Nacjonalistyczne szczucie kurdupla.

Data: 2011-04-04 08:03:44
Autor: Przemysław W
Nacjonalistyczne szczucie kurdupla.
Patrząc na nacjonalistyczne szczucie Jarosława Kaczyńskiego i jego dziennikarzy oświadczam publicznie, że w spisie powszechnym zadeklaruję narodowość śląską mimo, że mój jedyny związek ze Śląskiem to śląska żona - napisał na Facebooku Marcin Meller i wywołał wrzawę.
- Taką ohydę jak to straszenie Niemcami i wykluczanie z polskości widziałem w stanie wojennym i czytałem o tym na przykładzie marca 68. Walcie się skini w garniturach - kończy swój krótki wpis naczelny "Playboya'".

Wszyscy jesteśmy teraz ślązakami

Dyskusja pod postem jest znacznie dłuższa. Na godz. 22 w niedzielę ponad 600 osób zaznaczyło, że "lubi to". Prawie dwieście skomentowało wpis. - Ja mam śląskiego męża, może też tak zrobię - napisała jedna z internautek, oznaczając swój komentarz uśmieszkiem. Ktoś inny napisał: - Tak na serio- teraz wszyscy jesteśmy Ślązakami. Może temu skinowi źle w dobranym garniturku, ktoś powinien powiedzieć, że jest XXI wiek i nacjonalizmy w debacie publicznej skończyły się na dobre? Jeszcze ktoś inny: - Czy nie jesteśmy wszyscy po prostu ludźmi? Czy wiecznie musimy ograniczać się jakimiś klasyfikacjami? Ty jesteś taki, ja taki, on jeszcze inny, bo urodziliśmy się w innych miejscach? Nigdy nie wyjdziemy jako ludzkość poza te ograniczenia. Zawsze będzie istotny lokalny patriotyzm, cokolwiek to znaczy. Ja w rubryce "narodowość" wpiszę: europejska.

Antypolska, jadowita publicystyka

Mellera do wpisu sprowokował raport PiS o stanie RP. Jeden z rozdziałów zatytułowany jest "Wstydliwy Naród Polski". W nim PiS ocenia, jak PO odnosi się do pojęcia narodu, że Donald Tusk "ostentacyjnie akcentuje" kaszubskość, a PO toleruje postawy antypolskie. - Przykładem jest choćby długotrwała obecność w tej partii Kazimierza Kutza, którego publicystyka w wielu wypadkach jest jadowicie antypolska. Ważny jest też stosunek do Ruchu Autonomii Śląska, którego członkowie kandydowali z list PO, mimo że ta formacja jawnie odcina się od polskości - napisano w raporcie PiS.

Pytany o to prezes PiS tak się tłumaczył na konferencji prasowej: - W naszym raporcie znalazły się krytyczne słowa odnoszące się do Ruchu Autonomii Śląska, te krytyczne słowa były wpisane w pewien kontekst. Nam chodziło o odtworzenie stosunku do kategorii narodu Platformy Obywatelskiej. I sprawa udziału RAŚ we władzy, sprawa powierzenia kultury na Śląsku panu, który wprost mówi, że nie jest Polakiem, nie utożsamia się z Polską, że Polska nie jest dla niego najważniejsza, była jedną z przesłanek tego rozumowania. Chyba to jest zupełnie oczywiste. I ten typ śląskości, to twierdzenie, że istnieje naród śląski, my rzeczywiście traktujemy jako zakamuflowaną opcję niemiecką - wyjaśnił prezes PiS i wywołał lawinę politycznych komentarzy.

Meller krytykuje, Tusk odpowiada

Meller już raz skutecznie wywołał publiczną debatę, gdy na Facebooku zadeklarował, że nie zagłosuje więcej na PO i podał o co ma pretensje do tej partii. Publicyści zaczęli polemizować jaka krytyka PO jest dopuszczalna i czy strach przed powrotem PiS do władzy nie powinien jednak tonować niektórych wypowiedzi publicznych. A do programu Mellera w TVN24 przyszedł Donald Tusk, by przekonać niezadowolonych, żeby dali mu jeszcze jedną szansę. Tutaj przeczytasz jak wyglądało spotkanie premiera z niezadowolonymi artystami.

Przeczytaj jak od Jarosława Kaczyńskiego odcięła się Joanna Kluzik - Rostkowska, była szefowa kampanii prezydenckiej lidera PiS.

I dowiedz się jak Jarosław Kaczyński strofował Igora Janke, gdy ten zadał mu niewygodne pytanie o raport PiS o stanie RP.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,9370736,Meller_do_PiS__Walcie_sie_skini_w_garniturach.html#ixzz1IX15LXYj

Przemek

--

"Przed katastrofą ojciec Rydzyk nazwał Lecha Kaczyńskiego "oszustem", krytykując głowę państwa za politykę wobec środowisk żydowskich. Marię Kaczyńską Rydzyk nazwał "czarownicą". Wtedy, gdy pluto na jego rodzinę, prezes PiS, udawał, że deszcz pada."

Data: 2011-04-04 14:35:28
Autor: Aszxse

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:inbn03$cuh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Moi dziadkowie byli Ślązakami i też napisze, że jestem krypto-niemiarą!

AAA

Nacjonalistyczne szczucie kurdupla.