Nadrabiane długości ramy mostkiem

Data: 2009-07-30 20:58:38
Autor: ikov
Nadrabiane długości ramy mostkiem
Mam zbyt małą ramę w szosie (rura pozioma), wg wrenchscience powinno być ok 56.5 cm, a jest ok 53 cm, tak samo mostek ma ok 6.5 cm a powinien mieć ok 10.5 cm. Rower zamierzam zmienić zimą, ale na razie chcę tylko zmienić mostek - czy dać te 11 cm wg przelicznika, czy też da się nadrobić długość ramy (dając 13 cm mostka)? Czy też w drugim przypadku może zbytnio zmieni to środek ciężkości i nie da się jeździć?

--
http://ikov.bikestats.pl

Data: 2009-07-30 21:15:09
Autor: Adrian S.
ikov wrote:

[...]

 moim skromnym zdaniem mostki powyżej 11cm są chore, za bardzo upośledzają
skręcanie. Lepiej na początek daj taki 11cm (niewiem pożycz od kogos na
tydzień albo kup jakiś tani) i obaczysz. A 3cm na długości rury górnej nie
jest dużym problemem... co innego jakby brakowało 10cm to każde 3cm bliżej
by poprawiało. A optymalna pozycja zawsze jest trochę rozmytym punktem.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-31 00:47:22
Autor: Artur
Nadrabiane długości ramy mostkiem
czwartek, 30 lip, Adrian S.:
[...]

Można jeszcze przesunąć siodełko do tyłu na jarzemku - z 2cm można zyskać.
Środek ciężkości nieco się zmieni, ale raczej z korzyścią.

Data: 2009-07-30 23:17:21
Autor: Adam Kadlubek
Nadrabiane długości ramy mostkiem
On 31 Lip, 02:47, Artur <artur...@REMOVEgmail.com> wrote:
czwartek, 30 lip, Adrian S.:

> [...]

Można jeszcze przesunąć siodełko do tyłu na jarzemku - z 2cm można zyskać.
Środek ciężkości nieco się zmieni, ale raczej z korzyścią.

Chyba, że Cię nagle najdzie ochota na podjeżdzanie - wtedy kaplica :>

Pozdr
--
Adam Kadlubek

Data: 2009-07-31 08:35:30
Autor: Przemek M
Nadrabiane długości ramy mostkiem

Użytkownik "Artur" <arturrad@REMOVEgmail.com> napisał w wiadomości news:h4teuq$aep$1news.task.gda.pl...
czwartek, 30 lip, Adrian S.:
[...]

Mam podobny  problem lecz w druga strone. jezdzilem na ramie 56cm (dlugosc) i mostku 9cm i calosc byla zbyt dluga, teraz mam rower z rama 53cm i mostkiem 12cm, wiec wychodzi to samo, bede polowal na krotki mostek. tez przesowalem siodlo max do przodu lecz slyszalem ze akurat ma to spory wplyw na pozniejszy sposob jazdy - podobno czym blizej siodlo mostka to pozycja robi sie bardziej sprinterska, a odsuniecie polepsza jazde na dlugich dystansach.

Data: 2009-07-31 07:46:13
Autor: kml

Użytkownik "Adrian S." <adriansochoSPAM@NIEgmail.com> napisał w wiadomości news:h4srea$l86$1inews.gazeta.pl...

[...]

Też tak uważam, zakładanie bardzo długiego mostka powoduje więcej szkód niż pożytku.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-31 11:21:00
Autor: Coaster
ikov wrote:
[...]

Roznica dlugosci 3.5 cm nie zaburzy Ci znacznie srodka ciezkosci zmieni odrobine sterownosc (dluzszy mostek dluzsze ramie - dalszy punkt przylozenia sily wzgledem osi glowki ramy). Jak najbardziej da sie jezdzic :-)

Kiedys popoularne byly regulowane mostki - taki mogles sobie dostosowac bardzo precyzyjnie do ramy ;-)

http://farm3.static.flickr.com/2211/1554215797_29bc474928_m.jpg
http://www.velostuf.com/philipestem1.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3296/2670815314_c3f622ed65.jpg?v=0
http://farm3.static.flickr.com/2192/1555086618_5046226065.jpg?v=0
http://images.andale.com/f2/115/106/3561856/2007/11/2/cinelli_adjustable_stem3.jpg
http://prollyisnotprobably.com/Nitto%20Adjustable%20Stem%201.jpg

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-07-31 17:19:03
Autor: ikov
Nadrabiane długości ramy mostkiem
Kiedys popoularne byly regulowane mostki - taki mogles sobie dostosowac bardzo precyzyjnie do ramy ;-)

Przy niedokręconym można było zostac rozjechanym przez własny rower :)

Data: 2009-07-31 17:22:37
Autor: Coaster
ikov wrote:
Kiedys popoularne byly regulowane mostki - taki mogles sobie dostosowac bardzo precyzyjnie do ramy ;-)

Przy niedokręconym można było zostac rozjechanym przez własny rower :)

Eee, przy niedokreconych kolach to nie grozi ;-)