Na wesolo - półbank

Data: 2011-09-27 23:09:01
Autor: Waldek
Na wesolo - półbank
Dzwoni dzis do mnie pani,
jej szczescie ze nie z zastrzezonego, i przedstawia sie ze z półbanku ;)
zatrybilem o co biega, bo kilka dni temu skladalem wniosek o kk
- czy ja moge potwierdzic dane ?
- tak, prosze
- czy pracuje taki a taki pan ?
- tak, pracuje
- a czy ja moge potwierdzic dane z wniosku ?
- tak prosze.....  tu dochod, data zatrudnienia, brak dodatkowych potracen
- a moge zapytac z kim rozmawialam ?
- tak oczywiscie ... i  tu sie przedstawilem LOL
.... tu slysze nutke rozbawienia w glosie, widocznie pani nie nalezala do "smutasow" ;)
- a czy ja moglabym jeszcze z kims innym potwierdzic te dane ?
- tak, ale wlasciwie po co ??
I tu chyba pani ostatecznie poczula zabawnosc sytuacji
bo podziekowala i sie rozlaczyla :)

Ale wracajac do sedna, skoro ma zaswiadczenie od pracodawcy
z podpisami 2 osob a nawet pieczatkami, i moje oswiadczenie
to po jakiego grzyba jeszcze ten telefon ?
Zreszta gdyby ktos inny odebral, to i tak wyslalby ja na drzewo,
bo takich informacji telefonicznie nie udzielamy ;P

Pozdrawiam

Data: 2011-09-27 23:51:06
Autor: Feromon
Na wesolo - półbank

Użytkownik "Waldek" <spam@nie.cpam> napisał w wiadomości news:j5te1d$gd9$1news.onet.pl...
[...]

Tak na "wesoło" to znajoma podała nie do końca prawdziwe dane
i pewien "bank" nie udzielił jej karty ale też POWIADOMIŁ POLICJĘ.

Feromon

Data: 2011-09-28 02:30:56
Autor: Waldek
Na wesolo - półbank

Użytkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e82454f$0$2450$65785112news.neostrada.pl...

Tak na "wesoło" to znajoma podała nie do końca prawdziwe dane
i pewien "bank" nie udzielił jej karty ale też POWIADOMIŁ POLICJĘ.

Widocznie bank ma takie prawo
jesli doszedl do wniosku ze ma do czynienia z oszustem
A nie do konca prawdziwe dane to ze np. zarabia 5kzl zamiast 1,5k
chcac uzyskac wyzszy limit kredytowy ? czy bardziej nieprawdziwe
typu sfalszowane zaswiadczenie z pracy ;)

Data: 2011-09-28 06:50:38
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
Na wesolo - półbank
On 11-09-28 02:30, Waldek wrote:

[...]

tego rodzaju dokumenty mozna podrobic, stad proba zmniejszenia ryzyka przez telefon do kadr - akurat tak sie trafilo w Twoim przypadku.
A na koniec moze sie okazac, ze jednak KK nie dostaniesz, jesli bank uzna, ze to jest ryzyko - ze zaswiadczenie wystawiales sam sobie. Teraz ryzyko jest scisniete i skonczyly sie w wielu instytucjach czasy kredytu na oswiadczenie. A przeciez pare lat temu po KK do Polbanku wchodzilo sie z ulicy i po parunastu minutach wychodzilo z plastikiem wytloczonym na miejscu. Zadnych zaswiadcen, tylko oswiadczenia + BIK.

--
Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl

Data: 2011-09-27 23:23:19
Autor: krzysztofsf
Na wesolo - półbank
On 28 Wrz, 06:50, Michał 'Amra' Macierzyński <p...@macierzynski.pl>
wrote:

tego rodzaju dokumenty mozna podrobic, stad proba zmniejszenia ryzyka
przez telefon do kadr - akurat tak sie trafilo w Twoim przypadku.

Kiedy banki sie naucza, ze jest to bezprawne i szczerze mowiac
idiotyczne - takie wydzwanianie po kadrach.

Data: 2011-09-29 02:28:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Na wesolo - półbank

"krzysztofsf" 56c0055a-66a4-4608-8614-685503051cd6@fx14g2000vbb.googlegroups.com

tego rodzaju dokumenty mozna podrobic, stad proba zmniejszenia ryzyka
przez telefon do kadr - akurat tak sie trafilo w Twoim przypadku.

Kiedy banki się naucza, ze jest to bezprawne i szczerze mówiąc
idiotyczne - takie wydzwanianie po kadrach.

Mnie nie przeszkadza. [muszę tylko wcześniej poinformować
,,kadry'' -- na przykład o stanie moich zarobków]

-=-

Kiedyś o tym, że dostanę szmal wiedziałem dzięki sanktuarium -- gdy
miałem/wyczuwałem parcie na szkło nakazujące mi pojechanie do Świętej
Wody celem złożenia ofiary, wiedziałem, że mój szmal jest w drodze
do mnie. :) Kustosz Butwiłowski miał dobrych informatorów. :)

Och, kiedyż znów poczuję wewnętrzny głos Boga wzywający mnie do złożenia
ofiary?! Prezydent Truskolaski spóźnia się... Nieładnie... Wiem, że jest
kryzys, ale chyba władza nie chce pozbawić Kościoła jego dochodów?!

Data: 2011-09-28 06:59:15
Autor: Kamil Jońca
Na wesolo - półbank
Michał 'Amra' Macierzyński <pbb@macierzynski.pl> writes:

[...]

po KK do Polbanku wchodzilo sie z ulicy i po parunastu minutach
wychodzilo z plastikiem wytloczonym na miejscu. Zadnych zaswiadcen,
tylko oswiadczenia + BIK.

Kto wychodził, ten wychodził ...
KJ

Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

Data: 2011-09-28 09:38:49
Autor: Waldek
Na wesolo - półbank

Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <pbb@macierzynski.pl> napisał w wiadomości news:4e82a79f$1news.home.net.pl...

[...]

Jest na tym zaswiadczeniu pieczesc i podpis osoby odpowiedzialnej
za naliczanie plac, oraz glownego ksiegowego - to malo ?
wczesniej skladajc wniosek sam sie "wyspowiadalem w banku"
Dolaczylem ksero DO potwierdzone przez kuriera i podpisalem umowe
- tez za malo ?

Natomiast to czy pracownik danej firmy np. kadrowiec
udziela takich informacji na telefon - to juz chyba nie jest ok ;)
Jesli bank ma watpliwosci powinien sie raczej zwrocic oficjalnym pismem
choc nie wiem czy tu tez pracodawca ma obowiazek odpowiedziec
u mnie obowiazuje zasada ze kontaktuje sie z zainteresowanym i pyta o zgode udzielenia takich informacji
jezeli ktos tam z banku sie upiera i uwaza zaswiadczenie za "niewiarygodne"
- uwazam ze to dobra praktyka w zakresie ochr.danych osobowych

Teraz  ryzyko jest scisniete i skonczyly sie w wielu instytucjach czasy kredytu na oswiadczenie.

A jak niby inaczej klient ma udowodnic ze nie jest wielbladem ?
sklada wlasne oswiadczenie, zaswiadczenie od pracodawcy, bank go sprawdza w BIK
i co jeszcze ? 2-ch  swiadkow moze ma przyprowadzic na przesluchanie ?

Data: 2011-09-28 08:51:02
Autor: xbartx
Na wesolo - półbank
Dnia Wed, 28 Sep 2011 09:38:49 +0200, Waldek napisał(a):

A jak niby inaczej klient ma udowodnic ze nie jest wielbladem ? sklada
wlasne oswiadczenie, zaswiadczenie od pracodawcy, bank go sprawdza w BIK
i co jeszcze ? 2-ch  swiadkow moze ma przyprowadzic na przesluchanie ?

Parafrazując słowa kierownika spółdzielni mieszkaniowej z pewnego kultowego serialu:

Musisz jeszcze przynieść zaświadczenie od rodziców, że ta karta jest Ci naprawdę bardzo potrzebna :)

--
xbartx

Data: 2011-09-28 15:16:35
Autor: Bogdan B.
Na wesolo - półbank
W dniu 2011-09-28 10:51, xbartx pisze:

Parafrazując słowa kierownika spółdzielni mieszkaniowej z pewnego
kultowego serialu:

Dla porządku - to był cieć.

Data: 2011-09-28 16:13:33
Autor: MarekZ
Na wesolo - półbank
Użytkownik "Bogdan B." <goodbody@rocketmail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e831e32$0$3504$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2011-09-28 10:51, xbartx pisze:

Parafrazując słowa kierownika spółdzielni mieszkaniowej z pewnego
kultowego serialu:

Dla porządku - to był cieć.

No jak cieć? Przecież to był prezes spółdzielni mieszkaniowej.

Data: 2011-09-28 19:42:36
Autor: Bogdan B.
Na wesolo - półbank
W dniu 2011-09-28 16:13, MarekZ pisze:
[...]

To był pan Anioł, gospodarz domu przy Alternatywy 4.
Na 100%.

Data: 2011-09-28 20:04:44
Autor: MarekZ
Na wesolo - półbank

http://www.alternatywy4.net/dg,luki-w-dokumentach,1589.html

Data: 2011-09-28 20:18:53
Autor: Bogdan B.
Na wesolo - półbank
W dniu 2011-09-28 20:04, MarekZ pisze:
[...]

Cóż, moja pomyłka :-)

Data: 2011-09-29 00:36:16
Autor: witrak()
Na wesolo - półbank
Bogdan B. <goodbody@rocketmail.pl> wrote on 2011-09-28_20:18
[...]

Że się myliłeś - to w porządku...
Ale dlaczego się upierałęś ?!?
;-)

witrak()

Data: 2011-09-29 02:22:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Na wesolo - półbank

"Michał 'Amra' Macierzyński" 4e82a79f$1@news.home.net.pl

ryzyko jest scisniete i skonczyly sie w wielu instytucjach czasy kredytu na oswiadczenie.

To zapewne prawda, gdyż w BZ WBK te czasy właśnie zaczęły się. :)

A przeciez pare lat temu po KK do Polbanku wchodzilo sie z ulicy i po parunastu minutach wychodzilo

Weselszym. :)

z plastikiem wytloczonym na miejscu. Zadnych zaswiadcen, tylko oswiadczenia + BIK.

Było i oświadczenie, i poświadczenie, zaświadczenie -- i nic. :)

Data: 2011-09-29 00:41:38
Autor: RobertS
Na wesolo - półbank

[...]

banki zazwyczaj sprawdzają dane dzwoniąc do firm, w których pracują potencjalni kredytobiorcy
oczywiście wcześniej musisz wyrazić na to zgodę

RobertS

Data: 2011-09-29 00:52:57
Autor: witrak()
Na wesolo - półbank
RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote on 2011-09-29_0:41

[...]

I taka zgoda potencjalnego kredytobiorcy, wyraĹźona do agenta, jest
wiążąca dla pracodawcy ? :-)

Hm, no chyba, Ĺźe pracodawca zatrudnia proroka ;-)

witrak()

Data: 2011-09-29 07:22:31
Autor:
Na wesolo - półbank
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
banki zazwyczaj sprawdzają dane dzwoniąc do firm, w których pracują potencjalni kredytobiorcy
oczywiście wcześniej musisz wyrazić na to zgodę

Pracodawcy nie interesuje zgoda pracownika, i nie ma prawa do podania tych
danych, ponieważ nawet nie wie, kto do niego dzwoni.

Data: 2011-09-29 20:25:40
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
Na wesolo - półbank
On 11-09-29 09:22, grabkinews.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
[...]

danych, poniewaĹź nawet nie wie, kto do niego dzwoni.

Ale to raczej chodzi o potwierdzenie, ze dana osoba pracuje w tej firmie niz potwierdzenie zarobkow

Data: 2011-09-29 19:58:04
Autor:
Na wesolo - półbank
Michał 'Amra' Macierzyński <pbb@macierzynski.pl> napisał(a):
Ale to raczej chodzi o potwierdzenie, ze dana osoba pracuje w tej firmie niz potwierdzenie zarobkow

Pracownicy banków usiłują przez telefon potwierdzać wszystko - zarobki, itd,
starają się też nie rozumieć j. polskiego (czyli odmowy).

Data: 2011-09-30 00:25:14
Autor: krzysztofsf
Na wesolo - półbank
On 29 Wrz, 20:25, Michał 'Amra' Macierzyński <p...@macierzynski.pl>
wrote:
On 11-09-29 09:22, grabkinews.SKA...@gazeta.pl wrote:

> [...]
> danych, ponieważ nawet nie wie, kto do niego dzwoni.

Ale to raczej chodzi o potwierdzenie, ze dana osoba pracuje w tej firmie

Nawet to jest niezgodne z ustawa o ochronie danych osobowych.

Data: 2011-09-30 07:37:28
Autor: Olgierd
Na wesolo - półbank
Dnia Fri, 30 Sep 2011 00:25:14 -0700, krzysztofsf napisał(a):

> [...]

firmie niz potwierdzenie zarobkow
 Nawet to jest niezgodne z ustawa o ochronie danych osobowych.

Dlatego sensownym jest, by pracownik uprzedził kadrową, że można się w jego sprawie spodziewać telefonu.

W niektórych zakładach pracy robi się tak: jeśli pracownik przychodzi po zaświadczenie o zarobkach, kadrowa to kseruje, bo wie, że będzie musiała potwierdzić. Jak odbiera telefon z banku, to mówi tak: "proszę powiedzieć co ma pani napisane, będę potwierdzać lub zaprzeczać". A po rozmowie niszczy swoje ksero i wszyscy są zadowoleni.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-30 02:39:50
Autor: krzysztofsf
Na wesolo - półbank
On 30 Wrz, 09:37, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> [...]

co ma pani napisane, będę potwierdzać lub zaprzeczać". A po rozmowie
niszczy swoje ksero i wszyscy są zadowoleni.

Jest to rozwiazanie nieformalne, ale wzglednie bezpieczne.
Naturalnie kadry musza jeszcze chciec tak isc pracownikowi na reke.
U mnie np. kadry zastrzegaja, ze nie beda nikomu udzielaly zadnych
wyjasnien, jak bank ma watpliwosci, niech zacznie od zapytania
pisemnego, a najlepiej niech zglasza zawiadomienie o przestepstwie
(falszerstwo) i wtedy beda wyjasniac watpliwosci co do tresci
zaswiadczenia juz z policja.

Banki zyja w jakims wirtualnm swiecie w ktorycm wszystkich pracodawcow
traktuja jak jeden wielki BIK zobowiazany do udzielania wyjasnien (i
to telefonicznie).

Banki zaczelyby chyba "rozumiec" idiotyzm i bezprawnosc swojego
wydzwaniania, gdyby zaczeto zasypywac ich pracownikow telefonami
"Dzwonie z firmy X. Nasz pracownik ma u panstwa konto. Prosze podac
saldo i  wplywy  za ostatnie pol roku, bo chcemy sprawdzic czy nie ma
innych niz nasz zaklad zrodel zarobkowania"

Data: 2011-10-01 13:49:23
Autor: Bankier
Na wesolo weryfikacja telefoniczna
W dniu 2011-09-27 23:09, Waldek pisze:
Ale wracajac do sedna, skoro ma zaswiadczenie od pracodawcy
z podpisami 2 osob a nawet pieczatkami, i moje oswiadczenie
to po jakiego grzyba jeszcze ten telefon ?
A widzisz jakiś problem z spreparowaniu takiego zaświadczenia?

Większość firm udziela informacji bez problemu. Jeśli odmawia to bank kontaktuje się z klientem, aby upoważnił pracodawcę do udzielenia informacji. Jak to nie pomoże - reject. Banki dzisiaj nie są skłonne do ryzyka...

Data: 2011-10-03 02:52:25
Autor: Waldek

Użytkownik "Bankier" <bankier@bezspamu.pl> napisał w wiadomości news:4e86fe31$1news.home.net.pl...

[...]

Widze, - fałszerstwo ktore podpada pod odpowiedzialnosc karna.

Większość firm udziela informacji bez problemu.

Telefonicznie ? i jeszcze bez jakiejkolwiek weryfikacji dzwoniacego ?
No to nie powinna - GIODO sie klania ;)

Jeśli odmawia to bank kontaktuje się z klientem, aby upoważnił pracodawcę do udzielenia informacji. Jak to nie pomoże - reject. Banki dzisiaj nie są skłonne do ryzyka...

A bez ryzyka to ponoc kiepsko sie zarabia Panie Bankierze ;)

Data: 2011-10-03 08:20:42
Autor: Bankier
W dniu 2011-10-03 02:52, Waldek pisze:
A widzisz jakiś problem z spreparowaniu takiego zaświadczenia?
Widze, - fałszerstwo ktore podpada pod odpowiedzialnosc karna.
To pożycz komuś bez sprawdzenia milion złotych. Co ci to da, że go skażą, jak nie odzyskasz swoich pieniędzy?

Przy takim rozumowaniu to zaświadczenia o zarobkach są zbyteczne - przecież wystarczy, że wnioskodawca oświadczy ile zarabia. Jak skłamie, to odpowiedzialność karna i Twoim zdaniem wszystko jest OK. Teraz już wiesz skąd się wziął obecny kryzys...

Data: 2011-10-03 10:20:43
Autor: Waldek

Użytkownik "Bankier" <bankier@bezspamu.pl> napisał w wiadomości news:4e89543a$1news.home.net.pl...
[...]

To dajmy sobie wogole siana z zaswiadczeniami skoro z zalozenia sa falszowane ;)
jesli bank chce dodatkowego potwierdzenia niech sie zwroci pisemnie
albo niech deleguje swojego pracownika  z pelnomocnictwem - LOL
- pewnie gdy w gre wchodza grubsze kredyty to robi nawet wiecej ;)
Jednak w tym wypadku rozmawiamy o KK (z jednostkwo) dosc "gowniana" dla banku kwota.

Data: 2011-10-03 18:15:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Na wesolo weryfikacja telefoniczna

"Bankier" 4e89543a$1@news.home.net.pl

Przy takim rozumowaniu to zaświadczenia o zarobkach

Czy na zaświadczeniu jest mowa o tym, do kiedy na pewno pracownik
będzie zarabiał? Pracę można strącić bez trudu, majątek -- z trudem
(czy ktoś w pośpiechu sprzeda dom, aby móc nie spłacić karty?)
a historii (złej lub dobrej) nie można stracić. :)

Czy pracodawca musi powiadomić kredytodawcę o zwolnieniu pracownika?
Czy można sprzedać obciążony dom? Raczej nie.
Czy można jakkolwiek zmienić przeszłe zapisy w BIK?

Teraz już wiesz skąd się wziął obecny kryzys...

Stąd, że pieniądze pożyczano nie tym osobom, którym należało
pożyczać? Że kredytowano tych, którzy nie potrafili zarabiać?

To chyba pogram wyborczy PSL. :)

Data: 2011-10-02 21:03:28
Autor: witek
Na wesolo - półbank
On 9/27/2011 4:09 PM, Waldek wrote:
Ale wracajac do sedna, skoro ma zaswiadczenie od pracodawcy
z podpisami 2 osob a nawet pieczatkami, i moje oswiadczenie
to po jakiego grzyba jeszcze ten telefon ?

bo widziesz sa kraje gdzie zaswiadczen oswiadczen podpisow i pieczatek sie po prostu nie uzywa.

Jesli jakikolwiek dokument w ogole sie wyprodukuje, tow zwyczaju jest po prostu zadzwonic do wystawcy dokumentu i potwierdzic  tresc dokumentu.
Stad na roznego rodzaju pismach na dole malym druczkiem jest jego sygnatura lub chociazby link gdzie dokument zostal u wystawcy zapisany.

A ze banki to juz malo polskie sa to po prostu odgornie wdrozono "technologie" zachodnia.

Data: 2011-10-03 10:09:37
Autor: Waldek
Na wesolo - półbank

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:j6b55g$n7n$2inews.gazeta.pl...
[...]

Bo widzisz, w PL sie jednak dalej uzywa i sam bank tego wymaga
pomine ze nawet na wlasnym formularzu

[...]

Skoro ma wlasny wzor do wypelnienia, to tym bardziej
/ idea z malym druczkiem i sygnatura  bierze w leb /
moze potwierdzic ze taki dokument wystawil, ale juz nie bardzo jego tresc
- sa okreslone przepisy prawne,
tak wiec nie jest to kwestia li tylko uprzejmosci kadrowca

A ze banki to juz malo polskie sa to po prostu odgornie wdrozono "technologie" zachodnia.

Nie wiem jak jest na zachodzie, moze tam nie chronia danych osobowych
i stad czesciej slyszy sie np. o kradziezach tozsamosci ;P

Data: 2011-10-03 19:39:12
Autor: Kris
Na wesolo - półbank
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5te1d$gd9$1@news.onet.pl...

Zresztą gdyby ktos inny odebral, to i tak wyslalby ja na drzewo,
bo takich informacji telefonicznie nie udzielamy ;P

Na 99% podpisałeś cos w tym stylu:
"zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych wyrażam zgodę na udostępnienie informacji zawartych w zaświadczeniu o zarobkach oraz ich weryfikację przez Bank, upoważniając pracodawcę do potwierdzenia (telefonicznie lub osobiście) danych zawartych w tym zaświadczeniu. "

więc mając Twój podpis weryfikują;0

Data: 2011-10-03 12:51:10
Autor: witek
Na wesolo - półbank
On 10/3/2011 12:39 PM, Kris wrote:
[...]

to by działało,
gdyby takie upoważnienie zostało doręczone pracodawcy a nie bankowi.

owszem, bank jak najbardziej moze takie upowaznienie pracodawcy przekazac,  tylko, ze jak bank dzwoni w celu weryfikacji, to troche za pozno, albo dostarczyc pracodawcy upowaznienie do przekazania takich informacji.

Co najwyzej jako pracodawca mogę potwierdzić, że wystawiłem zaświadczenie o danej treści jak go zobaczę, choćby faksem. Chyba, że wcześniej pracownik mnie do ujawnien informacji o nim upoważni.
Np. bank mi takie upoważnienie prześle.

Data: 2011-10-03 20:49:20
Autor: Kris
Na wesolo - półbank
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6csme$7dd$4@inews.gazeta.pl...

to by działało,
gdyby takie upoważnienie zostało doręczone pracodawcy a nie bankowi.

I tak to działa. Ta formułka jest na druku zaświadczenia najczęściej i pracownik idąc z drukiem banku do pracodawcy w celu wypełnienia zaświadczenia składa podpis przy tej formułce. Pracodawca wypełnia zaświadczenie robi sobie ksero i jak bank dzwoni to ma podkładkę aby potwierdzić co i jak.

Co najwyzej jako pracodawca mogę potwierdzić, że wystawiłem zaświadczenie o danej treści jak go zobaczę, choćby faksem.

Jako pracodawca widziałeś takie upoważnienie wypełniając druczek banku

Chyba, że wcześniej pracownik mnie do ujawnien informacji o nim upoważni.
Np. bank mi takie upoważnienie prześle.

Jw..

Data: 2011-10-03 16:08:40
Autor: witek
Na wesolo - półbank
On 10/3/2011 1:49 PM, Kris wrote:
[...]

a jak sobie ksero nie robi?

Co najwyzej jako pracodawca mogę potwierdzić, że wystawiłem
zaświadczenie o danej treści jak go zobaczę, choćby faksem.

Jako pracodawca widziałeś takie upoważnienie wypełniając druczek banku

a teraz go nie widze i nie mam zadnego dokumentu potwierdzajacego, ze pracownik mnie do czegokolwiek upowaznil. I moge od niego dostac w d... jak tylko bedzie chcial.

Chyba, że wcześniej pracownik mnie do ujawnien informacji o nim upoważni.
Np. bank mi takie upoważnienie prześle.

Jw..

jw.

ta czesc druczku powinno zostac u pracodawcy.

Data: 2011-10-04 11:47:38
Autor: Kris
Na wesolo - półbank
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6d88o$7dd$6@inews.gazeta.pl...

a jak sobie ksero nie robi?

To nie będzie miał. sporo firm robi sobie nawet kopie wystawianych zaświadczeń

Co najwyzej jako pracodawca mogę potwierdzić, że wystawiłem
zaświadczenie o danej treści jak go zobaczę, choćby faksem.

I sporo firm tak robi- bank wysyła faksem kopie zaświadczenie firma odsyła ze dane są zgodne ze stanem faktycznym. Np ZUS u nas też w ten sposób potwierdza zaświadczenia o niezaleganiu

[...]

To mogłeś sobie zrobić kopie/kazać pracownikowi podpisać stosowna zgodę
Możesz też nic nie potwierdzać ale to nie będzie w interesie Twojego pracownika.

Data: 2011-10-03 22:21:05
Autor: witrak()
Na wesolo - półbank
Kris <kszysztofcWYWAL@WP.PL> wrote on 2011-10-03_20:49
UĹźytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6csme$7dd$4@inews.gazeta.pl...

[...]

Bzdura. Musiałby zachować oryginał druczku z podpisem pracownika,
albo zrobić kopię uwierzytelnioną. Już widzę jak pracodawca składa
takie kopie w pękatej szafie...

Potwierdzanie zaświadczeń przez telefon jest bzdurnym wymysłem
banków i w żadnym przypadku nie jest dozwolone, ze względu na
niemożność uwierzytelnienia przedstawiciela banku. Jakiekolwiek
potwierdzenie telefoniczne jest poważnym złamaniem zasad ochrony
danych osobowych. Chyba, że dany bank miałby z danym pracodawcą
uzgodnione (na piśmie!) zasady uwierzytelniania telefonicznego.
Rozsądny przedsiębiorca na to nie pójdzie we własnym interesie,
chyba, że w obecności pracownika i na jego ryzyko...
Co innego przedstawienie przez bank kopii do weryfikacji (ale
pocztą albo przez kuriera) - tu ryzyka po stronie przedsiębiorcy
nie ma.

witrak()

Data: 2011-10-03 23:37:07
Autor: krzysztofsf
Na wesolo - półbank
On 3 Paź, 19:39, "Kris" <kszysztofcWY...@WP.PL> wrote:
> [...]

zawartych w zaświadczeniu o zarobkach oraz ich weryfikację przez Bank,
upoważniając pracodawcę do potwierdzenia (telefonicznie lub osobiście)

Pracodawcy to do niczego nie zobowiazuje.

Data: 2011-10-04 11:24:39
Autor: Kris
Na wesolo - półbank

Użytkownik "krzysztofsf"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9e00778a-f324-4cd3-8687-da9f457b027e@z12g2000yqz.googlegroups.com...

Pracodawcy to do niczego nie zobowiazuje.

Nigdzie nie napisałem ze pracodawca jest do czegokolwiek zobowiązany. Pracodawca generalnie może olać sprawę i nie potwierdzać niczego, tylko że nie będzie to korzystne dla pracowników bo np. będą mieli spore kłopoty z uzyskaniem jakiegokolwiek kredytu.

Data: 2011-10-04 02:53:50
Autor: krzysztofsf
Na wesolo - półbank
On 4 Paź, 11:24, "Kris" <kszysztofcWY...@WP.PL> wrote:
>U ytkownik "krzysztofsf"  napisa w wiadomo ci grup
>Pracodawcy to do niczego nie zobowiazuje.

Nigdzie nie napisa em ze pracodawca jest do czegokolwiek zobowi zany.
Pracodawca generalnie mo e ola spraw i nie potwierdza niczego, tylko e
nie b dzie to korzystne dla pracownik w bo np. b d mieli spore k opoty z
uzyskaniem jakiegokolwiek kredytu.

Moje kadry nie udzielaja zadnych informacji, a mam i kredyt i kilka
kart.

Data: 2011-10-04 00:37:30
Autor: Waldek
Na wesolo - półbank

Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@WP.PL> napisał w wiadomości news:j6cs00$agv$1news.onet.pl...

[...]

No i do tego momentu wszystko gra, gdyz to ja odebralem telefon
i to JA potwierdzilem swoje wlasne dane z konsultantka
a na koniec dowiedziala sie ze ja to ja :D  I ze nie widze takiej potrzeby
aby jeszcze ktos trzeci mial potwierdzac moje dane (przez telefon)
Chyba argumentacja byla skuteczna, skoro "golda" poczta dzis doreczyla.

Pozdrawiam

Data: 2011-10-04 11:31:47
Autor: Kris
Na wesolo - półbank
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6ddfb$elg$1@news.onet.pl...

No i do tego momentu wszystko gra, gdyz to ja odebralem telefon
i to JA potwierdzilem swoje wlasne dane z konsultantka
a na koniec dowiedziala sie ze ja to ja :D

I o to w sumie chodziło- bank dowiedział się ze firma istnieje(zapewne sprawdził czy nr tel jest zarejestrowany na firmę) i sprawdził ze Ty tam faktycznie pracujesz skoro odebrałeś tel..

I ze nie widze takiej potrzeby
aby jeszcze ktos trzeci mial potwierdzac moje dane (przez telefon)

Skoro wyraziłeś zgodę to mogą potwierdzać. Czasami w większych zakładach pracy zaświadczenie potwierdzane jest u dwóch osób w kadrach fakt i okres zatrudnienia w placach wysokość i składniki pensji.

Chyba argumentacja byla skuteczna, skoro "golda" poczta dzis doreczyla.

Widocznie pracujesz w jakiejś większej lub znanej lokalnej firmie. Gdybyś pracował w firmie "Jurek &Heniek" gdzie jedynym telefonem byłaby prywatna komórka szefa to takiej weryfikacji by nie zaakceptowali.

Na wesolo - półbank