Data: 2011-02-16 10:56:35 | |
Autor: Gadacz | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
Kończyła mi się umowa z Play. Jako przedłużenie oferty zaproponowano
mi LongPlay 69 Internet. Sprawa załatwiana była z konsultantem przez telefon, który oznajmił mi, że koszt całkowity abonamentu będzie wynosił miesięcznie 89,49pln, co zgadzało się z informacją na stronie Play: http://www.playmobile.pl/pl/promocja/play-abonament/longplay-internet/index..html Po drugim okresie rozliczeniowym zorientowałem się, że mój abonament wynosi nie 89,49pln a 99,49pln, czyli nie uwzględnia 10pln zniżki na abonament. Złożyłem reklamację. W odpowiedzi otrzymałem wyjaśnienie, że po pierwsze to miałem 14 dni na odstąpienie od umowy (ciekawe tylko jak miałem zorientować się po pierwszym rozliczanym w "dzwiny" sposób określe rozliczeniowym; stary abonamet częściowo i nowy częściowo) oraz dodatkowo: <cytat> Sprawa zamknięta po kontakcie telefonicznym. Witamy. Informujemy, że po szczegółowej analizie opisanej sytuacji nie stwierdzono nieprawidłowości w naliczeniu opłat na wymienionych fakturach. Aneks do umowy został zawarty w ofercie RePlay Swobodny Internet 2 w której nie przysługuje rabat wysokości 10 zł. W ramach warunków promocyjnych otrzymał Pan zgodnie z regulanimem promocji: Szczegóły dotyczące Oferty Promocyjnej 3. W ramach niniejszej Oferty Promocyjnej, Abonenci, o których mowa w punkcie 1 powyżej wybiorą Ofertę LongPlay z Abonament LongPlay 69 lub LongPlay 99 otrzymają: a. Dodatkowy Pakiet do wszystkich sieci przyznawany zgodnie z punktem 3.1 niniejszej Oferty Promocyjnej b. Promocyjną usługę "Nieograniczone połączenia w Play" przyznawaną zgodnie z punktem 5 niniejszej Oferty Promocyjnej i 6. W ramach niniejszej Oferty Promocyjnej dostępny będzie również płatny pakiet na transfer danych 2 GB. c. Pakiet może być wykorzystywany do pobierania danych tylko w strefie taniego Internetu w sieci Play zgodnie z pkt 6 lit d i pkt 6 lit e niniejszej Oferty Promocyjnej. d. Strefa taniego Internetu w Play to strefa, w której P4 świadczy usługi telekomunikacyjne w oparciu o własną infrastrukturę dostępową z wyłączeniem infrastruktury innych Operatorów Krajowych. e. Poza strefą taniego Internetu w Play za korzystanie z Internetu jest naliczana stawka zgodna z Cennikiem Oferty LongPlay lub Cennikiem Oferty Play Premium. W ramach rekompensaty zaproponowano jednorazowy pakiet 40 minut lub 100 sms do wykorzystania przez 30 dni od momentu aktywacji. Mamy nadzieje że powyższe wyjaśnienia w pełni wyczerpują Pana zapytania. Dziekujemy za zgłoszenie. Pozdrawiamy. <koniec cytatu> Innymi słowy, skoro przedłużam umowę, to rabat nie przysługuje, tyle że tego to mi konsultant nie powiedział, a wręcz przeciwnie, twierdził że abonament będzie wynosił tyle ile na stronie. Na takie argumenty otrzymałem jedynie, że konsultant został pouczony i że mogą mi dać jednorazowy pakiet 40 minut lub 100 sms do wykorzystania przez 30 dni od momentu aktywacji (który do niczego mi nie jest potrzebny, bo obecny pakiet mi wystarcza). Wiem, wiem... powiecie, że trzeba czytać umowy, tylko jak to wyczytać między punktami, w szczególności, gdy ewidentnie wprowadzony zostałem w błąd co do kwoty. Zastanawiam się czy da się jeszcze coś w tej sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład pomoże innym. |
|
Data: 2011-02-16 20:24:24 | |
Autor: Liwiusz | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
W dniu 2011-02-16 19:56, Gadacz pisze:
sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład Amen. Nie bez powodu uważa się, że Play ma najgorszą obsługę klienta. I te 100 smsów jako rekompensata. Śmiech. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-02-16 23:33:31 | |
Autor: JoteR | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
"Liwiusz" napisał:
Może jednak mój przykład pomoże innym. I uświadomi, że dla przedłużających umowę zawsze stosowany jest RePlay. Patrzyłeś widocznie nie na tę "promocję" -:) Nie bez powodu uważa się, że Play ma najgorszą obsługę klienta. W każdej sieci konsultanci przez telefon obiecują cuda na kiju. Na szczęście ja mam możliwość konfrontacji tego telebełkotu z żywymi osobnikami w salonach i tam dopiero jasno widać, że przedłużający umowę jest klientem drugiej kategorii. Ja doświadczyłem tego kolejno w Orange, Erze i Plusie, a miesiąc temu również i w Play, ale tu już nie miałem żadnych złudzeń. Najprzyzwoiciej zachowali się 2 lata temu w Plusie - tam nawet przez telefon nie udawali, że im zależy na przedłużeniu umowy ;-> JoteR |
|
Data: 2011-02-17 13:30:34 | |
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonam ent | |
Dnia 16-02-2011 o 23:33:31 JoteR <joter@pf.pl> napisał(a):
Najprzyzwoiciej zachowali się 2 lata temu w Plusie - tam nawet przez telefon nie udawali, że im zależy na przedłużeniu umowy ;-> Trochę się zmieniło od tego czasu. Plus wprowadził dodatkowe benefity wynikające z przedłużenia umowy, a do mnie już cztery razy dzwonił konsultant Plusa z przypomnieniem, że kończy mi się umowa i żebym zgłosił się po ofertę do salonu, w którym podpisywałem umowę :) JoteR Pozdrawiam -- Spook. -- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/ |
|
Data: 2011-02-18 22:14:39 | |
Autor: TGor | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
On 2011-02-16 20:24, Liwiusz wrote:
Nie bez powodu uważa się, że Play ma najgorszą obsługę klienta. I te 100 Owszem ale nie zawsze. Podpisana przez moją siostrę umowa (oczekiwana: promocja 20% + 50% zniżki, faktycznie podpisana: tylko 20% zniżki) została zmieniona drogą porozumienia z gorszej na lepszą. Fakt faktem, że pani w salonie przyznała się do "pomyłki". "Pomyłka" wynikła z tego, że spółka mojej siostry ma już telefon w Play, o czym po prostu zapomnieliśmy. Stąd inna promocja na umowie. Zwykle czytam, co podpisuję, ale tym razem formalności machneły się o prawie godzine za sprawą jakichś problemów z siecią i konsultantka kilka razy próbowała przepchnąć umowę przez system. Mało tego, jakieś papiery nie przeszły i w sumie odrzucono umowę. Jak mniemam w razie, gdybyśmy się wypięli i nie donieśli papierów po głowie dostałaby dziewczyna od umowy... Play jakimś ludzkim gestem pozwolił mi się wyplątać z sytuacji. Oczywiście kasa kasą, ale to ja namówiłem siostrę do zmiany operatora a ona jest zasadnicza i uznała, że to jakiś przekręt i jak to kobiety - uznała, że ja za to odpowiadam. Inna sprawa, że temat zaczęliśmy w listopadzie, aneks podpisaliśmy w grudniu a zmiany PODOBNO będą od lutego, przy czym dalej ich na koncie nie widać a lutowy okres rozliczeniowy rozpoczęty. ;-) -- ................................................................................ "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego) mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm." |
|
Data: 2011-02-16 21:33:25 | |
Autor: Konop | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
Wiem, wiem... powiecie, że trzeba czytać umowy, tylko jak to wyczytać Umowę podpisałeś w wersji papierowej, czy tylko "telefonicznie"? Jak podpisałeś się pod papierkiem, na którym nie piszą o 10zł, to zapomnij, nic nie wskórasz, możesz zgłaszać ewentualnie do UOKiK, że wprowadzają ludzi w błąd. Jeśli telefonicznie - to zapewne mają tą rozmowę nagraną. Muszą mieć, żeby móc udowodnić, że Ty ją zawarłeś :). Wtedy możesz próbować coś zdziałać, ale tylko teoretycznie. Nie wyobrażam sobie, jak miałby wyglądać proces dochodzenia do tych 10zł... -- Pozdrawiam Konop |
|
Data: 2011-02-16 23:27:13 | |
Autor: Gadacz | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
On 16 Lut, 21:33, Konop <kono...@gazeta.pl> wrote:
> Wiem, wiem... powiecie, e trzeba czyta umowy, tylko jak to wyczyta Sprawa załatwiana telefonicznie, ale umowa podpisana na papierze (dostarczona przez kuriera), przy czym na papierze jest że taryfa "LongPlay 69" + promocja "RePlay Swobodny Interent". Nigdzie nie jest napisane, że przysługuje 10pln zniżki, ale też nie jest napisane że nie przysługuje. Jedynie są te punkty które przytoczyli w odpowiedzi na reklamację. |
|
Data: 2011-02-17 18:01:52 | |
Autor: Konop | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
W dniu 2011.02.17 08:27, Gadacz pisze:
Sprawa załatwiana telefonicznie, ale umowa podpisana na papierze No nie jest napisane, że nie przysługuje... mogą Ci go dać, ale nie muszą. Napisałeś, oni powiedzieli, że Ci nie dadzą i tyle, koniec kropka... Niestety, w takiej sytuacji ciężko czegokolwiek dowieść... -- Pozdrawiam Konop |
|
Data: 2011-02-17 10:58:13 | |
Autor: niusy.pl | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
Użytkownik "Konop" <konoppo@gazeta.pl> Wiem, wiem... powiecie, że trzeba czytać umowy, tylko jak to wyczytać Po prostu składasz reklamację w której piszesz, że takiej umowy nie zawierałeś i przestajesz płacić te 10zł. Jak podpisałeś umowę papierową bo Cię konsultant oszukał to problem większy bo trzeba to wykazać. |
|
Data: 2011-02-17 10:53:01 | |
Autor: niusy.pl | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
Użytkownik "Gadacz" <javabegginer@gmail.com> .... Wiem, wiem... powiecie, że trzeba czytać umowy, tylko jak to wyczytać między punktami, w szczególności, gdy ewidentnie wprowadzony zostałem w błąd co do kwoty. Zastanawiam się czy da się jeszcze coś w tej sprawie zrobić, ale obawiam się że nie... Może jednak mój przykład pomoże innym. -- To nie jest kwestia czytania umów tylko wprowadzania w błąd przy jej zawieraniu. |
|
Data: 2011-02-17 10:57:21 | |
Autor: Liwiusz | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
W dniu 2011-02-17 10:53, niusy.pl pisze:
Jak również kwestia późniejszego udowodnienia tego. Oszukany miałby pewnie szanse wygrać w sądzie, gdyby... umiał to udowodnić. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-02-17 18:23:20 | |
Autor: JoteR | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
"Liwiusz" napisał:
To nie jest kwestia czytania umów tylko wprowadzania w błąd przy jej "...konsultant został pouczony..." "W ramach rekompensaty zaproponowano..." Jako przedstawiciel wiadomej profesji niewątpliwie zauważyłeś, że tymi zwrotami potencjalny pozwany sam się podłożył. Dalej to tylko kwestia dobrego papugi - ale nie za 10 zł miesięcznie. Chyba, że (nomen omen) doda się szkody moralne.... ;-> JoteR |
|
Data: 2011-02-18 12:11:46 | |
Autor: ownzq | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
Wydaje mi się że przy zmianach umowy telekomunikacyjnej na odległość
mają obowiązek nagrywania dyspozycji i przechowywania tego rok ? Z drugiej strony jak nie mają nagrania to skąd wiedzieli jakie warunki przysłać i gdzie ? |
|
Data: 2011-02-18 21:22:02 | |
Autor: Liwiusz | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
W dniu 2011-02-18 21:11, ownzq@jadamspam.pl pisze:
Wydaje mi się że przy zmianach umowy telekomunikacyjnej na odległość Wiedzieli z tego, co wyklikał konsultant. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-02-18 12:56:09 | |
Autor: ownzq | |
Nabity w LongPlay i 10pln zni?ki na abonament | |
On 18 Lut, 21:22, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-02-18 21:11, ow...@jadamspam.pl pisze: Z tego co widzę operator potwierdza na piśmie dyspozycje. Musieli chyba coś zmienić bo wcześniej było coś o nagrywaniu ? Sam przedłużałem umowę przez kuriera który się ponoć bardzo spieszył i dodatkowo wsadzili nieaktualny regulamin promocji. Czyli jak chcą to mogą z człowieka zrobić durnia. Jest 10 dni na odstąpienie ale .........Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, o którym mowa w ust. 6, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta, rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy. |
|