Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową

Data: 2018-10-24 18:32:52
Autor: Akarm
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Niedawno tutaj przetoczyła się dyskusja o zasadności używania kart kredytowych przez ludzi niezamożnych.
Ja należałem do tych, którzy byli zadowoleni. I tłumaczyłem, że same korzyści - renta leży na koncie oszczędnościowym, z odsetek zarabiam na piwo, a wydaję tyle samo darmową kartą kredytową. ;)
Człowiek jest święcie przekonany, że wydatki ma pod ścisłą kontrolą, a jakieś nadzwyczajne okazje zakupowe szybko wyrówna.
   I gówno prawda! Już ponad pół roku (czyli od pozbycia się karty kredytowej) odmawiam sobie wszystkiego i jeszcze długo będę musiał, żeby wyrównać nadmierne wydatki. :D
Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-24 14:00:31
Autor: sczygiel
W dniu środa, 24 października 2018 11:32:55 UTC-5 użytkownik Akarm napisał:
[...]

Nie potwierdzam.
Od biedy mogl bym sie zgodzic ze w stabilnych warunkach prowadzenie budzetu jest prostsze jak sie raz w miesiacu idzie do sciany, wyciaga miesieczna dole, oplaca rachunki z konta i reszty nie tyka.

Wtedy latwo widziec ile kasy zostalo na tydzien przed wyplata i zdecydowac czy idziemy do restauracji czy zjadamy ostatni z szafek kuchennych i sloiki z piwnicy.

Uzywajac karty mgliscie pamietamu ile i na co wydalismy i ile jeszcze jest na koncie.
Ale to czysta psychologia. Plastikowosc pieniadza ulatwia wydawanie a utrudnia kontrolowanie. Ale to plastikowosc, nie kredytowosc.

Data: 2018-10-25 07:54:42
Autor: z
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-24 o 23:00, sczygiel@gmail.com pisze:

Nie potwierdzam.

Gdyby karta kredytowa (czy tam inna) miała w sobie wyświetlacz ile jest aktualnie na koncie...

Tak samo jak patrzysz w portfel czy nawet na saldo konta bankowego przy robieniu przelewu.

Zwykły chwyt psychologiczny.
Nie jesteś podatny i na Ciebie nie działa?

Podziwiać ;-)

Data: 2018-10-25 06:12:38
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 25 października 2018 01:05:02 UTC-5 użytkownik z napisał:
> [...]

Zwykły chwyt psychologiczny.
Nie jesteś podatny i na Ciebie nie działa?

Tak jak napisalem w tym co wyciales, dziala ale nie kredytowosc a plastikowosc.

Data: 2018-10-25 11:12:59
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-25 o 07:54, z pisze:

Gdyby karta kredytowa (czy tam inna) miała w sobie wyświetlacz ile jest aktualnie na koncie...

Po każdej transakcji PINowej KK dostaję sms-a z info ile jeszcze zostało limitu kredytowego, ale nie piszą ile jest na koncie :)
Czyli jest przekaz - możesz jeszcze zaszaleć do ....
A nie ma przekazu - Uważaj - wykorzystałeś więcej niż masz na spłatę.
Ale chyba nigdy nie doczekamy się takich informacji :)
P.G.

Data: 2018-10-25 02:37:59
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 25 października 2018 11:12:55 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]

A nie ma przekazu - Uważaj - wykorzystałeś więcej niż masz na spłatę.
Ale chyba nigdy nie doczekamy się takich informacji :)

Bo w gruncie rzeczy co ma wspólnego KK i konto, poza tym, że można mieć je w jednym banku - ale czy tylko w jednym?
Do tego informacja też makiawelliczna - chyba że podają również sumę wykorzystanego limitu, to już byłaby jakaś informacja, choć też niedokładna, bo przecież GP itp.

Zaś karty z wyświetlaczem były - miał je w ofercie bodajże getout, ale to już ładnych parę lat temu i zupełnie się to chyba nie przyjęło, choć ZTCP to wcale nie było drogie. Był nie tylko wyświetlacz, ale i klawiaturka do podawania PINu - normalnie jak klucz u Zajdla w "Limes inferior".
Oczywiście cudów nie było i update był podczas transakcji stykowej (choć nie pamiętam, czy ta karta miała pikacza), więc info o realnym stanie konta dostawało się po, a nie przed płatnością ;>

Data: 2018-10-26 06:47:35
Autor: z
[...]

I najlepiej żebyś jeszcze miał kilka kont i miał jeszcze bardziej utrudnione szybkie zorientowanie się "ile masz"

Też jak byłem młodszy uważałem się za twardziela. :-)

Data: 2018-10-25 11:15:30
Autor: Piotr Gałka
[...]

Kredytowość też.
Plastikowość blokuje się gdy masz 0 na koncie, a kredytowość pozwala dalej wydawać bez świadomego kontrolowania.
P.G.

Data: 2018-10-25 02:48:12
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 25 października 2018 11:15:26 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
W dniu 2018-10-24 o 23:00, sczygiel pisze:

> [...]

Plastikowość blokuje się gdy masz 0 na koncie, a kredytowość pozwala dalej wydawać bez świadomego kontrolowania.

To trzeba wziąć mniejszy limit - np. równy (choć lepiej nieco mniejszy) miesięcznym zarobkom, wtedy się nie popłynie.
Zmniejsza to oczywiście mocno sensowność "kredytowości" tej karty (choć na piwo dalej będzie zarabiać, jednak lepiej zarabiałaby, gdyby limit był w wysokości 2*miesięczne wydatki - ale wydatki, nie zarobki) - na to jednak też jest metoda, czyli druga KK z większym limitem, używana tylko w specjalnych wypadkach - więc oczywiście musi być darmowa, ale o to nie jest trudno. Ja sam jednej KK bym nie zaufał i nie poszedłbym z jedną na zakupy.

Bo KK - czy ogólnie kredyt czy jeszcze ogólniej pieniądze - to nie jest zabawka dla dzieci.
Jak rozmawiałem o tym z panią z punktu bgż, to ubolewała, że citek ma lepszą ofertę - np. jej koleżanki (też sprzedawczynie bgż) mają simplicity i są zadowolone ;> Ale że trzeba uważać, bo zna i ludzi, którzy powydawali po 10k i teraz wciąż spłacają jedynie odsetki.
Bo choćby citek taki jest - nie można sobie wybrać limitu, przyznają, jaki przyznają - czyli pod korek. Można sobie w każdej chwili zmniejszyć - ale to zrobi może 1%.

Data: 2018-10-25 08:30:21
Autor: Bolko
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Bo choćby citek taki jest - nie można sobie wybrać limitu, przyznają, jaki przyznają - czyli pod korek. Można sobie w każdej chwili zmniejszyć - ale to zrobi może 1%.

Ja za każdym razem jak dzwonią z ofertą to prosze o zwiekszenie limitu.
Teraz już móglbym za limit kupić auto używane.
Ale karta generalnie nie jest używana poza wyjątkowymi sytuacjami..
Jakiś większy wydatek nie planowany.
Bo potem można zadzownić i rozłożyc na raty.
I druga sprawa jak mam jakieś oszczędności których nie mogę ruszyć
bo odsetki strace.

Jak by to nie był dobry interes to żaden bank by sie w to nie bawił.

Data: 2018-10-25 10:57:50
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 25 października 2018 17:30:23 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]

Bo potem można zadzownić i rozłożyc na raty.
I druga sprawa jak mam jakieś oszczędności których nie mogę ruszyć

Hmm, wolisz zapłacić 10% odsetek niż stracić 2%?

Mi ostatnio citek zaproponował 60k, a że za akceptację dawali 50zł, to wziąłem. Ale przez to ledwie dostałem KK od ING, gdzie do wzięcia było 400zł. Więc już z powrotem mam 20k.
A tak dają po prostu więcej? O ile zwiększają?
Ja mam ofertę powiększenia co roku.

Data: 2018-10-25 20:54:43
Autor: RobertS
[...]

kilka razy odmówiłem citkowi zwiększenia limitu i już mi takich propozycji nie składają, ale jak kiedyś potrzebowałem wydać więcej to poprosiłem o okresowe zwiększenie limitu i nie było z tym problemu,
ZTCP to można tak 1-2 w roku zrobić

RobertS

Data: 2018-10-25 21:18:24
Autor: J.F.
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Dnia Thu, 25 Oct 2018 10:57:50 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
[...]

10% moze zaplacic za pare dni, a 2-3% stracic z roku ...

J.

Data: 2018-10-26 06:49:38
Autor: z
[...]

ciach

No właśnie. Po co ludziom karta kredytowa? Potrzeba rynku czy wymysł marketingowców ;-)

Data: 2018-10-26 08:43:32
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-26 o 06:49, z pisze:

No właśnie. Po co ludziom karta kredytowa? Potrzeba rynku czy wymysł marketingowców ;-)

ludziom dla wygody, a bankom dla zysku

RobertS

Data: 2018-10-26 12:04:48
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pqud2j$jv4$1@sunflower.man.poznan.pl...
W dniu 2018-10-26 o 06:49, z pisze:
No właśnie. Po co ludziom karta kredytowa? Potrzeba rynku czy wymysł marketingowców ;-)

ludziom dla wygody, a bankom dla zysku

Ale gdzies tam be banki sklepy namawiaja "bierzemy prowizje, ale klient kupi wiecej" :-)

J.

Data: 2018-12-28 09:59:47
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik RobertS bob75@xpostx.pl ...

No właśnie. Po co ludziom karta kredytowa? Potrzeba rynku czy wymysł marketingowców ;-)

ludziom dla wygody, a bankom dla zysku

Skoro banki maja zysk to kto z czego ten zysk idzie?
Z tego ze ludzie płaca za tą wygode?

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2018-12-28 02:32:23
Autor: Kris
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 11:24:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Teraz jest to 0.2-0.3% ... ale jak  klient wydaje 2000zl, to jednak jest to ok 4-6 zl.
Moze akurat tyle, ile bank chce na kliencie zarobic ...

Powyższe to na waciki
10% rocznie od wykorzystanego limitu to jest zarobek
I o ile przy kredycie gotówkowym po każdej spłacie raty saldo spada i w końcu 0zł osiągnie
Przy KK najczęściej miesiąc w miesiąc saldo jest podobne bo klient spłaca tylko Kwotę minimalna więc co miesiąc płaci 10%(w skali roku) odsetek a saldo zadłużenia nie maleje;)

Data: 2018-12-28 11:42:52
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Przy KK najczęściej miesiąc w miesiąc saldo jest podobne bo klient
spłaca tylko Kwotę minimalna więc co miesiąc płaci 10%(w skali roku)
odsetek a saldo zadłużenia nie maleje;)

Serio? Statystyczny klient kredytówki spłaca tylko kwote minimalna?

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2018-12-28 03:53:36
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 12:42:54 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

Serio? Statystyczny klient kredytówki spłaca tylko kwote minimalna?
A myślisz że banki to te limity w KK zwiększają żeby klient miał darmowe środki przez 54dni?
Nawet raty 0% na allegro niedawno zmieniły się z "rat" na "limit" w karcie kredytowej.
Póki co ponoć 0% ale jak już klient ten limit ma, zaproponują mu jego zwiększenie, klient wykorzysta a 0% po drodze zniknie.
Chcesz to z ciekawości przeklinaj te "raty" dla towaru wartego 2tys. Stawiam dolary przeciw orzechom ze pomimo ceny towaru 2tys limit zaproponują kilka razy większy.

Data: 2018-12-28 15:13:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:83ef914d-936e-4868-98c2-46adc8523a8b@googlegroups.com...
[...]

Cos w tym jest :-)

Nawet raty 0% na allegro niedawno zmieniły się z "rat" na "limit" w karcie kredytowej.

No coz, jak oglosili to 0%, to sie pytalem "a kto za to placi" ? :-)

Póki co ponoć 0% ale jak już klient ten limit ma, zaproponują mu jego zwiększenie, klient wykorzysta a 0% po drodze zniknie.

Ale klient mozgu pod czaszka nie ma ?
Powinien sie zastanowic, czy mu ten towar tak bardzo potrzebny.
Albo czy da rade splacic.

Chcesz to z ciekawości przeklinaj te "raty" dla towaru wartego 2tys.
Stawiam dolary przeciw orzechom ze pomimo ceny towaru 2tys limit zaproponują kilka razy większy.

https://allegro.pl/zobacz/ratyzero

Dziwne jakies te opisy.
Np Raty PayU  - "przyklad reprezentatywny - całkowita kwota pożyczki: 1500,00 zł" i
"Produkt dostępny jest w ramach Transakcji, w których Towary spełniają łącznie następujące warunki:
a) pochodzą z Ofert, które zostały wystawione z dodatkową opcją ,,Wyróżnienie" lub pakietem ,,Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie" wykupioną przez Sprzedającego,
b) są o wartości co najmniej 4.500 zł (wliczając w to koszt dostawy) "

Ale owszem - w jednej z opcji sie pojawia "kredyt odnawialny".
Na czym ta odnawialnosc ma polegac, to jakos nie wytlumaczyli.

Mysle, ze jednak:
-bank zapewne pozycza na procent,
-Allegro chyba zarabia na sprzedawcach (za wyroznienie) i stad splaca bankowi te procenty,

-bank byc moze liczy na spoznienia w platnosciach, co pewnie bedzie klienta kosztowac :-)
ale jakie te karne odsetki ? Regulamin nic nie mowi, to moze ich nie ma ? :-)

-mowisz, ze celem bankow i Allegro jest wpedzenie klienta w spirale kredytową ?
  To chyba zbyt ambitny wniosek.
  Na jednym zakupie klient raczej nie wpadnie, przy kilku - jak go raty docisna, to jednak dosc szybko sie pierwszy skonczy.
  Wtedy bedzie mogl splacic reszte i powiedziec sobie "dosc" :-)

-ciagle nie widze "limitu w karcie kredytowej".
  Ba - przeciez takie raty, to podcinanie wlasnego interesu - moglby klient zaplacic KK i splacac powoli, a tu mu proponuja "0%".

  Cos mi sie widzi, ze tu kazdy ciagnie interes w swoja strone.
  Allegro zarabia na prowizjach i dostepnosci, banki na procentach, PayU moze ma za duzo kasy i chce zarobic na kredytach.
  A ze zlotowki jakby nadmiar na rynku i odsetki male, to interes jest mozliwy :-)

J.

Data: 2018-12-28 07:02:31
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 15:15:01 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Mysle, ze jednak:
-bank zapewne pozycza na procent,

Nie
-Allegro chyba zarabia na sprzedawcach (za wyroznienie) i stad splaca bankowi te procenty,

Tak

-bank byc moze liczy na spoznienia w platnosciach, co pewnie bedzie  klienta kosztowac :-)

Niekoniecznie. Klienci niepłacący terminowo rat wcale nie sa tak pożądani przez banki

ale jakie te karne odsetki ? Regulamin nic nie mowi, to moze ich nie ma ? :-)

Pewnie sa, nie chce mi się sprawdzać.

-mowisz, ze celem bankow i Allegro jest wpedzenie klienta w spirale  kredytową ?
  To chyba zbyt ambitny wniosek.

Limit większy jak zakup na allegro proponuje bank
Allegro ma z tego taki zysk ze klient ający zwiększony limit zechce z niego skorzystać i coś dokupi. Zarobi wtedy allegro na prowizji od wystawienia i sprzedaży
Bank zarabia na tym że proponując klientowi limit(nawet 0%) zyskuje nowego klienta do strzyżenia. Rozpatrujac wniosek o limit wygenerował BIK i widzi że klient ma kilka innych zobowiązań- oferta konsolidacji za tym idzie.
Kiedyś zaproponuje się klientowi "uwolnienie limitu- rozłożenie na raty. Za drobną opłatą;)

  Na jednym zakupie klient raczej nie wpadnie, przy kilku - jak go raty docisna, to jednak dosc szybko sie pierwszy skonczy.
  Wtedy bedzie mogl splacic reszte i powiedziec sobie "dosc" :-)

Nie zrozumiałem o co Tobie powyzej chodziło

-ciagle nie widze "limitu w karcie kredytowej".

Wpisz w gogle "Regulamin Limitu odnawialnego Allegro dla klientów detalicznych"

https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-korzystania-z-rat-zero-na-allegro-w-ramach-limitu-na-zakupy-na-raty-od-nowa-5V8w9Xk16s7

Data: 2018-12-28 17:09:42
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20598ead-b543-4dc2-8ef9-b73378d99d49@googlegroups.com...
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 15:15:01 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Mysle, ze jednak:
-bank zapewne pozycza na procent,
Nie

Na 0% tego nie robi :-)

-Allegro chyba zarabia na sprzedawcach (za wyroznienie) i stad splaca
bankowi te procenty,
Tak

Otoz to.

-bank byc moze liczy na spoznienia w platnosciach, co pewnie bedzie klienta kosztowac :-)
Niekoniecznie. Klienci niepłacący terminowo rat wcale nie sa tak pożądani przez banki

No ba, jak im zaczna podwazac wartosc aktywow.
Ale jest roznica czy bedzie 3% od Allegro, czy dodatkowe 10% od klienta :-)

ale jakie te karne odsetki ? Regulamin nic nie mowi, to moze ich nie
ma ? :-)
Pewnie sa, nie chce mi się sprawdzać.

Umowy kredytowej cos nie zalinkowali - widac maja cos do ukrycia :-))

[...]

Ale wychodzi na to,  ze klient wcale nie ma zadnego limitu, przynajmniej jawnego, a jak kupi cos innego, to dostanie kolejny.
No chyba, ze juz nie dostanie ...

[...]

Cos w tym jest, ale jak klient uslyszy, ze moze swoje 0% zamienic na dogodne raty, to przeciez sie rozlaczy, albo op* :-)

[...]

Klient zacznie kupowac rozne towary, az w koncu sie okaze, ze na raty go juz nie stac.
Ale jesli nie kupil wszystkiego naraz, to jeden z kredytow w koncu wygasnie, i budzet sie domknie, za to klient zyskal nauczke - i juz bedzie ostrozny.

-ciagle nie widze "limitu w karcie kredytowej".
Wpisz w gogle "Regulamin Limitu odnawialnego Allegro dla klientów detalicznych"

Byc moze to ta brakujaca czesc :-)

Czyli przy okazji Allegro wciskaja KK (wirtualna), co byc moze ma sens dla obu stron, tzn banku i Allegro :-)
Na jeden zakup daja 0%, a licza na zakupy w innych sklepach.

Ale ... jak sobie potem radza z rozliczaniem odsetek ?

[...]

To nie wyjasnia moich watpliwosci :-)

J.

Data: 2018-12-28 12:50:20
Autor: Kamil Jońca
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

[...]

Powiem tak: z różnych źródeł (i nie są to tylko znajomi), wiem że ok 70%
ludzi płaci odsetki na KK (czyli nie mieści się w grace periodzie). Nie
wiem, czy spłacają tylko kwotę minimalną, ale bym się nie dziwił.
KJ

There's no such thing as a free lunch.
-- Milton Friendman

Data: 2018-12-28 12:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Kamil Jońca kjonca@poczta.onet.pl ...

[...]

Dzieki.
Potwierdza to tylko stawianą tu przeze mnie kilkukrotnie teze ze ludzie nie liczą a uzytkownicy pbb i ich podejscie do tematu bankowosci ma sie nijak do statystycznego Kowalskiego.

70% nie czyta ksiazek. Moze te grupy sie pokrywaja... :)))

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2018-12-28 12:23:24
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f111d67f-7a11-4356-a4ea-a31dec715a44@googlegroups.com...
[...]

Niby tak, ale banki by sie pewnie ucieszyly, gdyby mogly 5zl za konto kasowac :-)

10% rocznie od wykorzystanego limitu to jest zarobek
I o ile przy kredycie gotówkowym po każdej spłacie raty saldo spada i w końcu 0zł osiągnie

To trzeba klienta namowic na nowy.
Co pan bedzie starym samochodem jezdzil i wydawal na kosztowne naprawy u mechanikow - kup pan nowe na gwarancji.
Nie ma pan pieniedzy ? Alez sluzymy pomoca :-)

Przy KK najczęściej miesiąc w miesiąc saldo jest podobne bo klient spłaca tylko Kwotę minimalna więc co miesiąc płaci 10%(w skali roku) odsetek a saldo zadłużenia nie maleje;)

No nie wiem, bo u mnie jakos inaczej.
Ale moze i statystycznie masz racje. Tak namawiaja, jakby to im przynosilo naprawde duzy zysk, a nie na waciki :-)

J.

Data: 2018-12-28 03:44:33
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 12:24:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

No nie wiem, bo u mnie jakos inaczej.
Ale moze i statystycznie masz racje. Tak namawiaja, jakby to im przynosilo naprawde duzy zysk, a nie na waciki :-)

Kilka lat temu dla teścia telewizor na rayty brałem. On nie mógł pomimo wysokich dość dochodów bo wtedy na czarno pracował.
Chyba w eurortv to było ale nie były to typowe raty tylko KK z limitem równym cenie telewizora i ustalonymi miesięcznymi spłatami
Coś koło 2,2tys wtedy ten limit miałem
I co kilka tygodni miałem telefon z banku że bez formalności mogą mi ten limit zwiększyć do 5000, 10000 a w po kilku miesiącach już kilkadziesiąt tysięcy proponowali.  Pomimo że nic wcześniej nie zwiększałem a teściu spłacał tylko te kwoty wyznaczone jako "raty"
Przez rok bodajże to spłacił, ja karty wówczas nie zamknąłem i przez kolejne miesiące dzwonili do mnie że "jestem ich dobrym klientem", "w nagrodę za wzorową współpracę", "dla naszych najlepszych.." oferowali mi ciągle wyższe kwoty. Do 65tys chyba doszli. A moja "wzorowość" polegała na tym że terminowo w 12 miesięcy 2tys spłaciłem i przez kilkanaście kolejnych miesięcy miałem u nich kk z saldem 0zł;)
W końcu kartę zamknąłem.
Podejrzewam ze fakjtycznie wtedy by mi te 65tys dali bo zdolność kredytową odpowiednią miałem.
Tylko po co mi karta kredytowa?
Teraz średnio co miesiąc przyłazi do pracy dwóch miłych pracowników city i albo walizkę albo inne gadżety ze sobą noszą oferując je w zamian za podpisanie umowy o karte.

Data: 2018-12-28 12:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Kilka lat temu dla teścia telewizor na rayty brałem. On nie mógł pomimo wysokich dość dochodów bo wtedy na czarno pracował.

I w tej całej historii tego nie rozumiem.
Po co ktoś o wysokich dochodach bierze telewizor na raty?

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2018-12-28 05:19:29
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 14:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

I w tej całej historii tego nie rozumiem.
Po co ktoś o wysokich dochodach bierze telewizor na raty?

Ja tez takich rzeczy nie rozumiem ale każdy liczy wg siebie
Wziął spłacił temat dla mnie nie istnieje.
Teraz teść ma nie najniższa emeryturę a rower na wiosnę również na raty(i nie 0%) kupił. A oszczędności ma kilkanaście razy większe jak cena roweru.
Widocznie w sklepie mu uświadomili że na raty korzystniej jak za gotówkę;)

Wielokrotnie i mnie tu przekonywano że nawet jak mam gotówkę to lepiej jest kupić na raty 0% czy chociażby dyskusje o tym jak to korzystnym instrumentem jest KK
Są tacy co tu się chwalili że kilkanaście KK posiadają.
Takie hobby;)

Data: 2018-12-28 15:28:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:37544372-0e25-4a99-923d-7e9fd8a86555@googlegroups.com...
[...]

Zlapali klienta, to ciagneli.

[...]

Do mnie stale dzwonia. Z nowymi kartami, z podniesieniem limutu na starych, Citi to z promocjami "przelewu z karty" ...

Podejrzewam ze fakjtycznie wtedy by mi te 65tys dali bo zdolność kredytową odpowiednią miałem.
Tylko po co mi karta kredytowa?

Raczej po co ci taki limit. Samochodu na karte raczej nie kupisz ... a moze ?
No, niektorzy dom/mieszkanie wykanczaja i sa dobrym klientem - i sklepow i bankow :-)

Teraz średnio co miesiąc przyłazi do pracy dwóch miłych pracowników city i albo walizkę albo inne gadżety ze sobą noszą oferując je w zamian za podpisanie umowy o karte.

Taki maja model dzialalnosci - tylko ciekaw jestem - uzasadniony wynikami, czy im "centrala" narzuca plany - tyle a tyle KK, i po 10 tys $ limitu na klienta :-)

Raz jeden pochwalilem mbank za "inteligentny marketing".
Jakos tak zgrabnie wykrecili rozmowe "nie potrzebuje pan KK, ma pan pieniadze ? To moze pan na cos odklada ? Nie musi pan czekac, mamy rozne kredyty w ofercie" :-)

J.

Data: 2018-12-28 11:23:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C666BDEC6A2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Dawniej to sklepy placily.
Nadal placa, tylko znacznie mniej.

Data: 2018-12-28 11:42:53
Autor: Budzik
[...]

Sklepy powiadasz...

Nadal placa, tylko znacznie mniej.

Teraz jest to 0.2-0.3% ... ale jak  klient wydaje 2000zl, to jednak jest to ok 4-6 zl.
Moze akurat tyle, ile bank chce na kliencie zarobic ...

0.2% z gospodarki - biorę w ciemno :)

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2018-12-28 15:47:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C680F7D6264budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Skoro banki maja zysk to kto z czego ten zysk idzie?
Z tego ze ludzie płaca za tą wygode?

Dawniej to sklepy placily.
Sklepy powiadasz...

Sklepy. Z nielicznymi wyjatkami bylo taniej za gotowke :-)

[...]

Ale nie z gospodarki.
Mieszkanie kupiles przelewem, odsetki w ratach placisz przelewem, samochod kupiles za gotowke lub przelewem.
Czynsz, prad, wode - przelewem

A karta to takie drobne codzienne zakupy.
Choc niektorzy takze drogie wakacje, czy sluzbowe hotele.

Przy czym obsluga gotowki tez kosztuje, i to kto wie, czy nie wiecej niz te 0.2%.

No ale kiedys bylo 2-3%, to np Niemcy sie zbuntowali.
A Polacy widac bogaty narod, placili :)

J.

Data: 2018-10-26 10:55:40
Autor: Piotr Gałka
[...]

Mi się przydaje bo pozwala cały czas być nieco poniżej zera.
Nie wynika z przyjętego założenia, tylko z tzw. wiązania końca z końcem :)

P.G.

Data: 2018-10-26 11:53:45
Autor: z
W dniu 2018-10-26 o 10:55, Piotr Gałka pisze:
Mi się przydaje bo pozwala cały czas być nieco poniżej zera.
Nie wynika z przyjętego założenia, tylko z tzw. wiązania końca z końcem :)

To musisz leczyć chorobę a nie łykać ciągle środki przeciwbólowe :-)

Data: 2018-12-28 09:59:47
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Piotr Gałka piotr.galka@cutthismicromade.pl ...

Mi się przydaje bo pozwala cały czas być nieco poniżej zera.
Nie wynika z przyjętego założenia, tylko z tzw. wiązania końca z
końcem :)

Nie sadzisz ze zycie od wypłaty do wypłaty sugeruje jakies problemy z budzetem domowym?

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2018-12-28 13:48:26
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-28 o 10:59, Budzik pisze:
[...]

Nie tylko sugeruje :)
Ale nawet mając tego świadomość nie zawsze można wskazać jakieś rozwiązanie.
P.G.

Data: 2018-12-28 16:59:46
Autor: Budzik
[...]

Jak to mowia - ppierwszy krokiem do wyleczenia jest swiadomosc choroby.

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

Data: 2018-10-24 20:35:50
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-24 o 18:32, Akarm pisze:

Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

zdecydowanie się nie zgadzam, KK wydaję tyle samo co debetówką i zasada jest taka, że zawsze spłacam 100% zadłużenia;

korzystam z obydwu w zależności od tego, która daje mi więcej korzyści, ostatnio przewagę ma debetówka ze względu na moneybank w Millennium...

KK można również zastąpić limitem w ror i debetówką, z tym, że tutaj nie ma GP i odsetki naliczane są od razu

RobertS

Data: 2018-10-24 21:59:57
Autor: z
W dniu 2018-10-24 o 20:35, RobertS pisze:
zdecydowanie się nie zgadzam,

Są ludzie i ludziska. Ja nie mam karty bo daje za mało plusów dodatnich przy moich zarobkach. Ostatnio jednak była potrzeba zapłacenia w necie kartą i zacząłem się zastanawiać.
Na razie odpuszczam. Jednym z powodów jest również łatwość ich wydawania.
Ostatnio odczułem łatwość wydawania płacąc w necie szybkimi przelewami. (a jestem dość statecznym ostrożnym tatusiem ;-) koło 50-tki)
Mówcie co chcecie ale marketing dokładnie policzył ile może zarobić na "łatwości" ;-)

Data: 2018-12-28 08:59:47
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik z z@z.pl ...

Mówcie co chcecie ale marketing dokładnie policzył ile może zarobić na "łatwości" ;-)

:) Dokładnie!

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2018-12-28 10:42:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C665AE578A9budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik z z@z.pl ...
Mówcie co chcecie ale marketing dokładnie policzył ile może zarobić na
"łatwości" ;-)

:) Dokładnie!

Ciekaw jestem, jak to w Polsce wyglada.
Bo marketing mogl przeniesc wzorce z USA.

Ja tam przez ostatnie 5 lat to nie wiem czy bym uzbieral 100 zl zaplacone bankom, to raczej one mnie zaplacily wiecej ... taki maja marketing :-)

J.

Data: 2018-12-28 01:53:44
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 10:43:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Ja tam przez ostatnie 5 lat to nie wiem czy bym uzbieral 100 zl zaplacone bankom, to raczej one mnie zaplacily wiecej ... taki maja marketing :-)

Jeden wrobiony w KK i spłacający "kwotę minimalną" pokrywa "straty" banków na 5-ciu takich jak Ty czy podobnych wiśniobiorcach.

Data: 2018-12-28 11:12:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a1cc5f7c-5412-4983-9083-d011dc3403cb@googlegroups.com...
[...]

Byc moze, ale gdyby to naprawde bylo 1 na 5 ... chyba by im sie nie oplacalo :-)

No i czy ten jeden sie czuje wrobiony, czy raczej mowi "KK mi zycie uratowala" :-)

J.

Data: 2018-12-28 02:26:04
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 11:13:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
ch jak Ty czy podobnych wiśniobiorcach.

Byc moze, ale gdyby to naprawde bylo 1 na 5 ... chyba by im sie nie oplacalo :-)

Z tym 1 na 5 to strzeliłem zaniżając na pewno bo faktycznie myślę że zdecydowana większość KK jest spłacana "kwota minimalną".

No i czy ten jeden sie czuje wrobiony, czy raczej mowi "KK mi zycie uratowala" :-)

Po prostu pożyczył i płaci odsetki od pożyczonej kwoty
Przecież to normalne jest.

Data: 2018-12-28 11:42:53
Autor: Budzik
[...]

Masz jakies watpliwosci, patrzac nailosc klientów i prowizje w takich przykładowych providentach?

Data: 2018-12-28 11:01:05
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-12-28, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ja tam przez ostatnie 5 lat to nie wiem czy bym uzbieral 100 zl zaplacone bankom, to raczej one mnie zaplacily wiecej ... taki maja marketing :-)

Bezpośrednio może nie, ale pośrednio zapewne na Tobie zarabiają. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-12-28 11:13:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnq2bt31.u3a.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2018-12-28, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

Kiedys na pewno, od paru lat, gdy prowizje od kart mniejsze ... choc banki ciagle maja grube zyski.

J.

Data: 2018-12-28 14:55:12
Autor: RobertS
[...]

teraz można sobie zamówić raport opłat i prowizji (z mBanku, ale pewnie w innych również to będzie) i wygląda na to, że bank zarobił na mnie nominalnie zero złotych

zasada jest taka, to ja mam zarabiać na banku a nie on na mnie... ;-)

pomijam kwestie z rodzaju opłaty interchange lub to co dostają za moje aktywa zgromadzone u siebie

RobertS

Data: 2018-12-28 16:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik RobertS bob75@xpostx.pl ...

pomijam kwestie z rodzaju opłaty interchange lub to co dostają za moje aktywa zgromadzone u siebie

Ale Wojtkowi pewnie o to własnie chodziło.

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2018-12-28 11:42:53
Autor: Budzik
[...]

Ale ty mowisz o jakichs prowizjach zapłaconych bezposrednio...?
A wątek zaczał się od tego, ze dodatkowo po prostu wiecej wydajesz...
Wiec tu masz jeszcze dodatkowa prowizje.
No i ogolnie kupujesz płacac karta zamiast gotówką (bo masz kredyt) - tu tez masz prowizje przeciez... Coraz mniejsza ale jednak.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2018-12-28 15:37:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C6807147592budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Tak.

A wątek zaczał się od tego, ze dodatkowo po prostu wiecej wydajesz...
Wiec tu masz jeszcze dodatkowa prowizje.

Raczej nie wydaje wiecej.
Po prostu kupuje to, co jest mi potrzebne. A przed zakupem sie zastanawiam czy aby na pewno jest mi potrzebne, czy nie moge kupic taniej.

No i ogolnie kupujesz płacac karta zamiast gotówką (bo masz kredyt) - tu

Nie mialbym KK, to bym wiecej trzymal na ROR, zeby KD moc zaplacic.
Albo wiekszy zapas gotowki w portfelu.
Albo bym wybieral sklepy obok bankomatu :-)

tez masz prowizje przeciez... Coraz mniejsza ale jednak.

No i z tego zyja. Ale ja tego nie widze, wiec mnie nie obchodzi :-)

Nawiasem mowiac - teraz te prowizje znikome, ale dawniej byly spore.
A o dziwo - najbardziej karty akceptowaly stacje benzynowe, ktore przeciez maja produkt niskomarzowy ...

J.

Data: 2018-10-24 22:02:35
Autor: z
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-24 o 20:35, RobertS pisze:
zdecydowanie się nie zgadzam, KK wydaję tyle samo co debetówką i zasada jest taka, że zawsze spłacam 100% zadłużenia;

Ale Ty napisz ile wydajesz posiadając kartę a ile nie posiadając ;-)
Aaa nie pamiętasz jak to było.
Też mi przykro :-)

Data: 2018-10-24 22:43:22
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd0cfdc$0$494$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dokladnie tak samo.
Nigdy mi nie brakowalo gotowki na drobne wydatki.

Oszczedzanie zaczyna sie przy decyzji, a nie przy sprawdzaniu portfela :-)

J.

Data: 2018-12-28 09:59:47
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową

Oszczedzanie zaczyna sie przy decyzji, a nie przy sprawdzaniu portfela :-)

A reklam nie ogladasz i nie maja na ciebie wpływu... tak tak... :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2018-12-28 11:31:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C665C633CCAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Oszczedzanie zaczyna sie przy decyzji, a nie przy sprawdzaniu portfela
:-)

A reklam nie ogladasz i nie maja na ciebie wpływu... tak tak... :)))

Jakis odporny jestem :-)
A moze po prostu niedowiarek jestem :-)

Albo np - reklamuja nowy telewizor, jakie on ma soczyste kolory i czysty obraz, a ja sobie mysle "fajnie, tylko gdzie mi te kolorory pokazujecie - na moim starym telewizorze" :-)

A czasem po prostu wyobrazam sobie troche dalsza przyszlosc ...

J.

Data: 2018-12-28 11:42:53
Autor: Budzik
[...]

Albo naiwny po prostu :)))
Jakiej marki masz paste do zebów? Jaką przeciwbolowke w szafce?
Telewizor?

Henry Louis Mencken

Data: 2018-12-28 13:59:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-12-28, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

A reklam nie ogladasz i nie maja na ciebie wpływu... tak tak... :)))

Jakis odporny jestem :-)
A moze po prostu niedowiarek jestem :-)

Albo naiwny po prostu :)))
Jakiej marki masz paste do zebów?

Tą którą sprzedają w najbliższym markecie. Wybraną randomowo. Nie chce mi się po takie rzeczy dalej chodzić.

Jaką przeciwbolowke w szafce?

Jak wyżej, jak potrzebuję idę do marketu obok i proszę o przeciwbólową.

Telewizor?

Nie posiadam :D

Co wygrałem?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-12-28 16:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Wojciech Bancer wojciech.bancer@gmail.com ...

[...]

[...]

Co to znaczy - wybrana randomowo?

Jaką przeciwbolowke w szafce?

Jak wyżej, jak potrzebuję idę do marketu obok i proszę o przeciwbólową.

Czemu w markecie a nie w aptece gdzie jest to tansze?
No ale dobra - idziesz, prosisz i pani ci daje a ty bierzesz?
Czyli skutecznie ci zareklamowała... :)
Dlaczego nie bierzesz najtanszych?

Telewizor?

Nie posiadam :D

Co wygrałem?

Nieposiadanie tv jest wygrana sama w sobie :))))

Data: 2018-12-28 18:59:46
Autor: Budzik
[...]

Losowo.

Nie pytałem co znaczy słowo randomowo tylko co to dla ciebie znaczy?
Podchodzisz do polki z pastami, zamykasz oczy i wybierasz jedna z nich?
Szczoteczki do zebów tak samo? --
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
między nimi. I cóż ty na to fizyko???

Data: 2018-12-28 20:10:50
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-12-28, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

Co to znaczy - wybrana randomowo?

Losowo.

Nie pytałem co znaczy słowo randomowo tylko co to dla ciebie znaczy?
Podchodzisz do polki z pastami, zamykasz oczy i wybierasz jedna z nich?

Podchodzę i biorę jedną z tych które stoją z przodu, nie zastanawiając
się specjalnie którą i nie patrząc na cenę. Raz to będzie colgate, raz
blend-a-med, raz coś tam jeszcze innego. Zazwyczaj są maks 2-3 do wyboru,
więc o zaawansowanym lokowaniu produktu to tutaj nie mówimy :-P

Szczoteczki do zebów tak samo?

Szczoteczkę używam elektryczną, więc nie ma ich w takich przydomowych
marketach.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-12-28 19:59:46
Autor: Budzik
[...]

Lokowanie produktu to coś innego.
To o czym myslisz to moznaby np nazwać visual merchandising.

Pytanie dlaczego raz bierzesz jedna, raz druga ale moze rzeczywiście losowo. Tak czy siak - jest wiele działań rowniez na poziomie sklepu które moga wypromować jeden produkt kosztem drugiego. Juz sama wielkosc wystawy robi swoje, zwłaszcza jak produkt ma charakterystyczny wyglad, kolorystyke etc.
Szczoteczki do zebów tak samo?

Szczoteczkę używam elektryczną, więc nie ma ich w takich
przydomowych marketach.

Cholera, wiedziałem ;-PPP

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2018-12-28 21:00:25
Autor: z
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
A ja w markecie kupuję z niepełnych półek. Znaczy ktoś przede mną to kupił. Jest szansa że zrobił przemyślany zakup. :-)

Data: 2018-12-28 12:17:13
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 21:00:27 UTC+1 użytkownik z napisał:
A ja w markecie kupuję z niepełnych półek. Znaczy ktoś przede mną to kupił. Jest szansa że zrobił przemyślany zakup. :-)

Hehe, uważaj, bo markety pomysł ukradną i przestaną kazać pracownikom przesuwać towar do krawędzi półek - a Tobie nic nie odpalą ;P

Taka strategia sprawdza się w żarciodajniach - np. w kebabie bez kolejki nie należy nigdy kupować...
A w drodze jeść tylko tam, gdzie na parkingu stoją ciężarówki albo radiowozy.

Data: 2018-12-28 22:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Dawid Rutkowski drutkow1@wp.pl ...

[...]

Albo pytac kierowców ciezarówek na cb radiu.

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2018-12-28 15:54:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C680D72AADAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
A reklam nie ogladasz i nie maja na ciebie wpływu... tak tak... :)))
Jakis odporny jestem :-)
A moze po prostu niedowiarek jestem :-)

Albo naiwny po prostu :)))
Jakiej marki masz paste do zebów?

Jakas trzeba miec. A wszystkie reklamuja :-)

No dobra, jakby byla w sklepie jakas tansza, nieznanej marki ... to pewnie bym nie kupil, bo nieznana marka :-P

Jaką przeciwbolowke w szafce?

A tu akurat te, ktore mi pomagaja.

Telewizor?

A widzisz - stary, z kineskopem, i dekoderem za 50 zl :-)
I co gorsza - potrafie go naprawic, wiec podejrzewam, ze jeszcze pare lat bedzie mi miejsce zajmowal :-)

A potem ... telewizja tak zeszla na psy, ze nie wiem co kupie, moze nic :-)

J.

Data: 2018-12-28 14:05:38
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-28 o 11:31, J.F. pisze:
[...]

To jest trudne do jednoznacznego zdefiniowania.
Kiedyś jeździłem systematycznie do Makro i kupowałem między innymi proszki do prania. Mój algorytm był taki:
Dla Ariela, Omo, Wizira przeliczam wszystkie opakowania na cenę za kg i biorę to najtańsze.
Czasem były takie promocje, że do 3kg dodawali 1,5kg. Wtedy się okazywało, ze taki 4,5kg worek wychodził taniej (na kg) niż 6kg.

Ale na pytanie czy jestem podatny na reklamy, czy nie, to nie umiem odpowiedzieć. Bo jednak ograniczałem listę do znanych nazw. Tylko czy jakbym nawet bardzo chciał to: Da się kupić proszek, którego nie było w reklamach?

Ostatnio, obiła mi się o uszy reklama, że drugi TV gratis, czy może za 1zł. I się zastanawiam do czego może być drugi TV. W kiblu sobie powiesić?
P.G.

Data: 2018-12-28 16:59:46
Autor: Budzik
[...]

:)))

[...]

Dlaczego ograniczałes sie do tych trzech marek?

[...]

No własnie, to ograniczenie z czegoś wynikało...

Ostatnio, obiła mi się o uszy reklama, że drugi TV gratis, czy może
za 1zł. I się zastanawiam do czego może być drugi TV. W kiblu sobie
powiesić? P.G.

juz pomijam, ze mozna go sprzedac, ze on wcale nie jest za darmo itd to czy jestes sobie w stanie wyobrazic ze w domu jest wiecej niz jedna osoba i kazda chce obejrzec coś innego? W tym samym czasie! :)

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2018-12-28 20:58:44
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-28 o 17:59, Budzik pisze:
juz pomijam, ze mozna go sprzedac, ze on wcale nie jest za darmo itd to
czy jestes sobie w stanie wyobrazic ze w domu jest wiecej niz jedna osoba
i kazda chce obejrzec coś innego? W tym samym czasie! :)

No tak nie pomyślałem, ale...
Aby równocześnie używać dwa TV to potrzebne chyba dość duże mieszkanie i w miarę dźwiękoszczelne drzwi, bo raczej nie wyobrażam sobie oglądania TV ze słuchawkami (to znaczy wyobrażam, ale chyba mało wygodne).
A jak ktoś ma duże to taki drugi (dodawany gratis) TV zapewne najtańszy z oferty chyba nie spełni oczekiwań.
P.G.

Data: 2018-12-28 22:59:45
Autor: Budzik
[...]

Nie wiem jaki ten drugi dają, ale imo zdecydowanie przesadzasz.
Naprawde nigdy nie widziałes meiszkania gdzie pokoje przedzielone sa drzwiami za którymi ktos oglada tv i nie robi tego na maksymalnym poziomie głosnosci?

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2018-12-31 14:00:12
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-28 o 23:59, Budzik pisze:

[...]

OK. Przyjmijmy że przesadzam, a przyczyną jest ubogie doświadczenie życiowe.
Ale przypadku, który opisujesz chyba nigdy nie doświadczyłem. Może dlatego, że mam niewielu znajomych. Nie kojarzę u nikogo z nich drugiego TV. A ten jeden w salonie i tak się wyłącza jak ktoś przychodzi.
A hasło, że ten drugi to może do WC to mi się wzięło stąd, że akurat jak była dyskusja dlaczego syn w kiblu ogląda jakiś film na telefonie to w radiu poleciała ta reklama.
P.G.

Data: 2018-12-30 14:03:08
Autor: J.F.
Dnia Fri, 28 Dec 2018 14:05:38 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

A tu sie producenci wycwanili i zmieniaja zawartosc proszku w proszku
:-)

Czasem były takie promocje, że do 3kg dodawali 1,5kg. Wtedy się okazywało, ze taki 4,5kg worek wychodził taniej (na kg) niż 6kg.

Znajoma jest zwolenniczka "niemieckiej chemii" i w miare mozliwosci ja
kupuje. I kiedys widzi w Selgrosie pudelko proszku takie jak w Niemczeh,
kupila, bo dobra cena, a w domu czyta ze starcza na 30 pran, a
niemieckie jednak na 60.

[...]

A ile masz pokojow w domu i ludzi w rodzinie ?

Poza tym mozna z rodzina, ze znajomymi ...

J.

Data: 2018-10-24 23:01:18
Autor: Akarm
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-24 o 20:35, RobertS pisze:

zdecydowanie się nie zgadzam, KK wydaję tyle samo co debetówką i zasada jest taka, że zawsze spłacam 100% zadłużenia;

Hehe, ja jeszcze niedawno dałbym sobie rękę uciąć za to, że mam tak samo! :D

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-28 17:10:27
Autor: Kamil Jońca
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

[...]

Nie wiem jak TY. Ale w KK zostały "spiętę" 2 czynniki które silnie
prowokuja do wydawania: kartowość (nie widać jak się pieniądze wydaje) i
kredytowość (dostałeś "łatwe" pieniądze).

Stąd, niezależnie jakbyś się zarzekał, przy KK będziesz wydawał więcej,
chyba że jesteś BARDZO zdyscyplinowany. :)

I żeby nie było, sam używałem KK, ceniłem sobie wygodę którą dają. Ale
trzeba pamiętać, że to może być produkt niebezpieczny.

[...]

No i właśnie dlatego nie jest to dobry odpowiednik. ROR z limitem i
debetówką, to raczej karta charge (pamięta ktoś?)

KJ

HELP!  Man trapped in a human body!

Data: 2018-10-28 19:01:22
Autor: J.F.
Dnia Sun, 28 Oct 2018 17:10:27 +0100, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

Jakbym nie mial KK, to bym w portfelu nosil gotowke wystarczajaca na
rozne zakupy, w tym i niespodziewane. Ograniczenie wydatkow tkwi gdzie indziej ... choc oczywiscie pusty
portfel temu pomaga :-)

I żeby nie było, sam używałem KK, ceniłem sobie wygodę którą dają. Ale
trzeba pamiętać, że to może być produkt niebezpieczny.

No ba, jak sie zone wszystkie buty w sklepie spodobaja, albo markowe
torebki ..

[...]

O funkcjonalnosc chodzi - chodzisz po sklepach, wydajesz i nie masz
ograniczen. A potem limit sie wyczerpuje ...

J.

Data: 2018-10-28 19:26:29
Autor: Kamil Jońca
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Jasne. Równowartość 3 pensji też? (Bo takie limity nie sa czymś dziwnym)

Możesz oczywiście się łudzić, że Ciebie to nie dotyczy.
Tylko, że badania banków mówią co innego.

Ograniczenie wydatkow tkwi gdzie indziej ... choc oczywiscie pusty
portfel temu pomaga :-)
No właśnie.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
"Życie jest wrzodem na tkance wszechświata."

Data: 2018-10-28 20:57:46
Autor: J.F.
Dnia Sun, 28 Oct 2018 19:26:29 +0100, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

A myslisz, ze kupilem kiedys cos karta za pelny limit 3 pensji?
W sumie - moglbym kupic samochod, ale nie sprzedaja, moglbym kupic np wyposazenie do nowego mieszkania - ale to bylby
raczej przemyslany zakup.

No i oczywiscie to kwestia zarobkow - dla malych pensji 3 nie bylyby
wcale dziwne. Tyle kosztuje np komputer czy wypasiony telefon, a jak
trafisz na promocje ?
Tylko nie kupuje sie telefonu za 3 pensje ... no chyba, ze niezbednie
potrzebny ...

Możesz oczywiście się łudzić, że Ciebie to nie dotyczy.
Tylko, że badania banków mówią co innego.

Ale polskich, amerykanskich ?

W Ameryce inna kultura, inaczej ludzi ucza ... ale tez wieksze zarobki
:-)

J.

Data: 2018-10-28 21:58:02
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-28 o 20:57, J.F. pisze:

[...]

jak ktoś zechce wydać (chociaż nie ma) określoną kwotę to i tak to zrobi:

KK
limit w ror

a jak bank nie pożyczy to chwilówki, znajomi, "koledzy" z dzielnicy...

Jakbym nie mial KK, to bym w portfelu nosil gotowke wystarczajaca na
rozne zakupy, w tym i niespodziewane.

Jasne. Równowartość 3 pensji też? (Bo takie limity nie sa czymś dziwnym)

w gotówce jakieś grosze (u mnie max 50 zł, gdybym kartą na stacji nie mógł zapłacić)

[...]

nominalnie może i większe, ale relatywnie to już niekoniecznie, tam też mieszkają biedni ludzie, procentowo pewnie nawet więcej niż u nas

RobertS

Data: 2018-12-28 08:59:47
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik RobertS bob75@xpostx.pl ...

KK można również zastąpić limitem w ror i debetówką, z tym, że tutaj
nie ma GP i odsetki naliczane są od razu

A nie mozna po prostu wydawac tego co sie zarobiło?

Nie uwazasz, ze jak ktos potrzebuje linii kredytowej na biezace wydatki to cos z jego budzetem domowym jest nie tak?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2018-12-28 14:51:55
Autor: RobertS
W dniu 2018-12-28 o 09:59, Budzik pisze:

A nie mozna po prostu wydawac tego co sie zarobiło?

Nie uwazasz, ze jak ktos potrzebuje linii kredytowej na biezace wydatki
to cos z jego budzetem domowym jest nie tak?

działalność sezonowa, okrsowo niższe dochody a wydatki na takim samym poziomie etc...

to nie musi oznaczać, że ktoś żyje ponad stan

ale jeżeli ktoś cały czas zarabia np. 2kzł a wydaje 2,5kzł i z tego powodu musi zwiększać limit kredytowy to prędzej lub później skończy to się katastrofą!

RobertS

Data: 2018-12-28 16:59:47
Autor: Budzik
[...]

Naprawde? Az taka sezonowosc ze ani nic nie da sie odłozyc, zeby to zniwelowac, ani nie da sie ograniczyc wydatków ani o złotówke...?

to nie musi oznaczać, że ktoś żyje ponad stan

nic takiego nie suggerowałem...

ale jeżeli ktoś cały czas zarabia np. 2kzł a wydaje 2,5kzł i z tego powodu musi zwiększać limit kredytowy to prędzej lub później skończy
to się katastrofą!

Z tego co zrozumiałem to tu model jest inny:
ktos zarabia dwa, wydaje 3 jednego miesiaca, a potem wydaje 1950 co miesiac bo musi dorzucic do odsetek od karty...

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2018-12-28 21:06:34
Autor: RobertS
[...]

spotykam się z takimi przypadkami np. klient ma sklep nad morzem, 3 m-ce super, 2 jakoś tak a reszta to biznes zamknięty, te 5 m-cy muszą zarobić na cały rok, czasem trafia się nieplanowany wydatek i już jest pod kreską

[...]

kiedyś to liczyłem, wyszło mi że gdybym wykorzystał max limit kk a następnie spłacał tylko kwotę minimalną to spłata kk do zera zabrałaby kilka (czy nawet kilkanaście lat)...

ok, zarabiam 2kzł, raz wydałem 3kzł, ale później staram się wydawać po 1,5kzł, aby pozbyć się długo

a co jeżeli (w trakcie spłacania) znowu pojawi się jakiś nieplanowany wydatek? kolejny kredyt będzie droższy...

RobertS

Data: 2018-12-28 12:14:54
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 21:06:34 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

kiedyś to liczyłem, wyszło mi że gdybym wykorzystał max limit kk a następnie spłacał tylko kwotę minimalną to spłata kk do zera zabrałaby kilka (czy nawet kilkanaście lat)...

To złe dane podstawiłeś albo w tym modelu było jeszcze coś, o czym nie napisałeś (np. dalsze wydawanie).
Chyba że - czego też nie dopisałeś explicite (bo implicite to tak - w końcu kwota minimalna) - założyłeś ratę malejącą, a nie stałą - w ten sposób to rzeczywiście do kilku lat dociągniesz.

Spłata minimalna dla KK zawiera:
- odsetki, prowizje, opłaty - to dla każdej,
- określony % kapitału - w większości banków 5%, najmniej ze znanych mi w citku - 3,42% (skąd oni wzięli taką wartość - pewnie wg "Farenhajta" ;)
- ew. raty.

Ma też określoną minimalną wartość, zwykle 50zł, najmniej widziałem 30zł.
Zastanawiam się tylko do tej pory, czy ten % kapitału to zawsze jest stały, czy też może odsetki i spłacany kapitał mają stanowić minimum n% kapitału...

Data: 2018-12-28 22:59:46
Autor: Budzik
[...]

A przez pozostałe 6 miesiecy nie mogłby robic czegos innego?
Ale to jakies absurdalne przypadki jednostkowe.

[...]

Skoro jestem w stanie wydawać po 1,5 to dlaczego raz wydałem 3?
Rozumiem, ze roznie w zyciu bywa ale przypomne ze ktos tu mowił o 70% ludzi spłacających tylko kwote minimalna.
Wiec nie mowimy o jakims jednostkowym przypadku tylko o ogole... masakra jakas...

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2018-12-28 21:34:21
Autor: Piotr Gałka
[...]

Różni dyskutanci mają na myśli różne sytuacje/modele. A nawet jeden może mieć na myśli kilka.
Ja rzuciłem hasło, że KK pozwala mi być pod kreską i nie płacić za to odsetek. Miałem na myśli kilka różnych sytuacji, które doprowadzały mnie w przeszłości do dołka finansowego z którego mozolnie latami się wygrzebywałem.
Przykład:
Noc z 30.04 na 1.05.2004r.
Nie było okresu przejściowego i do 30.04 żadna instytucja w PL nie mogła wystawiać deklaracji CE (bo tylko rezydenci Unii mogą), a od 1.05 wprowadzenie na rynek jakiegokolwiek produktu elektronicznego bez CE było zagrożone karą 100kPLN.
Około 15.04 zorientowałem się, że inaczej rozumiem pojęcie wprowadzić na rynek niż jest to rozumiane w dyrektywach. Ja rozumiałem, że te 30 produktów które mamy w ofercie są już wprowadzone i będziemy nadal mogli je sprzedawać, a się zorientowałem, że chodzi o wprowadzenie każdej sztuki.
Skutek - tej nocy wstrzymaliśmy całkowicie sprzedaż i zezłomowaliśmy cały magazyn. Pierwsze wyroby zaprojektowane i przebadane pod kątem CE mieliśmy dopiero 3 miesiące później. Ale to były dopiero pojedyncze nowe typy (do 30 jeszcze daleko).
3 miesiące przy 0 przychodzie a koszty są, pracownikom płacić trzeba (udało nam się nikogo nie zwolnić) i potem kolejne miesiące z bardzo ubogą ofertą = niesamowity dołek. Firma bierze kredyty, sobie przestajemy cokolwiek wypłacać. Wygrzebanie się z takiego dołka zajęło kilka lat.
A wystarczyło by, żeby jakiś jeden z drugim baran pomyślał o okresie przejściowym (inne kraje miały).
P.G.

Data: 2018-12-28 13:58:36
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 21:34:21 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

[...]

Hmm, to taka deklaracja zgodności bez żadnych badań to jest późniejszy wynalazek? Chyba że wiedzieliście, że produkty nie mają szans tego CE spełnić. Brrr, ale w takim razie co to były za urządzenia (tzn. jakże tragicznej jakości, czy wręcz niebezpieczne dla użytkowników)?

Data: 2018-12-31 12:40:00
Autor: Piotr Gałka
[...]

Wtedy dyrektywa EMC nie przewidywała wykonania dokumentacji w której by się udowadniało jej spełnienie na podstawie "innych dowodów" niż zastosowanie normy zharmonizowanej.
Teraz już nie powiem dokładnie na podstawie czego, ale śledząc od 2002 forum IEEE:EMC-PSTC (wtedy to jeszcze była zamknięta lista mailowa) miałem silne przekonanie, że sądy europejskie interpretują zastosowanie normy jako wykonanie wszystkich pomiarów mających zastosowanie do danego wyrobu a nie tylko "zastosowanie" podanych w normie limitów w postaci nie podpartej niczym deklaracji producenta. Po roku od wejścia do Unii byłem na jakimś szkoleniu prowadzonym przez kogoś z Inspekcji Handlowej. Tam się dowiedziałem, że w ciągu roku wykryli chyba ponad 1700 przypadków niespełnienia zasadniczych wymagań dyrektywy: skoro w dyrektywie jest napisane, że znak CE ma być trwale naniesiony, to jak daje się zetrzeć to znaczy, że zasadnicze wymagania dyrektywy nie są spełnione. Ja powiedziałem, że to jakaś paranoja, że według mnie niespełnienie zasadniczych wymagań (dyrektywy LVD) to czy urządzenie może człowieka zabić, a nie, że znaczek da się zetrzeć lub ma nieprzepisowe rozmiary. Ale się dowiedziałem, że nikogo nie obchodzi jak ja to rozumiem i że ważna jest oficjalna interpretacja, a ona jest właśnie taka. Ktoś z sali zapytał czy nakładają za to mandaty. Nie bo to nie podlega pod mandat. Wszystkie te sprawy są już w sądzie.
Opisałem to (tam było więcej kwiatków) na pl.misc.elektronika jako "CE Horror", a kilka lat później znalazłem mój tekst oprawiony w ramki na ścianie jednego z labów EMC :)

Obecnie dyrektywa EMC pozwala wystawić deklarację CE pod warunkiem, że wykonało się dokumentację zawierającą "inne dowody". Ale nie mam pojęcia jakie to muszą być dowody, aby nie mogły zostać zakwestionowane.

W międzyczasie np. dyrektywa RoHS zaczęła być wymagana przed wystawieniem deklaracji CE a jedyną znaną mi metodą uzyskania domniemania jej spełnienia jest zastosowanie jedynej zharmonizowanej z nią normy, a jak się w tę normę wczytać to zastosowanie jakiegokolwiek elementu (np. rezystora) wyprodukowanego poza Unią (zazwyczaj w Chinach) wymaga zawarcia w dokumentacji _przekonujących_ dowodów dlaczego zaufało się deklaracji RoHS wystawionej przez danego producenta.

Obecnie deklaracja bez badań dotyczy według mnie bardzo małej grupy urządzeń. Wystarczy, aby urządzenie miało w sobie cokolwiek radiowego aby wymagało zastosowania dyrektywy RED (dawniej R&TTE) a ta nie przewiduje domniemania zgodności na podstawie innych dowodów niż zastosowanie normy zharmonizowanej. A co obecnie nie ma w sobie radia.
Czytnik kart zbliżeniowych (choć to jest coś działającego na kilka centymetrów) też podlega pod dyrektywę radiową.

A te urządzenia wtedy nie były niebezpieczne, tylko dla większości z nich sprzedaż była na tyle niewielka, że wykonanie badań EMC (coś rzędu 6k na urządzenie) nigdy by się nie zwróciło. O kilku innych wiedziałem, że nie przejdą badań (kilka różnych programatorów/emulatorów EPROM, EEPROM, GAL) bo podanie ESD na podstawkę przeznaczoną do wkładania programowanego elementu zawiesi je. A to, że wystarczy w takiej sytuacji pstryknąć wyłącznikiem i można normalnie dalej z nich korzystać jest nie akceptowalne przez normę. To były projekty z lat 1988..1993 gdy nie miałem bladego pojęcia o EMC.
Naszą główną ofertą wtedy był system kontroli dostępu w którym do komunikacji na odległości do 1200m zastosowałem pętle prądowe pół-duplex (najtańsze rozwiązanie zapewniające izolację galwaniczną). W takiej pętli przy komunikacji w jedną ze stron występuje na linii sygnał napięciowy o amplitudzie prawie pełnego zasilania - w naszym przypadku 12V. Policzyłem jego harmoniczne i mi wyszło, że przy 150kHz (początek zainteresowania normy EMC) prawdopodobnie przekroczony zostanie limit (kilka mV). Nie miałem wtedy pojęcia jak dokładnie przeprowadza się badania. Obecnie już wiem, że spokojnie spełniły by wymagania, bo moje wyliczenie dotyczyło najgorszego przypadku (ciągłe nadawanie prostokąta) a taki sygnał podczas badania się nie zdarza. System to wiele urządzeń i nie zdecydowaliśmy się na wykładanie kasy na zbadanie ich wszystkich, przy niepewnym wyniku. Stąd decyzja, że na szybko robimy nową wersję systemu, opartą o RS485, którą i tak mieliśmy w planach.
P.G.

Data: 2018-12-28 23:49:36
Autor: J.F.
Dnia Fri, 28 Dec 2018 21:34:21 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

Piotrze, ale przeciez to bylo wiadomo lata wczesniej. Mogliscie sprawdzic/przeprojektowac urzadzenia, tak, zeby potrzebne
papiery zalatwic szybciej.
Deklaracje CE producent wystawia zasadniczo sam, i moze to zrobic 2
maja. A tam, gdzie wyjatkowo potrzebna opinia niezaleznego
laboratorium, mozna skorzystac z zagranicznego.

Wreszcie mogliscie zalozyc spolke z o.o i w kwietniu sprzedac jej caly
magazyn. I bylby wprowadzony do obrotu :-)
Ba - mozna skorzystac z okazji i w kwietniu namowic starych klientow
na zakupy, bo "nie wiadomo kiedy dostaniemy certyfikaty" :-)

J.

Data: 2018-12-31 13:04:10
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-28 o 23:49, J.F. pisze:

[...]

Zostawiłem fragment mojej wypowiedzi, którego chyba nie doczytałeś.
Ja byłem na 100% przekonany, że urządzenia już wprowadzone na rynek będziemy mogli normalnie sprzedawać. Jak człowiek jest czegoś pewien to nie szuka potwierdzenia tego ani nie poddaje tego w wątpliwość. W ogóle nie przyszło mi do głowy, że wprowadzenie produktu na rynek można rozumieć co do sztuki. Dla mnie zawsze było "FSO wprowadziła na rynek taki, czy inny model Fiata w tym a tym roku", a nie że codziennie go wprowadza.
Dlatego skupialiśmy się nad tym aby wszystko co jest potrzebne aby system był kompletny wprowadzić na czas na rynek. A potem się zorientujemy co dalej.

Deklaracje CE producent wystawia zasadniczo sam, i moze to zrobic 2
maja. A tam, gdzie wyjatkowo potrzebna opinia niezaleznego
laboratorium, mozna skorzystac z zagranicznego.

Nie wiem dlaczego używasz słowa "wyjątkowo". Według mnie, wtedy nie można było wystawić CE bez udziału laboratorium (niekoniecznie niezależnego) dla żadnego urządzenia zawierającego choćby jeden tranzystor (na zawierające tylko przełączniki, bezpieczniki i przekaźniki było chyba można pod warunkiem, że nie podlegało pod LVD - czyli musiało być do 50V chyba).

[...]

To akurat zrobiliśmy. Daliśmy znać (koło 15-go jak się zorientowałem), że z dniem 30.04 wstrzymujemy całą sprzedaż i w kwietniu mieliśmy obrót 1.5x typowy miesięczny.
Potem w radiu słyszałem wypowiedź jakiegoś totalnie zdziwionego analityka, że dzieje się coś zaskakującego bo tuż przed wejściem do Unii nastąpił jakiś niezrozumiały wzrost obrotów. Nie wiedziałem czemu facet się dziwi.
P.G.

Data: 2018-10-24 22:46:38
Autor: J.F.
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd09eb5$0$496$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie rozumiem ... karty sie pozbyles, a kredyt zostal ?

J.

Data: 2018-10-24 23:07:59
Autor: Akarm
W dniu 2018-10-24 o 22:46, J.F. pisze:

Nie rozumiem ... karty sie pozbyles, a kredyt zostal ?

Nie. Przecież trzeba mieć pewien zapas pieniędzy na koncie.
Kartę kredytową zawsze spłacałem w 100% z konta oszczędnościowego. Ale łatwość wydawania nieswoich pieniędzy powodowała, że stopniowo zapas malał. Teraz porównałem stan konta oszczędnościowego sprzed roku i obecnie. No i od razu zmieniłem zdanie w sprawie korzystania z karty kredytowej przeze mnie, czyli rencisty o niskich dochodach.
;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-25 21:22:49
Autor: J.F.
Dnia Wed, 24 Oct 2018 23:07:59 +0200, Akarm napisał(a):
[...]

Ok, jak wydac za duzo to rozumiem.

Ale co sie teraz zmienilo ?
Odliczona kwote wsadzasz sobie do portfela co miesiac, i zagladasz
przed zakupem na co cie stac ?

J.

Data: 2018-10-25 22:03:17
Autor: Akarm
W dniu 2018-10-25 o 21:22, J.F. pisze:

Ale co sie teraz zmienilo ?
Odliczona kwote wsadzasz sobie do portfela co miesiac, i zagladasz
przed zakupem na co cie stac ?

Coś koło tego.
Na rachunku bieżącym jest pewna kwota i wiadomo, że więcej wydać się nie da. :)
To jest bardzo dyscyplinujące.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-25 22:11:57
Autor: J.F.
Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:03:17 +0200, Akarm napisał(a):
[...]

Jak pare razy odmowi, to istotnie - dyscyplinujace :-)

J.

Data: 2018-10-25 03:01:02
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 24 października 2018 18:32:55 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

Hehe, to dopiero USI oraz pierwszy grzech główny, aby uważać się za najświętszego ;P
Jak już się spowiadasz, to wymień tutaj - ku przestrodze - te "nadzwyczajne okazje zakupowe", bo to równie interesujące jak "Dzieje grzechu" ;>
Zadziwia mnie też ścisłość kontroli - wykonywanej raz do roku...
No ale nie ma co się śmiać z nawróconego grzesznika, choć pozbycie się KK wskazuje raczej na odwyk :(

Przyznam jednak, że kontrolowanie KK potrafi być męczące - szczególnie jak się rozmnożą, teraz mamy z żoną 6, a przez jakiś czas było nawet 7.
Ale trzeba raz w miesiącu poświęcić na to chwilę - bardzo dobra jest ta, gdy spłaca się karty - i zobaczyć przy okazji, jak wygląda sytuacja w oszczędnościach.
Ja mam wszystko zapisane w pliku, dzięki temu mogę sobie porównać, jak wyglądają w danym miesiącu wydatki (i to zarówno KK jak i gotówkowe - oczywiście nie zapisuję każdego wydatku, tylko stany konta w momencie wpływu pensji) oraz stan oszczędności, a dodatkowo nie zapomnę o żadnym przelewie.
Inna sprawa, że życie kosztuje - z rozrzewnieniem sobie wczoraj przeglądałem historię z lat zaraz po ślubie, gdy w 30 miesięcy udało się odłożyć na 1/4 mieszkania...

Data: 2018-10-25 18:23:50
Autor: Tom N
Akarm w <news:5bd09eb5$0$496$65785112news.neostrada.pl>:

Niedawno tutaj przetoczyła się dyskusja
[...]
Już ponad pół roku

LOL

pół roku na usenecie to dla rencisty "niedawno"

--
'Tom N'

Data: 2018-10-25 20:33:57
Autor: Akarm
[OT] Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredyto wą
W dniu 2018-10-25 o 18:23, (Tom N) pisze:

LOL

pół roku na usenecie to dla rencisty "niedawno"

Nie tylko "na usenecie".
Kiedyś wakacje trwały nieskończenie długo. A rok szkolny to już wyjątkowo się dłużył.
Zaś teraz to przed oczami tylko miga: zielono, biało, zielono, biało... :(
Taka kolej rzeczy, ledwie Boże Narodzenie się skończyło, a już za chwilę jest kolejne.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-25 19:55:08
Autor: Waldek
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-24 o 18:32, Akarm pisze:

Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

Nie skusi :/
A przynajmniej, nie tego, dla którego limit KK stanowi ułamek oszczędności. KK to szatański wynalazek łupienia ludzi niezamożnych.
Brakuje do przysłowiowego 1-go, a to wezmę na kredyt a oddam później. Tak się nakręca spirale ;)

Pozdro

Data: 2018-10-25 20:35:37
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-25 o 19:55, Waldek pisze:

[...]

kiedyś były chwilówki, teraz providenty i innej vivusy, lepiej się zadłużyć na KK niż w firmie pożyczkowej

jak ktoś nie ma i potrzebuje to zawsze znajdzie sposób, aby pożyczyć, nawet mega drogo

RobertS

Data: 2018-10-25 22:02:45
Autor: Akarm
W dniu 2018-10-25 o 20:35, RobertS pisze:

jak ktoś nie ma i potrzebuje to zawsze znajdzie sposób, aby pożyczyć, nawet mega drogo

Tak jest. I dlatego zawsze powinien być jakiś zapas na koncie oszczędnościowym. Kiedyś to się nazywało "na czarną godzinę".

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-25 22:10:55
Autor: J.F.
Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:02:45 +0200, Akarm napisał(a):
[...]

I jeszcze KK z duzym limitem na czarna godzine :-)

J.

Data: 2018-10-25 22:36:01
Autor: Akarm
W dniu 2018-10-25 o 22:10, J.F. pisze:

I jeszcze KK z duzym limitem na czarna godzine :-)

Hehe, a kilka miesięcy temu, to byłem gotów gardło przegryźć każdemu, kto napomknął, że karta kredytowa nie jest dla biednych. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-26 10:50:54
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-25 o 22:36, Akarm pisze:
[...]

Według mnie awaryjne zadłużenie się w KK może nie być najgłupszym pomysłem. RRSO 10,7%. Uzyskanie kredytu na dowolny cel, bez korowodów z jakimiś zabezpieczeniami o mniejszym RRSO chyba nie jest banalne, ale pewności nie mam.
P.G.

Data: 2018-10-26 12:03:21
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pqukh8$hnm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

Jeszcze niedawno bym napisal ze to jeden z najtanszych kredytow gotowkow na rynku, ale zaczely wplywac reklamy z nizszym RRSO ... tylko ciekaw jestem czy to realne, czy sie okaze ze nie wiadomo komu sie nalezy, a inni placa wiecej.
Na razie nie sa to duze roznice.

No i zaden bank kredytu nie da, jak sie dowie, ze jestes potrzebujacy a nie zarabiajacy :-)

Rencista, ok, zawsze to stale zrodlo dochodu, ale male.

J.

Data: 2018-12-28 09:59:47
Autor: Budzik
[...]

Awaryjne ale wiele osób taka awaryjnosc bardzo szybko przekształca w codziennosc...

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2018-10-28 00:50:07
Autor: J.F.
Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:36:01 +0200, Akarm napisał(a):
[...]

Gotow czy nie - kto ci pomoze w czarnej godzinie ?
tylko KK, ale wyrobic ja musisz jeszcze w bialej godzinie, gdy masz zdolnosc kredytowa :-)

J.

Data: 2018-10-26 06:52:45
Autor: z
W dniu 2018-10-25 o 22:02, Akarm pisze:
Tak jest. I dlatego zawsze powinien być jakiś zapas na koncie oszczędnościowym. Kiedyś to się nazywało "na czarną godzinę".

I wtedy kartę kredytową się wyrzuca bo jest niepotrzebna

Data: 2018-10-26 12:07:11
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd29d9f$0$479$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak jest zapas, czy jak przyjdzie czarna godzina ?

A czym sie rozni placenie kredytowka od debetowki jak jest zapas ?
Tym, ze mozesz sobie debetowke przypiac do konta z niskim stanem i odejsc od kasy bez kwitka ? :-)

J.

Data: 2018-10-26 22:16:18
Autor: z
W dniu 2018-10-26 o 12:07, J.F. pisze:
mozesz sobie debetowke przypiac do konta z niskim stanem i
odejsc od kasy bez kwitka ? :-)

To nie mój matrix. Jak nie mam to nie idę do kasy
A jaki kredyt nie poradzi to wyciągniesz pistolet? :-)

Data: 2018-10-27 10:20:20
Autor: J.F.
Dnia Fri, 26 Oct 2018 22:16:18 +0200, z napisał(a):
[...]

to wyciagne druga, trzecia, a w ostatecznosci gotowke :-)

Nie o to chodzi - OP narzekal, ze za duzo wydawal i oszczednosci
zaczely topniec. Jakby uzupelnial konto do debetowki w miare ubytku tez by sie tak
skonczylo. Jakby uzupelnial gotowke w portfelu to tez.

Trzeba sobie wsadzac do portfela odliczona gotowke co tydzien i
zagladac przed zakupami, albo przelewac na konto i sprawdzac stan
przed zakupami, albo z natury wydawac mniej niz sie zarabia.
Czy moze raczej zarabiac wiecej niz sie z natury wydaje :-)
I wtedy KK nie przeszkadza.

Bo kontrolowanie wydatkow KK jest faktycznie trudne, troche sie trzeba
naklikac. Rozne kwoty tam pokazuja, a tych najprostszych nie.
To spisek bankow :-)

Dodaj jeszcze, ze transakcje splywaja z opozniemiem (debetowek tez
dotyczy).

A osobna sprawa - jak cie jakies nieszczescie przycisnie, to kto ci
pomoze jak nie KK ? Provident ? J.

Data: 2018-10-27 01:22:31
Autor: Akarm
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-26 o 12:07, J.F. pisze:

A czym sie rozni placenie kredytowka od debetowki jak jest zapas ?

Tym, że dzięki zapasowi na koncie oszczędnościowym możesz kupić trochę dodatkowego piwa.
Teoretycznie niby czysty zysk. :D

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-27 10:26:56
Autor: Akarm
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-27 o 09:37, J.F. pisze:

A praktycznie ?

Przecież napisałem w pierwszym poście. :D
Ale tutaj też należy przyznać, że dzięki karcie kredytowej, w porównaniu do zakupów za swoje pieniądze, i tak zarobiłem na piwo. Marne to pocieszenie, ale zawsze... ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-27 10:50:00
Autor: z
W dniu 2018-10-27 o 10:26, Akarm pisze:

Przecież napisałem w pierwszym poście. :D
Ale tutaj też należy przyznać, że dzięki karcie kredytowej, w porównaniu do zakupów za swoje pieniądze, i tak zarobiłem na piwo. Marne to pocieszenie, ale zawsze... ;)

Trzeba sobie zadać pytanie czy zysk z jednego darmowego piwa jest wart ryzyka zapłacenia odsetek.
Każdy to ryzyko oszacuje po swojemu. Sumarycznie jednak ktoś płaci. Często nie zamierzając tego robić.
Kolejno odlicz...

Hmm... jedno piwo   -    nieplanowane odsetki, kłopoty z zamknięciem takiej karty, użeranie się z infoliniami i strata czasu z konsultantami bo to wszystko może nie zadziałać (trzeba się asekurować drugą kartą...)...

Dla mnie: ZA MAŁO PLUSÓW DODATNICH :-)

Obok pisano o minimalizacji ryzyka przy ubezpieczaniu.

Ja minimalizuję ryzyko przez minimalizację "produktów bankowych" :-)

Data: 2018-10-27 13:38:30
Autor: J.F.
Dnia Sat, 27 Oct 2018 10:50:00 +0200, z napisał(a):
[...]

Dawno temu zaplacilem frycowe, a pote juz nic.
Owszem, trzeba troche pilnowac ... czasem staje sie uciazliwe.

Hmm... jedno piwo   -    nieplanowane odsetki, kłopoty z zamknięciem takiej karty, użeranie się z infoliniami i strata czasu z konsultantami

W zasadzie nie ma zadnych.

bo to wszystko może nie zadziałać (trzeba się asekurować drugą kartą...)...
Dla mnie: ZA MAŁO PLUSÓW DODATNICH :-)

Ale co w zamian ? Gotowka tez ma plusy ujemne :-)

J.

Data: 2018-10-28 16:09:11
Autor: z
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-27 o 13:38, J.F. pisze:
Ale co w zamian ?
Gotowka tez ma plusy ujemne :-)

Skoro i tak gotówkę trzeba nosić (taka rzeczywistość, karty zawodzą) a powiedzmy połowa wypłaty przeciętnego Kowalskiego w portfelu nie powoduje paranoicznego strachu (powiedzmy 1000 zł gdy tyle kosztuje smartfon) przed zgubieniem/okradzeniem...

Odpowiedź jest oczywista.

Cały czas mówimy o zwykłym Kowalskim poniżej średniej krajowej

PS. Żeby nie było. Mam jedno konto bankowe z którego płacą mi się rachunki poleceniami zapłaty i z którego płacę w internecie przelewami.

A że tego obrotu internetowego ciągle przybywa to po co takie staroświeckie urządzenia jak _karta_ :-)

Niedługo spożywkę będę zamawiał przez net. No  chyba że lodówka zrobi to sama :-)

Orlen wprowadził swoją aplikację do płacenia dzięki której nie trzeba stać w kolejkach za hotdogami...
Fakt występuje tam karta ale tylko jako pośrednik i pewnie z biegiem czasu będzie po prostu podpięcie do konta bankowego.

Data: 2018-10-28 16:41:37
Autor: J.F.
Dnia Sun, 28 Oct 2018 16:09:11 +0100, z napisał(a):
[...]

No i co - druga polowe wyplaty trzymac w skarpecie, czy portfel
uzupelniac z bankomatu ?

[...]

A bedzie miala ustawienie limitu ? :-)

Orlen wprowadził swoją aplikację do płacenia dzięki której nie trzeba stać w kolejkach za hotdogami...

Poczekamy, zobaczymy ... ale przypominam, ze karty kredytowe zaczely
sie na stacji benzynowej :-)

J.

Data: 2018-10-28 16:54:16
Autor: z
W dniu 2018-10-28 o 16:41, J.F. pisze:
No i co - druga polowe wyplaty trzymac w skarpecie, czy portfel
uzupelniac z bankomatu ?

Polska rzeczywistość pokazuje że pracodawcy część wpłacają na konto a część do reki ;-)

Mi to odpowiada oczywiście tylko logistycznie.

Czasem raz na miesiąc czy dwa wpadnę do banku żeby poczuć zapach milionów ;-) i wpłacić lub wypłacić na konto

PS. Takie są moje spostrzeżenia Kowalskiego. Ci co zarabiają więcej inaczej to widzą ale wszystkie statystyki mówią że to mniejszość.

Data: 2018-10-28 19:04:25
Autor: J.F.
Dnia Sun, 28 Oct 2018 16:54:16 +0100, z napisał(a):
[...]

Bywa, wtedy faktycznie mozna/trzeba inaczej :-)

[...]

Co prawda to prawda - syty nie zrozumie glodnego.

J.

Data: 2018-10-29 09:34:08
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-28 o 16:09, z pisze:
Niedługo spożywkę będę zamawiał przez net. No  chyba że lodówka zrobi to sama :-)

Ciekawe kiedy pojawią się lodówki ze slotem do włożenia KK z której ma robić zakupy?
P.G.

Data: 2018-10-29 10:16:40
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pr6gm1$ik5$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
W dniu 2018-10-28 o 16:09, z pisze:
Niedługo spożywkę będę zamawiał przez net. No  chyba że lodówka zrobi to sama :-)

Ciekawe kiedy pojawią się lodówki ze slotem do włożenia KK z której ma robić zakupy?

Mozliwe ze nie tak szybko.
Domowe lodowki google zalatwi przez GP :-)

Hotelowe beda obciazaly karte goscia ...

J.

Data: 2018-12-28 11:42:53
Autor: Budzik
[...]

Mysle ze całkiem szybko.
ustawisz ze w lodowce ma być zawsze x tego, y tamtego i lodowka sama ci dokupi... :)

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2018-10-26 08:44:52
Autor: RobertS
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-25 o 22:02, Akarm pisze:

Tak jest. I dlatego zawsze powinien być jakiś zapas na koncie oszczędnościowym. Kiedyś to się nazywało "na czarną godzinę".

są tacy, którym zawsze brakuje, bo zawsze chcą wydać więcej niż mają dochodu, każdy kwota, która zostaje od razu zostanie wydana

RobertS

Data: 2018-12-28 09:59:47
Autor: Budzik
[...]

Bo szuka pudru zamiast lekarstwa na syfa...

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2018-10-26 12:12:16
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 24 Oct 2018 18:32:52 +0200, Akarm napisał(a):

 To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

LOL.  I daltego nigdy takiej nie miałem i mieć nie będę.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-26 18:56:18
Autor: Piotr Gałka
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
Dnia Wed, 24 Oct 2018 18:32:52 +0200, Akarm napisał(a):

  To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

LOL.  I daltego nigdy takiej nie miałem i mieć nie będę.

Nigdy nie mów nigdy :)
P.G.

Data: 2018-10-27 01:48:45
Autor: radekp@konto.pl
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Fri, 26 Oct 2018 12:12:16 +0200, w
<1crdh3b6sfa2c.1jdhzn41iieus$.dlg@40tude.net>, Jacek Maciejewski
<jacmac@go2.pl> napisał(-a):

Dnia Wed, 24 Oct 2018 18:32:52 +0200, Akarm napisał(a):

>  To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

LOL.  I daltego nigdy takiej nie miałem i mieć nie będę.

Ja sporo zaoszczędziłem dzięki niej :P

Data: 2018-12-28 08:59:48
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Akarm akarmWYWAL@wp.pl ...

[...]

Uzywalem karte kredytowa lata temu przez jakies pol roku i doszedłem do takich samych wniosków...

Odsetki od miesiecznych wydatków sa na niewielkim poziomie, dodatkowo ludzie sa niesolidni wiec gdzies tam w koncu zapłaci sie jakies odsetki, koszty karty (nie zawsze przeciez jest darmowa) etc.

A juz najgorsze jest jak KK ktos bierze po co zeby sie skredytowac bo nie ma tej kasy co by niby miała procentowac.
IMO jak nie masz odłozonej wypłaty to ograniczaj wydatki a nie szukaj kredytowania.

Kiedys dzwoni do mnie babeczka z propozycja kredytu na swieta.
Usmialismy sie mocno, bo powiedziałem jej ze jakbym sie kiedys zgodził na taki kredyt to niech mi szybko zamykają konto bo to oznacza ze zwariowałem i pewnie i tak nie spłace bo jako wariat nie musiałbym sie przejmowac konsekwencjami.
Smialismy sie bo ona to rozumiała ale jednak kredyty wciskała... :(

Data: 2018-12-28 13:53:33
Autor: Akarm
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-12-28 o 09:59, Budzik pisze:

Uzywalem karte kredytowa lata temu przez jakies pol roku i doszedłem do
takich samych wniosków...

A ja teraz znowu skusiłem się promocją i wziąłem kartę kredytową. :D
Tym razem bez opłat na co najmniej 4 lata!
Ale już na pewno będę pilnował budżetu. Na 100 procent!
Przynajmniej teraz jestem o tym przekonany...
;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-12-28 07:02:21
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 13:53:36 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

A ja teraz znowu skusiłem się promocją i wziąłem kartę kredytową. :D
Tym razem bez opłat na co najmniej 4 lata!

I jeszcze możesz zarobić, wymaga to tylko nieco zimnej krwi i bezwględności w łupieniu banksterki.
Metoda jest taka:
- dajmy na to przez miesiąc wydajesz normalnie pieniądze świeżą KK,
- po miesiącu wypełniasz formularz:
https://santander.pl/karty-platnicze/karty-kredytowe/formularz-rezygnacji-z-karty-kredytowej-dziekujemy,https,0.html
podając jako powód "nie potrzebuję już KK",
- za chwilkę dzwonią z banku z propozycją promocji w zamian za to, żebyś karty nie zamykał - i podobno to właśnie tyczy się "świeżych" kart (moja ma już rok, nie próbowałem, bo i tak obecnie mamy "do wydania" w celu zdobycia moneybacku pod korek tego, co miesięcznie kartami wydajemy - promo w bgż, milku oraz citku), żona ma KK od lipca a już raz dostała taką propozycję - i dostała 77zł zwrotu (1zł za każdy dzień, w którym karta została użyta - w ciągu 3 miesięcy) - i teraz po raz drugi - moneyback 2% na 3 miesiące,
- oczywiście po upływie 3 miesięcy i otrzymaniu bonusu bezwględnie algorytm powtarzamy od punktu z wypełnieniem formularza (bo płacenie mamy już załatwione).

Data: 2019-02-21 11:42:21
Autor: Akarm
W dniu 2018-12-28 o 13:53, Akarm pisze:

[...]

Podoba mi się moje konto w Santander, szkoda że tak późno zmieniłem Santander-net na Konto Jakie Chcę. Przez to ominął mnie zwrot za opłacenie rachunku za gaz, największego w roku.
Przypomniał mi się Alior Sync, też były zwroty.
No i podoba mi się zwrot za zakupy kartą kredytową 1-2-3. Niby nic, a przecież trochę piwa gratis. :)
Tym razem naprawdę pilnuję wydatków. Od razu przelewam całość na konto oszczędnościowe przeznaczone tylko dla spłaty karty kredytowej.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-21 02:48:25
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 21 lutego 2019 11:42:25 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

[...]

Bardzo ładnie :)
Choć niepotrzebnie zamieniałeś santander-net (o ile dobrze rozumiem i jest to konto przejęte z byłego deutsche bank) - straciłeś w ten sposób bezpłatną obsługę kasową, a konto jakie chce można sobie kliknięciem w ST założyć i mieć bez problemu obok kont z byłego db.

A to oszczędnościowe to jakie masz? Takie pro-forma z 0,4% czy systematyczne, gdzie do końca czerwca jest 2,7% (do 20k, ale można mieć pięć) - a wymagają jedynie zasilenia min. 20zł w miesiącu, co i tak robisz przelewając kasę na spłatę KK.

Data: 2019-02-21 12:07:46
Autor: RobertS
[...]

DB_net opłata 12 zł/m-c, zamknąłem w pierwszym dniu po fuzji banków

ps
korzystacie z obsługi kasowej w placówkach bankowych?

RobertS

Data: 2019-02-21 03:29:49
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 21 lutego 2019 12:07:47 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

DB_net opłata 12 zł/m-c, zamknąłem w pierwszym dniu po fuzji banków

A to skąd wyczarowałeś?
Na pewno nie "Net", może jakieś inne odziedziczone.
Albo może to opłata za debetówkę.
W każdym razie mam dwa - indywidualne i wspólne - i nic mi do tej pory nie pobrało, a pilnuję tego dokładnie.

korzystacie z obsługi kasowej w placówkach bankowych?

Czasem, tym bardziej, że oddział mam na ulicy budynek dalej.
Ma też bankomat, ale po pierwsze wcale nie jest takie łatwe mieć bezpłatną debetówkę z obsługą wszystkich bankomatów, a po drugie po większą gotówkę (co czasem się zdarza, więc warto mieć choć opcję) milej jednak iść do kasy - a już szczególnie w sytuacji wpłaty, co wie każdy, co choć raz nadział się na awarię wpłatomatu.

Data: 2019-02-21 03:43:09
Autor: Dawid Rutkowski
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Pewnie miałeś db investor (to rzeczywiście kosztuje 12zł - a w db nie kosztowało? - chyba że miałeś tam odpowiednie aktywa "inwestycyjne"), a nie db net.

Data: 2019-02-21 15:16:14
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-02-21 o 12:07, RobertS pisze:
ps
korzystacie z obsługi kasowej w placówkach bankowych?

Jak sprzedałem samochód to wolałem gotówkę wpłacić w kasie niż we wpłatomacie.
Ale może ja dziwny jestem.
P.G.

Data: 2019-02-21 15:23:58
Autor: Waldek
W dniu 2019-02-21 o 15:16, Piotr Gałka pisze:
[...]

Pamiętam, że jak sprzedałem "samochód" to kupiłem żonie kozaki - LOL
następny podarowałem dzieciom...
Więc może i jesteś dziwny :D
- no chyba że wymieniasz nowe auta co 3 lata ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-02-21 16:13:45
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-02-21 o 15:23, Waldek pisze:

Pamiętam, że jak sprzedałem "samochód" to kupiłem żonie kozaki - LOL
następny podarowałem dzieciom...
Więc może i jesteś dziwny :D
- no chyba że wymieniasz nowe auta co 3 lata ;)

Za każdym razem założenie jest, że tym razem po 3 latach się zmieni i jeszcze nigdy się nie udało :)
To był S-MAX kupiony w 2008 jako roczny poleasingowy i sprzedany w 2018.
P.G.

Data: 2019-02-23 13:02:16
Autor: Zbynek Ltd.
Waldek napisał(a) :
[...]

To musiał być jeszcze całkiem dobry samochód
https://www.ceneo.pl/Kozaki;m3000.htm
:-D

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-02-23 23:39:31
Autor: Waldek
W dniu 2019-02-23 o 13:02, Zbynek Ltd. pisze:

Pamiętam, że jak sprzedałem "samochód" to kupiłem żonie kozaki - LOL

To musiał być jeszcze całkiem dobry samochód
https://www.ceneo.pl/Kozaki;m3000.htm
:-D

He he ... to był ~10 letni maluch z przebiegiem 104 kkm
a poszedł za 600 zł i tyle wówczas kosztowały kozaki żony :)

Data: 2019-02-21 20:43:24
Autor: Akarm
[...]

Może faktycznie nie przemyślałem zbyt mocno tej decyzji, podjąłem ją na gorąco, w trakcie rozmowy z apetyczną konsultantką. ;)
Człowiek robi się coraz starszy, chcę ograniczyć liczbę kont do minimum.
Volkswagen sam się wymiksował, Deutsche Bank mnie przerzucił do Santandera.
A z obsługi kasowej, odkąd są w Polsce bankomaty, nie korzystałem ani razu. Gotówką za sprzedane mieszkanie zajęła się żona. :D

[...]

Systematyczne. Wbrew pozorom, nie jestem aż tak rozrzutny, żebym od banku czerpał mniej, niż się da. Jestem na to za biedny. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-22 16:00:30
Autor: Akarm
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą

niepotrzebnie zamieniałeś santander-net [...] - straciłeś w ten sposób bezpłatną obsługę kasową

Poszedłem dzisiaj z rabanem do "mojej" konsultantki, a ta mi spokojnie wytłumaczyła, żebym się nie gorączkował. Nie ma czego żałować, bo od marca zmienią się tabele opłat. Wszyscy będą tyle samo płacić za obsługę kasową, nie będzie wyjątków.
Ale za to zaskoczony zostałem bezpłatnymi przelewami natychmiastowymi. Santander jest z tym lepszy od AliorSync w prehistorycznych czasach.
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-22 07:18:21
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 22 lutego 2019 16:00:33 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]

Poszedłem dzisiaj z rabanem do "mojej" konsultantki, a ta mi spokojnie wytłumaczyła, żebym się nie gorączkował. Nie ma czego żałować, bo od marca zmienią się tabele opłat. Wszyscy będą tyle samo płacić za obsługę kasową, nie będzie wyjątków.

To Ci laleczka naściemniała. Naprawdę choć taka ładna? Choć gusta są różne ;>
A co do meritum - żadna zmiana TOiP w b. żabolu od marca nie wchodzi (chyba że coś bardzo przegapiłem) - najwyżej w marcu mogą ogłosić zmianę, która wejdzie od maja.
W sumie różnica niewielka, ale choć tyle się w banku ma, że zmiany na gorsze muszą ogłaszać z 2-miesięcznym wyprzedzeniem.
Kiedyś w db miałem umowę na czas określony z gwarancją - ale to był ewenement.

Data: 2019-02-22 17:30:26
Autor: Akarm
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą

 w marcu mogą ogłosić zmianę, która wejdzie od maja.

Całkiem możliwe, że tak mi to mówiła, ja zapamiętałem tylko tyle - że od marca. :D

A co do tematyki postu, to coś czuję, że mimo wpłacania równowartości wydatków kartą na osobne konto do spłacania karty kredytowej, to i tak będę te wydatki kontrolował niezbyt skutecznie.
Psiakrew! Naprawdę plastik to coś innego, niż normalne pieniądze.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-23 09:13:58
Autor: Dawid Rutkowski
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Te zwroty kusząco zaćmiewają myślenie ;>
I wspomnienie laleczki z banku (blond czy ciemna?) ;P
Ustaw sobie jakiś mały limit dzienny, a w portfelu jeszcze stówka na wypadek W. Powinno pomóc.

Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową