Naciąg szprych

Data: 2018-03-26 13:17:46
Autor: Jacek Maciejewski
Naciąg szprych
Dnia Mon, 26 Mar 2018 13:10:20 +0200, Maciek napisał(a):

Macie jakieś swoje patenty? Czy wszyscy łącznie z większością serwisów robią to na wyczucie? ... a jak wyjdzie tak jest i nikt się tym nie przejmuje? ;-)

Nie ma to jak czucie w paluszkach :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-03-26 15:55:51
Autor: Maciek
Naciąg szprych
Nie ma to jak czucie w paluszkach :)

No i to jest jakaś konkretna odpowiedź :)

Czytam teksty w tym temacie, których jednak jest jak na lekarstwo. Wszyscy zazwyczaj prześcigają się jak to szprychy powsadzać i na tym koniec.
W sumie mam wrażenie, że temat olewany, no a raczej tutaj na tym etapie będzie wychodzić jakość koła.

Widzę, że też są mandoliniarze komórkowi odczytujący brzmienie szprych no i jak zwykle masa przeciwników, zwolenników...Echm jak żyć aby to zrobić dobrze  ;-)

Data: 2018-03-26 14:32:42
Autor: Ignac
Naciąg szprych
W dniu poniedziałek, 26 marca 2018 15:56:37 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> Nie ma to jak czucie w paluszkach :)

No i to jest jakaś konkretna odpowiedź :)

I sądzę, że to nie jest Twoje pierwsze centrowane koło!
Napinam szprychy tak, aż obręcz przestaje się krzywić, po przejechaniu dowolnego dystansu.

Data: 2018-03-27 00:30:58
Autor: Maciek
Naciąg szprych
I sądzę, że to nie jest Twoje pierwsze centrowane koło!
Napinam szprychy tak, aż obręcz przestaje się krzywić,
po przejechaniu dowolnego dystansu.

Dzięki za konkret.

Nie jest to moje pierwsze koło, wcześniej przeplatałem obręcze jednak na na widełkach z podczepioną suwmiarką.

Tym razem jednak chciałem podejść do tematu na poważniej. Złożyłem sobie centrownicę z zegarem, plus tensometr z zegarem cyfrowym. Przy czym to drugie skalibrować poprawnie będzie ciężko.
Od tzw. "kopa" jedynie można użyć do sprawdzenia jednakowego naciągu szprych.

Sytuacja wygląda tak, że mam nowe kółka wstępnie poskładane z jakimś tam naciągiem. Poprzednie kółka były robione maszynowo i uważam, że miały słaby naciąg ale jakoś się to toczyło i musiało być.

Nowe mam wycenrowane względem piasty (prawo/lewo) na tip-top, bicie na obręczy w przedziale do 0,15. Z jajkiem jest trochę gorzej do 0,4mm. Naciąg szprych (odczyt ręczny ;-) ) w porównaniu do starych mniejszy gdyż nie chiałem przegiąć, nowe obręcze nei kapslowane.

Czyli rozumiem z tego co piszesz, że  spokojnie się już dojdzie do optimum poprzez korygowanie parametrów koła po przejazdach?

Naciąg szprych