Naciski na prokuratorów...

Data: 2009-10-16 08:14:38
Autor: Piotr
Naciski na prokuratorów...
Nie, nie, jeszcze nie pisza o naciskach w sprawie Kamińskiego...

"Janusz Koniecki jako prokurator w Jeleniej Górze odniósł
spektakularny sukces. Za jego sprawą sąd w 2007 r. uznał, że wiceszef
CBA Wiesław Mądrzejowski jest winny udziału w prowokacji służb
specjalnych. Prokurator drążył dalej i chciał postawić zarzuty dwóm
innym osobom. Po wygranych przez PO wyborach obaj podejrzani zaszli
wysoko i od tego momentu Koniecki zaczął skarżyć się na naciski -
przypomina "Rzeczpospolita".
Sprawa była skierowana przeciwko wpływowemu politykowi prawicy
Arturowi Balazsowi. Koniecki, badając ją dalej, doszedł do wniosku, że
Mądrzejowski miał wyżej postawionych mocodawców. I chciał postawić
zarzuty Maciejowi Huni i Adamowi Rapackiemu. Po wyborach w 2007 r.,
które wygrała PO, Hunia został szefem Agencji Wywiadu, a Rapacki
zastępcą Grzegorza Schetyny w MSWiA."

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Prokurator-po-dojsciu-PO-do-wladzy-zaczely-sie-naciski,wid,11599919,wiadomosc_prasa.html

Panie Tusk, to trzeba odwołać całą "Rzepę", ale przedtem ją o coś
oskarżyć... Może o przekroczenie uprawnień?
Piotr

Data: 2009-10-16 09:11:20
Autor: mkarwan
Naciski na prokuratorów...

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:32iuz9qg0q10.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Czemu zmieniłeś "CBŚ" na "CBA".

Powinno być:
Janusz Koniecki jako prokurator w Jeleniej Górze odniósł spektakularny sukces.
Za jego sprawą sąd w 2007 r. uznał, że wiceszef CBŚ Wiesław Mądrzejowski jest winny udziału w prowokacji służb specjalnych.
Tak jest pod podanym prze ciebie linkiem.

Rzepa pisze tak: http://www.rp.pl/artykul/378325_Prokurator_oskarza_szefow_o_naciski_.html
(...)Kluczowe dla sprawy okazały się jednak zeznania ówczesnego wiceszefa Centralnego Biura Śledczego Wiesława Mądrzejowskiego.
Początkowo występował on w tej sprawie jako świadek.
Jednak prokurator Koniecki dość szybko zorientował się, że Mądrzejowski mógł być wykonawcą całej prowokacji. Postawił mu zarzuty.

Mądrzejowski jako podejrzany zaczął zeznawać i wskazywać swoich mocodawców.
Z jego zeznań wynikało, że inspiratorem wielu działań w tej sprawie był Rapacki, który w 2003 r. jako zastępca komendanta głównego policji nadzorował CBŚ.

Inni świadkowie jako osobę mającą związek z prowokacją wskazali Macieja Hunię, który w tamtym czasie zajmował w ABW stanowisko szefa kontrwywiadu.

W tej sytuacji Koniecki zdecydował się wyłączyć wątek Mądrzejowskiego ze sprawy i skierować go do sądu.
Mądrzejowski przyznał się do winy.
Prokurator uznał, że w aferze pełnił on jedynie funkcję wykonawcy poleceń, a bezpośredni mocodawcy ulokowani są wyżej.
W tej sytuacji wnioskował do sądu o warunkowe umorzenie.
Sąd w kwietniu 2007 r. przychylił się do wniosku, co oznaczało, że uznał winę Mądrzejowskiego, lecz odstąpił od wymierzenia mu kary.

Po wygranej Platformy w wyborach Rapacki i Hunia awansowali.
Pierwszy został zastępcą Grzegorza Schetyny w MSWiA, drugi objął funkcję szefa Agencji Wywiadu.

Data: 2009-10-16 09:15:12
Autor: Piotr
Naciski na prokuratorów...
Dnia Fri, 16 Oct 2009 09:11:20 +0200, mkarwan napisał(a):

Czemu zmieniłeś "CBŚ" na "CBA".

Hm, to ciekawe, ale ja nic nie zmieniałem. Tylko przekleiłem, a
żadnego korektora, edytora, erratora nie mam.
Piotr

Data: 2009-10-16 02:13:23
Autor: Tzva Adonai
Naciski na prokuratorów...
On 16 Paź, 09:15, Piotr <p...@wp.pl> wrote:

Hm, to ciekawe, ale ja nic nie zmieniałem. Tylko przekleiłem, a
żadnego korektora, edytora, erratora nie mam.

Winni się tłumaczą... Ładnie cię mkarwan podjechał....

Data: 2009-10-16 11:00:54
Autor: zbig
Naciski na prokuratorów...

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1pgr9pdjwelan.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Ani chybi zadziałał "układ"

Data: 2009-10-16 14:26:19
Autor: Piotr
Naciski na prokuratorów...
Dnia Fri, 16 Oct 2009 11:00:54 +0200, zbig napisał(a):

Hm, to ciekawe, ale ja nic nie zmieniałem. Tylko przekleiłem, a
żadnego korektora, edytora, erratora nie mam.
Piotr

Ani chybi zadziałał "układ"

Ty jesteś jakiś paranoik zbigu? Piotr

Naciski na prokuratorów...