Na wuj im KRS?

Data: 2011-03-30 13:12:02
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Na wuj im KRS?
Witam,

pojecha艂em dzisiaj do zabrskiego Scalaka po 50 metr贸w kabla. Nie 偶ebym
by艂 jakim艣 megastycznie sta艂ym klientem, ale kupuje tam z 15 lat i mnie
rozpoznaj膮. Zawsze bra艂em na przelew, bo szko艂a nie ma kasy i musi mie膰
na przelew (mo偶e by膰 kr贸tki, 3 dni, bo pieni膮dze na koncie s膮).

A tu s艂ysz臋, 偶e od stycznia s膮 now膮 sp贸艂k膮 i bez NIPu, REGONu i KRSu mi
nie sprzedadz膮.

Oczywi艣cie kabel mog臋 kupi膰 w dowolnym sklepie bez jaj, wi臋c kij im w
plecy, skoro chc膮 zerwa膰 wsp贸艂prac臋. Tylko zastanawiam si臋, po co im
takie cuda? A jakbym jednak zada艂 sobie trud dostarczania im tych
dokument贸w, co by im to da艂o?

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Niech 偶adne nieprzyzwoite s艂owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt贸re mo偶e budowa膰, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios艂o b艂ogos艂awie艅stwo tym, kt贸rzy go s艂uchaj膮. (Ef 4,29)

Data: 2011-03-30 13:30:19
Autor: mvoicem
Na wuj im KRS?
(30.03.2011 13:12), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

Nie wiem czy tak w og贸le wolno, ale mo偶e mo偶esz zap艂aci膰 got贸wk膮 i
szko艂a Ci nast臋pnie przelewa zwrot wydatku? Ewentualnie - szko艂a Ci
przelewa got贸wk臋 za kt贸r膮 masz kupi膰 scalaka i kabel?

[...]

Pewnie robi膮 tak dlatego 偶e:
 - nowa ksi臋gowa tak kaza艂a a my z ni膮 nie dyskutujemy bo si臋 nie znamy,
 - chcemy odsia膰 ma艂e szko艂y bior膮ce scalaka i 50m kabla na przelew, na
przelew chcemy obs艂ugiwa膰 znacznie wi臋ksze podmioty.
 - bo tak si臋 wydaje profesjonalniej.

Wcze艣niej to by艂a te偶 sp贸艂ka kapita艂owa czy jaka艣 DG/SC?

p. m.

Data: 2011-03-30 14:06:57
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Na wuj im KRS?
W dniu 30.03.2011 13:30, mvoicem pisze:
[...]

na podstawie jakiego dokumentu? We藕 pod uwag臋, 偶e oni prowadz膮 Pe艂n膮
Ksi臋gowo艣膰.
Mo偶liwe, 偶e da si臋 legalnie tak zrobi膰 nawet, ale po co jakie艣 dodatkowe
zamieszanie.

Pewnie robi膮 tak dlatego 偶e:
 - nowa ksi臋gowa tak kaza艂a a my z ni膮 nie dyskutujemy bo si臋 nie znamy,

No w艂a艣nie tak si臋 zaciekawi艂em po co im to.

 - chcemy odsia膰 ma艂e szko艂y bior膮ce scalaka i 50m kabla na przelew, na
przelew chcemy obs艂ugiwa膰 znacznie wi臋ksze podmioty.

No chyba 偶e tak. Aczkolwiek jak na sklep obs艂uguj膮cy detalicznie
klient贸w z ulicy kupuj膮cych 2 diody (sta艂em dzisiaj w kolejce za
go艣ciem, co si臋 nie m贸g艂 zdecydowa膰 kt贸r膮 diod臋 kupi膰, bardziej
b艂yszcz膮c膮 czy matow膮 i chyba z 10 minut kaza艂 se je za艣wieca膰, jakby
nie m贸g艂 ku藕wa wzi膮膰 obydwu)

 - bo tak si臋 wydaje profesjonalniej.

No to profesjonalnie stracili klienta.

Wcze艣niej to by艂a te偶 sp贸艂ka kapita艂owa czy jaka艣 DG/SC?

A nie wiem czy teraz jest kapita艂owa. Na WWW maj膮 wci膮偶 SC:
http://www.scalak.zabrze.pl/?dzial=3

Data: 2011-03-30 14:24:51
Autor: spp
Na wuj im KRS?
W dniu 2011-03-30 14:06, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

na podstawie jakiego dokumentu? We藕 pod uwag臋, 偶e oni prowadz膮 Pe艂n膮
Ksi臋gowo艣膰.
Mo偶liwe, 偶e da si臋 legalnie tak zrobi膰 nawet, ale po co jakie艣 dodatkowe
zamieszanie.

I co艣 takiego ma by膰 problemem w rozliczeniu? Naprawd臋 niekt贸rzy nie maj膮 co robi膰 a ja im z w艂asnych podatk贸w p艂ac臋. ;)

--
spp

Data: 2011-03-30 15:15:39
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Na wuj im KRS?
W dniu 30.03.2011 14:24, spp pisze:
[...]

Nie wiem, nie znam si臋 zupe艂nie na PK, zw艂aszcza w wydaniu pa艅stwowym.
Jak dokumentuje si臋 wyp艂yw pieni臋dzy na prywatne konto jakiej艣 osoby?

Data: 2011-03-30 15:42:01
Autor: Maddy
Na wuj im KRS?
W dniu 30-03-2011 15:15, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Delikwent opisuje rachunek "op艂aci艂em ze 艣rodk贸w w艂asnych" a na przelewie pisze si臋, 偶e to zwrot za ten rachunek.

Metoda jeszcze z czas贸w g艂臋bokiej komuny, a wtedy to by艂a biurokracja, nie to co dzi艣, i wystarcza艂o.

--
*** Stosujesz sie do powy偶szych teorii na w艂asn膮 odpowiedzialno艣膰 ***

Magdalena "Maddy" Wo艂oszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-30 15:50:16
Autor: 膮膰臋艂艅贸艣藕偶
Na wuj im KRS?
A za g艂臋bokiej komuny by艂 VAT?

-- -- -

Data: 2011-03-30 16:01:20
Autor: Maddy
Na wuj im KRS?
W dniu 30-03-2011 15:50, 膮膰臋艂艅贸艣藕偶 pisze:
> [...]

| Metoda jeszcze z czas贸w g艂臋bokiej komuny, a wtedy to by艂a biurokracja, nie to co dzi艣, i wystarcza艂o.

A co ma VAT do tego?

ps. naucz si臋 w ko艅cu cytowa膰, ustaw sobie czytnik czy to tam masz do pisania, potworki produkujesz.

Data: 2011-03-30 16:11:53
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Na wuj im KRS?
W dniu 30.03.2011 15:42, Maddy pisze:
[...]

No to wida膰 ksi臋gowa o tym nie wie. Jak ju偶 zupe艂nie si臋 nie da, to
kupuj臋 na siebie i im refakturuj臋, ale tego si臋 boimy z uwagi na
oskar偶enie Organu o jakie艣 kombinacje i wy艂udzanie kasy, bo to m贸j
pracodawca etatowy jest.

Og贸lnie ksi臋gowo艣膰 w wydaniu bud偶etowym jest weso艂a.

Np. jedno przedszkole przyjmuje ode mnie faktury jako PDF do
samodzielnego wydruku, ale mi odsy艂a listem kopi臋 podbit膮 piecz膮tk膮
przedszkola (niepodpisan膮). Po co wywalaj膮 te pieni膮dze, nie wiem.

Inna szko艂a podstawowa zn贸w zmusza mnie do wystawiania faktur z Calca
zamiast z MK RP, bo MK RP nie pozwala nie umieszcza膰 daty p艂atno艣ci na
fakturze. A ksi臋gowe w Gliwicach podobno dostaj膮 kar臋 od Organu za
niekorzystne umowy i maj膮 negocjowa膰 umowy ,,14 dni od daty otrzymania
faktury'' i tak musi by膰 napisane na fakturze, a nie jako data.

O tym, ile razy podmienia艂em faktury bo si臋 ksi臋gowej zapomnia艂o
zap艂aci膰 przed terminem, a Organ kary wali za p艂acenie po terminie, to
nie wspominam.

Data: 2011-03-30 16:25:07
Autor: mvoicem
[OT]Re: Na wuj im KRS?
(30.03.2011 16:11), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
Inna szko艂a podstawowa zn贸w zmusza mnie do wystawiania faktur z Calca
zamiast z MK RP, bo MK RP nie pozwala nie umieszcza膰 daty p艂atno艣ci na
fakturze.

A wydruk + korektor nie wystarcza艂? Czy to mo偶e by艂a faktura bezwydrukowa?

p. m.

Data: 2011-03-30 17:16:03
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
[OT]Re: Na wuj im KRS?
W dniu 30.03.2011 16:25, mvoicem pisze:
[...]

No nie, to by艂oby podk艂adanie si臋 kosmiczne :D
Poza tym, strasznie niewygodne.
Ju偶 wol臋 dwa razy generowac te faktury, raz z MKRP i raz z Calca.

Czy to mo偶e by艂a faktura bezwydrukowa?

Tak cichaczem m贸wi膮c, tak, bo wysy艂am jej PDFy i ona sobie sama drukuje.
Szkoda kasy na dostarczanie kartki. Wiem, wiem, jestem Okropnym
Przest臋pc膮 Skarbowym.

Data: 2011-03-30 18:47:58
Autor: mvoicem
[OT]Re: Na wuj im KRS?
(30.03.2011 17:16), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

Podk艂adanie si臋 komu i w jakim zakresie?

[...]

I s艂usznie. Ale przecie偶 tam maj膮 chyba te偶 korektor?

p. m.

Data: 2011-03-30 20:02:10
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
[OT]Re: Na wuj im KRS?
W dniu 30.03.2011 18:47, mvoicem pisze:
(30.03.2011 17:16), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
A wydruk + korektor nie wystarcza艂?
No nie, to by艂oby podk艂adanie si臋 kosmiczne :D
Podk艂adanie si臋 komu i w jakim zakresie?

Organowi. Wiesz co by kontrola zrobi艂a widz膮c korektorem korygowane
faktury? Nie chc臋 s艂ysze膰 tego wrzasku i lataj膮cych kar.

[...]

Osz w mord臋, korekta dokonana przez nabywc臋, bez po艣wiadczenia podpisem
wystawcy? facet, to ju偶 jaja by urwa艂o od samego wzroku kontrolera.

Data: 2011-03-30 22:17:43
Autor: mvoicem
[OT]Re: Na wuj im KRS?
(30.03.2011 20:02), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

Ale kontrola jakiego Organu? Skarbowego? Kuratoryjnego?

A czy Organ czepi艂by si臋 te偶 faktury z dopisanym r臋cznie terminem
p艂atno艣ci?

[...]

Ale jaka korekta? Na pewno nie jest to korekta w sensie faktury
koryguj膮cej.

p. m.

Data: 2011-03-30 22:25:52
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
[OT]Re: Na wuj im KRS?
W dniu 30.03.2011 22:17, mvoicem pisze:
[...]

Prowadz膮cego. Tego, co nak艂ada kary na ksi臋gowe za niekorzystne umowy etc.
Szko艂y podlegaj膮 bodaj偶e pod Urz膮d Gminy. W ka偶dym razie, w szkolnictwie
si臋 stosuje poj臋cie Organ Prowadz膮cy. Np. umow臋 z TPSA musia艂
potwierdzi膰 Organ. Dyrekcja szko艂y to by艂o za ma艂o.

Skarbowego?

a to inna sprawa, korygowanie faktur (dokument贸w w og贸lno艣ci) korektorem
jest chyba

A czy Organ czepi艂by si臋 te偶 faktury z dopisanym r臋cznie terminem
p艂atno艣ci?

No ale s臋k w tym, 偶e MK RP nie uwzgl臋dnia NIEUMIESZCZANIA terminu.
Dopisek si臋 da zrobi膰 akurat. Wi臋c dopisek r臋czny niepotrzebny.
Szkodliwe jest istnienie datowego terminu jako koniecznego w MK RP.

[...]

No. Samodzielna korygowanie tre艣ci dokumentu wystawionego przez kogo艣
innego, to chyba przest臋pstwo nawet jest.

Data: 2011-03-30 23:30:30
Autor: mvoicem
[OT]Re: Na wuj im KRS?
(30.03.2011 22:25), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
> [...]
No. Samodzielna korygowanie tre艣ci dokumentu wystawionego przez kogo艣
innego, to chyba przest臋pstwo nawet jest.

Ale przecie偶 to nie jest samodzielne korygowanie tre艣ci dokumentu, tylko
korekta(nie w sensie faktury koryguj膮cej) jest dokonana przez wystawc臋.

Skoro si臋 umawiacie po cichu 偶e jakby co, to ty t膮 faktur臋 dostarczy艂e艣
po uprzednim wydrukowaniu samodzielnym, to co szkodzi przyj膮膰 偶e i ty
maza艂e艣 tym korektorem?

p. m.

Data: 2011-03-30 23:34:52
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
[OT]Re: Na wuj im KRS?
W dniu 30.03.2011 23:30, mvoicem pisze:
[...]

I bez podpisu? Co艣 mi tu ten pomys艂 mocno 艣mierdzi.

Pomijam to, 偶e zupe艂nie niepotrzebny i generuje wi臋cej zamieszania ni偶
Calc.

Data: 2011-03-30 19:21:46
Autor: radekp@konto.pl
[OT]Re: Na wuj im KRS?
Wed, 30 Mar 2011 17:16:03 +0200, w <imvhfj$6lh$1@news.onet.pl>, Przemys砤w Adam
iejek <niechce@spamu.pl> napisa(-a):

Poza tym, strasznie niewygodne.
Ju wol dwa razy generowac te faktury, raz z MKRP i raz z Calca.

Eksportujesz do GIFa czy PNG, w Paincie wymazujesz dat, wklejasz do OO,
eksportujesz jako PDF i wysy砤sz :). A sobie drukujesz kopi.

Data: 2011-03-30 19:55:49
Autor: mvoicem
[OT]Re: Na wuj im KRS?
(30.03.2011 19:21), radekp@konto.pl wrote:
[...]

To chyba pro禼iej w Calcu :). Albo wydruk i korektor.

p. m.

Data: 2011-03-30 20:00:32
Autor: Przemys砤w Adam iejek
[OT]Re: Na wuj im KRS?
W dniu 30.03.2011 19:21, radekp@konto.pl pisze:
[...]

A w czym to lepsze, do wydruku z Calca? Zw砤szcza, 縠 ta druga operacja
jest o niebo szybsza?

--
Przemys砤w Adam iejek

Niech 縜dne nieprzyzwoite s硂wo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt髍e mo縠 budowa, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios硂 b硂gos砤wie駍two tym, kt髍zy go s硊chaj. (Ef 4,29)

Data: 2011-03-31 19:34:03
Autor: radekp@konto.pl
[OT]Re: Na wuj im KRS?
Wed, 30 Mar 2011 20:00:32 +0200, w <imvr40$fqm$2@news.onet.pl>, Przemys砤w Adam
> [...]

> eksportujesz jako PDF i wysy砤sz :). A sobie drukujesz kopi.

A w czym to lepsze, do wydruku z Calca? Zw砤szcza, 縠 ta druga operacja

Jest profesjonalnie :).

Data: 2011-03-30 16:14:24
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Na wuj im KRS?
W dniu 30.03.2011 15:42, Maddy pisze:
Metoda jeszcze z czas贸w g艂臋bokiej komuny, a wtedy to by艂a biurokracja,
nie to co dzi艣, i wystarcza艂o.

Mo偶e i tak, ale akurat w przypadku kabla mam to gdzie艣.  Nie chc膮, 艂aski
bez, sklep贸w z kablami ci u nas dostatek.

Tak mnie tylko zastanawia, co im daj膮 te magiczne wymagania.

Data: 2011-03-30 15:00:17
Autor: 膮膰臋艂艅贸艣藕偶
Na wuj im KRS?
To za偶膮daj od nich ich KRS-u :-))

-- -- -

Data: 2011-04-04 15:33:46
Autor: Mase艂
Na wuj im KRS?
W dniu 2011-03-30 13:30, mvoicem pisze:
(30.03.2011 13:12), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
Witam,

pojecha艂em dzisiaj do zabrskiego Scalaka po 50 metr贸w kabla. Nie 偶ebym
[...]
 - chcemy odsia膰 ma艂e szko艂y bior膮ce scalaka i 50m kabla na przelew, na
przelew chcemy obs艂ugiwa膰 znacznie wi臋ksze podmioty.

Hmmmm BMW to tez w koncu dosc duza firma jest...

Pozdro

Mase艂

P.S. Dla  nie znajacych sie na zartach:
G艂贸wny Urz膮d Ce艂 postanowi艂 przeprowadzi膰 ankiet臋 w艣r贸d celnik贸w na
temat 艂ap贸wkarstwa. Jedno z pyta艅 zadawanych przez komisj臋 brzmia艂o:
鈥滻le czasu potrzebujesz aby za 艂ap贸wki kupi膰 BMW?鈥
Celnik na polsko- niemieckiej granicy odpowiada:
- Dwa, trzy miesi膮ce.
Celnik na polsko-czeskiej granicy:
- No, z p贸艂 roku.
Celnik ze 鈥澟沜iany wschodniej鈥 po d艂u偶szym zastanowieniu:
- Dwa, trzy lata.
Komisja zadziwiona:
- Tak d艂ugo?
Celnik ze 鈥澟沜iany wschodniej鈥:
- Ch艂opaki, nie przesadzajcie, BMW to w ko艅cu du偶a firma...

Na wuj im KRS?