Nadopiekuńczość partycjonerów i nie tylko...

Data: 2018-12-24 00:26:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nadopiekuńczość partycjonerów i nie tylko...
Zbudowałem kartę uniwersalną zawierającą 4 partycje:

 - partycjoner
 - partycjoner
 - nic
 - memtest

podstawowe, dzięki czemu po odpaleniu WXP widzę tylko
pustą (przedostatnią) partycję, ale odpalenie komputera
z tej karty daje stosownie albo partycjoner, albo memtest.

Odpalając partycjoner, mogę ustawić jako aktywną, partycję
z memtestem, dzięki czemu kolejne odpalenie z tej karty da
memtest.

Aby wrócić do partycjonera, trzeba odpalić inaczej (nie
z tej karty) komputer i ustawić stosownie aktywność.

Powyższe funkcjonuje zgodnie z moimi zamierzeniem dla WXP i W7S.

Ale ten stan odchodzi do przeszłości -- W10 nadaje literki
wszystkim partycjom karty a nowe partycjonery są nadopiekuńcze
tak, że ,,naprawiają'' kolejność wpisów w tablicy partycji...

Aby było jasne -- partycjoner zajmuje parę MB, zaś memtest
kilkaset KB; dodatkowe partycje niemal nie zajmują miejsca
a są/bywają przydatne.

Pewnym problemem są duże dyski i GPT -- trzeba by do tego
mieć nowe partycjonery -- a takich nie testowałem. IMO
chyba tylko pod Linuksa...

-=-

Zakupionej niedawno mikroSD 32GB nie umiem okieł_znać.
Chyba zostanie zwykłą kartą a w połączeniu z czytnikiem
USB -- penflaszką USB.

Pod WXP -- OK, ale pod W10 mam problemy.

-=-

Próbuję wywalać (z WXP na laptopie, WXP na VBoxie, W7S, 64W10
i 32W10) zbędne usługi, aby odciążyć CPU i RAMki... Mimo tego,
że mam raczej ciężką rękę -- cięcia idą sprawnie. Aż strach
pomyśleć, ile śmiecia gromadzi się w systemie, by życie
usprawniać_inaczej...

-=-

32W10 apgrejdował się do 1809 -- każąc mi wywalić VBoxa.
Nie mam żalu -- VBox na netbooku pod 32W10 nie miał
racji bytu. Zapewne też nowa wersja VBoxa nie wadzi
Windowsowi w jego nowej odsłonie -- 1809.

64W10 na szczęście jeszcze nie uaktualnił się do 1809.

-=-

Ciekawi mnie problem typu -- jak mało RAMki trzeba naprawdę
do obsługi dzisiejszych systemów operacyjnych i jak powolne
CPU mogłyby te systemy obsługiwać, gdyby nie złośliwość
twórców systemów...

Niektóre malutkie programy (jak kalkulator deadline) szybciej
uruchamiają się spod WXP na VBoxie pracującym pod kontrolą
64W10 niż spod tegoż 64W10, choć startują z tych samych
miejsc na HDD. Jak to wytłumaczyć?!

Ciekawe, czy dojdę do tego, że ogólnie WXP na VBoxie pod
64W10 będzie szybszy niż sam 64W10? ;)

--

Nadopiekuńczość partycjonerów i nie tylko...