Na wesolo - półbank

Data: 2011-10-03 19:39:12
Autor: Kris
Na wesolo - półbank
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5te1d$gd9$1@news.onet.pl...

Zresztą gdyby ktos inny odebral, to i tak wyslalby ja na drzewo,
bo takich informacji telefonicznie nie udzielamy ;P

Na 99% podpisałeś cos w tym stylu:
"zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych wyrażam zgodę na udostępnienie informacji zawartych w zaświadczeniu o zarobkach oraz ich weryfikację przez Bank, upoważniając pracodawcę do potwierdzenia (telefonicznie lub osobiście) danych zawartych w tym zaświadczeniu. "

więc mając Twój podpis weryfikują;0

Data: 2011-10-03 12:51:10
Autor: witek
Na wesolo - półbank
On 10/3/2011 12:39 PM, Kris wrote:
[...]

to by działało,
gdyby takie upoważnienie zostało doręczone pracodawcy a nie bankowi.

owszem, bank jak najbardziej moze takie upowaznienie pracodawcy przekazac,  tylko, ze jak bank dzwoni w celu weryfikacji, to troche za pozno, albo dostarczyc pracodawcy upowaznienie do przekazania takich informacji.

Co najwyzej jako pracodawca mogę potwierdzić, że wystawiłem zaświadczenie o danej treści jak go zobaczę, choćby faksem. Chyba, że wcześniej pracownik mnie do ujawnien informacji o nim upoważni.
Np. bank mi takie upoważnienie prześle.

Data: 2011-10-03 20:49:20
Autor: Kris
Na wesolo - półbank
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6csme$7dd$4@inews.gazeta.pl...

to by działało,
gdyby takie upoważnienie zostało doręczone pracodawcy a nie bankowi.

I tak to działa. Ta formułka jest na druku zaświadczenia najczęściej i pracownik idąc z drukiem banku do pracodawcy w celu wypełnienia zaświadczenia składa podpis przy tej formułce. Pracodawca wypełnia zaświadczenie robi sobie ksero i jak bank dzwoni to ma podkładkę aby potwierdzić co i jak.

Co najwyzej jako pracodawca mogę potwierdzić, że wystawiłem zaświadczenie o danej treści jak go zobaczę, choćby faksem.

Jako pracodawca widziałeś takie upoważnienie wypełniając druczek banku

Chyba, że wcześniej pracownik mnie do ujawnien informacji o nim upoważni.
Np. bank mi takie upoważnienie prześle.

Jw..

Data: 2011-10-03 16:08:40
Autor: witek
Na wesolo - półbank
On 10/3/2011 1:49 PM, Kris wrote:
[...]

a jak sobie ksero nie robi?

Co najwyzej jako pracodawca mogę potwierdzić, że wystawiłem
zaświadczenie o danej treści jak go zobaczę, choćby faksem.

Jako pracodawca widziałeś takie upoważnienie wypełniając druczek banku

a teraz go nie widze i nie mam zadnego dokumentu potwierdzajacego, ze pracownik mnie do czegokolwiek upowaznil. I moge od niego dostac w d... jak tylko bedzie chcial.

Chyba, że wcześniej pracownik mnie do ujawnien informacji o nim upoważni.
Np. bank mi takie upoważnienie prześle.

Jw..

jw.

ta czesc druczku powinno zostac u pracodawcy.

Data: 2011-10-04 11:47:38
Autor: Kris
Na wesolo - półbank
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6d88o$7dd$6@inews.gazeta.pl...

a jak sobie ksero nie robi?

To nie będzie miał. sporo firm robi sobie nawet kopie wystawianych zaświadczeń

Co najwyzej jako pracodawca mogę potwierdzić, że wystawiłem
zaświadczenie o danej treści jak go zobaczę, choćby faksem.

I sporo firm tak robi- bank wysyła faksem kopie zaświadczenie firma odsyła ze dane są zgodne ze stanem faktycznym. Np ZUS u nas też w ten sposób potwierdza zaświadczenia o niezaleganiu

[...]

To mogłeś sobie zrobić kopie/kazać pracownikowi podpisać stosowna zgodę
Możesz też nic nie potwierdzać ale to nie będzie w interesie Twojego pracownika.

Data: 2011-10-03 22:21:05
Autor: witrak()
Na wesolo - półbank
Kris <kszysztofcWYWAL@WP.PL> wrote on 2011-10-03_20:49
UĹźytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6csme$7dd$4@inews.gazeta.pl...

[...]

Bzdura. Musiałby zachować oryginał druczku z podpisem pracownika,
albo zrobić kopię uwierzytelnioną. Już widzę jak pracodawca składa
takie kopie w pękatej szafie...

Potwierdzanie zaświadczeń przez telefon jest bzdurnym wymysłem
banków i w żadnym przypadku nie jest dozwolone, ze względu na
niemożność uwierzytelnienia przedstawiciela banku. Jakiekolwiek
potwierdzenie telefoniczne jest poważnym złamaniem zasad ochrony
danych osobowych. Chyba, że dany bank miałby z danym pracodawcą
uzgodnione (na piśmie!) zasady uwierzytelniania telefonicznego.
Rozsądny przedsiębiorca na to nie pójdzie we własnym interesie,
chyba, że w obecności pracownika i na jego ryzyko...
Co innego przedstawienie przez bank kopii do weryfikacji (ale
pocztą albo przez kuriera) - tu ryzyka po stronie przedsiębiorcy
nie ma.

witrak()

Data: 2011-10-03 23:37:07
Autor: krzysztofsf
Na wesolo - półbank
On 3 Paź, 19:39, "Kris" <kszysztofcWY...@WP.PL> wrote:
> [...]

zawartych w zaświadczeniu o zarobkach oraz ich weryfikację przez Bank,
upoważniając pracodawcę do potwierdzenia (telefonicznie lub osobiście)

Pracodawcy to do niczego nie zobowiazuje.

Data: 2011-10-04 11:24:39
Autor: Kris
Na wesolo - półbank

Użytkownik "krzysztofsf"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9e00778a-f324-4cd3-8687-da9f457b027e@z12g2000yqz.googlegroups.com...

Pracodawcy to do niczego nie zobowiazuje.

Nigdzie nie napisałem ze pracodawca jest do czegokolwiek zobowiązany. Pracodawca generalnie może olać sprawę i nie potwierdzać niczego, tylko że nie będzie to korzystne dla pracowników bo np. będą mieli spore kłopoty z uzyskaniem jakiegokolwiek kredytu.

Data: 2011-10-04 02:53:50
Autor: krzysztofsf
Na wesolo - półbank
On 4 Paź, 11:24, "Kris" <kszysztofcWY...@WP.PL> wrote:
>U ytkownik "krzysztofsf"  napisa w wiadomo ci grup
>Pracodawcy to do niczego nie zobowiazuje.

Nigdzie nie napisa em ze pracodawca jest do czegokolwiek zobowi zany.
Pracodawca generalnie mo e ola spraw i nie potwierdza niczego, tylko e
nie b dzie to korzystne dla pracownik w bo np. b d mieli spore k opoty z
uzyskaniem jakiegokolwiek kredytu.

Moje kadry nie udzielaja zadnych informacji, a mam i kredyt i kilka
kart.

Data: 2011-10-04 00:37:30
Autor: Waldek
Na wesolo - półbank

Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@WP.PL> napisał w wiadomości news:j6cs00$agv$1news.onet.pl...

[...]

No i do tego momentu wszystko gra, gdyz to ja odebralem telefon
i to JA potwierdzilem swoje wlasne dane z konsultantka
a na koniec dowiedziala sie ze ja to ja :D  I ze nie widze takiej potrzeby
aby jeszcze ktos trzeci mial potwierdzac moje dane (przez telefon)
Chyba argumentacja byla skuteczna, skoro "golda" poczta dzis doreczyla.

Pozdrawiam

Data: 2011-10-04 11:31:47
Autor: Kris
Na wesolo - półbank
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6ddfb$elg$1@news.onet.pl...

No i do tego momentu wszystko gra, gdyz to ja odebralem telefon
i to JA potwierdzilem swoje wlasne dane z konsultantka
a na koniec dowiedziala sie ze ja to ja :D

I o to w sumie chodziło- bank dowiedział się ze firma istnieje(zapewne sprawdził czy nr tel jest zarejestrowany na firmę) i sprawdził ze Ty tam faktycznie pracujesz skoro odebrałeś tel..

I ze nie widze takiej potrzeby
aby jeszcze ktos trzeci mial potwierdzac moje dane (przez telefon)

Skoro wyraziłeś zgodę to mogą potwierdzać. Czasami w większych zakładach pracy zaświadczenie potwierdzane jest u dwóch osób w kadrach fakt i okres zatrudnienia w placach wysokość i składniki pensji.

Chyba argumentacja byla skuteczna, skoro "golda" poczta dzis doreczyla.

Widocznie pracujesz w jakiejś większej lub znanej lokalnej firmie. Gdybyś pracował w firmie "Jurek &Heniek" gdzie jedynym telefonem byłaby prywatna komórka szefa to takiej weryfikacji by nie zaakceptowali.

Na wesolo - półbank