Naciągnięty łańcuch?

Data: 2015-05-26 07:11:18
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
Do sprawdzania czy łańcuch jeszcze pojeździ, to mogę kupić dwa
rodzaje blaszanych wzorników: taki z dwoma rozstawami +1% i +.75%
http://smile.amazon.com/BIKEHAND-Bicycle-Chain-Indicator-checker/dp/B00811WQW0/

lub taki z wielopunktową podziałką:
https://progoldmfr.com/store/index.php?route=product/product&manufacturer_id=11&product_id=62
Czy ktoś się orientuje co oznacza podziałka w tym drugim: 1...10 ?
Czy to są dziesiąte części jednego procenta może?

Który przyrząd używaliście? Który lepszy?

Data: 2015-05-26 14:29:52
Autor: qrt
Naciągnięty łańcuch?
Dnia Tue, 26 May 2015 07:11:18 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

tak naprawdę tan przyrząd ma wskazywać jedno - moment w którym trzeba
wymienić łańcuch na nowy. I powinno to być określone w instrukcji. Oczywiście mogą być różne szkoły  - jedni polecaja wymieniać wczesniej inni
póżniej  - może mieć to zwiazek z tym ze jedni lubią małe zębatki
(szycbciej sie zużywają) inni duże (wolniej) wiec w sumie w obu przypadkach
łańcuch można by wymieniać przy różnym stopniu wyciagnięcia wiec może stąd
te cyferki.

Data: 2015-05-26 17:17:57
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1o7yj7cx441cc$.32ouk2ufgp3o.dlg40tude.net...
Który przyrząd używaliście? Który lepszy?

tak naprawdę tan przyrząd ma wskazywać jedno
- moment w którym trzeba wymienić łańcuch na nowy.

Ten drugi spełnia takie same funkcje jak ten pierwszy
a DODATKOWO umożliwa zmierzenie jak daleko nasz
łańcuch ma do tego momentu, a więc można chyba
ten moment sobie zaplanować... :-)

I powinno to być określone w instrukcji.

:-))) Widzę, że próbujesz być dowcipny...
Zadaję pytanie PRZED zakupem, więc nie mam dostępu do instrukcji.

[...]

Czy osobiście używałeś któregoś z dwu ilustrowanych przymiarów?

Data: 2015-05-26 14:31:10
Autor: qrt
Naciągnięty łańcuch?
[...]

a i jeszcze jedno - przyjmuje sie iż przy zebatkach z aluminium łańcuch
wymienia sie wczesnej niż przy zębatkach ze stali - wiec przymiar winien
uwzględniać obie systuacje.

Data: 2015-05-26 17:14:46
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1w7w7jh4k75t.1xjwa3ai7o5lg.dlg40tude.net...
[...]

Widziałeś kiedyś taki przymiar na własne oczy?

Data: 2015-05-27 07:32:30
Autor: qrt
Naciągnięty łańcuch?
Dnia Tue, 26 May 2015 17:14:46 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

taki to znaczy jaki ? :)
Jesli chodzi o te co wymieniłeś to nie. Sam posiadam taki:
 http://b2b.rohloff.de/no_cache/en/product_shop/product_detail/products/rohloff-caliber-2/index.html?tt_products%5BbackPID%5D=1287&cHash=86c57a5bdd10c6f8fa7c0e350a4c0b04

Data: 2015-05-27 07:19:35
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:qo72uhh8r725$.1d8ev78pyxmqd.dlg40tude.net...
[...]

No taki który "winien uwzględniać obie systuacje.".

Sam posiadam taki:

http://b2b.rohloff.de/no_cache/en/product_shop/product_detail/products/rohloff-caliber-2/index.html?tt_products%5BbackPID%5D=1287&cHash=86c57a5bdd10c6f8fa7c0e350a4c0b04

Czyli podobny do tego BIKEHAND z mojego pierwszego linka.
Co ciekawe, na tym Twoim jest dziwne oznaczenie 0.075mm
i 0,1mm - czemu u Ciebie są milimetry a na innych są procenty?
Na dodatek łańcuch rowerowy ma skok (pół)calowy a nie metryczny.

Jaka jest prawda?
Czy te znaki 0,75 i 1 to faktycznie procenty czy 1/10 mm?

Data: 2015-05-27 14:53:03
Autor: qrt
Naciągnięty łańcuch?
Dnia Wed, 27 May 2015 07:19:35 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

przecież jednostki nie mają znaczenia - chodzi tylko o określenie
rozciągniecie łańcucha kwalifikującego go do wymiany. Jak chcesz możesz mierzyć suwmiarką rozciągnięcie na 10 ogniwach.
Też bedzie ok i ja tak robiłem - a przymiar mam tylko daltego ze go
dostałem w prezencie. Sam bym sobie nie kupił pewnikiem. Jedyna jego zaleta jest taka ze w porównaniu z suwmiarką pomiar następuje
błyskawicznie podczas gdy przy użyciu suwmiarki trzeba poświęcić te pół
minuty.

Data: 2015-05-27 18:56:30
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
qrt <m@il.jakis> wrote:
Dnia Wed, 27 May 2015 07:19:35 -0500, Pszemol napisał(a):

"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:qo72uhh8r725$.1d8ev78pyxmqd.dlg40tude.net...
Do sprawdzania czy łańcuch jeszcze pojeździ, to mogę kupić dwa
rodzaje blaszanych wzornikĂłw: taki z dwoma rozstawami +1% i +.75%
[...]

Dla mnie, dla inżyniera, jednostki są bardzo ważne.
Który to space shuttle miał katastrofę bo cale z centymetrami pomylili?

Jak chcesz możesz mierzyć suwmiarką rozciągnięcie na 10 ogniwach.

Ale chcesz łańcuch z półcalowym skokiem mierzyć w milimetrach?

Nie wiem jak dla Ciebie, ale 1mm a 1% z 10 ogniw po cal kazde to jednak nie
jest to samo...

Też bedzie ok i ja tak robiłem - a przymiar mam tylko daltego ze go
dostałem w prezencie. Sam bym sobie nie kupił pewnikiem.

Jak juz masz suwmiarke...
Jak jej nie masz, to taki blaszany wzornik jednak ciut tańszy.. :-)

Jedyna jego zaleta jest taka ze w porównaniu z suwmiarką pomiar następuje
błyskawicznie podczas gdy przy użyciu suwmiarki trzeba poświęcić te pół
minuty.

I wiedziec jaka ma byc dlugosc 10 ogniw łańcucha i na dodatek w jakich
jednostkach :-)

Data: 2015-05-28 08:13:28
Autor: qrt
Naciągnięty łańcuch?
Dnia Wed, 27 May 2015 18:56:30 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

qrt <m@il.jakis> wrote:
[...]

tutaj aż tak poważne konsekwencje raczej nie grozą :)

[...]

oczywiście ze nie to samo. Chodzi tylko o to by określić graniczne wyciągniecie łańcucha. Do tego nie potrzeba w ogóle zadnych jednostek stosując przymiar.

[...]

jesteś inżynier to suwmiarkę masz :)

[...]

to prawda. Zawsze musiałem sobie przypominać.
Ale można też zrobić naklejkę i ją przykleić na suwmiarce. Albo wygrawerować :)

Data: 2015-05-28 06:18:27
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:ax7tu2yj5two.1tfbhsujk7lov$.dlg40tude.net...
[...]

No ale grożą niepotrzebną wymianą łańcucha.
1mm to nie to samo co 1% z 254mm (2,5mm) - trzeba wiedzieć co mierzysz.
A więc jednostki są bardzo ważne w przypadku mierzenia wydłużenia łańcucha.

[...]

Słuchaj, bo mam wrażenie że udajesz że nie rozumiesz...
Zauważyłeś że jeden przymiar miał 0,75mm i 1mm wyskalowane?
Podczas gdy inne przymiary nie miały jednostek a opisy ich użycia
mówiły o % wydłużenia?

Jeśli Ty nie widzisz tutaj dylematu to nie wiem jak Ci to wyjaśnić...

[...]

Mam. Mimo że nie jestem inżynierem mechanikiem, wyobraź sobie :-)

[...]

Tylko po co, skoro można za $6 mieć przymiar do celów rowerowych?

Data: 2015-05-28 13:57:44
Autor: qrt
Naciągnięty łańcuch?
Dnia Thu, 28 May 2015 06:18:27 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

ale własnie o to chodzi ze te opisy i skale nie sa potrzbne. Co z tego ze ma wypisane 1mm? czy to jest wydłużenie o 1mm na jednym
ogniwie, czy na 10 czy na 100? Może to jest w instrukcji a może nie :) Podobnie z procentami. Czy wartość "20%" to wydłużenie łańcucha o 20% na
długości czy informacja ze łańcuch osiągnął 20% "zuzycia"? W zasadzie można to postarać sie rozkminić na zdrowy rozum tylko mnie to
nie interesowało. Na moim przymiarze sa jakieś informacje ale iteresuje mnie tylko która
strona jest do pomiaru przy zębatkach ze stali a która z aluminium. Przymiar ma tylko wskazać moment w którym trzba wymienić łańcuch. Jak go
wkładam to widze jak układa sie na łańcuchu i wiem czy łańcuch jest w
dobrym stanie czy już trzeba iść do sklepu i kupować nowy. To czy odczytam z tego wartośc w liniach, mikronach, milimetrach, prętach
czy procentach naprawde nie jest istotne.

Data: 2015-05-28 07:16:36
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:4zvggzlat63e.1joa4yp1bsvo5.dlg40tude.net...
[...]

No ale przymiar jest sztywnym kawałkiem metalu - nie masz możliwości
pomylić się i pomierzyć nim 5 ogniw zamiast 10 jak w przypadku suwmiarki.

Podobnie z procentami. Czy wartość "20%" to wydłużenie łańcucha
o 20% na długości czy informacja ze łańcuch osiągnął 20% "zuzycia"?

Akurat chodzi o pomiar długości jako relacja do stopnia zużycia...

[...]

??? :-) I to która jest która obczaiłeś bez instrukcji? Dobry jesteś...

Chyba się zapętliliśmy...

Data: 2015-05-28 15:23:41
Autor: qrt
Naciągnięty łańcuch?
Dnia Thu, 28 May 2015 07:16:36 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

niewatpliwie jest to zaleta :)

Podobnie z procentami. Czy wartość "20%" to wydłużenie łańcucha
o 20% na długości czy informacja ze łańcuch osiągnął 20% "zuzycia"?

Akurat chodzi o pomiar długości jako relacja do stopnia zużycia...

do tego sie to wszystko sprowadza.
[...]

Chyaba z instrukcją. Coś kojrze ze pisało tak iż literka "S" to stal, "A" to alu :)

Data: 2015-05-26 16:13:38
Autor: Andrzej Ozieblo
Naciągnięty łańcuch?
W dniu 2015-05-26 o 14:11, Pszemol pisze:

Czy ktoś się orientuje co oznacza podziałka w tym drugim: 1...10 ?
Czy to są dziesiąte części jednego procenta może?

Bardzo powaznie wziales sie do rzecz. Moze zbyt powaznie. :) Kiedys mierzylem wyciagniecie lancucha przy pomocy suwmiarki.

W tym drugim przyrzadzie, jak sie wydaje, podany jest wyciagniecie lancucha w dziesiatkach 1%. W tym pierwszym masz tylko dwie mozliwosci: 0.75% i 1%.

Niestety sprawa nie jest taka prosta. Nawet wyciagniecie lancucha o 0.5% spowoduje, ze po zalozeniu nowego lancucha bedzie skakal i trzeba wymienic kasete lub jej niektore koronki. Duzo w tym temacie bylo napisane. Dlatego niektorzy stosuja metode wielu (2-3) lancuchow i wymieniaja je co np. 500 km.

Osobiscie jestem zdania, ze najlepiej niczego nie sprawdzac i sie lancuchem nie przejmowac. Gdy lancuch zacznie przeskakiwac, wtedy wymienic komplet lancuch-kaseta. Wczesniej tez mozna, gdy stwierdzimy duze zuzycie zebow.

I pamietaj, ze lancuch tak naprawde sie nie naciaga, ale sciera. To naciagniecie to efekt luzow w srodku ogniwek.

Data: 2015-05-26 17:47:58
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote in message news:mk1v2j$2dk$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Co w tym takiego poważnego to nie wiem :-))
Z tego co widzę w necie to raczej rutyna...
Piszesz w czasie przeszłym - teraz już nie mierzysz?

W tym drugim przyrzadzie, jak sie wydaje, podany jest wyciagniecie lancucha w dziesiatkach 1%.
W tym pierwszym masz tylko dwie mozliwosci: 0.75% i 1%.

Tak, tyle samo ja jestem w stanie zgadnąć...
Miałem nadzieję że ktoś ma taki przyrząd i to potwierdzi :-)

Niestety sprawa nie jest taka prosta. Nawet wyciagniecie lancucha
o 0.5% spowoduje, ze po zalozeniu nowego lancucha bedzie skakal
i trzeba wymienic kasete lub jej niektore koronki.
Duzo w tym temacie bylo napisane.

Czyli kłamią eksperckie witryny rowerowe które uczą
że jak się łańcuch wydłużył o 0.75% to można go wymienić
bez konieczności wymiany kasetki a gdy wydłużył się
o 1% lub więcej to wtedy dopiero konieczna jest jej wymiana?

Dlatego niektorzy stosuja metode wielu (2-3) lancuchow
i wymieniaja je co np. 500 km.

Brzmi to logicznie, podobnie do rotacji opon/kół przód/tył.

[...]

Co jeśli posiadanie takiego taniego wzornika umożliwi nam
w 5 sekund ZDIAGNOZOWAĆ co jest przyczyną przeskakiwania
łańcucha? W końcu może on przeskakiwać z wielu powodów...

I pamietaj, ze lancuch tak naprawde sie nie naciaga, ale sciera.
To naciagniecie to efekt luzow w srodku ogniwek.

Ciekawy detal, choć w gruncie rzeczy nie ma to zbyt dużego
znaczenia jeśli chodzi o efekty jakie proces ze sobą niesie... :-)
Dzięki tak czy inaczej za odpowiedź.

Data: 2015-05-27 08:08:54
Autor: qrt
Naciągnięty łańcuch?
Dnia Tue, 26 May 2015 17:47:58 -0500, Pszemol napisał(a):

W końcu może on przeskakiwać z wielu powodów...

w zasadzie nie. łańcuch przeskakuje wtedy kiedy zębatki sa już mocno zużyte. A zużywają sie
one na wskutek rozciągnięcia łańcucha. Jak założysz rozciągnięty łańcuch na zdrowe zębatki nie będzie przeskakiwać
- choć błyskawicznie zniszczysz zębatki. Ale jesli założysz zdrowy łańuch na zniszczone zębatki to bedzie
przeskakiwać. Inne przyczynu przeskakiwania łańucha? Do głowy przychodzi mi tylko jedna -
kiedy ogniwo/ogniwa łańcucha sie zatarły i sie nie obracają swobodnie. Coś
takiego jednak zdarza sie tylko np. po długotrwałej jezdzie w błocie.
Albo w mocno skorodowanym łańcuchu.  Tyle ze coś takiego w rowerze miejskim i regularnie używanym nie występuje.

Data: 2015-05-27 18:19:38
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:4ccmi1tca1lj.4e6qzflzvrfu$.dlg40tude.net...
[...]

Czyli mamy:
1. naciągnięty łańcuch
2. zablokowane ogniwa korozją/błotem

dodać mogę
3. rozregulowana tylna przerzutka i łańcuch nie trafia na kółka

Tyle ze coś takiego w rowerze miejskim i regularnie używanym nie występuje.

Ale pisząc że naciągnięcie łańcucha to JEDYNA przyczyna przeskakiwania
nie pisałeś o ograniczeniach typu rower miejski - ktoś z górskim to samo
przeczyta i co?

Data: 2015-05-28 07:59:50
Autor: qrt
Naciągnięty łańcuch?
Dnia Wed, 27 May 2015 18:19:38 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

niby tak ale to co innego - to sie inaczej "czuje". Jesli łanuch skacze z
powodu rozregulowania to wiesz ze jest rozregulowany, bo terkocze, bo biegi
wchodzą nieprecyzynie, bo sie zmieniają samoistenie.

nic :) doczyta dalej i bedzie wiedział.

Data: 2015-05-28 06:23:23
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:i46t4s7kd662$.1v5wtz0cabq6q$.dlg40tude.net...
[...]

Jak nie doświadczyłeś wszystkich trzech i jesteś nowy w temacie
to musisz wszystkie trzy ewentualności rozpatrzyć, prawda?

Jesli łanuch skacze z powodu rozregulowania to wiesz
ze jest rozregulowany, bo terkocze, bo biegi
wchodzą nieprecyzynie, bo sie zmieniają samoistenie.

Dla mnie to w ogóle nie do pomyślenia że łańcuch moze sobie
przeskoczyć górą przez połowę małego kółka - ile - 5-7 zębów??
Jak musi wyglądać koło zebate aby do tego doszło?

[...]

L0L.
Gdybym nie zakwestionował tylko przyjął Twoje słowa jak Ewangelię
to nie miałby czego doczytać...

Data: 2015-05-28 15:17:19
Autor: qrt
Naciągnięty łańcuch?
Dnia Thu, 28 May 2015 06:23:23 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

nim łańcuch tak sie rozcinanie ze zacznie sie slizgać po zębatkach to
trzeba przejechać dobre kilka czy nawet kilkanaście tysięcy kilometrów. Po
takim dystansie zdążysz sie tyle nauczyć by stwierdzić iż "to"
przeskakiwanie jest inne niż "takie" gdzie sie niewyreguluje napędu.
[...]

małe ostre ząbki :)

[...]

przecież w pierwszym poście od razu o tym napisałem...

Data: 2015-05-30 20:21:08
Autor: re
Naciągnięty łańcuch?

Użytkownik "Pszemol"

[...]

-- -
Zacząłem się właśnie zastanawiać czy w moim 40-letnim chyba Lubilacie taki problem mógłby występować :-)

Data: 2015-05-30 13:38:13
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:mkcv2q$llj$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jubilacie :-) Ale faktycznie - nie pamiętam tego typu problemów przy swoich składakach z ery komunistycznej. Może tamta stal była po prostu bardziej "gniotsa nie łamiotsa"? A może po prostu składakiem nie robiło się tyle kilometrów na każdy sezon, więc zużycie rozkładało się na wiele, wiele lat...  Z pewnością nie jeździłem wtedy tyle co teraz, więc pewnie to jest przyczyna różnic jakie obserwuję.

Data: 2015-06-04 23:26:00
Autor: Prot Ogenes
Naciągnięty łańcuch?
On 2015-05-28 13:23, Pszemol wrote:
[...]

Szkoda, że nie zachowałem kiedyś zdjęcia. Wygląda jak zęby rekina.
Tu powiedziałbym, że jeszcze dałaby radę ;-)

http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,476230,20140429,porownanie-nowej-koronki.jpg

pozdr
Prot

Data: 2015-05-27 09:40:40
Autor: borsuk
Naciągnięty łańcuch?
W dniu 2015-05-27 o 00:47, Pszemol pisze:

Co jeśli posiadanie takiego taniego wzornika umożliwi nam
w 5 sekund ZDIAGNOZOWAĆ co jest przyczyną przeskakiwania
łańcucha? W końcu może on przeskakiwać z wielu powodów...
Możesz  w 5 sekund zdiagnozować stan łańcucha, właśnie do tego ten przyrząd służy. Zamiast dywagacji na temat rodzaju (twardości) zębatek, łańcucha,  przebiegu (w górach przebieg może być kilka razy krótszy niż na nizinach) mierzysz jego długość bez zdejmowania. Tylko tyle i aż tyle :)

Data: 2015-05-27 11:25:22
Autor: Andrzej Ozieblo
Naciągnięty łańcuch?
[...]

W tym, ze nikt z moich znajomych rowerzystow, a niektorzy sa calkiem doswiadczeni, nie uzyli specjalnego przyrzadu do mierzenia dlugosci lancucha. Kiedys mierzylem suwiarka, a nawet zwykla tasma. 10 kompletnych ogniw (za komplet przyjmuje sie pare ogniw) ma dlugosc 10". Jeden cal to 2.54 cm... :) Teraz mi sie juz nie chce. Czekam az do zuzycia napedu.

[...]

I tak i nie. W wiekszosci przypadkow lancuch wyciagniety ponizej 1% sie przyjmie, a nawet jesli zacznie sporadycznie skakal na niektorych koronkach, to po 100-150 km przestanie. Ale bywa, ze nawet malo wyciagniety lancuch bedzie skakal. Troche zalezy od sposobu jazdy. Wiele na ten temat napisano i mozna pokopac po internecie.

Co jeśli posiadanie takiego taniego wzornika umożliwi nam
w 5 sekund ZDIAGNOZOWAĆ co jest przyczyną przeskakiwania
łańcucha? W końcu może on przeskakiwać z wielu powodów...

On niczego nie diagnozuje. On tylko mierzy wzgledne wydluzenie lancucha. Dodajmy napietego lancucha.

Ciekawy detal, choć w gruncie rzeczy nie ma to zbyt dużego
znaczenia jeśli chodzi o efekty jakie proces ze sobą niesie... :-)
Dzięki tak czy inaczej za odpowiedź.

Fakt, nie ma. Ale warto rozumiec, co wcale nie jest oczywiste na pierwszy rzut oka, ze nie ma tu zadnego wydluzenia czy wyciagniecia w potocznie rozumianym sensie (jak wyciagniecie gumy czy sznurka). To suma luzow ktore powstaja na styku sworzen-tulejka (nie mylic z zewnetrzna srebrna tulejka, ktora ma luzy z definicji) powoduja owe "wydluzenie". Takie zroumienie jest rownie pomocne jak rozumienie jak i dlaczego dziala silnik spalinowy.

Data: 2015-05-27 18:30:15
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote in message news:mk42i3$vg5$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Rozumiem. Twoja sprawa.

[...]

I to skakanie polega na tym, że łańcuch przeskakuje "górą" nad
zębami czy przeskakuje przy zmianie biegów z tarczy na tarczę?

Wiele na ten temat napisano i mozna pokopac po internecie.

Właściwie ta grupa jest zbędna jeśli przyjmie się takie założenie :-)
Można ją zamknąć i rozejść się do domu.

[...]

Chyba mamy inne rozumienie słowa diagnoza... :-)
Bo dla mnie dokonanie pomiarów to jeden z kroków diagnozy problemów z napędem.

Dodajmy napietego lancucha.

I jak go napinasz suwmiarką lub taśmą mierniczą?

[...]

Tak, i dlatego dzięki za wyjaśnienia - nie było to oczywiste, już jest.

Takie zroumienie jest rownie pomocne jak rozumienie jak i dlaczego dziala silnik spalinowy.

Ogólnie rzecz biorąc bardziej warto wiedzieć niż niewiedzieć :-))
No chyba że chodzi o produkcję kiełbasy, wtedy warto nie wiedzieć.

Data: 2015-05-28 09:49:50
Autor: Andrzej Ozieblo
Naciągnięty łańcuch?
W dniu 2015-05-28 o 01:30, Pszemol pisze:

I to skakanie polega na tym, że łańcuch przeskakuje "górą" nad
zębami czy przeskakuje przy zmianie biegów z tarczy na tarczę?

Gora.

Wiele na ten temat napisano i mozna pokopac po internecie.

Właściwie ta grupa jest zbędna jeśli przyjmie się takie założenie :-)
Można ją zamknąć i rozejść się do domu.

Zobacz moj komentarz na koncu.

Chyba mamy inne rozumienie słowa diagnoza... :-)
Bo dla mnie dokonanie pomiarów to jeden z kroków diagnozy problemów z
napędem.

Tu naprawde nie ma co diagnozowac jakkolwiek bysmy rozumieli ten termin. Przyczyna przeskakiwania lancucha jest znana i jedna (nie liczac oczywiscie wyjatkowych wyjatkow :)): znieksztalcone koronki, tzw. zeby rekina, spowodowane "naciagnietym" lancuchem.

Dodajmy napietego lancucha.

I jak go napinasz suwmiarką lub taśmą mierniczą?

W rowerze jest napiety wozkiem przerzutki, a tak zwykle mierzylem. Jasiu Cytawa podaje inny sposob dodatkowego naciagniecia lancucha dobry dla lancucha w rowerze jak i luzem.

Przemol, a teraz ten dluzszy komentarz. Zastanawiam sie od pierwszych Twoich wpisow czy z Twojej strony nie jest to jedna wielka sciema. Rozwazam trzy mozliwosci, z ktorych najbardziej prawdopodobna jest pierwsza:

1. Przeprowadzasz swoisty eksperyment. Badasz jak zachowuja sie ludzie w pewnej, dodajmy niewielkiej i specyficznej, grupie (nomen omen) internetowej. Kupiles (lub nie) jakis rower, dodajmy bardzo przecietnej jakosci, i zadajesz mnostwo pytan, nastepnie kolejnych pytan i komentarzy do odpowiedzi na te pierwsze pytania, itd. Komentujesz nasze odpowiedzi, nie prowokujesz do zlosliwosci i sam nie jestes zlosliwy, ale w pewnym sensie nas testujesz. Jak grupowicze zareaguja na kolejne proste pytanie? Czy w pewnym momencie straca cierpliwosci i palna cos mocno niemilego? Jak poszczegolne osoby reaguja, odslaniaja sie? Innymi slowy, "bawisz sie" nami. Dodajmy w sympatyczny sposob. :)

2. Naprawde jestes zupelnym "nowbie" i po prostu chcesz sie czegos dowiedziec. Mniej prawdopodobne, ale mozliwe.

3. Jestes rowerowym ekspertem i sprawdzasz nasza wiedze. Ten punkt w zasadzie sprowadza sie do punktu 1-go.

No wiec jak to jest? :)

Data: 2015-05-28 06:38:46
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote in message news:mk6hb1$amk$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
W rowerze jest napiety wozkiem przerzutki, a tak zwykle mierzylem.

To nie było jasne dla mnie o jakie napięcie chodzi - bo jak jedziesz
pod górkę i pedałujesz mocno to będzie napięty inaczej niż jak
rower stoi zaparkowany przed domem lub jak łańcuch wisi pod
wpływem grawitacji :-)

Jasiu Cytawa podaje inny sposob dodatkowego naciagniecia
lancucha dobry dla lancucha w rowerze jak i luzem.

Tak, czytałem obok... Wciąż sprawa niejasna - on stosuje 1% nie 1mm.

[...]

Jestem "newbie" ale szybko się uczę.
I podczas nauki lubię PRECYZYJNE i KONKRETNE porady.
Ktoś kto mierzy łańcuch i mylą się mu jednostki mm z procentami
prowokuje do zadawania "prostych" pytań w komentarzach do
prostych odpowiedzi.

Data: 2015-05-28 14:49:12
Autor: Andrzej Ozieblo
Naciągnięty łańcuch?
W dniu 2015-05-28 o 13:38, Pszemol pisze:

[...]

I widzisz, tutaj przydaje sie zrozumienie mechanizmow powodujacych "wydluzenie" lancucha. Gdy sobie wyobrazisz dlaczego one powstaja i w jaki sposob, zrozumiesz, ze nawet niewielkie napiecie, takie jakie daje wozek przerzutki tylnej, wystarczy do skasowania luzow lancucha. On, nawet pod duzo wiekszym obciazeniem, juz sie wiecej w danym moemencie nie wyciagnie.

Jasiu Cytawa podaje inny sposob dodatkowego naciagniecia
lancucha dobry dla lancucha w rowerze jak i luzem.

Tak, czytałem obok... Wciąż sprawa niejasna - on stosuje 1% nie 1mm.

1% Tak sie jednak sklada, ze 5 par ogniw ma dlugosc 127 w nowym lancuchu. Wydluzenie o 1 mm do 128 mm to wg. kalkulatora ok. 0.8% dlugosci lancucha. Prawie 1% :) Jasiu proponuje wymiane lancucha przy ok. 0.9% wydluzenia wzglednego (patrz liczby 132.3 i 133.5). Zwroc uwage, ze przy 134 mm w pomierze Jasia masz juz 1.2% wydluzenie. Czyli wszystko sie kreci wokol zaczarowanego 1% i... 1 mm. :)

Ktoś kto mierzy łańcuch i mylą się mu jednostki mm z procentami
prowokuje do zadawania "prostych" pytań w komentarzach do
prostych odpowiedzi.

Przeciez w USA nie macie mm. :) Co najwyzej mozna pomylic z calami.

Data: 2015-06-04 23:21:36
Autor: Prot Ogenes
Naciągnięty łańcuch?
On 2015-05-27 00:47, Pszemol wrote:
[...]

Pamiętaj, że Internet zasiedlony jest w większości przez spaczonych freeków. Takich jakich mamy tu na grupie między innymi ;-) Będą napierdalać się z regulacją hamulców, ściaganiem opony przy złapaniu gumy albo deliberować nad zabieraniem urządzonka do czyszczenia łańcucha w 100-postowym wątku.

W życiu nie zmierzyłem żadnego mojego łańcucha. Zaczyna pracować mało kulturalnie? Wymieniam łańcuch i sprawdzam koronki. Jak mocno zużyte to wymieniam koronki albo całą kasetę. Specjalnie ostatnio zmieniłem nawet kasetę na 11-28T, bo w niej są 4 najmniejsze luzem więc najabrdziej zużywające się mogę wymieniać osobno.

Rower służy do jeżdżenia. No chyba, że jesteś mechanikiem rowerowym :-p

pozdr
Prot

Data: 2015-05-26 18:56:10
Autor: ToMasz
Naciągnięty łańcuch?
[...]
święte słowa - szczególnie w przypadku niedrogich napędów
I pamietaj, ze lancuch tak naprawde sie nie naciaga,
naciąga..... Wystarczy nowy powiesić obok starego. na całej długości mozesz mieć róznice w długości o ogniwo albo i więcej
ale sciera. To
naciagniecie to efekt luzow w srodku ogniwek.
Jak już ogniwka, te pierścionki są luźne - to jest zgon. Do tego nie trzeba przyrządu
  ToMasz

Data: 2015-05-26 15:17:31
Autor: akarm
Naciągnięty łańcuch?
W dniu wtorek, 26 maja 2015 18:56:12 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> lancuch (...) sie nie naciaga,
naciąga.....

Taa... A ziemia jest płaska.
Mamy XXI wiek, a niektórzy uwielbiają popisywać się nieuctwem. :/

--
       Akarm
Nie trawię nieuków.

Data: 2015-05-26 15:33:52
Autor: Ignac
Naciągnięty łańcuch?
W dniu środa, 27 maja 2015 00:17:32 UTC+2 użytkownik ak...@wp.pl napisał:
> naciąga.....

Taa... A ziemia jest płaska.
Mamy XXI wiek, a niektórzy uwielbiają popisywać się nieuctwem. :/

--         Akarm
Nie trawię nieuków.

A ja hejterów.

Data: 2015-05-26 17:52:43
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
<akarm@wp.pl> wrote in message news:a7176262-5b30-4e81-9064-f413dbdfb599googlegroups.com...
> [...]
naciąga.....

Taa... A ziemia jest płaska.
Mamy XXI wiek, a niektórzy uwielbiają popisywać się nieuctwem. :/

To dla mnie przejaw jakiejś dziecinniady kłócić się o takie detale...
Dajcie sobie ładnie ręce na zgodę i pogódźcie się.

Łańcuch się wydłuża. Kropka - a czy za proces odpowiada naciąganie
czy ścieranie to już jest bez znaczenia dla użytkownika, prawda?

Swoją drogą, czy ktoś się orientuje czy łańcuchy do pilarek
spalinowych (np. Huskvarna, Stihl) też mają pitch/skok między
swożniami 1/2"? Innymi słowy - czy ich wydłużenie się można
mierzyć tymi samymi przymiarami co łańcuch rowerowy?

Data: 2015-05-27 01:46:01
Autor: JDX
Naciągnięty łańcuch?
On 2015-05-27 00:52, Pszemol wrote:
[...]
To dla mnie przejaw jakiejś dziecinniady kłócić się o takie detale...
Dajcie sobie ładnie ręce na zgodę i pogódźcie się.
To nie są detale tylko istotne różnice, zwłaszcza na grupie w pewnej
części technicznej. Bo łańcuch wyciąga/rozciąga/wydłuża się (czyli po
prostu zużywa się) wskutek jego użytkowania, natomiast łańcuch
naciąga/napina/napręża się (np. po wymianie dętki) aby nie spadał z
zębatek podczas jazdy. Poza tym łańcuch wyciąga/rozciąga/wydłuża się sam
z siebie, natomiast jest naciągany/napinany/naprężany przez człowieka,
wózek przerzutki bądź specjalne urządzenie zwane dla niepokapu
napinaczem łańcucha. :-)

Data: 2015-05-27 01:12:11
Autor: Ignac
Naciągnięty łańcuch?
W dniu środa, 27 maja 2015 01:46:08 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

To nie są detale tylko istotne różnice, zwłaszcza na grupie w pewnej
części technicznej. Bo łańcuch wyciąga/rozciąga/wydłuża się ...

Znacznie bardziej istotne jest to, że zdecydowana większość nie wie i
jeździ bez stosownej kadencji przeciążając napęd i swoje nogi, że nie wie o tym, aby zużywać zęby kasety/wolnobiegu równomierne i do tego
służą powtarzające się przełożenia na poszczególnych tarczach vs stosowne
zębatki na kasecie/wolnobiegu, że eksploatuje napęd na sucho- nie smaruje wcale, lub smaruje suchymi preparatami, że sterowanie napędu powinno
umożliwiać włączenie każdego potencjalnego biegu w napędzie.

Po prostu wystarczy stosować się do powyższych wytycznych, aż do przeskakiwania łańcucha na zębatkach kasety, czyli do momentu ich wymiany.
A napęd cały ten czas pracuje nienagannie, cicho wraz z idealnym przełączniem
biegów.

Nie trzeba nic sprawdzać ani wiedzieć, co się dzieje w tym czasie z łańcuchem.
Natomiast przypieprzają się do jakiegoś detalu i "hejtują" na maksa..
No tak, to się rozmawiać nie da. Dziękuję za uwagę.

Data: 2015-05-27 12:12:15
Autor: JDX
Naciągnięty łańcuch?
On 2015-05-27 10:12, Ignac wrote:
[...]
Nie trzeba nic sprawdzać ani wiedzieć, co się dzieje w tym czasie z łańcuchem.
Natomiast przypieprzają się do jakiegoś detalu i "hejtują" na maksa.
No tak, to się rozmawiać nie da. Dziękuję za uwagę.
No ale owo słynne hejtowanie to chyba przypierdalanie się bez istotnego
powodu. A tutaj kol. Akram powód miał. IMO istotny. Mi również owo
"naciągnięcie" rzuciło się w oczy, ale nic nie pisałem. Widać kolega
Akram ma nerwy słabsze od moich, wyćwiczonych grą w pokera. :-D

Data: 2015-05-27 06:02:33
Autor: Ignac
Naciągnięty łańcuch?
W dniu środa, 27 maja 2015 12:12:47 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

No ale owo słynne hejtowanie to chyba przypierdalanie się bez istotnego
powodu. A tutaj kol. Akram powód miał. IMO istotny.

To powinien popisać się widzą merytoryczną i wyjaśnić o co chodzi, jak zrobił
to kolega Andrzej Ozieblo, a nie epitetować kogokolwiek.

Widać kolega Akram ma nerwy słabsze od moich, wyćwiczonych grą w pokera. :-D

Poprzez takie zachowania, kolega Akram brutalizuje i wzbudza niepotrzebnie
agresję na forum. Po co, dlaczego, zwracałem mu już uwagę, ale on ciągle swoje.
Kto jak kto, ale humanista, powinien być ostoją tolerancji i taktu.
Najwyraźniej widać, że gostek ma jakiś problem.

Data: 2015-05-27 19:47:08
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:
[...]

Ja nie wiedziałem... Niestety nie piszą o tym w podręczniku dołączonym do roweru.
Ostrzegają tylko przed skaszaniem łańcucha - innymi słowy uczą aby nie
używać skrajnych położeń łańcucha na zębatkach: przód max w prawo a tył max
w lewo.

że eksploatuje napęd na sucho- nie smaruje wcale, lub smaruje suchymi preparatami,

A co właściwie jest nie tak z używaniem wosków stałych w płynnej emulsji?

że sterowanie napędu powinno
umożliwiać włączenie każdego potencjalnego biegu w napędzie.

Tak jak pisałem wyżej, w instrukcji Scwinn wyraźnie zakazuja dwu kombinacji
ustawień, czyli w moim, z 21 biegow uzywac należy tylko 19.

Po prostu wystarczy stosować się do powyższych wytycznych, aż do przeskakiwania łańcucha na zębatkach kasety, czyli do momentu ich wymiany.
A napęd cały ten czas pracuje nienagannie, cicho wraz z idealnym przełączniem
biegĂłw.

No ale tak jest chyba tylko w idealnym świecie. W praktyce każdy rower jest
w pewnym stopniu rozregulowany i nieidealny.

Nie trzeba nic sprawdzać ani wiedzieć, co się dzieje w tym czasie z łańcuchem.

Co nie znaczy że jak ktoś chce to nie zaszkodzi wiedzieć. :-)

Data: 2015-05-27 14:52:26
Autor: Ignac
Naciągnięty łańcuch?
W dniu środa, 27 maja 2015 21:48:20 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
Ignac  wrote:
> [...]

> Nie trzeba nic sprawdzać ani wiedzieć, co się dzieje w tym czasie z łańcuchem.

Co nie znaczy że jak ktoś chce to nie zaszkodzi wiedzieć. :-)

Te wszystkie zakazy są wyłącznie po to, abyś wymieniał napęd co 1000-2000 km. Szkoda, że nie możesz przejechać się na moim rowerze.
To co jest bardzo dobre dla nas użytkowników, jest wręcz szkodliwe dla
producentów. Pozwolisz, że nie będę się ustosunkowywał do twoich
wątpliwości, bo problematyka ta była wielokrotnie i szczegółowo poruszana
na grupie, i pewnie jeszcze nie raz będzie.

Data: 2015-05-27 18:14:18
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:cb7ecda0-ab0b-42bf-a5b2-3e46200c0b6dgooglegroups.com...
[...]

Zapachniało teorią spiskową...
Bo ja wręcz przeciwnie odebrałem to zastrzeżnie jako OCHRONA
łańcucha przed wcześniejszym zużyciem od ciągłego skoszenia.

Szkoda, że nie możesz przejechać się na moim rowerze.

Przejechałem się w zeszłym tygodniu na nowym MTB firmy Nishiki kolegi.
Jechało się super.
No ale mój rower jest już trochę zużyty skoro miał łysą oponę z tyłu.
Niestety nie mam zapisu ile km/mil przejechałem już na nim...

[...]

O tych suchych lubrikantach było jakoś niedawno?
Bo szukałem i nie znalazłem...
A marketingowe zachwalania o tym jak wosk się przylepia do
łańcucha i potem odpada z brudem są dla mnie przekonywujące :-)
Zawsze jak naoliwię łańcuch oliwą to już na drugi dzień jest
usyfiony i chyba zbyt często musiałbym go czyścić... Może się mylę.

Data: 2015-05-28 09:56:24
Autor: Andrzej Ozieblo
Naciągnięty łańcuch?
W dniu 2015-05-28 o 01:14, Pszemol pisze:

[...]

Dlatego ja od zawsze stosuje White Lightening - typowy suchy smar. NIe jest bardzo wydajny, nie nadaje sie na wielodniowe wyrypy w blocie, w zasadzie trzeba lancyuch ponownie "nasmarowac" po 100 km, ale do moich krotkich wypadow jest w sam raz. I nigdy nie czyszcze napedu. Dodajmy, ze ten typ smarowania jest idealny na bardzo zakurzonych drogach, zwlaszcza nadmorskich piaskach. Naped roweru zostawionego na plazy i przewianego piaskiem jest dalej czysty. Natomiast w miejski rowerze stosuje bardzo tlusty i brudzacy zielony Finish Line.

Data: 2015-05-27 17:57:54
Autor: PeJot
Naciągnięty łańcuch?
W dniu 2015-05-27 o 00:17, akarm@wp.pl pisze:
W dniu wtorek, 26 maja 2015 18:56:12 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
lancuch (...) sie nie naciaga,
naciąga.....

Łańcuch się naciąga. Wystarczy do niego przyłożyć odpowiednią siłę.

Taa... A ziemia jest płaska.

Ziemia jest wklęsła. Wystarczy popatrzyć jak zużywane są buty.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-05-27 15:09:40
Autor: Jacek
Naciągnięty łańcuch?
[...]
A nie prościej zmierzyć rozstaw ogniw suwmiarką? Najprostsza marketowa wyjdzie nie drożej, niż taki szablon. Wprawdzie trzeba mierzyć kilka ogniw naraz i policzyć, jaki ma być wymiar, ale to raczej niewielki kłopot.
Jacek

Data: 2015-05-27 18:31:50
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:mk4fmj$e6h$1node2.news.atman.pl...
[...]

$6 to ile, 20zł? Gdzie mogę kupić taką suwmiarkę?
I nie bardzo rozumiem sposobu pomiaru łańcucha suwmiarką - jak go napinasz?
Przyrząd wpychasz między ogniwa, czyli robiąc pomiar naciągasz łańcuch.

Data: 2015-05-28 08:22:48
Autor: cytawa
Naciągnięty łańcuch?
Pszemol pisze:

$6 to ile, 20zł? Gdzie mogę kupić taką suwmiarkę?
I nie bardzo rozumiem sposobu pomiaru łańcucha suwmiarką - jak go napinasz?
Przyrząd wpychasz między ogniwa, czyli robiąc pomiar naciągasz łańcuch.

Sprawa jest bardzo prosta. Mierzysz 10 ogniw. Nowy lancuch ma 127mm,gdy ma 128 zmieniasz lancuch. W praktyce ja to robie tak:

1. Ustawiam na suwmiarce 130 mm.
2. Wkladam wasy suwmiarki (do pomiaru wewnetrznego) miedzy ogniwka.
3. Rozciagam maksymalnie.
4. Odczytuje wynik.
a. Nowy lancuch ma 132.3 mm
b. 133.5 kwalifikuje sie do wymiany. Jesli tryby byly uzywane w miare rownomiernie, to jest szansa, ze nowy lancuch sie przyjmie
c. 134 ostatni dobry moment do wymiany lancucha. Lancuch raczej sie juz nie przyjmie od razu, ale moze sie dotrzec dosyc szybko. Jesli ktos potrafi to lekkie podszlifowanie zebow  sprawe zalatwia.
d. przy 136 mm sprawa jest beznadziejna i najczesciej trzeba wymieniac caly naped.
         e. 138 rekord jaki widzialem. Tryb juz prawie nie mial zebow.

Dzieki suwmiarce precyzyjnie mozna okreslic stan lancucha. A nie tylko czy jest dobry czy juz zly. Np. mierze lancuch i wychodzi mi np. 132.8 mm. wtedy wiem , ze jeszcze spokojnie drugie tyle przejade. Pomiar twa 15 sekund.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-28 06:35:25
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote in message news:5566b433$0$27517$65785112news.neostrada.pl...
Sprawa jest bardzo prosta. Mierzysz 10 ogniw.

Bierzesz 10 pół ogniw? :-)
Upewniam się, bo rowerowcy faszyści tępią na swych stronach za takie pomyłki :-)

[...]

Hm... No to jak, 127 czy 132.3 mm?
Może jednak warto mieć ten przyrząd? L0L :-)))

[...]

Dzięki za szczegółowe i dokładne wyjaśnienie. Czyli stosujesz 1.2mm
(1%) w punkcie b. jako punkt wymiany łańcucha. Ciekawe że czasem
czytam o 0.75% ale dalej nie wiem czy oni mówią o % czy mm...

Częściowo ten przyrząd z drugiego mojego linka w takim razie
odpowiada bardziej pomiarowi suwmiarką, bo daje lepszą orientację
(10 punktów na skali) na temat zużycia niż tylko pokazać dwa dosyć
skrajne połozenia...

Data: 2015-05-29 15:16:02
Autor: cytawa
Naciągnięty łańcuch?
Pszemol pisze:

[...]

Pomysl jak sie mierzy i nie zadawaj glupich pytan.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-29 12:30:52
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote in message news:5568668a$0$27527$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze:
[...]

Jan, nie denerwuj się - troszkę więcej luzu, to był żart...

Data: 2015-05-28 09:58:42
Autor: Andrzej Ozieblo
Naciągnięty łańcuch?
W dniu 2015-05-28 o 08:22, cytawa pisze:

4. Odczytuje wynik.
     a. Nowy lancuch ma 132.3 mm

Jasiu, rozumiem, ze to sprawdziles na wielu lancuchach. Bo zaklada to identyczna grubosc scianek srebrnych tulejek i tych wewnetrznych. Ale pewnie sa takie same we wszystkich lancuchach.

Data: 2015-05-28 21:55:46
Autor: cytawa
Naciągnięty łańcuch?
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Oczywiscie. Wszystkie nowe lancuchy maja dokladnie ten sam rozmiar. Odleglosc bolcow 1/2 cala  a srednica kolek ok. 7.6 mm (byc moze 19/64 cala)

Jan Cytawa

Data: 2015-05-27 15:11:53
Autor: cytawa
Naciągnięty łańcuch?
Pszemol pisze:

[...]

Lepiej kup sobie zwykla suwmiarke. Przyda sie jeszcze do czegos w odroznieniu od tych przymiarow, ktore w gruncie rzeczy mierza dokladnie to samo co suwmiarka.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-27 18:33:28
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote in message news:5565c296$0$2187$65785112news.neostrada.pl...
Który przyrząd używaliście? Który lepszy?

Lepiej kup sobie zwykla suwmiarke. Przyda sie jeszcze do czegos w odroznieniu od tych przymiarow, ktore w gruncie rzeczy mierza
dokladnie to samo co suwmiarka.

Suwmiarkę już mam. Stać mnie na oba narzędzia i "value added"
tego przymiaru w postaci wygody i prostoty użycia.

Data: 2015-06-04 23:35:14
Autor: Prot Ogenes
Naciągnięty łańcuch?
On 2015-05-27 15:11, cytawa wrote:
Pszemol pisze:

[...]

Ja proponuje suwak logarytmiczny wozić. Pewnie nawet ktoś już produkuje uchywty do montażu pod uchwytem bidonu jak do pompek :-)

pozdr
Prot

Data: 2015-06-09 22:18:40
Autor: cytawa
Naciągnięty łańcuch?
Prot Ogenes pisze:

Ja proponuje suwak logarytmiczny wozić. Pewnie nawet ktoś już produkuje
uchywty do montażu pod uchwytem bidonu jak do pompek :-)

Mam lepsza propozycje. Wszyj sobie w spodnie ten suwak logarytmiczny. Bedzie ci latwiej wyciagac pierwiastek.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-27 21:01:55
Autor: Jan
Naciągnięty łańcuch?
Ja używam bardzo skomplikowanego przyrządu. Linijki.
10 ogniw to 10 cali czyli 254 mm. Jeśli od ośki do oski (dziesiątej) jest 256 mm to wymieniam napęd.
Pozdrawiam,
Jan

Data: 2015-05-27 18:37:50
Autor: Pszemol
Naciągnięty łańcuch?
"Jan" <kmyass@polyart.net> wrote in message news:mk54b6$e4q$1node1.news.atman.pl...
Ja używam bardzo skomplikowanego przyrządu. Linijki.
10 ogniw to 10 cali czyli 254 mm. Jeśli od ośki do oski (dziesiątej)
jest 256 mm to wymieniam napęd.

Napęd wymieniasz? Ja myślałem o wymianie łańcucha przy 0,5-0,6%...
Te 0,5% naciągu zmierzyć chcesz w jakieś sensownej dokładności,
powiedzmy jeden rząd wielkości lepszej (0,05%) zwykłą linijką?
Przeliczmy: 0,5% na 254mm to 1.27mm (łańcuch jeszcze dobry)
a 0,75% na 254mm to 1.905mm (łańcuch do wymiany).
Różnica 0,7mm - niezłą masz linijkę... i sokoli wzrok :-)))

Data: 2015-05-28 20:18:38
Autor: Jan
Naciągnięty łańcuch?
.... czego i Tobie życzę.