Naciągnięte (?) kolano a pedałowanie.

Data: 2009-03-30 22:30:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Naciągnięte (?) kolano a pedałowanie.
Cześć!
Jakoś dwa miesiące temu naciągnąłem (?) sobie kolano - krzywo stanąłem w
czasie biegu. Od tamtego czasu po większym wysiłku, w który wchodzi
niestety przejechanie 30km na rowerze, kolano mnie boli, dokładnie w
miejscu, gdzie bolało na początku.
Czy ktoś z Was przechodził podobne akcje? Że miałem iść do lekarza to ja
wiem, ale teraz to już pewnie za późno, ergo takie rady proszę sobie
odpuścić. Ktoś coś podpowie?

Data: 2009-03-30 22:39:31
Autor: richo nazca
Naciągnięte (?) kolano a pe dałowanie.
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

(...) Ktoś coś podpowie?

Przeczytaj swój post, ale tak jakby ktoś inny go napisał.

--
richo

Data: 2009-03-30 22:49:19
Autor: Szprota aka Stefandora
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

A ja biegłam w zawodach i teraz jak chodzę w butach na obcasach, to mnie boli w kolanie tam gdzie mnie bolało po bieganiu. Też tak macie?
:)

Że miałem iść do lekarza to ja
wiem, ale teraz to już pewnie za późno, ergo takie rady proszę sobie
odpuścić.

Mimo wszystko, idź do lekarza. Serio.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-03-30 22:56:58
Autor: lenicz
Naciągnięte (?) kolano a pedałowanie.

Użytkownik "Szprota aka Stefandora"  A ja biegłam w zawodach i teraz jak chodzę w butach na obcasach, to mnie
boli w kolanie tam gdzie mnie bolało po bieganiu. Też tak macie?

To od biodra idzie. Fakt, na lekarzy szkoda kasy. Buciki bez szpileczek Cie do czasu skremowania czekają. Na przewlekłe zapalenie ścięgna mocnych nie ma:-) SPD!!

Data: 2009-03-30 23:02:00
Autor: Szprota aka Stefandora
lenicz wrote:
[...]

No pacz pan, a ja po przychodniach się szlajam. A tu wystarczy na precla napisać i jest diagnoza.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-03-30 23:25:47
Autor: lenicz

Użytkownik "Szprota aka Stefandora" <stefandora@onet.eu> napisał w wiadomości news:gqrc0h$afm$3news.onet.pl...
No pacz pan, a ja po przychodniach się szlajam. A tu wystarczy na precla napisać i jest diagnoza.
Brutalna prawda niestety. To podrecznikowe dolegliwości  zwyrodnieniowe. Sport to zdrowie, pamiętaj :-) ale póki chrząstke będziesz mieć bez przewlekłych stanów zapalnych  to będzie Ok ale jak zasiarczysz w wyniku zaniedbania to niestety pożegnaj się z bucikami na obcasie.
Advocent... sportem się tak wykończyłem, że jestem lekarzem rencistą:-)

Data: 2009-03-30 23:28:23
Autor: Szprota aka Stefandora
lenicz wrote:
[...]

Akurat z ortopedami miałam dosyć dużo doświadczenia i wiem, że wizyta u dobrego lekarza przynosi skutki. Tylko trzeba go trochę poszukać.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-03-30 23:04:21
Autor: granat
Szprota aka Stefandora pisze:

Mimo wszystko, idź do lekarza. Serio.

....bo mozesz zrobic sobie gorzej.

pierwszy z brzegu link do hasla "wiazadlo":
http://www.carolina.pl/article.php?id=148

i kilka wartych podkreslenia zdan:
"(...)Zawodnik odczuwa silny ból, jakkolwiek może być zdolny do kontynuowania wysiłku(...)"

"(...)Nieprawidłowo funkcjonujący staw zaczyna zużywać się w przyśpieszonym tempie. Nawet normale funkcjonowanie, które wiąże się przeciętnie z wykonaniem ok. 1,5 mln kroków rocznie (nie mówiąc już o uprawianiu sportu), doprowadza do całkowitego zniszczenia kolana i konieczności stosowania protez już w ciągu kilkunastu lat(...)"

granat

Data: 2009-03-30 22:50:08
Autor: lenicz
Naciągnięte (?) kolano a pedałowanie.

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta"
Marku  z kontuzją kolana jest jak z syfilisem. Lepiej późno niż wcale. Idź do ortopedy traumatologa. Znając życie zrób fotki, napewno będziesz mieć osteofity ale najlepiej zrobić artroskopię. Inwazyjna ale praktycznie jedyna metoda zdiagnozowania przyczepów i wiązadeł. Internistą  jestem ale coś ze szkoły i stażu pamiętam..powiedzmy:-)

Data: 2009-03-30 23:11:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Naciągnięte (?) kolano a pedałowanie.
Panie lenicz, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqrbra$896$1mx1.internetia.pl> przy ul....

Marku  z kontuzją kolana jest jak z syfilisem. Lepiej późno niż wcale.

:-/
Już to widzę:
-Dzień dobry.
-Dzień dobry.
-Panie dotkrze... Bo ja ten... Dwa miesiące temu sobie chyba nogę
skręciłem...
-Choćpantu. Opaska uciskowa na szyję załatwi sprawę.

Data: 2009-03-30 23:15:40
Autor: Szprota aka Stefandora
[...]

aha, czyli tylko pogaworzyć chciałeś? Bo myślałam, że pytasz o poradę.
Sorry.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-03-30 23:22:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Naciągnięte (?) kolano a pe dałowanie.
Panie Szprota aka Stefandora, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqrcq5$afm$4news.onet.pl> przy ul....

[...]

A gdzie ja tak napisałem? Ot, żartuję z wizyty u lekarza. Spokojnie,
Doroto, spokojnie! Mnie naprawdę nie kręci ból w kolanie po 30km.

Data: 2009-03-30 23:22:19
Autor: Schliesky
[...]

No właśnie, tak może być. Na studiach źle wylądowałem na siatkówce, przez tydzień nie mogłem przy chodzeniu wyprostować kolana i dostałem zwolnienie, a lekarz miał minę "następny przyszedł po zwolnienie". Do tej pory czuję, że to kolano jest lekko niepewne, ale rowerowe mięśnie zapewniają jakąś tam stabilizację.

No, ale pójść do lekarza trzeba.

Wniosek jest jeden - nie biegać, w siatkę nie grać, bo to szkodliwe.

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2009-03-30 23:33:09
Autor: lenicz
Naciągnięte (?) kolano a pedałowanie.

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta"> -Choćpantu. Opaska uciskowa na szyję załatwi sprawę.

Tak piszesz bo piszesz a byłeś o traumatologa? Nie każdy cyklista to mason i nie każdy doktor to kurwa.

Data: 2009-03-30 23:37:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Naciągnięte (?) kolano a pedałowanie.
Panie lenicz, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqrebv$79v$1mx1.internetia.pl> przy ul....

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta"> -Choćpantu. Opaska uciskowa na szyję załatwi sprawę.

Tak piszesz bo piszesz a byłeś o traumatologa? Nie każdy cyklista to mason i nie każdy doktor to kurwa.

I nie każdy post w usenecie jest na serio.
Jeszcze nie byłem. Jak miałem być? W 5 minut? ;-)

Data: 2009-03-31 10:03:36
Autor: Przemek M

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:15f4kitj0yzrp.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Kurcze kilka dni temu dostałem skierowanie do ortopedy - bóle pleców i lewe kolano przy mocnych skrętach nogi oraz dluższym wysiłku na rowerze.
U "fachowca" byłem max 5 min - obejrzał głównie plecy, wszystko wyglada ok - prosze cwiczyc miesnie plecow aby je wzmocnic, jak bardzo Pana bola to przepisze masaze. Mowie ze jeszcze kolano a duzo jezdze na rowerze - na to fachman - ooo jak Pan duzo jezdzi to tym bardziej plecy beda bolec i powiedzial ze to koniec badania. Wyszedlem. Plecy bola dalej, ostantio na treningu na szosie bylo kolo 6km bardzo kiepskiego asfaktu (strasznie szarpalo) i ledwo wrocilem do domu tak kolano rwalo, na drugi dzien jazda po ladnym plaskim 3h i wszystko ok.

Niestety w regionie nie ma zadnego fachowca nawet prywatnie. Troche przestalem wierzyc w lekarzy.

Data: 2009-03-31 00:44:00
Autor: Michał Wolff
Naciągnięte (?) kolano a pedałowanie.
On 30 Mar, 22:30, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Niedawno na forum sakwiarskim prowadziliśmy dyskusję na ten temat:
http://tinyurl.com/cafdok
No i mogę tylko powtórzyć - przede wszystkim musisz szukać optymalnej
pozycji na siodełku, a o to wbrew pozorom niełatwo. W moim przypadku
nawet niewielkie zmiany ustawienia - trochę w dół, trochę w górę sporo
dają, powodują że pewne typy bólów znikają. I zalecam dużą rozwagę w
stosowaniu SPD, bo jeśli masz źle ustawione bloki - to jest to
najszybsza droga do poważnej kontuzji, bo SPD stabilizują nogę
względem roweru (zarówno w dobrym jak i złym układzie). Tylko jeśli
układ jest zły - to powoduje to dużo poważniejsze kontuzje niż podczas
jazdy na platformach, szczególnie na długich dystansach (niestety
przekonałem się o tym na własnej skórze).

Osobie z bólem kolan znaleźć tą właściwą pozycję nie jest łatwo - ale
na pewno warto jej poszukać metodą prób i błędów, a w razie bólu
trzeba reagować bardzo szybko.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-31 10:47:33
Autor: Wojtek
sp...@gmail.com> wrote:

[...]

dodałbym tylko jeszcze parę spraw:
- bardzo istotne jest odpowiednie ustawienie siodła przód-tył (to dalej wpływa na góra dół)

- sprawdź, czy podczas jazdy nie odwodzisz tego bolącego kolana w jedną lub drugą stronę

- wybierz się do ortopedy SPORTOWEGO - trzeba pooglądać

- urazy stawowe niestety lubią się ciągnąć, dwa sezony tegu strzaskałem sobie staw palca przy OTB, bolało parę ładnych miesięcy przy najmniejszym ucisku

- ustawienie bloków jest oczywiście istotne

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie