Nadgorliwość zdradsika

Data: 2015-05-27 20:47:08
Autor: u2
Nadgorliwość zdradsika
jak wiadomo nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu, ale tacy sa macherzy z pelomafii:)

http://niezalezna.pl/67482-dziwna-nadgorliwosc-sikorskiego-w-pospiechu-wygasza-mandat-andrzeja-dudy

Marszałek Sejmu Radosław Sikorski postanowił wygasić mandat posła do Parlamentu Europejskiego Andrzejowi Dudzie. Inni europarlamentarzyści są tą decyzją zaskoczeni. – Osobiście jestem tym zdziwiony. Uważam, że jest to kontrowersyjna i dziwna decyzja. Nie wiem, z czego wynika nadgorliwość pana Sikorskiego, powiedziałbym, że to z jego strony taka drobna złośliwość – mówi portalowi niezalezna.pl europoseł Zdzisław Krasnodębski.

„Zgodnie z artykułem 364 kodeksu wyborczego wydałem postanowienie o wygaszeniu mandatu posła do PE Prezydenta-Elekta Andrzeja Dudy” – zakomunikował w środę na Twitterze Sikorski.

– Nie jestem prawnikiem, ale jestem zaskoczony decyzją marszałka Sikorskiego – zaznacza w rozmowie z niezalezna.pl europoseł Ryszard Czarnecki. – W analogicznych sytuacjach, które miały miejsce wcześniej, w przypadku wyborów eurodeputowanych na szefów rządów czy prezydentów, postępowano inaczej. Na przykład obecnemu prezydentowi Estonii wygaszono mandat nie zaraz po wyborach, tylko dopiero, gdy obejmował funkcję – wyjaśnia Czarnecki.

Pośpiech w tej sprawie Sikorskiego jest dla niego niezrozumiały. – Myślę, że jest to jakaś próba szykany. Mówię próba, ponieważ nie wiem, czy jest to decyzja pod względem formalno-prawnym ważna – podkreśla europoseł.

– Nie znam stanu prawnego, ale jak wiemy, nie ma chyba jeszcze ostatecznej decyzji Państwowej Komisji Wyborczej, nie została ona oficjalnie przekazana panu Dudzie – mówi z kolei europarlamentarzysta prof. Zdzisław Krasnodębski. – Andrzej Duda jeszcze nie jest prezydentem, prezydent-elekt to nazwa zwyczajowa. Sądziłem, że dopóki nie nastąpi pewien akt prawny, to do tej pory może mandat posła do Parlamentu Europejskiego sprawować. Osobiście jestem tym zdziwiony. Uważam, że jest to kontrowersyjna i dziwna decyzja. Nie wiem, z czego wynika nadgorliwość pana Sikorskiego, powiedziałbym, że to z jego strony taka drobna złośliwość – dodaje prof. Krasnodębski.

Decyzje Radosława Sikorskiego skrytykował też na łamach portalu wpolityce.pl prof. Ryszard Legutko. – Sikorski zdaje się nie rozumie przepisów. Gdyby przeczytał to wiedziałby, że on nie ma żadnych uprawnień do wygaszania mandatu – powiedział europoseł. Jak dodał, o godzinie 17.30 wiadomość o wygaszeniu mandatu Andrzejowi Dudzie do europarlamentu nie dotarła, a władze PE są nią „trochę zdziwione”.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Nadgorliwość zdradsika