Nacjonalizacja Idea Bank - czy Czarnecki będzie drugim Chodorkowskim?

Data: 2020-12-31 21:23:47
Autor: Mateusz Bogusz
Nacjonalizacja Idea Bank - czy Czarnecki będzie drugim Chodorkowskim?
Data: 2020-12-31 21:54:12
Autor: ąćęłńóśźż
Nacjonalizacja Idea Bank - czy Czarnecki będzie drugim Chodorkowskim?
A czy ktoś ostatnio na grupach dyskusyjnych polecał trzymanie środków w "klonach"?

-- -- -
message news:rslc0j$tbe$1dont-email.me...

Data: 2021-01-01 15:35:43
Autor: Robert Tomasik
W dniu 31.12.2020 o 21:54, ąćęłńóśźż pisze:
A czy ktoś ostatnio na grupach dyskusyjnych polecał trzymanie środków w
"klonach"?
Celem istnienia BFG jest uniknięcie "nerwowych" działań przez drobnych
posiadaczy środków. Gdyby nie to, to komunikat spowodował by
przerzucenie przez nich środkó do innego banku. Tego żaden bank nie
wytrzyma.

Podejrzewam zresztą, że i tak część z nich środki poprzerzuca środki, co
pogorszy sytuację IDEA Bank.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-01-01 15:42:34
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

Ilu ludzi/firm będzie trzymać pieniądze w IDEA banku (szczególnie ponad
limit gwarancji BFG) jak Czarnecki wygra z "nacjonalizacją"?
Czego mu *złośliwie* nawet mogę życzyć.
Jak Bóg chce kogoś pokarać to spełnia jego prośby :-)

--
A. Filip

Data: 2020-12-31 22:33:56
Autor: A. Filip
Nacjonalizacja (wartości ujemnej?) Idea Bank
Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bank-pekao-przejmuje-idea-bank-restrukturyzacja-przymusowa

<cytat> W komunikacie napisano, że według raportu Idea Banku, po III
kw. 2020 r., suma bilansowa banku w ujęciu jednostkowym na koniec
września 2020 r. wynosiła ok. 15 mld zł, a współczynnik wypłacalności
wynosił 2,5 proc., podczas gdy minimalny wymóg to 10,5 proc.
Z oszacowania wartości aktywów i pasywów, wykonanego przez PwC Advisory
wynika, że aktywa podmiotu nie wystarczają na zaspokojenie jego
zobowiązań oraz że kapitały własne Idea Banku wynoszą minus 482,8 mln
zł. </cytat>

Jak Czarnecki tego nie podważy to powinien mieć " *bardzo* pod górkę"
z roszczeniami o "nie śmieszne" odszkodowanie IMHO.

--
A. Filip

Data: 2021-01-04 08:00:28
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 31-12-2020 o 22:33, A. Filip napisał:

> [...]
>
> Jak Czarnecki tego nie podważy to powinien mieć " *bardzo* pod górkę"
> z roszczeniami o "nie śmieszne" odszkodowanie IMHO.

Z tego co gdzieś czytałem, to było gorzej z parametrami, a bank od ok 2 lat był w trakcie restrukturyzacji. W przyszłym roku miał przestac przynosić straty. Oczywiście to tylko informacje z jednej strony, jak widzi to druga, nie wiadomo. Pewnie, gdyby było zaufanie do KNF-u, nikt by nie pisnął złego słowa, tylko pochwalił. Jednak po ostatnich aferach to nie jest takie oczywiste, że wszystko jest zgodne z regułami i dobre dla banku i jego klientów.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2021-01-04 11:18:48
Autor: A. Filip
Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Od ilu lat miało być "w przyszłym roku"?  Od samego początku "problemów"
to miał być rok 2022?

Moja wersja jest że ala: Jak bank był i jest "w trudnościach" to powiązania
z Czarneckim "mogą nie pomagać". IMHO Jak na razie zarzut się zasadniczo
polityczny a nie prawny bo:
a) jak (mi) się wydaje (na dziś) podstawy prawne i faktyczne były
b) na szczęście w RP3 nie pada *już* tyle banków by argument że
innych traktują bardziej ulgowo był łatwy do *dobrego* uzasadnienia
po sądach

A że duże zasadniczo polityczne "wątpliwości" ma sporo+ ludzi?
Ja je też mam, wyraźnie mniejsze ale nie znikome.
Jak mi się wydaje w sporym+ nie prawniczym uproszeniu ty lecisz po linii
"co najmniej nagięli reguły by go dopaść" a ja po "nie stracili
(wystarczająco) dobrej okazji by go dopaść".  --
A. Filip

Data: 2021-01-04 14:34:14
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 04-01-2021 o 11:18, A. Filip pisze:
[...]

Restrukturyzacja z tego co pamiętam trwa od ok 2 lat. Obecnie zmniejszono dość znacznie deficyt. Ogólnie restrukturyzacja trwa pomimo działań BFG,który miał nadzorować (miał byc kuratorem), ale żadnych planów ani dokapitalizowania, ani zmian nie chce zatwierdzać. Stąd sprawa mi śmierdzi, że jednak jest to zaplanowane przejęcie banku za symboliczną złotówkę, za karę, że nie chciał współpracować z "władzą"
--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2021-01-04 16:47:25
Autor: J.F.
Dnia Mon, 4 Jan 2021 14:34:14 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):
[...]

Chyba dluzej.
zmniejszono dość znacznie deficyt. Ogólnie restrukturyzacja trwa pomimo działań BFG,który miał nadzorować (miał byc kuratorem), ale żadnych

Byl kuratorem, o ile mi wiadomo. I chyba nawet nadal jest :-)

planów ani dokapitalizowania, ani zmian nie chce zatwierdzać.

Oni raczej twierdza, ze zadnych prob rzeczywistego dokapitalizowania
nie bylo, choc nawolywali wielokrotnie. Tylko jakies dzialania
pozorowane, tudziez plany naprawcze, ktore nie dawaly rezultatu.

I nie wiadomo - Czarnecki nie mial pieniedzy (tzn chyba wiadomo -
takich nie mial, tu trzeba ze 2mld), czy mial, ale nie chcial wplacic,
bo sie bal, ze i tak mu zabiora (nie bez racji), czy trafil w zly
moment i pulapke kapitalowo akcyjna ..

Na pewno zablokowali polaczenie z Getin bankiem. Ale biorac pod uwage,
ze GB tez ma niedostateczny kapital, i ze IB moglaby go pociagnac na
dno ... to raczej uzasadniona decyzja.

Chyba sie troche spoznil z tym polaczeniem, wczesniej moze by
przeszlo, potem sama IB musiala prostowac raporty.

Albo takie dzialanie - IB sprzedaje spolke zalezna Idea Money.
Za niewielkie pieniadze ... dzieki czemu skresli sobie straty IM z
bilansu skonsolidowanego.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Idea-Bank-sprzeda-udzialy-w-Idea-Money-pozytywny-wplyw-transakcji-siegnie-do-300-mln-zl-7913336.html

Fikcyjne zyski czy fikcyjne straty ?

Ale dwa razy mu odmowiono
https://www.parkiet.com/Banki/309049931-Idea-Bank-drugi-raz-probuje-sprzedac-akcje-Idea-Money.html
https://www.money.pl/gielda/idea-bank-nie-ziscily-sie-warunki-sprzedazy-idea-money-i-zawarcia-porozumien-6555358758996097a.html

https://www.relacje.ideabank.pl/relacje2/doc/news/raporty-biezace/RB-91_2020.pdf
https://www.relacje.ideabank.pl/relacje2/doc/news/raporty-biezace/RB-133_2020.pdf

Stąd sprawa mi śmierdzi, że jednak jest to zaplanowane przejęcie banku za symboliczną złotówkę, za karę, że nie chciał współpracować z "władzą"

Nawet tej symbolicznej zlotowki nie zaplaca ... ale co by nie nie
mowic, to IB rzeczywiscie nie spelnia wymogow, unijnych, tudziez
ponosil straty ostatnio, zamiast generowac choc drobny zysk.

Gdzies tam na to sie naklada matactwo finansowe, oraz kary nalozone za
Getback ... ale czy sie nie nalezaly ?

Natomiast ... 18 grudnia Getin Holding kupil akcje IB z nowej emisji
.... i wlasnie zostal z reka w nocniku. Raptem za 25 mln ... za malo na
"dokapitalizowanie IB", ale moze znaczaco dla wyniku GH/GB :-)

J.

Data: 2021-01-05 01:21:28
Autor: Animka
W dniu 2021-01-04 o 14:34, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Nie, dlatego, że miał pod swoją pieczą machlojki Get Bak (czy jakoś tak).

--
animka

Data: 2021-01-04 17:16:07
Autor: J.F.
Dnia Mon, 04 Jan 2021 11:18:48 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):
[...]

[...]
Jak mi się wydaje w sporym+ nie prawniczym uproszeniu ty lecisz po linii
"co najmniej nagięli reguły by go dopaść" a ja po "nie stracili
(wystarczająco) dobrej okazji by go dopaść".

Jeszcze jest trzecia wersja - Idea sama sobie winna.

Zarzut polityczny, ale jak widac - IB powinien miec ok 1.5 mld
kapitalow wlasnych, a mial znacznie mniej i od lat byl to spacer na
krawedzi przepasci.

No ale jednak to bylo na plusie, to jakies tam podstawy do
przedluzania dzialalnosci byly, choc znow polityczne - inaczej trzeba
by powiedziec "uzupelniasz kapitaly do konca roku albo zabieramy bank"
- bylby to rok 2018, czy nawet wczesniej.

A jesli PwC ma racje, to mamy swojego rodzaju wyscig z czasem:
-jak zarzad dojdzie do podobnych wnioskow ... to musi zglosic upadlosc
i BFG bedzie musial wyplacic cale 15 mld, co zdaje sie jest na granicy
jego mozliwosci. Cos tam potem zwroci syndyk, ale to moze lata potrwac

-albo BFG bedzie szybszy i wtedy bedzie go to kosztowac ok 0.5mld ...
i to nie od razu ...

J.

Data: 2021-01-04 11:31:31
Autor: _Master_
Nacjonalizacja (wartości ujemnej?) Idea Bank
W dniu 2021-01-04 o 08:00, Tomasz Kaczanowski pisze:
gdyby było zaufanie do KNF-u

A kiedy było zaufanie do KNF-u?
Kto mu ufał?
Obywatele?

Data: 2021-01-04 14:24:46
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 04-01-2021 o 11:31, _Master_ pisze:
W dniu 2021-01-04 o 08:00, Tomasz Kaczanowski pisze:
gdyby było zaufanie do KNF-u

A kiedy było zaufanie do KNF-u?
Kto mu ufał?
Obywatele?

Powiedzmy sobie, że do momentu afery, nie było przesłanek by nie ufać, może być?

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2021-01-04 16:01:14
Autor: _Master_
W dniu 2021-01-04 o 14:24, Tomasz Kaczanowski pisze:

Powiedzmy sobie, że do momentu afery, nie było przesłanek by nie ufać, może być?

Której afery?

Data: 2021-01-04 16:10:42
Autor: Olin
Nacjonalizacja (wartości ujemnej?) Idea Bank
Dnia Mon, 4 Jan 2021 16:01:14 +0100, _Master_ napisał(a):

Której afery?

Pytaj Chrzanowskiego i Hofmana. W razie problemów wszelkie szczegóły zna Zdzisław.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-01-04 17:39:24
Autor: _Master_
Nacjonalizacja (wartości ujemnej?) Idea Bank
A Ty z tych co mają pomroczność jasną? ;-)

Data: 2021-01-01 02:11:22
Autor: _Master_
Nacjonalizacja Idea Bank - czy Czarnecki będzie drugim Chodorkowskim?
Tyle było lamentów że nadzór nie działa i nie chroni...
Jak zadziałał to drobny cwaniaczek lamentuje w tvnach że jeszcze chwila i by się ODKUŁ ale nie dali mu SZANSY.

LITOŚCI ;-)

Data: 2021-01-01 04:54:51
Autor: A. Filip
Nacjonalizacja Idea Bank - czy Czarnecki będzie drugim Chodorkowskim? Czy Idea Bank byłby Drugim SKOKiem Wołomin?
_Master_ <Master@z.pl> pisze:
Tyle było lamentów że nadzór nie działa i nie chroni...
Jak zadziałał to drobny cwaniaczek lamentuje w tvnach że jeszcze
chwila i by się ODKUŁ ale nie dali mu SZANSY.

LITOŚCI ;-)

Były takie czasy że RP3 banki padały "co roku" a BFG chroniącego
"drobniejszych" klientów nie było.  Warto jest sobie przypomnieć
zanim się stanie po stronie Czarneckiego choć nawet z przypomnieniem
paru+ ludzi stanie.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Poczet-upadlych-bankow-polskich-Infografika-7482432.html
Poczet upadłych banków polskich [Infografika]
; publikacja 2016-10-27 11:37

[...] Od 1989 r. w Polsce upadło 139 banków. Zdecydowana większość
bankowych upadłości przypada na lata dziewięćdziesiąte, gdy raz za
razem z rynku wypadały kolejne instytucje. Upadłość znacznie częściej
dotykała banki spółdzielcze (133) niż komercyjne (6). [...]

--
A. Filip

Data: 2021-01-02 03:09:58
Autor: J.F.
Dnia Fri, 1 Jan 2021 02:11:22 +0100, _Master_ napisał(a):
Tyle było lamentów że nadzór nie działa i nie chroni...
Jak zadziałał to drobny cwaniaczek lamentuje w tvnach że jeszcze chwila i by się ODKUŁ ale nie dali mu SZANSY.

LITOŚCI ;-)

Ale oni mu od lat mowia, ze nie ma sie odkuc, tylko sypnac groszem :-)

I ciekawe o co tu chodzi - troska o klientow banku, czy czekali az
sypnie, zeby mu wtedy zabrac :-)

J.

Data: 2021-01-04 11:29:21
Autor: _Master_
Nacjonalizacja Idea Bank - czy Czarnecki będzie drugim Chodorkowskim?
Mało mnie obchodzą BANKSTERSKIE PORACHUNKI

Państwo nie lubi konkurencji przy okradaniu obywateli ;-)

Nacjonalizacja Idea Bank - czy Czarnecki będzie drugim Chodorkowskim?