"Nadczynna" klawiatura laptopa

Data: 2015-06-02 21:15:31
Autor: \(c\)RaSz
"Nadczynna" klawiatura laptopa
Moją Toshibę dopadła dziwna przypadłość. Ni z tego, ni z owego uaktywnia się
"menu generalne" Windowsów, tak, jakbym wcisnął klawisz z ichnią "okienkową"
chorągwią. Oprócz takiego samoistnego jej wzbudzania zauważyłem też, iż lapek
reaguje tak na kilka literek: b, d, m i klawisz [tab].

Aby wyczaić mechanizm tego zjawiska podłączyłem (przez gniazdo PS2) klawiaturę
zewnętrzną, i częstotliwość "samozapłonu" zmalała zauważalnie, ale... nie spadła
do zera. Jednak wiadomo przecież, iż pomimo tego, że jest ta druga klawiatura,
to owa wbudowana — nadal pozostaje aktywna, więc może bruździć, jeśli przyczyną
zjawiska są rozkalibrowane styki na niej, generujące paczki impulsów / stanów
nieustalonych. Ale podejrzewałem też jakiś złośliwy kod, który dokleił się do
sterownika klawiatury. Przeczesałem maszynę antywirusowym ESET-em "on line",
który wykrył jeden zainfekowany plik, usunął go, ale zjawisko nie ustało.

Czy może jednak być to robal, czy raczej byście obstawiali brudne styki?

Ponieważ w większości wypadków lapek jest używany w domu, więc w grę wchodzi
podłączenie zewnętrznej klawiatury, mam na myśli taką via USB, no bo może wtedy
uda się obejść jakoś ową wbudowaną, i nie będzie już dokładać swoich szumów do
sygnału? Wszak sterownik do tej USB będzie inny, i mogło by to (być może)
zadziałać? Jednak nie mam takich klawiszy — jak sądzicie, pomoże to, czy też
nie? Bo nie chcę kupować, jeśli raczej nic nie pomoże...

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rzÄ…dowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-06-02 22:15:47
Autor: platformowe głupki
"Nadczynna" klawiatura laptopa
a jak wyłączysz w menadzerze?

Data: 2015-06-03 10:54:46
Autor: elmer radi radisson
On 2015-06-02 21:15,  (c)RaSz wrote:

Czy może jednak być to robal, czy raczej byście obstawiali brudne styki?

Dosc latwo sprawdzic - odpal live CD/DVD z jakims Linuksem.

nie zalales jej kiedys moze? Albo w inny sposob mogla przyswoic brud
ktory to powoduje. W zaleznosci od latwosci dlubania mozesz sprobowac
albo przeplukac te klawisze izopropanolem, a jak nie pomoze to poszukac
nowej na wymiane.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-06-05 11:09:45
Autor: Poldek
   (c)RaSz wrote:
[...]

Na portalach aukcyjnych można znaleźć bez problemu klawiatury do większości laptopów. Wymieniasz i spokój.

Data: 2015-06-05 13:35:39
Autor: \(c\)RaSz
"Nadczynna" klawiatura laptopa
Użytkownik "Poldek"  napisaÅ‚ w
news:55716753$0$2208$65785112news.neostrada.pl ...
:   (c)RaSz wrote:
: > (...)
: >
:
: Na portalach aukcyjnych można znaleźć bez problemu klawiatury do
: większości laptopów. Wymieniasz i spokój.
:

Po dłuższym zastanowieniu — doszedłem do wniosku, że dolegliwość mojego laptopa ma jednak charakter programowy, a nie jest związany jedynie z samą fizyczną klawiaturą. A że w związku z tym poszukuję odpowiedzi na dość odmienne pytanie, tedy zakładam wątek z nowym tematem. A to dlatego, żeby już sam tytuł skłonił do zajrzenia tam przez tych, którzy na owo nowe pytanie mogą znać odpowiedź...

Nowe pytanie brzmi: >> Gdzie znaleźć "gorące klawisze" <<

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

Data: 2015-06-05 18:40:42
Autor: animka
W dniu 2015-06-05 13:35,  (c)RaSz pisze:
Nowe pytanie brzmi: >> Gdzie znaleźć "gorące klawisze" <<

Nie mogleś wpisać pytania na google?
https://www.google.pl/#q=Gdzie+znale%C5%BA%C4%87+%22gor%C4%85ce+klawisze%22+

--
animka