Nadchodzi nowe

Data: 2019-09-19 22:24:02
Autor: Boguś
Nadchodzi nowe
Nowe, ale czy bezpieczne?. To się okaże w praniu.

https://fintek.pl/bff-banking-group-lokata-facto-oprocentowanie/

2.85%/12mies ,  3.0%/24mies,   4.0%/60mies

a 3 mies .. tylko 2.0%
  ( wszystkie % oczywiście w skali roku )

--
  Boguś

Data: 2019-09-20 00:57:08
Autor: dantes
Nadchodzi nowe
Dnia Thu, 19 Sep 2019 22:24:02 +0200, Boguś napisał(a):

[...]

A ile wynosi "na dzisiaj" inflacja w %
oczywiście w skali roku?
2,7
?

Data: 2019-09-19 15:58:59
Autor: japanizer
Nadchodzi nowe
On Friday, September 20, 2019 at 12:56:34 AM UTC+2, dantes wrote:
Dnia Thu, 19 Sep 2019 22:24:02 +0200, Boguś napisał(a):

> Nowe, ale czy bezpieczne?. To się okaże w praniu.
> [...]

Inflacja żywności z 10-20%, lokomotywy potaniały, średnio wychodzi 3%.

Data: 2019-09-20 10:07:17
Autor: Wojciech Bancer
Nadchodzi nowe
On 2019-09-19, japanizer@japanizer.org <japanizer@japanizer.org> wrote:

[...]

A ile wynosi "na dzisiaj" inflacja w %
oczywiście w skali roku?
2,7

Inflacja żywności z 10-20%, lokomotywy potaniały, średnio wychodzi 3%.

A lokomotywy wchodzą jakoś bezpośrednio w skład koszyka inflacyjnego GUS i cen detalicznych? Od kiedy?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Koszyk_inflacyjny

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-09-20 01:26:31
Autor: Dawid Rutkowski
Nadchodzi nowe
A jak wygląda/ł koszyk w latach 2016-9?
W tabelce hest "transport" oraz "inne".
Lokomotywy potaniały, cieszysz się, że jesteś właścicielem PESA'y?

Data: 2019-09-21 14:02:39
Autor: Wojciech Bancer
Nadchodzi nowe
On 2019-09-20, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

A jak wygląda/ł koszyk w latach 2016-9?

Też bez lokomotyw :)

W tabelce hest "transport" oraz "inne".

To jest koszyk *detaliczny* (CPI). Kupujesz owe lokomotywy w detalu? Idziesz do biedronki i prosisz dwie sztuki?

Transport to ceny biletów, ceny paliwa, na które wydają
konsumenci, koszt posiadania samochodu (a tu np. obniżki Ubera, czy cen paliw mogły spowodować obniżki wskaźnika).

Lokomotywy potaniały, cieszysz się, że jesteś właścicielem PESA'y?

Ceny lokomotyw nie mają bezpośredniego wpływu na cennik detaliczny.
Ale tak, jak zapłacisz za bilety mniej bo przewoźnik kupił lokomotywę
taniej, to skorzystasz.

Tak, rządy mogą manipulować wagami składników, czy zmieniać skład
tego koszyka, ale bez przesady z lokomotywami. :) To już prędzej
taniejące AGD, komputery, usługi telekomunikacyjne (łatwo dostępne
pakiety no-limit), taniejące łącza internetowe itp.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-09-23 11:53:38
Autor: J.F.
Nadchodzi nowe
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnqoc4av.1kmg.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2019-09-20, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
[...]
[...]

Podobno to nowe AGD krocej pracuje ... a to rzad moze uwzglednic jak mu wygodnie :)

J.

Data: 2019-09-23 03:13:05
Autor: Kris
Nadchodzi nowe
W dniu piątek, 20 września 2019 10:26:33 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
A jak wygląda/ł koszyk w latach 2016-9?
https://finanse.wp.pl/koszyk-jaroslawa-kaczynskiego-porownalismy-ceny-z-2011-i-2019-roku-6427346403788417a
;)

Data: 2019-10-23 06:51:54
Autor: Kris
Nadchodzi nowe
[...]

Deski sedesowe staniały:
-24-października 2017 płaciłem 75zł łącznie z wysyłką
-dzisiaj taką samą deskę(od tego samego sprzedawcy) kupiłem za 67zł z wysyłką
;)

Data: 2019-10-23 07:00:21
Autor: Dawid Rutkowski
Nadchodzi nowe
W dniu środa, 23 października 2019 15:51:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

-24-października 2017 płaciłem 75zł łącznie z wysyłką
-dzisiaj taką samą deskę(od tego samego sprzedawcy) kupiłem za 67zł z wysyłką

I widać przepłaciłeś, jak starczyła tylko na 2 lata ;P
Chyba że okazała się tak dobra, że w drugim kibelku na ten model zmieniłeś ;>

Data: 2019-10-23 07:08:25
Autor: Kris
Nadchodzi nowe
W dniu środa, 23 października 2019 16:00:22 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

I widać przepłaciłeś, jak starczyła tylko na 2 lata ;P

Tamta dalej działa

Chyba że okazała się tak dobra, że w drugim kibelku na ten model zmieniłeś ;>

Dokładnie tak. Dwa lata(kurcze prawie dokładnie dwa) mnie żona motywowała w końcu się zdecydowałem;)

Data: 2019-10-23 07:19:05
Autor: Dawid Rutkowski
Nadchodzi nowe
W dniu środa, 23 października 2019 16:08:27 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu środa, 23 października 2019 16:00:22 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> I widać przepłaciłeś, jak starczyła tylko na 2 lata ;P

Tamta dalej działa

A, to dobrze.
Szeryf lata temu zrobił wielkie oczy, jak pokazałem mu fakturę na deskę chyba za 150zł - ale pierwsza po przeprowadzce padła po pół roku, druga (z kaczuszką) jeszcze szybciej - a ta twardo od 2008 służy, ciekawe, czy ma jeszcze trochę tych jonów srebra czy też wszystkie się "wyłopotały na wietrze" ;>

> Chyba że okazała się tak dobra, że w drugim kibelku na ten model zmieniłeś ;>

Dokładnie tak. Dwa lata(kurcze prawie dokładnie dwa) mnie żona motywowała w końcu się zdecydowałem;)

Bardzo ładne skarpetki widziałem, z antypoślizgami na podeszwach w kształcie napisu: "Jak powiedziałem, że coś zrobię, to nie musisz mi co pół roku przypominać!" ;>

Data: 2019-10-23 07:20:52
Autor: Kris
Nadchodzi nowe
W dniu środa, 23 października 2019 16:00:22 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Chyba że okazała się tak dobra, że w drugim kibelku na ten model zmieniłeś ;>

Deski niby TAKIE SAME ale oby nie było tak jak z taboretami z ikea
Tego typu:
https://www.lekea.pl/sklep/stolki-taborety-i-drabinki/3399-frosta-stolek-sklejka-brzozowa.html
Ładnych kilka lat temu kupiliśmy dwa takie. Ja ważę ponad 100kg ale taborety kilka lat wytrzymały bezproblemowo
Po bodajże dwóch latach dokupiliśmy dwa zdawało nam się że takie same
Przyjechałem do domu skręciłem je, siadam i zonk- nogi się rozchodzą
Porównałem z tymi kupionymi dwa lata wcześniej
W tych nowych grubość sklejki z której zrobione są nogi była o kilka mm mniejsza a nogi do siedziska były mocowane dwoma śrubami każda. W starych na każda nogę były 3 śruby
Ikea wiec odchudziła produkt zmniejszając grubość sklejki o kilka mm i przyoszczędziła na każdym taborecie 4sz śrub

Data: 2019-09-20 12:13:44
Autor: Olin
Nadchodzi nowe
Dnia Thu, 19 Sep 2019 15:58:59 -0700 (PDT), japanizer@japanizer.org
napisał(a):

Inflacja żywności z 10-20%, lokomotywy potaniały, średnio wychodzi 3%.

Rozpowszechniasz nieprawdziwe wiadomości mogące wzbudzić niepokój
społeczny.
Potaniały konie arabskie. Za poprzednich rządów przeciętny Polak nie mógł o
nich nawet marzyć, a teraz byle kto może kupić dwa.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-09-20 03:41:15
Autor: Dawid Rutkowski
Nadchodzi nowe
W dniu piątek, 20 września 2019 12:22:25 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> Potaniały konie arabskie. Za poprzednich rządów przeciętny Polak nie mógł o
> nich nawet marzyć, a teraz byle kto może kupić dwa.

Konie to nic w porównaniu z bankami. Jeden miał pójść za złotówkę.

A zgodnie z tematyką grupy należy banki zaliczyć zarówno do grupy "jedzenie i napoje bezalkoholowe" jak i "napoje alkoholowe" - bo bez tego nie da się żyć.
Zacytuję przy tym klasyka:
"Szturmowiki są potrzebne armii jak chleb, jak powietrze. Bardzo proszę zwiększyć produkcję. Uprzedzam, że proszę ostatni raz. J. Stalin."

Data: 2019-09-20 04:13:06
Autor: Kris
Nadchodzi nowe
W dniu piątek, 20 września 2019 12:22:25 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Konie to nic w porównaniu z bankami. Jeden miał pójść za złotówkę.

I pewnie za niedługo nie będzie chętnego który by dał złotówkę za ten bank

Data: 2019-09-20 04:15:15
Autor: Dawid Rutkowski
Nadchodzi nowe
W dniu piątek, 20 września 2019 13:13:08 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

> Konie to nic w porównaniu z bankami. Jeden miał pójść za złotówkę.

I pewnie za niedługo nie będzie chętnego który by dał złotówkę za ten bank

Ale nie tylko płacisz złotówkę - dostajesz też 2mld z BFG.

Data: 2019-09-20 15:04:24
Autor: J.F.
Nadchodzi nowe
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d8ab5c3a-119d-483d-837e-78a0d9d64aed@googlegroups.com...
> [...]
I pewnie za niedługo nie będzie chętnego który by dał złotówkę za ten bank

Ale nie tylko płacisz złotówkę - dostajesz też 2mld z BFG.

Skad ta kwota ?

J.

Data: 2019-09-20 06:08:45
Autor: Dawid Rutkowski
Nadchodzi nowe
W dniu piątek, 20 września 2019 15:07:10 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał:

>Ale nie tylko płacisz złotówkę - dostajesz też 2mld z BFG.

Skad ta kwota ?

OIDP z "planu Zdzicha".

Data: 2019-09-21 00:14:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nadchodzi nowe

"Dawid Rutkowski" d8ab5c3a-119d-483d-837e-78a0d9d64aed@googlegroups.com

: Ale nie tylko płacisz złotówkę - dostajesz też 2mld z BFG.

Chyba opłaci się -- inwestuję złotówkę i biorę 2 mld.
Dobra zmiana. Czas na inwestycje! ;)

-=-

IMO raczej nie pójdzie za złotówkę, choć
może go spotkać zły los -- Nest Bank...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-09-21 08:58:26
Autor: J.F.
Nadchodzi nowe
Dnia Sat, 21 Sep 2019 00:14:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
"Dawid Rutkowski" d8ab5c3a-119d-483d-837e-78a0d9d64aed@googlegroups.com> : Ale nie tylko płacisz złotówkę - dostajesz też 2mld z BFG.

Chyba opłaci się -- inwestuję złotówkę i biorę 2 mld.
Dobra zmiana. Czas na inwestycje! ;)

-=-

IMO raczej nie pójdzie za złotówkę, choć
może go spotkać zły los -- Nest Bank...

mbank ? Raczej nie pojdzie.
Ale obowiazuje ustawa o przymusowej restrukturyzacji i taka Idea to
juz chyba pod nia podpada ...

J.

Data: 2019-09-22 01:37:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nadchodzi nowe

"J.F." 1nv4fk1xs173q$.3ewh74lzlnml.dlg@40tude.net

Chyba opłaci się -- inwestuję złotówkę i biorę 2 mld.
Dobra zmiana. Czas na inwestycje! ;)

IMO raczej nie pójdzie za złotówkę, choć
może go spotkać zły los -- Nest Bank...

mbank ?

Miałem na swej myśli Getin i/lub Ideę.

Raczej nie pojdzie.

(; Chyba, że za jakiś czas. ;)

Data: 2019-09-21 22:57:58
Autor: radekp@konto.pl
Nadchodzi nowe
Fri, 20 Sep 2019 04:15:15 -0700 (PDT), w
<d8ab5c3a-119d-483d-837e-78a0d9d64aed@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

Ale nie tylko płacisz złotówkę - dostajesz też 2mld z BFG.

I zatrudniasz właściwych, tzw. dobrych ludzi.

Data: 2019-09-21 22:57:18
Autor: radekp@konto.pl
Nadchodzi nowe
Fri, 20 Sep 2019 04:13:06 -0700 (PDT), w
<159697fa-dc54-4482-915e-3b661251c107@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

> [...]

> Konie to nic w porównaniu z bankami. Jeden miał pójść za złotówkę.

I pewnie za niedługo nie będzie chętnego który by dał złotówkę za ten bank

Sugerujesz, że znowu wprowadzi się kolejną ustawę typu "banki na G mają
spełniać takie wymagania jak wymienione niżej"?

Data: 2019-09-22 03:07:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nadchodzi nowe

<radekp@konto.pl> mh3doe515bk2c05bufc8k8g3vo9vkl2q9t@4ax.com

> [...]

: Sugerujesz, że znowu wprowadzi się kolejną ustawę typu "banki
: na G mają spełniać takie wymagania jak wymienione niżej"?

Gdy PiS była w opozycji, w TV Trwam wystąpiła pani -- zapewne
profesor, której nazwiska nie pamiętam, która powiedziała coś
na kształt -- ,,do tej pory nikomu na świecie nie udało się
udomowienie banków''. ('udomowienie' czy 'oswojenie')

IMO niektóre ;) banki (na G i podobne -- będące na celowniku tego
i owego) tak zostaną dociśnięte do ściany, że wyjdą z tego docisku
mądrzejsze i silniejsze, gdyż wzmocnione wykształconymi (w efekcie
tegoż docisku) czymś na kształt zdrowego dystansu czy zdrowej
bariery/granicy/osłony... Jakiejś substancji ;) ochronnej,
zabezpieczającej te (i inne) banki...

Bankierzy to (jak widzę -- ale może widzę źle) ludzie mądrzy,
roztropni, choć dowcipni. ;) Walka z takimi ludźmi nie jest
łatwa i zazwyczaj ;) kończy się zwycięstwem tychże ludzi.

Nie twierdzę, że banki zawsze mają rację, że nigdy nie czynią
nikomu przykrości (żeby nie napisać -- krzywdy) że są święte
do przesady, ale IMO ogólnie banki nie są złe do przesady,
a tak właśnie są nierzadko ukazywane.

-=-

Banki na G i na M mają chyba dużo kredytów frankowych, przez
co są zagrożone, ale IMO nie padną w najbliższych latach
(także pod naporem ewentualnych rozstrzygnięć sądowych),
lecz wzmocnią się...

Franki poszły w górę, nieruchomości poszły w dół -- w tym
IMO nie ma winy banków, ale sytuacja frankowiczów stała się
trudna, przez co frankowicze próbują różnych dróg ulżenia
sobie, w tym i szukania dziury w całym, czyli podważania
dobrowolnie zawartych umów pod byle pretekstem...

-=-

Aby było jasne -- nie bronię złych banków, lecz zauważam, że
IMO ani bank na G, ani bank na M nie spowodowały załamania się
rynku nieruchomości czy wzrostu wartości franka szwajcarskiego
względem innych walut, w tym i złotówki.

Nieruchomości ponoć od dawna znów zyskują mocno na swej wartości,
zaś frank...

 - nie ma dnia, bym nie czytał o nadciągającej wojnie
   światowej -- wzmacniającej wartość franka szwajcarskiego
   względem innych walut

 - dziwna wojna domowa toczona w Polsce osłabia złotówkę
   mimo wzrostu (ponoć niemal szalonego wzrostu) PKB

 - oficjalna inflacja nie wymyka się spod kontroli, ale
   IMO rzeczywista jest znacznie wyższa od tej oficjalnej,
   na co złożyło się sporo czynników -- nie tylko 500+ itp.

Iran i Rosja -- ponoć do tej pory nikomu nie udało się
podbicie ani Iranu, ani Rosji, choć chętni próbowali...
Przez IMO niezbyt rozważną politykę Merkel i Obamy Putin
wszedł w ścisłe sojusze z Iranem i Syrią, przez co stał
się twardym przeciwnikiem (żeby nie napisać -- wrogiem)
Izraela i USA oraz NATO, do którego należy ,,pół świata'',
w tym i niemal cała zachodnia Europa oraz Polska...

Z prywatnej wojny Rinata o węgiel i podział władzy
nad światem mamy teraz konflikt światowej rangi!

IMO należało:
 - uszanować wybór krymskiego parlamentu i wezwać
   zachodnią Ukrainę do pokojowego oddania Krymu
   Putinowi

 - wysłać na Krym obserwatorów i mediatorów
   nadzorujących i przejmowanie Krymu, i życie
   na Krymie po aneksji

 - na wschód i południe Ukrainy wysłać najpierw
   wojska Putina -- bo były gotowe pod ręką;
   następnie dogadać się w ONZ i te wojska
   przesprajować błękitem z jednoczesnym
   podmienianiem kontyngentami zachodnimi,
   w tym i ukraińskimi tak, by utrzymać/wzmocnić
   przewidywany podział nastrojów, po czym przeprowadzić
   wolne wybory z uszanowaniem decyzji mieszkańców wschodu
   i południa Ukrainy...

Bez wątpienia Putin dążył do sojuszu z Syrią i Iranem, ale
póki żył w oficjalnej zgodnie z Zachodem, nie mógł tak po
prostu wejść w te układy. Twarde stanowisko Merkel i Obamy
spolaryzowało świat -- a mądrzejsi ode mnie twierdzą ,,od
zawsze'', że taka polaryzacja stanowisk prowadzi zazwyczaj
do złych rozstrzygnięć...

-=-

Węgiel wypali się, Rinat odejdzie w niepamięć -- wojna pozostanie...

Jakkolwiek silne są USA i Niemcy -- wojna przeciwko: Rosji,
Iranowi i Syrii nie jest/będzie ani łatwa, ani tania!

W szranki rzecz jasna wstąpią: różni Palestyńczycy spod znaku
Hezbollahu; Wenezuela z Kubą itp. dawne amerykańskie satelity
Moskwy; Korea Północna oraz Chiny itp. dziwne państwa
azjatyckie; Kurdowie i Turcy w akompaniamencie Państwa
Islamskiego i Al-Kaidy... W tle zaś będą przygrywali
ucywilizowani ;) Arabowie z Emiratów czy Arabii Saudyjskiej...
Indie zapewne powiedzą coś na kształt ,,chwała Buddzie'', bo
będą mogły nieźle zarobić i wciągnąć do pokojowych_inaczej
rozmów dawnych swych pobratymców z: Afganistanu, Bangladeszu,
Birmy, Pakistanu...

[już wiedzą, że w Birmie czczą Buddę?]

-=-

Politycznie nowy kształt Ziemi ;) zapewniony na kolejne
dziesiątki lat, o ile Ziemia przetrwa te przekształcenia... ;)

Gdybym był na miejscu Boga -- nie dbałbym przesadnie o Europejczyków,
lecz dałbym także szansę Azjatom i Afrykańczykom...

-=-

Póki co chyba ;) drukarnie euro i dolara amerykańskiego pracują... ;)

[to chyba dobrze -- praca ponoć zawsze przynosi dobrobyt
w przeciwieństwie do bezrobocia i marazmu...]

-=-

USA są zbyt silne, aby przegrać? Owszem, ale w Europie było kiedyś
mocarstwo, które upadło po serii wojen -- zbyt częstych, by odtworzyć
konnicę i zbyt kosztownych, by zubożali obywatele zadbali o swą Ojczyznę...

-=-

Lubię banki -- Getin i Millennium.

[nie lubię banków -- PeKaO i Santander]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-09-23 11:51:45
Autor: J.F.
Nadchodzi nowe
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mh3doe515bk2c05bufc8k8g3vo9vkl2q9t@4ax.com...
> [...]

Sugerujesz, że znowu wprowadzi się kolejną ustawę typu "banki na G mają
spełniać takie wymagania jak wymienione niżej"?

Po co - te banki sie same podkladaja :-)

Zreszta tamta ustawa (?) nie mowila ze na G, a w ogole patrzac na dzis .... bardzo szluszna byla :-)

Pozwola jeszcze troch podzialac ... i jak nie bedzie poprawy, to przejma lege artis :-)

J.

Data: 2019-09-23 12:49:36
Autor: radekp@konto.pl
Nadchodzi nowe
Mon, 23 Sep 2019 11:51:45 +0200, w
<5d88964f$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Po co - te banki sie same podkladaja :-)

Zreszta tamta ustawa (?) nie mowila ze na G, a w ogole patrzac na dzis ... bardzo szluszna byla :-)

Tamta ustawa wprowadzała regułę, której przypadkiem tylko bank na G nie
spełniał.

Data: 2019-09-23 17:32:37
Autor: J.F.
Nadchodzi nowe
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:vk8hoepl0f5dfaqjrinu3q82k0fr4vrkdf@4ax.com...
> [...]

... bardzo szluszna byla :-)

Tamta ustawa wprowadzała regułę, której przypadkiem tylko bank na G nie

Hm
https://www.rp.pl/Banki/311189987-KNF-dociskala-Getin-Noble-Bank.html

Wiec z jednej strony wprowadzala, ale nie tylko G to dotyczylo.
I wrecz jak pisza - jakby pod ochrona komisji bank byl ... i slusznie, trzeba wyciagnac dodatkowy miliard od LCz, zanim mu sie bank zabierze :-)

A wzrost ryzyka kredytow frankowych ... no zobacz, dwa lata minely, a wzrost okazuje sie bardzo zasadny :-)

J.

Data: 2019-09-20 12:22:28
Autor: Piotr Gałka
Nadchodzi nowe
W dniu 2019-09-20 o 12:13, Olin pisze:

Inflacja żywności z 10-20%, lokomotywy potaniały, średnio wychodzi 3%.

Rozpowszechniasz nieprawdziwe wiadomości mogące wzbudzić niepokój
społeczny.

Nie rozumiesz żartu nawiązującego do wypowiedzi chyba Gomółki.

Potaniały konie arabskie. Za poprzednich rządów przeciętny Polak nie mógł o
nich nawet marzyć, a teraz byle kto może kupić dwa.

Konie to nic w porównaniu z bankami. Jeden miał pójść za złotówkę.
P.G.

Data: 2019-09-21 00:01:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nadchodzi nowe

"Piotr Gałka" qm298u$63u$1$PiotrGalka@news.chmurka.net

Konie to nic w porównaniu z bankami. Jeden miał pójść za złotówkę.

Jeden bank czy dwa banki?
Wiara w narodzie nie gaśnie -- brak złotówek w wózkach Lidliwych. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-09-20 14:06:53
Autor: Olin
Nadchodzi nowe
Dnia Fri, 20 Sep 2019 12:22:28 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

[...]

W grudniu 1970 byłem za mały, żeby ogarniać rzeczywistość
społeczno-polityczną, ale internety powiadają, że dowcipami o lokomotywach
to tylko suweren dworował sobie z tow. Wiesława.
W rzeczywistości taniały, między innymi, firanki torlenowe, płyty
gramofonowe, pralki tudzież papa asfaltowa. Furię wywołała zapewne podwyżka
o 12.5% ceny motocykli WSK.
http://www.polska1918-89.pl/photos/podwyzka-cen,1318.jpg

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-09-21 00:08:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nadchodzi nowe

"Olin" 1mgdjmwzirh7x.7171u57mpq37$.dlg@40tude.net

W grudniu 1970 byłem za mały, żeby ogarniać rzeczywistość

W grudniu 1970 r. miała miejsce Masakra Trójmiejska -- wtedy
raczej ceny rosły, nie malały.

"Pieniądze szczęścia nie dają, lecz każdy chce to sprawdzić
osobiście."

Zwłaszcza ujemne. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-09-21 22:31:10
Autor: ąćęłńóśźż
Nadchodzi nowe
Warto poczytać Szpotańskiego ;-)

-- -- -
W grudniu 1970 byłem za mały, żeby ogarniać rzeczywistość społeczno-polityczną, ale internety powiadają, że [...]

Data: 2019-09-23 15:34:10
Autor: Piotr Gałka
Nadchodzi nowe
W dniu 2019-09-20 o 14:06, Olin pisze:
[...]

Pamiętam, że niby była wypowiedź w takim sensie: "To nieprawda, towarzysze, że wszystko podrożało bo np. lokomotywy staniały".
Nigdy nie dochodziłem czy to prawda, czy tylko dowcip.
Z tamtych czasów pamiętam też dowcip: "Czym się różni socjalizm od samolotu?"
P.G.

Nadchodzi nowe