Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową

Data: 2018-10-24 14:00:31
Autor: sczygiel
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
W dniu środa, 24 października 2018 11:32:55 UTC-5 użytkownik Akarm napisał:
Niedawno tutaj przetoczyła się dyskusja o zasadności używania kart kredytowych przez ludzi niezamożnych.
Ja należałem do tych, którzy byli zadowoleni. I tłumaczyłem, że same korzyści - renta leży na koncie oszczędnościowym, z odsetek zarabiam na piwo, a wydaję tyle samo darmową kartą kredytową. ;)
Człowiek jest święcie przekonany, że wydatki ma pod ścisłą kontrolą, a jakieś nadzwyczajne okazje zakupowe szybko wyrówna.
   I gówno prawda! Już ponad pół roku (czyli od pozbycia się karty kredytowej) odmawiam sobie wszystkiego i jeszcze długo będę musiał, żeby wyrównać nadmierne wydatki. :D
Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

Nie potwierdzam.
Od biedy mogl bym sie zgodzic ze w stabilnych warunkach prowadzenie budzetu jest prostsze jak sie raz w miesiacu idzie do sciany, wyciaga miesieczna dole, oplaca rachunki z konta i reszty nie tyka.

Wtedy latwo widziec ile kasy zostalo na tydzien przed wyplata i zdecydowac czy idziemy do restauracji czy zjadamy ostatni z szafek kuchennych i sloiki z piwnicy.

Uzywajac karty mgliscie pamietamu ile i na co wydalismy i ile jeszcze jest na koncie.
Ale to czysta psychologia. Plastikowosc pieniadza ulatwia wydawanie a utrudnia kontrolowanie. Ale to plastikowosc, nie kredytowosc.

Data: 2018-10-25 07:54:42
Autor: z
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą
W dniu 2018-10-24 o 23:00, sczygiel@gmail.com pisze:

Nie potwierdzam.

Gdyby karta kredytowa (czy tam inna) miała w sobie wyświetlacz ile jest aktualnie na koncie...

Tak samo jak patrzysz w portfel czy nawet na saldo konta bankowego przy robieniu przelewu.

Zwykły chwyt psychologiczny.
Nie jesteś podatny i na Ciebie nie działa?

Podziwiać ;-)

Data: 2018-10-25 06:12:38
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 25 października 2018 01:05:02 UTC-5 użytkownik z napisał:
> [...]

Zwykły chwyt psychologiczny.
Nie jesteś podatny i na Ciebie nie działa?

Tak jak napisalem w tym co wyciales, dziala ale nie kredytowosc a plastikowosc.

Data: 2018-10-25 11:12:59
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-25 o 07:54, z pisze:

Gdyby karta kredytowa (czy tam inna) miała w sobie wyświetlacz ile jest aktualnie na koncie...

Po każdej transakcji PINowej KK dostaję sms-a z info ile jeszcze zostało limitu kredytowego, ale nie piszą ile jest na koncie :)
Czyli jest przekaz - możesz jeszcze zaszaleć do ....
A nie ma przekazu - Uważaj - wykorzystałeś więcej niż masz na spłatę.
Ale chyba nigdy nie doczekamy się takich informacji :)
P.G.

Data: 2018-10-25 02:37:59
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 25 października 2018 11:12:55 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]

A nie ma przekazu - Uważaj - wykorzystałeś więcej niż masz na spłatę.
Ale chyba nigdy nie doczekamy się takich informacji :)

Bo w gruncie rzeczy co ma wspólnego KK i konto, poza tym, że można mieć je w jednym banku - ale czy tylko w jednym?
Do tego informacja też makiawelliczna - chyba że podają również sumę wykorzystanego limitu, to już byłaby jakaś informacja, choć też niedokładna, bo przecież GP itp.

Zaś karty z wyświetlaczem były - miał je w ofercie bodajże getout, ale to już ładnych parę lat temu i zupełnie się to chyba nie przyjęło, choć ZTCP to wcale nie było drogie. Był nie tylko wyświetlacz, ale i klawiaturka do podawania PINu - normalnie jak klucz u Zajdla w "Limes inferior".
Oczywiście cudów nie było i update był podczas transakcji stykowej (choć nie pamiętam, czy ta karta miała pikacza), więc info o realnym stanie konta dostawało się po, a nie przed płatnością ;>

Data: 2018-10-26 06:47:35
Autor: z
[...]

I najlepiej żebyś jeszcze miał kilka kont i miał jeszcze bardziej utrudnione szybkie zorientowanie się "ile masz"

Też jak byłem młodszy uważałem się za twardziela. :-)

Data: 2018-10-25 11:15:30
Autor: Piotr Gałka
[...]

Kredytowość też.
Plastikowość blokuje się gdy masz 0 na koncie, a kredytowość pozwala dalej wydawać bez świadomego kontrolowania.
P.G.

Data: 2018-10-25 02:48:12
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 25 października 2018 11:15:26 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
W dniu 2018-10-24 o 23:00, sczygiel pisze:

> [...]

Plastikowość blokuje się gdy masz 0 na koncie, a kredytowość pozwala dalej wydawać bez świadomego kontrolowania.

To trzeba wziąć mniejszy limit - np. równy (choć lepiej nieco mniejszy) miesięcznym zarobkom, wtedy się nie popłynie.
Zmniejsza to oczywiście mocno sensowność "kredytowości" tej karty (choć na piwo dalej będzie zarabiać, jednak lepiej zarabiałaby, gdyby limit był w wysokości 2*miesięczne wydatki - ale wydatki, nie zarobki) - na to jednak też jest metoda, czyli druga KK z większym limitem, używana tylko w specjalnych wypadkach - więc oczywiście musi być darmowa, ale o to nie jest trudno. Ja sam jednej KK bym nie zaufał i nie poszedłbym z jedną na zakupy.

Bo KK - czy ogólnie kredyt czy jeszcze ogólniej pieniądze - to nie jest zabawka dla dzieci.
Jak rozmawiałem o tym z panią z punktu bgż, to ubolewała, że citek ma lepszą ofertę - np. jej koleżanki (też sprzedawczynie bgż) mają simplicity i są zadowolone ;> Ale że trzeba uważać, bo zna i ludzi, którzy powydawali po 10k i teraz wciąż spłacają jedynie odsetki.
Bo choćby citek taki jest - nie można sobie wybrać limitu, przyznają, jaki przyznają - czyli pod korek. Można sobie w każdej chwili zmniejszyć - ale to zrobi może 1%.

Data: 2018-10-25 08:30:21
Autor: Bolko
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Bo choćby citek taki jest - nie można sobie wybrać limitu, przyznają, jaki przyznają - czyli pod korek. Można sobie w każdej chwili zmniejszyć - ale to zrobi może 1%.

Ja za każdym razem jak dzwonią z ofertą to prosze o zwiekszenie limitu.
Teraz już móglbym za limit kupić auto używane.
Ale karta generalnie nie jest używana poza wyjątkowymi sytuacjami..
Jakiś większy wydatek nie planowany.
Bo potem można zadzownić i rozłożyc na raty.
I druga sprawa jak mam jakieś oszczędności których nie mogę ruszyć
bo odsetki strace.

Jak by to nie był dobry interes to żaden bank by sie w to nie bawił.

Data: 2018-10-25 10:57:50
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 25 października 2018 17:30:23 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]

Bo potem można zadzownić i rozłożyc na raty.
I druga sprawa jak mam jakieś oszczędności których nie mogę ruszyć

Hmm, wolisz zapłacić 10% odsetek niż stracić 2%?

Mi ostatnio citek zaproponował 60k, a że za akceptację dawali 50zł, to wziąłem. Ale przez to ledwie dostałem KK od ING, gdzie do wzięcia było 400zł. Więc już z powrotem mam 20k.
A tak dają po prostu więcej? O ile zwiększają?
Ja mam ofertę powiększenia co roku.

Data: 2018-10-25 20:54:43
Autor: RobertS
[...]

kilka razy odmówiłem citkowi zwiększenia limitu i już mi takich propozycji nie składają, ale jak kiedyś potrzebowałem wydać więcej to poprosiłem o okresowe zwiększenie limitu i nie było z tym problemu,
ZTCP to można tak 1-2 w roku zrobić

RobertS

Data: 2018-10-25 21:18:24
Autor: J.F.
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Dnia Thu, 25 Oct 2018 10:57:50 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
[...]

10% moze zaplacic za pare dni, a 2-3% stracic z roku ...

J.

Data: 2018-10-26 06:49:38
Autor: z
[...]

ciach

No właśnie. Po co ludziom karta kredytowa? Potrzeba rynku czy wymysł marketingowców ;-)

Data: 2018-10-26 08:43:32
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-26 o 06:49, z pisze:

No właśnie. Po co ludziom karta kredytowa? Potrzeba rynku czy wymysł marketingowców ;-)

ludziom dla wygody, a bankom dla zysku

RobertS

Data: 2018-10-26 12:04:48
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pqud2j$jv4$1@sunflower.man.poznan.pl...
W dniu 2018-10-26 o 06:49, z pisze:
No właśnie. Po co ludziom karta kredytowa? Potrzeba rynku czy wymysł marketingowców ;-)

ludziom dla wygody, a bankom dla zysku

Ale gdzies tam be banki sklepy namawiaja "bierzemy prowizje, ale klient kupi wiecej" :-)

J.

Data: 2018-12-28 09:59:47
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik RobertS bob75@xpostx.pl ...

No właśnie. Po co ludziom karta kredytowa? Potrzeba rynku czy wymysł marketingowców ;-)

ludziom dla wygody, a bankom dla zysku

Skoro banki maja zysk to kto z czego ten zysk idzie?
Z tego ze ludzie płaca za tą wygode?

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2018-12-28 02:32:23
Autor: Kris
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 11:24:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Teraz jest to 0.2-0.3% ... ale jak  klient wydaje 2000zl, to jednak jest to ok 4-6 zl.
Moze akurat tyle, ile bank chce na kliencie zarobic ...

Powyższe to na waciki
10% rocznie od wykorzystanego limitu to jest zarobek
I o ile przy kredycie gotówkowym po każdej spłacie raty saldo spada i w końcu 0zł osiągnie
Przy KK najczęściej miesiąc w miesiąc saldo jest podobne bo klient spłaca tylko Kwotę minimalna więc co miesiąc płaci 10%(w skali roku) odsetek a saldo zadłużenia nie maleje;)

Data: 2018-12-28 11:42:52
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Przy KK najczęściej miesiąc w miesiąc saldo jest podobne bo klient
spłaca tylko Kwotę minimalna więc co miesiąc płaci 10%(w skali roku)
odsetek a saldo zadłużenia nie maleje;)

Serio? Statystyczny klient kredytówki spłaca tylko kwote minimalna?

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2018-12-28 03:53:36
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 12:42:54 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

Serio? Statystyczny klient kredytówki spłaca tylko kwote minimalna?
A myślisz że banki to te limity w KK zwiększają żeby klient miał darmowe środki przez 54dni?
Nawet raty 0% na allegro niedawno zmieniły się z "rat" na "limit" w karcie kredytowej.
Póki co ponoć 0% ale jak już klient ten limit ma, zaproponują mu jego zwiększenie, klient wykorzysta a 0% po drodze zniknie.
Chcesz to z ciekawości przeklinaj te "raty" dla towaru wartego 2tys. Stawiam dolary przeciw orzechom ze pomimo ceny towaru 2tys limit zaproponują kilka razy większy.

Data: 2018-12-28 15:13:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:83ef914d-936e-4868-98c2-46adc8523a8b@googlegroups.com...
[...]

Cos w tym jest :-)

Nawet raty 0% na allegro niedawno zmieniły się z "rat" na "limit" w karcie kredytowej.

No coz, jak oglosili to 0%, to sie pytalem "a kto za to placi" ? :-)

Póki co ponoć 0% ale jak już klient ten limit ma, zaproponują mu jego zwiększenie, klient wykorzysta a 0% po drodze zniknie.

Ale klient mozgu pod czaszka nie ma ?
Powinien sie zastanowic, czy mu ten towar tak bardzo potrzebny.
Albo czy da rade splacic.

Chcesz to z ciekawości przeklinaj te "raty" dla towaru wartego 2tys.
Stawiam dolary przeciw orzechom ze pomimo ceny towaru 2tys limit zaproponują kilka razy większy.

https://allegro.pl/zobacz/ratyzero

Dziwne jakies te opisy.
Np Raty PayU  - "przyklad reprezentatywny - całkowita kwota pożyczki: 1500,00 zł" i
"Produkt dostępny jest w ramach Transakcji, w których Towary spełniają łącznie następujące warunki:
a) pochodzą z Ofert, które zostały wystawione z dodatkową opcją ,,Wyróżnienie" lub pakietem ,,Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie" wykupioną przez Sprzedającego,
b) są o wartości co najmniej 4.500 zł (wliczając w to koszt dostawy) "

Ale owszem - w jednej z opcji sie pojawia "kredyt odnawialny".
Na czym ta odnawialnosc ma polegac, to jakos nie wytlumaczyli.

Mysle, ze jednak:
-bank zapewne pozycza na procent,
-Allegro chyba zarabia na sprzedawcach (za wyroznienie) i stad splaca bankowi te procenty,

-bank byc moze liczy na spoznienia w platnosciach, co pewnie bedzie klienta kosztowac :-)
ale jakie te karne odsetki ? Regulamin nic nie mowi, to moze ich nie ma ? :-)

-mowisz, ze celem bankow i Allegro jest wpedzenie klienta w spirale kredytową ?
  To chyba zbyt ambitny wniosek.
  Na jednym zakupie klient raczej nie wpadnie, przy kilku - jak go raty docisna, to jednak dosc szybko sie pierwszy skonczy.
  Wtedy bedzie mogl splacic reszte i powiedziec sobie "dosc" :-)

-ciagle nie widze "limitu w karcie kredytowej".
  Ba - przeciez takie raty, to podcinanie wlasnego interesu - moglby klient zaplacic KK i splacac powoli, a tu mu proponuja "0%".

  Cos mi sie widzi, ze tu kazdy ciagnie interes w swoja strone.
  Allegro zarabia na prowizjach i dostepnosci, banki na procentach, PayU moze ma za duzo kasy i chce zarobic na kredytach.
  A ze zlotowki jakby nadmiar na rynku i odsetki male, to interes jest mozliwy :-)

J.

Data: 2018-12-28 07:02:31
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 15:15:01 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Mysle, ze jednak:
-bank zapewne pozycza na procent,

Nie
-Allegro chyba zarabia na sprzedawcach (za wyroznienie) i stad splaca bankowi te procenty,

Tak

-bank byc moze liczy na spoznienia w platnosciach, co pewnie bedzie  klienta kosztowac :-)

Niekoniecznie. Klienci niepłacący terminowo rat wcale nie sa tak pożądani przez banki

ale jakie te karne odsetki ? Regulamin nic nie mowi, to moze ich nie ma ? :-)

Pewnie sa, nie chce mi się sprawdzać.

-mowisz, ze celem bankow i Allegro jest wpedzenie klienta w spirale  kredytową ?
  To chyba zbyt ambitny wniosek.

Limit większy jak zakup na allegro proponuje bank
Allegro ma z tego taki zysk ze klient ający zwiększony limit zechce z niego skorzystać i coś dokupi. Zarobi wtedy allegro na prowizji od wystawienia i sprzedaży
Bank zarabia na tym że proponując klientowi limit(nawet 0%) zyskuje nowego klienta do strzyżenia. Rozpatrujac wniosek o limit wygenerował BIK i widzi że klient ma kilka innych zobowiązań- oferta konsolidacji za tym idzie.
Kiedyś zaproponuje się klientowi "uwolnienie limitu- rozłożenie na raty. Za drobną opłatą;)

  Na jednym zakupie klient raczej nie wpadnie, przy kilku - jak go raty docisna, to jednak dosc szybko sie pierwszy skonczy.
  Wtedy bedzie mogl splacic reszte i powiedziec sobie "dosc" :-)

Nie zrozumiałem o co Tobie powyzej chodziło

-ciagle nie widze "limitu w karcie kredytowej".

Wpisz w gogle "Regulamin Limitu odnawialnego Allegro dla klientów detalicznych"

https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-korzystania-z-rat-zero-na-allegro-w-ramach-limitu-na-zakupy-na-raty-od-nowa-5V8w9Xk16s7

Data: 2018-12-28 17:09:42
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20598ead-b543-4dc2-8ef9-b73378d99d49@googlegroups.com...
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 15:15:01 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Mysle, ze jednak:
-bank zapewne pozycza na procent,
Nie

Na 0% tego nie robi :-)

-Allegro chyba zarabia na sprzedawcach (za wyroznienie) i stad splaca
bankowi te procenty,
Tak

Otoz to.

-bank byc moze liczy na spoznienia w platnosciach, co pewnie bedzie klienta kosztowac :-)
Niekoniecznie. Klienci niepłacący terminowo rat wcale nie sa tak pożądani przez banki

No ba, jak im zaczna podwazac wartosc aktywow.
Ale jest roznica czy bedzie 3% od Allegro, czy dodatkowe 10% od klienta :-)

ale jakie te karne odsetki ? Regulamin nic nie mowi, to moze ich nie
ma ? :-)
Pewnie sa, nie chce mi się sprawdzać.

Umowy kredytowej cos nie zalinkowali - widac maja cos do ukrycia :-))

[...]

Ale wychodzi na to,  ze klient wcale nie ma zadnego limitu, przynajmniej jawnego, a jak kupi cos innego, to dostanie kolejny.
No chyba, ze juz nie dostanie ...

[...]

Cos w tym jest, ale jak klient uslyszy, ze moze swoje 0% zamienic na dogodne raty, to przeciez sie rozlaczy, albo op* :-)

[...]

Klient zacznie kupowac rozne towary, az w koncu sie okaze, ze na raty go juz nie stac.
Ale jesli nie kupil wszystkiego naraz, to jeden z kredytow w koncu wygasnie, i budzet sie domknie, za to klient zyskal nauczke - i juz bedzie ostrozny.

-ciagle nie widze "limitu w karcie kredytowej".
Wpisz w gogle "Regulamin Limitu odnawialnego Allegro dla klientów detalicznych"

Byc moze to ta brakujaca czesc :-)

Czyli przy okazji Allegro wciskaja KK (wirtualna), co byc moze ma sens dla obu stron, tzn banku i Allegro :-)
Na jeden zakup daja 0%, a licza na zakupy w innych sklepach.

Ale ... jak sobie potem radza z rozliczaniem odsetek ?

[...]

To nie wyjasnia moich watpliwosci :-)

J.

Data: 2018-12-28 12:50:20
Autor: Kamil Jońca
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

[...]

Powiem tak: z różnych źródeł (i nie są to tylko znajomi), wiem że ok 70%
ludzi płaci odsetki na KK (czyli nie mieści się w grace periodzie). Nie
wiem, czy spłacają tylko kwotę minimalną, ale bym się nie dziwił.
KJ

There's no such thing as a free lunch.
-- Milton Friendman

Data: 2018-12-28 12:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Kamil Jońca kjonca@poczta.onet.pl ...

[...]

Dzieki.
Potwierdza to tylko stawianą tu przeze mnie kilkukrotnie teze ze ludzie nie liczą a uzytkownicy pbb i ich podejscie do tematu bankowosci ma sie nijak do statystycznego Kowalskiego.

70% nie czyta ksiazek. Moze te grupy sie pokrywaja... :)))

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2018-12-28 12:23:24
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f111d67f-7a11-4356-a4ea-a31dec715a44@googlegroups.com...
[...]

Niby tak, ale banki by sie pewnie ucieszyly, gdyby mogly 5zl za konto kasowac :-)

10% rocznie od wykorzystanego limitu to jest zarobek
I o ile przy kredycie gotówkowym po każdej spłacie raty saldo spada i w końcu 0zł osiągnie

To trzeba klienta namowic na nowy.
Co pan bedzie starym samochodem jezdzil i wydawal na kosztowne naprawy u mechanikow - kup pan nowe na gwarancji.
Nie ma pan pieniedzy ? Alez sluzymy pomoca :-)

Przy KK najczęściej miesiąc w miesiąc saldo jest podobne bo klient spłaca tylko Kwotę minimalna więc co miesiąc płaci 10%(w skali roku) odsetek a saldo zadłużenia nie maleje;)

No nie wiem, bo u mnie jakos inaczej.
Ale moze i statystycznie masz racje. Tak namawiaja, jakby to im przynosilo naprawde duzy zysk, a nie na waciki :-)

J.

Data: 2018-12-28 03:44:33
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 12:24:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

No nie wiem, bo u mnie jakos inaczej.
Ale moze i statystycznie masz racje. Tak namawiaja, jakby to im przynosilo naprawde duzy zysk, a nie na waciki :-)

Kilka lat temu dla teścia telewizor na rayty brałem. On nie mógł pomimo wysokich dość dochodów bo wtedy na czarno pracował.
Chyba w eurortv to było ale nie były to typowe raty tylko KK z limitem równym cenie telewizora i ustalonymi miesięcznymi spłatami
Coś koło 2,2tys wtedy ten limit miałem
I co kilka tygodni miałem telefon z banku że bez formalności mogą mi ten limit zwiększyć do 5000, 10000 a w po kilku miesiącach już kilkadziesiąt tysięcy proponowali.  Pomimo że nic wcześniej nie zwiększałem a teściu spłacał tylko te kwoty wyznaczone jako "raty"
Przez rok bodajże to spłacił, ja karty wówczas nie zamknąłem i przez kolejne miesiące dzwonili do mnie że "jestem ich dobrym klientem", "w nagrodę za wzorową współpracę", "dla naszych najlepszych.." oferowali mi ciągle wyższe kwoty. Do 65tys chyba doszli. A moja "wzorowość" polegała na tym że terminowo w 12 miesięcy 2tys spłaciłem i przez kilkanaście kolejnych miesięcy miałem u nich kk z saldem 0zł;)
W końcu kartę zamknąłem.
Podejrzewam ze fakjtycznie wtedy by mi te 65tys dali bo zdolność kredytową odpowiednią miałem.
Tylko po co mi karta kredytowa?
Teraz średnio co miesiąc przyłazi do pracy dwóch miłych pracowników city i albo walizkę albo inne gadżety ze sobą noszą oferując je w zamian za podpisanie umowy o karte.

Data: 2018-12-28 12:59:46
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Kilka lat temu dla teścia telewizor na rayty brałem. On nie mógł pomimo wysokich dość dochodów bo wtedy na czarno pracował.

I w tej całej historii tego nie rozumiem.
Po co ktoś o wysokich dochodach bierze telewizor na raty?

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2018-12-28 05:19:29
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 14:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

I w tej całej historii tego nie rozumiem.
Po co ktoś o wysokich dochodach bierze telewizor na raty?

Ja tez takich rzeczy nie rozumiem ale każdy liczy wg siebie
Wziął spłacił temat dla mnie nie istnieje.
Teraz teść ma nie najniższa emeryturę a rower na wiosnę również na raty(i nie 0%) kupił. A oszczędności ma kilkanaście razy większe jak cena roweru.
Widocznie w sklepie mu uświadomili że na raty korzystniej jak za gotówkę;)

Wielokrotnie i mnie tu przekonywano że nawet jak mam gotówkę to lepiej jest kupić na raty 0% czy chociażby dyskusje o tym jak to korzystnym instrumentem jest KK
Są tacy co tu się chwalili że kilkanaście KK posiadają.
Takie hobby;)

Data: 2018-12-28 15:28:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:37544372-0e25-4a99-923d-7e9fd8a86555@googlegroups.com...
[...]

Zlapali klienta, to ciagneli.

[...]

Do mnie stale dzwonia. Z nowymi kartami, z podniesieniem limutu na starych, Citi to z promocjami "przelewu z karty" ...

Podejrzewam ze fakjtycznie wtedy by mi te 65tys dali bo zdolność kredytową odpowiednią miałem.
Tylko po co mi karta kredytowa?

Raczej po co ci taki limit. Samochodu na karte raczej nie kupisz ... a moze ?
No, niektorzy dom/mieszkanie wykanczaja i sa dobrym klientem - i sklepow i bankow :-)

Teraz średnio co miesiąc przyłazi do pracy dwóch miłych pracowników city i albo walizkę albo inne gadżety ze sobą noszą oferując je w zamian za podpisanie umowy o karte.

Taki maja model dzialalnosci - tylko ciekaw jestem - uzasadniony wynikami, czy im "centrala" narzuca plany - tyle a tyle KK, i po 10 tys $ limitu na klienta :-)

Raz jeden pochwalilem mbank za "inteligentny marketing".
Jakos tak zgrabnie wykrecili rozmowe "nie potrzebuje pan KK, ma pan pieniadze ? To moze pan na cos odklada ? Nie musi pan czekac, mamy rozne kredyty w ofercie" :-)

J.

Data: 2018-12-28 11:23:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C666BDEC6A2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Dawniej to sklepy placily.
Nadal placa, tylko znacznie mniej.

Data: 2018-12-28 11:42:53
Autor: Budzik
[...]

Sklepy powiadasz...

Nadal placa, tylko znacznie mniej.

Teraz jest to 0.2-0.3% ... ale jak  klient wydaje 2000zl, to jednak jest to ok 4-6 zl.
Moze akurat tyle, ile bank chce na kliencie zarobic ...

0.2% z gospodarki - biorę w ciemno :)

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2018-12-28 15:47:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9C680F7D6264budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Skoro banki maja zysk to kto z czego ten zysk idzie?
Z tego ze ludzie płaca za tą wygode?

Dawniej to sklepy placily.
Sklepy powiadasz...

Sklepy. Z nielicznymi wyjatkami bylo taniej za gotowke :-)

[...]

Ale nie z gospodarki.
Mieszkanie kupiles przelewem, odsetki w ratach placisz przelewem, samochod kupiles za gotowke lub przelewem.
Czynsz, prad, wode - przelewem

A karta to takie drobne codzienne zakupy.
Choc niektorzy takze drogie wakacje, czy sluzbowe hotele.

Przy czym obsluga gotowki tez kosztuje, i to kto wie, czy nie wiecej niz te 0.2%.

No ale kiedys bylo 2-3%, to np Niemcy sie zbuntowali.
A Polacy widac bogaty narod, placili :)

J.

Data: 2018-10-26 10:55:40
Autor: Piotr Gałka
[...]

Mi się przydaje bo pozwala cały czas być nieco poniżej zera.
Nie wynika z przyjętego założenia, tylko z tzw. wiązania końca z końcem :)

P.G.

Data: 2018-10-26 11:53:45
Autor: z
W dniu 2018-10-26 o 10:55, Piotr Gałka pisze:
Mi się przydaje bo pozwala cały czas być nieco poniżej zera.
Nie wynika z przyjętego założenia, tylko z tzw. wiązania końca z końcem :)

To musisz leczyć chorobę a nie łykać ciągle środki przeciwbólowe :-)

Data: 2018-12-28 09:59:47
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Piotr Gałka piotr.galka@cutthismicromade.pl ...

Mi się przydaje bo pozwala cały czas być nieco poniżej zera.
Nie wynika z przyjętego założenia, tylko z tzw. wiązania końca z
końcem :)

Nie sadzisz ze zycie od wypłaty do wypłaty sugeruje jakies problemy z budzetem domowym?

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2018-12-28 13:48:26
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-28 o 10:59, Budzik pisze:
[...]

Nie tylko sugeruje :)
Ale nawet mając tego świadomość nie zawsze można wskazać jakieś rozwiązanie.
P.G.

Data: 2018-12-28 16:59:46
Autor: Budzik
[...]

Jak to mowia - ppierwszy krokiem do wyleczenia jest swiadomosc choroby.

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową