Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową

Data: 2018-12-28 08:59:48
Autor: Budzik
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Użytkownik Akarm akarmWYWAL@wp.pl ...

Niedawno tutaj przetoczyła się dyskusja o zasadności używania kart kredytowych przez ludzi niezamożnych.
Ja należałem do tych, którzy byli zadowoleni. I tłumaczyłem, że same
korzyści - renta leży na koncie oszczędnościowym, z odsetek zarabiam
na piwo, a wydaję tyle samo darmową kartą kredytową. ;)
Człowiek jest święcie przekonany, że wydatki ma pod ścisłą kontrolą,
a jakieś nadzwyczajne okazje zakupowe szybko wyrówna.
   I gówno prawda! Już ponad pół roku (czyli od pozbycia się karty kredytowej) odmawiam sobie wszystkiego i jeszcze długo będę musiał,
żeby wyrównać nadmierne wydatki. :D
Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

Uzywalem karte kredytowa lata temu przez jakies pol roku i doszedłem do takich samych wniosków...

Odsetki od miesiecznych wydatków sa na niewielkim poziomie, dodatkowo ludzie sa niesolidni wiec gdzies tam w koncu zapłaci sie jakies odsetki, koszty karty (nie zawsze przeciez jest darmowa) etc.

A juz najgorsze jest jak KK ktos bierze po co zeby sie skredytowac bo nie ma tej kasy co by niby miała procentowac.
IMO jak nie masz odłozonej wypłaty to ograniczaj wydatki a nie szukaj kredytowania.

Kiedys dzwoni do mnie babeczka z propozycja kredytu na swieta.
Usmialismy sie mocno, bo powiedziałem jej ze jakbym sie kiedys zgodził na taki kredyt to niech mi szybko zamykają konto bo to oznacza ze zwariowałem i pewnie i tak nie spłace bo jako wariat nie musiałbym sie przejmowac konsekwencjami.
Smialismy sie bo ona to rozumiała ale jednak kredyty wciskała... :(

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2018-12-28 13:53:33
Autor: Akarm
W dniu 2018-12-28 o 09:59, Budzik pisze:

Uzywalem karte kredytowa lata temu przez jakies pol roku i doszedłem do
takich samych wniosków...

A ja teraz znowu skusiłem się promocją i wziąłem kartę kredytową. :D
Tym razem bez opłat na co najmniej 4 lata!
Ale już na pewno będę pilnował budżetu. Na 100 procent!
Przynajmniej teraz jestem o tym przekonany...
;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-12-28 07:02:21
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 28 grudnia 2018 13:53:36 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

A ja teraz znowu skusiłem się promocją i wziąłem kartę kredytową. :D
Tym razem bez opłat na co najmniej 4 lata!

I jeszcze możesz zarobić, wymaga to tylko nieco zimnej krwi i bezwględności w łupieniu banksterki.
Metoda jest taka:
- dajmy na to przez miesiąc wydajesz normalnie pieniądze świeżą KK,
- po miesiącu wypełniasz formularz:
https://santander.pl/karty-platnicze/karty-kredytowe/formularz-rezygnacji-z-karty-kredytowej-dziekujemy,https,0.html
podając jako powód "nie potrzebuję już KK",
- za chwilkę dzwonią z banku z propozycją promocji w zamian za to, żebyś karty nie zamykał - i podobno to właśnie tyczy się "świeżych" kart (moja ma już rok, nie próbowałem, bo i tak obecnie mamy "do wydania" w celu zdobycia moneybacku pod korek tego, co miesięcznie kartami wydajemy - promo w bgż, milku oraz citku), żona ma KK od lipca a już raz dostała taką propozycję - i dostała 77zł zwrotu (1zł za każdy dzień, w którym karta została użyta - w ciągu 3 miesięcy) - i teraz po raz drugi - moneyback 2% na 3 miesiące,
- oczywiście po upływie 3 miesięcy i otrzymaniu bonusu bezwględnie algorytm powtarzamy od punktu z wypełnieniem formularza (bo płacenie mamy już załatwione).

Data: 2019-02-21 11:42:21
Autor: Akarm
W dniu 2018-12-28 o 13:53, Akarm pisze:

[...]

Podoba mi się moje konto w Santander, szkoda że tak późno zmieniłem Santander-net na Konto Jakie Chcę. Przez to ominął mnie zwrot za opłacenie rachunku za gaz, największego w roku.
Przypomniał mi się Alior Sync, też były zwroty.
No i podoba mi się zwrot za zakupy kartą kredytową 1-2-3. Niby nic, a przecież trochę piwa gratis. :)
Tym razem naprawdę pilnuję wydatków. Od razu przelewam całość na konto oszczędnościowe przeznaczone tylko dla spłaty karty kredytowej.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-21 02:48:25
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 21 lutego 2019 11:42:25 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

[...]

Bardzo ładnie :)
Choć niepotrzebnie zamieniałeś santander-net (o ile dobrze rozumiem i jest to konto przejęte z byłego deutsche bank) - straciłeś w ten sposób bezpłatną obsługę kasową, a konto jakie chce można sobie kliknięciem w ST założyć i mieć bez problemu obok kont z byłego db.

A to oszczędnościowe to jakie masz? Takie pro-forma z 0,4% czy systematyczne, gdzie do końca czerwca jest 2,7% (do 20k, ale można mieć pięć) - a wymagają jedynie zasilenia min. 20zł w miesiącu, co i tak robisz przelewając kasę na spłatę KK.

Data: 2019-02-21 12:07:46
Autor: RobertS
[...]

DB_net opłata 12 zł/m-c, zamknąłem w pierwszym dniu po fuzji banków

ps
korzystacie z obsługi kasowej w placówkach bankowych?

RobertS

Data: 2019-02-21 03:29:49
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 21 lutego 2019 12:07:47 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

DB_net opłata 12 zł/m-c, zamknąłem w pierwszym dniu po fuzji banków

A to skąd wyczarowałeś?
Na pewno nie "Net", może jakieś inne odziedziczone.
Albo może to opłata za debetówkę.
W każdym razie mam dwa - indywidualne i wspólne - i nic mi do tej pory nie pobrało, a pilnuję tego dokładnie.

korzystacie z obsługi kasowej w placówkach bankowych?

Czasem, tym bardziej, że oddział mam na ulicy budynek dalej.
Ma też bankomat, ale po pierwsze wcale nie jest takie łatwe mieć bezpłatną debetówkę z obsługą wszystkich bankomatów, a po drugie po większą gotówkę (co czasem się zdarza, więc warto mieć choć opcję) milej jednak iść do kasy - a już szczególnie w sytuacji wpłaty, co wie każdy, co choć raz nadział się na awarię wpłatomatu.

Data: 2019-02-21 03:43:09
Autor: Dawid Rutkowski
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Pewnie miałeś db investor (to rzeczywiście kosztuje 12zł - a w db nie kosztowało? - chyba że miałeś tam odpowiednie aktywa "inwestycyjne"), a nie db net.

Data: 2019-02-21 15:16:14
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-02-21 o 12:07, RobertS pisze:
ps
korzystacie z obsługi kasowej w placówkach bankowych?

Jak sprzedałem samochód to wolałem gotówkę wpłacić w kasie niż we wpłatomacie.
Ale może ja dziwny jestem.
P.G.

Data: 2019-02-21 15:23:58
Autor: Waldek
W dniu 2019-02-21 o 15:16, Piotr Gałka pisze:
[...]

Pamiętam, że jak sprzedałem "samochód" to kupiłem żonie kozaki - LOL
następny podarowałem dzieciom...
Więc może i jesteś dziwny :D
- no chyba że wymieniasz nowe auta co 3 lata ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-02-21 16:13:45
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-02-21 o 15:23, Waldek pisze:

Pamiętam, że jak sprzedałem "samochód" to kupiłem żonie kozaki - LOL
następny podarowałem dzieciom...
Więc może i jesteś dziwny :D
- no chyba że wymieniasz nowe auta co 3 lata ;)

Za każdym razem założenie jest, że tym razem po 3 latach się zmieni i jeszcze nigdy się nie udało :)
To był S-MAX kupiony w 2008 jako roczny poleasingowy i sprzedany w 2018.
P.G.

Data: 2019-02-23 13:02:16
Autor: Zbynek Ltd.
Waldek napisał(a) :
[...]

To musiał być jeszcze całkiem dobry samochód
https://www.ceneo.pl/Kozaki;m3000.htm
:-D

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-02-23 23:39:31
Autor: Waldek
W dniu 2019-02-23 o 13:02, Zbynek Ltd. pisze:

Pamiętam, że jak sprzedałem "samochód" to kupiłem żonie kozaki - LOL

To musiał być jeszcze całkiem dobry samochód
https://www.ceneo.pl/Kozaki;m3000.htm
:-D

He he ... to był ~10 letni maluch z przebiegiem 104 kkm
a poszedł za 600 zł i tyle wówczas kosztowały kozaki żony :)

Data: 2019-02-21 20:43:24
Autor: Akarm
[...]

Może faktycznie nie przemyślałem zbyt mocno tej decyzji, podjąłem ją na gorąco, w trakcie rozmowy z apetyczną konsultantką. ;)
Człowiek robi się coraz starszy, chcę ograniczyć liczbę kont do minimum.
Volkswagen sam się wymiksował, Deutsche Bank mnie przerzucił do Santandera.
A z obsługi kasowej, odkąd są w Polsce bankomaty, nie korzystałem ani razu. Gotówką za sprzedane mieszkanie zajęła się żona. :D

[...]

Systematyczne. Wbrew pozorom, nie jestem aż tak rozrzutny, żebym od banku czerpał mniej, niż się da. Jestem na to za biedny. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-22 16:00:30
Autor: Akarm
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą

niepotrzebnie zamieniałeś santander-net [...] - straciłeś w ten sposób bezpłatną obsługę kasową

Poszedłem dzisiaj z rabanem do "mojej" konsultantki, a ta mi spokojnie wytłumaczyła, żebym się nie gorączkował. Nie ma czego żałować, bo od marca zmienią się tabele opłat. Wszyscy będą tyle samo płacić za obsługę kasową, nie będzie wyjątków.
Ale za to zaskoczony zostałem bezpłatnymi przelewami natychmiastowymi. Santander jest z tym lepszy od AliorSync w prehistorycznych czasach.
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-22 07:18:21
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 22 lutego 2019 16:00:33 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]

Poszedłem dzisiaj z rabanem do "mojej" konsultantki, a ta mi spokojnie wytłumaczyła, żebym się nie gorączkował. Nie ma czego żałować, bo od marca zmienią się tabele opłat. Wszyscy będą tyle samo płacić za obsługę kasową, nie będzie wyjątków.

To Ci laleczka naściemniała. Naprawdę choć taka ładna? Choć gusta są różne ;>
A co do meritum - żadna zmiana TOiP w b. żabolu od marca nie wchodzi (chyba że coś bardzo przegapiłem) - najwyżej w marcu mogą ogłosić zmianę, która wejdzie od maja.
W sumie różnica niewielka, ale choć tyle się w banku ma, że zmiany na gorsze muszą ogłaszać z 2-miesięcznym wyprzedzeniem.
Kiedyś w db miałem umowę na czas określony z gwarancją - ale to był ewenement.

Data: 2019-02-22 17:30:26
Autor: Akarm
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytow ą

 w marcu mogą ogłosić zmianę, która wejdzie od maja.

Całkiem możliwe, że tak mi to mówiła, ja zapamiętałem tylko tyle - że od marca. :D

A co do tematyki postu, to coś czuję, że mimo wpłacania równowartości wydatków kartą na osobne konto do spłacania karty kredytowej, to i tak będę te wydatki kontrolował niezbyt skutecznie.
Psiakrew! Naprawdę plastik to coś innego, niż normalne pieniądze.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-23 09:13:58
Autor: Dawid Rutkowski
Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
Te zwroty kusząco zaćmiewają myślenie ;>
I wspomnienie laleczki z banku (blond czy ciemna?) ;P
Ustaw sobie jakiś mały limit dzienny, a w portfelu jeszcze stówka na wypadek W. Powinno pomóc.

Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową