Na prad

Data: 2009-11-17 18:38:05
Autor: J.F.
Na prad

http://www.tvn24.pl/-1,1629129,0,1,w-warszawie-zatankujesz-prad,wiadomosc.html

"Na warszawskim Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 otwarto pierwszą stację ładowania elektrycznych samochodów. Nową inwestycję otworzyła prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, a w projekcie udział wzięły zarówno władze miasta, jak i dostawca prądu RWE Polska.

Zdaniem producenta elektrycznych pojazdów z Pruszkowa, za 100 kilometrów przejechanych takim autem zapłacimy jedynie 3 złote.
[...]

Jak zauważa inny dziennikarz TVN Turbo Michał Trocki, jest też inny problem - w Warszawie jest tylko jeden w pełni elektryczny samochód - prototyp należący właśnie do firmy z Pruszkowa. Wygląda więc na to, że klientów na nowej stacji, przynajmniej przez jakiś czas, będzie brakować."

Kto ma blisko niech podpatruje jak to sie rozwinie.

A swoja droga ciekawe .. ktos wietrzy w tym dobry interes, czy ktos ma dobre plecy ?
No ale kiedys w koncu trzeba to bledne kolo rozerwac.

A potem zamontuja GPS i sie skonczy :-)

--
J.

Data: 2009-11-17 15:22:04
Autor: smila
Na prad
J.F. wrote:

[...]

tu mozna zamowic za 89tys euro
http://www.teslamotors.com/

Data: 2009-11-17 22:26:52
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Tue, 17 Nov 2009 15:22:04 -0700, smila napisał(a):

tu mozna zamowic za 89tys euro
http://www.teslamotors.com/

A tysiąc baksów za transformatorek z 230 na 110 już wliczony czy ekstra
trzeba płacić?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-18 10:32:36
Autor: J.F.
Na prad
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:6mkak2c0hwmu$.dlglepper.institute.com...
[...]

Jakbys przeczytal FAQ to bys wiedzial ze wliczony :-)

J.

Data: 2009-11-17 18:00:31
Autor: Servant
Na prad
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej

za 100 kilometrów przejechanych takim autem zapłacimy jedynie 3 złote

A wzięli pod uwagę koszt wymiany akumulatorów po...
no właśnie, po jakim czasie trzeba będzie aku wymienić?

--
Servant

Data: 2009-11-17 19:54:34
Autor: Maverick
Na prad
Servant pisze:
[...]

W Priusach liczy sie ok 10 lat (regeneracja po tym czasie) - mysle ze tutaj bedzie podobnie. Poza tym obecnie jest to gadzet - drogi gadzet, nie majacy nic wspolnego z mysleniem.

Lekko liczac mozna kupic np nowe Punto i jezdzic po 10 lat po miescie (przebiegi ok 10-15kkm) - i dopiero zrowna sie cenowo z nowym "autem" elektrycznym (tym z Pruszkowa) - a komfort bez porownania.

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Data: 2009-11-17 19:47:13
Autor: Servant
Na prad
Maverick <krzysztofWYTNIJboberWYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej

W Priusach liczy sie ok 10 lat

Aż mi się wierzyć nie chce.
Ja dawałbym góra dwa lata.

--
Servant

Data: 2009-11-18 04:55:19
Autor: Jerry
Na prad
On 17 Lis, 20:47, Servant <frei...@rcs.cy> wrote:
Maverick <krzysztofWYTNIJboberWYT...@gazeta.pl> napisał(a) w wiadomosci do
grupy dyskusyjnej

> W Priusach liczy sie ok 10 lat

Aż mi się wierzyć nie chce.
Ja dawałbym góra dwa lata.

--
Servant

Ty dajesz dwa lata, a producenci aut elektrycznych 100000 km, czyli
jeden wyjeździ to w rok, a inny w 10...

Data: 2009-11-17 20:55:19
Autor: Gregorius
Na prad
Maverick pisze:

Lekko liczac mozna kupic np nowe Punto i jezdzic po 10 lat po miescie (przebiegi ok 10-15kkm) - i dopiero zrowna sie cenowo z nowym "autem" elektrycznym (tym z Pruszkowa) - a komfort bez porownania.

W temacie komfortu i obecnej pory roku zawsze mnie zastanawiało jak w czysto elektrycznych autach rozwiązany jest temat ogrzewania kabiny ...

--
Gregorius

Data: 2009-11-17 20:58:26
Autor: J.F.
Na prad
On Tue, 17 Nov 2009 20:55:19 +0100,  Gregorius wrote:
Maverick pisze:
[...]

Spoko - jak znam zycie elektronika tej mocy musi miec solidne
chlodzenie :-)

J.

Data: 2009-11-18 18:15:06
Autor: Czarek Daniluk
Na prad
Maverick pisze:

[...]

Jak kiedyś przeglądałem prospekty z Seicento Elektra czy tam Elettra to miało webasto i mały zbiornik na paliwo do niego :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-11-20 10:17:16
Autor: ąćęłńóśżź
Na prad
Ogrzewanie to jeszcze, ale co z klimą??
;-)
JaC

-- -- -

jak w czysto elektrycznych autach rozwiązany jest temat ogrzewania kabiny.

Data: 2009-11-20 16:35:55
Autor: Massai
Na prad
ąćęłńóśżź wrote:

Ogrzewanie to jeszcze, ale co z klimą??
;-)
JaC

Hm, w sumie sprężarce klimy jest chyba obojętne co ją napędza, pasek z
silnika spalinowego czy pasek z elektrycznego...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-20 16:38:03
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Fri, 20 Nov 2009 16:35:55 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

ąćęłńóśżź wrote:

[...]

Musisz karmić tego toppostującego młota?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-17 22:42:10
Autor: Karol Y
Na prad
W temacie komfortu i obecnej pory roku zawsze mnie zastanawiało jak w
czysto elektrycznych autach rozwiązany jest temat ogrzewania kabiny ...

W wózkach widłowych przypuszczam są podobnej wielkości baterie, a tam rzeczywiście trochę ciepła podczas intensywnego działania wydzielają.

Jak co, zawsze zostanie elektryczny grzejniczek ;-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-11-17 18:44:05
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Na prad
J.F. pisze:

A potem zamontuja GPS i sie skonczy :-)

BTW, to taka warsiawska włoszczowa ?     :)

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-11-17 19:17:36
Autor: J.F.
Na prad
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl>
J.F. pisze:
A potem zamontuja GPS i sie skonczy :-)

BTW, to taka warsiawska włoszczowa ?     :)

No wiesz - LPG tez kiedys dobre nie bylo, bo nie bylo gdzie zatankowac, a stacji nie bylo, bo klientow nie bylo.

A wczesniej to samo bylo z samochodem - konna bryczka to jest to, obrok wszedzie kupisz :-)

J.

Data: 2009-11-17 18:39:19
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:17:36 +0100, J.F. napisał(a):

No wiesz - LPG tez kiedys dobre nie bylo, bo nie bylo gdzie zatankowac, a stacji nie bylo, bo klientow nie bylo.

Tylko w przypadku prądu "stacja tankowania" nie ma żadnego sensu, bo nikt
tam nie będzie stał i czekał 10 godzin aż się naładuje. Takie rzeczy muszą
byc montowane powszechnie w miejscach gdzie parkują auta, czyli na
parkingach osiedlowych i przy biurowcach.

Sens miałby parkomat z ładowaniem auta, ale też musiałoby ich być znacznie
więcej
W zasadzie rozsądne byłoby, żeby latarnie uliczne miały gniazdka i automat
wrzutowy, zysk ze sprzedaży prądu pokryłby koszt instalacji automatu.
A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły
masowo - w końcu miedź w środku..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-17 19:51:36
Autor: Karol Y
Na prad
A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły
masowo - w końcu miedź w środku..

W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-11-17 22:11:51
Autor: Grejon
Na prad
Karol Y pisze:
A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły
masowo - w końcu miedź w środku..

W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)

Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas ładowania.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-11-17 22:39:43
Autor: Karol Y
Na prad
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)

Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas ładowania.

Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna zaraz.

Ale jak zaczną to może ładowanie na odległość? W TEDdzie coś tam ostatnio widziałem.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-11-17 22:46:13
Autor: Grejon
Na prad
Karol Y pisze:
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)

Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas ładowania.

Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna zaraz.

Nigdy nie widziałeś auta na cegłach zamiast kół? :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-11-17 23:26:32
Autor: Karol Y
Na prad
Nigdy nie widziałeś auta na cegłach zamiast kół? :)

A to właściciel nie poszedł po prostu z nimi do gumiarza? ;-P

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-11-17 23:29:52
Autor: Tomasz Chmielewski
Na prad
Karol Y wrote:
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)

Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas ładowania.

Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna zaraz.

Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne" rzeczy - jak najbardziej :|

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-18 08:17:25
Autor: Lukasz
Na prad
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"
Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne" rzeczy - jak najbardziej :|

kola tez... zdarzylo sie niedaleko mojego domu...
poza tym w ciagu 2 lat zginely mi: antena cb (wiem wiem trzeba zdejmowac, ale jak trzeba bylo to wracalem z pracy o 1-2a.m i wstawalem o 5:00 i ten jeden raz !! nie mialem juz sily wracac po antene) poza tym zaslepki do felg, nadajniki przemyslowe z tylnego siedzenia (ciemna folia nic nie daje), ojcu lusterko (zlodzieja zlapalem ale sprawe umorzono, bo "podejrzanego nie ma w miejscu zameldowania" a jest on potrzebny do kontynuowania sprawy hahahahahahaha - to jest w tym wszystkim najlepsze, jak sam sobie nog nie polamie albo kogos nie zabije to nic mu nie zrobia...

--
Niedaleko pada elektryk od kombinerek...
Pozdrawiam!

Data: 2009-11-18 10:22:43
Autor: Massai
Na prad
Tomasz Chmielewski wrote:

Karol Y wrote:
> zaraz.

Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne"
rzeczy - jak najbardziej :|

Hm, kabel "zamknięty" metalową zasuwką na latarni, tak żeby wtyczkę z
latarni dało się wyjąć tylko po wpisaniu kodu?
No i po stronie samochodzu "wyciagany" jak z odkurzacza.

Życzę miłych wrażeń temu kto by chciał taki kabel pod napięciem ciąć ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-18 11:28:02
Autor: Tomasz Chmielewski
Na prad
Massai wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:

Karol Y wrote:
[...]

Polak potrafi (ukrasc np. kable kolejowe, do zasilania lokomotyw).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-18 10:34:09
Autor: Massai
Na prad
Tomasz Chmielewski wrote:

Massai wrote:
> z latarni dało się wyjąć tylko po wpisaniu kodu?
> No i po stronie samochodzu "wyciagany" jak z odkurzacza.
> ciąć ;-)

Polak potrafi (ukrasc np. kable kolejowe, do zasilania lokomotyw).

No, ale w tłumie przechodniów? I sypiące się iskry?

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-18 11:50:15
Autor: Adam K.
Na prad
Massai pisze:
Tomasz Chmielewski wrote:

Massai wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:

Karol Y wrote:
[...]

Polak sobie poradzi. Naród złodziei ma 40 lat doświadczenia. Nie takie rzeczy tu sie kradnie :)

Data: 2009-11-18 16:35:00
Autor: Grejon
Na prad
Massai pisze:

[...]

Mało to złomiarzy się usmażyło gdy chcieli stację transformatorową rozebrać?

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-11-17 20:17:43
Autor: AL
Na prad
Waldek Godel pisze:
[...]

w 30 minut aku maja sie zaladowac do 80%, czyli z duzym prawdopodobienstwem wystarczy na dojazd do celu przeznaczenia (a w miedzyczasie zrobisz zakupy)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-11-17 21:53:30
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-17, AL <adam@skads.tam> wrote:

w 30 minut aku maja sie zaladowac do 80%, czyli z duzym prawdopodobienstwem wystarczy na dojazd do celu przeznaczenia (a w miedzyczasie zrobisz zakupy)

Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru
prądu.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-17 20:58:38
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Tue, 17 Nov 2009 21:53:30 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru
prądu.

Jakie skoki poboru prądu? Przecież to się będzie ładowało mniejszym prądem
niż pobiera grzejnik elektryczny na ścianie...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-17 23:20:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-17, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

[...]

Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co
najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów
na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

PS: gratuluję mocy grzejników...

Data: 2009-11-17 22:35:15
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co
najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów
na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu?

uuuuu... pała z fizyki...  oj.. pała...

(hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty.
200x13=2600W. Grzejniki nierzadko mają 3kW)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-18 00:41:22
Autor: J.F.
Na prad
On Tue, 17 Nov 2009 22:35:15 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Tylko ze 2.5kW * 0.5h = 6 minut pracy silnika malucha.

Wiecej tych akumulatorow musi byc.

J.

Data: 2009-11-18 14:31:20
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad
J.F. pisze:
[...]

Pierwszy serejny Misiek IMIEV na by naladowac sie na full
  potrzebuje 64kW mocy :)

Data: 2009-11-18 14:35:27
Autor: J.F.
Na prad
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0t0u$pt1$2inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
Tylko ze 2.5kW * 0.5h = 6 minut pracy silnika malucha.
Wiecej tych akumulatorow musi byc.

Pierwszy serejny Misiek IMIEV na by naladowac sie na full
 potrzebuje 64kW mocy :)

Nie 64kW mocy, tylko zapewne 64kWh energii.

A to moze byc 6kW przez 10h, a moze 30kW przez 2h, a moze jeszcze inaczej potrafia.

Dla przypomnienia - zelazko ma 2kW, przyzwoity przeplywowy ogrzewacz wody z 15 kW.

J.

Data: 2009-11-18 14:51:32
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad
J.F. pisze:
[...]

Tfuuu 64kW w 15 minut o to mi chodzilo.

Data: 2009-11-18 08:14:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-17, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

[...]

Nie tak prosto.

(hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty.
200x13=2600W. Grzejniki nierzadko mają 3kW)

A teraz policz parę drobiazgów:
a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów.
b) policz przekroje przewodów, które by miały to przenieść (mówię o
części niskonapięciowej)
c) policz strany na prostowniku oraz oszacuj ilość energii potrzebnej na
jego schłodzenie.
d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej
równo będą dojeżdżać do pracy i podłączać się do zasilania.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-18 08:39:58
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Wed, 18 Nov 2009 08:14:08 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

[...]

O czym ty do mnie rozmawiasz? To przeliczył producent auta, a zasilanie
jest sieci 110/230, gdzie prąd jest stosunkowo niski.
Napisałem - 11A plus straty, całość powinna się zmieścić w 15A zasilajacych
auto w trybie szybkim. To nie jest tragedia, byle mała spawareczka tyle
bierze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-18 14:32:27
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad

[...]

Zacytuje

Jeśli chodzi o Mitsubishi iMiEV to do ładowania w przeciągu minuty potrzebujemy już ponad 1 MW mocy. Tesla Model S (ten ladny cabrio podpiety wczoraj) potrzebowałaby natomiast ponad 4,2 MW mocy, aby uzupełnić energię w minutę.

Data: 2009-11-18 08:56:42
Autor: Servant
Na prad
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej

a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów.

Kiedyś na Discovery pokazywali taki warsztacik co sie zajmował przerabianiem samochodów z klasycznymi silnikami na elektryczne. Wkladali tam ok 20 szt akumulatorów, które wyglądały na 60Ah.
Max prąd ładowania 60Ah to 15A.
Czyli mamy 300 A po stronie wtórnej
Zatem  na pierwotnej ok 16A
Dodajmy do tego sprawność 75% i mamy 28A

d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej
równo będą dojeżdżać do pracy i podłączać się do zasilania.

W skali całego miasta, to nie wyjdzie tak dużo.
Poza tym mało kto jadąc do pracy będzie "tankował", bo najzwyczajniej w świecie nie będzie miał na to czasu.

--
Servant

Data: 2009-11-18 09:46:35
Autor: Servant
Na prad
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a) w
wiadomosci do grupy dyskusyjnej
A teraz policz parę drobiazgów:
a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów.
Weźmy ze 20 aku 60Ah
Mała dygresja: kiedys na Discovery pokazywali jakąś garażową firemke co to
robiła przeróbki seryjnych samochodów na elektryczne. Po tej operacji
jeździły i nawet miały niezłe przyspieszenie. Instalowali tak ok. 20 szt.
zwykłych akumulatorów. No to liczymy:
Max prąd ładowania 1 aku 60Ah = 15A
20x15A = 300A (po wtórnej stronie)
Jeżeli doliczymy typową sprawność prostownika (75%)
to po pierwotnej nam wyjdzie ok 28A

b) policz przekroje przewodów, które by miały to przenieść (mówię o
części niskonapięciowej)

150mm2 Trzeba przyznać, że sporo. Średnica ok 14 mm, ale tego nie
przeskoczymy.
c) policz strany na prostowniku

policzyłem wyżej

oraz oszacuj ilość energii potrzebnej na
jego schłodzenie.

Pomijalnie mała w porównaniu do reszty.

d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej
równo będą dojeżdżać do pracy i podłączać się do zasilania.

W skali miasta to nie jest tak dużo.
Tym bardziej, że mało kto będzie "tankował" w drodze do pracy, bo i tak
zazwyczaj się śpieszy. --
Servant

Data: 2009-11-18 13:27:54
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Wed, 18 Nov 2009 09:46:35 +0000 (UTC), Servant napisał(a):

No to liczymy:

dobra, darujcie sobie te wyliczenia, oficjalne dane poboru prądu Tesli
Roadstera:

230V, ładowanie szybkie 3-3.5 godziny prądem 80A (najprawdopodobniej z 3
faz)
110V, ładowanie wolne z jednej fazy, ponad 32 godziny, 15A
230V, ładowanie średnie, 7 godzin - 40A

Zapas energii: 53 kWh

Podobno Tesla S ma mieć 94 kWh - ciekawe jak to będa ładować...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-18 17:21:40
Autor: Servant
Na prad
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej

230V, ładowanie szybkie 3-3.5 godziny prądem 80A (najprawdopodobniej z 3
faz)

No to wychodzi 18,4 kVA. Zakładam, (nie wiem czy słusznie, ale niech tam) że cosinus fi taki prostownik ma ok 0,7 to nam daje 12,88 kW
Ładujemy 3,5 godz. skutkiem tego mamy ok 45kWh...
Upss... nie wyszło.
żeby wyszło rzeczone 53kWh, to współczynnik mocy takiego prostownika powinien wynosić ok. 0,83. Są takie? No i oczywiście żadnych innych strat.
Coś mi tu nie gra. Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

Cena takiego ładowania to ok. 15,5 zlotego. Ciekawym ile km można na tym przejechać. Ale i tak wydaje się taniej niż oktanach.

--
Servant

Data: 2009-11-18 23:55:17
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-18, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
[...]

To co z tymi jedenastoma amperami przy ładowaniu półgodzinnym, hę?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-18 20:26:10
Autor: pebro
Na prad

Użytkownik "Servant" <freinag@rcs.cy> napisał w wiadomości

> [...]
robiła przeróbki seryjnych samochodów na elektryczne. Po tej operacji
jeździły i nawet miały niezłe przyspieszenie. Instalowali tak ok. 20 szt.

Nie trzeba szukać po Discovery, garażowa firma w Polsce przerabiająca na
elektryczne:
http://www.samochodyelektryczne.pl/

Paweł /pebro/

Data: 2009-11-19 11:23:11
Autor: kamil
Na prad
"pebro" <pebro@usun_to.wp.pl> wrote in message news:he1ifb$ot0$1atlantis.news.neostrada.pl...

Nie trzeba szukać po Discovery, garażowa firma w Polsce przerabiająca na
elektryczne:
http://www.samochodyelektryczne.pl/

Jesli ich przerobki wygladaja tak jak strona, to chyba podziekuje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-19 21:23:59
Autor: pebro
Na prad

Uzytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisal w wiadomosci

Nie trzeba szukać po Discovery, garażowa firma w Polsce przerabiająca na
elektryczne:
http://www.samochodyelektryczne.pl/

Jesli ich przerobki wygladaja tak jak strona, to chyba podziekuje.

Nie wiem, nie widzialem. Wolalbys, aby przeróbki robil zdolny webmajster, bo
ja wole gorsza strone a przeróke zrobina przez elektryka-mechanika?  Widze,
ze jednak wszyscy kupuja oczami ;-)
Ekonomicznie przy obecnych cenach przeróbki malo uzasadnione. Osiagi
mniejsze niz na benzynie/gazie/ropie, koszt przeróbki spory (~20kpln).

Pawel /pebro/

Data: 2009-11-18 14:30:31
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad
Waldek Godel pisze:
[...]

Mistubishi Imiev by naladowac sie w 15 minut potrzebuje 64kW :) wiec o czym mowa ?

Tesla Roadster czyli to co stalo wczoraj tylko 280kW

A ty tu z jakims grzejniczkiem mi wyjezdzasz

Data: 2009-11-17 23:46:36
Autor: masti
Na prad
Dnia pięknego Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, osobnik zwany Krzysiek
Kielczewski wystukał:

On 2009-11-17, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

[...]

pała z elektryki. A to jakiś problem jest jak się stację przygotuje?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-11-18 08:07:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-17, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

pała z elektryki.

Uzasadnij.

A to jakiś problem jest jak się stację przygotuje?

Możesz wziąć pod uwagę, że to były dane dla jednego, nie zbyt wielkiego,
akumulatora? Jeden samochód takich akumulatorów będzie miał o wiele
więcej.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-18 12:27:17
Autor: Paweł Ubysz
Na prad

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhg779v.q54.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2009-11-17, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

 Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie zaistnieje ;-)

Data: 2009-11-18 12:42:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-18, Paweł Ubysz <puby@WYWALwp.pl> wrote:

 Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie zaistnieje ;-)

Na razie na pewno :) A tak serio to ciekawy jestem, czy technologia się
przypadkiem nie rozwinie w stronę szybkiej wymiany akumulatorów na
naładowane, a nie powolnego ładowania własnych.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-18 13:14:13
Autor: J.F.
Na prad
[...]

Poczekamy, zobaczymy.
Byc moze technologia bedzie jednak hybrydowa - na codzien jezdzisz po miescie, ladujesz w nocy w garazu, a jak trzeba dalej - odpala sie silnik spalinowy.
A moze juz ogniwo paliwowe.

Niewykluczone sa tez tankowane akumulatory - np sodowo-siarkowy, w razie potrzeby wystarczy nalac swiezego sodu i siarki.

J.

Data: 2009-11-20 10:12:44
Autor: ąćęłńóśżź
Na prad
Jak z laptopami i komórkami?
JaC

-- -- -

Data: 2009-11-18 14:15:26
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2009-11-17, AL <adam@skads.tam> wrote:

[...]

Domowa nie ale "stacje tankowania spokojnie"

Data: 2009-11-18 14:08:16
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad

[...]

Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i lacza zasilajacego.  Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z drugiej strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy

Data: 2009-11-18 09:32:05
Autor: rzymo
Na prad
On 18 Lis, 13:08, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
(...) to tylko kwestia "stycji" i lacza
zasilajacego.

Stacja ładowania na każdym dworcu PKP, przy którym jest trakcja? :) (a
np. w takiej Iławie Głównej to nawet cały parking)

Data: 2009-11-19 12:44:30
Autor: J.F.
Na prad
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0rll$g2m$8inews.gazeta.pl...
Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i lacza zasilajacego.  Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z drugiej strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy

Oprocz wydolnosci zasilania jest jeszcze sam akumulator.
Zbyt szybkie ladowanie moze byc niewykonalne lub szkodliwe.

Modelarze co prawda trenuja 15 minutowe ladowanie NiMH i Li-ion, z pozytywnym skutkiem.

J.

Data: 2009-11-19 12:01:15
Autor: kamil
Na prad

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:he3b2s$cfs$1news.onet.pl...
[...]

Jaka pojemnosc maja akumulatory w modelach?

Data: 2009-11-19 14:12:44
Autor: Sebastian Kaliszewski
Na prad
kamil wrote:

[...]

np. 5Ah 7.2V

PRzy czym rozładowują jeszcze szybciej niż ładują (koło 10min).

Ale co to ma do rzeczy?

pzdr
\SK

Data: 2009-11-19 14:40:57
Autor: Massai
Na prad
Sebastian Kaliszewski wrote:

kamil wrote:
> [...]
news:he3b2s$cfs$1news.onet.pl...  >>Użytkownik "Jan Strybyszewski"

np. 5Ah 7.2V

PRzy czym rozładowują jeszcze szybciej niż ładują (koło 10min).

Ale co to ma do rzeczy?

hm, w Tesli stosują własnie taki duże packi małych aku.
Ciekawe czemu nie można ich ładowac tak szybko...
Moze to jest kwestia trwałości, może samej wydolności okablowania?

Głupi rozrusznik w samochodzie który ma parę koni - dłużej kręcony
grzeje kable jak diabli.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-19 21:13:41
Autor: J.F.
Na prad
On Thu, 19 Nov 2009 14:40:57 +0000 (UTC),  Massai wrote:
> [...]

Ciekawe czemu nie można ich ładowac tak szybko...
Moze to jest kwestia trwałości, może samej wydolności okablowania?

A moze chlodzenia - jeden czy dwa chlodzi sie sam, jeden w srodku
pakietu tysiaca juz nie.

J.

Data: 2009-11-17 20:16:35
Autor: AL
Na prad
J.F. pisze:

[...]

w telekspresie podali, ze ten sam (vel Cree) z Pruszkowa jest niekompatybilny z ta stacja (lub odwrotnie) - wiec tam nie 'zatankuje' :)
--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-11-18 12:45:15
Autor: ąćęłńóśżź
Na prad
Fajnie, że wymiana akumulatorów co 2-3 lata za darmo ;-))

BTW znajomy miał motorówkę napędzaną silninkiem elektrycznym, z konkretną mocą,  narciarzy ciągaliśmy - ale chodziło o licencję na
użytkowanie na prywatnym jeziorze (za granicą), bo ekonomicznie taniej wychodzi eksploatacja silnika spalinowego.
I zawsze z kilkunastu aku parę było padniętych i odłączonych (a biedny nie jest, ale chociażby zachodu dużo).
JaC

-- -- -

Data: 2009-11-18 16:56:43
Autor: kogutek
Na prad

[...]

Jest jeden i więcej  nie będzie. Interes polega nie na tym żeby fabrykę
samochodów elektrycznych zrobić. Myk polega na wzięciu wszystkich możliwych
dotacji i dopłat. A sporo ich jest jak się ma dojście i wiadomo z kim się nimi
podzielić. Samochodów elektrycznych nie ma i nie będzie bo nie ma prądu. Pół
Ameryki było bez prądu bo się ciepło zrobiło i ludzie klimatyzatory włączyli.
Jak by było prądu pod dostatkiem to koncerny samochodowe miały by w ofercie
samochody spalinowe i elektryczne. Samochody produkuje się w fabrykach a nie w
spółkach wynajmujących tylko biuro.  --

Data: 2009-11-19 11:27:41
Autor: kamil
Na prad
"kogutek" <kogutek44@op.pl> wrote in message news:395f.00000266.4b04193bnewsgate.onet.pl...

[...]

Jedyny rozsadny glos w dyskusji. Juz teraz europa straszy, ze infrastruktura polegnie pod obciazeniem w ciagu 10-15 lat.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-19 14:17:12
Autor: Sebastian Kaliszewski
Na prad
kamil wrote:
[...]

Taa, bo nie da się zbudować nowej...

\SK

Data: 2009-11-19 12:53:04
Autor: kamil
Na prad
"Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> wrote in message news:bjqft6-51m.ln1bozon.softax.pl...

Jedyny rozsadny glos w dyskusji. Juz teraz europa straszy, ze infrastruktura polegnie pod obciazeniem w ciagu 10-15 lat.

Taa, bo nie da się zbudować nowej...

Rach-ciach i mamy dziesiatki elektrowni, nowe rozdzielnie, linie WN i nawet podswietlane gniazdka w garazach, zeby latwiej bylo znalezc.. A wszystko po to, zeby produkowac prad z surowcow, ktore skoncza sie za 20 lat.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-19 15:03:29
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad
kamil pisze:
[...]

A elektrownie atomowe ... po bredzeniu ekoterorystow juz slad nie zostal skoro nawet Szwecja buduje.  Do tego dochodza zrodla odnawialne.

Ale energia elektryczna to POLITYKA.  Francja stawia na elektryczne pojazdy bo mam tani prad atomowy i ma w dupie wegiel niemiecki i rope arabska. Jesli chcemy byc niezalezni powinnismy isc w energie atomowa i weglowa i olac beznzyne i gaz.

Data: 2009-11-19 14:29:06
Autor: Sebastian Kaliszewski
Na prad
kogutek wrote:
[...]

Nonsens. Takie bzdury wypisuje się od 200lat. Jakiś mundrol ok 140 lat temu powiedział że oświetlenie gazowe miast jest nierealne i nigdy go nie będzie, bo by trzeba przecież całe miasto rozkopać żeby rury położyć. A i jakie astronomiczne koszty! Cóż 20 lat po tej bzdurze Londyn był cały oświetlony gazem. I w ciągu kolejnych kilku lat więszość dużych miast cywilizowanego świata.

Pół
Ameryki było bez prądu bo się ciepło zrobiło i ludzie klimatyzatory włączyli.

I nie prądu zabrakło tylko system dystrybucji, który mają za słaby, nie wydolił. Nasz system też w wielu miejscach jest za słaby (patrz Szczecin, patrz północy wschód) a jak go nie będą rozbudowywać to niedługo cały zacznie nie wyrabiać jak amerykański.

Ale to nie znaczy że nie da się zbudować.

Jak by było prądu pod dostatkiem to koncerny samochodowe miały by w ofercie
samochody spalinowe i elektryczne.

Nie prawda. Prąd trzeba przechowywać w samochodzie. To jest drogie i ciężkie i na razie nie da się na tym 700km przejechać (a nawet połowy tego).

Samochody produkuje się w fabrykach a nie w
spółkach wynajmujących tylko biuro.

No i parę elektrycznych produkuje się w fabrykach.

Czy to co robią w Pruszkowie to będzie fabryka czy jest tylko chwytakiem na dotacje to inna sprawa i się jeszcze okaże.

\SK

Data: 2009-11-19 14:42:44
Autor: Massai
Na prad
Sebastian Kaliszewski wrote:

Czy to co robią w Pruszkowie to będzie fabryka czy jest tylko
chwytakiem na dotacje to inna sprawa i się jeszcze okaże.

Ci z Pruszkowa to nie ci sami co od Carvera?

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-19 20:27:16
Autor: kogutek
Na prad
kogutek wrote:

> [...]

Czy to co robią w Pruszkowie to będzie fabryka czy jest tylko chwytakiem na dotacje to inna sprawa i się jeszcze okaże.

-- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
-- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Głupoty piszesz. Tutaj nie ma pieniędzy żeby pielęgniarki i lekarzy zaszczepić
na grypę a Ty chcesz system przesyłowy unowocześniać. Ciekawe za co, za pestki z
dyni się nie da. Żeby zastąpić w 50 procentach transport miejski oparty na
benzynie, elektrycznym trzeba by zbudować w Europie jeszcze raz tyle elektrowni
co jest teraz. Nie ma samochodu co na prądzie przejedzie 700 kilometrów. I dokąd
nie powstaną nowe technologie, a nie zanosi się na to, magazynowania energii. To
takiego samochodu produkowanego seryjnie nie będzie. Do jazdy po mieście nie
potrzeba 700 kilometrów, 40 wystarczy w przeważającej liczbie przypadków. 70 to
byłby super luksus. Teraz spokojne idzie zrobić taki samochód. A go nie ma. Bo
jest wybór. Albo masz światło wieczorem i nie ma takiego samochodu. Albo jest
samochód i XX stopień zasilania. Myślisz ze nie było by klientów na elektryczną
małą renówkę albo jakiegoś fiata. Szły by jak ciepłe bułeczki. O tamtym
zrobionym w jednym egzemplarzu jeżdzidle słyszałem ze dwa lata temu. Robią, mają
robić, zrobili, jeszcze robią, przygotowują się do zrobienia, super elektryczny
samochód co za 3 zł + inne koszty niewymienione a podbijające koszt eksploatacji
tak jak by benzynowe z 4 litry na setkę palił, już jest itd. W tym czasie
koncerny samochodowe wypuściły po dwa nowe modele normalnych samochodów. Z
ogrzewaniem, dla 5 osób, z klimatyzacją, z radiem i elektrycznie opuszczanymi
szybami. Na dodatek kosztują takie auta od 1/3 do 1/2 tego co motorynka z
dachem. I palą z 5 litrów na setkę jak jest klima włączona. A za miastem zamiast
60 jadą 160. Przez dwa lata nie sprzedali sztuki i firma istnieje. Jakiś dobry
wujek w nich inwestuje. Będę strzelał. Na nazwisko ten wujek ma Budżet. Zgadłem?
 Za dwa lata wszyscy zapomną a firma pod inną nazwą zacznie robić ogniwa
słoneczne do domów.  Dostaną znowu dotacje. Podzielą się nimi z kim trzeba i
znowu będzie: robią, już zrobili, jeszcze poprawiają, za moment będą. Już jest
jedna sztuka. Za 10 lat znowu jakiś super wynalazek. Nie siłą a sztuką frajerów
w dupę tłuką. --

Data: 2009-11-20 23:02:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Na prad
On Tue, 17 Nov 2009, J.F. wrote:

Zdaniem producenta elektrycznych pojazdów z Pruszkowa, za 100 kilometrów przejechanych takim autem zapłacimy jedynie 3 złote.

  Może ktoś tak dla czystego porządku przypomnieć, ile kosztuje
przejechania 100km "na benzynę"?
  Oczywiście po odliczeniu akcyzy i kosztów z nią związanych, w tym
VATu od akcyzy, utrzymywaniu potrzebnych urzędników i "urzędników"
(w rozumieniu pracowników od strony dostawcy) tudzież mechanizmów
zapewniających że benzyna nieoakcyzowana nie zmienia się automagicznie
w oakcyzowaną ;)
  Celem uproszczenia - można przeliczyć ile to wyjdzie np. w USA.

  Znaczy sugeruję, że nałożenie akcyzy w stosownej wysokości na prąd
też jest do przećwiczenia :| (i porównywać trzeba w TEJ wersji,
bo akcyza nie została nałożona z dobroci serca i teza że jak
auta "przejdą na prąd" to się tam nie pojawi chyba nikomu do
głowy nie przychodzi :>)

pzdr, Gotfryd

Na prad