Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka

Data: 2009-11-23 15:04:29
Autor: fatso
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka
Zloto bije jak gejzer juz od nocnych rynkow w azji od wczoraj. Obecnie+20$
HUI(a nie chuj zaden) + 17 gdy te slowa pisze, robi wlasnie kobre
Galantas- moja kopalnia zlota gdzie mam 1 %0 udzialu- w dol!
Kurrrwa!  Jak ktos nie ma szczescia w zyciu to nawet w czulym damskim miejscu
na zyletke natrafi- tak mowi stare wojskowe porzekadlo.
Cale szczescie ,ze chociaz moje srebrne nocniki mnie podratowaly troche -pewnie jakis tysiaczek dolarkow
w gore. Ale co ten tysiac dolarkow dzisiaj warty? Jutro juz pewnie nic.

fatso

Data: 2009-11-23 17:45:15
Autor: george

"fatso" <fatso60347@ntlworld.com> wrote in message news:6wxOm.74907$Gz1.45264newsfe25.ams2...
[...]

prawda, a ten GAL to naprawde jakis syf (ostatnio brak korelacji z AU to sugerowal).

Szmacenie dolara w toku. W tym tempie sixpacka ugotuja tak ze zaraz zacznie piszczec,
bo zamiast go powoli dogrzewac to benkowi sie kurki pomylily i z junkersa buchnal zywy ogien.

george

Data: 2009-11-23 18:36:15
Autor: ViRuS
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka
Hiper-kobre to zloto robi ale na swieczkach miesiecznych.
http://stooq.pl/q/?s=xauusd&c=mx&t=c&a=ln&b=1

Taki szal panuje zazwyczaj w ostatnich fazach panicznej hossy. Owszem, zloto bedzie kosztowalo 2000 i 5000$ ale na pewno nie bedzie to za pare tygodni jak to sie niektórym wydaje. A poki co to szykuje sie konkretna korekta, jak niedawno na ropie. Bo nawet jesli ameryka produkuje 20% dolców rocznie to nie jest to powód, aby zloto drozalo w tempie 100% rocznie. Ja wole sie wstrzymac z zakupami do 30-50% przeceny, a poki co przygotowuje sie do pogonienia tego co mam :)

V.

Data: 2009-11-23 18:57:59
Autor: george

"ViRuS" <bleble@bleble.pl> wrote in message news:heeh7u$9q0$1inews.gazeta.pl...
[...]

spójrz najpierw na baze monetarna USA wzgledem collateralu który nabyl FED od "banksterów"...
Korekata ? do ilu ( skoro idianie kupuja 200 Ton po 1050 USD....)  ?
Szmatlawiec dolar zamieniany jest na wszystko co sie da trzymac w komputerach jak "aktywa".

george

Data: 2009-11-23 19:17:56
Autor: ViRuS
[...]

Kazda paniczna hossa konczy sie krachem. Nie ma wyjątków :) Glowę daję, że w ciągu najblizszych 2 lat cena złota bedzie jeszcze grubo ponizej dzisiejszych cen. Wtedy sobie kupię, mam czas, bo obecnie nie zna się dnia ani godziny kiedy to rąbnie :) I z dolarem to też wcale nie bylbym pewny tej jego szmatławosci... my wiemy tyle ile fed chce zebysmy wiedzieli i wierzyli w jego krach. Prawda zazwyczaj jest inna niz sie wszystkim wydaje :)

Pozdr,V.

Data: 2009-11-24 10:12:09
Autor: Piotr J. Kolanok
ViRuS wrote:

[...]

Wiesz czemu jest panika? Bo ludzie chcą/mają nadzieję/ boją się (wybierz) że za 2 lata nie bedzie już tak jak było. Po prostu rabnie wszystko. Oznacza to, że Ty myślisz racjonalnie i pomijasz mało prawdopodobne. Część inwestorów wie o prawdopodobieństwie ale i zna konsekwencje. Wie, ze może to niewielkie prawdopodobieństwo , ale jak rypnie będzie cieżko.
Jak z meteorytem walącym w Ziemię. Szanase prawie zerowe, ale może warto coś zrobic.

Dla mnie to suma strachów. --
^^

Data: 2009-11-23 22:48:17
Autor: stary
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka

Szmatlawiec dolar zamieniany jest na wszystko co sie da trzymac w komputerach jak "aktywa".

Ta).szmatławiec dolec to już jest koniec blisko.

pozdrawiam stary

Data: 2009-11-25 09:30:34
Autor: fatso
stary wrote:
Szmatlawiec dolar zamieniany jest na wszystko co sie da trzymac w
komputerach jak "aktywa".

Ta).szmatławiec dolec to już jest koniec blisko.

pozdrawiam stary

Obijamy w tej chwili gruchy na poziomie $ 1180

Rozumiem ,ze ktos tu prorokowal ostra korekte?

Data: 2009-11-25 10:39:26
Autor: george

"fatso" <fatso60347@ntlworld.com> wrote in message news:XO6Pm.61410$KP1.2159newsfe16.ams2...
stary wrote:
[...]

a indianie maja chrapke na kolejne 200 ton.
Ciekawe po ile bo ostatnimi 200 tonami ustali bottom-line...
george

Data: 2009-11-25 10:22:43
Autor: fatso

stary wrote:
[...]

lepiej juz kup tanie zloto w ziemi, czyli moja kopalnie Galantas.

Data: 2009-11-25 11:43:30
Autor: george

stary wrote:
[...]

lepiej nie :), korelacja tego szajsu ze zlotem jest wybitnie ujemna :).
widac to co znalezli we wrzesniu to tombak...

george

Data: 2009-11-25 14:05:41
Autor: fatso
george wrote:
epiej nie :), korelacja tego szajsu ze zlotem jest wybitnie ujemna :).
widac to co znalezli we wrzesniu to tombak...

george

george, wlasnie wystukalismy te $1180 za uncje. Do tego co bylo przedtem,
czyli $360 za krugerranda, powrotu juz nie ma.
Wlasnie przeczytalem dlugawy artykul. Jesli nalozyc zapasy zlota w Fort Knox
na amerykanskie zadluzenie to cena zlota musi wzrosnac do oszlamiajacyh rozmiarow
by pozwolic rzadowi USA zbalansowac swoje ksiegi buchalteryjne.

Moja kopalenka zlota w Pln Irlandii produkuje tysiac krugow miesiecznie wg ostatnich
danych. Ja nic wiecej nie chce od nich tylko tyle, zeby mi co miesiac przyslali w brazowej
  kopercie 31.1 Gm zoltego proszku, skoro jestem tu wlascicielem tyciacznej czesci tego
geszeftu. Ja juz sam sobie ten proszek  przetopie na monete. Nazwe ja 1 FATSO i bede
sprzedawal na tej grupie.

fatso

Data: 2009-11-25 15:30:31
Autor: george

"fatso" <fatso60347@ntlworld.com> wrote in message news:SQaPm.17659$9h4.13926newsfe08.ams2...
george wrote:
[...]

tak, tez czytalem porównanie US monetary base z ich "oficjalnymi" zapasami zlota... ale jeszcze smiesniejsze jest ze ich monetary base zaczyna byc taka jak smieciowy collateral który kupil Fed od prywaciarzy w postaci MBS-ow.
Wychodzi na to ze cala ta gora zielonych jest zabezpieczona wylacznie smieciowymi hipotekami....

george

Data: 2009-11-25 16:07:56
Autor: fatso
george wrote:

[...]

czysta prawda.
Anglicy na mojej grupie finansowej dyskutuja wlasnie gdzie schowac swoje zloto.
Najbardziej to kochaja dziure w ziemi.
Jeden sie skarzy ,ze jego tatus w latach 70-tych schowal pod szopa duzy zapas olowiu, pewnie w kulach albo szynach.
Poziom wody gruntowej byl tam wysoki wiec gdy ten olow swoim ciezarem siegnal tej wody to wpadl niczym w kosmiczna
czarna dziure. No wiec zloto jest ciezsze od olowiu ale jak bysmy  juz mieli jego tone to chyba stac by nas bylo na bank
prywatny z szeryfem na bramce i z wybetonowana podloga?
Co do skarbow zlotych ktore w tym kraju odkrywa sie z duza regularnoscia to owi faceci mowia, ze to jest dowod na to,
ze zloto trzeba dobrze schowac. I ze pewnie w 99 % wypadkow wlasciciel garnca zlota powracal do niego po roku czy trzech
a tylko maly procent pozostawal na zawsze w takim "ziemskim banku". W kazdym razie zloto nie wpadlo w rece Wikingow, co cieszy.
Przypominam sobie tekst z W-skiej Polityki gdzies w polowie lat 60-tych. Facet stal w bramie i sprzedawal zlota papierosnice.
Capnela go ubecja. Okazalo sie, ze to robotnik co pracowal przy odgruzowywaniu Muranowa, kiedys zydowskiej dzielnicy W-wy.
I przy okazji odnalazl zloty skarbczyk, ktory Zyd skrzetnie zamurowal nim sam poszedl na mydlo. Tym sposobem zloto nie wpadlo
w lapki Hitlera, szkoda ze pozniej mogl sie nim cieszyc Gomulka a nie klasa robotnicza W-wy.

fatso

Data: 2009-11-25 16:17:33
Autor: fatso
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka

Galantas: GAL(LSE) GAL.GB (Plus market)
dokupilem na LSE 20,077 sztuk tego towaru.
mam wiec rowne 130 tys na zwyklym aktywnym koncie i 120 tys na moim koncie rentowem.
Czyli cwierc miliona na 190.1 szt w obiegu.  To chyba mozecie  mnie nazwac jako: zloty Zyd fatso?
Bo zlotousty to juz na pewno

Data: 2009-11-25 08:42:59
Autor: macieks
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka
On 25 Lis, 17:17, fatso <fatso60...@ntlworld.com> wrote:

Bo zlotousty to juz na pewno

No pewnie :)

BUM nowy rekord.
Gratuluje od miesięcy powtarzanego "sreberka, sreberka". Typ
wyśmienity. Współczuje spółki, trochę wpieniająca, może w końcu
wynagrodzi strzałem w kosmos :)

Data: 2009-11-25 18:30:24
Autor: fatso
macieks wrote:
[...]

Dziekuje. Wlasnie sprawdzilem: zloto + $ 18 jak te slowa pisze.
Tak to Amerykanie celebruja jutrzejszy Dzien Dziekczynienia.
Jutro sie nazra indyka, popija burbonem i tym ich ohydnym pienistym piwem.
W piatek sie pewnie obudza by zobaczyc ze ich dolar juz nie taki zielony jak kiedys.
Najlepiej by bylo gdyby nastala swiatowa burza w swiecie finansow a po niej nowa
waluta swiatowa: amero i wyzerowanie dlugow. Nie wiem co na to powiedza Chinczycy
ale kto ma wiecej bomb atomowych, oni czy my?

Data: 2009-11-25 22:02:57
Autor: ViRuS
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka

Dziekuje. Wlasnie sprawdzilem: zloto + $ 18 jak te slowa pisze.

Wg mnie od przyszlego tygodnia początek zjazdu na złocie do 900-1000$ (w ciągu kilku miesięcy).

V.

Data: 2009-11-25 21:53:58
Autor: fatso
ViRuS wrote:

Dziekuje. Wlasnie sprawdzilem: zloto + $ 18 jak te slowa pisze.

Wg mnie od przyszlego tygodnia początek zjazdu na złocie do 900-1000$ (w ciągu kilku miesięcy).

V.
zloto+21.50 jak te slowa pisze i pewnie zakonczy dzien przed jutrzejszym swietem narodowym USA
na rekordzie. Virusie, nic nie idzie pionowo w gore i na pewno Au musi sie cofnac aby nabrac oddechu
do dalszej wspinaczki. Ale ja nie wierze w tak ostra korekte, jak piszesz. Po prostu to co obserwujemy
to juz jest nowa jakosc. Najlepiej bedzie jak zamowisz u swojego maklera puts na zloto, nie pamietam
dokladnie ale Societe Generale uprawia pisanie tych opcji. Kup te puts, wloz pieniadze w to  w co wierzysz,
pogadamy w styczniu, ile zarobiles. OK?
A ja dzisiaj znowu tysiaczek na przodu(dolarkow znazcy sie). Moje nocniki srebrne pracuja same na siebie.
Problem, gdzie je schowac gdy motloch sie rzuci rapowac. Do dziupli w starym  debie nie wleza a dziupli,
w sensie zlodziejskiej meliny, nie mam.

Data: 2009-11-25 14:19:00
Autor: macieks
On 25 Lis, 22:53, fatso <fatso60...@ntlworld.com> wrote:
ViRuS wrote:

> [...]

nocniki srebrne pracuja same na siebie.
Problem, gdzie je schowac gdy motloch sie rzuci rapowac. Do dziupli w

Odnośnie opcji, to czytałem w internecie już kawał czasu temu o dużych
pozycjach kwotowanych 1200 na grudzień. Jeżeli ja to czytałem, kwestia
otwarta dlaczego to czytałem (kto podsuwał takie info i w jakim
celu :)
Także miejsce gdzie jest złoto obecnie, będzie zdrową barierą na jakiś
czas albo takim wyzwalaczem ruchu, że głowa mała:)

Data: 2009-11-25 22:27:19
Autor: fatso
macieks wrote:

[...]

Kolego, Au +23.90 na pare minut przed zamknieciem USA.
Ci co pisali put options na zloto juz sraja po gaciach i szykuja torby na wyjscie pod most bo tam
nowe mieszkanie na nich czeka.

Data: 2009-11-25 22:55:27
Autor: azszxz
fatso <fatso60347@ntlworld.com> napisał(a):
Kolego, Au +23.90 na pare minut przed zamknieciem USA.
Ci co pisali put options na zloto juz sraja po gaciach i szykuja torby na wyjscie pod most bo tam
nowe mieszkanie na nich czeka.

Widzisz Fatso, nie wiem do konca dlaczego ale tak już jest,
że większość lubi być zawsze przeciw rynkowi, czy to taka nasza
polska specjalnośc, czy tak jest wszędzie?

Data: 2009-11-26 00:13:10
Autor: fatso
  azszxz wrote:
[...]

Ja juz sobie przyuwazylem Pana Kolege wyzej bos mnie Pan przylapal na esencji mojej tu
pisaniny. Ja pisze tak by ludzie chcieli mnie w lyzce wody utopic. A ze tego zrobic nie moga
to reaguja albo wsciekloscia(przyglupy) albo tez wala mi veto, nawet wbrew oczywistym faktom
(inteligentni inaczej). Wszystko to jest woda na moj mlyn.
Pozdrawiam naczelnego Psychologa tej grupy.

fatso

Data: 2009-11-26 00:56:05
Autor:
[...]

Nie o to chodzi mój ulubiony felietonisto.
Ja poważnie pytałem Ciebie, mając na uwadze,że znasz
większy zakres ludzkości niż ja zwykły obywatel Najjaśniejszej.
Myślę, że Ty nie jesteś w tej grupie która każde pytanie
ocenia w kategoriach spisku.
Pozdrawiam serdecznie.

Data: 2009-11-26 04:50:06
Autor: fatso
azszxz@gazeta.SKASUJ-TO.pl wrote:
[...]

Sa w swiecie specjalisci od akcji na rynku, ktora jest "countercyclical".
Zyja z tego, ze myslac lateralnie obieraja przeciwny tlumowi kierunek.
Na ogol jednak inwestorzy gieldowi to tlumek podazajacy razem za nirwana
zysku a w ryzach trzyma go bat strachu.
Polacy, jak wiadomo co poniektorym- takim osobnikom jak ja nie przymierzajac
(studiowalem kiedys pod znanym psychiatra)- otoz Polacy maja sklonnosc do paranoi.
Co nawet zostalo opisane jako Paranoia polonensis a panowie Kaczynscy zbudowali sobie
z tego schorzenia calkiem niezla platforme wyborcza.
No i tak mysle, ze tutaj trzeba szukac powodow na to, ze Polak w kazdym dzialaniu wladzy,
urzednikow czy tez innych decydentow, uzna ze oni chca go okrasc, omamic, oszukac.

Znowu powroce do w-skiej Polityki sprzed lat. Madry Zyd Passent napisal tam kiedys,
jak pamietam, taka rzecz:  jestesmy gdzies w Niemczech. Na scianie wisi duzy znak Verboten,
uwaga, swiezo malowane, nie dotykac. No i kazdy Niemiec grzecznie sie od sciany odsuwa,
uwaza by sie nie pobrudzic. Skoro jest napisane to oczywiste jest dla Niemca, ze to jest prawda,
ze nalezy sie sluchac nakazu. Ale nie Polak. Taki bezczelny gastarbeiter w dupie ma nakazy i zakazy
a temu co napisane to nie uwierzy nim sam nie sprawdzi. Podchodzi wiec do sciany , marze po niej
palcem i jesli sie okaze ze sciana juz sucha to zaklnie i demonstracyjnie sie o nia plecami oprze.

fatso

nie spie dzis od wczesnego rana bo planuje uderzyc punktualnie o 8-ej i wyprzedzic konkurencje
w zakupie na LSE. Dlatego odpisuje tak wczesnie. Pozdrawiam.

Data: 2009-11-26 08:43:24
Autor: george

"fatso" <fatso60347@ntlworld.com> wrote in message news:%NnPm.34586$UY.32487newsfe23.ams2...
[...]

ciekawe czy lata zaborów mogą być w genach, no bo jak piszesz o tej ścianie to tak jakbyś o mnie pisał :))).

pozdrawiam
george

Data: 2009-11-26 11:11:30
Autor: fatso
george wrote:

ciekawe czy lata zaborów mogą być w genach, no bo jak piszesz o tej ścianie
to tak jakbyś o mnie pisał :))).

pozdrawiam
george

george, nie tylko lata zaborow mamy w genach zapisane.

Ja np sadzilem od dawna, ze jestem psychopata. Tzn nic w tym dziwnego,
polowa kawalerow Virtuti Militari to byli psychopaci bo oni nie wiedza co to lek.
No i ja wraz z kolega mialem byc rozstrzelany przez chorego psychicznie wartownika,
gdysmy sie spowrotem do uczelni wojskowej przez plot przekradali.  Nie zartuje, tego
zolnierza zdjeli pozniej z warty i oddali chyba na leczenie, przy nastepnym tego typu incydencie
gdy strzelal.
Otoz moj kolezka, dzis ordynator w szpitalu wojskowym, zalamal sie kompletnie. Ja wprost
przeciwnie, rozumowalem chlodno, bez strachu. Nadszedl dowodca warty a mysmy uciekli
przejezdzajaca karetka wojskowa. Mialem wtedy lat 20 a i jako staruch juz 50 letni z plusem,
lazilem  sam, z torba lekarska pelna roznych narkotykow i innych smakowitych rzeczy, po
najstraszniejszym osiedlu w Wlk Brytanii. Nic sie nie balem ku podziwowi mojego Murzyna- kierowcy.
Mialem oczywiscie srodki obrony, o ktorych tu nie napisze z oczywistych powodow. Ale nie balem sie
wcale- i ja myslalem ze to patologia mojego zjelczalego umyslu.
No i co sie okazuje? Niedawne badania genetyczne wykazaly, ze jestem Waregiem.
Pan Skarbek Kozietulski z  Kaliforni- tak jest, potomek w prostej linii faceta co otworzyl Napoleonowi
Bonaparte droge na Madryt, ten facet mnie informuje ze zgodnie z przekazami rodzinnymi jego przodkowie
tak wlasnie reagowali wobec niebezpieczenstwa w walce. Zimne skronie, spokojna glowa i absolutna koncentracja.
Nie musze chyba dodawac, ze mamy ze Skarbkiem wspolne korzenie. Tzn ja nosilem przed nim tysiac lat temu miecz
albo za nim kase. No i pewnie opierdolilem go za glupote gdy jako znany z kadlubka Rycerz Abdank, wrzucil zloty
pierscien do cesarskiej skrzyni mowiac: Idz zloto do zlota, my Polacy kochamy sie w zelazie!
O zesz kurrwa, ja w zelazie sie nie kocham wcale. Srebro i zloto- no to co innego.
pozdrawiam

fatso

(dokupilem 120 tys GAL) dzis rano. mam juz 2.18 promila tej kopalni zlota. Niezla skrzynia, mozecie tam koledzy
przyjsc i tez wrzucac tam swoje piersionki. Chetnie przyjme w depozyt na wieczne nieoddanie.

Data: 2009-11-26 12:39:11
Autor: skippy
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka
Ludzie pozbawieni strachu robia najwieksze cuda i ewolucje, ale statystycznie najbardziej podpadaja Darwinowi.
Masz wiec w dodatku fart i tylko taka mieszanka zapewni dluzsze zycie z bledem genetycznym "nie bania" sie.

Data: 2009-11-26 11:51:18
Autor: fatso
skippy wrote:
[...]

juz zaczynam sie bac bo jakas ropucha na angielskiej grupie twierdzi, ze Galantas upadnie.
Lze bo jak to mozliwe by bylo przy skoku cen zlota o 1/3 i podwojenie sie w perspektywie?
Jedyna mozliwosc na moj maly rozumek to mozliwosc, ze oni kupili opcje PUT aby sie ochronic
przed strata na wypadek gdyby zloto spadlo na rynkach. Gdyby tak bylo to musialbym chyba
znalezc dosyc sily w sobie by popelnic seppuku, albo sprzedawac moje srebrne nocniki- nie wiem co gorsze.
na wszelki wypadek odwoluje zachete dla kolegow- nie kupowac GAL, czekac na wyniki ktore beda na dniach.
Wtedy powiadomie co robic dalej.

Data: 2009-11-25 22:04:31
Autor: fatso
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka
http://uk.news.yahoo.com/18/20091125/tbs-imf-sells-10-tonnes-of-gold-to-sri-l-5268574.html

IMF sprzedal 10 ton zlota siniakom ze Sri Lanka.
Przydalo by sie by nasz Skrzypek i NBP tez sie obudzili z transu, kupili dla Polski 50 ton zlota.
Mogliby sie pozbyt nadmiaru dolarkow, uszczesliwic Fundusz walutowy, ktory pomaga biednym
a i Polakow w Pomrocznej takze. Zloto juz tansze nie bedzie.

Data: 2009-11-26 09:57:25
Autor: skippy

Użytkownik "fatso" <fatso60347@ntlworld.com> napisał w wiadomości news:MRhPm.85172$fF2.66490newsfe26.ams2...
[...]

IMO to tak samo dobry pomysł, jak kontrakty LOTu na wache.

Data: 2009-12-08 23:16:49
Autor: Zbyszek
Dnia 25-11-2009 o 23:04:31 fatso <fatso60347@ntlworld.com> napisał(a):

a i Polakow w Pomrocznej takze. Zloto juz tansze nie bedzie.

ulegasz gorączce złota jak widać. Czy to  wirus grypy ?

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-11-25 22:11:12
Autor: fatso
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka
http://www.numismaster.com/ta/numis/Article.jsp?ad=article&ArticleId=8590 <http://www.numismaster.com/ta/numis/Article.jsp?ad=article&ArticleId=8590>
Nie wypuszczac swinek z reki! Sa pierwsze raporty(jak wyzej) ze zaczyna brakowac na rynku Krugerow.
Metoda domina, przyjdzie kryska na matyska i w  Polsce. Glupi ten co dzis sprzeda swinke  na Allegro,
chyba ze jest na musiku. W nowym roku wezmiesz za nia o wiele, wiele wiecej.

Data: 2009-11-26 18:36:01
Autor: ViRuS
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka
Cierpliwosci fatso, mowilem o przyszlym tygodniu i kolejnych miesiacach :)
I nawet nie jestem nieszczesnikiem który nie zdarzyl wsiasc do pociagu. Wrecz przeciwnie, bo jestem utopiony w kruszce, glownie platyne, ale jakos tak realnie obserwuje ta hiperbole na zlocie :) Jedyne co mnie smuci to to ze platyna tak sztywno sie trzyma. Dziwne, bo biorac pod uwage kilkunastokrotnie mniejsze wydobycie jej od zlota to powinna byc przynajmniej kilkukrotnie drozsza, tymczasem jest tylko o 22% drozsza (w tej chwili) i dystans sie raczej zmniejsza. No ale i tak to lepsze niz lokata w banku ;)

V.

Uzytkownik "fatso" <fatso60347@ntlworld.com> napisal w wiadomosci news:XO6Pm.61410$KP1.2159newsfe16.ams2...

Data: 2009-11-26 17:51:02
Autor: fatso
ViRuS wrote:
[...]

virusie, dzisiaj byl dzien strachu. Zloto wyzylowane w gore do nieprzyzwoitosci spadlo  tylko o $3.40
Ja tutaj zadnej korekty nie widze.  A platyna? no coz, tak samo jak i srebro - metal uzytkowy i jeden
i drugi. Pewnie nie rosna dlatego ze nie maja tego magicznego wplywu na umysl ludzki co zloto.
Zreszta chyba lepiej  kopalni zlota nie miec u siebie. W starozytnosci dakowie/ dzisiejsi Rumuni mieli
sporo zlota. Cesarz  Trajan Rzymski byl na musiku, chyba bankrut. Wyslal armie do kraju Dakow,
zloto im zabral a ich samych wyrznal. Jeszcze sie pozniej chwalil, skurwysyn, obrazkami na swojej
kolumnie gdzie legionisci skladali mu glowy dakow w holdzie.

Data: 2009-11-24 12:50:37
Autor: Duch
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka
"ViRuS" <bleble@bleble.pl> wrote in message news:heeh7u$9q0$1inews.gazeta.pl...

Taki szal panuje zazwyczaj w ostatnich fazach panicznej hossy.

hehe, tak jest, jeszcze troche frajerow nagarnac i heja! -> w dol
Duch

Data: 2009-11-26 22:30:33
Autor: fatso
Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka
Niektorym wystarczy  po prostu miec szczescie:
http://www.nydailynews.com/money/2009/11/26/2009-11-26_metaldetector_enthusiast_unearths_55_million_in_gold.html?

pamietacie tego Anglika co wyszedl w pole z detektorem w  reku po raz pierwszy w zyciu i znalazl jeden z najwiekszych
skarbow? Teraz dostanie ok. 5.5 mln dolarow, do podzialu z wlascicielem ziemi gdzie byl skarb ukryty.
Bez zadnego podatku. W ten sposob cywilizowane panstwo nagradza znalazcow by skarbu nie niszczyli i nie przetapiali
na zlom. Skarb przechodzi w calosci na wlasnosc Korony po procesie przed sadem Coronera. A panstwo musi wtedy
potrzasnac kabza i sume wyplacic, chocby byla ona b. wielka.
Skarb przejma teraz muzea i bedzie on przez wieki cieszyc ludzkie oko. Korona sobie swoj szmal odbierze bo ten z was kto byl
w Tower ogladac tamtejsze skarby to wie, ze tam trzeba slono placic.

fatso

Data: 2009-11-27 18:39:08
Autor: ViRuS
[...]

U nas to sie szczesliwca aresztuje i przeszukuje chate, czy przypadkiem czegos sobie nie wzial. Przetrzasa sie tez chaty rodziny i znajomych na wszelki wypadek. A przy okazji gosciowi konfiskuje sie komputer za nielegalne mp3-ki i dowala przyzwoita europejska grzywne. Nic dziwnego, ze kierownicy budów modla sie zeby tylko Kazik w koparce nic nie wygrzebal, a jak wygrzebie to ma natychmiast wyrzucic za plot do rzeki, aby nadzór archeologiczny nic nie przyuwazyl. Kretynska ustawa. Ile prawdziwych skarbów lezy poukrywanych w szopach lub przetopionych na sztabki to sie nawet nie mówi.

V.

Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka