Data: 2010-10-18 15:35:46 | |
Autor: J.F. | |
Nadmuch | |
Tak sie patrze na ustawnienia nadmuchu
http://allegro.pl/opel-astra-bertone-2000r-1-8-klima-skory-anglik-i1259632199.html Mozna sobie ustawic na twarz, na nogi, na szybe, na twarz i nogi, na szybe i nogi. Ale na twarz i szybe nie. Na wszystko tez nie. W fordzie jakos podobnie - galka i znaczki podobne a moze i identyczne, jest jedna pozycja wiecej .. ale "wszystko zamkniete" o ile mnie pamiec nie myli. O co tu chodzi, czemu producenci blokuja niektore mozliwosci, wydawaloby sie ze potrzebne, mi przynajmniej brakuje.. Dawniej bylo lepiej :-) -- J. |
|
Data: 2010-10-18 08:34:28 | |
Autor: ptoki | |
Nadmuch | |
On 18 Paź, 15:35, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Tak sie patrze na ustawnienia nadmuchuhttp://allegro.pl/opel-astra-bertone-2000r-1-8-klima-skory-anglik-i12...http://www.ford.pl/Serwis/Instrukcje_obslugi strona 67 W fiescie jest wariant "wszystko", brakuje tylko twarzy i szyby. Ale ten wariant latwo zaemulowac nawiewem na nogi i szybe. Chyba nie ma spisku. Ale rzeczywiscie jakby zrobili zamiast nogi/szyba, twarz/szyba to brakujacy wariant mozna by uzyskac z wariantu "wszystko" zamykajac klapki na kokpicie... |
|
Data: 2010-10-18 19:12:22 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:
Ale rzeczywiscie jakby zrobili zamiast nogi/szyba, twarz/szyba to Dokładnie tak to powinno być sterowane. |
|
Data: 2010-10-18 13:39:46 | |
Autor: Myjk | |
Nadmuch | |
2010-10-18 15:35:46 J.F.
O co tu chodzi, czemu producenci blokuja niektore mozliwosci, Mi też braknie "full opcji". W M6 jest tylko: - przód - nogi, przód - nogi - nogi, szyba - oraz defrost, tylko szyba -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2010-10-18 15:43:04 | |
Autor: news-gazeta | |
Nadmuch | |
Mi też braknie "full opcji". W M6 jest tylko: Renault Safrane: -przód -nogi -szyba -nogi,szyba -przod,nogi,szyba Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2010-10-18 17:47:55 | |
Autor: Michał | |
Nadmuch | |
news-gazeta <news-gazeta@gazeta.pl> napisał(a):
> Mi też braknie "full opcji". W M6 jest tylko: Safrane ph1 miało dodatkowo: - przód nogi A dwójka ma różne siły, z tym że w trybie auto tylko, "przód nogi" znikło z guzika. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-10-18 19:11:33 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:i9hin2$h95$1news.onet.pl...
2010-10-18 15:35:46 J.F. Mi też, zwłaszcza opcji na twarz+nogi+szybę. Twarz potrzebna mi jest po to, żeby chłodzić schowek, bo tyllko wtedy tam coś leci. |
|
Data: 2010-10-19 14:29:48 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Nadmuch | |
Dnia Mon, 18 Oct 2010 13:39:46 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):
- przód Skąd takie ograniczenia? U mnie można sobie wyklikać dowolną kombinację pysk/nogi/szyba, niezależnie z zamykaniem obiegu. Przyjąłem to za normę. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-10-19 13:14:45 | |
Autor: Myjk | |
Nadmuch | |
2010-10-19 14:29:48 Borys Pogoreło
U mnie można sobie wyklikać U mnie się klika, a mimo to nie mogę wybrać wszystkiego naraz. Znaczy, jest tryb AUTOmatyczny, który teoretycznie dmucha wszędzie, ale często nieodpowiednią dla mnie temperaturę nadmuchu daje. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2010-10-19 14:44:42 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1qnoix5lg1eg5.1gijdueqr1yyw$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 18 Oct 2010 13:39:46 +0000 (UTC), Myjk napisał(a): Mówimy raczej o pokręceniu niż poklikaniu. |
|
Data: 2010-10-19 17:10:27 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Nadmuch | |
Dnia Tue, 19 Oct 2010 14:44:42 +0200, Cavallino napisał(a):
Skąd takie ograniczenia? U mnie można sobie wyklikać Ja mogę sobie pokręcić i poklikać ;) http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/76/63/27/1276632781 Wszystko można włączać niezależnie. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-10-20 18:13:30 | |
Autor: Seba | |
Nadmuch | |
Dnia Tue, 19 Oct 2010 17:10:27 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):
Wszystko można włączać niezależnie. I tu Alfa ma przewagę - w Lybrze nie mogłem pewnych kombinacji ustawić. -- Pozdrawiam, Sebastian S. |
|
Data: 2010-10-18 13:47:53 | |
Autor: masti | |
Nadmuch | |
Dnia piÄknego Mon, 18 Oct 2010 15:35:46 +0200 osobnik zwany J.F. wystukaĹ:
Tak sie patrze na ustawnienia nadmuchui1259632199.html bo to nie jest na siĹownikach tylko na krzywkach co zamykajÄ i otwierajÄ kanaĹy. I wiÄcej ciÄĹźko upchaÄ :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-10-18 19:35:53 | |
Autor: .Peeter | |
Nadmuch | |
"J.F." wrote
Mozna sobie ustawic na twarz, na nogi, na szybe, na twarz i nogi, na szybe i nogi. Seat Toledo mk2, climatronic, można na wszystko w dowolnej konfiguracji + obieg zamknięty w dowolnej konfiguracji + defrost. Wszystko elegancko guziczkami, żadnych pokręteł. Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2010-10-18 19:43:57 | |
Autor: DoQ | |
Nadmuch | |
J.F. pisze:
O co tu chodzi, czemu producenci blokuja niektore mozliwosci, wydawaloby sie ze potrzebne, mi przynajmniej brakuje.. Dawniej bylo lepiej :-) P406 mial wiecej kombinacji - na twarz + nogi + szybe zdaje egzamin. http://allegro.pl/panel-klimatyzacji-climatronic-peugeot-406-i1260506563.html ATSD IMHO super rozwiazanie, kazdy wylot/kombinacja pod osobnym guziczkiem. Irytuje mnie przeskakiwanie strzalkami wszystkich kombinacji po kolei, tylko po to aby znalezc te wlasciwa (gapie sie na panel zamiast na droge). Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-18 20:32:42 | |
Autor: .Peeter | |
Nadmuch | |
"DoQ" wrote:
ATSD IMHO super rozwiazanie, kazdy wylot/kombinacja pod osobnym guziczkiem. Imho i tak najprościejszym i najbardziej intuicyjnym rozwiązaniem jest to: http://allegro.pl/klimatronik-seat-leon-toledo-ii-i1238921342.html :-) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2010-10-18 20:39:05 | |
Autor: DoQ | |
Nadmuch | |
..Peeter pisze:
"DoQ" wrote: Eee ale OIDP to tu sie nawiewy zmienia strzaleczkami gora/dol wlasnie:) Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-19 11:45:29 | |
Autor: .Peeter | |
Nadmuch | |
"DoQ" wrote:
Eee ale OIDP to tu sie nawiewy zmienia strzaleczkami gora/dol wlasnie:) To coś źle pamiętasz. :) Strzałka w góre = szyba. To po środku = twarz. Strzałka w dół = nogi. Włączasz dowolną kombinację, na wyświetlaczu oczywiście widać, które kierunki są aktualnie otwarte, czy jest włączona klimatyzacja (to nie jest takie oczywiste, np. panel climatronic w golfie mk4 jasno tego nie mówi...), obieg zamknięty, odszranianie, auto/manual. Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2010-10-19 13:38:12 | |
Autor: wchpikus | |
Nadmuch | |
Data: 2010-10-18 20:07:36 | |
Autor: bratPit | |
Nadmuch | |
Tak sie patrze na ustawnienia nadmuchu eee wyciągasz Waść złe wnioski ;-) w A-G można powiedzieć że położenie pokrętła to kierunek głównego strumienia powietrza, poza tym są także położenia pośrednie, zatem jeżeli ustawisz pokrętło pomiędzy położeniem na szybę i na twarz to strumień powietrza się podzieli, co więcej na szybę czołową i przez nawiewy środkowe zawsze trochę leci, w praktyce taki układ sprawdza się bardzo dobrze, dlatego jak wsiadłem w LII PhII z klimatronikiem to wkurzał mnie maksymalnie brak podziału po połowie powietrza na szybę i na twarz, brat |
|
Data: 2010-10-18 20:32:18 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:
w A-G można powiedzieć że położenie pokrętła to kierunek głównego strumienia powietrza, poza tym są także położenia pośrednie, zatem jeżeli ustawisz pokrętło pomiędzy położeniem na szybę i na twarz to strumień powietrza się podzieli, co więcej na szybę czołową i przez nawiewy środkowe zawsze trochę leci, w praktyce taki układ sprawdza się bardzo dobrze, Ale np. w Ceedzie nie ma położenia pośredniego między szybą, twarzą a nogami. Gdzieś jest? |
|
Data: 2010-10-18 20:59:45 | |
Autor: bratPit | |
Nadmuch | |
w A-G można powiedzieć że położenie pokrętła to kierunek głównego w rzeczonej wyżej Lagunie, natomiast w Astrze z tematu, żeby uzyskać taki nawiew należy ustawić pokrętło w pozycji pośredniej pomiędzy nawiewem na twarz i połączonym na twarz i nogi, to spowoduje że główny strumień powietrza podzieli się co prawda na twarz i nogi ale jednocześnie - choć słabiej od pozostałych- będzie leciało na szybę czołową, brat |
|
Data: 2010-10-18 21:09:43 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:
w rzeczonej wyżej Lagunie, Eeee tam, automaty się nie liczą, bo tam się inaczej efekt uzyskuje. natomiast w Astrze z tematu, żeby uzyskać taki nawiew należy ustawić pokrętło w pozycji pośredniej pomiędzy nawiewem na twarz i połączonym na twarz i nogi, to spowoduje że główny strumień powietrza podzieli się co prawda na twarz i nogi ale jednocześnie - choć słabiej od pozostałych- będzie leciało na szybę czołową, Nie czaję, będzie leciało na szybę, mimo że w żadnym z wybranych wariantów nie jest tam skierowane? |
|
Data: 2010-10-18 21:15:05 | |
Autor: 'Tom N' | |
Nadmuch | |
Cavallino w <news:i9i61k$9oi$1news.onet.pl>:
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news: w rzeczonej wyżej Lagunie, Eeee tam, automaty się nie liczą, bo tam się inaczej efekt uzyskuje. natomiast w Astrze z tematu, żeby uzyskać taki nawiew należy ustawić pokrętło w pozycji pośredniej pomiędzy nawiewem na twarz i połączonym na twarz i nogi, to spowoduje że główny strumień powietrza podzieli się co prawda na twarz i nogi ale jednocześnie - choć słabiej od pozostałych- będzie leciało na szybę czołową, Nie czaję, To normalne u Ciebie, z powodu podanego poniżej. będzie leciało na szybę, mimo że w żadnym z wybranych wariantów nie jest tam skierowane? Będzie odbijało się od kapelusza, A Ty nie jesteś kapelusznik przecież... -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2010-10-18 21:21:20 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:
natomiast w Astrze z tematu, żeby uzyskać taki nawiew należy ustawić Uważasz, że ktoś ma obowiązek tolerować Twoje pyskowanie, bez grama merytoryki? Otóż nie. PLONK |
|
Data: 2010-10-18 21:29:47 | |
Autor: DoQ | |
Nadmuch | |
Cavallino pisze:
Uważasz, że ktoś ma obowiązek tolerować Twoje pyskowanie, bez grama merytoryki? ROTFL dobrze ze zaimek z należnym szacunem spuściłeś w kiblu. To się nazywa zaburzeniem dysocjacyjnym jaźni czy jakoś tak... Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-18 21:33:10 | |
Autor: 'Tom N' | |
Nadmuch | |
Cavallino w <news:i9i6ne$bo9$1news.onet.pl>:
Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news: To normalne u Ciebienatomiast w Astrze z tematu, żeby uzyskać taki nawiew należy ustawićNie czaję, Uważasz, że ktoś ma obowiązek tolerować Twoje pyskowanie, bez grama merytoryki? Merytoryki, nawet gdy Ci na drodze stanęła i włączyła "koguty", i tak byś nie był w stanie zauważyć. PLONK Pisałeś do mnie te literki wielokrotnie, i ciągle odpowiadasz... -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2010-10-18 22:18:26 | |
Autor: bratPit | |
Nadmuch | |
w rzeczonej wyżej Lagunie, tak, tak jak pisałem powyżej, w Astrze G zawsze trochę leci na szybę i na twarz mimo że masz np włączony nadmuch tylko na nogi, tak to już jest zrobione i co więcej bardzo mi to odpowiada, dlatego do furii doprowadza mnie klimatronik w LII którego nijak nie idzie przekonać do tego by dmuchał na szybę i twarz - a np latem przy klimatyzacji dla mnie to poważna wada, na samą szybę to mało, na twarz za mocno, na wszystkie kierunki odpada bo od nawiewu klimy na nogi moment łapię grypę :/ (dlatego latem przy włączonej klimatyzacji jeżdżę non stop na nawiewie na szybę i kratki środkowe a zimą z ogrzewaniem na szybę i nogi - co w Astrze skutkuje także ciepłym strumieniem na środku) brat |
|
Data: 2010-10-19 00:09:50 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:
Nie czaję, będzie leciało na szybę, mimo że w żadnym z wybranych wariantów nie jest tam skierowane? Aha. No to zmienia postać rzeczy, w Ceedzie leci tam gdzie ustawisz. Jak nie puścić nawiewu na twarz to w schowku masz piekarnik zamiast lodówki i już, jak nie puścisz na nogi, to do pasażerów z tyłu chłodek nie dojdzie, a jak nie puścisz na szybę to masz gorąco w łeb. Kiepskie rozwiązanie, ale w Punto jest identycznie, z tą różnicą że nie ma nawiewu na nogi z tyłu. |
|
Data: 2010-10-19 13:41:19 | |
Autor: wchpikus | |
Nadmuch | |
Witam!
W stilo wszystko sie da ustawic, we wszystkich kombinacjach. Schowek zawsze sie chlodzi lub gdzieje, zaleznie co ustawisz, niezaleznie od ustawien kierunkow. Mozesz wlaczyc lub wylaczyc nawiew w schowku. To ze leci troche na szybe tez jest, ale to nie przeszkadza. |
|
Data: 2010-10-19 13:55:22 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:i9k050$2gdh$2news2.ipartners.pl...
Witam! Mówisz o manualnej klimie? Automat to inna bajka. Mozesz wlaczyc lub wylaczyc nawiew w schowku. No ja też mogę. Ale leci tam tylko jak jest nadmuch na twarz, którego oprócz tego nie używam. To ze leci troche na szybe tez jest, ale to nie przeszkadza. Jasne, ja bym wolał tylko na szybę+nogi i do tego schowek. |
|
Data: 2010-10-19 14:13:15 | |
Autor: wchpikus | |
Nadmuch | |
Witam!
Mówisz o manualnej klimie? Jesli nie ma pokredel to manual. Koledzy pokazali panele gdzie pokredelek brak, tylko przyciscki wiec moze chodzi o automat? Jasne, ja bym wolał tylko na szybę+nogi i do tego schowek. Tak tez jest:) |
|
Data: 2010-10-19 14:16:23 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:
Jasne, ja bym wolał tylko na szybę+nogi i do tego schowek. I tak być powinno, po prostu w ceedzie chyba za późno zrobili odnogę do schowka, za tym rozdzielnikiem kierunku (nie wiem jak się to fachowo nazywa) zamiast przed, co załatwiłoby sprawę. To samo dotyczy nadmuchu na nogi pasażerów, powinien być sterowany osobno, albo chociaż posiadać zamknięcia. |
|
Data: 2010-10-19 01:48:40 | |
Autor: Michał | |
Nadmuch | |
dlatego do furii doprowadza mnie klimatronik w LII którego nijak nie idzie przekonać do tego by dmuchał na szybę i twarz - a np latem przyklimatyzacji dla mnie to poważna wada, na samą szybę to mało, na twarz za mocno, na wszystkie kierunki odpada bo od nawiewu klimy na nogi moment łapię grypę :/ To i tak lepiej niż w Vel Satisie, jak błędem sypnie czujnik czystości powietrza, to dopiero cyrk ;) przód pasażer nogi i twarz zimne, tył pasażerowie, nogi zimne i tunel zimne, a kierowca na twarz zimne a na stopy gorące :) i się zmienić nie daje... włączasz wyłączasz i wtedy działa. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-10-19 18:11:30 | |
Autor: bratPit | |
Nadmuch | |
dlatego do furii doprowadza mnie klimatronik w LII którego nijak nie idzieklimatyzacji nie mów hop ;-) zdaję się że Vel Satis ma trochę elementów wspólnych z Laguną... :/ (no chyba że coś pochrzaniłem?) brat |
|
Data: 2010-10-20 14:27:52 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Nadmuch | |
Mon, 18 Oct 2010 15:35:46 +0200, w <i9hife$gk3$1@news.onet.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): [...] O co tu chodzi, czemu producenci blokuja niektore mozliwosci, wydawaloby sie ze potrzebne, mi przynajmniej brakuje.. A jakiej brakuje? Bo nie widzę tylko kombinacji twarz+szyba. |
|
Data: 2010-10-20 14:31:14 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:k0otb6hvaa1fqmptq4bmcgl35jj2thcjen4ax.com...
Mon, 18 Oct 2010 15:35:46 +0200, w <i9hife$gk3$1@news.onet.pl>, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): [...] O co tu chodzi, czemu producenci blokuja niektore mozliwosci, A jakiej brakuje? Też. I połączenia trzech kierunków zwłaszcza. |
|
Data: 2010-10-22 19:02:50 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Nadmuch | |
Wed, 20 Oct 2010 14:31:14 +0200, w <i9mnej$ql5$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): >A jakiej brakuje? Puścisz full na przednią szybę to możesz być pewny -- twarz też dostanie. I połączenia trzech kierunków zwłaszcza. jw |
|
Data: 2010-10-22 19:09:48 | |
Autor: Cavallino | |
Nadmuch | |
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:bq63c6lt6t29efrivhsgihibuni97ve6e14ax.com...
Wed, 20 Oct 2010 14:31:14 +0200, w <i9mnej$ql5$1@news.onet.pl>, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): >A jakiej brakuje? Puścisz full na przednią szybę to możesz być pewny -- twarz też dostanie. Wiem, ale ja potrzebuję nadmuchu na twarz nie sensu stricte (tego nie trawię, podobnie jak każdych innych przeciągów, więc wyloty na twarz i tak zamykam), tylko dokładnie tego ustawienia nawiewu, bo tylko w nim działa chłodzenie schowka. I połączenia trzech kierunków zwłaszcza. jw Nic z tych rzeczy. |
|
Data: 2010-10-23 12:24:34 | |
Autor: MM | |
Nadmuch | |
Dnia 18-10-2010 o 15:35:46 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Tak sie patrze na ustawnienia nadmuchu Ale ustawienie Szyba+nogi powoduje że nadmuch jest wszędzie czyli dodatkowo również na klatę ;) |
|
Data: 2010-10-23 12:45:22 | |
Autor: J.F. | |
Nadmuch | |
On Sat, 23 Oct 2010 12:24:34 +0200, MM wrote:
Dnia 18-10-2010 o 15:35:46 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): Moze w astrze, bo w mondeo nie. Owszem - latem nawet przyjemnie jak nie dmucha zimnym bezposrednio tylko rozprasza o szybe, zima pozniej tez, ale bywa tak ze ogrzewania wymagaja rece, nogi i szyba :-) J. |
|