli na parkingach osiedlowych i przy biurowcach. Sens miałby parkomat z ładowaniem auta, ale też musiałoby ich być znacznie więcej W zasadzie rozsądne byłoby, żeby latarnie uliczne miały gniazdka i automat wrzutowy, zysk ze sprzedaży prądu pokryłby koszt instalacji automatu. A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły masowo - w końcu miedź w środku.. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-17 19:51:36 | |
Autor: Karol Y | |
Na prad | |
A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-) -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-11-17 22:11:51 | |
Autor: Grejon | |
Na prad | |
Karol Y pisze:
A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas ładowania. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-11-17 22:39:43 | |
Autor: Karol Y | |
Na prad | |
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-) Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna zaraz. Ale jak zaczną to może ładowanie na odległość? W TEDdzie coś tam ostatnio widziałem. -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-11-17 22:46:13 | |
Autor: Grejon | |
Na prad | |
Karol Y pisze:
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-) Nigdy nie widziałeś auta na cegłach zamiast kół? :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-11-17 23:26:32 | |
Autor: Karol Y | |
Na prad | |
Nigdy nie widziałeś auta na cegłach zamiast kół? :) A to właściciel nie poszedł po prostu z nimi do gumiarza? ;-P -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-11-17 23:29:52 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Na prad | |
Karol Y wrote:
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-) Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne" rzeczy - jak najbardziej :| -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2009-11-18 08:17:25 | |
Autor: Lukasz | |
Na prad | |
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"
Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne" rzeczy - jak najbardziej :| kola tez... zdarzylo sie niedaleko mojego domu... poza tym w ciagu 2 lat zginely mi: antena cb (wiem wiem trzeba zdejmowac, ale jak trzeba bylo to wracalem z pracy o 1-2a.m i wstawalem o 5:00 i ten jeden raz !! nie mialem juz sily wracac po antene) poza tym zaslepki do felg, nadajniki przemyslowe z tylnego siedzenia (ciemna folia nic nie daje), ojcu lusterko (zlodzieja zlapalem ale sprawe umorzono, bo "podejrzanego nie ma w miejscu zameldowania" a jest on potrzebny do kontynuowania sprawy hahahahahahaha - to jest w tym wszystkim najlepsze, jak sam sobie nog nie polamie albo kogos nie zabije to nic mu nie zrobia... -- Niedaleko pada elektryk od kombinerek... Pozdrawiam! Lukasz |
|
Data: 2009-11-18 10:22:43 | |
Autor: Massai | |
Na prad | |
Tomasz Chmielewski wrote:
Karol Y wrote: Hm, kabel "zamknięty" metalową zasuwką na latarni, tak żeby wtyczkę z latarni dało się wyjąć tylko po wpisaniu kodu? No i po stronie samochodzu "wyciagany" jak z odkurzacza. Życzę miłych wrażeń temu kto by chciał taki kabel pod napięciem ciąć ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-11-18 11:28:02 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Na prad | |
Massai wrote:
Tomasz Chmielewski wrote: Polak potrafi (ukrasc np. kable kolejowe, do zasilania lokomotyw). -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2009-11-18 10:34:09 | |
Autor: Massai | |
Na prad | |
Tomasz Chmielewski wrote:
Massai wrote: No, ale w tłumie przechodniów? I sypiące się iskry? -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-11-18 11:50:15 | |
Autor: Adam K. | |
Na prad | |
Massai pisze:
Tomasz Chmielewski wrote:Polak sobie poradzi. Naród złodziei ma 40 lat doświadczenia. Nie takie rzeczy tu sie kradnie :) |
|
Data: 2009-11-18 16:35:00 | |
Autor: Grejon | |
Na prad | |
Massai pisze:
Hm, kabel "zamknięty" metalową zasuwką na latarni, tak żeby wtyczkę z Mało to złomiarzy się usmażyło gdy chcieli stację transformatorową rozebrać? -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-11-17 20:17:43 | |
Autor: AL | |
Na prad | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:17:36 +0100, J.F. napisał(a): w 30 minut aku maja sie zaladowac do 80%, czyli z duzym prawdopodobienstwem wystarczy na dojazd do celu przeznaczenia (a w miedzyczasie zrobisz zakupy) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2009-11-17 21:53:30 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Na prad | |
On 2009-11-17, AL <adam@skads.tam> wrote:
w 30 minut aku maja sie zaladowac do 80%, czyli z duzym prawdopodobienstwem wystarczy na dojazd do celu przeznaczenia (a w miedzyczasie zrobisz zakupy) Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru prądu. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-11-17 20:58:38 | |
Autor: Waldek Godel | |
Na prad | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 21:53:30 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru Jakie skoki poboru prądu? Przecież to się będzie ładowało mniejszym prądem niż pobiera grzejnik elektryczny na ścianie... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-17 23:20:43 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Na prad | |
On 2009-11-17, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski PS: gratuluję mocy grzejników... |
|
Data: 2009-11-17 22:35:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
Na prad | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co uuuuu... pała z fizyki... oj.. pała... (hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty. 200x13=2600W. Grzejniki nierzadko mają 3kW) -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-18 00:41:22 | |
Autor: J.F. | |
Na prad | |
On Tue, 17 Nov 2009 22:35:15 +0000, Waldek Godel wrote:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Tylko ze 2.5kW * 0.5h = 6 minut pracy silnika malucha. Wiecej tych akumulatorow musi byc. J. |
|
Data: 2009-11-18 14:31:20 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Na prad | |
J.F. pisze:
On Tue, 17 Nov 2009 22:35:15 +0000, Waldek Godel wrote: Pierwszy serejny Misiek IMIEV na by naladowac sie na full potrzebuje 64kW mocy :) |
|
Data: 2009-11-18 14:35:27 | |
Autor: J.F. | |
Na prad | |
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0t0u$pt1$2inews.gazeta.pl...
J.F. pisze: Nie 64kW mocy, tylko zapewne 64kWh energii. A to moze byc 6kW przez 10h, a moze 30kW przez 2h, a moze jeszcze inaczej potrafia. Dla przypomnienia - zelazko ma 2kW, przyzwoity przeplywowy ogrzewacz wody z 15 kW. J. |
|
Data: 2009-11-18 14:51:32 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Na prad | |
J.F. pisze:
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0t0u$pt1$2inews.gazeta.pl... Tfuuu 64kW w 15 minut o to mi chodzilo. |
|
Data: 2009-11-18 08:14:08 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Na prad | |
On 2009-11-17, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co Nie tak prosto. (hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty. A teraz policz parę drobiazgów: a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów. b) policz przekroje przewodów, które by miały to przenieść (mówię o części niskonapięciowej) c) policz strany na prostowniku oraz oszacuj ilość energii potrzebnej na jego schłodzenie. d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej równo będą dojeżdżać do pracy i podłączać się do zasilania. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-11-18 08:39:58 | |
Autor: Waldek Godel | |
Na prad | |
Dnia Wed, 18 Nov 2009 08:14:08 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
A teraz policz parę drobiazgów: O czym ty do mnie rozmawiasz? To przeliczył producent auta, a zasilanie jest sieci 110/230, gdzie prąd jest stosunkowo niski. Napisałem - 11A plus straty, całość powinna się zmieścić w 15A zasilajacych auto w trybie szybkim. To nie jest tragedia, byle mała spawareczka tyle bierze. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-18 14:32:27 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Na prad | |
O czym ty do mnie rozmawiasz? To przeliczył producent auta, a zasilanie Zacytuje Jeśli chodzi o Mitsubishi iMiEV to do ładowania w przeciągu minuty potrzebujemy już ponad 1 MW mocy. Tesla Model S (ten ladny cabrio podpiety wczoraj) potrzebowałaby natomiast ponad 4,2 MW mocy, aby uzupełnić energię w minutę. |
|
Data: 2009-11-18 08:56:42 | |
Autor: Servant | |
Na prad | |
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej
a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów. Kiedyś na Discovery pokazywali taki warsztacik co sie zajmował przerabianiem samochodów z klasycznymi silnikami na elektryczne. Wkladali tam ok 20 szt akumulatorów, które wyglądały na 60Ah. Max prąd ładowania 60Ah to 15A. Czyli mamy 300 A po stronie wtórnej Zatem na pierwotnej ok 16A Dodajmy do tego sprawność 75% i mamy 28A d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcejW skali całego miasta, to nie wyjdzie tak dużo. Poza tym mało kto jadąc do pracy będzie "tankował", bo najzwyczajniej w świecie nie będzie miał na to czasu. -- Servant |
|
Data: 2009-11-18 09:46:35 | |
Autor: Servant | |
Na prad | |
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a) w
wiadomosci do grupy dyskusyjnej A teraz policz parę drobiazgów:Weźmy ze 20 aku 60Ah Mała dygresja: kiedys na Discovery pokazywali jakąś garażową firemke co to robiła przeróbki seryjnych samochodów na elektryczne. Po tej operacji jeździły i nawet miały niezłe przyspieszenie. Instalowali tak ok. 20 szt. zwykłych akumulatorów. No to liczymy: Max prąd ładowania 1 aku 60Ah = 15A 20x15A = 300A (po wtórnej stronie) Jeżeli doliczymy typową sprawność prostownika (75%) to po pierwotnej nam wyjdzie ok 28A b) policz przekroje przewodów, które by miały to przenieść (mówię o 150mm2 Trzeba przyznać, że sporo. Średnica ok 14 mm, ale tego nie przeskoczymy. c) policz strany na prostowniku policzyłem wyżej oraz oszacuj ilość energii potrzebnej na Pomijalnie mała w porównaniu do reszty. d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej W skali miasta to nie jest tak dużo. Tym bardziej, że mało kto będzie "tankował" w drodze do pracy, bo i tak zazwyczaj się śpieszy. -- Servant |
|
Data: 2009-11-18 13:27:54 | |
Autor: Waldek Godel | |
Na prad | |
Dnia Wed, 18 Nov 2009 09:46:35 +0000 (UTC), Servant napisał(a):
No to liczymy: dobra, darujcie sobie te wyliczenia, oficjalne dane poboru prądu Tesli Roadstera: 230V, ładowanie szybkie 3-3.5 godziny prądem 80A (najprawdopodobniej z 3 faz) 110V, ładowanie wolne z jednej fazy, ponad 32 godziny, 15A 230V, ładowanie średnie, 7 godzin - 40A Zapas energii: 53 kWh Podobno Tesla S ma mieć 94 kWh - ciekawe jak to będa ładować... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-18 17:21:40 | |
Autor: Servant | |
Na prad | |
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej
230V, ładowanie szybkie 3-3.5 godziny prądem 80A (najprawdopodobniej z 3 No to wychodzi 18,4 kVA. Zakładam, (nie wiem czy słusznie, ale niech tam) że cosinus fi taki prostownik ma ok 0,7 to nam daje 12,88 kW Ładujemy 3,5 godz. skutkiem tego mamy ok 45kWh... Upss... nie wyszło. żeby wyszło rzeczone 53kWh, to współczynnik mocy takiego prostownika powinien wynosić ok. 0,83. Są takie? No i oczywiście żadnych innych strat. Coś mi tu nie gra. Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu. Cena takiego ładowania to ok. 15,5 zlotego. Ciekawym ile km można na tym przejechać. Ale i tak wydaje się taniej niż oktanach. -- Servant |
|
Data: 2009-11-18 23:55:17 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Na prad | |
On 2009-11-18, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Dnia Wed, 18 Nov 2009 09:46:35 +0000 (UTC), Servant napisał(a): To co z tymi jedenastoma amperami przy ładowaniu półgodzinnym, hę? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-11-18 20:26:10 | |
Autor: pebro | |
Na prad | |
Użytkownik "Servant" <freinag@rcs.cy> napisał w wiadomości news:Xns9CC76DA0A6A33freinagrcscy127.0.0.1... Nie trzeba szukać po Discovery, garażowa firma w Polsce przerabiająca na elektryczne: http://www.samochodyelektryczne.pl/ -- Pozdrawiam Paweł /pebro/ |
|
Data: 2009-11-19 11:23:11 | |
Autor: kamil | |
Na prad | |
"pebro" <pebro@usun_to.wp.pl> wrote in message news:he1ifb$ot0$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nie trzeba szukać po Discovery, garażowa firma w Polsce przerabiająca na Jesli ich przerobki wygladaja tak jak strona, to chyba podziekuje. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-11-19 21:23:59 | |
Autor: pebro | |
Na prad | |
Uzytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisal w wiadomosci news:he39r0$715$1inews.gazeta.pl...
Jesli ich przerobki wygladaja tak jak strona, to chyba podziekuje. Nie wiem, nie widzialem. Wolalbys, aby przeróbki robil zdolny webmajster, bo ja wole gorsza strone a przeróke zrobina przez elektryka-mechanika? Widze, ze jednak wszyscy kupuja oczami ;-) Ekonomicznie przy obecnych cenach przeróbki malo uzasadnione. Osiagi mniejsze niz na benzynie/gazie/ropie, koszt przeróbki spory (~20kpln). -- Pozdrawiam Pawel /pebro/ |
|
Data: 2009-11-18 14:30:31 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Na prad | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Mistubishi Imiev by naladowac sie w 15 minut potrzebuje 64kW :) wiec o czym mowa ? Tesla Roadster czyli to co stalo wczoraj tylko 280kW A ty tu z jakims grzejniczkiem mi wyjezdzasz |
|
Data: 2009-11-17 23:46:36 | |
Autor: masti | |
Na prad | |
Dnia piÄknego Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, osobnik zwany Krzysiek
Kielczewski wystukaĹ: On 2009-11-17, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote: paĹa z elektryki. A to jakiĹ problem jest jak siÄ stacjÄ przygotuje? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2009-11-18 08:07:49 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Na prad | |
On 2009-11-17, masti <gone@to.hell> wrote:
Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru Uzasadnij. A to jakiś problem jest jak się stację przygotuje? Możesz wziąć pod uwagę, że to były dane dla jednego, nie zbyt wielkiego, akumulatora? Jeden samochód takich akumulatorów będzie miał o wiele więcej. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-11-18 12:27:17 | |
Autor: Paweł Ubysz | |
Na prad | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhg779v.q54.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl... On 2009-11-17, masti <gone@to.hell> wrote: Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie zaistnieje ;-) |
|
Data: 2009-11-18 12:42:54 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Na prad | |
On 2009-11-18, Paweł Ubysz <puby@WYWALwp.pl> wrote:
Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie zaistnieje ;-) Na razie na pewno :) A tak serio to ciekawy jestem, czy technologia się przypadkiem nie rozwinie w stronę szybkiej wymiany akumulatorów na naładowane, a nie powolnego ładowania własnych. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-11-18 13:14:13 | |
Autor: J.F. | |
Na prad | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com>
Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie Poczekamy, zobaczymy. Byc moze technologia bedzie jednak hybrydowa - na codzien jezdzisz po miescie, ladujesz w nocy w garazu, a jak trzeba dalej - odpala sie silnik spalinowy. A moze juz ogniwo paliwowe. Niewykluczone sa tez tankowane akumulatory - np sodowo-siarkowy, w razie potrzeby wystarczy nalac swiezego sodu i siarki. J. |
|
Data: 2009-11-20 10:12:44 | |
Autor: ąćęłńóśżź | |
Na prad | |
Jak z laptopami i komórkami?
JaC -- -- - czy technologia się przypadkiem nie rozwinie w stronę szybkiej wymiany akumulatorów na naładowane, a nie powolnego ładowaniawłasnych. |
|
Data: 2009-11-18 14:15:26 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Na prad | |
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2009-11-17, AL <adam@skads.tam> wrote: Domowa nie ale "stacje tankowania spokojnie" |
|
Data: 2009-11-18 14:08:16 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Na prad | |
Tylko w przypadku prądu "stacja tankowania" nie ma żadnego sensu, bo nikt Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i lacza zasilajacego. Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z drugiej strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy |
|
Data: 2009-11-18 09:32:05 | |
Autor: rzymo | |
Na prad | |
On 18 Lis, 13:08, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
(...) to tylko kwestia "stycji" i lacza Stacja ładowania na każdym dworcu PKP, przy którym jest trakcja? :) (a np. w takiej Iławie Głównej to nawet cały parking) |
|
Data: 2009-11-19 12:44:30 | |
Autor: J.F. | |
Na prad | |
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0rll$g2m$8inews.gazeta.pl...
Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i lacza zasilajacego. Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z drugiej strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy Oprocz wydolnosci zasilania jest jeszcze sam akumulator. Zbyt szybkie ladowanie moze byc niewykonalne lub szkodliwe. Modelarze co prawda trenuja 15 minutowe ladowanie NiMH i Li-ion, z pozytywnym skutkiem. J. |
|
Data: 2009-11-19 12:01:15 | |
Autor: kamil | |
Na prad | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:he3b2s$cfs$1news.onet.pl... Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0rll$g2m$8inews.gazeta.pl... Jaka pojemnosc maja akumulatory w modelach? |
|
Data: 2009-11-19 14:12:44 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Na prad | |
kamil wrote:
np. 5Ah 7.2V PRzy czym rozładowują jeszcze szybciej niż ładują (koło 10min). Ale co to ma do rzeczy? pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-11-19 14:40:57 | |
Autor: Massai | |
Na prad | |
Sebastian Kaliszewski wrote:
kamil wrote: hm, w Tesli stosują własnie taki duże packi małych aku. Ciekawe czemu nie można ich ładowac tak szybko... Moze to jest kwestia trwałości, może samej wydolności okablowania? Głupi rozrusznik w samochodzie który ma parę koni - dłużej kręcony grzeje kable jak diabli. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-11-19 21:13:41 | |
Autor: J.F. | |
Na prad | |
On Thu, 19 Nov 2009 14:40:57 +0000 (UTC), Massai wrote:
> Jaka pojemnosc maja akumulatory w modelach? A moze chlodzenia - jeden czy dwa chlodzi sie sam, jeden w srodku pakietu tysiaca juz nie. J. |
|
Data: 2009-11-17 20:16:35 | |
Autor: AL | |
Na prad | |
J.F. pisze:
w telekspresie podali, ze ten sam (vel Cree) z Pruszkowa jest niekompatybilny z ta stacja (lub odwrotnie) - wiec tam nie 'zatankuje' :) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2009-11-18 12:45:15 | |
Autor: ąćęłńóśżź | |
Na prad | |
Fajnie, że wymiana akumulatorów co 2-3 lata za darmo ;-))
BTW znajomy miał motorówkę napędzaną silninkiem elektrycznym, z konkretną mocą, narciarzy ciągaliśmy - ale chodziło o licencję na użytkowanie na prywatnym jeziorze (za granicą), bo ekonomicznie taniej wychodzi eksploatacja silnika spalinowego. I zawsze z kilkunastu aku parę było padniętych i odłączonych (a biedny nie jest, ale chociażby zachodu dużo). JaC -- -- - Zdaniem producenta elektrycznych pojazdów z Pruszkowa, za 100 kilometrów przejechanych takim autem zapłacimy jedynie 3 złote. |
|
Data: 2009-11-18 16:56:43 | |
Autor: kogutek | |
Na prad | |
Jest jeden i więcej nie będzie. Interes polega nie na tym żeby fabrykę samochodów elektrycznych zrobić. Myk polega na wzięciu wszystkich możliwych dotacji i dopłat. A sporo ich jest jak się ma dojście i wiadomo z kim się nimi podzielić. Samochodów elektrycznych nie ma i nie będzie bo nie ma prądu. Pół Ameryki było bez prądu bo się ciepło zrobiło i ludzie klimatyzatory włączyli. Jak by było prądu pod dostatkiem to koncerny samochodowe miały by w ofercie samochody spalinowe i elektryczne. Samochody produkuje się w fabrykach a nie w spółkach wynajmujących tylko biuro. -- |
|
Data: 2009-11-19 11:27:41 | |
Autor: kamil | |
Na prad | |
"kogutek" <kogutek44@op.pl> wrote in message news:395f.00000266.4b04193bnewsgate.onet.pl...
Jest jeden i więcej nie będzie. Interes polega nie na tym żeby fabrykę Jedyny rozsadny glos w dyskusji. Juz teraz europa straszy, ze infrastruktura polegnie pod obciazeniem w ciagu 10-15 lat. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-11-19 14:17:12 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Na prad | |
kamil wrote:
"kogutek" <kogutek44@op.pl> wrote in message news:395f.00000266.4b04193bnewsgate.onet.pl... Taa, bo nie da się zbudować nowej... \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-11-19 12:53:04 | |
Autor: kamil | |
Na prad | |
"Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> wrote in message news:bjqft6-51m.ln1bozon.softax.pl...
Jedyny rozsadny glos w dyskusji. Juz teraz europa straszy, ze infrastruktura polegnie pod obciazeniem w ciagu 10-15 lat. Rach-ciach i mamy dziesiatki elektrowni, nowe rozdzielnie, linie WN i nawet podswietlane gniazdka w garazach, zeby latwiej bylo znalezc.. A wszystko po to, zeby produkowac prad z surowcow, ktore skoncza sie za 20 lat. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-11-19 15:03:29 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Na prad | |
kamil pisze:
"Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> wrote in message news:bjqft6-51m.ln1bozon.softax.pl... A elektrownie atomowe ... po bredzeniu ekoterorystow juz slad nie zostal skoro nawet Szwecja buduje. Do tego dochodza zrodla odnawialne. Ale energia elektryczna to POLITYKA. Francja stawia na elektryczne pojazdy bo mam tani prad atomowy i ma w dupie wegiel niemiecki i rope arabska. Jesli chcemy byc niezalezni powinnismy isc w energie atomowa i weglowa i olac beznzyne i gaz. |
|
Data: 2009-11-19 14:29:06 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Na prad | |
kogutek wrote:
http://www.tvn24.pl/-1,1629129,0,1,w-warszawie-zatankujesz-prad,wiadomosc.htmlJest jeden i więcej nie będzie. Interes polega nie na tym żeby fabrykę Nonsens. Takie bzdury wypisuje się od 200lat. Jakiś mundrol ok 140 lat temu powiedział że oświetlenie gazowe miast jest nierealne i nigdy go nie będzie, bo by trzeba przecież całe miasto rozkopać żeby rury położyć. A i jakie astronomiczne koszty! Cóż 20 lat po tej bzdurze Londyn był cały oświetlony gazem. I w ciągu kolejnych kilku lat więszość dużych miast cywilizowanego świata. Pół I nie prądu zabrakło tylko system dystrybucji, który mają za słaby, nie wydolił. Nasz system też w wielu miejscach jest za słaby (patrz Szczecin, patrz północy wschód) a jak go nie będą rozbudowywać to niedługo cały zacznie nie wyrabiać jak amerykański. Ale to nie znaczy że nie da się zbudować. Jak by było prądu pod dostatkiem to koncerny samochodowe miały by w ofercie Nie prawda. Prąd trzeba przechowywać w samochodzie. To jest drogie i ciężkie i na razie nie da się na tym 700km przejechać (a nawet połowy tego). Samochody produkuje się w fabrykach a nie w No i parę elektrycznych produkuje się w fabrykach. Czy to co robią w Pruszkowie to będzie fabryka czy jest tylko chwytakiem na dotacje to inna sprawa i się jeszcze okaże. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-11-19 14:42:44 | |
Autor: Massai | |
Na prad | |
Sebastian Kaliszewski wrote:
Czy to co robią w Pruszkowie to będzie fabryka czy jest tylko Ci z Pruszkowa to nie ci sami co od Carvera? -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-11-19 20:27:16 | |
Autor: kogutek | |
Na prad | |
kogutek wrote:Głupoty piszesz. Tutaj nie ma pieniędzy żeby pielęgniarki i lekarzy zaszczepić na grypę a Ty chcesz system przesyłowy unowocześniać. Ciekawe za co, za pestki z dyni się nie da. Żeby zastąpić w 50 procentach transport miejski oparty na benzynie, elektrycznym trzeba by zbudować w Europie jeszcze raz tyle elektrowni co jest teraz. Nie ma samochodu co na prądzie przejedzie 700 kilometrów. I dokąd nie powstaną nowe technologie, a nie zanosi się na to, magazynowania energii. To takiego samochodu produkowanego seryjnie nie będzie. Do jazdy po mieście nie potrzeba 700 kilometrów, 40 wystarczy w przeważającej liczbie przypadków. 70 to byłby super luksus. Teraz spokojne idzie zrobić taki samochód. A go nie ma. Bo jest wybór. Albo masz światło wieczorem i nie ma takiego samochodu. Albo jest samochód i XX stopień zasilania. Myślisz ze nie było by klientów na elektryczną małą renówkę albo jakiegoś fiata. Szły by jak ciepłe bułeczki. O tamtym zrobionym w jednym egzemplarzu jeżdzidle słyszałem ze dwa lata temu. Robią, mają robić, zrobili, jeszcze robią, przygotowują się do zrobienia, super elektryczny samochód co za 3 zł + inne koszty niewymienione a podbijające koszt eksploatacji tak jak by benzynowe z 4 litry na setkę palił, już jest itd. W tym czasie koncerny samochodowe wypuściły po dwa nowe modele normalnych samochodów. Z ogrzewaniem, dla 5 osób, z klimatyzacją, z radiem i elektrycznie opuszczanymi szybami. Na dodatek kosztują takie auta od 1/3 do 1/2 tego co motorynka z dachem. I palą z 5 litrów na setkę jak jest klima włączona. A za miastem zamiast 60 jadą 160. Przez dwa lata nie sprzedali sztuki i firma istnieje. Jakiś dobry wujek w nich inwestuje. Będę strzelał. Na nazwisko ten wujek ma Budżet. Zgadłem? Za dwa lata wszyscy zapomną a firma pod inną nazwą zacznie robić ogniwa słoneczne do domów. Dostaną znowu dotacje. Podzielą się nimi z kim trzeba i znowu będzie: robią, już zrobili, jeszcze poprawiają, za moment będą. Już jest jedna sztuka. Za 10 lat znowu jakiś super wynalazek. Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką. -- |
|
Data: 2009-11-20 23:02:08 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Na prad | |
On Tue, 17 Nov 2009, J.F. wrote:
Zdaniem producenta elektrycznych pojazdów z Pruszkowa, za 100 kilometrów przejechanych takim autem zapłacimy jedynie 3 złote. Może ktoś tak dla czystego porządku przypomnieć, ile kosztuje przejechania 100km "na benzynę"? Oczywiście po odliczeniu akcyzy i kosztów z nią związanych, w tym VATu od akcyzy, utrzymywaniu potrzebnych urzędników i "urzędników" (w rozumieniu pracowników od strony dostawcy) tudzież mechanizmów zapewniających że benzyna nieoakcyzowana nie zmienia się automagicznie w oakcyzowaną ;) Celem uproszczenia - można przeliczyć ile to wyjdzie np. w USA. Znaczy sugeruję, że nałożenie akcyzy w stosownej wysokości na prąd też jest do przećwiczenia :| (i porównywać trzeba w TEJ wersji, bo akcyza nie została nałożona z dobroci serca i teza że jak auta "przejdą na prąd" to się tam nie pojawi chyba nikomu do głowy nie przychodzi :>) pzdr, Gotfryd |