Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą

Data: 2018-10-24 20:35:50
Autor: RobertS
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-24 o 18:32, Akarm pisze:

Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

zdecydowanie się nie zgadzam, KK wydaję tyle samo co debetówką i zasada jest taka, że zawsze spłacam 100% zadłużenia;

korzystam z obydwu w zależności od tego, która daje mi więcej korzyści, ostatnio przewagę ma debetówka ze względu na moneybank w Millennium...

KK można również zastąpić limitem w ror i debetówką, z tym, że tutaj nie ma GP i odsetki naliczane są od razu

RobertS

Data: 2018-10-24 21:59:57
Autor: z
W dniu 2018-10-24 o 20:35, RobertS pisze:
zdecydowanie się nie zgadzam,

Są ludzie i ludziska. Ja nie mam karty bo daje za mało plusów dodatnich przy moich zarobkach. Ostatnio jednak była potrzeba zapłacenia w necie kartą i zacząłem się zastanawiać.
Na razie odpuszczam. Jednym z powodów jest również łatwość ich wydawania.
Ostatnio odczułem łatwość wydawania płacąc w necie szybkimi przelewami. (a jestem dość statecznym ostrożnym tatusiem ;-) koło 50-tki)
Mówcie co chcecie ale marketing dokładnie policzył ile może zarobić na "łatwości" ;-)

Data: 2018-12-28 08:59:47
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik z z@z.pl ...

Mówcie co chcecie ale marketing dokładnie policzył ile może zarobić na "łatwości" ;-)

:) Dokładnie!

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2018-12-28 10:42:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C665AE578A9budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik z z@z.pl ...
Mówcie co chcecie ale marketing dokładnie policzył ile może zarobić na
"łatwości" ;-)

:) Dokładnie!

Ciekaw jestem, jak to w Polsce wyglada.
Bo marketing mogl przeniesc wzorce z USA.

Ja tam przez ostatnie 5 lat to nie wiem czy bym uzbieral 100 zl zaplacone bankom, to raczej one mnie zaplacily wiecej ... taki maja marketing :-)

J.

Data: 2018-12-28 01:53:44
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 10:43:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Ja tam przez ostatnie 5 lat to nie wiem czy bym uzbieral 100 zl zaplacone bankom, to raczej one mnie zaplacily wiecej ... taki maja marketing :-)

Jeden wrobiony w KK i spłacający "kwotę minimalną" pokrywa "straty" banków na 5-ciu takich jak Ty czy podobnych wiśniobiorcach.

Data: 2018-12-28 11:12:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a1cc5f7c-5412-4983-9083-d011dc3403cb@googlegroups.com...
[...]

Byc moze, ale gdyby to naprawde bylo 1 na 5 ... chyba by im sie nie oplacalo :-)

No i czy ten jeden sie czuje wrobiony, czy raczej mowi "KK mi zycie uratowala" :-)

J.

Data: 2018-12-28 02:26:04
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 11:13:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
ch jak Ty czy podobnych wiśniobiorcach.

Byc moze, ale gdyby to naprawde bylo 1 na 5 ... chyba by im sie nie oplacalo :-)

Z tym 1 na 5 to strzeliłem zaniżając na pewno bo faktycznie myślę że zdecydowana większość KK jest spłacana "kwota minimalną".

No i czy ten jeden sie czuje wrobiony, czy raczej mowi "KK mi zycie uratowala" :-)

Po prostu pożyczył i płaci odsetki od pożyczonej kwoty
Przecież to normalne jest.

Data: 2018-12-28 11:42:53
Autor: Budzik
[...]

Masz jakies watpliwosci, patrzac nailosc klientów i prowizje w takich przykładowych providentach?

Data: 2018-12-28 11:01:05
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-12-28, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ja tam przez ostatnie 5 lat to nie wiem czy bym uzbieral 100 zl zaplacone bankom, to raczej one mnie zaplacily wiecej ... taki maja marketing :-)

Bezpośrednio może nie, ale pośrednio zapewne na Tobie zarabiają. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-12-28 11:13:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnq2bt31.u3a.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2018-12-28, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

Kiedys na pewno, od paru lat, gdy prowizje od kart mniejsze ... choc banki ciagle maja grube zyski.

J.

Data: 2018-12-28 14:55:12
Autor: RobertS
[...]

teraz można sobie zamówić raport opłat i prowizji (z mBanku, ale pewnie w innych również to będzie) i wygląda na to, że bank zarobił na mnie nominalnie zero złotych

zasada jest taka, to ja mam zarabiać na banku a nie on na mnie... ;-)

pomijam kwestie z rodzaju opłaty interchange lub to co dostają za moje aktywa zgromadzone u siebie

RobertS

Data: 2018-12-28 16:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik RobertS bob75@xpostx.pl ...

pomijam kwestie z rodzaju opłaty interchange lub to co dostają za moje aktywa zgromadzone u siebie

Ale Wojtkowi pewnie o to własnie chodziło.

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2018-12-28 11:42:53
Autor: Budzik
[...]

Ale ty mowisz o jakichs prowizjach zapłaconych bezposrednio...?
A wątek zaczał się od tego, ze dodatkowo po prostu wiecej wydajesz...
Wiec tu masz jeszcze dodatkowa prowizje.
No i ogolnie kupujesz płacac karta zamiast gotówką (bo masz kredyt) - tu tez masz prowizje przeciez... Coraz mniejsza ale jednak.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2018-12-28 15:37:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C6807147592budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Tak.

A wątek zaczał się od tego, ze dodatkowo po prostu wiecej wydajesz...
Wiec tu masz jeszcze dodatkowa prowizje.

Raczej nie wydaje wiecej.
Po prostu kupuje to, co jest mi potrzebne. A przed zakupem sie zastanawiam czy aby na pewno jest mi potrzebne, czy nie moge kupic taniej.

No i ogolnie kupujesz płacac karta zamiast gotówką (bo masz kredyt) - tu

Nie mialbym KK, to bym wiecej trzymal na ROR, zeby KD moc zaplacic.
Albo wiekszy zapas gotowki w portfelu.
Albo bym wybieral sklepy obok bankomatu :-)

tez masz prowizje przeciez... Coraz mniejsza ale jednak.

No i z tego zyja. Ale ja tego nie widze, wiec mnie nie obchodzi :-)

Nawiasem mowiac - teraz te prowizje znikome, ale dawniej byly spore.
A o dziwo - najbardziej karty akceptowaly stacje benzynowe, ktore przeciez maja produkt niskomarzowy ...

J.

Data: 2018-10-24 22:02:35
Autor: z
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-24 o 20:35, RobertS pisze:
zdecydowanie się nie zgadzam, KK wydaję tyle samo co debetówką i zasada jest taka, że zawsze spłacam 100% zadłużenia;

Ale Ty napisz ile wydajesz posiadając kartę a ile nie posiadając ;-)
Aaa nie pamiętasz jak to było.
Też mi przykro :-)

Data: 2018-10-24 22:43:22
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd0cfdc$0$494$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dokladnie tak samo.
Nigdy mi nie brakowalo gotowki na drobne wydatki.

Oszczedzanie zaczyna sie przy decyzji, a nie przy sprawdzaniu portfela :-)

J.

Data: 2018-12-28 09:59:47
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową

Oszczedzanie zaczyna sie przy decyzji, a nie przy sprawdzaniu portfela :-)

A reklam nie ogladasz i nie maja na ciebie wpływu... tak tak... :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2018-12-28 11:31:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C665C633CCAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Oszczedzanie zaczyna sie przy decyzji, a nie przy sprawdzaniu portfela
:-)

A reklam nie ogladasz i nie maja na ciebie wpływu... tak tak... :)))

Jakis odporny jestem :-)
A moze po prostu niedowiarek jestem :-)

Albo np - reklamuja nowy telewizor, jakie on ma soczyste kolory i czysty obraz, a ja sobie mysle "fajnie, tylko gdzie mi te kolorory pokazujecie - na moim starym telewizorze" :-)

A czasem po prostu wyobrazam sobie troche dalsza przyszlosc ...

J.

Data: 2018-12-28 11:42:53
Autor: Budzik
[...]

Albo naiwny po prostu :)))
Jakiej marki masz paste do zebów? Jaką przeciwbolowke w szafce?
Telewizor?

Henry Louis Mencken

Data: 2018-12-28 13:59:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-12-28, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

A reklam nie ogladasz i nie maja na ciebie wpływu... tak tak... :)))

Jakis odporny jestem :-)
A moze po prostu niedowiarek jestem :-)

Albo naiwny po prostu :)))
Jakiej marki masz paste do zebów?

Tą którą sprzedają w najbliższym markecie. Wybraną randomowo. Nie chce mi się po takie rzeczy dalej chodzić.

Jaką przeciwbolowke w szafce?

Jak wyżej, jak potrzebuję idę do marketu obok i proszę o przeciwbólową.

Telewizor?

Nie posiadam :D

Co wygrałem?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-12-28 16:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Wojciech Bancer wojciech.bancer@gmail.com ...

[...]

[...]

Co to znaczy - wybrana randomowo?

Jaką przeciwbolowke w szafce?

Jak wyżej, jak potrzebuję idę do marketu obok i proszę o przeciwbólową.

Czemu w markecie a nie w aptece gdzie jest to tansze?
No ale dobra - idziesz, prosisz i pani ci daje a ty bierzesz?
Czyli skutecznie ci zareklamowała... :)
Dlaczego nie bierzesz najtanszych?

Telewizor?

Nie posiadam :D

Co wygrałem?

Nieposiadanie tv jest wygrana sama w sobie :))))

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2018-12-28 18:59:46
Autor: Budzik
[...]

Losowo.

Nie pytałem co znaczy słowo randomowo tylko co to dla ciebie znaczy?
Podchodzisz do polki z pastami, zamykasz oczy i wybierasz jedna z nich?
Szczoteczki do zebów tak samo? --
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
między nimi. I cóż ty na to fizyko???

Data: 2018-12-28 20:10:50
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-12-28, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

Co to znaczy - wybrana randomowo?

Losowo.

Nie pytałem co znaczy słowo randomowo tylko co to dla ciebie znaczy?
Podchodzisz do polki z pastami, zamykasz oczy i wybierasz jedna z nich?

Podchodzę i biorę jedną z tych które stoją z przodu, nie zastanawiając
się specjalnie którą i nie patrząc na cenę. Raz to będzie colgate, raz
blend-a-med, raz coś tam jeszcze innego. Zazwyczaj są maks 2-3 do wyboru,
więc o zaawansowanym lokowaniu produktu to tutaj nie mówimy :-P

Szczoteczki do zebów tak samo?

Szczoteczkę używam elektryczną, więc nie ma ich w takich przydomowych
marketach.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-12-28 19:59:46
Autor: Budzik
[...]

Lokowanie produktu to coś innego.
To o czym myslisz to moznaby np nazwać visual merchandising.

Pytanie dlaczego raz bierzesz jedna, raz druga ale moze rzeczywiście losowo. Tak czy siak - jest wiele działań rowniez na poziomie sklepu które moga wypromować jeden produkt kosztem drugiego. Juz sama wielkosc wystawy robi swoje, zwłaszcza jak produkt ma charakterystyczny wyglad, kolorystyke etc.
Szczoteczki do zebów tak samo?

Szczoteczkę używam elektryczną, więc nie ma ich w takich
przydomowych marketach.

Cholera, wiedziałem ;-PPP

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2018-12-28 21:00:25
Autor: z
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
A ja w markecie kupuję z niepełnych półek. Znaczy ktoś przede mną to kupił. Jest szansa że zrobił przemyślany zakup. :-)

Data: 2018-12-28 12:17:13
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 21:00:27 UTC+1 użytkownik z napisał:
A ja w markecie kupuję z niepełnych półek. Znaczy ktoś przede mną to kupił. Jest szansa że zrobił przemyślany zakup. :-)

Hehe, uważaj, bo markety pomysł ukradną i przestaną kazać pracownikom przesuwać towar do krawędzi półek - a Tobie nic nie odpalą ;P

Taka strategia sprawdza się w żarciodajniach - np. w kebabie bez kolejki nie należy nigdy kupować...
A w drodze jeść tylko tam, gdzie na parkingu stoją ciężarówki albo radiowozy.

Data: 2018-12-28 22:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Dawid Rutkowski drutkow1@wp.pl ...

[...]

Albo pytac kierowców ciezarówek na cb radiu.

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2018-12-28 15:54:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C680D72AADAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
A reklam nie ogladasz i nie maja na ciebie wpływu... tak tak... :)))
Jakis odporny jestem :-)
A moze po prostu niedowiarek jestem :-)

Albo naiwny po prostu :)))
Jakiej marki masz paste do zebów?

Jakas trzeba miec. A wszystkie reklamuja :-)

No dobra, jakby byla w sklepie jakas tansza, nieznanej marki ... to pewnie bym nie kupil, bo nieznana marka :-P

Jaką przeciwbolowke w szafce?

A tu akurat te, ktore mi pomagaja.

Telewizor?

A widzisz - stary, z kineskopem, i dekoderem za 50 zl :-)
I co gorsza - potrafie go naprawic, wiec podejrzewam, ze jeszcze pare lat bedzie mi miejsce zajmowal :-)

A potem ... telewizja tak zeszla na psy, ze nie wiem co kupie, moze nic :-)

J.

Data: 2018-12-28 14:05:38
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-28 o 11:31, J.F. pisze:
[...]

To jest trudne do jednoznacznego zdefiniowania.
Kiedyś jeździłem systematycznie do Makro i kupowałem między innymi proszki do prania. Mój algorytm był taki:
Dla Ariela, Omo, Wizira przeliczam wszystkie opakowania na cenę za kg i biorę to najtańsze.
Czasem były takie promocje, że do 3kg dodawali 1,5kg. Wtedy się okazywało, ze taki 4,5kg worek wychodził taniej (na kg) niż 6kg.

Ale na pytanie czy jestem podatny na reklamy, czy nie, to nie umiem odpowiedzieć. Bo jednak ograniczałem listę do znanych nazw. Tylko czy jakbym nawet bardzo chciał to: Da się kupić proszek, którego nie było w reklamach?

Ostatnio, obiła mi się o uszy reklama, że drugi TV gratis, czy może za 1zł. I się zastanawiam do czego może być drugi TV. W kiblu sobie powiesić?
P.G.

Data: 2018-12-28 16:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Piotr Gałka piotr.galka@cutthismicromade.pl ...

Oszczedzanie zaczyna sie przy decyzji, a nie przy sprawdzaniu
portfela :-)

A reklam nie ogladasz i nie maja na ciebie wpływu... tak tak...
:)))

[...]

Dlaczego ograniczałes sie do tych trzech marek?

[...]

No własnie, to ograniczenie z czegoś wynikało...

Ostatnio, obiła mi się o uszy reklama, że drugi TV gratis, czy może
za 1zł. I się zastanawiam do czego może być drugi TV. W kiblu sobie
powiesić? P.G.

juz pomijam, ze mozna go sprzedac, ze on wcale nie jest za darmo itd to czy jestes sobie w stanie wyobrazic ze w domu jest wiecej niz jedna osoba i kazda chce obejrzec coś innego? W tym samym czasie! :)

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2018-12-28 20:58:44
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-28 o 17:59, Budzik pisze:
juz pomijam, ze mozna go sprzedac, ze on wcale nie jest za darmo itd to
czy jestes sobie w stanie wyobrazic ze w domu jest wiecej niz jedna osoba
i kazda chce obejrzec coś innego? W tym samym czasie! :)

No tak nie pomyślałem, ale...
Aby równocześnie używać dwa TV to potrzebne chyba dość duże mieszkanie i w miarę dźwiękoszczelne drzwi, bo raczej nie wyobrażam sobie oglądania TV ze słuchawkami (to znaczy wyobrażam, ale chyba mało wygodne).
A jak ktoś ma duże to taki drugi (dodawany gratis) TV zapewne najtańszy z oferty chyba nie spełni oczekiwań.
P.G.

Data: 2018-12-28 22:59:45
Autor: Budzik
[...]

Nie wiem jaki ten drugi dają, ale imo zdecydowanie przesadzasz.
Naprawde nigdy nie widziałes meiszkania gdzie pokoje przedzielone sa drzwiami za którymi ktos oglada tv i nie robi tego na maksymalnym poziomie głosnosci?

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2018-12-31 14:00:12
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-28 o 23:59, Budzik pisze:

[...]

OK. Przyjmijmy że przesadzam, a przyczyną jest ubogie doświadczenie życiowe.
Ale przypadku, który opisujesz chyba nigdy nie doświadczyłem. Może dlatego, że mam niewielu znajomych. Nie kojarzę u nikogo z nich drugiego TV. A ten jeden w salonie i tak się wyłącza jak ktoś przychodzi.
A hasło, że ten drugi to może do WC to mi się wzięło stąd, że akurat jak była dyskusja dlaczego syn w kiblu ogląda jakiś film na telefonie to w radiu poleciała ta reklama.
P.G.

Data: 2018-12-30 14:03:08
Autor: J.F.
Dnia Fri, 28 Dec 2018 14:05:38 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

A tu sie producenci wycwanili i zmieniaja zawartosc proszku w proszku
:-)

Czasem były takie promocje, że do 3kg dodawali 1,5kg. Wtedy się okazywało, ze taki 4,5kg worek wychodził taniej (na kg) niż 6kg.

Znajoma jest zwolenniczka "niemieckiej chemii" i w miare mozliwosci ja
kupuje. I kiedys widzi w Selgrosie pudelko proszku takie jak w Niemczeh,
kupila, bo dobra cena, a w domu czyta ze starcza na 30 pran, a
niemieckie jednak na 60.

[...]

A ile masz pokojow w domu i ludzi w rodzinie ?

Poza tym mozna z rodzina, ze znajomymi ...

J.

Data: 2018-10-24 23:01:18
Autor: Akarm
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-24 o 20:35, RobertS pisze:

zdecydowanie się nie zgadzam, KK wydaję tyle samo co debetówką i zasada jest taka, że zawsze spłacam 100% zadłużenia;

Hehe, ja jeszcze niedawno dałbym sobie rękę uciąć za to, że mam tak samo! :D

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-28 17:10:27
Autor: Kamil Jońca
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

[...]

Nie wiem jak TY. Ale w KK zostały "spiętę" 2 czynniki które silnie
prowokuja do wydawania: kartowość (nie widać jak się pieniądze wydaje) i
kredytowość (dostałeś "łatwe" pieniądze).

Stąd, niezależnie jakbyś się zarzekał, przy KK będziesz wydawał więcej,
chyba że jesteś BARDZO zdyscyplinowany. :)

I żeby nie było, sam używałem KK, ceniłem sobie wygodę którą dają. Ale
trzeba pamiętać, że to może być produkt niebezpieczny.

[...]

No i właśnie dlatego nie jest to dobry odpowiednik. ROR z limitem i
debetówką, to raczej karta charge (pamięta ktoś?)

KJ

HELP!  Man trapped in a human body!

Data: 2018-10-28 19:01:22
Autor: J.F.
Dnia Sun, 28 Oct 2018 17:10:27 +0100, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

Jakbym nie mial KK, to bym w portfelu nosil gotowke wystarczajaca na
rozne zakupy, w tym i niespodziewane. Ograniczenie wydatkow tkwi gdzie indziej ... choc oczywiscie pusty
portfel temu pomaga :-)

I żeby nie było, sam używałem KK, ceniłem sobie wygodę którą dają. Ale
trzeba pamiętać, że to może być produkt niebezpieczny.

No ba, jak sie zone wszystkie buty w sklepie spodobaja, albo markowe
torebki ..

[...]

O funkcjonalnosc chodzi - chodzisz po sklepach, wydajesz i nie masz
ograniczen. A potem limit sie wyczerpuje ...

J.

Data: 2018-10-28 19:26:29
Autor: Kamil Jońca
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Jasne. Równowartość 3 pensji też? (Bo takie limity nie sa czymś dziwnym)

Możesz oczywiście się łudzić, że Ciebie to nie dotyczy.
Tylko, że badania banków mówią co innego.

Ograniczenie wydatkow tkwi gdzie indziej ... choc oczywiscie pusty
portfel temu pomaga :-)
No właśnie.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
"Życie jest wrzodem na tkance wszechświata."

Data: 2018-10-28 20:57:46
Autor: J.F.
Dnia Sun, 28 Oct 2018 19:26:29 +0100, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

A myslisz, ze kupilem kiedys cos karta za pelny limit 3 pensji?
W sumie - moglbym kupic samochod, ale nie sprzedaja, moglbym kupic np wyposazenie do nowego mieszkania - ale to bylby
raczej przemyslany zakup.

No i oczywiscie to kwestia zarobkow - dla malych pensji 3 nie bylyby
wcale dziwne. Tyle kosztuje np komputer czy wypasiony telefon, a jak
trafisz na promocje ?
Tylko nie kupuje sie telefonu za 3 pensje ... no chyba, ze niezbednie
potrzebny ...

Możesz oczywiście się łudzić, że Ciebie to nie dotyczy.
Tylko, że badania banków mówią co innego.

Ale polskich, amerykanskich ?

W Ameryce inna kultura, inaczej ludzi ucza ... ale tez wieksze zarobki
:-)

J.

Data: 2018-10-28 21:58:02
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-28 o 20:57, J.F. pisze:

[...]

jak ktoś zechce wydać (chociaż nie ma) określoną kwotę to i tak to zrobi:

KK
limit w ror

a jak bank nie pożyczy to chwilówki, znajomi, "koledzy" z dzielnicy...

Jakbym nie mial KK, to bym w portfelu nosil gotowke wystarczajaca na
rozne zakupy, w tym i niespodziewane.

Jasne. Równowartość 3 pensji też? (Bo takie limity nie sa czymś dziwnym)

w gotówce jakieś grosze (u mnie max 50 zł, gdybym kartą na stacji nie mógł zapłacić)

[...]

nominalnie może i większe, ale relatywnie to już niekoniecznie, tam też mieszkają biedni ludzie, procentowo pewnie nawet więcej niż u nas

RobertS

Data: 2018-12-28 08:59:47
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik RobertS bob75@xpostx.pl ...

KK można również zastąpić limitem w ror i debetówką, z tym, że tutaj
nie ma GP i odsetki naliczane są od razu

A nie mozna po prostu wydawac tego co sie zarobiło?

Nie uwazasz, ze jak ktos potrzebuje linii kredytowej na biezace wydatki to cos z jego budzetem domowym jest nie tak?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2018-12-28 14:51:55
Autor: RobertS
W dniu 2018-12-28 o 09:59, Budzik pisze:

A nie mozna po prostu wydawac tego co sie zarobiło?

Nie uwazasz, ze jak ktos potrzebuje linii kredytowej na biezace wydatki
to cos z jego budzetem domowym jest nie tak?

działalność sezonowa, okrsowo niższe dochody a wydatki na takim samym poziomie etc...

to nie musi oznaczać, że ktoś żyje ponad stan

ale jeżeli ktoś cały czas zarabia np. 2kzł a wydaje 2,5kzł i z tego powodu musi zwiększać limit kredytowy to prędzej lub później skończy to się katastrofą!

RobertS

Data: 2018-12-28 16:59:47
Autor: Budzik
[...]

Naprawde? Az taka sezonowosc ze ani nic nie da sie odłozyc, zeby to zniwelowac, ani nie da sie ograniczyc wydatków ani o złotówke...?

to nie musi oznaczać, że ktoś żyje ponad stan

nic takiego nie suggerowałem...

ale jeżeli ktoś cały czas zarabia np. 2kzł a wydaje 2,5kzł i z tego powodu musi zwiększać limit kredytowy to prędzej lub później skończy
to się katastrofą!

Z tego co zrozumiałem to tu model jest inny:
ktos zarabia dwa, wydaje 3 jednego miesiaca, a potem wydaje 1950 co miesiac bo musi dorzucic do odsetek od karty...

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2018-12-28 21:06:34
Autor: RobertS
[...]

spotykam się z takimi przypadkami np. klient ma sklep nad morzem, 3 m-ce super, 2 jakoś tak a reszta to biznes zamknięty, te 5 m-cy muszą zarobić na cały rok, czasem trafia się nieplanowany wydatek i już jest pod kreską

[...]

kiedyś to liczyłem, wyszło mi że gdybym wykorzystał max limit kk a następnie spłacał tylko kwotę minimalną to spłata kk do zera zabrałaby kilka (czy nawet kilkanaście lat)...

ok, zarabiam 2kzł, raz wydałem 3kzł, ale później staram się wydawać po 1,5kzł, aby pozbyć się długo

a co jeżeli (w trakcie spłacania) znowu pojawi się jakiś nieplanowany wydatek? kolejny kredyt będzie droższy...

RobertS

Data: 2018-12-28 12:14:54
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 21:06:34 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

kiedyś to liczyłem, wyszło mi że gdybym wykorzystał max limit kk a następnie spłacał tylko kwotę minimalną to spłata kk do zera zabrałaby kilka (czy nawet kilkanaście lat)...

To złe dane podstawiłeś albo w tym modelu było jeszcze coś, o czym nie napisałeś (np. dalsze wydawanie).
Chyba że - czego też nie dopisałeś explicite (bo implicite to tak - w końcu kwota minimalna) - założyłeś ratę malejącą, a nie stałą - w ten sposób to rzeczywiście do kilku lat dociągniesz.

Spłata minimalna dla KK zawiera:
- odsetki, prowizje, opłaty - to dla każdej,
- określony % kapitału - w większości banków 5%, najmniej ze znanych mi w citku - 3,42% (skąd oni wzięli taką wartość - pewnie wg "Farenhajta" ;)
- ew. raty.

Ma też określoną minimalną wartość, zwykle 50zł, najmniej widziałem 30zł.
Zastanawiam się tylko do tej pory, czy ten % kapitału to zawsze jest stały, czy też może odsetki i spłacany kapitał mają stanowić minimum n% kapitału...

Data: 2018-12-28 22:59:46
Autor: Budzik
[...]

A przez pozostałe 6 miesiecy nie mogłby robic czegos innego?
Ale to jakies absurdalne przypadki jednostkowe.

[...]

Skoro jestem w stanie wydawać po 1,5 to dlaczego raz wydałem 3?
Rozumiem, ze roznie w zyciu bywa ale przypomne ze ktos tu mowił o 70% ludzi spłacających tylko kwote minimalna.
Wiec nie mowimy o jakims jednostkowym przypadku tylko o ogole... masakra jakas...

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2018-12-28 21:34:21
Autor: Piotr Gałka
[...]

Różni dyskutanci mają na myśli różne sytuacje/modele. A nawet jeden może mieć na myśli kilka.
Ja rzuciłem hasło, że KK pozwala mi być pod kreską i nie płacić za to odsetek. Miałem na myśli kilka różnych sytuacji, które doprowadzały mnie w przeszłości do dołka finansowego z którego mozolnie latami się wygrzebywałem.
Przykład:
Noc z 30.04 na 1.05.2004r.
Nie było okresu przejściowego i do 30.04 żadna instytucja w PL nie mogła wystawiać deklaracji CE (bo tylko rezydenci Unii mogą), a od 1.05 wprowadzenie na rynek jakiegokolwiek produktu elektronicznego bez CE było zagrożone karą 100kPLN.
Około 15.04 zorientowałem się, że inaczej rozumiem pojęcie wprowadzić na rynek niż jest to rozumiane w dyrektywach. Ja rozumiałem, że te 30 produktów które mamy w ofercie są już wprowadzone i będziemy nadal mogli je sprzedawać, a się zorientowałem, że chodzi o wprowadzenie każdej sztuki.
Skutek - tej nocy wstrzymaliśmy całkowicie sprzedaż i zezłomowaliśmy cały magazyn. Pierwsze wyroby zaprojektowane i przebadane pod kątem CE mieliśmy dopiero 3 miesiące później. Ale to były dopiero pojedyncze nowe typy (do 30 jeszcze daleko).
3 miesiące przy 0 przychodzie a koszty są, pracownikom płacić trzeba (udało nam się nikogo nie zwolnić) i potem kolejne miesiące z bardzo ubogą ofertą = niesamowity dołek. Firma bierze kredyty, sobie przestajemy cokolwiek wypłacać. Wygrzebanie się z takiego dołka zajęło kilka lat.
A wystarczyło by, żeby jakiś jeden z drugim baran pomyślał o okresie przejściowym (inne kraje miały).
P.G.

Data: 2018-12-28 13:58:36
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 21:34:21 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

[...]

Hmm, to taka deklaracja zgodności bez żadnych badań to jest późniejszy wynalazek? Chyba że wiedzieliście, że produkty nie mają szans tego CE spełnić. Brrr, ale w takim razie co to były za urządzenia (tzn. jakże tragicznej jakości, czy wręcz niebezpieczne dla użytkowników)?

Data: 2018-12-31 12:40:00
Autor: Piotr Gałka
[...]

Wtedy dyrektywa EMC nie przewidywała wykonania dokumentacji w której by się udowadniało jej spełnienie na podstawie "innych dowodów" niż zastosowanie normy zharmonizowanej.
Teraz już nie powiem dokładnie na podstawie czego, ale śledząc od 2002 forum IEEE:EMC-PSTC (wtedy to jeszcze była zamknięta lista mailowa) miałem silne przekonanie, że sądy europejskie interpretują zastosowanie normy jako wykonanie wszystkich pomiarów mających zastosowanie do danego wyrobu a nie tylko "zastosowanie" podanych w normie limitów w postaci nie podpartej niczym deklaracji producenta. Po roku od wejścia do Unii byłem na jakimś szkoleniu prowadzonym przez kogoś z Inspekcji Handlowej. Tam się dowiedziałem, że w ciągu roku wykryli chyba ponad 1700 przypadków niespełnienia zasadniczych wymagań dyrektywy: skoro w dyrektywie jest napisane, że znak CE ma być trwale naniesiony, to jak daje się zetrzeć to znaczy, że zasadnicze wymagania dyrektywy nie są spełnione. Ja powiedziałem, że to jakaś paranoja, że według mnie niespełnienie zasadniczych wymagań (dyrektywy LVD) to czy urządzenie może człowieka zabić, a nie, że znaczek da się zetrzeć lub ma nieprzepisowe rozmiary. Ale się dowiedziałem, że nikogo nie obchodzi jak ja to rozumiem i że ważna jest oficjalna interpretacja, a ona jest właśnie taka. Ktoś z sali zapytał czy nakładają za to mandaty. Nie bo to nie podlega pod mandat. Wszystkie te sprawy są już w sądzie.
Opisałem to (tam było więcej kwiatków) na pl.misc.elektronika jako "CE Horror", a kilka lat później znalazłem mój tekst oprawiony w ramki na ścianie jednego z labów EMC :)

Obecnie dyrektywa EMC pozwala wystawić deklarację CE pod warunkiem, że wykonało się dokumentację zawierającą "inne dowody". Ale nie mam pojęcia jakie to muszą być dowody, aby nie mogły zostać zakwestionowane.

W międzyczasie np. dyrektywa RoHS zaczęła być wymagana przed wystawieniem deklaracji CE a jedyną znaną mi metodą uzyskania domniemania jej spełnienia jest zastosowanie jedynej zharmonizowanej z nią normy, a jak się w tę normę wczytać to zastosowanie jakiegokolwiek elementu (np. rezystora) wyprodukowanego poza Unią (zazwyczaj w Chinach) wymaga zawarcia w dokumentacji _przekonujących_ dowodów dlaczego zaufało się deklaracji RoHS wystawionej przez danego producenta.

Obecnie deklaracja bez badań dotyczy według mnie bardzo małej grupy urządzeń. Wystarczy, aby urządzenie miało w sobie cokolwiek radiowego aby wymagało zastosowania dyrektywy RED (dawniej R&TTE) a ta nie przewiduje domniemania zgodności na podstawie innych dowodów niż zastosowanie normy zharmonizowanej. A co obecnie nie ma w sobie radia.
Czytnik kart zbliżeniowych (choć to jest coś działającego na kilka centymetrów) też podlega pod dyrektywę radiową.

A te urządzenia wtedy nie były niebezpieczne, tylko dla większości z nich sprzedaż była na tyle niewielka, że wykonanie badań EMC (coś rzędu 6k na urządzenie) nigdy by się nie zwróciło. O kilku innych wiedziałem, że nie przejdą badań (kilka różnych programatorów/emulatorów EPROM, EEPROM, GAL) bo podanie ESD na podstawkę przeznaczoną do wkładania programowanego elementu zawiesi je. A to, że wystarczy w takiej sytuacji pstryknąć wyłącznikiem i można normalnie dalej z nich korzystać jest nie akceptowalne przez normę. To były projekty z lat 1988..1993 gdy nie miałem bladego pojęcia o EMC.
Naszą główną ofertą wtedy był system kontroli dostępu w którym do komunikacji na odległości do 1200m zastosowałem pętle prądowe pół-duplex (najtańsze rozwiązanie zapewniające izolację galwaniczną). W takiej pętli przy komunikacji w jedną ze stron występuje na linii sygnał napięciowy o amplitudzie prawie pełnego zasilania - w naszym przypadku 12V. Policzyłem jego harmoniczne i mi wyszło, że przy 150kHz (początek zainteresowania normy EMC) prawdopodobnie przekroczony zostanie limit (kilka mV). Nie miałem wtedy pojęcia jak dokładnie przeprowadza się badania. Obecnie już wiem, że spokojnie spełniły by wymagania, bo moje wyliczenie dotyczyło najgorszego przypadku (ciągłe nadawanie prostokąta) a taki sygnał podczas badania się nie zdarza. System to wiele urządzeń i nie zdecydowaliśmy się na wykładanie kasy na zbadanie ich wszystkich, przy niepewnym wyniku. Stąd decyzja, że na szybko robimy nową wersję systemu, opartą o RS485, którą i tak mieliśmy w planach.
P.G.

Data: 2018-12-28 23:49:36
Autor: J.F.
Dnia Fri, 28 Dec 2018 21:34:21 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

Piotrze, ale przeciez to bylo wiadomo lata wczesniej. Mogliscie sprawdzic/przeprojektowac urzadzenia, tak, zeby potrzebne
papiery zalatwic szybciej.
Deklaracje CE producent wystawia zasadniczo sam, i moze to zrobic 2
maja. A tam, gdzie wyjatkowo potrzebna opinia niezaleznego
laboratorium, mozna skorzystac z zagranicznego.

Wreszcie mogliscie zalozyc spolke z o.o i w kwietniu sprzedac jej caly
magazyn. I bylby wprowadzony do obrotu :-)
Ba - mozna skorzystac z okazji i w kwietniu namowic starych klientow
na zakupy, bo "nie wiadomo kiedy dostaniemy certyfikaty" :-)

J.

Data: 2018-12-31 13:04:10
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-28 o 23:49, J.F. pisze:

[...]

Zostawiłem fragment mojej wypowiedzi, którego chyba nie doczytałeś.
Ja byłem na 100% przekonany, że urządzenia już wprowadzone na rynek będziemy mogli normalnie sprzedawać. Jak człowiek jest czegoś pewien to nie szuka potwierdzenia tego ani nie poddaje tego w wątpliwość. W ogóle nie przyszło mi do głowy, że wprowadzenie produktu na rynek można rozumieć co do sztuki. Dla mnie zawsze było "FSO wprowadziła na rynek taki, czy inny model Fiata w tym a tym roku", a nie że codziennie go wprowadza.
Dlatego skupialiśmy się nad tym aby wszystko co jest potrzebne aby system był kompletny wprowadzić na czas na rynek. A potem się zorientujemy co dalej.

Deklaracje CE producent wystawia zasadniczo sam, i moze to zrobic 2
maja. A tam, gdzie wyjatkowo potrzebna opinia niezaleznego
laboratorium, mozna skorzystac z zagranicznego.

Nie wiem dlaczego używasz słowa "wyjątkowo". Według mnie, wtedy nie można było wystawić CE bez udziału laboratorium (niekoniecznie niezależnego) dla żadnego urządzenia zawierającego choćby jeden tranzystor (na zawierające tylko przełączniki, bezpieczniki i przekaźniki było chyba można pod warunkiem, że nie podlegało pod LVD - czyli musiało być do 50V chyba).

[...]

To akurat zrobiliśmy. Daliśmy znać (koło 15-go jak się zorientowałem), że z dniem 30.04 wstrzymujemy całą sprzedaż i w kwietniu mieliśmy obrót 1.5x typowy miesięczny.
Potem w radiu słyszałem wypowiedź jakiegoś totalnie zdziwionego analityka, że dzieje się coś zaskakującego bo tuż przed wejściem do Unii nastąpił jakiś niezrozumiały wzrost obrotów. Nie wiedziałem czemu facet się dziwi.
P.G.

Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą