Nabicie klimatyzacji za jedyne 1,1 kzł

Data: 2014-06-10 08:41:13
Autor: anacron
Nabicie klimatyzacji za jedyne 1,1 kzł
Odebrałem autko po dzwonie, patrzę na FV, a tam nabicie klimatyzacji
1100 zł. WTF? Co to jest HFO-1234YF i dlaczego to tyle kosztuje? ;)
Niby jakieś ultraekologiczne, ale Pan w serwisie mówi, że jakby zaczęło
się auto kiedyś palić, to mam cytuję - "spierdalać w tempie 3/4 i nie
próbować gasić". To się nazywa ekologia :P

--
anacron

Data: 2014-06-10 00:02:39
Autor: Marcin Kiciński
W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 08:41:13 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
Odebrałem autko po dzwonie, patrzę na FV, a tam nabicie klimatyzacji

1100 zł. WTF? Co to jest HFO-1234YF i dlaczego to tyle kosztuje? ;)

Niby jakie¶ ultraekologiczne, ale Pan w serwisie mówi, że jakby zaczęło

się auto kiedy¶ palić, to mam cytuję - "spierdalać w tempie 3/4 i nie

próbować gasić". To się nazywa ekologia :P

No to jestes juz uswiadomiony. Ja tak sobie mysle, ze chyba  bede musial przyspieszyc wymiane auta, dopoki sa jeszcze takie ze starym
r134a, albo czekac az zrobi sie prawdziwy dym i 1234yf przestanie byc stosowane.

Szkoda, ze wiekszosc ludzi nie interesuje sie tym i nie ma pojecia
co im ekolodzy funduja za ich wlasne pieniadze :(

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-06-10 08:57:21
Autor: WOJO
[...]

Ekologia/monopol/terroryzm - wszystkie te określenia doskonale pasują...
http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uklad-chlodzenia-i-klimatyzacja/317689,HFO1234yf-- toksyczny-czynnik-chlodniczy-w-Twoim-samochodzie.html
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-10 18:37:11
Autor: anacron
W dniu 10.06.2014 08:57, WOJO pisze:
[...]

Hmmm, to pytanie brzmi, czy można zrobić tak, aby klima na powrót
korzystała ze starego? :) Może się to okazać tańsze, niż napełnienie od
zera pustej. :)

--
anacron

Data: 2014-06-10 18:20:30
Autor: jerzu
Nabicie klimatyzacji za jedyne 1,1 kzł
On Tue, 10 Jun 2014 08:41:13 +0200, anacron <anacron@anacron.pl>
wrote:

Odebrałem autko po dzwonie, patrzę na FV, a tam nabicie klimatyzacji
1100 zł. WTF? Co to jest HFO-1234YF i dlaczego to tyle kosztuje? ;)

Zamiast pisać, to czasem poczytaj grupę. Była tu do¶ć spora dyskusja
na ten temat :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-06-10 18:33:19
Autor: anacron
wrote:

[...]

Czasami czytam, nadrobię. W szpitalnym łóżku dużo czasu na czytanie. :)

--
anacron

Data: 2014-06-10 21:37:35
Autor: WOJO
Nabicie klimatyzacji za jedyne 1,1 kzł
Czasami czytam, nadrobię. W szpitalnym łóżku dużo czasu na czytanie. :)
Współczuję, a jak trafisz na "współwięĽnia" boj±cego się otwartego okna, to współczuję x2.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-10 23:14:35
Autor: AZ
wrote:

Odebrałem autko po dzwonie, patrzę na FV, a tam nabicie klimatyzacji
1100 zł. WTF? Co to jest HFO-1234YF i dlaczego to tyle kosztuje? ;)

Zamiast pisać, to czasem poczytaj grupę. Była tu dość spora dyskusja
na ten temat :)

Czasami czytam, nadrobię. W szpitalnym łóżku dużo czasu na czytanie. :)

Czyzby nowoczesna technologia nie pozwolila uniknac obrazen?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-06-11 11:33:49
Autor: Marcin N
wrote:

[...]

Najzabawniejsze, że pytałem Anacrona o ten czynnik w innym w±tku, w którym pochwalił się, że ma Hyundaia. Wtedy pisał, że problemu nie widzi. Teraz dojrzał.

--
MN

Data: 2014-06-11 01:05:04
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-06-10 08:41, anacron pisze:
[...]

DuPontowi skończył się patent na poprzedni czynnik, no to ogłosili że stary zabija małe białe foczki i uszkadza płody, opatentowali nowy, podnieśli cenę x4, dali w łapę komu trzeba żebyś miał obowiązek kupić właśnie ten, no i grzecznie kupiłeś.

Ultraekologiczny to on jest do czasu kiedy i na niego skończy się patent, wtedy okaże się że ten 1234yf to jednak straszny i rakotwórczy po spożyciu, zrobi się 4321xy, opatentuje i znowu zapłacisz :-)

Jedyna nadzieja w tym że ktoś to zacznie w końcu podrabiać.

Data: 2014-06-11 06:00:07
Autor: WOJO
Nabicie klimatyzacji za jedyne 1,1 kzł
Jedyna nadzieja w tym że ktoś to zacznie w końcu podrabiać.
Obawiam się, że podrabianie nie będzie miało sensu.
Pójdzie to pewnie w stronę przeróbek instalacji na stary czynnik chłodzący.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-11 07:35:12
Autor: qrt
"WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> Wrote in message:
> Jedyna nadzieja w tym że kto¶ to zacznie w końcu podrabiać.
Obawiam się, że podrabianie nie będzie miało sensu.
Pójdzie to pewnie w stronę przeróbek instalacji na stary czynnik chłodz±cy.
Pozdrawiam.
WOJO

co jak slyszalem moze nawet byc zbedne bo ponoc oba czynniki
 wydaja sie byc "kompatybilne"

Data: 2014-06-11 07:41:42
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-06-11 07:35, qrt pisze:
[...]

Nie s±dzę żeby DuPont sobie pozwolił na tak kosztowny bł±d.
Nawet jeżeli parametry przemian gazowych się zgadzaj± i klimatyzacja faktycznie działa, to na pewno dodali co¶ co wymaga chociażby zmiany materiału uszczelnień itp.

No chyba że nastawieni s± tylko na strzyżenie producentów nowych aut, ale w±tpię - za duży rynek wtórny czynnika żeby się po nie schylić.

Ale kto wie?

Data: 2014-06-11 08:44:17
Autor: qrt
Dnia Wed, 11 Jun 2014 07:41:42 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

[...]

dlatego napisałem w trybie przypuszczaj±cym. Pewnikiem nikt tego jeszcze
nie testował ale teoretycznie patrz±c po parametrach czy budowie instalacji
ponoć nie widać problemów. Ale jak będzie czas pokaże.

Data: 2014-06-10 23:53:32
Autor: Marcin Kiciński
W dniu ¶roda, 11 czerwca 2014 08:44:17 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Pewnikiem nikt tego jeszcze

nie testowal ale teoretycznie patrzac po parametrach czy budowie instalacji

ponoc nie widac problemow.

Mercedes w ramach akcji serwisowej wymienial nowy czynnik na stary.
Ciekawe czy jest gdzies dostepna informacja na czym dokladnie ta wymiana polegala?

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-06-11 09:08:41
Autor: qrt
Dnia Tue, 10 Jun 2014 23:53:32 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

[...]

???
ale mercedes w ogóle nie uważa tego nowego czynnika i nie maj± zamiaru w
ogóle go stosować a chc± za to wprowadzać jakie¶ własne rozwiania.

Data: 2014-06-11 00:58:34
Autor: Marcin Kiciński
Nabicie klimatyzacji za jedyne 1,1 kzł
W dniu ¶roda, 11 czerwca 2014 09:08:41 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
???

ale mercedes w og�le nie uwa�a tego nowego czynnika i nie maj� zamiaru w

og�le go stosowa� a chc� za to wprowadza� jakie� w�asne rozwiania.

Mercedes zdazyl zastosowac nowy czynnik w klasie A i (chyba) B, ale pozniej
zmienil go na stary, takze w samochodach ktore juz trafily do klientow.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-06-12 11:10:01
Autor: Adam
W dniu 2014-06-11 08:53, Marcin Kiciński pisze:
[...]

Nie pamiętam dokładnie, w którym¶ z ostatnich Motorów lub Auto-¦wiatów pisali, że chodzi jedynie o wymianę zaworów rozprężnych. Uszczelnienia te same - nie ma tu problemu znanego z przej¶cia z R13 na R134.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-06-14 14:18:46
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-06-12 11:10, Adam pisze:

Nie pamiętam dokładnie, w którym¶ z ostatnich Motorów lub Auto-¦wiatów
pisali, że chodzi jedynie o wymianę zaworów rozprężnych. Uszczelnienia
te same - nie ma tu problemu znanego z przej¶cia z R13 na R134.

No to pozytywnie.
Pozostaje tylko liczyć na to, że dealerzy wprowadz± do sprzedaży opcję kupna nowego auta z nienabit± klim± i bez zaworu rozprężnego ;)

Data: 2014-06-14 23:18:55
Autor: Marcin N
W dniu 2014-06-14 14:18, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Tez zawór to drogi jest?

--
MN

Data: 2014-06-14 23:32:45
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-06-14 23:18, Marcin N pisze:
[...]

Tańszy niż nabicie klimy tym nowym szajsem.
Zreszt± nowe auto bez zaworu powinno być o cenę zaworu tańsze, za to co zaoszczędziłe¶ kupuj±c uboższ± o zawór wersję, kupujesz zawór do starego czynnika, a delaer w cenie go montuje - a w zasadzie to się okazało że już w fabryce go założyli ;)

Data: 2014-06-11 18:00:38
Autor: jerzu
On Wed, 11 Jun 2014 08:44:17 +0200, qrt <m@il.jakis> wrote:

dlatego napisałem w trybie przypuszczaj±cym. Pewnikiem nikt tego jeszcze
nie testował ale teoretycznie patrz±c po parametrach czy budowie instalacji
ponoć nie widać problemów.

Robił to Mercedes. Wzywał auta na przeróbki instalacji z tego nowego
czynnika na r134a.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Nabicie klimatyzacji za jedyne 1,1 kzł