Na wesolo - półbank

Data: 2011-09-29 00:41:38
Autor: RobertS
Na wesolo - półbank

Ale wracajac do sedna, skoro ma zaswiadczenie od pracodawcy
z podpisami 2 osob a nawet pieczatkami, i moje oswiadczenie
to po jakiego grzyba jeszcze ten telefon ?
Zreszta gdyby ktos inny odebral, to i tak wyslalby ja na drzewo,
bo takich informacji telefonicznie nie udzielamy ;P

banki zazwyczaj sprawdzaj± dane dzwoni±c do firm, w których pracuj± potencjalni kredytobiorcy
oczywi¶cie wcze¶niej musisz wyrazić na to zgodę

RobertS

Data: 2011-09-29 00:52:57
Autor: witrak()
Na wesolo - półbank
RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote on 2011-09-29_0:41

[...]

banki zazwyczaj sprawdzają dane dzwoniąc do firm, w których pracują potencjalni kredytobiorcy oczywiście wcześniej musisz
wyrazić na to zgodę

I taka zgoda potencjalnego kredytobiorcy, wyraĹĽona do agenta, jest
wiÄ…ĹĽÄ…ca dla pracodawcy ? :-)

Hm, no chyba, ĹĽe pracodawca zatrudnia proroka ;-)

witrak()

Data: 2011-09-29 07:22:31
Autor:
Na wesolo - półbank
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
banki zazwyczaj sprawdzaj± dane dzwoni±c do firm, w których pracuj± potencjalni kredytobiorcy
oczywi¶cie wcze¶niej musisz wyrazić na to zgodę

Pracodawcy nie interesuje zgoda pracownika, i nie ma prawa do podania tych
danych, ponieważ nawet nie wie, kto do niego dzwoni.

Data: 2011-09-29 20:25:40
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
Na wesolo - półbank
On 11-09-29 09:22, grabkinews.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
RobertS<bob75@xpostx.pl>  napisaĹ‚(a):

banki zazwyczaj sprawdzajÄ… dane dzwoniÄ…c do firm, w ktĂłrych pracujÄ…
potencjalni kredytobiorcy
oczywiście wcześniej musisz wyrazić na to zgodę

Pracodawcy nie interesuje zgoda pracownika, i nie ma prawa do podania tych
danych, poniewaĹĽ nawet nie wie, kto do niego dzwoni.

Ale to raczej chodzi o potwierdzenie, ze dana osoba pracuje w tej firmie niz potwierdzenie zarobkow

--
Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl

Data: 2011-09-29 19:58:04
Autor:
Na wesolo - półbank
Michał 'Amra' Macierzyński <pbb@macierzynski.pl> napisał(a):
Ale to raczej chodzi o potwierdzenie, ze dana osoba pracuje w tej firmie niz potwierdzenie zarobkow

Pracownicy banków usiłuj± przez telefon potwierdzać wszystko - zarobki, itd,
staraj± się też nie rozumieć j. polskiego (czyli odmowy).

Data: 2011-09-30 00:25:14
Autor: krzysztofsf
Na wesolo - półbank
On 29 Wrz, 20:25, Michał 'Amra' Macierzyński <p...@macierzynski.pl>
wrote:
On 11-09-29 09:22, grabkinews.SKA...@gazeta.pl wrote:

> [...]
> danych, ponieważ nawet nie wie, kto do niego dzwoni.

Ale to raczej chodzi o potwierdzenie, ze dana osoba pracuje w tej firmie

Nawet to jest niezgodne z ustawa o ochronie danych osobowych.

Data: 2011-09-30 07:37:28
Autor: Olgierd
Na wesolo - półbank
Dnia Fri, 30 Sep 2011 00:25:14 -0700, krzysztofsf napisał(a):

> [...]

firmie niz potwierdzenie zarobkow
 Nawet to jest niezgodne z ustawa o ochronie danych osobowych.

Dlatego sensownym jest, by pracownik uprzedził kadrową, że można się w jego sprawie spodziewać telefonu.

W niektórych zakładach pracy robi się tak: jeśli pracownik przychodzi po zaświadczenie o zarobkach, kadrowa to kseruje, bo wie, że będzie musiała potwierdzić. Jak odbiera telefon z banku, to mówi tak: "proszę powiedzieć co ma pani napisane, będę potwierdzać lub zaprzeczać". A po rozmowie niszczy swoje ksero i wszyscy są zadowoleni.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-30 02:39:50
Autor: krzysztofsf
Na wesolo - półbank
On 30 Wrz, 09:37, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> Nawet to jest niezgodne z ustawa o ochronie danych osobowych.

Dlatego sensownym jest, by pracownik uprzedził kadrow±, że można się w
jego sprawie spodziewać telefonu.

W niektórych zakładach pracy robi się tak: je¶li pracownik przychodzi po
za¶wiadczenie o zarobkach, kadrowa to kseruje, bo wie, że będzie musiała
potwierdzić. Jak odbiera telefon z banku, to mówi tak: "proszę powiedzieć
co ma pani napisane, będę potwierdzać lub zaprzeczać". A po rozmowie
niszczy swoje ksero i wszyscy s± zadowoleni.

Jest to rozwiazanie nieformalne, ale wzglednie bezpieczne.
Naturalnie kadry musza jeszcze chciec tak isc pracownikowi na reke.
U mnie np. kadry zastrzegaja, ze nie beda nikomu udzielaly zadnych
wyjasnien, jak bank ma watpliwosci, niech zacznie od zapytania
pisemnego, a najlepiej niech zglasza zawiadomienie o przestepstwie
(falszerstwo) i wtedy beda wyjasniac watpliwosci co do tresci
zaswiadczenia juz z policja.

Banki zyja w jakims wirtualnm swiecie w ktorycm wszystkich pracodawcow
traktuja jak jeden wielki BIK zobowiazany do udzielania wyjasnien (i
to telefonicznie).

Banki zaczelyby chyba "rozumiec" idiotyzm i bezprawnosc swojego
wydzwaniania, gdyby zaczeto zasypywac ich pracownikow telefonami
"Dzwonie z firmy X. Nasz pracownik ma u panstwa konto. Prosze podac
saldo i  wplywy  za ostatnie pol roku, bo chcemy sprawdzic czy nie ma
innych niz nasz zaklad zrodel zarobkowania"

Na wesolo - półbank